Τρίτη 12 Ιουλίου 2016

Βρετανοί βουλευτές υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα

Στο βρετανικό κοινοβούλιο σχέδιο νόμου για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Ποιοι τάσσονται υπέρ
Πρόταση νόμου για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο στην Ελλάδα κατατίθεται το απόγευμα στη Βουλή των Κοινοτήτων από διακομματική ομάδα Βρετανών βουλευτών.
Ο Μαρκ Γουίλιαμς, Βρετανός βουλευτής, θα παρουσιάσει το σχέδιο νόμου, έχοντας στο πλευρό του έντεκα ακόμα βουλευτές από διάφορα κόμματα.
Η πρόταση παρουσιάζεται στην επέτειο της συμπλήρωσης 200 ετών από την ημέρα που η βρετανική κυβέρνηση επισημοποίησε με νόμο την αγορά των Γλυπτών από τον λόρδο Έλγιν, στις 11 Ιουλίου 1816.



"Αυτά τα εξαίσια αριστοτεχνήματα εσφαλμένα σύρθηκαν και κατακρεουργήθηκαν από τα επιζώντα τμήματα του Παρθενώνα. Το νομοσχέδιο προτείνει να ακυρώσει το κοινοβούλιο αυτό που έκανε πριν από 200 χρόνια. Είναι ώρα να προβούμε σε μία μεγαλόψυχη πράξη. Να διορθώσουμε ένα λάθος 200 ετών", δήλωσε ο Γουίλιαμς.
Την εν λόγω κίνηση χαιρέτισε ο μέχρι πέρυσι βουλευτής των Φιλελεύθερων Δημοκρατών Άντριου Τζορτζ, που είναι Πρόεδρος της βρετανικής οργάνωσης Marbles Reunited.
"Πρόκειται για μερικά από τα πιο θαυμαστά αρχαία γλυπτά και πρέπει ο κόσμος να μπορεί να τα βλέπε όλα σε ένα μέρος", τόνισε ενώ σημείωσε πως η επιχειρηματολογία υπέρ της επανένωσης των Γλυπτών ενισχύεται περισσότερο μετά από την απόφαση των Βρετανών υπέρ του Brexit.
"Αν επίκειται η διαπραγμάτευση μίας καλής εμπορικής συμφωνίας με τους Ευρωπαίους φίλους μας, το τελευταίο πράγμα που θέλουμε να κάνουμε είναι να δείξουμε την περιφρόνηση και την προσβολή που έδειξε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τις προάλλες ο Νάιτζελ Φάρατζ",  δήλωσε στον Independent, προσθέτοντας:
"Θα ήταν προς το βρετανικό συμφέρον να επιδείξουμε ότι η έξοδός μας από την ΕΕ δεν συνεπάγεται την ομφαλοσκόπηση και τη ξενοφοβία έναντι της ΕΕ από μέρους μας, αλλά ότι γινόμαστε πιο σίγουροι για τον εαυτό μας, περισσότεροι ικανοί να επιδείξουμε μεγαλοψυχία. Και δε θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη επίδειξη αυτής της γενναιοδωρίας και μεγαλοψυχίας από το να κάνουμε αυτό που θα ήταν το σωστό για τους Έλληνες".
Τέλος, όπως σημειώνει το δημοσίευμα, η επιστροφή των Γλυπτών στην Ελλάδα υποστηρίζεται από την πλειοψηφία των Βρετανών. Δύο στους τρεις είναι υπέρ σύμφωνα με την εφημερίδα The Times ενώ σε δημοσκόπηση της  πλέον αξιόπιστης εταιρίας Ipsos-Mori το 69%  εκείνων που γνωρίζουν το θέμα τάχθηκαν υπέρ της επιστροφής των γλυπτών, σε σύγκριση με μόλις 13 % κατά.
http://news247.gr/eidiseis/kosmos/diethnis-politiki/vretanoi-voyleytes-yper-ths-epistrofhs-twn-glyptwn-toy-parthenwna.4165347.html

