Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Tα θρεπτικά φρούτα και λαχανικά του Ιουνίου Το καλοκαίρι είναι η εποχή που «σνομπάρουμε» τα λαχανικά με ρίζες και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, για να απολαύσουμε τα ζουμερά και δροσιστικά φρούτα και λαχανικά με έντονα χρώματα, που επιπλέον, κάνουν καλό στην υγεία μας.

Όσο πιο ζεστός γίνεται ο καιρός, τόσο πιο πολύ αναζητάμε δροσιστικές και νόστιμες τροφές. Η φύση έχει προνοήσει για αυτό και υπάρχουν φρούτα και λαχανικά που θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες σας για κάτι λαχταριστό και ταυτόχρονα υγιεινό.
Δείτε πέντε φρούτα και λαχανικά που αποτελούν υπερτροφές και «δροσίζουν» το καλοκαιρινό μας τραπέζι…
Κεράσια
Αυτό το νόστιμο και δροσερό φρούτο, εκτός του ότι έχει αντιοξειδωτική δράση και λίγες θερμίδες, προσφέρει και μια σειρά από οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της επιτάχυνσης της ανάκαμψης του οργανισμού μετά την άσκηση, τη βοήθεια στον ύπνο και την προστασία της καρδιάς. Ορισμένες από τις «δυνάμεις» των κερασιών προέρχονται από το λυκοπένιο, μια ένωση που βρίσκεται και στις ντομάτες. Μια μερίδα κερασιών, αποτελεί καλή πηγή φυτικών ινών και βιταμίνης C.
Φυσικά μπορείτε να τα δοκιμάσετε ωμά, αλλά πέρα από αυτό μπορείτε να τα «στύψετε» για και να πιείτε το χυμό τους. Προσθέτουν φυσική γεύση σε ένα ποτήρι παγωμένο νερό και είναι επίσης ιδανικά, αποξηραμένα σε δημητριακά ή πλιγούρι.
Αγγούρι
Αποτελούμενο κατά 96% από νερό, είναι από τις τροφές με τη μεγαλύτερη ενυδατική δύναμη. Το αγγούρι είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνες A, C και K καθώς και σε μαγνήσιο και κάλιο. Και όλα αυτά με ελάχιστες θερμίδες.
Εκτός από τις σαλάτες και τα σάντουιτς, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε φέτες από αγγούρι για την αγαπημένη σας γαρνιτούρα. Το καλοκαίρι μπορούν επίσης να φτιάξουν μια τέλεια σούπα όταν μαγειρεύονται με κρεμμύδι και μπαχαρικά και μπορούν να πολτοποιηθούν με αβοκάντο και γιαούρτι.
Μπάμιες
Μπορεί να μην είναι και το πιο αγαπητό λαχανικό, αλλά οι μπάμιες αποτελούν μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμινών A, B6, C και K και επιπλέον ασβεστίου και μαγνησίου.
Ο καλύτερος τρόπος για να καταναλώσετε τις μπάμιες είναι σε σούπα, ακόμη και σε κρύες σούπες για το καλοκαίρι και ψητές στο φούρνο. Δοκιμάστε επίσης να τις ψήσετε με κάποια ινδικά μπαχαρικά όπως το κύμινο ή να τις κόψετε κατά μήκος και να τις ψήσετε με ελαιόλαδο.
Παπάγια
Αν και αυτό το τροπικό φρούτο δεν ευδοκιμεί στη χώρα μας, μπορείτε να το βρείτε στα super markets και η περίοδος… αιχμής του ξεκινά στις αρχές του καλοκαιριού. Είναι γεμάτο βιταμίνες και ένα μόνο φρούτο, μπορεί να περιέχει σχεδόν το 70% της συνιστώμενης πρόσληψης βιταμίνης Α και τρεις φορές της βιταμίνης C. Είναι επίσης μια καλή πηγή φυτικών ινών και καλίου και περιέχει μερικά από τα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται σε άλλα πορτοκαλί και κίτρινα τρόφιμα όπως οι γλυκοπατάτες, που προσφέρουν οφέλη στο δέρμα και το ανοσοποιητικό σύστημα.
Ρίξτε μερικά κομμάτια στη φρουτοσαλάτα σας μαζί με ανανά ή μάνγκο και αβοκάντο. Η παπάγια μπορεί επίσης να αναμιχθεί σε πουρέ ή να χρησιμοποιηθεί ως γαρνιτούρα.
Δαμάσκηνα
Συγγενικά φρούτα των ροδάκινων και των κερασιών, τα δαμάσκηνα είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες A, C και K, καθώς και σε φυτικές ίνες. Η σκούρα απόχρωσή τους, σηματοδοτεί καρδιαγγειακά οφέλη και άλλα για τον εγκέφαλο και την καρδιά.
Είναι ιδανικά φρούτα για να τα απολαύσετε ολόκληρα ή σε φρουτοσαλάτα. Μπορείτε επίσης να τα κάνετε σάλτσα για να συνοδεύσετε κοτόπουλο ή φρέσκα ψάρια. Τέλος, μπορείτε να τα κόψετε στα τέσσερα και να τα προσθέσετε σε… σουβλάκια φρούτων.

