Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

ΣΤΟ ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Ο ΓΕΡOΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ

Στο Αγιολόγιο της Εκκλησίας ο Γέρoντας Παΐσιος

Στην αγιοκατάταξη του Γέροντος Παϊσίου προχώρησε σήμερα (Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015) η Ιερά Συνόδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 
Σε ανακοινωθέν του το Οικουμενικό Πατριαρχείο αναφέρει:
«Συνήλθεν, υπό την προεδρίαν της Α.Θ. Παναγιότητος, η Αγία και Ιερά Σύνοδος εις την τακτικήν συνεδρίαν αυτής σήμερον, Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015, προς εξέτασιν των, εν τη ημερησία διατάξει αναγεγραμμένων θεμάτων.
Κατ' αυτήν, η Αγία και Ιερά Συνοδος ομοφώνως αποδεχθείσα εισήγησιν της Κανονικής Επιτροπής ανέγραψε εις το Αγιολόγιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας τον μοναχόν Παΐσιον Ἁγιορείτην»
monaxos-paisios-photo
Το σχετικό αίτημα, είχε υποβληθεί στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, από πολλών ετών και εκκρεμούσε η έγκριση του.
Το όνομά του ήταν Αρσένιος Εζνεπίδης και ήταν πρόσφυγας από την Καππαδοκία της Μικράς Ασίας.
Εισήλθε στο Άγιον Όρος για να μονάσει το 1949.  Για ένα βράδυ έμεινε στη Μονή του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στις Καρυές. Στη συνέχεια κατέλυσε  στη σκήτη του Αγίου Παντελεήμονος, στο κελί των Εισοδίων της Θεοτόκου. Εκεί  γνώρισε τον πατέρα Κύριλλο που ήταν ηγούμενος στη μονή και τον ακολούθησε με αφοσίωση.
Λίγο αργότερα αποχώρησε από τη μονή και κατευθύνθηκε στη Μονή Εσφιγμένου. Εκεί τελέσθηκε η τελετή της «ρασοευχής» και πήρε το πρώτο όνομά του που ήταν Αβέρκιος.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα πήγε στο Όρος Σινά στο κελί των Αγίων Γαλακτίωνος και Επιστήμης. Ο Γέροντας εργαζόταν ως ξυλουργός και την αμοιβή του την έδινε σε φιλανθρωπίες.
paisios-agiopoihsh
Η πίστη ότι ο γέροντας Παΐσιος είναι «άγιος» είναι διαδεδομένη. Για το λόγο αυτό, το αίτημα για την κατάταξή του στα Δίπτυχα της Ορθόδοξης Εκκλησίας ως Αγίου είχε υποβληθεί από τον μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεο και τον Επίσκοπο Μαραθώνος Μελίτωνα.


Read more: http://www.newsbomb.gr/ellada/ekklhsia/story/543604/sto-agiologio-tis-ekklisias-o-gerontas-paisios#ixzz3OiaTHnJk

Οι τζιχαντιστές και η Τουρκία

Επειδή η Ελλάδα βρίσκεται «κυριολεκτικά» στον κόσμο της, χωρίς καν να θέλει να αντιληφθεί τι πραγματικά γίνεται στον κόσμο, θεωρήσαμε σκόπιμο να κάνουμε μια αναφορά στα τεκταινόμενα περί το λεγόμενο πολιτικό Ισλάμ, το οποίο συνταράσσει και δοκιμάζει τις δομές της Δύσης αλλά και ολόκληρης της ανθρωπότητας.

Μετά τις άγριες σφαγές δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων στη Συρία και στο Ιράκ και την προχθεσινή σφαγή 2.000 αμάχων από την Μπόκο Χαράμ στη Νιγηρία, που δεν απασχόλησαν όσο θα έπρεπε τον δυτικό κόσμο, γιατί ήταν... μακριά, ήλθε η πολύνεκρη επίθεση στην καρδιά της Δύσης, στο Παρίσι, υποχρεώνοντας πλέον το σύνολο της ανθρωπότητας να ασχοληθεί σοβαρά με ένα θέμα που όλα δείχνουν ότι είναι δυνατόν να πάρει εφιαλτικές διαστάσεις τις επόμενες δεκαετίες. Κι αυτό γιατί η φύση της συγκεκριμένης θρησκείας είναι τέτοια, που μας επιτρέπει να κάνουμε τέτοιες εκτιμήσεις.

Αρκεί να λάβουμε υπ' όψιν μας ότι εκείνοι που θεωρούν τους εαυτούς τους πραγματικούς μουσουλμάνους ενστερνίζονται τις εξής βασικές αρχές:
Το Ισλάμ είναι η πιο σύγχρονη και άρα καλύτερη θρησκεία, αφού στηρίζεται στο πιο πρόσφατο θεόσταλτο βιβλίο, που είναι το Κοράνι.
Κάθε άνθρωπος γεννιέται μουσουλμάνος, απλά η επικρατούσα κατάσταση σε κάθε τόπο δεν του επιτρέπει να γνωρίσει το Ισλάμ. Γι' αυτό κάθε μουσουλμάνος έχει ιερή υποχρέωση απέναντι στον Αλλάχ να διαδώσει το Ισλάμ, για να επικρατήσει σε ολόκληρη τη γη και να λυτρωθεί η ανθρωπότητα.

