Σάββατο 23 Απριλίου 2016

Facebook: πώς θα προστατεύσετε την ιδιωτική σας ζωή!

Μπορεί να θέλετε να παραμείνετε στο Facebook για να βλέπετε φωτογραφίες των φίλων σας ή της ανιψιάς σας ή για να δείτε που θα πάτε για ποτό την Παρασκευή. Σίγουρα όμως δεν θέλετε να δώσετε όλες τις λεπτομέρειες της ιδιωτικής σας ζωής στο κοινωνικό δίκτυο του Zuckerberg. Τι να κάνετε λοιπόν; Με τις 5 συμβουλές που ακολουθούν μπορείτε να πάρετε ένα κομμάτι της ιδιωτικής σας ζωή πίσω.

          1.Αποτρέψετε τα likes σας να μετατραπούν σε διαφημίσεις!

Πιθανώς είστε εξοικειωμένοι με το να βλέπετε διαφημίσεις που βασίζονται σε like οι φίλοι σας στο Facebook αλλά δεν χρειάζεται να αφήσετε και τα δικά σας likes να μετατραπούν σε marketing. Από τη σελίδα Ρυθμίσεων του Facebook (Settings) επιλέξτε Διαφημίσεις (Ads) και στη συνέχεια ανοίξτε την ενότητα «Διαφημίσεις με βάση την κοινωνική μου δραστηριότητα» (Ads with my social actions)  και στη επιλογή ποιος μπορεί να τις βλέπει διαλέξτε κανένας.

          2. Σταματήστε το Facebook από το να σας παρακολουθεί έξω από αυτό!

Το κοινωνικό δίκτυο σας παρακολουθεί και όταν είστε έξω από το site του αλλά μέσω της ενότητας Διαφημίσεις που πήγατε και πριν μπορείτε να το αλλάξετε αυτό. Πηγαίνετε στη ενότητα «Διαφημίσεις ανάλογα με τον τρόπο που χρησιμοποιώ ιστότοπους και εφαρμογές» (Ads based on my use of websites and apps) και πατήστε όχι. Θα εξακολουθείτε να βλέπετε τον ίδιο αριθμό διαφημίσεων αλλά όχι τόσο καλά στοχευμένες όπως πριν.

           3. Αποσυνδέστε τις εφαρμογές τρίτων 

Δεν είναι μόνο το Facebook που παρακολουθεί τι κάνετε μέσα στο κοινωνικό δίκτυο αλλά είναι και όλες οι εφαρμογές στις οποίες έχετε κάνει log in με τα στοιχεία του Facebook. Ευτυχώς το να αποσυνδέσετε αυτές τις εφαρμογές δεν είναι δύσκολο. Πηγαίνετε στις Ρυθμίσεις, στη συνεχεία επιλέξτε Εφαρμογές (Apps) και στη συνέχεια πατήστε το εικονίδιο της κατάργησης σε κάθε εφαρμογή που δεν θέλετε πια. Αν πατήσετε την Επεξεργασία (Edit) μπορείτε να αλλάξετε τα δικαιώματα της συνδεδεμένης εφαρμογής υπαγορεύοντας της τι πληροφορίες έχει και τι μπορεί να δημοσιεύσει.

            4. Κρύψτε το προφίλ σας από τις μηχανές αναζήτησης

Αν κάποιος ψάξει το όνομα σας στη Google τότε το προφίλ σας θα φανεί στις πρώτα αποτελέσματα. Αν θέλετε μπορείτε να το κρύψετε από τα αποτελέσματα. Πηγαίνετε στις Ρυθμίσεις και στη συνέχεια Απόρρητο. Στην ερώτηση «Θέλετε οι μηχανές αναζήτησης εκτός του Facebook να οδηγούν στο προφίλ σας;» πατήστε επεξεργασία και επιλέξτε όχι. Θα πάρει λίγες μέρες για να τεθεί σε ισχύ η αλλαγή!
facebookprivacy02

              5. Αποκλείστε το ανεπιθύμητο περιεχόμενο

Το Facebook σας δίνει λεπτομερή έλεγχο πάνω στις διαφημίσεις και στο περιεχόμενο που βλέπετε στο News Feed έτσι δεν χρειάζεται να αποδέχεστε περιεχόμενο που δεν σας ενδιαφέρει καθόλου. Ανοίξτε το αναπτυσσόμενο μενού δίπλα από κάθε διαφήμιση που βλέπετε και κάντε hide κάθε παρεμφερές περιεχόμενο. Πατήστε στο «Γιατί βλέπω αυτή τη διαφήμιση;» για να αποκλείσετε εντελώς τον συγκεκριμένο διαφημιστή και δείτε κι άλλες επιλογές σχετικά με διαφημίσεις.
Πηγή: secnews.gr
http://www.pemptousia.gr/2016/04/facebook-pos-tha-parete-piso-tin-idiotiki-sas-zoi/