H ταυτότητα του θανατηφόρου κοροναϊού MERS­

H ταυτότητα του θανατηφόρου κοροναϊού MERS­



Στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας έχουν αναφερθεί από το Σεπτέμβριο του 2012 έως τις 17 Απριλίου  2014  συνολικά  243  εργαστηριακά  επιβεβαιωμένα  κρούσματα  λοίμωξης  αναπνευστικού  συστήματος  εκ  των  οποίων  τα  93  έχουν  καταλήξει.  Τα  κρούσματα  προέρχονται από τις χώρες: Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Ιορδανία,  Ομάν,  Κουβέιτ,  Ηνωμένο  Βασίλειο,  Γερμανία,  Γαλλία,  Ιταλία,  Τυνησία  και  Μαλαισία.  Το  ελληνικό περιστατικό είναι το 10ο κρούσμα λοίμωξης από MERS­ κοροναϊό στην Ευρώπη.  
Β. Χαρακτηριστικά του ιού
Πρόκειται για έναν νέο κοροναϊό ο οποίος διαφέρει από τον ιό που προκάλεσε την πανδημία SARS το  2003 και  από  τους  ενδημικούς  κοροναϊούς (HCoV) OC43,  229E,HKU1  και NL63. Κατά τη διάρκεια της 66ης Παγκόσμιας Συνόδου Υγείας ο ιός ονομάστηκε επίσημα Middle East Respiratory  Syndrome­Corona  Virus  (MERS­CoV).  Ο  νέος  κοροναϊός  είναι  ο  πρώτος Betacoronavirus είδους C, που απομονώθηκε σε άνθρωπο.   Μέχρι  στιγμής  δεν  έχει  βρεθεί  ζώο  που  να  αποτελεί  υποδόχο  του  ιού  και  δεν  έχει  επίσης διαπιστωθεί μετάδοση του ιού από ζώο σε άνθρωπο αν και οι ομοιότητες του με τους ιούς των νυχτερίδων  τις  καθιστούν  πιθανές  πηγές. Η  προϋπάρχουσα  εμπειρία  του SARS  θέτει  την πιθανότητα  μόλυνσης  όχι  από  άμεση  έκθεση  σε  νυχτερίδες  αλλά  μέσω  περιβαλλοντικής  επιμόλυνσης  ή  επαφής  με  ζώα  που λειτουργούν ως  ενδιάμεσοι  ξενιστές. Ο  νέος κοροναϊός διαθέτει  την  ικανότητα  διείσδυσης  στα  βρογχικά  επιθηλιακά  κύτταρα  του  ανθρώπου  και  προσβολής  ποικίλλων  κυτταρικών  σειρών.  Επίσης,  όπως  και  ο  ιός SARS­CoV φαίνεται  να  είναι ευαίσθητος σε αγωγή με ιντερφερόνες (I και III). 

