Δευτέρα 4 Ιουλίου 2016

Θυμίζει τις επιθέσεις στην Κολωνία Σουηδία: Σεξουαλική κακοποίηση δεκάδων κοριτσιών σε μουσικό φεστιβάλ

Περιγραφή που σοκάρει από 17χρονη που δέχθηκε την επίθεση στο Κάρλσταντ από ομάδα ατόμων που έμοιαζαν να είναι μετανάστες

Γεγονότα ανάλογα με εκείνα που έλαβαν χώρα την παραμονή της Πρωτοχρονιάς στην Κολονία και σε άλλες γερμανικές πόλεις, διαδραματίστηκαν στη Σουηδία, όταν δεκάδες έφηβες κακοποιήθηκαν σεξουαλικά από «ξένους», όπως ανέφεραν στις καταθέσεις τους, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής μουσικού φεστιβάλ.

Όπως κοινοποίησε η σουηδική αστυνομία, οι επιθέσεις πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του «Party in the Park» Festival, στο Κάρλσταντ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η αστυνομία ταυτοποίησε δύο νεαρούς, οι οποίοι διέμεναν κοντά στα κέντρα φιλοξενίας των προσφύγων. Οι δύο έφηβοι συνελήφθησαν και ανακρίνονται, ενώ η αποστολή για την ταυτοποίηση και άλλων δραστών συνεχίζεται.



Η αστυνομία δέχθηκε τουλάχιστον 35 καταγγελίες από κορίτσια ηλικίας από 12 έως και 17 ετών, τα οποία περιέγραψαν τους δράστες ως «ξένους», αφήνοντας να εννοηθεί ότι ήταν πρόσφυγες και μετανάστες που έχουν αιτηθεί άσυλο. Το Κάρλσταντ βρίσκεται 330 χιλιόμετρα απόσταση από την πρωτεύουσα Στοκχόλμη και το φεστιβάλ διεξήχθη την Παρασκευή και το Σάββατο το βράδυ.



Η 17χρονη Αλεξάντρα Λάρσον, η οποία παραιτήθηκε του δικαιώματός της να διατηρήσει την ανωνυμία της, περιέγραψε τον τρόπο που δέχτηκε επίθεση: «Πήγα στο φεστιβάλ την Παρασκευή. Όλα ήταν εντάξει. Γύρω στα μεσάνυχτα, όταν ξεκίνησε το κονσέρτο του ο Τζον σε Σον, άρχισε να χάνεται ο έλεγχος. Αρχικά άρχισαν να μας σπρώχνουν προς τη σκηνή, ενώ επιτέθηκαν στα αγόρια που ήταν γύρω μας και τα χτύπησαν, λέγοντας πως “θα πεθάνετε”. Θελήσαμε να απομακρυνθούμε από αυτά τα άτομα. Όταν προσπάθησα να φύγω, δέχτηκα το πρώτο άγγιγμα από κάτω. Μετά ένας άλλος μου έπιασε τα οπίσθια με μεγάλη δύναμη. Τότε αντέδρασα και γύρισα να τους πω ότι αυτό που κάνουν δεν είναι σωστό. Τότε ένιωσα το δάχτυλο ενός να με αγγίζει στα γεννητικά μου όργανα. Ήμουν τυχερή, διότι φορούσα τζιν. Αυτό συνέβη κι άλλες φορές και τότε άρχισα να ουρλιάζω και να τους αποκαλώ “γουρούνια”. Εγώ και οι φίλες μου αποφασίσαμε να φύγουμε από το φεστιβάλ. Μάλλον ήταν μετανάστες. Μισώ που το λέω αυτό, αλλά αυτή είναι η αλήθεια».

«Έκανα καταγγελία στην αστυνομία. Είδα και άλλα κορίτσια να έρχονται στο τμήμα και να κλαίνε τόσο δυνατά, που μου ράγισε η καρδιά», πρόσθεσε η 17χρονη Αλεξάντρα, τονίζοντας πως «κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αγγίζει μία γυναίκα, δίχως τη συγκατάθεσή της».
http://www.protothema.gr/world/article/592329/souidia-sexoualiki-kakopoiisi-dekadon-koritsion-se-mousiko-festival/

Βελεστίνο: Πατέρας κρατούσε φυλακισμένες τις κόρες του

Ένα συγχρονο ''Κωσταλέξι'' αποκαλύφθηκε στο Βελεστίνο, καθώς, όπως έγινε γνωστό, ένας 43χρονος Αλβανός κρατούσε στο σπίτι φυλακισμένες τις κόρες του, τις οποίες, επίσης χτυπούσε και απειλούσε. 
Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, ο άνδρας δεν άφηνε τα δύο κορίτσια, ηλικίας 15 και 17 ετών να βγουν από το σπίτι, ενώ προέβαινε σε βιαιοπραγίες και απειλές απέναντί τους. 
Μετά τις καταγγελίες των δύο κοριτσιών, ο πατέρας συνελήφθη και η υπόθεση ερευνάται.
http://newpost.gr/ellada/545127/belestino-pateras-kratoyse-fylakismenes-tis-kores-toy

Τριήμερο πένθος στο Ιράκ- 165 οι νεκροί από τη βομβιστική επίθεση

Στους 165 ανήλθαν οι νεκροί και 168 οι τραυματίες από τηφοβερή βομβιστική επίθεση στη συνοικία ‘αλ Καρράντα’ στο κέντρο της Βαγδάτης.
 
Η πρώτη έκρηξη που σημειώθηκε στην κεντρική συνοικία οφείλεται σε παγιδευμένο όχημα και λίγο αργότερα εκρηκτικός μηχανισμός εξερράγη κοντά στην αγορά ‘Αλ Σάαμπ’. Την ευθύνη ανέλαβε το ‘ισλαμικό κράτος’.
Η κυβέρνηση του Ιράκ κήρυξε τριήμερο πένθος.
 
--

Γιατί η Εκκλησία δεν κηδεύει αυτούς που αυτοκτονούν;

Ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα, που κινεί πολλούς ενάντια στην Εκκλησία (ακόμη και πιστούς ορθόδοξους χριστιανούς), είναι η ιδέα της Εκκλησίας ότι οι αδελφοί μας που αυτοκτονούν (αυτόχειρες) δεν πρέπει να κηδεύονται, αλλά να θάβονται χωρίς κηδεία.
Δυστυχώς, δεν ξέρω ούτε μία περίπτωση, που οι εξοργισμένοι κατά της Εκκλησίας άνθρωποι να σκέφτονται πως η ψυχή του αυτόχειρα αδελφού τους χρειάζεται την τελετή της κηδείας (που είναι μια τελετή προσευχής) για την ανάπαυσή της, πως η κηδεία θα την ωφελήσει στο ταξίδι της προς τον άλλο κόσμο. Αυτό δε φαίνεται να τους απασχολεί καθόλου – ίσως να μην πιστεύουν καν ότι υπάρχει αιώνια ζωή ή να ισχυρίζονται πως «δεν ξέρουμε» τι υπάρχει μετά το θάνατο, αγνοώντας πως και ο Χριστός έχει πει πολλά γι’ αυτό το θέμα, αλλά και οι άγιοι έχουν καταθέσει τις δικές τους γνώσεις και εμπειρίες, ως ενωμένοι που είναι με τον Τριαδικό Θεό και με όλα τα πλάσματα.
Πάντα η επίθεση ενάντια στους «παπάδες» έχει ως αιτία ότι πληγώνονται οι συγγενείς ή «προσβάλλεται η μνήμη του νεκρού» μπροστά στην κοινωνία – καμιά ανησυχία για τη μεταθανάτια ωφέλειά του. Αυτό όμως φανερώνει επιπολαιότητα και εγωισμό, που μαζί με την επιθετικότητα (που μερικές φορές φτάνει τα όρια της βαρβαρότητας), τους κάνει να χάνουν το δίκιο τους, ακόμη κι αν πιστέψουμε πως έχουν δίκιο.