Αυτές οι δύο βασικές αρχές-παραδοχές είναι που κάνουν τον κάθε μουσουλμάνο έναν εν δυνάμει «στρατιώτη του Ισλάμ», για να συμμετέχει στον τζιχάντ, που δεν είναι άλλο από τον ιερό πόλεμο για τη λύτρωση της ανθρωπότητας.
Αυτές τις βασικές αρχές εκμεταλλεύονται ορισμένες ομάδες φανατικών ισλαμιστών και με αυτές πείθουν στρατιές ολόκληρες νέων, που πνίγουν στο αίμα Ανατολή και Δύση.
Αυτή η φύση της μουσουλμανικής θρησκείας έκανε τον πρόεδρο της Αιγύπτου Σίσι να απευθυνθεί στον αιγυπτιακό λαό από το θρησκευτικό κέντρο Αλ Αζχάρ, από τα σημαντικότερα του σουνιτικού ισλαμικού κόσμου, και να τονίσει την ανάγκη μεταρρύθμισης της μουσουλμανικής πίστης. Συγκεκριμένα ο Σίσι, αναφερόμενος στα εγκλήματα που γίνονται εν ονόματι του Ισλάμ, είπε:

«Λανθασμένες ερμηνείες και σκέψεις παρουσιάζουν όλο τον κόσμο ως εχθρό της πίστης μας. Τι θα κάνουμε δηλαδή, εμείς, οι 1,6 δισεκατομμύρια μουσουλμάνοι, θα σκοτώσουμε τους υπόλοιπους 7 δισεκατομμύρια ανθρώπους του πλανήτη που δεν είναι μουσουλμάνοι;»
Το ζήτημα είναι σοβαρό και πρέπει να απασχολήσει και την Ελλάδα, αφενός μεν γιατί πλέον η χώρα μας φιλοξενεί αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνους μετανάστες, αφετέρου γιατί στο παιχνίδι του πολιτικού Ισλάμ παίζει σοβαρό ρόλο η Τουρκία.

Η δήλωση του υπουργείου Εξωτερικών της Λιβύης ότι «όποιο στρατιωτικό, ακόμα και επιβατηγό αεροσκάφος της Τουρκίας προσεγγίσει στον εναέριο χώρο της Λιβύης θα καταρρίπτεται», δημοσιεύματα που φέρουν πιλότους των Τουρκικών Αερογραμμών να μιλούν για μεταφορά όπλων από την Τουρκία στην Μπόκο Χαράμ, στη Νιγηρία, ντοκουμέντα που αποδεικνύουν την υποστήριξη της Τουρκίας στους τζιχαντιστές του λεγόμενου Ισλαμικού Κράτους και της Αλ Κάιντα αλλά και τη συνεργασία του ίδιου του Ερντογάν με τον βασικό χρηματοδότη της Αλ Καντί, η φανερή υποστήριξη της Τουρκίας στους ένοπλους ισλαμιστές τρομοκράτες που δολοφονούν στην Αίγυπτο είναι ζητήματα που πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά τις ελληνικές Αρχές και το σύνολο του πολιτικού κόσμου στην Ελλάδα.

Αν δεν ληφθεί υπ' όψιν ότι τα επιχειρησιακά σχέδια των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων προβλέπουν τη χρησιμοποίηση, εκτός από τους μουσουλμάνους της Θράκης, και των μεταναστών μουσουλμάνων που ζουν στη χώρα μας, είναι προφανές ότι το θέμα θα πρέπει να μας απασχολήσει και από τη σκοπιά της εθνικής άμυνας και ασφάλειας της χώρας.
Σάββας Καλεντερίδης
http://www.dimokratianews.gr 