Δ. Διαλογή ασθενών
Η  διαδικασία  της  διαλογής έχει  ως  στόχο  την  έγκαιρη  ανίχνευση  των κρουσμάτων  που  εμπίπτουν  στον  ορισμό,  την  αξιολόγηση  της    βαρύτητας  του  περιστατικού  και  δίνει προτεραιότητα στην ιατρική εκτίμηση και την αντιμετώπιση του ασθενούς. Επίσης περιορίζει  την  έκθεση  επισκεπτών,  άλλων  ασθενών  και  επαγγελματιών  υγείας  σε  ασθενείς  με συμπτωματολογία συμβατή με  σοβαρή οξεία λοίμωξη αναπνευστικού συστήματος. 
Σκόπιμο  είναι  ο  χώρος  της  διαλογής  να  είναι  πριν  την  είσοδο  στο  Τμήμα  Επειγόντων  Περιστατικών με κατάλληλη σήμανση για την ενημέρωση των προσερχόμενων. Η  υποβολή  ερωτήσεων  πρέπει  να  γίνεται  από  εκπαιδευμένο  προσωπικό σύμφωνα  με  τον
ορισμό κρούσματος.  Στη συνέχεια και αφού χορηγηθεί μάσκα στους ασθενείς μεταφέρονται στον προκαθορισμένο  χώρο  αναμονής  και  εξέτασης  όπου  πρέπει  να  υπάρχουν διαθέσιμες μάσκες,  υποδομή  για υγιεινή των χεριών και μέτρα αναπνευστικής υγιεινής.

Ε. Μέτρα πρόληψης και ελέγχου διασποράς της λοίμωξης
Σε  κάθε  ασθενή  που  παρουσιάζει  συμπτωματολογία  συμβατή  με    σοβαρή  οξεία  λοίμωξη αναπνευστικού  συστήματος    εφαρμόζονται  οι  βασικές  προφυλάξεις  σε  συνδυασμό  με  τις προφυλάξεις σταγονιδίων.   Οι βασικές προφυλάξεις και οι προφυλάξεις σταγονιδίων εφαρμόζονται και στους ασθενείς με επιβεβαιωμένη ή ύποπτη λοίμωξη από νέο κοροναϊό. 
Πριν  από  κάθε  επαφή  με ασθενή   γίνεται εκτίμηση  κινδύνου  και  αξιολογείται  η  πιθανότητα έκθεσης στο νέο κοροναϊό, ανάλογα με:
- Τη διαδικασία­χειρισμούς
- Τον ασθενή
- Στο συγκεκριμένο περιβάλλον
- Κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες
Στη συνέχεια επιλέγονται τα κατάλληλα μέτρα και ο εξοπλισμός ατομικής προστασίας. 
Τα μέτρα πρόληψης  και  ελέγχου διασποράς της λοίμωξης  εφαρμόζονται  κατά  τη διαδικασία διαλογής  των  ασθενών  με  συμπτώματα  οξείας  εμπύρετης  νόσου  από  το  αναπνευστικό σύστημα. 
 
Η προστασία του προσωπικού πρέπει να διασφαλίζεται με την ύπαρξη αναγκαίου εξοπλισμού (μάσκα, υγιεινή των χεριών κλπ).

Οι  ασθενείς  με  οξεία  λοίμωξη  αναπνευστικού  συστήματος    πρέπει  να  βρίσκονται  σε   απόσταση τουλάχιστο 1 μέτρου από άτομα χωρίς ατομικό εξοπλισμό προστασίας.
Ο χώρος αναμονής και εξέτασης των ασθενών πρέπει να αερίζεται επαρκώς, να καθαρίζεται και να απολυμαίνεται συστηματικά. 
Η εφαρμογή των μέτρων αναπνευστικής υγιεινής (κάλυψη της μύτης και του στόματος κατά τη διάρκεια βήχα ή φτερνίσματος, απλή χειρουργική μάσκα, χαρτομάντιλο κλπ)  σε συνδυασμό  με την υγιεινή των χεριών κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική.
Οι αερογενείς προφυλάξεις πρέπει να εφαρμόζονται κατά  τη διάρκεια χειρισμών που μπορεί να  προκαλέσουν  αερόλυμα  (διασωλήνωση  της  τραχείας,  μη  επεμβατικός  αερισμός, τραχειοτομή, χρήση AMBU).
Οι  ασθενείς  που  εμπίπτουν  στον  ορισμό  για  πιθανό  ή  επιβεβαιωμένο  κρούσμα  από  νέο κοροναϊό συστήνεται να νοσηλεύονται σε συνθήκες μόνωσης ή συν­νοσηλείας.
Πηγή: ΚΕΕΛΠΝΟ
 