Ποια είναι όμως η αιτία που η Εκκλησία δεν επιθυμεί να κηδεύονται οι αυτόχειρες; 
Είναι αστείο να υποθέτει κάποιος (ακόμη κι αν είναι «άθεος» – και τότε είναι διπλά αστείο) πως ο ένας ή ο άλλος ιδιώτης αγαπάει περισσότερο το νεκρό φίλο ή συγγενή του απ’ ό,τι τον αγαπούν οι ορθόδοξοι άγιοι Πατέρες, που έδωσαν τα πάντα για το συνάνθρωπο και που θέσπισαν το τι κάνει η Εκκλησία σε κάθε περίπτωση. Ό,τι κάνει η Εκκλησία είναι για το συμφέρον της ψυχής του ανθρώπου (όχι για να μασήσει λεφτά ο παπάς – άλλωστε αν αρνηθεί μια κηδεία… χάνει λεφτά, οπότε κάτι άλλο συμβαίνει) και καλό είναι ο άνθρωπος να το ψάχνει και να ρωτάει, αλλά όχι να παριστάνει πως «επαναστατεί» και «καταγγέλλει» τη δήθεν «σκληρότητα» και «υποκρισία» των παπάδων, νομίζοντας πως τα ξέρει όλα, ενώ στην πραγματικότητα έχει μεσάνυχτα για τα πιο πολλά πνευματικά («θρησκευτικά») θέματα.
Συνήθως προβάλλεται ως αιτία που, αν αυτοκτονήσω (μη γένοιτο), δε θα με κηδέψουν, ότι αρνήθηκα το χριστιανισμό και συνεπώς δε μπορώ να συμμετάσχω σε μια χριστιανική τελετή. Η ίδια η πράξη της αυτοκτονίας είναι άρνηση του Θεού, αφού είναι πράξη απελπισίας, ενώ ο χριστιανός πάντα ελπίζει. Γι’ αυτό καιο Ιούδας (το λέω παρεμπιπτόντως) δε σώθηκε, γιατί αυτοκτόνησε από απελπισία (βλέποντας το σκοτάδι που τον είχε κυριεύσει), όχι από μετάνοια. Αν μετανοούσε, σίγουρα θα είχε σωθεί (ότι ο Ιούδας δεν σώθηκε, το έχει προφητέψει ο ίδιος ο Χριστός στο Ματθ. 26, 24).

Η παραπάνω σκέψη (ότι αυτόχειρας = μη χριστιανός) είναι εύλογη. Το ίδιο και ότι αυτό συμβαίνει ως παράδειγμα προς αποφυγήν, για να το βλέπουν οι ζωντανοί και έστω κάποιοι να αποφεύγουν την αυτοκτονία!... Όμως υπάρχει κάτι πολύ πιο σοβαρό, που τον αυτόχειρα τον αγκαλιάζει ως αδελφό χριστιανό, δεν τον «πετάει έξω» ως αρνησίθρησκο.
Η τελετή της κηδείας, εκτός από προσευχή, είναι μια απόδοση τιμής στο νεκρό. Στερώντας η Εκκλησία απ’ αυτή την τιμή τον άνθρωπο που αυτοκτόνησε, προσπαθεί να του δώσει ένα πλεονέκτημα στο ταξίδι της ψυχής του: εμείς εδώ δεν τον τιμάμε, για να τον τιμήσει ο Θεός – Του τον στέλνουμε όπως είναι, για να είναι η ψυχή του άδεια από τιμές και να μπορέσει ίσως Εκείνος να του ελαφρώσει το φορτίο του σκοταδιού, που έχει μαζέψει μέσα του με την πράξη του. Ελπίζουμε έτσι ότι τουλάχιστον η κόλαση, που θα ζήσει, θα είναι κάπως ελαφρύτερη από ό,τι θα ήταν κανονικά [περί κόλασης, εδώ].
Ας σημειώσουμε εδώ ότι ο αυτόχειρας, γενικά μιλώντας, φοβόμαστε πως πάει για την κόλαση, γιατί πράγματι έχει κλωτσήσει το Θεό από την καρδιά του. Αν δεν Τον κλωτσούσε, δε θα είχε απελπιστεί. Αυτή είναι η αιτία της κόλασης του (ότι ο ίδιος έδιωξε το Θεό και η κόλαση είναι η χωρίς Θεό αιωνιότητα, όπου το θείο Φως το βλέπει κάποιος ως πυρ) και όχι «νομικές αιτίες», όπως ότι «αρνήθηκε το θείο δώρο της ζωής» ή ότι «διέπραξε φόνο» (το δικό του) «και δεν πρόλαβε να μετανοήσει» κ.τ.λ. Ο άνθρωπος μπαίνει στην κόλαση μόνος του, με αυτά που έχει στην καρδιά του, ενώ η πόρτα του παραδείσου είναι ανοιχτή για όλους.
(Αλλάζει το πράγμα όταν ο άνθρωπος πάσχει από ψυχικά προβλήματα τόσο, ώστε να μην έχει τη συναίσθηση των πράξεών του).
Σημειωτέον, ότι δε δίνουμε το όνομά του για μνημόνευση στη λειτουργία ή σεσαρανταλείτουργο, δεδομένου ότι ο άγιος Γεώργιος Καρσλίδης έφαγε χαστούκι από άγγελο μέσα στο Ιερό, όταν μνημόνευε το όνομα ενός αυτόχειρα στην πρόθεση (αναφέρεται στη βιογραφία του, που έχει συντάξει ο π. Μωυσής ο Αγιορείτης – για το κατά πόσο πρέπει να δίνουμε βάση σε τέτοιες «υπερφυσικές» διηγήσεις, δες σχετικό post).

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ
Αν έχεις κάποιον δικό σου ή γνωστό σου που αντιμετωπίζει προβλήματα, άρρωστο, απελπισμένο, δυστυχισμένο, βοήθησέ τον πριν είναι αργά. Ένας λόγος αγάπης, μια επίσκεψη ή μια προσευχή μπορεί να σώσουν τη ζωή του και την ψυχή του!
Μπορεί να σώσουν και τη δική σου ψυχή, γιατί όλοι έχουμε ευθύνη όταν ένας άνθρωπος αυτοκτονεί. Ο Θεός να με συγχωρέσει, κι εγώ έχω ευθύνη για άλλους, γνωστούς ή συγγενείς μου, που αυτοκτόνησαν και εύχομαι να αναπαυθεί η ψυχή τους.
Αν έχεις κάποιον δικό σου ή γνωστό σου, που έδωσε τέρμα στη ζωή του, σε ρωτώ: θέλεις να σωθεί η ψυχή του; Αν ναι, παράτα την εγωιστική επίθεση κατά «των παπάδων» (που ίσως γίνεται για ν’ αποκοιμίσεις τη συνείδησή σου, αν δεν προσπάθησες να σώσεις τη ζωή του) και άκου τι έχει να σου πει «ένας παπάς».