Πόλωση

Συντάκτης: 
Του Γιώργου Μαργαρίτη καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας ΑΠΘ
Οπως μαρτυρούν οι πρώτες προεκλογικές αψιμαχίες, το κλίμα των εκλογών θα κινηθεί σε πλαίσιο έντονης πόλωσης. Η μανιχαϊστική διαίρεση του πολιτικού διακυβεύματος με το απόλυτο χάος και την επίγεια κόλαση, από τη μία, και την αόριστη υπόσχεση του μονόδρομου της σωτηρίας, από την άλλη, επινοήθηκε κατ’ αρχήν από τους επιτελείς της απερχόμενης συγκυβέρνησης και, με διαφορετικό πρόσημο και αρκετή –είναι αλήθεια– αδεξιότητα, υιοθετήθηκε και από την νυν αξιωματική αντιπολίτευση που προσδοκά –σύμφωνα με τις δημοσκοπικές ενδείξεις- να αλώσει την περιζήτητη θέση του χαλίφη.
Οι λόγοι για ετούτη την επιλογή δείχνουν να είναι «τεχνικοί». Η επιδίωξη της συρρίκνωσης των μικρότερων κομμάτων, αλλά και του ποσοστού των εκτός Βουλής αντίστοιχων συνδυασμών, ενισχύει τα ποσοστά και τη συνακόλουθη μετεκλογική παρουσία των δύο πρώτων κομμάτων, αναβιώνει τον διπολισμό, καθιστά το πολιτικό σύστημα διαχειρίσιμο διά της εναλλαγής στην εξουσία, απομακρύνει ίσως την πιθανότητα δημιουργίας αυτοδύναμης κυβέρνησης με κοινοβουλευτική στήριξη από 150 και πλέον βουλευτές και τοιουτοτρόπως διατηρεί ρευστό το πολιτικό σκηνικό κατά τρόπο ώστε να εμποδίζονται τυχόν ριζοσπαστικότερες του δέοντος αποκλίσεις.
Τα τεχνικά πλεονεκτήματα δείχνουν πειστικά και αποσπούν την προσοχή από το ουσιώδες υπόστρωμα. Οτι δηλαδή πέρα από την ανούσια πόλωση στην κορυφή –ανούσια στο μέτρο που και οι δύο αντιμαχόμενοι αποδέχονται το ίδιο και το αυτό τρίπτυχο πλαίσιο (της Ε.Ε., της ΕΚΤ και του ΔΝΤ)– έχει δημιουργηθεί μια βαθιά τομή στο κοινωνικό σώμα. Η κρίση υποβάθμισε ή και απόλυτα ευτέλισε κοινωνικά στρώματα και ομάδες που στηρίζονταν στη μισθωτή εργασία και την αυτοαπασχόληση και ταυτόχρονα προκλητικά ευνόησε την αγιοποιημένη στον επίσημο πολιτικό λόγο στενή κατηγορία των «επενδυτών»: τραπεζιτών, εργολάβων, μεσαζόντων, επιχειρηματιών και κάθε μορφής και προέλευσης, επώνυμων ή ανώνυμων, μονοπωλιακών κεφαλαιούχων. Η κοινωνική αυτή άβυσσος δημιουργήθηκε μάλιστα πάνω σε ένα διπλό υπόστρωμα διαφθοράς: εκείνης που φυσιολογικά παράγει το καπιταλιστικό σύστημα διαμέσου της συνυφασμένης με αυτό μεθοδικής λεηλασίας του προϊόντος του μόχθου των εργαζόμενων, αλλά και εκείνης που παράγεται από την ταύτιση και τη χρήση του κρατικού μηχανισμού ως εργαλείου για την ταχύτερη καταλήστευση του πλούτου των πολλών σε όφελος των λίγων.
Αυτή η «γενική επιστράτευση» μέσων και πολιτικών σε όφελος μιας στενής, σε τελευταία ανάλυση, ομάδας ανθρώπων καταλύει τις παραδοσιακές λειτουργίες των κρατικών μηχανισμών ως οργάνων καταστολής αλλά και πρόληψης, άμβλυνσης των κοινωνικών αντιθέσεων. Στην πραγματικότητα το όλο σύστημα αδιαφορεί πλέον για τις μεσοπρόθεσμες ή μακρόχρονες ισορροπίες και μεταβάλλεται σε όπλο ολοκληρωτικής ταξικής επίθεσης. Στη γλώσσα της αστικής πολιτικής αυτό λέγεται «έξοδος από την κρίση», ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι παρά η μεταφορά της καπιταλιστικής κρίσης στο επίπεδο των θεσμών και η μεταβολή των ίδιων αυτών σε μέρος της κρίσης.
