Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

Δάνειο προεκλογικό για τα γατάκια.

Πόσο αναγκαίοι είναι οι συμβολισμοί  στην πολιτική ; Φανταστείτε ότι η Ελλάδα βγήκε στις αγορές για να δανειστεί χρήματα μέσω  δεκαετούς ομολόγου, σε πειραματικό επίπεδο και με προστασία των διεθνών οίκων αξιολογήσεις κι όμως.. Παρουσιάστηκε ως μεγάλη νίκη από κυβέρνηση και αντιπολίτευση για διαφορετικούς λόγους. Φυσικά γίνονται εκλογές.
Το χρέος της χώρας δεν επιτρέπει χαμόγελα . Ο δανεισμός ήταν πειραματικός για προεκλογικούς λόγους. 
Επαναλαμβάνω το δημόσιο χρέος της χώρας είναι τεράστιο . Οι Έλληνες ξέρουν ότι τα δύσκολα δεν περάσαν.

Βουλή-Δημογραφικό: «Νάρκη» για συνταξιοδοτικό και σύστημα υγείας η γήρανση του πληθυσμού

Στο τέλος της επόμενης εικοσαετίας, το 2035, ο πληθυσμός της Ελλάδας θα κυμανθεί από 10,4 έως 9,5 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με την επιστημονική έκθεση που περιλαμβάνεται στο πόρισμα της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για το Δημογραφικό, το 2015 ήταν 10,9 εκατομμύρια, ενώ η μείωση του πληθυσμού θα είναι 0,45% ή 1,4 εκατομμύρια σε απόλυτες τιμές.
Επίσης, το 2050 ο πληθυσμός της Ελλάδας θα κυμανθεί από 10,0 έως 8,3 εκατομμύρια και, κατά συνέπεια, η μείωση θα είναι έως και 2,5 εκατομμύρια σε απόλυτες τιμές σε σχέση με το 2015.
Εκτός από τις διαφορές σε απόλυτα μεγέθη του συνολικού πληθυσμού, σημαντικές αλλαγές αναμένονται τα επόμενα χρόνια και στην ηλικιακή δομή του πληθυσμού.
Το 2035 το ποσοστό των άνω των 65 ετών και των άνω των 85 ετών στο συνολικό πληθυσμό (20,9% και 2,8% αντίστοιχα το 2015), αναμένεται να κυμανθεί από 27,9% έως 27,7% για τους άνω των 65 ετών και 4,1% έως 4,5% για τους άνω των 85 ετών.
Τα ποσοστά των νέων θα κυμανθούν από 11% έως 12,4% για τους 0 έως 14 ετών και 15,8% έως 14,2% για τους 0 έως 18 ετών.
Το 2050 το ποσοστό των άνω των 65 ετών και των άνω των 85 ετών στον συνολικό πληθυσμό, αναμένεται να κυμανθεί από 33,1% έως 30,3% για τους άνω των 65 ετών και 6,5% έως 4,9% για τους άνω των 85 ετών.
Το 2050 το ποσοστό των νέων, από 0 έως 14 ετών, αναμένεται να κυμανθεί από 14,8% έως 12%. Για τους νέους 0 έως 18 ετών θα είναι 19% έως 15,4%.
Η δημογραφική γήρανση δεν επέρχεται χωρίς συνεπακόλουθα. Η ποσοστιαία μείωση του πληθυσμού στις αποκαλούμενες παραγωγικές ηλικίες και η δυσανάλογη αύξηση του ποσοστού των ηλικιωμένων, θέτουν σε άμεσο κίνδυνο, εκτός των άλλων, και τη χρηματοοικονομική βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος και του συστήματος υγείας.
Οι συντάξεις και οι παροχές υγείας ενός διαρκώς αυξανόμενου αριθμού ατόμων θα καλύπτονται από τις εισφορές και τους φόρους που καταβάλλονται από ένα διαρκώς μειούμενο αριθμό εργαζομένων.
Εξάλλου, χάνοντας τη νεανικότητά του ένας πληθυσμός υστερεί σημαντικά στην έρευνα και την καινοτομία, τομείς καθοριστικούς για την ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας.
Οι Ελληνίδες γεννούν όλο και λιγότερα παιδιά σε όλο και μεγαλύτερη ηλικία
Όλο και λιγότερα παιδιά σε όλο και μεγαλύτερη ηλικία, γεννούν οι γυναίκες όπως αποτυπώνεται στο πόρισμα της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για το Δημογραφικό που συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής.