Θράκη: Έφοδος του εισαγγελέα σε μειονοτικό σύλλογο - Σκοτεινά κέντρα δρουν ύποπτα

Παιχνίδια με τη μειονότητα επιχειρούν να κάνουν διάφοροι, με στόχο να προκαλέσουν αποσταθεροποίηση στη Θράκη. Δασκάλα στοχοποιήθηκε επειδή σχολίασε τα παιχνίδια της Άγκυρας με τη μεινότητα, ενώ επιτέλους άρχισαν έλεγχοι για τον εντοπισμό ύποπτων δραστηριοτήτων στην περιοχή. 
Έφοδο στον Σύλλογο Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης (BTAYTD) έκανε την Πέμπτη η Αστυνομία, παρουσία εισαγγελέα. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα
 tourkikanea.gr η Αστυνομία ερέυνησε δυο τμήματα του Συλλόγο στην Κομοτηνή.

Από τον έλεγχο προέκυψε ότι υπήρχαν παράνομες δραστηριότητες για παιδιά και τους έκαναν συστάσεις ότι αυτές οι δραστηριότητες είναι παράνομες και πρέπει να κλείσουν.

Στη συνέχεια έγινε έλεγχος και στα γραφεία του παραρτήματος του ίδιου συλλόγου στην οδό Όθωνος στην Κομοτηνή.

Όπως σημειώνει η ιστοσελίδα οι έρευνες της αστυνομίας που έγιναν πρώτη φορά παρουσία του εισαγγελέα, εντόπισαν παράνομα νηπιαγωγεία, τα οποία θα έπρεπε να έχουν κλείσει εδώ και πολλά χρόνια.
Απορεί μάλιστα πώς ένας τέτοιος σύλλογος έχει την οικονομική δυνατότητα να συντηρήσει νηπιαγωγεία.

Αφήνει σαφώς να εννοηθεί πως λογικά υπάρχει χρηματοδότηση από άλλα κέντρα που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν και να ελέγχουν τη μειονότητα.

Το περιστατικό έρχεται λίγο μετά την στοχοποίηση δασκάλας που δουλεύει σε μειονοτικό σχολείο της Ξάνθης. Η δασκάλα εξέφρασε στο Facebook την άποψή ότι η τουρκία κάνει παιχνίδι με τη μειονότητα σε καθημερινή βάση, κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις από τον σύλλογο κηδεμόνων. Η δασκάλα συγκεκριμένα έγραψε: "Η Τουρκία κάνει το παιχνίδι της σε καθημερινή βάση. Το θέμα είναι η Ελλάδα τι κάνει ; Και επιτέλους όποιος δεν αγαπάει την Ελλάδα μπορεί να βγάλει διαβατήριο, για την υπέροχη Τουρκία που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και να μείνει εκεί".

Αμέσως μετά στοχοποιήθηκε από σκοτεινά κέντρα της μειονότητας και έγιναν διάφορες παρασκηνιακές ενέργειες εναντίον της. Συζητείται το αν θα μεταφερθεί ή όχι το θέμα στην ελληνική βουλή.


http://www.onalert.gr/stories/thraki-skoteina-kentra-droyn-ypopta-efodos-tou-eisaggelea-se-mionotiko-syllogo/49330