Ο αγιασμένος αγωνιστής π. Σεραφείμ Ρόουζ, πρώην άθεος και μελετητής της ανατολικής φιλοσοφίας και του ζεν, και τελικά ορθόδοξος ιερομόναχος και συγγραφέας στα δάση της Καλιφόρνιας, μας προσφέρει μια σημαντική αναφορά, από τη διδασκαλία και τον αγώνα δυο μεγάλων αγίων γυναικών της ορθόδοξης Ρωσίας.
Η αγία Αναστασία (Αθανασία) Λονγκάτσεβα, που ασκήτεψε νέα στα ρωσικά δάση και αναδείχτηκε σε μεγάλη δασκάλα της ορθόδοξης πνευματικότητας, είχε έναν αδελφό που τον έλεγαν Παύλο, ο οποίος κρεμάστηκε σε στιγμή μέθης. Η Αναστασία, θέλοντας να προσευχηθεί γι’ αυτόν, ζήτησε τη συμβουλή μιας άλλης μεγάλης ασκήτριας, της αγίας Πελαγίας Ιβάνοβνας, της διά Χριστόν σαλής. Εκείνη της είπε να κλειστεί στο κελί της σαράντα μέρες, να νηστέψει και να προσευχηθεί για τον αδελφό της και κάθε μέρα να λέει εκατόν πενήντα φορές: «Υπεραγία Θεοτόκε, ανάπαυσον τον δούλο σου».
Το σαρανταήμερο αυτό, με νηστεία και προσευχή, επαναλήφθηκε τρεις φορές.Κάθε φορά η αγία έβλεπε σε όραμα ένα αιμάτινο βράχο πάνω από μια άβυσσο και πάνω κείτονταν δυο άντρες με αλυσίδες στο λαιμό τους. Ο ένας ήταν ο Παύλος. Τη δεύτερη φορά ο Παύλος, αν και ακόμα αλυσοδεμένος, ενώ την τρίτη φορά δεν ήταν πια στο βράχο. Ο άλλος άντρας ακούστηκε να λέει: «Είσαι τυχερός εσύ, έχεις πολύ ισχυρούς μεσίτες στη γη».
Όταν ανέφερε το όραμά της στην αγία Πελαγία, εκείνη απάντησε: «Ο αδελφός σου λυτρώθηκε από τα βάσανα. Δε μπήκε όμως στη μακαριότητα του Παραδείσου» (βλ. π. Σ. Ρόουζ, Η ψυχή μετά το θάνατο – Οι μεταθανάτιες εμπειρίες στο φως της Ορθόδοξης διδασκαλίας, 12η έκδ., Μυριόβιβλος 2008, σελ. 292-293· αναφέρεται και στο Οσία Αθανασία, μτφρ. Πέτρου Μπότση, Αθήνα 1998, σελ. 69-73).
Ο π. Σεραφείμ προσθέτει:
Πολλά παρόμοια περιστατικά αναφέρονται σε Βίους Ορθοδόξων Αγίων και ασκητών. Σε περίπτωση που κάποιος έχει την τάση να ερμηνεύει κατά γράμμα τέτοια οράματα, ίσως θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι βεβαίως οι εικόνες, με τις οποίες εμφανίζονται τέτοια οράματα, συνήθως σε όνειρα, δε «φωτογραφίζουν» κατ’ ανάγκην τον τρόπο ύπαρξης της ψυχής μετά το θάνατο· πρόκειται περισσότερο για εικόνες, οι οποίες μεταβιβάζουν την πνευματική αλήθεια της βελτίωσης της κατάστασης της ψυχής στον άλλο κόσμο χάρη στις προσευχές εκείνων που παραμένουν στον κόσμο τούτο.
Ο άγιος Γέροντας Ευμένιος Σαριδάκης, που αφιέρωσε τη ζωή του στην υπηρεσία των λεπρών και άλλων βαριά ασθενών, στο νοσοκομείο λοιμωδών νοσημάτων, στην Αγία Βαρβάρα Αθηνών, και που προσευχόταν στο Χριστό να σώσει «όλους τους καθολικούς και όλους τους προτεστάντες και τους μουσουλμάνους και τους άθεους και τους ανθρώπους απ' όλες τις θρησκείες...», άρχισε να προσεύχεται για τη σωτηρία ενός υπαλλήλου του νοσοκομείου που αυτοκτόνησε (δίνονται πλήρη στοιχεία του, μικρό όνομα Μιχάλης) και τον οποίο έβλεπε για 40 μέρες ν' ανεβαίνει μ' ένα πήδημα στον τρούλο της εκκλησίας και να κατρακυλάει κάτω κάνοντας τούμπες, μετά να ξανανεβαίνει κ.ο.κ. 
Και παρακαλούσε το Χριστό λέγοντας: «Να τον πας υποχρεωτικά (=οπωσδήποτε) στον παράδεισο. Δε μπορώ να τον βλέπω άλλο. Κι αυτόν και όλους όσοι θα πεθάνουν μέχρι το τέλος του αιώνος, να τους πας όλους στον παράδεισο» (Σίμωνος Μοναχού, π. Ευμένιος, Ο κρυφός άγιος της εποχής μας, Αθήνα 2010, σελ. 276-278, βλ. & 133-134).
Ίσως, επειδή τους αγίους τους φανταζόμαστε λανθασμένα σαν υπερφυσικά όντα, κάποιος σκεφτεί: "Καλά, και περίμενε ο άγιος αυτός να τρομάξει απ' το όραμα για ν' αρχίσει να προσεύχεται για κείνη την ψυχή;". Όμως ίσως το όραμα να του δώθηκε απ' το Θεό, ακριβώς για ν' αρχίσει να προσεύχεται για κείνη την ψυχή, ώστε να σωθεί!
Δεν αναφέρεται ότι ο Γέροντας έλαβε κάποια πληροφορία για την τύχη του αυτόχειρα. Εύχεστε και γι' αυτόν, αδελφοί.

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΣΙΚΑ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ & Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ


Ο άγιος γέροντας Παΐσιος κάνει μια συγκλονιστική αναφορά (από εδώ):
Αλλά εμείς πρέπει να κάνουμε πολλή προσευχή για όσους αυτοκτονούν, για να κάνη κάτι ο Καλός Θεός και γι’ αυτούς, γιατί δεν ξέρουμε πως έγινε και αυτοκτόνησαν, ούτε σε τι κατάσταση βρέθηκαν την τελευταία στιγμή. Μπορεί, την ώρα που ξεψυχούσαν, να μετάνοιωσαν, να ζήτησαν συγχώρηση από τον Θεό και να έγινε δεκτή η μετάνοιά τους, οπότε την ψυχή τους να την παρέλαβε Άγγελος Κυρίου.
Είχα ακούσει ότι ένα κοριτσάκι σε ένα χωριό πήγε να βοσκήση την κατσίκα τους. Την έδεσε στο λιβάδι και πήγε πιο πέρα να παίξη. Ξεχάστηκε όμως στο παιχνίδι και η κατσίκα λύθηκε και έφυγε. Έψαξε, αλλά δεν την βρήκε και γύρισε στο σπίτι χωρίς την κατσίκα.Ο πατέρας του θύμωσε πολύ, το έδειρε και το έδιωξε από το σπίτι. «Να πας να βρης την κατσίκα, του είπε. Αν δεν την βρης, να πας να κρεμασθής». 
Ξεκίνησε το ταλαίπωρο να πάη να ψάξη. Βράδιασε και αυτό ακόμη δεν είχε γυρίσει στο σπίτι. Οι γονείς, βλέποντας ότι νύχτωσε, βγήκαν ανήσυχοι να βρουν το παιδί. Έψαξαν και το βρήκαν κρεμασμένο σε ένα δένδρο. Είχε δέσει στον λαιμό του το σχοινί της κατσίκας και κρεμάστηκε στο δένδρο. Το κακόμοιρο είχε φιλότιμο και πήρε κατά γράμμα αυτό που του είπε ο πατέρας του. Το έθαψαν μετά έξω από το κοιμητήρι.
Η Εκκλησία φυσικά καλά έκανε και το έθαψε απ’ έξω, για να φρενάρη όσους αυτοκτονούν για το παραμικρό, αλλά και ο Χριστός καλά θα κάνη, αν το βάλη μέσα στον Παράδεισο.
ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ

Πλέον σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ίσως στις περισσότερες, οι ιερείς υποχωρούν και κηδεύουν τον αυτόχειρα. Πολλές φορές δεν αναφέρουν καν το ενδεχόμενο να θαφτεί χωρίς κηδεία, παρακάμπτοντας τη θλίψη της σύγκρουσης με τους δικούς του, οι οποίοι όμως, όπως είπαμε στην αρχή, ελάχιστα έχουν στο μυαλό τους την ανάπαυση της ψυχής του και πιο πολύ την κοινωνική κατακραυγή. Επίσης μπορεί ο ιερέας να αρνείται να τελέσει την κηδεία και οι συγγενείς να προσφεύγουν στον επίσκοπο, ο οποίος δίνει εντολή να κηδευτεί.
Όπως θεωρώ πως η Εκκλησία από σοφή φιλανθρωπία θέσπισε την άρνηση της κηδείας στον αυτόχειρα, έτσι δε μπορώ να κρίνω και την απόφαση ενός παπά ή επισκόπου να τελέσει την κηδεία. Αν έτσι κρίνει πως θα βοηθηθούν οι συγγενείς στη δική τους σωτηρία, καλά κάνει. Οι κανόνες της Εκκλησίας δεν είναι άκαμπτοι νόμοι, αλλά θεραπευτικές συνταγές, που ο αρμόδιος γιατρός (ο παπάς ή –περισσότερο ακόμη– ο επίσκοπος) μπορεί να τις μεταβάλλει όπως νομίζει πως θα ωφελήσει περισσότερο το λαό του. Αρκεί όλα να γίνονται από σύνεση και αγάπη, όχι από εγωισμό ή μικροψυχία. Αυτό ισχύει βέβαια όχι μόνο για τους ιερείς, αλλά και για το λαό, ο οποίος, ενώ τα απαιτεί όλα από τους ορθόδοξους ιερείς, δεν είναι διατεθειμένος να υποχωρήσει σε τίποτα προκειμένου να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του, όποιες κι αν είναι…
Ο Θεός να αναπαύσει όλους τους αδελφούς μας, και ιδιαίτερα τους αυτόχειρες.
Υπεραγία Θεοτόκε, ανάπαυσον τους δούλους σου.
Αμήν.


ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ!

Αν σου περνάει απ' το μυαλό να βάλεις τέρμα στη ζωή σου, αδελφέ μου, αδελφή μου, ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ. Είναι μια σκέψη-παγίδα, που σου την έχει ρίξει ο διάβολος, για να σε καταδικάσει αιώνια.
Ό,τι προβλήματα κι αν έχεις, δε θα λυθούν έτσι. Αντίθετα, θα γίνουν απείρως χειρότερα, γιατί δεν υπάρχει θάνατος και ΔΕΝ πρόκειται να ξεφύγεις από πουθενά. Θα πας στην αιώνια ζωή, αλλά αυτή η ζωή θα είναι για σένα η κόλαση.
Ο Χριστός σε περιμένει να Του απλώσεις το χέρι και να σε βοηθήσει να σηκώσεις το σταυρό σου, όπως κι Εκείνος σήκωσε το δικό Του σταυρό για σένα.
Αν είσαι συνεχώς θλιμμένος, ΜΗ ΔΙΣΤΑΣΕΙΣ & ΜΗ ΝΤΡΑΠΕΙΣ να ζητήσεις βοήθεια από έναν ειδικό!!! Αν είσαι μόνος, αν έχεις καταστραφεί οικονομικά, άν έχεις κάνει μεγάλα και τρομερά λάθη στη ζωή σου, ΜΗ ΧΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΣΟΥ. Προσευχήσου στο Χριστό, στην Παναγία και στον άγιο του ονόματός σου ή στον άγιο της εκκλησίας της περιοχής σου. Άνοιξε την Καινή Διαθήκη και διάβασε κάτι από το Ευαγγέλιο ή τις Πράξεις των αποστόλων. Πήγαινε σ' ένα χριστιανικό βιβλιοπωλείο ή ψάξε στο Ίντερνετ και πάρε την παράκληση & τους Χαιρετισμούς της Παναγίας (ή το βιβλίο Θησαυρός Αγίων, εκδ. Βασ. Ρηγόπουλου, που περιέχει προσευχές σε πολλούς αγίους, ονομαστικά). Άρχισε κάθε μέρα να διαβάζεις κι από μία, ή την ίδια, ξανά και ξανά - έτσι η καρδιά σου θα στραφεί προς το Χριστό, όπως το ηλιοτρόπιο προς τον ήλιο. Αναζήτησε τον παπά της ενορίας σου και εξομολογήσου σ' αυτόν. ΑΓΩΝΙΣΟΥ. Συγχώρεσε τους εχθρούς σου - και, αν δε μπορείς, ζήτα απ' το Χριστό τη δύναμη, να σε βοηθήσει να συγχωρέσεις. Κι έτσι θα μπορείς να Του ζητήσεις να σε συγχωρέσει κι Εκείνος για όλα τα λάθη ή τις παραλείψεις σου. Θα χρειαστείς αγώνα, αλλά ΘΑ ΔΩΘΕΙ ΛΥΣΗ!
ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΛΕΨΕΙΣ ΘΕΛΕΙ ΘΑΡΡΟΣ, ΝΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙΛΙΑ.
Ως τελευταία λέξη, σου αφιερώνω αυτό το post: Η μοναξιά των αγίων.
Και σε καλώ για καφεδάκι (θα μπορούσα να σε καλέσω σε πάρα πολλά ορθόδοξα blogs) στο Ζωντανό Ιστολόγιο!

ΥΓ. Αν ανακάλυψες τώρα το μπλογκονήσι μας και απορείς για το όνομά του, η εξήγηση δίνεται εδώ.

Σε χαιρετώ με αγάπη, όποιος ή όποια κι αν είσαι. Είμαι ένας όμοιός σου, αδύναμος & αμαρτωλός άνθρωπος.

Δες, αν θέλεις, και: 
Πώς έσπρωξα στην αυτοκτονία τον αδελφό μου!
Αυτοκτονία ή οικονομική καταστροφή, εξαθλίωση και ζητιανιά;
"Θα αυτοκτονήσω": μήνυμα προς απελπισμένους που σκέφτονται την αυτοκτονία 

http://o-nekros.blogspot.co.ke/2010/12/blog-post_16.html

Η Volkswagen θέλει να βρει λύση για τους V6 diesel κινητήρες Γράφει: Κυριάκος Πηλίδης -

Volkswagen συμφώνησε να πληρώσει 14,7 δισ. δολάρια στις Η.Π.Α, με τα 10 δισ. να δίνονται για την επαναγορά των 499.000 αυτοκινήτων με τον 2.0 TDI κινητήρα. Ωστόσο, η εταιρία πιστεύει πως θα βρει τελικά λύση για τα μοντέλα που εξοπλίζονται με τον 3.0-λιτρο V6 TDI.
Σύμφωνα με δικηγόρο της VW στις Η.Π.Α, η γερμανική εταιρία δοκιμάζει την λύση που έχει βρει, για να διαπιστώσει αν αυτή δεν επηρεάζει την ιπποδύναμη και τη κατανάλωση του αυτοκινήτου, μειώνοντας τις εκπομπές NOx στα νόμιμα επίπεδα. Συνολικά 85.000 αυτοκίνητα βρίσκονται στις Η.Π.Α με τον συγκεκριμένο κινητήρα. Πρόκειται για τα Audi Q7 (2009-2012), 2014 VW Touareg, 2016 Audi A6 Quattro, 2016 A7 Quattro, 2016 A8, 2016 A8L, 2016 Q5 και 2015 Porsche Cayenne και ας ελπίσουμε αυτά να γλυτώσουν την πρέσα.
http://www.autoblog.gr/2016/07/01/h-volkswagen-thelei-na-brei-lysh-gia-toys-v6-diesel-kinhthres/

Ελλάδα Τέλος στη ζωή του έδωσε ο Κ. Μαμιδάκης της Jetoil Γράφει: Γιώργος Αγαπητός