Η ανάλυση της γονιμότητας των γενεών δείχνει ότι η ατεκνία μεταξύ των Ελληνίδων δεν φαίνεται να αποτελεί συνειδητή επιλογή, όπως συμβαίνει σε άλλες ανεπτυγμένες χώρες, όπως π.χ. η Γερμανία ή η Ιαπωνία. Αντίθετα, είναι μάλλον το αποτέλεσμα καταστάσεων και συνθηκών που επιβάλλονται από το ευρύτερο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον και δυσκολεύουν την απόφαση για τεκνοποίηση, η δε, πρόσφατη κρίση επιδείνωσε έτι περαιτέρω το περιβάλλον αυτό.
Ταυτόχρονα, η συνεχής αύξηση της μέσης ηλικίας στην τεκνογονία θα συμβάλλει και αυτή στην αύξηση του ποσοστού της ατεκνίας.
Στοιχεία της Eurostat για τη μέση ηλικία στην γέννηση, δείχνουν ότι ενώ στην Ελλάδα μια γυναίκα γεννούσε το 1960, κατά μέσο όρο στα 28,7 έτη της ηλικίας της, το 2015 γεννούσε στα 31,3 έτη.
Την ίδια ώρα νέες προσεγγίσεις για τη διαμόρφωση της δημογραφικής πολιτικής στα χρόνια που έρχονται απαιτούν τα νέα οικογενειακά πρότυπα. Ο αριθμός των μονογονεϊκών οικογενειών έχει αυξηθεί, κυρίως ως αποτέλεσμα της αύξησης των διαζυγίων και, δευτερευόντως, λόγω της αύξησης των εκτός γάμου γεννήσεων. Το φαινόμενο αφορά κυρίως τις γυναίκες. Ο αριθμός αυτών που μεγαλώνουν μόνες τα παιδιά τους είναι πενταπλάσιος του αριθμού των πατέρων.
Οι εκτός γάμου γεννήσεις, αν και παραμένουν σε ένα χαμηλό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα επίπεδο, έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί ως απόλυτο μέγεθος τα τελευταία 25 χρόνια.
Έτσι, ενώ το ποσοστό των εκτός γάμου γεννήσεων ήταν 2% το 1990, το 2017 αγγίζει το 9%.
Ταυτόχρονα, το μέσο μέγεθος της οικογένειας μειώνεται, ενώ παράλληλα αυξάνεται ο αριθμός των οικογενειών χωρίς παιδιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της απογραφής του 2001, οι συζυγικές οικογένειες είχαν στην πλειονότητά τους δύο παιδιά.
Το 2011, άνω του 65% των ζευγαριών (παντρεμένων και συμβιούντων) έχουν το πολύ ένα παιδί, το 27% έχουν δύο παιδιά και μόλις το 7% έχουν τρία ή περισσότερα παιδιά. Το 37% των παντρεμένων ζευγαριών και το 85% των ζευγαριών που συμβιώνουν, χωρίς να έχουν παντρευτεί, δεν έχουν παιδιά.
Η εξέλιξη του πληθυσμού εργάσιμης ηλικίας
Η συρρίκνωση του συνολικού πληθυσμού και η συνεχιζόμενη γήρανσή του αναμένεται να έχει άμεση επίπτωση και στον πληθυσμό εργάσιμης ηλικίας, ο οποίος φθίνει και γηράσκει αδιάλειπτα, δηλαδή, η μέση ηλικία του ανεβαίνει συνεχώς.
Ειδικότερα, (από 7 εκατ. το 2015), οι 15 έως 64 ετών αναμένεται το 2035 να κυμανθούν από 5,8 έως 6,3 εκατ., οι δε 20 έως 69 ετών (7,1 εκατ. το 2015) θα κυμανθούν από 6,6 έως 6.1 εκατ.
Στο τέλος, δε, της προβολικής περιόδου (2050), οι μεν 15 έως 64 ετών θα κυμανθούν από 4,6 έως 5,5 εκατ., οι δε 20 έως 69 ετών αναμένεται να κυμανθούν από 4,8 έως 5,7 εκατομμύρια.
Με βάση αυτές τις εκτιμήσεις, η επιστημονική έκθεση που έχει περιληφθεί στο πόρισμα της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για το Δημογραφικό, επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι, εκτός από τα μέτρα για την ανακοπή των πτωτικών τάσεων της γονιμότητας, πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, ώστε ο πληθυσμός μας να γηράσκει σε καλή υγεία, παραμένοντας οικονομικά και κοινωνικά δραστήριος και παραγωγικός.
Η «υγιής γήρανση» αποτελεί, επομένως, ένα αντίδοτο στη δημογραφική γήρανση, αναδεικνύοντας την αξία των ηλικιωμένων στην κοινωνία, επαναπροσδιορίζοντας τον ρόλο τους και ενισχύοντας τους διαγενεακούς δεσμούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