Ἅγιος Παΐσιος γιὰ τίς προσυνοδικὲς διασκέψεις τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου: «Καταλαβαίνετε τί πάει νὰ γίνη; Θὰ φύγη ἡ παράδοση καὶ θὰ μείνει ἡ παράβαση! Καταλαβαίνετε πόσο σοβαρὸ εἶναι αὐτό;»

Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Ὁ Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης», ἔκδοση Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος» Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης 2015
Τὴν ἴδια ἐποχὴ ἔγιναν προσυνοδικὲς διασκέψεις μὲ σκοπὸ τὴν προετοιμασία μιᾶς νέας Πανορθοδόξου Συνόδου, καὶ ἀνάμεσα στὰ θέματα ὑπῆρχαν πολλὲς προτάσεις ἀντίθετες μὲ τὴν Ὀρθόδοξη παράδοση. Ὅταν ὁ Γέροντας τὰ πληροφορήθηκε αὐτά, ἀνησύχησε πολὺ καὶ μιλοῦσε μὲ πόνο ψυχῆς. «Καταλαβαίνετε τί πάει νὰ γίνη; ἔλεγε. Θὰ φύγη ἡ παράδοση καὶ θὰ μείνει ἡ παράβαση! Καταλαβαίνετε πόσο σοβαρὸ εἶναι αὐτό; Εἶναι σὰν νὰ βγάζουμε ἀπὸ τὸ σπίτι ἕνα τοῦβλο. Ἐκείνη τὴν στιγμὴ φαίνεται ὅτι δὲν παθαίνει τίποτε τὸ σπίτι, ἀλλὰ σιγὰ-σιγὰ μπαίνουν νερά, βγαίνει καὶ ἄλλο τοῦβλο, καὶ ἄλλο, καὶ στὸ τέλος τὸ σπίτι γίνεται ἐρείπιο». Καί, ὅταν κάποιος τοῦ ἀνέφερε ὅτι μία ἀπὸ τὶς προτάσεις ἦταν νὰ ἐλαττωθοῦν οἱ καθιερωμένες ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία νηστεῖες, ἐπειδὴ ὁ κόσμος δὲν τὶς κρατάει, ὁ Ὅσιος εἶπε:...

«Ἂν κάποιος εἶναι ἄρρωστος καὶ δὲν μπορῆ νὰ κρατήση τὴν νηστεία, αὐτὸς εἶναι δικαιολογημένος ἂν φάη. Ἂν δὲν εἶναι ἄρρωστος, ἀλλὰ ἀπὸ ἀδυναμία ἔφαγε, νὰ μετανοήση, νὰ πῆ: "Ἥμαρτον". Δὲν θὰ τὸν κρεμάση ὁ Χριστός. Ἂν μπορῆ νὰ κρατήση τὴν νηστεία, νὰ τὴν κρατήση. Ἂν ὅμως οἱ περισσότεροι δὲν κρατᾶνε τὶς νηστεῖες, κι ἐμεῖς πᾶμε νὰ τὶς καταργήσουμε, γιὰ νὰ ἀναπαύσουμε τοὺς περισσότερους, εἶναι σὰν νὰ εὐλογοῦμε τὶς ἀδυναμίες τους, τὶς πτώσεις τους. Μὲ ποιὸ δικαίωμα νὰ τὰ καταργήσουμε ὅλα αὐτά; Καὶ ποῦ ξέρουμε; Μπορεῖ ἡ ἑπόμενη γενεὰ νὰ εἶναι πιὸ καλὴ καὶ νὰ κρατήση τὴν ἀκρίβεια». 