Μόλις χθες έγινε γνωστό ότι η Jetoil, του Ομίλου Μαμιδάκη, κατέθεσε αίτηση προστασίας από τους πιστωτές βάσει του άρθρου 99 του πτωχευτικού Κώδικα και πριν λίγα λεπτά ο Κυριάκος Μαμιδάκης, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της εταιρείας πετρελαιοειδών έβαλε τέλος στη ζωή του, στο σπίτι του στο Διόνυσο.
Ο 84-χρονος επιχειρηματίας αυτοκτόνησε με μια σφαίρα στο κεφάλι, με το περιστατικό να το αναφέρει ο γαμπρός του. Για το τραγικό συμβάν διενεργείται προανάκριση από την αστυνομία.
O Κυριάκος Μαμιδάκης γεννήθηκε στο χωριό Ανώσκελη της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων Κρήτης το 1932, από τους Αλέξανδρο και Ειρήνη Μαμιδάκη. Τελείωσε την Εμπορική Σχολή το 1951 και παρακολούθησε δι’ αλληλογραφίας και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του LSE. Ξεκίνησε να εργάζεται το 1952, δίπλα στον θείο του Γ. Ι. Μαμιδάκη στην Εμπορία Πετρελαιοειδών. Το Νοέμβριο του 1968 μαζί με τα αδέρφια του Γιώργο και Νίκο προχώρησαν σε δικές τους δραστηριότητες ιδρύοντας τη Jetoil.
http://www.autoblog.gr/2016/07/03/telos-sth-zwh-tou-edwse-o-k-mamidakhs-ths-jetoil/

Η VW απέκλεισε αποζημιώσεις στην Ευρώπη λόγω Dieselgate Γράφει: Κυριάκος Πηλίδης

Από το στόμα του CEO της, Matthias Muller, η VW απέκλεισε για ακόμη μια φορά τις όποιες φωνές ήθελαν την εταιρία του να αποζημιώνει με χρηματικό ποσό τους 8,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της στην Ευρώπη, που εμπλέκονται στο σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων τους, με παράνομο λογισμικό.
Ο Matthias Muller, μιλώντας στη γερμανική Welt am Sonntag είπε πως στην Ευρώπη, υπάρχει “μια διαφορετική κατάσταση” και πως αν τελικά υπήρξε μια συμφωνία αντίστοιχη με αυτή των Η.Π.Α -εκεί όπου η VW συμφώνησε να πληρώσει 14,7 δισ. δολάρια- η Γερμανική εταιρία, θα ήταν δύσκολο να την αντιμετωπίσει οικονομικά.  Στις Η.Π.Α, τα όρια εκπομπών ρύπων είναι αυστηρότερα, γεγονός που καθιστά τη λύση των επηρεαζόμενων αυτοκινήτων πιο περίπλοκη, μιας και στην Ευρώπη, τα χαλαρότερα όρια εκπομπών, επιτρέπουν την επιδιόρθωση των αυτοκινήτων, ώστε αυτά να παράγουν εκπομπές εντός ορίων, απλά με τη τοποθέτηση νέου προγράμματος και με τη χρήση ενός πλαστικού διαμορφωτή αέρα στην εισαγωγή για τους 1.6 TDI.
Δεν χρειάζεται να είσαι μαθηματικός για να συνειδητοποιήσεις πως η αποζημιώσεις στην Ευρώπη θα μπορούσαν να συντρίψουν την Volkswagen,
είπε ο Muller, ο οποίος συμπλήρωσε πως μίλησε με την επίτροπο βιομηχανίας και εσωτερικής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Elzbieta Bienkowska, εκφράζοντας της, τις απόψεις του.
Ωστόσο, υπάρχουν δικηγόροι που δηλώνουν πως η απόφαση της VW για μη αποζημιώσεις στην Ευρώπη δεν είναι δίκαιη, αναφέροντας πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κάνει κατάχρηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την αποφυγή μιας πιο δίκαιης αποζημίωσης στα 8,5 εκατομμύρια Ευρωπαίους πελάτες της.
http://www.autoblog.gr/2016/07/04/h-vw-apekleise-apozhmiwseis-sthn-eyrwph-logw-dieselgate/

Ελαττωματικά αυτοκίνητα της VW (Volkswagen)

Ο καταναλωτής-αγοραστής που έχει αγοράσει ένα αυτοκίνητο VW μπορεί να αξιώσει αποζημίωση από τον κατασκευαστή και απο τον εισαγωγέα-διανομέα, εφόσον πρόκειται για αυτοκίνητο που έχει το ελαττωματικό-απατηλό λογισμικό.

Το πολυσυζητημένο και παγκοσμίων διαστάσεων σκάνδαλο της VW, αποτελεί μία υπόθεση, η λύση της οποίας, βρίσκεται στον πυρήνα του αστικού δικαίου και πιο συγκεκριμένα στις διατάξεις για το δίκαιο των συμβάσεων. Οι τελευταίες παρέχουν επαρκές/επαρκέστατο έρεισμα για την προστασία των αγοραστών των εν λόγω οχημάτων από τους δόλιους χειρισμούς της κατασκευάστριας εταιρείας.
Α. ΑΣΤΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ
Α1. ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΩΛΗΣΗΣ
Ο Αστικός Κώδικας (ΑΚ) ρυθμίζει το δίκαιο της πώλησης στα άρθρα 513 επ. Πιο συγκεκριμένα ο ΑΚ καθιερώνει στα άρθρα 534-558 την ευθύνη του πωλητή πράγματος, ορίζοντας ρητά στο άρθρο 534 ΑΚ ότι "Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα".
“Ελάττωμα”: - Ελάττωμα υπάρχει όταν το πράγμα που παρέδωσε ο πωλητής στον αγοραστή φέρει μία ατέλεια στη φυσική ιδιοσυστασία ή κατάστασή του, η οποία συνιστά απόκλιση προς το χειρότερο σε σχέση με αυτό που καθόρισαν οι συμβαλλόμενοι και η οποία απόκλιση, έχει επίδραση στην αξία ή στη χρησιμότητα του πράγματος (ΑΠ 1544/2008 ΝοΒ 2009, 434).
“Συνομολογημένη Ιδιότητα”: - Συνομολογημένη ιδιότητα υφίσταται όταν ο αγοραστής αποδέχεται τη δήλωση στην οποία προβαίνει ο πωλητής και η οποία έχει ως περιεχόμενο την ύπαρξη συγκεκριμένων τεχνικών ιδιότήτων ή προσόντων του πράγματος (ΕφΑθ 6910/2007 ΕλλΔνη 2008, 618)
Επομένως εάν αποδειχθεί ότι ένα καταλυτικό αυτοκίνητο εκπέμπει σαφώς περισσότερους ρύπους, παρά τις διαβεβαιώσεις του πωλητή για το αντίθετο, αυτό συνιστά σοβαρότατη έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας.
Άρα ο πωλητής που προμήθευσε τον καταναλωτή με ένα αυτοκίνητο που έχει προβληματικό καταλύτη υπέχει ευθύνη ένεκα πωλήσεως προϊόντος το οποίο δεν έχει τις συνομολγημένες ιδιότητες. Το γεγονός ότι ο καταλύτης δεν έχει κάποιο πρόβλημα stricto sensu (δηλαδή λειτουργεί κανονικά) ουδεμία σημασία έχει και σε καμία περίπτωση δεν απαλάσσει τον πωλητή από την ευθύνη του. Σύμφωνα με την αρχική συμφωνία των μερών ο πωλητής έπρεπε να παραδώσει ένα αυτοκίνητο που να εκπέμπει “X” ποσότητα ρύπων και τελικά παρέδωσε ένα αυτοκίνητο που εκπέμει “2X”. Αυτό
συνιστά σαφή παραβίαση των αρχικώς συμφωνηθέντων.