http://www.kathimerini.gr/1013112/article/epikairothta/ellada/voylh-dhmografiko-narkh-gia-synta3iodotiko-kai-systhma-ygeias-h-ghransh-toy-plh8ysmoy
Online

Γαλλία vs Βενεζουέλα: Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά της Υπερεθνικής Ελίτ (Neil Clark)


Επαναλάβετε μετά από εμένα: Οι διαδηλώσεις διαμαρτυρίας στη Βενεζουέλα είναι καλές – Οι διαδηλώσεις στη Γαλλία, κακές !

Neil Clark, RT (07.02.2019)
Oγκώδεις διαδηλώσεις τόσο στη Γαλλία όσο και στη Βενεζουέλα. Δύο Πρόεδροι με χαμηλά ποσοστά αποδοχής. Αλλά μόνο του ενός τη νομιμότητα έχουν απορρίψει οι Δυτικές «δημοκρατίες» και ο ίδιος ο Γάλλος Πρόεδρος. Και τη στιγμή που νομίζεις ότι η παγκοσμιοποιητική υποκρισία δεν μπορεί να γίνει χειρότερη, ξαφνικά γίνεται. Η Γαλλία και η Βενεζουέλα έχουν βιώσει και οι δύο εκτεταμένες αντι-κυβερνητικές διαδηλώσεις τις τελευταίες εβδομάδες. Αυτές έχουν πυροδοτηθεί από τις οικονομικές συνθήκες  και τις αυξημένες οικονομικές δυσκολίες για την πλειοψηφία του λαού.
Εντούτοις, ήταν μόνο στη Βενεζουέλα που ο δημοκρατικά εκλεγμένος ηγέτης, Νικολάς Μαδούρο, έχει πάρει διαταγή να παραιτηθεί και ο αντίπαλός του, ο Χουάν Γκουαϊδό, έχει χριστεί Πρόεδρος. Οι ‘παλιές καλές δημοκρατίες’ των ΗΠΑ και της ΕΕ έχουν προστρέξει να αναγνωρίσουν τον Γκουαϊδό. Είναι απλά ξετρελαμένες με τον τύπο αυτό και οργισμένες με τον Μαδούρο. Αντίθετα,  στη Γαλλία, η ιστορία είναι πολύ διαφορετική. Εκεί είναι οι διαδηλωτές αυτοί που έχουν δυσφημιστεί – τα Κίτρινα Γιλέκα . Θεωρούνται ‘λαϊκιστές’ (…ακολουθεί γιουχάρισμα) ενώ άλλοι ισχυρίζονται ότι το όλο πράμα έχει προκληθεί από τη Ρωσία (ακόμα εντονότερο γιουχάρισμα).
Ζητώντας και τα ρέστα μάλιστα, ο Εμμανουέλ Μακρόν, ο άνθρωπος που έχει πυροδοτήσει τις μεγαλύτερες διαδηλώσεις στη Γαλλία για πάνω από μισό αιώνα, έχει το θράσος να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτών που υποστηρίζουν έναν μη εκλεγμένο ηγέτη στη Βενεζουέλα — και όλα αυτά στο όνομα της ‘δημοκρατίας’. Ο λαός της Βενεζουέλας έχει δηλαδή κάθε λόγο να βγαίνει στους δρόμους για να διαδηλώνει ενάντια στον Πρόεδρό του στις δύσκολες στιγμές, αλλά όχι βέβαια και ο Γαλλικός λαός !