Σύντομη ιστορία της Δράμας

Σύντομη ιστορία της Δράμας

Παρά το γεγονός ότι δεν αφθονούν τα στοιχεία, είναι αναμφίβολο ότι η Δράμα ανάγει την ιστορία της στους αρχαίους χρόνους. Όντας χτισμένη κοντά στους Φιλίππους και σε σημείο που δέσποζε σ' ένα εύφορο κάμπο, συμπεραίνουμε - με βάση τις ιστορικές, γλωσσολογικές και αρχαιολογικές ενδείξεις - ότι η πόλη της Δράμας δεν στερείται αξιόλογου παρελθόντος.

Όπως έχει ήδη επισημανθεί, υπάρχουν λείψανα κυκλώπειας κατασκευής έξω από το βορινό κομμάτι του βυζαντινού τείχους (Γκαλιά), η παλιά Δράμα είναι χτισμένη πάνω σε «γήλοφο» (τούμπα), σαν αυτούς που έκαναν οι Πελασγοί και οι Θράκες, ενώ τα αρχαιολογικά λείψανα που βρέθηκαν κατά καιρούς τα πήραν δυστυχώς διάφοροι επιδρομείς ή αρχαιοκάπηλοι ή καταστράφηκαν στην διάρκεια πολεμικών ενεργειών.

Γύρω στο 5000π.Χ. ανάγονται οι πρώτες ενδείξεις για τους κατοίκους της περιοχής που ήταν Πελασγοί ή Θρακοπελασγοί ή «Θρακών έθνη». Γνωστά φύλα αυτής της μακρινής περιόδου ήταν οι Δίοι, οι Δερσαίοι, οι Οδρύσες, οι Σάτρες και οι Ηδωνοί, ενώ τον 6ο με 5ο αιώνα μετανάστες από την Θάσο εγκαταστάθηκαν στην περιοχή της Δράμας.

Έχουμε, λοιπόν, ιστορικές ενδείξεις και στοιχεία για τη ύπαρξη πόλεως, στο σημείο όπου η σημερινή Δράμα, από τα αρχαιότατα χρόνια, αλλά το όνομα Δράμα συναντάται σε κείμενα μόλις τον 9ομ.Χ. αιώνα. Για την τοπωνυμία ερίζουν ι ειδικοί, δίνοντας ο καθένας τη δική του ερμηνεία. Αρκετοί από αυτούς ταυτίζουν την Δράμα με την αρχαία Δραβήσκο (=Δράβα=Δράμα), την οποία αναφέρει και ο αρχαίος ιστορικός Ηρόδοτος : «Έπειτα δε και οι Αθηναίο... εποίκους μυρίους... Πέμψαντες, οι διεφθάρησαν εν Δραβήσκω υπό Θρακών». Κατά την άποψή τους η ονομασία της αρχαίας αυτής πόλεως προέρχεται από την δωρική λέξη δράω = δέρκομαι, οράω και σημαίνει πόλη χτισμένη σε σημείο με καλή θέα.