Ὁ Πατὴρ Παΐσιος ἦταν μὲ τὴν ὀρθὴ ἔννοια ζηλωτὴς τῶν πατερικῶν παραδόσεων. Σὲ θέματα πίστεως δὲν ἔκανε συμβιβασμοὺς καὶ ὑποχωρήσεις. Στὴν ζωὴ του ἐφάρμοζε τὴν ἀκρίβεια ὄχι μόνον ἐξωτερικά, ἀλλὰ περισσότερο ἐσωτερικά, ἀπὸ θεῖο ζῆλο. Ὅταν ἔλεγε τὴν γνώμη του γιὰ ἕνα θέμα, καὶ μάλιστα ἐκκλησιαστικό, μιλοῦσε μὲ διάκριση ζυγίζοντας τὰ λόγια του μὲ ζυγαριὰ ἀκριβείας. Καί, ὅταν εἶχε μπροστά του ἕναν ἀδύναμο ἄνθρωπο, ἔδινε πάλι μὲ ἀκρίβεια, σὰν καλὸς ἰατρός, τὸ κατάλληλο φάρμακο. Εἶχε ποτισθῆ ἀπὸ τὸν φόβο τοῦ Θεοῦ, καὶ γι΄ αὐτὸ ἔμπαινε στὸ βάθος τοῦ νόμου τοῦ Θεοῦ. Ἦταν ὅλος ἀγάπη καὶ «σπλάχνα οἰκτιρμῶν», καὶ γὶ΄ αὐτὸ δὲν γνώριζε ἁπλῶς τοὺς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ γνώριζε ἐκ πείρας ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι μάνα, καὶ οἱ Κανόνες της ἔχουν σπλάχνα μητρικά.
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2015/08/blog-post_402.html

Υπόθεση Siemens: Οργή στο Μαξίμου για τη νέα αναβολή

Σκωπτικά σχόλια στην κοινωνία και οργή στην κυβέρνηση, προκαλεί η νέα αναβολή στη δίκη για τα "μαύρα ταμεία" της Siemens. Ο εισαγγελέας του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, είχε ήδη προειδοποιήσει ότι τα αδικήματα έχουν αρχίσει να παραγράφονται. "Οι υπεύθυνοι θα λογοδοτήσουν" διαμηνύουν κυβερνητικές πηγές
Λίγες μέρες πριν, ο εισαγγελέας του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, Χαράλαμπος Τζώνης, προειδοποιούσε ότι τα αδικήματα για μία από τις σημαντικότερες δίκες της ελληνικής ιστορίας, αυτής για τα "μαύρα ταμεία" της Siemens, έχουν αρχίσει να παραγράφονται.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της έδρας, η επίδοση της κλήτευσης, αλλά και του παραπεμπτικού βουλεύματος των αλλοδαπών κατηγορουμένων, κρίθηκε άκυρη, καθώς δεν είχε μεταφραστεί στη μητρικής τους γλώσσα, δηλαδή στη Γερμανική και τη Γαλλική. Η απόφαση αφορά σε 13 Γερμανούς κατηγορούμενους και τον Γαλλοελβετό Ζαν Κλωντ Όσβαλντ.
Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, από τη νομολογία, την ελληνική νομοθεσία, την ΕΣΔΑ και τα διεθνή σύμφωνα επιβάλλεται με ποινή ακυρότητας να μεταφράζεται το παραπεμπτικό βούλευμα στη γλώσσα που ομιλεί ο κατηγορούμενος. Μόνη εξαίρεση είναι μία απόφαση κατά την οποία δεν επιβάλλεται η μετάφραση εφόσον η κατηγορία δεν έχει υποστεί μεταβολή, πράγμα που δεν ισχύει στην επίμαχη περίπτωση.
Έτσι, το δικαστήριο δέχθηκε την ένσταση της υπεράσπισης κήρυξε άκυρη την επίδοση της κλήσης και του βουλεύματος και απαράδεκτη τη συζήτηση ως προς τους αλλοδαπούς κατηγορούμενους. Επίσης κήρυξε απαράδεκτη τη συζήτηση ελλείψει νομικού κλητεύσεως ως προς το προσώπου του Φάνη Λυγινού, συνεργάτη του Γαλλοελβετού τραπεζίτη Ζαν Κλωντ Οσβλαντ, καθώς έκανε δεκτή την ένσταση περί μη νόμιμου κλήτευσης του στο ακροατήριο, με το σκεπτικός ότι το βούλευμα επιδόθηκε στους συνηγόρους οι οποίοι είχαν δηλώσει πως δεν τον εκπροσωπούσαν πια.