Οι Γκίλμπερτ και Σάλλιβαν (Σ.τ.Μ.: αναφορά στο θεατρικό δίδυμο της βικτωριανής εποχής, στον δραματουργό Ουίλλιαμ Γκίλμπερτ και στο συνθέτη Άρθουρ Σάλλιβαν) δεν θα μπορούσαν να έχουν δημιουργήσει πιο «αναποδογυρισμένο» κόσμο. Έναν κόσμο όπου αυτοί που γκαρίζουν για δημοκρατία και «ανθρώπινα δικαιώματα» είναι οι μεγαλύτεροι καταστροφείς της δημοκρατίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Εκεί όπου οι πιο αποφασιστικοί υπερασπιστές του «Νόμος και Τάξη» στη μια χώρα συντάσσονται με τους πιο μαχητικούς υποστηρικτές της αναρχίας και την πυρπόληση κυβερνητικών κτιρίων σε μια άλλη. Επαναλάβετε λοιπόν μετά από μένα: Οι διαδηλώσεις στη Βενεζουέλα είναι καλές, οι διαδηλώσεις στη Γαλλία είναι κακές! Πολύ κακές!
Όταν πρόκειται για τους δικούς τους πληθυσμούς, αν πιστέψουμε τις δημοσκοπήσεις, ο Μακρόν και ο Μαδούρο είναι εξίσου αντιδημοφιλείς. Το ποσοστό του Μακρόν έπεσε στο 18% στις αρχές του Δεκέμβρη, αλλά έκτοτε έχει ξεπεράσει το 30%. Περίπου το 73% θεωρεί ότι είναι αυταρχικός. Στη Βενεζουέλα 63% είπαν το Νοέμβριο ότι υποστηρίζουν ένα συμβιβασμό με διαπραγματεύσεις που θα απομακρύνουν τον Μαδούρο από το αξίωμά του.
Μπορούμε να πούμε πως είναι πιθανόν αλήθεια ότι οι περισσότεροι στη Γαλλία και στη Βενεζουέλα επιθυμούν την απομάκρυνση των ηγετών τους. Αλλά ο λόγος για τον οποίο υπάρχει διεθνής πίεση για την απομάκρυνση του Μαδούρο και όχι του Μακρόν δεν αφορά την έκταση των οικονομικών δυσκολιών, το μέγεθος των «παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων» ή τον αριθμό των ανθρώπων που κατεβαίνουν στους δρόμους, αλλά το γεγονός ότι ο ένας προωθεί τα συμφέροντα αυτού που ο Έλληνας πολιτικός φιλόσοφος και οικονομολόγος Τάκης Φωτόπουλος καλεί «Υπερεθνική Ελίτ», ενώ ο άλλος όχι.
Ο Μακρόν είναι ένας πρώην τραπεζίτης του οποίου η αποστολή είναι να «μεταρρυθμίσει» τη γαλλική οικονομία σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση. Στο πεδίο της εξωτερικής πολιτικής υποστηρίζει τον «φιλελεύθερο παρεμβατισμό» και την συνέχιση της (παράνομης) παραμονής των γαλλικών στρατευμάτων στη Συρία. Η Γαλλία είναι μέλος του ΝΑΤΟ, και μετά το τέλος του Γκωλισμού, πιστή σύμμαχος των ΗΠΑ.
Αντίθετα, ο Μαδούρο, είναι ένας πρώην οδηγός λεωφορείου του οποίου η χώρα λειτουργεί εν πολλοίς ως μία σοσιαλιστική οικονομία. Η εξωτερική της πολιτική είναι έντονα αντι-ιμπεριαλιστική. Η Βενεζουέλα είναι σύμμαχος της Ρωσίας και όχι των ΗΠΑ. Αντιτάχθηκε στην πολιτική της Υ/Ε για ‘αλλαγή καθεστώτος’ στη Συρία.