’λλοι ιστορικοί διατυπώνουν διαφορετική άποψη. Ο Βάλβι ισχυρίζεται ότι η πόλη στην αρχαιότητα είχε το όνομα Δίραμα και μ' αυτόν συντάσσεται και ο Σ. Μερτζίδης, προσθέτοντας ότι το όνομα Δράμα καθιερώθηκε από την εποχή του Φιλίππου (4ος αι.π.Χ.). Ο Στράτης υποστηρίζει ότι το όνομα προήλθε από την λέξη «Υδράμη», που έγινε «Ύδραμα» και στη συνέχεια Δράμα. ’λλοι λένε πως παράγεται από το «Δίρρεμα» (μέρος, δηλαδή, που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρέματα), ενώ οι Θ. Αθανασιάδης, Δ. Αναγνωστόπουλος και οι άλλοι δέχονται την προέλευση από τις λέξεις «Δύραμα» ή «Ύδραμα».

Ο Βας. Κ. Πασχαλίδης, δικηγόρος, που ιδιαίτερα ασχολείται με την τοπική ιστορία, αρχαιολογία και πνευματική ζωή της Δράμας τεκμηριώνει την άποψη ότι «η ονομασία Δράμα αποτελείται από δύο φράσεις, από τη ρίζα Δρά- και την κατάληξη -μα. Τοπωνύμια με τη ρίζα Δρα- βρίσκουμε πάρα πολλά όχι μόνο στην περιοχή μας (Δράνοβα, Δράτσιστα, Δράβικ κ.α.), αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδος (Εύβοια, Αττική κ.α.), όπου έζησαν θρακοπελασγικές φυλές. Συνεπώς, γράφει, τα τοπωνύμια αυτά είναι θρακοπελασγικής προελεύσεως. Στη Δράμα έζησαν διάφορες θρακικές φυλές και ομάδες. Μνημείο τοπωνυμικό του περάσματος θρακικών φυλών από την πόλη μας είναι και το όνομα Δρά-μα, αφού όλα τα άλλα τοπωνύμια που έχουν τη ρίζα Δρα- είναι θρακοπελασγικά. Έτσι εξηγείται γιατί το όνομα Δράμα δεν άλλαξε καθόλου από την προϊστορική εποχή που ζούσαν στη περιοχή μας διάφορες θρακοπελασγικές φυλές ίσαμε σήμερα. Η θεμελίωση αυτή, της απόψεως ότι η Δράμα είχε το ίδιο όνομα, ενισχύεται και από την ετυμολογία του ονόματος που σχετίζεται σημασιολογικά με τις συνήθειες των αρχαίων Θρακών να κτίζουν τους οικισμούς τους επάνω σε τούμπες και στις άκρες λόφων (βουνοπλαγιές) και κοντά σε άφθονα πηγαία νερά.

Στην αρχαιότητα λατρεύονταν στη Δράμα οι θεότητες του Διονύσου, του Απόλλωνος, της Αρτέμιδος, του Ηρακλέους και της Ίσιδος, ενώ σημαντική υπήρξε και η επίδραση του ρωμαϊκού πολιτισμού, στη διάρκεια που η πόλη και η περιοχή της βρίσκονταν κάτω από την κυριαρχία των Ρωμαίων. Λόγω εξάλλου, γειτνιάσεως της προς την ένδοξη πόλη των Φιλίππων, πολύ νωρίς δέχθηκε το κήρυγμα του Ευαγγελίου, αναπτύχθηκε δε εμπορικά γιατί βρισκόταν κοντά στον άξονα της Εγνατίας οδού.