Τα δικαιώματα του αγοραστή
Σύμφωνα με το νόμο (ΑΚ άρθρο 540), σε περίπτωση ευθύνης του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα, ο αγοραστής έχει τα εξής δικαίωματα:
1) για διόρθωση ή για αντικατάσταση του πράγματος,
2) για μείωση του τιμήματος,
3) για υπαναχώρηση από τη σύμβαση (να δώσει δηλαδή πίσω το αυτοκίνητο που παρέλαβε και να λάβει πίσω το αρχικό αντίτιμο που κατέβαλε)
ΟΜΩΣ
Σε περίπτωση που ο πωλητής γνώριζε ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό και παρ’ όλα αυτά προχώρησε στην πώληση
(δηλαδή όταν ενήργησε με δόλο), τότε ο αγοραστής εκτός των ανωτέρω δικαιωμάτων έχει δικαίωμα και για αποζημίωση.
Στην προκειμένη περίπτωση η πωλήτρια εταιρεία έχει δημόσια παραδεχτεί ότι η πώληση των εν λόγω αυτοκινήτων με το
συγκεκριμένο προβληματικό λογισμικό μέτρησης εκπομπής καυσαερίων τελούσε εν γνώση της. Με άλλα λόγια η VW ενήργησε με δόλο προμηθεύοντας τα εν λόγω προβληματικά οχήματα!
Συνεπώς εκτός των άλλων δικαιωμάτων ο αγοραστής έχει δικαίωμα και για αποζημίωση από την αγορά του ελαττωματικού προϊόντος. Η αποζημίωση αυτή σημαίνει να βρεθεί ο αγοραστής στην οικονομική κατάσταση που θα ήταν εάν είχε αγοράσει ένα αυτοκίνητο χωρίς προβλήματα.
Α2. ΑΠΑΤΗ
Ο Αστικός Κώδικας ρυθμίζει επιπλέον την περίπτωση στην οποία η σύναψη μιάς σύμβασης πώλησης είναι αποτέλεσμα εξαπάτησης του αγοραστή από τον πωλητή. Σύμφωνα λοιπόν με τις διατάξεις 147 και 149 ΑΚ εκείνος που παρασύρθηκε ένεκα απάτης στην σύναψη μιάς σύμβασης έχει δικαίωμα να ζητήσει αφ’ ενός την ακύρωση της σύμβασης και αφ’ ετέρου την αποζημίωσή του.
Εν προκειμένω χιλιάδες αγοραστές και ιδιοκτήτες Ι.Χ. εξαπατήθηκαν από την κατασκευάστρια εταιρεία η οποία αρουσίαζε
ψευδή στοιχεία αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων σε συγκεκριμένους τύπους οχημάτων.
Το γεγονός ότι αφενός πρόκειται για καταλυτικά αυτοκίνητα (άρα ο καταλύτης αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του αντικειμένου της αγοράς) και αφετέρου το ότι οι τιμές απόκλισης είανι πολύ υψηλές καθιστούν πρόδηλο το στοιχείο της πρόθεσης εξαπάτησης εκ μέρους της κατασκευάστριας εταιρείας.
Συνεπεία της ανωτέρω δόλιας εξαπάτησης είναι το δικαίωμα των αγοραστών των εν λόγω προβληματικών αυτοκινήτων να ζητήσουν την ακύρωση της σύμβασης και επιπλέον την αποζημίωση τους από την κατασκευάστρια εταιρεία.
Β. ΔΙΚΑΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Την προστασία του Αστικού Κώδικα φαίνεται ότι δεν απολαμβάνει ο αγοραστής/καταναλωτής ενός προβληματικού αυτοκινήτου εάν επικαλεστεί τις διατάξεις του Νόμου 2251/1994 (Δίκαιο Προστασίας Καταναλωτή).
Το φαινομενικά παράδοξο αυτό (να μην προστατεύεται δηλαδή ο αγοραστής/καταναλωτής ενός προβληματικού Ι.Χ. από τις διατάξεις για το Δίκαιο Καταναλωτή) δικαιολογείται από το γεγονός ότι ο νομοθέτης του 2251/1994 επέλεξε να προστατεύσει εκείνα τα αγαθά των οποίων η προστασία μέσω των διατάξεων του ΑΚ είναι είτε δυσχερής είτε αδύνατη (βλ. Καράκωστας Ι., Δίκαιο Προστασίας Καταναλωτή, σελ. 222).
Επομένως οι διατάξεις του νόμου για την Προστασία του Καταναλωτή αναφορικά με την ευθύνη του πωλητή, αφορούν τη ζημία λόγω βλάβης ή καταστροφής εξαιτίας του ελαττωματικού προϊόντος, κάθε περιουσιακού στοιχείου του καταναλωτή, εκτός από το ίδιο το ελαττωματικό προϊόν.
Εν προκειμένω, ο αγοραστής ενός αυτοκινήτου με ¨πειραγμένο¨ λογισμικό δεν υφίσταται κάποια ζημία σε κάποιο άλλο
περιουσιακό του στοιχείο, παρά μονο στο όχημα που αγόρασε και μόνον. Η ζημία αυτή αφού δεν επεκτείνεται και σε κάποιο άλλο περιουσιακό στοιχείο του καταναλωτή δεν καλύπτεται από τις ανωτέρω διατάξεις.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Οι αγοραστές των αυτοκινήτων που αποδεδειγμένα φέρουν το εν λόγω προβληματικό λογισμικό έχουν απολύτως βάσιμο τεκμηριωμένο και νόμιμο δικαίωμα να αξιώσουν από την πωλήτρια εταιρεία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τις, όπως αυτές αναλύθηκαν ανωτέρω είτε κάνοντας χρήση των διατάξεων για τη σύμβαση πώλησης, είτε προσφεύγοντας στις διατάξεις για την ένεκα απάτης σύμβαση αγοράς.
Τέτοιες διαδικασίες έχουν ξεκινήσει ήδη σε πολλές χώρες τόσο εντός όσο και εκτός ευρωπαϊκής ένωσης με χιλιάδες καταναλωτές και καταναλωτικές οργανώσεις να στρέφονται δικαστικώς κατά της Volkswagen. Η τελευταία η οποία ουδέποτε αρνήθηκε την ύπαρξη (εν γνώση της) του εν λόγω προβληματικού (ψευδούς) λογισμικού προσπαθεί αγωνιωδώς να επιτύχει εξωδικαστικούς συμβιβασμούς προκειμένου να αποφύγει μία σίγουρη δικαστική της καταδίκη η οποία θα έχει κατακλυσμιαίες για την ίδια συνέπειες.
Ηλίας Μπέτζιος,
LLM
Δικηγόρος ΔΣΑ
http://www.valaw.gr/epikairotita/news/elattomatika-aytokinita-tis-vw-volkswagen.html

Το αγγλο-αμερικανικό “Διευθυντήριο” και το παρασκήνιο του Brexit: Υπήρχε σχέδιο;

Του Νίκου Σταματάκη - Πρόσφατη ανάλυση μου προκάλεσε σχόλια και συζητήσεις σχετιζόμενες με το παρασκήνιο του Brexit. Δικαιολογημένα κάποιοι αναγνώστες αναρωτήθηκαν εάν πράγματι η έκβαση του δημοψηφίσματος μπορούσε να σχεδιασθεί από κάποιο «αγγλοαμερικανικό διευθυντήριο», στο οποίο παρέπεμπα μιλώντας για «άδυτα της εξουσίας του δυτικού κόσμου» που έλαβε την απόφαση να περικοπεί η ανεξέλεγκτη ισχύς της Γερμανίας. 
Αναρωτήθηκαν επίσης κάποιοι εάν επρόκειτο απλά για «λάθος» χειρισμούς του κ.Κάμερον, που οδήγησαν στο αποτέλεσμα τούτο… Και τελικά αυτό το υποτιθέμενο διευθυντήριο στα «άδυτα» της εξουσίας του δυτικού κόσμου έχει άραγε τη δύναμη να προβλέπει την έκβαση των πολιτικών εξελίξεων;
Εάν δεν είχαμε μόλις πριν λίγα χρόνια την εμπειρία της απόπειρας δολοφονίας Ελληνα πρωθυπουργού (του Κώστα Καραμανλή) για καθαρά γεωπολιτικούς λόγους και συγκεκριμένα για την προσέγγιση του με τη Ρωσία, τότε ίσως να είχαμε κάποιες αμφιβολίες για την αποφασιστικότητα του συγκεκριμένου «διευθυντηρίου» να προστατέψει τα ύψιστα συμφέροντά του – τα οποία είναι πρωτίστως γεωπολιτικά και δευτερευόντως οικονομικά. Αλλά στην περίπτωση μας, η απόφαση του δυτικού «διευθυντηρίου» για σύγκρουση με τη Γερμανία είχε ληφθεί πιθανότατα από πέρυσι στη διάρκεια της κορύφωσης της ελληνικής κρίσης ή και ακόμα προγενέστερα.
Τιμωρητικός πόλεμος κατά εταιρειών-συμβόλων της γερμανικής δύναμης
Το παράδειγμα της «τιμωρίας» της Volkswagen για το σκάνδαλο των καταλυτών των αυτοκινήτων της που κινούνται με diesel, καταδεικνύει ακριβώς την απόφαση αυτή. Γιατί; Πολύ απλά δεν θα ήταν ποτέ δυνατή η στοιχειοθέτηση της ενοχής της VW σε ένα τόσο τεχνικά περίπλοκο ζήτημα, χωρίς την συνδρομή των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών και των υπηρεσιών ασφαλείας με τις τεράστιες δυνατότητές τους για συλλογή και επεξεργασία στοιχείων. Η τελική συμφωνία για αποζημιώσεις $15 δις η οποία περιέργως συνέπεσε με το δημοψήφισμα για το Brexit, δεν απεικονίζει παρά μικρό μόνο μέρος της οικονομικής καταστροφής που έπαθε η VW και η Γερμανία. Μια σύντομη αναζήτηση στο ίντερνετ αποκαλύπτει ότι ήδη άλλες χώρες ζητούν παρόμοιες αποζημιώσεις. Ενώ οι παράπλευρες απώλειες θα είναι πολλαπλάσιες.