Δεν χρειάζεται να είσαι ο Άλμπερτ Αϊνστάιν για να καταλάβεις γιατί η Υπερεθνική (οικονομική/πολιτική/προπαγανδιστική/ακαδημαϊκή και πολιτιστική) Ελίτ, για να χρησιμοποιήσω την κατηγοριοποίηση που κάνει ο Φωτόπουλος στο νέο του βιβλίο «Η Νέα Διεθνής Τάξη εν Δράσει», έχει στο στόχαστρο τον Μαδούρο και όχι τον Μακρόν.
Μπορεί εκατομμύρια συμπατριώτες του να απεχθάνονται τον Μακρόν, αλλά δεν έχουν τα ίδια αισθήματα απέναντι του (το αντίθετο!) αυτοί που ασκούν τη μεγαλύτερη εξουσία στη Δύση σήμερα. Τον Μαδούρο τον απεχθάνονται. Για να πάρει στα χέρια της τη δημόσια περιουσία της Γαλλίας, η Υπερεθνική Ελίτ έχει ανάγκη ο Μακρόν να μείνει στη θέση του. Για να αποκτήσει τη δημόσια περιουσία της Βενεζουέλας, και ειδικότερα το πετρέλαιο της, ο Μαδούρο πρέπει να φύγει.
Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί μεγάλο μέρος της κάλυψης από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης των διαμαρτυριών στην Βενεζουέλα ήταν υποστηρικτική προς αυτές,  ακόμα και αν αντικυβερνητικοί διαδηλωτές διέπραξαν αποτρόπαιες πράξεις βίας, όπως η πυρπόληση μέχρι θανάτου ενός μαύρου άνδρα στο Καράκας το 2017, ενώ αντίθετα η κάλυψη των διαμαρτυριών στη Γαλλία έγινε προφανώς με μεγάλη δυσανασχέτηση (όταν δεν μπορούσαν να συγκαλυφθούν).
Νωρίτερα αυτή τη βδομάδα στη Βρετανία, παρακολουθήσαμε το “γκροτέσκο” θέαμα, ο παρουσιαστής των ειδήσεων στο Channel 4, Τζον Σνόου, να επιτίθεται στον αντιπολεμικό βουλευτή του Εργατικού Κόμματος, Κρις Ουίλιαμσον (Chris Williamson), ο οποίος αντιτίθεται στη δυτική παρέμβαση στη Βενεζουέλα, επειδή δεν “συντάσσεται με την άλλη πλευρά” που υποστηρίζει την αναγνώριση του ηγέτη της αντιπολίτευσης ως τον νόμιμο Πρόεδρο της χώρας.
Θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε μια αντίστοιχη επίθεση σε κάποιον που δεν υποστηρίζει τον Μελανσόν (Jean-Luc Melenchon) ως αυτοχρισμένο Πρόεδρο της Γαλλίας; Φυσικά αυτό δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί. Η «υπερεθνική ελίτ» δεν θέλει να δει σε καμία περίπτωση ούτε τον Μελανσόν, ούτε τη Μαρί Λεπέν στην εξουσία. Ο Μακρόν είναι ο «δημοκρατικά εκλεγμένος» πρόεδρος χωρίς καμία συζήτηση και ανεξάρτητα από το πόσοι βγαίνουν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν. Στη Βενεζουέλα, όμως, ο Μαδούρο, παρά τις νίκες του στις εκλογές, είναι ώριμος για «κλάδεμα».