Στην Ελληνορθόδοξη Al-Suqaylabiyah στη Χάμα τα παιδιά γιόρτασαν τον Λάζαρο

Τα παιδιά της ελληνορθόδοξης πόλης Al-Suqaylabiyah στηνπεριφέρεια της Χάμα γιόρτασαν με τον δικό τους παραδοσιακό τρόπο την Ανάσταση του Λαζάρου του Eléazar όπως τον αποκαλούν τοπικά.
Τα παιδιά σηκώθηκαν χαράματα συναντήθηκαν έφτιαξαν τα γκρουπάκια τους και διέσχισαν κατά ομάδες την πόλη και τα σοκάκια τραγουδώντας μπροστά από τις ανοιχτές πόρτες τον επίκαιρο ύμνο «Χαίρε Βηθανία  » που διεκτραγωδεί τα γεγονότα κατά την Ανάσταση του φίλου του Χριστού του Λάζαρου.
Οι νοικοκήρυδες τα φίλευαν με αυγά κλπ Τα παιδιά έφεραν εικόνες στα χέρια κυρίως αυτή της Ανάστασης και ένα τάφο από χαρτόνι που πάνω είχε ένα σταυρό.
Στη Χάμα συχνές είναι οι μάχες που σε ορισμένες ζώνες συνεχίζονται σχεδόν αδιάκοπα.Οι ελληνορθόδοξες πόλεις Al-Suqaylabiyah και Mahardah πολλές φορές και πρόσφατα δέχθηκαν επιθέσεις με ρουκέτες εντός αστικής ζώνης με θύματα και τραυαματίες από ισλαμιστές αντάρτες.Οι Μονάδες Εθνικής Άμυνας της περιοχής δίνουν διαρκή κι επίπονο  αγώνα για να κρατήσουν μακριά τον αντίπαλο.Δεκάδες είναι μάρτυρες υπερασπιστές της πόλης ενώ δεν είναι και λίγοι οι νεόι της που μαρτύρησαν στον ιερό αυτό αγώνα μακριά από τον τόπο καταγωγής τους σε άλλα μέτωπα σε όλη τη Συρία υπηρετώντας από τις τάξεις του συριακού στρατού τα ίδια ιδανικά.
12115809_1168541119857647_7236060144333243651_n13015172_1168543126524113_9185701044850399718_n13015648_1168542896524136_1516285374305155576_n13015693_1168541316524294_6247147484819896552_n13051610_1168542996524126_43606960409103814_n13055391_1168541299857629_1733086429745046282_n13062034_1168543243190768_8559481249481627503_n13062446_1168542363190856_8366262045071786055_n13062502_1168540603191032_4011795792542035291_n13087735_1168540933190999_8745882369980170603_n13087857_1168542509857508_850326630260915221_n13092092_1168540776524348_5828890389873803257_n13094186_1168542239857535_2765662964948831639_n
www.dimpenews.com

ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ

Κάλαντα άδονταν παλαιότερα και την Κυριακή των Βαΐων, τα οποία εξέφραζαν τη χαρά για τη μεγάλη ημέρα της Ανάστασης που πλησιάζει:
Βάγια, βάγια τω βαγιώ
τρώνε ψάρια και κολιό
και την άλλη Κυριακή
τρώνε κόκκινο αβγό.

Κάλαντα του Πόντου

Βάια βάια το βαϊ,
τρώμε οψάρα και χαμψίν
και τ' απάν την Κερεκήν
τρώμε βούτορον, τυρίν