Οι πληροφορίες για τη Δράμα πυκνώνουν από τον 9ο μΧ. αιώνα. Τον 12ο αιώνα ο Βενιαμίν(εκ Τουδέλης) αναφέρει ότι στην πόλη υπήρχε αξιόλογη εβραϊκή παροικία, ο δε ’ραβας γεωγράφος Εδρισή μνημονεύει ότι οι Σέρρες και η Δράμα ήταν από τις σημαντικότερες πόλεις της Μακεδονίας. Για σύντομο χρονικό διάστημα η Δράμα διετέλεσε και υπό την κυριαρχία Φράγκων, όταν ο βασιλιάς τους στη Θεσσαλονίκη Βονιφάτιος ο Μομφερατικός (1204 - 1207) κατέλαβε το κάστρο της πόλεως (1206). Σε σιγίλλιο του 14ου αιώνα αναφέρεται βυζαντινός πολιτικός διοικητής της Δράμας με το όνομα Καλόγνωμος, ενώ ο Νικηφόρος Γρηγοράς διηγείται, ότι η Ειρήνη, πρώτη σύζυγος(ή αδερφή;) του αυτοκράτορα Ανδρονίκου Β' του Παλαιολόγου(1282 - 1328), επισκέφθηκε τα κτήματά της στο πολίχνιο Δράμα και, μετά από ασθένεια, απέθανε εκεί, αλλά διακομίσθηκε στην Κωνσταντινούπολη οπού και ετάφη. Στη διάρκεια των εμφυλίων ερίδων επί Ιωάννου ΣΤ' Καντακουζηνού (1341 - 1355) ο βασιλιάς των Σεβρών Στέφανος Δουσάν αφαίρεσε τη Δράμα από τους Βυζαντινούς.

Εκείνο, όμως, που για αιώνες σημάδεψε την ιστορία της Δράμας και της περιοχής της ήταν η κατάληψή της από τους Τούρκους, μετά τη μάχη του Έβρου (1371), και η μεταφορά και η εγκατάσταση σ' αυτήν πολλών Τούρκων, τους δύο πρώτους και δύσκολους αιώνες της οθωμανικής κυριαρχίας είναι - ελλείψει πηγών - σχεδόν αδύνατο να περιγράψει κανείς. Εν τούτοις το 1383 αναφέρεται σε επίσημα έγγραφα ο μητροπολίτης Δράμας Ιωάσαφ, με πιθανό διάδοχό του τον Ιωακείμ. ’λλοι μητροπολίτες μνημονεύονται τον 16ο αιώνα, γεγονός που σημαίνει ότι η εκκλησιαστική ζωή συνεχίστηκε και στη διάρκεια των σκοτεινών αυτών αιώνων.

Στα μέσα του 17ου αιώνα πυκνώνουν οι ιστορικές πληροφορίες για την Δράμα, ενώ η περιγραφή του τούρκου περιηγητή Εβλιά - Τσελεμπή, αν και με κάποιες υπερβολές, δίνει λεπτομερή εικόνα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής: μέσα στα τείχη η πόλη είχε διακόσια λιθόκτιστα σπίτια, ενώ άλλα εξακόσια εκτός των τειχών, αποτελούσαν επτά συνοικίες. Οι κάτοικοι ασχολούνταν με την γεωργία, τις τέχνες και το εμπόριο και ιδιαίτερη άνθηση είχε η υφαντουργία. Η ακμή της πόλεως ξεκίνησε περίπου το 1830. Από το 1850 αρχίζει τη λειτουργία της αξιόλογη σχολή και το 1876 ιδρύεται Αρρεναγωγείο και Παρθεναγωγείο, ενώ δύο χρόνια ενωρίτερα, το 1874, ιδρύεται η «Φιλοπρόοδος Αδελφότης Δράμας», που απέβλεπε στην ενίσχυση της εκπαιδεύσεως, παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες, σε σύγκριση με τους Τούρκους, αποτελούσαν την περίοδο αυτή μειονότητα.

Αν και για τη συμμετοχή της Δράμας στους εθνικούς αγώνες πρόκειται να εκθέσουμε τα δέοντα σε ιδιαίτερο κεφάλαιο, σημειώνουμε εδώ ότι η πόλη και η περιοχή της Δράμας δεν υστέρησαν σε θυσίες και αίμα στη διάρκεια της μακραίωνης σκλαβιάς και της Επαναστάσεως του 1821, πριν και κατά την διάρκεια του Μακεδονικού Αγώνος, στους Βαλκανικούς Πολέμους και μετά από αυτούς, στην αντίσταση κατά των Γερμανών και Βουλγάρων, με επίκεντρο πάντοτε την ιστορική ιερά Μονή της Παναγίας Εικοσιφοινίσσης στο Παγγαίο, ενώ αρκετοί μητροπολίτες και άλλοι κληρικοί πρωτοστατούσαν.