Για να το εκφράσουμε με πιο απλά λόγια, η μεταφορά της καπιταλιστικής κρίσης στο επίπεδο των αστικών θεσμών καταλύει τη λειτουργία των τελευταίων ως ασφαλιστικής δικλίδας που προλαμβάνει ή εκτονώνει τις κοινωνικές εντάσεις. Οταν η τελευταία αυτή λειτουργία απουσιάζει, τότε η πιθανότητα να μεταβληθούν οι κοινωνικές εντάσεις σε συγκεκριμένα κινήματα αυξάνεται σημαντικά. Σε ένα τέτοιο τοπίο η τακτική της πόλωσης του προεκλογικού κλίματος για επίτευξη βραχυπρόθεσμων στόχων καθίσταται τακτική υψηλού, πολύ υψηλού κινδύνου. Δηλαδή η προσδοκία επίτευξης μιας κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας ικανής να προωθήσει τη δέσμευση σε ένα τρίτο Μνημόνιο, ενώ δεν θα έχει –ακόμα και στην ιδανική περίπτωση– παρά πρόσκαιρα οφέλη (το νέο Μνημόνιο θα εμβαθύνει απλά την ήδη υπάρχουσα κοινωνική άβυσσο ενώ, σύμφωνα με την ήδη αποκτηθείσα εμπειρία, δεν θα λύσει κανένα από τα διαρθρωτικά προβλήματα του ελληνικού καπιταλισμού και της άρχουσας τάξης), θα έχει καταστρέψει εργαλεία και μηχανισμούς αστικής διακυβέρνησης αφήνοντας τους κοινωνικούς αντιπάλους απέναντι, πρόσωπο με πρόσωπο, χωρίς μηχανισμούς διαχείρισης, άμβλυνσης και τελικά κοινωνικού συμβιβασμού.
Υποψιάζομαι ότι η τελευταία κατάσταση είναι η συνταγή της εξέγερσης. Η τελευταία, όπως πολλά παραδείγματα -με τελευταίο της Ουκρανίας– δείχνουν, έχει μπει, μαζί με τον νεοναζισμό, για τα καλά στο πολιτικό οπλοστάσιο του ευρωπαϊκού καπιταλισμού. Οι ιθύνοντες των Βρυξελλών αλλά και των επιμέρους αστικών κυβερνήσεων της ηπείρου έχουν λόγους να αισθάνονται ικανοποιημένοι από την ώς τώρα απόδοση των «πορτοκαλί επαναστάσεων» και δεν φαίνεται να ανησυχούν για την πιθανότητα μεταφοράς τους σε χώρες του παλαιού ευρωπαϊκού πυρήνα, ενδεχομένως με «πειραματική» αρχή την Ελλάδα. Πιστεύουν ότι μπορούν να τις ελέγξουν και να τις κατευθύνουν. Ηδη η εμπειρία με το χαμηλής έντασης κίνημα των πλατειών και των «αγανακτισμένων» τούς έδωσε πρόσθετη αυτοπεποίθηση. Εξάλλου η τοποθέτηση της χώρας μας σε μία από τις πρώτες θέσεις παγκοσμίως ως προς την αριθμητική σχέση δυνάμεων καταστολής με πληθυσμό δείχνει τον βαθμό προετοιμασίας για τυχόν «εξαιρετικές καταστάσεις».
Γεγονός είναι ότι η χώρα μας εισέρχεται σε μια περίοδο πολιτικών κλυδωνισμών. Το ώς τώρα πολιτικό σύστημα ισορροπεί ολοένα και πιο αβέβαια στο χείλος της κοινωνικής αβύσσου. Οι «παραδοσιακές» συνταγές κοινοβουλευτικού/εκλογικού χαρακτήρα (Ποτάμια και τα συναφή) δεν φαίνονται ικανές να διασφαλίσουν την «ομαλή» πολιτική διαχείριση της κρίσης. Στα σενάρια των αστικών πολιτικών κύκλων φαίνεται πως μπαίνουν πρόσθετες εκδοχές. Σε αυτό το κατώφλι η επιλογή της πόλωσης αποτελεί από μόνη της προαναγγελία εξελίξεων. Ο ταξικός φανατισμός που διακρίνεται στην κοινωνία (σε βάρος των εργαζομένων σε αυτή τη φάση) γίνεται στοιχείο της πολιτικής. Καθώς στον μανιχαϊσμό η πρόσφορη απάντηση είναι η αντιστροφή των πόλων του καλού και του κακού, η λειτουργία της πόλωσης γίνεται αυτοτροφοδοτούμενη. Και φυσικά η δυνατότητα γενικού εμπρησμού αναλογικά αυξάνεται.
http://www.efsyn.gr/arthro/polosi