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/584/413#ixzz46fQxvL4M

ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ

Το Σάββατο του Λαζάρου (το Σάββατο πριν από την Κυριακή των Βαΐων) τα παιδιά γυρίζουν τα σπίτια και τραγουδούν τα ειδικά κάλαντα (Λαζαρικά) σε διάφορες παραλλαγές, που εξιστορούν την «εκ νεκρών έγερση» του Λαζάρου. Τελειώνοντας το τραγούδι τους τα Λαζαράκια, όπως αποκαλούνται οι καλαντιστές της ημέρας, συνεχίζουν με ευχετικούς και επαινετικούς στίχους για το σπίτι και δέχονται ως φιλοδώρημα αυγά που τα τοποθετούν σ’ ένα στολισμένο καλαθάκι (σε κάποιες περιοχές φρούτα ή χρήματα). Τον Λάζαρο τραγουδούν κυρίως κορίτσια σχολικής ηλικίας, τα οποία αποκαλούνται λαζαρίνες, λαζαρίτσες, λαζαρούδισσες κ.α. Γενικότερα, το Σάββατο του Λαζάρου λαμβάνει χαρούμενο χαρακτήρα, καθώς η έγερση του Λαζάρου προαναγγέλλει την Ανάσταση του Χριστού.
Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια,
ήρθε των Βαγιών η εβδομάδα.
Ξύπνα Λάζαρε και μην κοιμάσαι,
ήρθε η μέρα σου και η χαρά σου.
Πού ήσουν Λάζαρε; Πού ήσουν κρυμμένος;
Κάτω στους νεκρούς, σαν πεθαμένος.
Δε μου φέρνετε, λίγο νεράκι,
που 'ν' το στόμα μου πικρό φαρμάκι.
Δε μου φέρνετε λίγο λεμόνι,
Που 'ν' το στόμα μου, σαν περιβόλι.
Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια,
ήρθε η Κυριακή που τρων’ τα ψάρια.
Σήκω Λάζαρε και μην κοιμάσαι,
ήρθε η μάνα σου από την πόλη,
σου ’φέρε χαρτί και κομπολόι.
Γράψε Θόδωρε και συ Δημήτρη,
γράψε Λεμονιά και Κυπαρίσσι.
Το κοφνάκι μου θέλει αυγά,
κι η τσεπούλα μου θέλει λεφτά.
Βάγια, Βάγια και Βαγιώ.
τρώνε ψάρι και κολιό.
Και την άλλη Κυριακή,
τρώνε το ψητό τ’ αρνί.
#######
Ήρθε ο Λάζαρος ήρθαν τα Βάγια
Ήρθε κι ο Χριστός να πούμε τ’ Άγια
Ήρθε ο Χριστός απ’ την Καισαρία
Εκεί έβρισκε Μάρθα και Μαρία
Μάρθα, που ’ναι ο Λάζαρος ο αδερφός σας
φίλος του Χριστού και ιδικός μας;
Λένε αφέντη μου, που είναι απεθαμένος
Και με τους νεκρούς ανταμωμένους.
Ας υπάγουμε να τον ιδούμε
και στον τάφο του να λυπηθούμε.
Λέγε Λάζαρε, τι είδες στον Κάτω Κόσμο που επήγες;
Είδα φόβους, είδα τρόμους, είδα βάσανα και πόνους.
Όσα φύλλα έχει ο κίσσαρας και η πόλη παραθύρια
Τόσα καλά να δώσει ο Θεός εδώ που τραγουδούμε
και τη Λαμπρή, την Πασχαλιά καλόκαρδοι να βρούμε.
#####
Αν είναι με το θέλημα
και με τον ορισμό σας,
Λαζάρου την Ανάσταση
να πω στ’ αρχοντικό σας.
Έβγατε παρακαλούμε,
για να σας διηγηθούμε,
για να μάθετε τι εγίνη,
σήμερα στην Παλαιστίνη.
Σήμερον έρχεται ο Χριστός,
ο επουράνιος Θεός.
Εν τη πόλει Βηθανία,
Μάρθα κλαίει και Μαρία·
Λάζαρον τον αδερφό τους
τον γλυκύ και καρδιακό τους,
τρεις ημέρες τον θρηνούσαν
και τον εμοιρολογούσαν.
Την ημέρα την τετάρτη,
κίνησε ο Χριστός για να ’ρθη.
Και εβγήκεν κι η Μαρία
έξω από τη Βηθανία.
Και εμπρός του γόνυ κλει,
και τους πόδες του φιλεί.
-Αν εδώ ήσουν Χριστέ μου,
δεν θ’ απέθνησκε ο αδερφός μου.
Μα κι εγώ τώρα πιστεύω,
και καλότατα εξεύρω,
ότι δύνασ’ αν θελήσεις
και νεκρούς να αναστήσεις.
-Λέγε, πίστευε, Μαρία
άγωμεν εις τα μνημεία.
’Κείνοι παρευθύς επήγαν
και τον τάφο του εδείξαν.
Τον τάφο να μου δείξετε
και ’γω θε να πηγαίνω.
Τραπέζι να ’τοιμάσετε,
και ’γω τον ανασταίνω.
Επήγαν και του έδειξαν
τον τάφο του Λαζάρου.
Τους είπε και εκύλισαν
τον λίθο, πούχε απάνου.
Τότε κι ο Χριστός δακρύζει
και τον Άδη φοβερίζει:
-Άδη, Τάρταρε και Χάρο.
Λάζαρον θα σου τον πάρω.
Δεύρο έξω Λάζαρέ μου,
φίλε και αγαπητέ μου.
Παρευθύς από τον Άδη,
ως εξαίσιο σημάδι,
Λάζαρος απενεκρώθη,
ανεστήθη και σηκώθη.
Λάζαρος σαβανωμένος
και με το κηρί ζωσμένος.
Εκεί Μάρθα και Μαρία,
εκεί κι όλη η Βηθανία.
Μαθητές και Αποστόλοι
τότε ευρεθήκαν όλοι,
δόξα τω Θεώ φωνάζουν,
και το Λάζαρο εξετάζουν.
####
-Λάζαρε, πες μας τι είδες,
εις τον Άδη που επήγες;
-Είδα φόβους, είδα τρόμους,
είδα βάσανα και πόνους.
Δώστε μου λίγο νεράκι,
να ξεπλύνω το φαρμάκι.
Της καρδούλας μου το λέω,
και μοιρολογώ και κλαίω.
Του χρόνου πάλι να ’ρθουμε,
με υγεία να σας βρούμε.
Στον οίκο σας χαρούμενοι,
τον Λάζαρο να πούμε.
Σε τούτο τ’ αρχοντόσπιτο
πέτρα να μη ραϊσει.
Και ο νοικοκύρης του σπιτιού,
χρόνια πολλά να ζήσει.
Να ζήσει χρόνια εκατό,
και να τα ξεπεράσει.