Φυσικά το έχουμε ξαναδεί αυτό. Πολλές φορές. Μπορούμε να πούμε ότι είναι νόμος, οποιοσδήποτε ηγέτης μιας στρατηγικά σημαντικής χώρας, πλούσιας σε πόρους, που παρεμποδίζει τις ηγεμονικές φιλοδοξίες της υπερεθνικής ελίτ, θα υποβληθεί σε εκστρατεία δαιμονοποίησης και απονομιμοποίησης. Αυτό είναι τόσο βέβαιο όσο το ότι η νύχτα ακολουθεί την ημέρα.
Έτσι, το 2009, μάς είπαν ότι οι προεδρικές εκλογές στο Ιράν, που οδήγησαν σε μια νίκη για τον «σκληροπυρηνικό» Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ, ήταν αναμφίβολα νόθες. Χρειάστηκε ένας πρώην αξιωματούχος της CIA, ο Ρόμπερτ Μπάερ (Robert Baer), για να αμφισβητήσει την κυρίαρχη αφήγηση. Όπως έγραψε στο Time:
“Μία από τις μόνες αξιόπιστες, δυτικές δημοσκοπήσεις που διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας έδωσαν τις εκλογές στον Αχμαντινετζάντ – με υψηλότερα ποσοστά από το 63% που έλαβε πραγματικά.”
Αν η υπόθεση ότι ο Μαδούρο δεν μπορεί πλέον να θεωρείται ως ο νόμιμος πρόεδρος της Βενεζουέλας, επειδή ένα μεγάλο μέρος των πολιτών του αντιτίθενται σ’ αυτόν ισχύει, τότε σχεδόν κανένας σημερινός ηγέτης στον κόσμο δεν είναι «νόμιμος».
Για να το θέσω απλά, αν «ο Μαδούρο πρέπει να φύγει», τότε με την ίδια λογική το ίδιο θα πρέπει να κάνει και ο Μακρόν, όπως και ο Τραμπ, ο οποίος, σε περίπτωση που το ξεχάσαμε, δεν κέρδισε την πλειοψηφία της λαϊκής ψήφου στις προεδρικές εκλογές (Σ.τ.Μ.: πράγμα που έχει γίνει συχνά στις ΗΠΑ λόγω του εκλογικού συστήματος) το 2016 και προεδρεύει σε μία βαθιά διχασμένη χώρα. Επιπλέον, αν μες στη συζήτηση μπαίνουν τα «ανθρώπινα δικαιώματα», τότε τι γίνεται με τα ανθρώπινα δικαιώματα των διαδηλωτών στη Γαλλία που έχουν υποστεί κτηνώδη μεταχείριση από τις αρχές; Νωρίτερα αυτό το χρόνο ο 28χρονος Γάλλος Έντι Μαρτάν (Hedi Martin) καταδικάστηκε σε έξι μήνες φυλάκισης επειδή καλούσε σε διαδήλωση των Κίτρινων Γιλέκων. Εκατοντάδες έχουν συλληφθεί μέσα στην άγρια κρατική καταστολή. Αλλά αυτά δεν συμβαίνουν στη Βενεζουέλα, οπότε δεν χρειάζεται να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή.
Να θυμάστε όμως  ότι η πραγματική επανάσταση – αυτή που θα αμφισβητήσει την υπερεθνική ελίτ, αντί να συμβάλει στους σκοπούς της – δεν θα μεταδοθεί στην τηλεόραση. Και σίγουρα ο Μακρόν δεν θα την επιδοκιμάσει.
http://www.antipagkosmiopoihsh.gr/2019/02/09/gallia-vs-venezouela-ta-dyo-metra-kai-dyo-stathma-ton-mintiakon-elit/

