Κολλητικά φαίνεται πως είναι τα συναισθήματα και οι απόψεις των διαδικτυακών μας φίλων, όπως προκύπτει από μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, με τη συμμετοχή του ελληνο-αμερικανού κοινωνικού ερευνητή Νικόλα Χρηστάκη του πανεπιστημίου Γιέηλ.
Το βασικό συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι τα θετικά μηνύματα στο Facebook «γεννούν» άλλα θετικά μηνύματα και τα αρνητικά μηνύματα γεννούν άλλα αρνητικά μηνύματα, με την «κολλητική» επίδραση των θετικών να είναι συγκριτικά μεγαλύτερη. Κάθε αρνητικό μήνυμα γεννά 1,29 περισσότερα αρνητικά μηνύματα από τους φίλους κάποιου, ενώ κάθε θετικό μήνυμα «πυροδοτεί» 1,75 πρόσθετα θετικά μηνύματα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον τακτικό συνεργάτη του Χρηστάκη, καθηγητή Τζέημς Φάουλερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σαν Ντιέγκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», ανέλυσαν πάνω από ένα δισεκατομμύριο αναρτήσεις στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, που έκαναν περισσότεροι από 100 εκατ. χρήστες μεταξύ 2009-2012.
Στον ψηφιακά διασυνδεμένο σύγχρονο κόσμο, σύμφωνα με τους αμερικανούς ερευνητές, η συναισθηματική «μόλυνση» είναι μια πραγματικότητα μέσω της αλυσιδωτής επίδρασης των κοινωνικών δικτύων.
Μεταξύ άλλων, η έρευνα έδειξε ότι όταν βρέχει, αυξάνεται κατά 1,16% ο αριθμός των μηνυμάτων με αρνητική συναισθηματική φόρτιση και μειώνεται ο αριθμός των θετικών κατά 1,19%, πράγμα που δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι επιρρεπείς ακόμα και στις μεταβολές του καιρού, όσον αφορά τα συναισθήματά τους.
Έτσι, το Facebook μπορεί να συμβάλει είτε σε μια παγκόσμια «επιδημία» αισθήματος ευημερίας, είτε αισθήματος δυστυχίας. Οι άνθρωποι που ζουν πιο κοντά μεταξύ τους, π.χ. στις ίδιες γειτονιές ή πόλεις, ασκούν μεγαλύτερη επιγραμμική επιρροή μεταξύ τους.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτή η «μόλυνση» έχει μεγάλες κοινωνικές συνέπειες, καθώς τα συναισθήματα εξαπλώνονται με συγχρονισμένο τρόπο σε μεγάλη κλίμακα μέσω των κοινωνικών δικτύων, οδηγώντας έτσι στη δημιουργία μεγάλων ομάδων ανθρώπων, που γίνονται από κοινού πότε χαρούμενοι και πότε δυστυχισμένοι, ανάλογα με τις επιγραμμικές επιδράσεις που δέχονται. Αυτό, τονίζουν οι κοινωνικοί επιστήμονες, «μπορεί να δημιουργήσει αυξανόμενη αστάθεια στα πάντα, από τα πολιτικά συστήματα έως τις χρηματοοικονομικές αγορές».
Πηγή: http://iatrognosi.gr/
http://www.govastileto.gr/psychologia/akros-kolitika-ta-sines8imata-sto-facebook/
Το βασικό συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι τα θετικά μηνύματα στο Facebook «γεννούν» άλλα θετικά μηνύματα και τα αρνητικά μηνύματα γεννούν άλλα αρνητικά μηνύματα, με την «κολλητική» επίδραση των θετικών να είναι συγκριτικά μεγαλύτερη. Κάθε αρνητικό μήνυμα γεννά 1,29 περισσότερα αρνητικά μηνύματα από τους φίλους κάποιου, ενώ κάθε θετικό μήνυμα «πυροδοτεί» 1,75 πρόσθετα θετικά μηνύματα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον τακτικό συνεργάτη του Χρηστάκη, καθηγητή Τζέημς Φάουλερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σαν Ντιέγκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», ανέλυσαν πάνω από ένα δισεκατομμύριο αναρτήσεις στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, που έκαναν περισσότεροι από 100 εκατ. χρήστες μεταξύ 2009-2012.
Στον ψηφιακά διασυνδεμένο σύγχρονο κόσμο, σύμφωνα με τους αμερικανούς ερευνητές, η συναισθηματική «μόλυνση» είναι μια πραγματικότητα μέσω της αλυσιδωτής επίδρασης των κοινωνικών δικτύων.
Μεταξύ άλλων, η έρευνα έδειξε ότι όταν βρέχει, αυξάνεται κατά 1,16% ο αριθμός των μηνυμάτων με αρνητική συναισθηματική φόρτιση και μειώνεται ο αριθμός των θετικών κατά 1,19%, πράγμα που δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι επιρρεπείς ακόμα και στις μεταβολές του καιρού, όσον αφορά τα συναισθήματά τους.
Έτσι, το Facebook μπορεί να συμβάλει είτε σε μια παγκόσμια «επιδημία» αισθήματος ευημερίας, είτε αισθήματος δυστυχίας. Οι άνθρωποι που ζουν πιο κοντά μεταξύ τους, π.χ. στις ίδιες γειτονιές ή πόλεις, ασκούν μεγαλύτερη επιγραμμική επιρροή μεταξύ τους.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτή η «μόλυνση» έχει μεγάλες κοινωνικές συνέπειες, καθώς τα συναισθήματα εξαπλώνονται με συγχρονισμένο τρόπο σε μεγάλη κλίμακα μέσω των κοινωνικών δικτύων, οδηγώντας έτσι στη δημιουργία μεγάλων ομάδων ανθρώπων, που γίνονται από κοινού πότε χαρούμενοι και πότε δυστυχισμένοι, ανάλογα με τις επιγραμμικές επιδράσεις που δέχονται. Αυτό, τονίζουν οι κοινωνικοί επιστήμονες, «μπορεί να δημιουργήσει αυξανόμενη αστάθεια στα πάντα, από τα πολιτικά συστήματα έως τις χρηματοοικονομικές αγορές».
Πηγή: http://iatrognosi.gr/
http://www.govastileto.gr/psychologia/akros-kolitika-ta-sines8imata-sto-facebook/