Αφού η περιοχή απελευθερώθηκε από τον τουρκικό ζυγό, κατελήφθη από τους Βουλγάρους, που πάντοτε εποφθαλμιούσαν την Ανατολική Μακεδονία, και την 1η Ιουνίου 1913 εκδιώχθηκαν και αυτοί από το 21ο ελληνικό Σύνταγμα, με επικεφαλή τον αντισυνταγματάρχη Μιχαλόπουλο. Σημαντικός ήταν ο ρόλος που διαδραμάτισε την περίοδο αυτή ο μητροπολίτης της Δράμας Αγαθάγγελος.

Έκτοτε η Δράμα, αφού πέρασε και τη φοβερή δοκιμασία στη διάρκεια του Β' παγκόσμιου αλλά και του εμφύλιου πολέμου, αναπτύσσεται με γρήγορος ρυθμούς και σήμερα αποτελεί μια πόλη που διακρίνεται για την πρόοδό της σε όλους τους τομείς.

2014 ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΔΡΑΜΑ

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ

Picture
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί από που πήρε η ωραία πόλη μας το όνομά της;
Υπάρχουν πολλές θεωρίες που λένε πως το όνομα της Δράμα είναι από το δωρικό δράω - ῶ = δέρκομαι, ὁράω - ῶ που σημαίνει ''πόλη που έχει θέα''.Ο Μαργαρίτας Δήμιτσας λέει ότι το όνομα της πόλης μας αρχικά ήταν Δράβα,έπειτα έγινε Δραβήσκος και τελικά έμεινε ως Δράμα.Ο άγγλος Γουλιέλμος Μαρτίνος Leake ταυτίζει την αρχαία Δραβήσκο με την Δράμα.Ο γάλλος αρχαιολόγος και περιηγητήςPerrot καθώς και ο ρώσος ιστορικός και συγγραφέας Ιωάννης Πετρώφ,λένε πως η Δράμα πήρε το όνομά της από το λέξη Δραβήσκος-> Δράβα-> Δράμα.Σύμφωνα με τον Ευάγγελο Στράτη όμως η πόλη τούτη ποτέ δεν ονομάστηκε Δραβήσκος,ούτε από τους κατοίκους της,ούτε από τους παλιούς συγγραφείς, αφού πίστευε πως άλλη πόλη ήταν η Δράμα και άλλη η Δραβήσκος.Επίσης αρκετοί άνθρωποι πιστεύουν πως η πόλη αρχικά ονομαζόταν Ύδραμα επειδή είχε πολλά νερά και μετά μεταονομάστηκε σε Δράμα.

Picture

Ιστορία της Δράμας

Η Δράμα είναι η πρωτεύουσα του νομού Δράμας της ανατολικής Μακεδονίας.Πρόκειται για πόλη με μακραίωνη ιστορία, καθώς η περιοχή της κατοικήθηκε ήδη από τους προϊστορικούς χρόνους.

Aποτελείτε από πεερίπου 40.000 κατοίκους. Η ονομασία αυτή οφείλεται στην άφθονη παρουσία του νερού στην περιοχή της ακόμη στο μικρό μέγεθος που είχε σε όλες τις ιστορικές περιόδους. Η προϊστορίκη πόλη εντοπίζεται πιθανόν στον σημερινό σοινηκισμό του Αρκαδικού όπου οι πρόσφατες ανασκαφές αποκαλύπτουν έναν εκτεταμένο οικισμό της Μέσης Νεολιθικής περιόδου. Η πόλη των ιστορικών χρόνων με βάση τα ανασκαφικά ευρήματα ανιχνεύεται στα τέλη του 40ου αι. π.Χ. Σημαντικού τεκμήριο της ελληνιστικής περιόδου της Δράμας αποτελεί μακεδονικού τύπου τάφος που βρέθηκε στην οδό Τροίας 1 και βεβαιώνει την πολιτισμική και οικονομική σχέση της αρχαίας πόλης με γειτονικές και πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Κατά του ρωμαϊκούς χρόνους η Δράμα αποτέλεσε κώμη της λατινικής αποικίας των Φιλίππων η οποία ιδρύθηκε μετά τη μάχη των φιλίππων.Χάρη στο φυσικό της τοπίο επιλέχθηκε ως τόπος αναψυχής πλούσιων ρωμαϊκών αξιωματούχων.