Άγιος Νικόλαος Επίσκοπος Αχρίδος και Ζίτσης

Βιογραφία
Ο Άγιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς) γεννήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 1880 μ.Χ. στο χωριό Λέλιτς της κεντροδυτικής Σερβίας. Ήταν το πρώτο από τα εννέα τέκνα των ευσεβών αγροτών Δραγομίρου και Αικατερίνης. Ασθενικός στην σωματική του διαπλαση και κράση, επέδειξε από μικρός την ευφυΐα του, τη μεγάλη του αγάπη προς τον Θεό και την Εκκλησία και την κλίση προς τον μοναχικό βίο. Σπούδασε, παρά το γεγονός της μεγάλης πτωχείας της οικογένειάς του, στη θεολογική σχολή Βελιγραδίου, ανακηρύχθηκε διδάκτωρ της Θεολογίας στη Βέρνη της Ελβετίας (1908 μ.Χ.), διδάκτωρ στην Οξφόρδη της Αγγλίας (1909 μ.Χ.) και το Χάλλε της Γερμανίας (1911 μ.Χ.). Γνώριζε επτά γλώσσες, μεταξύ των οποίων και την ελληνική.

Ο Νικόλαος λάτρευε τον Θεό εξ όλης της καρδίας, ισχύος και διανοίας αυτού, και ο Θεός του έδωσε στόμα και σοφία ασυναγώνιστο και ακαταγώνιστο. Εκάρη μοναχός και χειροτονήθηκε πρεσβύτερος στη μονή Ρακόβιτσα, κοντά στο Βελιγράδι, τον Δεκέμβριο του έτους 1909 μ.Χ. Είχε αρρωστήσει βαριά από δυσεντερία και έταξε, εάν ο Κύριος τον θεραπεύσει, να Του αφιερωθεί διά βίου με όλη του την ύπαρξη, όπως και έγινε.

Κατά την περίοδο 1915 - 1919 μ.Χ. απεστάλη στην Αμερική και στην Αγγλία, για να συντρέξει και να ενισχύσει τον πολύπαθο Σερβικό λαό. Το έτος 1919 μ.Χ. εξελέγη Επίσκοπος Ζίτσης στην κεντρική Σερβία και το έτος 1920 μ.Χ. μεταφέρθηκε στην Αχρίδα, όπου ανέπτυξε ένα τεράστιο ιεραποστολικό, ποιμαντικό, κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο.

Ο Επίσκοπος Νικόλαος, παρά την τεράστια μόρφωσή του και τα πολλά του χαρίσματα, διακρινόταν για την απλότητα του ήθους του, την καλοσύνη και την αγάπη του. Η αρετή, η οποία κατ' εξοχήν τον στόλιζε, ήταν η ταπείνωση. Η μελέτη των Πατέρων της Εκκλησίας και η συναναστροφή του με Αγιορείτες Πατέρες πλούτιζαν την πνευματικότητά του. Με τα συγγράμματά του και την πνευματική του καθοδήγηση ο λαός αναγεννιέται πνευματικά και ο μοναχισμός ανθίζει.

Το 1941 μ.Χ. οι αρχές κατοχής της χώρας του, οι Γερμανοί, τον συλλαμβάνουν, τον περιορίζουν και το 1944 μ.Χ. τον στέλνουν στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως του Νταχάου στη Γερμανία, όπου υπέστη πάνδεινα βασανιστήρια. Ο δούλος του Κυρίου βάσταζε τα στίγματα του μαρτυρίου στο σώμα του, που όλο είχε γίνει μια πληγή. Μάλιστα δέρμα στην πλάτη και στα πέλματα δεν υπήρχε.

Μετά την απελευθέρωσή του, το Μάιο του 1945 μ.Χ., δεν θέλησε πλέον να επιστρέψει στην πατρίδα του. Το τότε καθεστώς τον θεωρούσε ανεπιθύμητο πρόσωπο. Πήγε, λοιπόν, στην Αμερική και παρά την κλονισμένη υγεία του συνέχισε το φιλανθρωπικό και ιεραποστολικό έργο του Χριστού. Δίδαξε στην ιερατική σχολή της μονής του Αγίου Σάββα στο Λίμπερτβιλ του Ιλλινόις και από το 1951 μ.Χ. εγκαταστάθηκε στη Ρωσική μονή του Αγίου Τύχωνος στην Πενσυλβάνια, όπου καθοδηγούσε τους μοναχούς και διηύθυνε το θεολογικό σεμινάριο της μονής. Οι δυσκολίες και τα προβλήματα δεν τον αποθάρρυναν ποτέ. Αισθανόταν έντονα την παρουσία της Θείας Πρόνοιας στο βίο του και αυτό του έδινε δύναμη, ανδρεία και χαρά.

Η προσευχή του ήταν αδιάλειπτη και έρεε ως ποταμός του παραδείσου. Πενθούσε αβίαστα και έχυνε δάκρυα μετάνοιας, παρακλήσεως, μεσιτείας και δοξολογίας. Προσευχόμενος το πρωί της Κυριακής του έτους 1956 μ.Χ. στο ταπεινό κελί του και προετοιμαζόμενος να λειτουργήσει, κοιμήθηκε με ειρήνη.

Το ιερό του σκήνωμα επέστρεψε στην Σερβία το 1991 μ.Χ.

http://www.saint.gr/1970/saint.aspx