Τρίτη και 13 σήμερα και οι δεισιδαιμονίες παίρνουν φωτιά... Προληπτικοί όλου του κόσμου...

Γαλάζια χάντρα; Φορέσαμε. Φυλαχτό καθαγιασμένο; Εντάξει. Σκόρδο; Τρεις πλεξούδες στο κατώφλι του σπιτιού. Τώρα λείπει μόνο ένα λαγοπόδαρο... Ας αποφύγουμε, παράλληλα, καθρέπτες, σκάλες και, φυσικά, τις μαυρόγατες...
Μηνάς Αλεξιάδης, καθηγητής ΛαογραφίαςΜηνάς Αλεξιάδης, καθηγητής ΛαογραφίαςΤρίτη και 13 σήμερα και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Ετσι επιτάσσει η παραδοσιακή θυμοσοφία. Προλήψεις και δεισιδαιμονίες που συσσωρεύτηκαν με την πάροδο των αιώνων χαρακτήρισαν την Τρίτη «καταραμένη ημέρα» και τον αριθμό 13 κακορίζικο.
Αλωση
Για τους Ελληνες η Τρίτη αποκαλείται «αποφράδα», αφού συνδέεται με την 29η Μαΐου 1453 και την Αλωση της Κωνσταντινούπολης. «Κάτι που δεν έχει σχέση με την αλήθεια γιατί η δεισιδαιμονία για το απαίσιον της ημέρας αυτής είναι παλαιότερη», υποστηρίζει ο καθηγητής Λαογραφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μηνάς Αλ. Αλεξιάδης. «Μπορεί να βασίζεται σε επίδραση των πλανητών και, γενικότερα, σε αστρολογικές δοξασίες. Η Τρίτη πιστεύεται ότι κυριαρχείται από την επίδραση του Αρη, του θεού του πολέμου και σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες παίρνει το όνομά του - Mardi στα γαλλικά ή Martes στα ισπανικά. Απ' την άλλη, η δεισιδαιμονία του αριθμού 13 είναι ευρύτατα διαδομένη. Το 13 θεωρείται ότι φέρει θανάτους και δυσμενείς εξελίξεις. Στις ΗΠΑ, μάλιστα, υπάρχει η συνήθεια να μη μνημονεύεται 13ος όροφος σε πολλά κτίρια!».
Η αρμονία του 12
Το «δεκατρία» θεωρείται κακότυχος αριθμός από πολλούς λαούς. Αρχικά, χαλάει την αρμονία του «τέλειου» αριθμού 12: Δώδεκα οι μαθητές του Ιησού, τα Ευαγγέλια, οι άθλοι του Ηρακλή, οι ολύμπιοι θεοί. Ο χωρισμός μέρας και νύχτας γίνεται σε 12ωρα και του έτους σε 12 μήνες. Φυσικά, υπάρχουν και βιβλικές προεκτάσεις: «Στον Μυστικό Δείπνο υπήρχαν 13 συνδαιτυμόνες. Το σύνολο αυτό λέγεται πως οδήγησε στον θάνατο του Ιησού και, εν συνεχεία, του Ιούδα», εξηγεί ο κ. Αλεξιάδης. Ακόμη και στις κάρτες των Ταρώ, στον αριθμό 13 αντιστοιχεί ο θάνατος...
Τροχαία
Βέβαια, επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι η φοβία για τον αριθμό 13 (με τον όρο triakaidekaphobia) και, ειδικότερα, για τον συνδυασμό του με «γρουσούζικες» ημέρες δεν είναι εντελώς αναιτιολόγητη. Σύμφωνα με το βρετανικό «Medical Journal», οι πιθανότητες αυτοκινητικού ατυχήματος αυξάνονται στο διπλάσιο κατά την Παρασκευή και 13! *

Παρασκευή και 13, 4 και 17!

Στις δυτικοευρωπαϊκές χώρες το ντουέτο «Παρασκευή» και «13» θεωρείται εξαιρετικά γρουσούζικο.
Πιθανώς έχει να κάνει με την ημέρα εξολόθρευσης του Τάγματος των Ναϊτών το 1307 από τον στρατό του βασιλιά Φιλίππου της Γαλλίας.
Στην Κίνα, την Ιαπωνία και την Κορέα επικρατεί «τετραφοβία», ο φόβος για τον αριθμό 4. Οι λέξεις «τέσσερα» και «πεθαίνω» προφέρονται και στα τρία γλωσσικά ιδιώματα πανομοιότυπα -αν και τονίζονται διαφορετικά. Στην Ιταλία ο «κακός» αριθμός 17 όταν γραφτεί με το ρωμαϊκό σύστημα αρίθμησης (δηλαδή «XVII»), μπορεί να αναγραμματιστεί σε «VIXI», που είναι ο παρελθοντικός χρόνος του ρήματος «ζω» (άρα «τελείωσε η ζωή μου»). Ετσι η Alitalia, ο εθνικός αερομεταφορέας της Ιταλίας, δεν έχει σειρά 17 στα καθίσματα των αεροπλάνων της, ενώ στα ξενοδοχεία δύσκολα βρίσκουμε δωμάτιο μ' αυτό τον αριθμό.

Διάσημα... 13άρια

*13 Μαΐου 1927: η «έναρξη» του οικονομικού «κραχ» στην Αμερική.
*13 Απριλίου 1970: διακόπτεται η αποστολή της NASA «Apollo 13» για το φεγγάρι.
*13 Σεπτεμβρίου 1986: σεισμός μεγέθους 6,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ συγκλονίζει την Καλαμάτα.
*13 Απριλίου 1992: συγκαλείται Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Καραμανλή, για το θέμα της ΠΓΔΜ. Ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης απομακρύνει από το υπουργείο Εξωτερικών τον Αντώνη Σαμαρά.
*13 Αυγούστου 2002: με τζόκερ τον αριθμό 13μ ένας παίκτης από την Κοζάνη κερδίζει πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ, δίνοντας 13 ευρώ για το τυχερό δελτίο.
*13 Απριλίου 2003: 21 μαθητές χάνουν τη ζωή τους στα Τέμπη, όταν νταλίκα διεμβολίζει το λεωφορείο τους.
*13 Αυγούστου 2004: η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=150755

ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΕΣ, ΠΡΟΛΗΨΕΙΣ Ή ΕΝΑ ΒΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ; Γιατί θεωρούμε γκαντέμικη την Τρίτη και 13; Πηγή: Γιατί θεωρούμε γκαντέμικη την Τρίτη και 13;