Διαρκές έγκλημα σε βάρος του ελληνικού λαού

Η νέα εξέλιξη προκαλεί, εκτός από θυμηδία στην κοινωνία και την οργή του Μαξίμου, που ειρωνικά κάνει λόγο για "μία ακόμα παράλειψη" μέσα στις τόσες άλλες.
Κύκλοι της κυβέρνησης σημείωναν, ότι στόχος είναι να οδηγηθεί η υπόθεση των μαύρων ταμείων σε παραγραφή.
"Πρόκειται για ενέργειες που προσβάλλουν βάναυσα το κοινό αίσθημα, αφού η υπόθεση αυτή επέφερε τεράστια ζημιά στο ελληνικό δημόσιο και γέμισε με χρήματα τα ταμεία του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και με «δώρα» προβεβλημένα ηγετικά τους στελέχη", τονίζουν χαρακτηριστικά.
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι "από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο, οι συνεχείς «παραλείψεις» έχουν επιτρέψει την διαφυγή βασικών κατηγορούμενων και μαρτύρων στο εξωτερικό και καθυστερούν συνεχώς την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης. Υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες γι αυτό, τόσο σε πολιτικά πρόσωπα του παλιού πολιτικού κατεστημένου, όσο και σε ανώτατους λειτουργούς της δικαιοσύνης. Οι υπεύθυνοι θα εντοπιστούν και θα λογοδοτήσουν για αυτό το διαρκές έγκλημα σε βάρος του ελληνικού λαού. Για την κυβέρνηση αυτό είναι ηθική δέσμευση, απέναντι σε έναν λαό, που τόσα χρόνια υποφέρει και πληρώνει τα σπασμένα της διαπλοκής".
http://news247.gr/eidiseis/politiki/ypothesh-siemens-orgh-sto-maksimoy-gia-th-nea-anavolh.4167287.html?utm_source=News247&utm_medium=MintaXasete_article&utm_campaign=24MediaWidget