Το τραγούδι του Λαζάρου

(Παραδοσιακό Κυπριακό)
Έαρ ημίν επέφανεν, τοις πάσι το μηνύον
την του Λαζάρου έγερσιν, ξένον, φρικτόν σημείον.
Άνθη και ρόδα εύοσμα, κατάνυξις ψυχής τε,
και λέγω σας, ακροαταί, εις την χαράν να είσθε.
Ακούσατε την έγερσιν του τεταρταίου φίλου
και την χαράν, ην έλαβον αι αδελφαί εκείνου,
δια να καταλάβετε τι είναι θεία Αγάπη
και πώς ψυχή λυτρώννεται από πικρόν τον Άδην,
ως και αυτός ο Λάζαρος, όστις είχεν αγάπην
με τον Δεσπότην τον Χριστόν, πολλήν, καθαρωτάτην.
Αρχίζω την διήγησιν κι όλοι ακροασθείτε
με πόθον και με προσοχήν,για να ωφεληθήτε.
Ο Λάζαρος κατήγετο από την Βηθανίαν
και τον Χριστόν εδέχετο με περισσήν φιλίαν.
Είχεν και δύο αδελφάς, την Μάρθαν και Μαρίαν,
είχον αγάπην περισσήν και καθαράν καρδίαν.
Αυτός λοιπόν ησθένησεν ασθένειαν μεγάλην
και πυρετός τον έβαλεν, κι είχεν μεγάλην ζάλην.
Μα ο Χριστός ευρίσκετο εις μίαν άλλην πόλιν
με όχλον πολυάριθμον ομού και αποστόλοι.
Τοις μαθηταίς του έλεγεν με την βραχυλογίαν,
«σηκούτε να υπάγωμεν πάλιν στην Βηθανίαν,
ο Λάζαρος κεκοίμηται και θέλω να κινήσω,
δια να πάγω προς αυτόν και να τον εξυπνήσω.»
Οι μαθηταίς δεν εννοούν το τί ’θελεν να είπη,
ο Λάζαρος απέθανεν, κι είναι μεγάλη λύπη,
ημέρες είναι τέσσερεις, που είναι πεθαμμένος
και εις τον τάφον βρίσκεται κ’ είναι λαζαρωμένος.
Τότε λοιπὸν ξεκίνησαν να παν στην Βηθανίαν
οι αποστόλοι κι ο Χριστός και όλ’ η συνοδεία.
Η Μάρθα τους προϋπαντά με θρήνους και με γόους
και προσκυνούσα τον Χριστόν, λέγει αυτούς τους λόγους:
«Άν ήσο ώδε, Κύριε, o Λάζαρος, ο φίλος
ποτέ δεν θα απέθνησκεν το βέβαιον εκείνος.»
Κι ο Ιησούς μας ο Χριστός τότε συνεκινήθην:
«Μάρθα, Μαρία, μην κλαίτε, μόνον έχετε πίστιν
ο γαρ πιστεύων εις εμέ, καν αποθάνη, ζήσει.»
Λεγ’ η Μαρία, «Κύριε, ξεύρω, όσ’ αν αιτήσης,
Σου τα χαρίζει ο Θεός, αν θέλης και ορίσης».
Της λέγει «που τεθήκατε τον Λάζαρον τον φίλον,
υπάγετε ουν έμπροσθεν και δείξατέ μοι εκείνον».
Και παρευθύς επρόσταξεν τούτον να ποιήσουν,
τον λίθον εκ του μνήματος να τον αποκυλίσουν.
Επάνωθεν του μνήματος εστάθην και δακρύζει.
Κι ως άνθρωπος εδάκρυσεν με ευσπλαχνίαν,
να δείξει την συμπάθειαν και την επιεικείαν,
και ως Θεός εφώναξεν μίαν φωνήν μεγάλην,
«Λάζαρε, δεύρο έξελθε», κι ηκούσθην εις τον Άδην.
Ο Άδης αναστέναξεν, έτρεμεν, εφοβείτον,
ως ήκουσεν του Ιησού την θεϊκήν φωνήν του
τον Λάζαρον απέλυσεν ευθύς και τον αφίνει
και τον βιάζει μάλιστα μήπως εκεί απομείνη.
Εξήλθεν ουν ο Λάζαρος έξω λαζαρωμένος,
κίτρινος, μαύρος και χλωμός και τεταπεινωμένος.
Επρόσταξεν κι ελύσαν του τας χείρας και τας πόδας,
και πήγεν εις τον oίκον του μονάχος...