-A+A
Τί περίεργη ημέρα και αυτή! Όλα ανάποδα πάνε, και δεν ξέρουμε γιατί! Αν το καλοσκεφτούμε όμως, για όλα φταίει το ημερολόγιο. Σήμερα δείχνει Τρίτη και 13. Γκαντέμικη ημέρα λένε. Γιατί όμως; Ιδού η απορία.
Το 13 έχει μία δυναμική. Συνήθως αρνητική, για τους προληπτικούς και τους Ολυμπιακούς. Η Τρίτη και 13 θεωρείται από τους Έλληνες μία γκαντέμικη ημέρα, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε ακριβώς, από πού πηγάζει η δυσφήμιση της ημέρας αυτής.
Αρχικά να ξεκαθαριστεί πως άλλο πράγμα είναι η Τρίτη και 13, και άλλο η Παρασκευή και 13. Η ελληνική λαϊκή θυμοσοφία, δεν έχει καμμία σχέση με την αμερικανόφερτη αυτή τρομακτική ημέρα. Για την ακρίβεια για να μην λαϊκίζουμε, η Παρασκευή και 13 είναι μία ημερομηνία με αρνητικό υπόβαθρο γενικότερα στην Δύση από τις αρχές του 19ου αιώνα. Σε εμάς ήρθε κυρίως από τις ταινίες τρόμου. Ας επικεντρωθούμε όμως στην σημερινή ημέρα.
Το δικό μας «γρουσουζολόγιο» θεωρεί, μαζί με τους Ισπανόφωνους, την σημερινή ημέρα ως ακατάλληλη για πολλά πράγματα. Ακατάλληλη να ξεκινήσεις κάτι καινούριο, ακατάλληλη να ταξιδέψεις, και για τους ακραία προληπτικούς, ακατάλληλη μέχρι και να βγεις από το σπίτι σου. Όλα ξεκίνησαν μία πραγματικά άσχημη ημέρα. Κάπου εκεί στις ακτές του Βοσπόρου, εκεί που η Ευρώπη τελειώνει, και η Δύση συναντά την μυστηριακή Ανατολή, μέσα από τον θάνατο... γεννήθηκε μία από τις μεγαλύτερες δεισιδαιμονίες του λαού μας.
Τρίτη 29 Μαΐου 1453, είναι η ημέρα απαρχής μίας περιόδου σκότους για τον Ελληνισμό που διήρκησε περίπου τέσσερις αιώνες. Η Κωνσταντινούπολη κατακτιέται από τους Οθωμανούς, και οι Έλληνες διανύουν μία πορεία δουλείας πλέον. Μαζί όμως με την τραγικότητα του γεγονότος αυτού, η Τύχη είχει συνδυάσει πολλά μαζί έτσι ώστε να γεννηθεί αυτή η κακή φήμη για την σημερινή ημέρα. Η Αλωση της Πόλης έγινε Τρίτη. Εάν προσθέσεις το 1453, βγάζει άθροισμα... 13! Ναι και ιδού η Τρίτη και 13!
Προτού πιάσουμε όμως το 13, ας δούμε την ημέρα Τρίτη. Και αυτή έχει μία αρνητική χροιά, και αυτό επειδή όταν θέλουμε να πούμε πως μία σειρά από κακά τελειώνει, την τερματίζουμε στα τρία γεγονότα. Τρίτωσε λέμε το κακό, δεν γίνεται να πάει παραπέρα δηλαδή...
Ο ελληνικός λαός, έχοντας από τα βάθη της αρχαιότητας μία ιδιαίτερη αγάπη για τις προλήψεις και τις δεισιδαιμονίες, είχε δομήσει γενικότερα μία ολόκληρη πολεμική γύρω από το 13, που με την Άλωση, όλα... «ήρθαν και έδεσαν» που λένε.
Το 13 λοιπόν, έχει την ατυχία και αυτό, να ακολουθεί το 12. Τί σχέση έχει το 12; Δώδεκα οι θεοί του Ολύμπου, δώδεκα οι άθλοι του Ηρακλή, δώδεκα οι μήνες, δύο δωδεκάωρα έχει η ημέρα, δώδεκα μαθητές είχε ο Χριστός, δώδεκα και τα Ευαγγέλια που διαβάζονται την Μεγάλη Πέμπτη. Όπως καταλαβαίνουμε το 12 έχει μία έννοια ολοκλήρωσης, τελειότητας. Έτσι το 13 ως ο πρώτος αριθμός της επόμενης 12άδας, είναι ουσιαστικά αυτός που διαλύει την υπάρχουσα αρμονία.
Πολλοί αριθμοί. Όμως ακόμη και μία δεισιδαιμονία, δεν είναι εύκολη να την αναλύσεις... Καλή μας τύχη!