Εκτός από την VW ο «τιμωρητικός» οικονομικός πόλεμος κατά της Γερμανίας περιλαμβάνει ακόμα ένα εθνικό γερμανικό σύμβολο, την Deutsche Bank, που την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές κυριολεκτικά ψυχορραγεί και κατά πολλούς αναλυτές είναι ουσιαστικά χρεοκοπημένη, και μόνο η κρατική στήριξη την κρατά ζωντανή…. Δεν είμαι ειδικός στα χρηματοπιστωτικά θέματα, αλλά τα όσα κατενόησα με κάνουν να υπολογίζω ότι πρόκειται για επιθετικές ενέργειες κυρίως από αμερικανικής πλευράς που έχουν σκοπό να τιμωρήσουν παραδειγματικά τη γερμανική τράπεζα για πρακτικές που καθρεπτίζουν την ίδια ασυγκράτητη γερμανική αλαζονεία και απληστία που μας αηδίασε όλους στις διάφορες φάσεις της ελληνικής κρίσης. Θα μπορούσε να πεί κανείς, χωρίς να κινδυνεύει ιδιαίτερα να κριθεί υπερβολικός, ότι το δυτικό «διευθυντήριο» ήταν απολύτως δικαιολογημένο να κηρύξει ένα τέτοιο οικονομικό πόλεμο κατά της Γερμανίας, όσο δικαιολογημένο ήταν και στην κήρυξη των δύο παγκοσμίων πολέμων…
Ο Ντέιβιντ Κάμερον κλειδί της ερμηνείας
Ο βρετανός πρωθυπουργός κ.Κάμερον είναι ασφαλώς ο «αδύνατος κρίκος» στην υπόθεση/σενάριο ότι το Brexit σχεδίασε κάποιο δυτικό «διευθυντήριο». Πρόκειται για ένα έμπειρο πολιτικό που έχει αντιευρωπαϊκό παρελθόν και – όσο και εάν θεωρούσε τα δημοψηφίσματα «ειδικότητά» του – δεν επρόκειτο να κάνει αυτό το «σφάλμα» να προκηρύξει δημοψήφισμα εάν δεν υπήρχε κάποιος η κάτι να τον σπρώξει προς τα εκεί… Δεν μιλάμε για κάποιο «παιδαρέλι» της πολιτικής, έναν «νεοφώτιστο» σαν τον Αλέξη Τσίπρα (αλλά για να είμαστε δίκαιοι πρέπει να πούμε ότι και ο κ.Τσίπρας έπεσε νωρίς στα βαθειά και έμαθε κουτσά-στραβά να κολυμπάει.. «Στου κασίδη το κεφάλι έγινε μπαρμπέρης» θα λέγαμε, αλλά πάντως πολλά έμαθε…) Ο κ.Κάμερον είναι πολιτικός που μετέχει πλήρως των τεκταινομένων του διεθνούς συστήματος, μυημένος στα βαθιά μυστικά της διεθνούς πολιτικής… Εάν δεν υπήρχε σοβαρός «αποχρών λόγος» δεν νομίζουμε ότι ο κ.Κάμερον θα προχωρούσε στο δημοψήφισμα… Οι εκ των υστέρων δηλώσεις των Κάμερον, Ομπάμα αλλά κυρίως του Τζάκ Λιού για το Brexit με δυσκολία κρύβουν τα υπομειδιάματα για το πάθημα της Γερμανίας και εν χορώ διαβεβαιώνουν για «σύσφιξη των αγγλοαμερικανικών σχέσεων» και (από πλευράς του καθαρά αγανακτισμένου με τους Γερμανούς κ.Λιού) για «επεκτατική» οικονομική πολιτική…
Το αμαρτωλό παρελθόν και τα σχέδια-πρότυπα των μυστικών υπηρεσιών
Μα, αναρωτήθηκαν κάποιοι, ήταν δυνατόν αυτό τα «διευθυντήριο» να προβλέψει την έκβαση του δημοψηφίσματος για το Brexit; Ασφαλώς και δεν ήταν σε τέτοια θέση. Απλώς όμως έπαιξε ένα από τα πολλά χαρτιά που είχε στη διάθεσή του για να πετύχει το σκοπό του, δηλ. να περικοπεί η γερμανική ισχύς. Ας θυμίσουμε εδώ ότι στα συρτάρια του «διευθυντηρίου» παρόμοια σχέδια δεν είναι καθόλου καινούρια. Το σπουδαιότερο απ’όλα αφορά και την Ελλάδα… Μεταξύ 1981-83 εξελέγησαν στη Νότια Ευρώπη πέντε (5!!) σοσιαλιστές πρωθυπουργοί/πρόεδροι – Μιτεράν (Γαλλία – 1981), Κράξι (Ιταλία – 1983), Σοάρες (Πορτογαλία 1976 και 1983), Γκονζάλες (Ισπανία – 1982) και Παπανδρέου (Ελλάδα – 1981)… (Να σημειώσω εδώ και πάλι την τεράστια στρατηγική σημασία για τις ΗΠΑ των πέντε αυτών παραθαλάσσιων χωρών;)
Δεν επρόκειτο για σύμπτωση, ούτε τόσο για κοινωνικό ρεύμα, όσο για εφαρμογή ενός από τα πολλά σχέδια της CIA… Το ονόμασαν “Δούρειος Ίππος” και είχε στόχο να ξεφουσκώσει τα κομμουνιστικά κόμματα της νότιας Ευρώπης μέσω της ανόδου των σοσιαλιστικών. Το σχέδιο σημείωσε εκπληκτική επιτυχία καθώς στο τέλος της δεκαετίας του 1980 και λίγο πριν την οριστική πτώση του κομμουνισμού τα πανίσχυρα στη δεκαετία του 1970 «ευρω-κομμουνιστικά» κόμματα είχαν ξεψυχήσει… Ανάλογο σχέδιο έγινε προσπάθεια να εφαρμοστεί πρόσφατα στη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή (και για τούτο χρειάζονταν την δήθεν “κοσμική” Τουρκία) ώστε να ξεφουσκώσουν τους ακραίους ισλαμιστές… Αλλά οι αδέξιοι χειρισμοί και οι πολυδιάσπαση των αποφάσεων στα αμερικανικά κέντρα εξουσίας το καταδίκασε σε αποτυχία.
Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι οι λαοί είναι αδύναμοι, ότι δεν εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για τα λογής κατεστημένα κλπ.. Αλλά σημαίνουν ότι οι δυνάμεις που έχουν τα μέσα να κατευθύνουν τις εξελίξεις προς εξυπηρέτηση των συμφερόντών τους (εξαγοράζοντας η εκβιάζοντας πολιτικούς η διοχετεύοντας χρήματα και δημοσιότητα) μπορούν πράγματι να επηρεάζουν τις εξελίξεις… Και ποτέ δεν χρησιμοποιούν ένα μόνο τρόπο αλλά πολλούς, όπως φάνηκε και στο θέμα μας… Κάποιες φορές οι εξελίξεις τις βοηθούν να πετυχαίνουν ταχύτερα τον σκοπό τους και κάποιες φορές όχι και τόσο… Αλλά η ανάμιξή τους δεν χωρεί πολλές αμφισβητήσεις, ειδικά για μας τους ελαφρώς παλαιότερους που μάθαμε να ερμηνεύουμε την πολιτική στα τελευταία χρόνια της δικτατορίας και στα πρώτα της μεταπολίτευσης…
Η ανάλυση των εξελίξεων με το βλέμμα του ιστορικού
Θα κλείσω σημειώνοντας κάτι σημαντικό που ασφαλώς έχουν επισημάνει οι αναγνώστες των κειμένων μου. Τούτο αφορά την προσέγγιση των εξελίξεων του παρόντος με το βλέμμα του ιστορικού δηλαδή: 1) Με συναίσθηση του συνολικού ιστορικού υποβάθρου πάνω στα οποία κοινωνικά φαινόμενα και πρόσωπα κινούνται. 2) Με την άρση τρόπον τινά στο επίπεδο του «ιστορικού του μέλλοντος» και την θεώρηση από εκεί, από κάποια χρονική απόσταση, των παρόντων. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται οι συναισθηματικές οράσεις, όπως επίσης και η ανάλυση των δευτερευόντων, έτσι ώστε η ουσία των πραγμάτων να καθίσταται ορατή. 