Αρβανίτικα Κάλαντα του Λαζάρου

(περιοχής Θίσβης Βοιωτίας)
Τσιράν τσιράν γκιτόνεζα
ντιλj μόι νούσεζα ερέ
ιπι ντjάλjετe νj βε
πeρ τε βαπς νe κουκj μπογιά
τε χάι Πασχ τeμπeδά
Απόδοση στα Ελληνικά
Τσιράνι* τσιράνι γειτόνισσα
βγες καλέ νύφη μου καινούργια
και δώσε στο παιδί ένα αβγό
για να το βάψει σε κόκκινη μπογιά
να το φάει το Μεγάλο Πάσχα.
* τσιράνι=κίτρινα λουλουδάκια, με τα οποία τα παιδιά στόλιζαν τα καλαθάκια τους για να τραγουδήσουν τα κάλαντα.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/584/174#ixzz46fPpLqOB

Η Γενοκτονία των Ελλήνων και των άλλων Xριστιανών της Ανατολής τεκμηριώνεται (ΦΩΤΟ)

Γράφει ο Ρωμανός Κοντογιαννίδης
Οι φωτογραφίες του άρθρου είναι του Ρ. Κοντογιαννίδη και της διοργάνωσης
Γενοκτονία συντελέστηκε σε βάρος των Ελλήνων και των άλλων χριστιανικών λαών στα εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αφού οι Νεότουρκοι και οι Κεμαλιστές είχαν πρόθεση να τους καταστρέψουν,κάτι που αποδεικνύεται με νομικά επιχειρήματα αλλά και από τα ίδια τα γεγονότα της περιόδου 1914-1922. 
Το θέμα έχει κριθεί και από την ελληνική Βουλή, που ομόφωνα το 1998, με το νόμο 2645, θέσπισε «Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας.

Το θέμα των γενοκτονιών των χριστιανικών λαών της Ανατολής πραγματεύτηκαν ακαδημαϊκοί σε επιστημονική ημερίδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων (ΠΟΠΣ) που έγινε στη Θεσσαλονίκη.
Ο όρος Μικρασιατική Καταστροφή περιλαμβάνει τη Γενοκτονία, την εθνοκάθαρση, την καταστροφή των ελληνικών πολιτιστικών μνημείων στη μικρασιατική γη και τη βίαιη αποκοπή του ελληνισμού από τις πατρογονικές εστίες. Η γνώση των ιστορικών γεγονότων και όχι ο εξωραϊσμός τους μπορεί να οδηγήσει τους λαούς της Ελλάδας και της Τουρκίας στο να μην ξαναζήσουν τέτοιες εφιαλτικές μέρες.
Τα πανεπιστήμια της Ελλάδας και ιδίως της Θεσσαλονίκης καλούνται να θεσπίσουν, σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, έδρες μελέτης των συνθηκών γενοκτονίας του μικρασιατικού ελληνισμού. Σε συνάρτηση με αυτήν μπορεί να δημιουργηθεί διεθνώς ένα δίκτυο επιστημόνων, για την προώθηση στη διεθνή επιστημονική κοινότητα των ερευνητικών αποτελεσμάτων της ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας στο ζήτημα της ιστορίας του Πόντου.

Τα παραπάνω συμπεράσματα, που διατυπώθηκαν και υπό μορφή ψηφίσματος, προέκυψαν από τις εισηγήσεις των ομιλητών της ημερίδας - επιστημονικού συνεδρίου «Οι Γενοκτονίες των Χριστιανικών Λαών της Ανατολής (1875-1923) και η διαχείριση της μνήμης τους», την οποία διοργάνωσε η ΠΟΠΣ την Κυριακή 21 Φεβρουαρίου στο ξενοδοχείο Μακεδονία Παλάς της Θεσσαλονίκης. Επρόκειτο για την πρώτη από σειρά ημερίδων, επιστημονικών συνεδρίων, συμποσίων κτλ. που θα διοργανώσει η ΠΟΠΣ για το ζήτημα. Η επόμενη θα γίνει στη Χαλκιδική.
Οι ομιλητές
Μετά την προβολή ενός συγκινητικού βίντεο για τον Πόντο και κυρίως για τους αγώνες, εναντίον των Τούρκων, των σκληροτράχηλων κατοίκων της Επτάκωμης Σάντας, τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε η πρόεδρος της ΠΟΠΣ, Χριστίνα Σαχινίδου, η οποία το χαρακτήρισε ως μία προσπάθεια διατήρησης της ιστορικής μνήμης, με απώτερο σκοπό τη διεθνή αναγνώριση της γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολής.