Πηγή: Γιατί θεωρούμε γκαντέμικη την Τρίτη και 13; | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/ 

Γιατί θεωρείται γρουσούζικη η Τρίτη και 13

Τρίτη και 13 σήμερα, ένας συνδυασμός που θεωρείται ότι φέρνει κακή τύχη και γρουσουζιά.
Ποιές όμως είναι η ρίζες αυτής της πρόληψης; Σύμφωνα με την κρατούσα άποψη μέρα αυτή απέκτησε αρνητικό χαρακτήρα από την Άλωση της Πόλης από τους Σταυροφόρους την Τρίτη 13 Απριλίου του 1204. Λανθασμένα κάποιοι συγχέουν το γεγονός με την άλωσης της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους η οποία έγινε στις 29 Μαΐου 1453 (πάλι Τρίτη ήταν αλλά όχι 13).
Η προβληματική του 13
Ο αριθμός 13 κατηγορείται ότι «σέρνει» πίσω του κακοδαιμονίες γιατί σπάει την αρμονία του «τέλειου» αριθμού 12. Δηλαδή, η μέρα χωρίζεται σε δύο 12ωρα, ο χρόνος σε 12 μήνες, ο Χριστός είχε 12 μαθητές. Ακόμη και ο Ηρακλής έκανε 12 άθλους…
Όπως γίνεται κατανοητό, το 13, το πρώτο κομμάτι μιας νέας 12άδας χαλάει την αρμονία.
Πρέπει να αναφέρουμε βέβαια ότι στις «δυτικές» χώρες γρουσούζικος θεωρείται ο συνδυασμός Παρασκευή και 13.

Πηγή: perierga.gr

ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ 13 ΣΗΜΕΡΑ! ΕΣΥ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΓΡΟΥΣΟΥΖΙΚΗ ΗΜΕΡΑ;

Το ημερολόγιο δείχνει Τρίτη και 13 και πολλοί αμέσως σκέφτονται πως η ημέρα θα είναι γρουσούζικη, ωστόσο λίγοι από αυτούς γνωρίζουν πως προέκυψε και η συγκεκριμένη ημερομηνία φοβίζει κόσμο.
Μια από τις πιο γνωστές αιτίες γιατί η Τρίτη και 13 θεωρείται γρουσούζικη είναι η Άλωση της Κωνσταντινούπολης. Ηταν Τρίτη 29 Μαΐου 1453 όταν έπεσε η Πόλη, αλλά το άθροισμα της ημερομηνίας της Άλωσης (1+4+5+3=13) βγαίνει 13.
Αλλη μία εκδοχή είναι πως Τρίτη και 13 του έτους 1204 οι Σταυροφόροι κατέκτησαν την πρωτεύουσα του μεσαιωνικού πολιτισμού.
Ποιοι είναι οι υπόλοιποι μύθοι για την Τρίτη και 13
  • Το 13 «κατηγορείται» γιατί... χαλάει την τελειότητα του 12
  • 12 οι μήνες
  • 12 οι ώρες της μέρας και της νύχτας
  • 12 τα ζώδια
  • Ακομα λέγεται ότι ο βασιλιάς της Μακεδονίας, Φίλιππος ο Β' πέθανε λίγο αφού τοποθέτησε ένα άγαλμα του δίπλα σε αυτά των θεών του Ολύμπου.
  • Το 13ο κεφάλαιο της Αποκάλυψης μιλά για τον Αντίχριστο και το θηρίο, τα δημιουργήματα του Διαβόλου
  • Στα ταρώ, η κάρτα του θανάτου έχει πάνω της τον αριθμό 13.


Read more: http://www.newsbomb.gr/bombplus/blogs/story/444757/triti-kai-13-simera-esy-xereis-giati-theoreitai-groysoyziki-imera#ixzz3Ognfck9Y

Τρίτη και 13

Δεισιδαιμονία που απαντάται στους Έλληνες και τους Ισπανόφωνους λαούς.
Γενικώς, η Τρίτη θεωρείται αποφράς ημέρα, δηλαδή γρουσούζικη και επικίνδυνη για τους παραπάνω λαούς. Όταν συμπίπτει Τρίτη και 13, οι προληπτικοί τη θεωρούν πολύ άτυχη και επικίνδυνη ημέρα. Για τους υπόλοιπους λαούς η γρουσούζικη ημέρα είναι η Παρασκευή και 13.
Οι Ισπανόφωνοι εκφράζουν την ημέρα με την παροιμία «En martes, ni te cases ni te embarques» («Την Τρίτη, μη παντρεύεσαι και μη ξεκινάς ταξίδι»). Κάτι ανάλογο ισχύει και στα καθ’ ημάς, όταν οι προληπτικοί μέσα στην Τρίτη αποφεύγουν να αρχίσουν οποιαδήποτε εργασία, να επιχειρήσουν ταξίδι ή να τελέσουν αρραβώνα. Αντίθετα, η Τρίτη είναι η κατάλληλη για εκδηλώσεις μαγείας.
Κατά την ελληνική παράδοση, η Τρίτη θεωρείται γρουσούζικη, καθώς την ημέρα αυτή η Κωνσταντινούπολη έπεσε στα χέρια  των Οθωμανών Τούρκων (Τρίτη 29 Μαΐου 1453). Όπως παρατηρεί ο “πατέρας” της ελληνικής λαογραφίας Νικόλαος Πολίτης (1852-1921), η ερμηνεία αυτή είναι υστερογενής, αφού και οι σύγχρονοι στην Άλωση απέδωσαν την εθνική εκείνη συμφορά στην ολέθρια επίδραση της ημέρας. Μαρτυρία για την πρόληψη αυτή υπάρχει ήδη από το 1164.
Η εξήγηση της δεισιδαιμονίας πρέπει να αναζητηθεί, κατά τον Νικόλαο Πολίτη, σε αστρολογικές προβλέψεις. Σύμφωνα με αυτές, την Τρίτη κυρίαρχος είναι ο πλανήτης Άρης, ενώ σε κάποια ώρα της ημέρας (η «κακιά ώρα») επικρατεί μαζί με τον πλανήτη Κρόνο. Γι’ αυτό η ώρα αυτή καθίσταται ιδιαίτερα επικίνδυνη. Επειδή, όμως, κανείς δεν μπορεί να την προσδιορίσει, ολόκληρη η Τρίτη αντιμετωπίζεται ως αποφράς ημέρα.
Το 13 είναι ο κατεξοχήν κακότυχος αριθμός, που σπάει την αρμονία του 12 (12 Θεοί του Ολύμπου, 12 άθλοι του Ηρακλή, 12 φυλές του Ισραήλ, 12 μαθητές του Χριστού, 12 Ιμάμηδες κλπ). Με την προσθήκη του αριθμού «ένα» σχηματίζεται η αρχή ενός νέου κύκλου. Το άγνωστο, που αντιπροσωπεύει ο αριθμός 13, προκαλεί ανησυχία στους ανθρώπους κι έτσι άρχισαν να το συνδέουν με ατυχή γεγονότα.