http://mignatiou.com/2016/06/to-anglo-amerikaniko-diefthintirio-ke-to-paraskinio-tou-brexit/


infognomonpolitics.blogspot.gr/2016/06/brexit_65.html

ΠΙΕΣΕΙΣ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ Βρετανικός Τύπος: Ο Γιούνκερ είναι πλέον ένα μεγάλο πρόβλημα για τη Μέρκελ

Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ έχει μετατραπεί σε ένα πρόβλημα για την Άνγκελα Μέρκελ το οποίο η Καγκελάριος της Γερμανίας θα χρειαστεί σύντομα να «αντιμετωπίσει», σύμφωνα με πηγές στην γερμανική κυβέρνηση που επικαλείται ο Independent.
Ο πρόεδρος της Κομισιόν έχει έρθει αντιμέτωπος με κριτική που του έχει ασκηθεί από διάφορες κατευθύνσεις έπειτα από το αποτέλεσμα του βρετανικού δημοψηφίσματος, ενώ όπως δήλωσε ένας Γερμανός υπουργός στους Sunday Times, η Γερμανίδα καγκελάριος έχει φτάσει στο σημείο να θεωρήσει τον Γιούνκερ «μέρος του προβλήματος» στην ΕΕ.
«Ο Γιούνκερ είχε χρόνο και πάλι έδρασε ενάντια στο κοινό συμφέρον, και η αντίδρασή του στο βρετανικό δημοψήφισμα ήταν πολύ επιζήμια», ανέφερε συγκεκριμένα η πηγή.
Σύμφωνα με τους Sunday Times, η ρητορική του προέδρου της Κομισιόν για την Βόρεια Ιρλανδία και την ανεξαρτησία στην Σκοτία, και ειδικά η συνάντησή του με την Νίκολα Στέρτζον στις Βρυξέλλες, θεωρήθηκαν «περιττά προκλητικές».
«Αυτή δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για θεσμικούς διαπληκτισμούς», πρόσθεσε η πηγή τονίζοντας ότι «η πίεση να παραιτηθεί, θα γίνει μόνο μεγαλύτερη και η καγκελάριος Μέρκελ θα πρέπει τελικά να ασχοληθεί με αυτό το επόμενο έτος».
Όπως σημειώνει πάντως ο Independent, ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ υπήρξε βασική κινητήρια δύναμη της αύξησης ευρωπαϊκού φεντεραλισμού και κάποιοι θεωρούν ότι οι ενέργειές του ήταν αυτές που οδήγησαν στην έντονη αντίδραση κατά της ΕΕ.
Κριτική στον πρόεδρο της Κομισιόν όμως έχουν ασκήσει και άλλοι, όπως ο Τσέχος υπουργός Εξωτερικών Lubomir Zaoralek, ο οποίος μετά το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος στη Βρετανία ζήτησε την παραίτησή του λέγοντας στην κρατική τηλεόραση της Τσεχίας ότι «αυτή τη στιγμή» δεν τον βλέπει «ως τον κατάλληλο άνθρωπο για τη δουλειά».
«Δεν θέλω να ζητήσω από κανένα [να παραιτηθεί], αλλά κάποιος στην ΕΕ μάλλον πρέπει να σκεφτεί να παραιτηθεί, γιατί [το Brexit] είναι ευθύνη που κάποιος πρέπει να αναλάβει», είπε ο Τσέχος ΥΠΕΞ, σημειώνοντας ότι ο Γιούνκερ δεν έκανε αρκετά για να εμποδίσει την απώλεια της Βρετανίας από την ΕΕ.
«Θα ήθελα να φανταστώ την Κομισιόν να καθοδηγείται από έναν έντιμο, αξιόπιστο άνθρωπο που, σε μια κατάσταση, όταν είμαστε αντιμέτωποι με την απώλεια ενός ποδιού ή χεριού, θα μπορούσε να πάει στη χώρα και να πει στους Βρετανούς: “Θέλουμε να μείνετε”», είπε ο Τσέχος ΥΠΕΞ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ ασκήθηκε κριτική και από την Πολωνία, την Ουγγαρία και την Εσθονία.
http://www.iefimerida.gr/news/276036/vretanikos-typos-o-gioynker-einai-pleon-ena-megalo-provlima-gia-ti-merkel

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ: Ισχυρή πτώση 2,2% στις 532 μονάδες, με τις τράπεζες στο -7%

Ισχυρές πιέσεις δέχεται το χρηματιστήριο της Αθήνας, διαγράφοντας τα κέρδη έως +0,6% που κατέγραψε στο άνοιγμα, καθώς οι εξελίξεις στο επιχειρηματικό μέτωπο προκαλούν ανησυχία στους επενδυτές, ενώ οι τράπεζες πρωταγωνιστούν αρνητικά. 
Ο Γενικός Δείκτης υποχωρεί 2,2% στις 532,66 μονάδες, με την αξία των συναλλαγών στα 16,5 εκατ. ευρώ.
Στο μέτωπο των τραπεζών, η Alpha Bank υποχωρεί 7% στα 1,44 ευρώ, η Εθνική σημειώνει πτώση 4,74% στα 0,181 ευρώ, η Eurobank καταγράφει απώλειες 5,47% στα 0,5014 ευρώ, ενώ η Τράπεζα Πειραιώς υποχωρεί 7,84% στα 0,141 ευρώ.
10:53
Ο Γενικός Δείκτης υποχωρεί 0,7% στις 540,91 μονάδες, με την αξία των συναλλαγών στα 3,32 εκατ. ευρώ.
Πτωτικά κινούνται οι τραπεζικές μετοχές. Η Alpha Bank υποχωρεί κατά 3,23% στα 1,50 ευρώ, η Πειραιώς κατά 2,61% στα 0,149 ευρώ, η Eurobank κατά 1,51% στα 0,522 ευρώ και η Εθνική σημειώνει πτώση 0,53% στα 0,189 ευρώ.
Ο δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης σημειώνει πτώση σε ποσοστό 0,96%, ενώ ο δείκτης της μεσαίας κεφαλαιοποίησης ενισχύεται σε ποσοστό 0,41%.
http://www.bankwars.gr/ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ-Πτώση-080-στις-540-μονάδες/