Η Χ. Σαχινίδου διατράνωσε και την απαίτηση του ποντιακού ελληνισμού για την ίδρυση έδρας Ελληνισμού της Ανατολής κατά προτίμηση στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), η οποία, όπως είπε, μπορεί να αποτελέσει την απαρχή για τη δημιουργία διεθνούς δικτύου επιστημόνων για τον ελληνισμό της Ανατολής.
Μετά την προβολή βίντεο με την ομιλία του Ιβάν Σαββίδη στα ποντιακά, στην Παναγία Σουμελά στον Πόντο τον Αύγουστο του 2009, το λόγο πήραν οι επιστήμονες ομιλητές του συνεδρίου, υπό το συντονισμό της καθηγήτριας Διεθνούς Δικαίου Παρούλας Περράκη-Νάσκου.
Ο αναπληρωτής καθηγητής Βαλκανικής Ιστορίας ΑΠΘ, Σπυρίδων Σφέτας, παρουσιάζοντας τα γεγονότα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία από το τέλος του 19ου έως τις αρχές του 20ού αιώνα (δημιουργία εθνικών κρατών στα Βαλκάνια, βαλκανικοί πόλεμοι, πολιτικές εξελίξεις στην Τουρκία, εκτουρκισμός κτλ.) και τους πρώτους διωγμούς των Χριστιανών το 1914 στη Μικρά Ασία, απέδειξε ότι συντελέστηκε γενοκτονία σε βάρος τους, αφού όλα έγιναν βάσει σχεδίου, το οποίο υλοποίησε ο Μουσταφά Κεμάλ.

«Τα γεγονότα στη Μέση Ανατολή τώρα και η δράση των Κούρδων, που θα αλλάξει τα δεδομένα και θα καθορίσει και το μέλλον της Τουρκίας, αποτελούν μια καλή ευκαιρία για την ανάδειξη της γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού», τόνισε ο Σπ. Σφέτας.
Προπομπό των όσων έγιναν μετά τις Συνθήκες του Νεϊγί και της Λοζάνης αποτελεί η διαπραγμάτευση, μετά από πρόταση των Τούρκων, το 1914 για ανταλλαγή πληθυσμών -οι Έλληνες να εγκαταλείψουν την περιοχή του Αϊδινίου και την Ανατολική Θράκη και οι Τούρκοι τη Μακεδονία και την Ήπειρο-, σύμφωνα με τον καθηγητή Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας στο ΑΠΘ, Ιωάννη Μουρέλο. Τότε, είπε μεταξύ άλλων, τα κίνητρα των Τούρκων ήταν περισσότερο στρατιωτικά με στόχο την εκδίωξη του ελληνικού πληθυσμού, και λιγότερο ανθρωπιστικά.

Αντικειμενική κριτική για τη διάσπαση αλλά και για τη στάση του οργανωμένου ποντιακού χώρου στο πέρασμα των δεκαετιών, έκανε από την πλευρά του ο δρ Σύγχρονης Ιστορίας στο ΑΠΘ και συγγραφέας, Βλάσης Αγτζίδης, τονίζοντας ότι «αυτή τη στιγμή ο ποντιακός χώρος βρίσκεται εκτός του χώρου που παράγεται η ιστορική μνήμη και κυρίως εκτός της ιστορικής πραγματικότητας».

Σύντομο χαιρετισμό έκανε ο Σάκης Τανιμανίδης –συμπαρουσιαστής της πετυχημένης τηλεοπτικής εκπομπής «World Party». «Έπρεπε να πάω στην Παναγία Σουμελά και στην Ίμερα του Πόντου, για να δω το σπίτι που γεννήθηκε ο παππούς μου, για να αναγνωρίσω τις ρίζες μου. Αν γνωρίσουμε όλοι τι πέρασαν οι παππούδες μας και από πού ερχόμαστε, τότε θα ζούμε καλύτερα».