Σχετικά...

Η Τρίτη είναι τυχερή ημέρα για τους Εβραίους, λόγω της διπλής αναφοράς της λέξης «καλόν» στην Παλαιά Διαθήκη (Γένεσις, κεφ. Α , στίχοι 10 και 13)


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/499#ixzz3OgnEMi5I

Δύο ασκήσεις ετοιμάζει η Τουρκία στην Κύπρο!

Επιδιώκει διαρκή στρατιωτική παρουσία έως και τις 6 Απριλίου
Εντείνει τις προκλήσεις στην Κύπρο η Αγκυρα, εκδίδοντας NOTAM -στον αέρα- καιNAVTEX -στη θάλασσα-, με τις οποίες δεσμεύει περιοχές για την πραγματοποίηση σεισμικών ερευνών και αεροναυτικών ασκήσεων, επιδιώκοντας διαρκή στρατιωτική παρουσία στην περιοχή. Ανησυχία προκαλεί η συγκεκριμένη στάση σε Αθήνα - Λευκωσία, με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη να ζητά «συμβουλευτική βοήθεια» από παλαιότερους Προέδρους και ΥΠΕΞ της Κύπρου.
Παρόντος του Ι. Κασουλίδη, ο κ. Αναστασιάδης κάλεσε χθες στο προεδρικό μέγαρο τους Δ. Χριστόφια, Γ. Βασιλείου και τους πρώην ΥΠΕΞ Ερατώ Κοζάκου - Μαρκουλλή, Μάρκο Κυπριανού, Γιώργο Ιακώβου και Νίκο Ρολάνδη.
Την κατάσταση επιτείνουν οι οικονομικές εξελίξεις, με την τρόικα να «κατεβαίνει» στην Κύπρο (27 Ιανουαρίου) για την αξιολόγηση εφαρμογής του κυπριακού προγράμματος διάσωσης. Στο επίκεντρο θα τεθεί «το πλαίσιο αφερεγγυότητας», μετά την εμπλοκή και την αναβολή εκταμίευσης των δόσεων (σ.σ.: της 5ης από το ΔΝΤ και της 6ης από την ΕΚΤ).
Το «Μπαρμπαρός» ήρθε για να μείνει, διαμηνύει η Τουρκία, κλιμακώνοντας τις προκλήσεις. Μετά τη NAVTEX, με την οποία έχει δεσμεύσει θαλάσσιες περιοχές ακόμα και νοτιοδυτικά της Κύπρου έως τις 6 Απριλίου (!) για έρευνες του «Μπαρμπαρός», με νέες ΝΟΤΑΜ προχώρησε σε δέσμευση περιοχής στο FIR Λευκωσίας, δυτικά της Πάφου, στα όρια των χωρικών υδάτων της Κύπρου. Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις της ΝΟΤΑΜ, στην περιοχή θα πραγματοποιηθούν ταυτόχρονα δύο ασκήσεις: μία έρευνας και διάσωσης, και μία καθαρά στρατιωτική με αεροσκάφη της τουρκικής αεροπορίας.
Πάντως, η κοινοπραξία ENI-KOGAS συνεχίζει τις εργασίες στο οικόπεδο 9, παρά τις προκλήσεις. Στην Αθήνα, ο Ευ. Βενιζέλος κατά την κοπή της πίτας στο ΥΠΕΞ τόνισε: «Παρά την προεκλογική περίοδο, ασκούμε εξωτερική πολιτική με απόλυτη πολιτική ουδετερότητα, με μόνο γνώμονα την προάσπιση του εθνικού συμφέροντος».
Νίκος Σταυρουλάκης
http://www.dimokratianews.gr