Ήδη από τους προϊστορικούς χρόνους, στην περιοχή Δράμας φαίνεται πως κατοικήθηκε ο οικισμός Αρκαδικού. Προς το τέλος των κλασικών ή στις αρχές της ελληνιστικών χρόνων (τέλη τετάρτου ή αρχές τρίτου αιώνα π.Χ.) στη θέση της Δράμας δημιουργήθηκε πολίχνη, οι κάτοικοι της οποίας καλλιεργούσαν την άμπελο και λάτρευαν το θεό Διόνυσο, σε ιδιαίτερο ιερό. Η πολίχνη παρέμεινε δραστήρια και κατά τους ρωμαϊκούς και τους βυζαντινούς χρόνους. Κατελήφθη από τους Οθωμανούς το 1371 (ή το 1383). Κατά το Μακεδονικό Αγώνα, έδρασαν σπουδαίοι Δραμινοί οπλαρχηγοί Μακεδονομάχοι, όπως ο Κωνσταντίνος Ρίζος ,ο Χρυσόστομος Παπαγεωργίου και ο Νικόλαος Πετρίκης.Πρώτα το όνομα της προέρχεται απ την λέξη ύδραμα που σημαίνει νερό. Αυτό επειδή κάτω από αυτήν υπάρχουν νερά που οδηγούν στις πανέμορφες πηγές της Αγ. Βαρβάρας  όπου υπάρχει και ένα μικρός ναός που έχει το όνομα της αγίας. Όπως λέω και στην  αρχική σελίδα η πόλη πρώτο κατοικήθηκε  τους  προϊστορικούς χρόνους. Μέτα από αρκετά χρόνια  καταλήφθηκε από τους Οθωμανους το 1371 (ή το 1383). Το 1530 είχε 143 χριστιανικά και 96 μουσουλμανικά νοικοκυριά. Αφού πέρασαν όλα αυτά το   το 1916  καταλήφθηκε  από τους Βούλγαρους ξανά αφού τους είχαν κατακτήσει και το  το 1913.  Με την είσοδο των Γερμανών στην Ελλάδα  γερμανικά και βουλγαρικά στρατεύματα κατέλαβαν την Aνατολική Μακεδονία. Οι Βούλγαροι ξεκίνησαν τότε συστηματική επιχείρηση εκβουλγαρισμού του πληθυσμού της Δράμας και της περιοχής της, η οποία όμως συνάντησε τη σθεναρή αντίδραση των κατοίκων της. Στις 29 Σεπτεμβρίου 1941, με αφορμή επιθέσεις ανταρτών εναντίον Βουλγάρων σε χωριά της Δράμας, οι βουλγαρικές δυνάμεις κατοχής εφάρμοσαν σκληρά αντίποινα στη Δράμα, το Δοξάτο και τα χωριά Χωριστή, Κύργια, Κουδούνια, Προσοτσάνη και αλλού. Οι Βούλγαροι εγκατέλειψαν τη Δράμα τον Οκτώβριο του 1944.    

Πληροφορίες:http://www.qsl.net/sz7drm/istoria%20dramas.pdf

http://magicdrama.weebly.com/iotasigmatauomicronrho943alpha-tauetasigmaf-deltarho940mualphasigmaf.html, 

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΔΡΑΜΑΣ



ΝΟΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ


Στους Έλληνες έχουν εξουσία οι Αθηναίοι, στους Αθηναίους εγώ, σ’ εμένα η γυναίκα μου, στη γυναίκα μου το παιδί. Έτσι ο γιος μου έχει την ανώτατη εξουσία στην Ελλάδα. Θεμιστοκλής, 525-461 π.Χ., Αθηναίος πολιτικός & στρατιωτικός