Χαιρετισμό απηύθηνε και ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Συντονιστικής Επιτροπής Ποντιακής Νεολαίας, Άλκης Αναστασιάδης, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «μόνο με τέτοιες εκδηλώσεις θα αποδείξουμε σε όλους και κυρίως σε ανιστόρητους πολιτικούς ότι η γενοκτονία συντελέστηκε».
Νομικά επιχειρήματα για τη γενοκτονία
Με νομικά επιχειρήματα, αλλά και βάσει των γεγονότων (μαζικές διώξεις, εμπρησμοί, πυρπόληση Σμύρνης κ.ά,), απέδειξε από την πλευρά του ότι έγινε γενοκτονία στους Έλληνες και στους υπόλοιπους χριστιανικούς πληθυσμούς της Μικράς Ασίας ο επίκουρος καθηγητής Διεθνούς Δικαίου Παντείου Πανεπιστημίου, Άγγελος Συρίγος.

«Αν όλα αυτά ήταν συνέπεια ενός πολέμου και δεν αποτέλεσαν γενοκτονία, τότε θα είχαν δικαίωμα και οι λαοί της Ευρώπης να στραφούν σε βάρος του γερμανικού λαού μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
»Αν κάποιος Νεότουρκος έπεφτε σε χειμερία νάρκη το 1910 και ξυπνούσε το 1975, θα έβλεπε με χαρά ότι όλα τα σχέδιά του είχαν γίνει πραγματικότητα.
»Έγινε γενοκτονία, αλλά ήταν ταυτόχρονα εθνοκάθαρση, καταστροφή των πολιτιστικών στοιχείων, χάος της προσφυγιάς, θάνατοι από τις κακουχίες ατόμων που δεν καταγράφονται στους νεκρούς της καταστροφής. Ο όρος ‘’Μικρασιατική Καταστροφή’’ δε θα αντικατασταθεί ποτέ από τον όρο ‘’Γενοκτονία’’, αν και γενοκτονία έγινε», τόνισε ο Άγγελος Συρίγος.
Ο Φίλης και η απουσία θεωρητικού υποβάθρου
Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στερείται γνώσης του ζητήματος σε θεωρητικό επίπεδο και γι’ αυτό προχωρά επανειλημμένα στις θέσεις περί άρνησης της γενοκτονίας, είπε από την πλευρά του ο μόνιμος λέκτορας Δημοσίου Διεθνούς Δικαίου της Νομικής Σχολής ΑΠΘ, Βενιαμίν Καρακωστάνογλου.
«Αυτό που με στενοχωρεί, είναι η έλλειψη σεβασμού στην ιστορική μνήμη του ποντιακού ελληνισμού, παρά τις θέσεις διακεκριμένων επιστημόνων και τις αποφάσεις του ελληνικού κοινοβουλίου για το ζήτημα».
Ο Β. Καρακωστάνογλου αναφέρθηκε και στους όρους «γενοκτονία» και «εθνοκάθαρση» στο Διεθνές Δίκαιο, αποδεικνύοντας ότι έγινε γενοκτονία στη Μικρά Ασία, αφού υπήρχε πρόθεση και σχεδιασμός από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλιστές.
«Η γενοκτονία είναι έγκλημα που δεν υπόκειται σε καταγραφή, ενώ η εθνοκάθαρση είναι όρος με πολιτική στόχευση. Με τον όρο εθνοκάθαρση δίνουμε μια αποποινικοποίηση. Εμείς οι απόγονοι των προσφύγων είμαστε γενναιόδωροι. Ζητούμε την ηθική απαξίωση των θυτών εκείνης της εποχής, ώστε να δώσουμε το χέρι μας με τους Τούρκους, για καλή γειτονία», τόνισε ο Β. Καρακωστάνογλου.

Τέλος, η αναπληρώτρια γενική γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπουργείου Εξωτερικών και αντιπρόεδρος της ΠΟΠΣ, Κυριακή Τεκτονίδου, φανερά συγκινημένη μίλησε για τη συλλογική ιστορική μνήμη που δημιουργεί αξίες και τυχόν απώλειά της οδηγεί σε απώλεια της ιστορικής ταυτότητας.
Κατάμεστη ήταν η αίθουσα του ξενοδοχείου όπου έγινε η ημερίδα, με τη συμμετοχή μάλιστα πολλών νέων, οι οποίοι ενσάρκωναν το μήνυμα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων για την ποντιακή νεολαία: Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα και περισσότερα.
Στο πλαίσιο της ημερίδας πραγματοποιήθηκε έκθεση φωτογραφίας της Θωμαΐδος Κιζιρίδου, με θέμα «Εκκλησίες της Τραπεζούντας». 























http://www.vimaorthodoxias.gr/pontiakos/item/76761-η-γενοκτονία-των-ελλήνων-και-των-άλλων-χριστιανών-της-ανατολής-τεκμηριώνεται-φωτο