Επ' αόριστον αναβολή της δίκη για τη σύμβαση ΟΤΕ και SIEMENS

Σε επ' αόριστον αναβολή οδηγήθηκε η δίκη για την υπόθεση της σύμβασης μεταξύ ΟΤΕ και Siemens λόγω ακυρότητας των κλήσεων που παραδόθηκαν αμετάφραστες προς τους αλλοδαπούς κατηγορούμενους της μεγάλης υπόθεσης, η οποία εκκρεμεί μία δεκαετία χωρίς ετυμηγορία.
Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, ενώπιον του οποίου εισήχθη και πάλι μετά την αποχή των δικηγόρων πριν λίγες ημέρες η υπόθεση, έκανε δεκτές τις ενστάσεις των αλλοδαπών κατηγορουμένων που με την έναρξη της διαδικασίας τόνισαν πως συνιστά ακυρότητα η μη παράδοση στην μητρική τους γλώσσα τόσο των κλήσεων τους στο δικαστήριο όσο και του παραπεμπτικού βουλεύματος.
Οι ενστάσεις που τελικά αποδέχθηκε το δικαστήριο υποβλήθηκαν από τους συνηγόρους το των 13 Γερμανών κατηγορουμένων και του Γαλλοεβλετού κατηγορούμενου, Ζαν Κλοντ Όσβλαντ.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του δικαστηρίου, ανακοινώνοντας την απόφαση επί των ενστάσεων από τη νομολογία, την ελληνική νομοθεσία, την ΕΣΔΑ και τα διεθνή σύμφωνα, επιβάλλεται με ποινή ακυρότητας να μεταφράζεται το παραπεμπτικό βούλευμα στη γλώσσα που ομιλεί ο κατηγορούμενος, ενώ τόνισε πως στην προκειμένη περίπτωση η ακυρότητα είναι δεδομένη καθώς η κατηγορία σε πολλούς εκ των κατηγορουμένων έχει διαφοροποιηθεί με το βούλευμα.
Έτσι κηρύχθηκε άκυρη η επίδοση των κλήσεων και του βουλεύματος και ακυρώνεται οποιαδήποτε συζήτηση ως προς τους αλλοδαπούς κατηγορούμενους. Μη νόμιμη επίσης κρίθηκε και η κλήτευση του τραπεζικού στελέχους Φάνη Λυγινού, συνεργάτη και υφιστάμενου του Γαλλοελβετού τραπεζικού Όσβαλντ, καθώς το βούλευμα επιδόθηκε σε συνηγόρους που είχαν εγκαίρως δηλώσει πως δεν εκπροσωπούν πλέον τον κ. Λυγινό.
Η διαδικασία θα πρέπει να επαναληφθεί από την αρχή με επίσημες μεταφράσεις στην γερμανική και την γαλλική των εγγράφων της δικογραφίας γεγονός που καθιστά μη προβλέψιμη οποιαδήποτε νέα δικάσιμο για την υπόθεση και ενώ ,όπως είχε αναφέρει και ο Εισαγγελέας Έδρας στην προηγούμενη συνεδρίαση, ο κίνδυνος παραγραφής ορισμένων αδικημάτων είναι ορατός .
Για την επίμαχη σύμβαση καλούνται να λογοδοτήσουν 64 κατηγορούμενοι αντιμέτωποι με βαριές κατηγορίες που σε ορισμένες περιπτώσεις επισύρουν ποινές ισόβιας κάθειρξης.
Η δικογραφία αφορά την σύμβαση που υπεγράφη το 1997 ανάμεσα στον ΟΤΕ και την γερμανική ΖΗΜΕΝΣ ,καθώς και τις επεκτάσεις της αρχικής συμφωνίας, για την αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής του δικτύου του με την προμήθεια ψηφιακών παροχών, για την σύναψη της οποίας φαίνεται να διακινήθηκαν τεράστια παράνομα χρηματικά ποσά επί μακρό χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ογκώδους δικογραφίας τα ποσά που αποτέλεσαν "ωφέλιμες πληρωμές" -όπως στελέχη της πολυεθνικής εταιρίας αποκαλούσαν τις "μίζες"- εκτιμάται ότι αγγίζουν τα 70 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που πλέον υπολογίζεται ως ζημιά που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο καθώς τα παράνομα χρήματα μετακυλήθηκαν στο κόστος για την υλοποίηση του έργου. Σύμφωνα πάντως με το κατηγορητήριο τα παραπεμπόμενα πρώην στελέχη του ΟΤΕ καλούνται να λογοδοτήσουν καθώς δεν προστάτεψαν τα συμφέροντα του οργανισμού και επιπλέον ότι δεν κινήθηκαν με βάση τις πραγματικές ανάγκες της κρατικής -τότε- επιχείρησης.
Μεταξύ των προσώπων που είναι κατηγορούμενοι στην υπόθεση της "8002" είναι ο άλλοτε σύμβουλος του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη , Θόδωρος Τσουκάτος για την υπόθεση του ενός εκατομμυρίου μάρκων. Υπόλογος επίσης είναι ο επί σειρά ετών Διευθύνων Σύμβουλος και ακολούθως επικεφαλής του Εποπτικού Συμβουλίου του γερμανικού κολοσσού Χάινριχ Φον Πίρερ αλλά και τα πρώην στελέχη της ΖΗΜΕΝΣ Ηλίας Γεωργίου, Πρόδρομος Μαυρίδης, Φόλκερ Γιούγκ , Ράινχαρτ Σίκατσεκ ,Μίχαελ Κουτσενρόιτερ, Εμμανουήλ Σταυριανού κ.α , όπως και οι καταζητούμενοι Μιχάλης Χριστοφοράκος και Χρήστος Καραβέλας.Επίσης τα πρώην στελέχη του ΟΤΕ Γιώργος Σκαρπέλης, Αθανάσιος Γρεβενίτης, Νικόλαος Μανασής,Σωτήρης Τζούμας κ.α. Οι ιδιώτες , χρηματιστές επιχειρηματίες κλπ, Γεώργιος Καλδής, Αθανάσιος Ράμμος,Βασίλειος Τυρογαλάς κ.α.
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)
http://www.huffingtonpost.gr/2016/07/12/anavoli-diki-siemens-ote-koinwnia_n_10937878.html

Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης



Παΐσιε τοῦ ὄρους Ἄθωνος δένδρον,
πολύκαρπον ὁσιώτατε ἐδείχθης.

Δεκάτῃ τε καὶ δευτέρᾳ Παΐσιος θάνε.
Βιογραφία
Ο Όσιος πατήρ Παΐσιος ο Αγιορείτης γεννήθηκε από ευλαβείς γονείς, τον Πρόδρομος και την Ευλαμπία Ενζεπίδη, στα Φάρασα της Καππαδοκίας στις 25 Ιουλίου του 1924 μ.Χ., λίγες μέρες πριν από τη φυγή των Φαρασιωτών από την πατρώα γη για την Ελλάδα. Στη βάπτισή του, ο Όσιος Αρσένιος ο Καππαδόκης (βλέπε 10 Νοεμβρίου), ο πλήρης ημερών και αγιότητος βίου κοσμούμενος ιερέας των Φαράσων, τον ονόμασε Αρσένιο, «για να τον αφήσει καλόγερο στο πόδι του», όπως χαρακτηριστικά είπε.

Στην Ελλάδα, η οικογένεια του μικρού Αρσενίου εγκαταστάθηκε στην Κόνιτσα της Ηπείρου, όπου ο ίδιος πέρασε τα παιδικά και νεανικά του χρόνια. Γαλουχούμενος με τις διηγήσεις για το θαυμαστό βίο του Αγίου Αρσενίου, έλεγε ότι θα γίνει μοναχός από την ηλικία των 5 ετών! Και αφού έμαθε να διαβάζει, αγαπημένη του ασχολία υπήρξε η ανἀγνωση των βίων των Αγίων, των οποίων εμιμείτο τους ασκητικούς αγώνες με θερμό ζήλο.

Μετά από τις εγκύκλιες σπουδές του δε θέλησε να συνεχίσει στα γράμματα, αλλά προτίμησε να μιμηθεί το Χριστό και μαθήτευσε στην τέχνη του ξυλουργού, την οποία άσκησε με επιμέλεια και δεξιοσύνη. Στην ηλικία των 15 ετών αξιώθηκε της θέας του Κυρίου, για ένα μόνο φιλότιμο λογισμό, μέσω του οποίου απέκρουσε μία δαιμονική προσβολή του πειρασμού της απιστίας. Από τότε φούντωσε μέσα του ακόμη περισσότερο η φλόγα της αγάπης του Θεού και ο πόθος για τη μοναχική ζωή.

Ακολούθησαν καιροί ταραχής και αναστάτωσης για την Ελλάδα, λόγω της ξένης Κατοχής και του εμφυλίου πολέμου. Ο Όσιος όμως, τόσο ως πολίτης όσο και ως στρατιώτης κατά τη θητεία του (1945 - 1949 μ.Χ.), επέδειξε απαράμιλλο θάρρος και αυτοθυσία. Ήταν πρόθυμος να δώσει κάθε στιγμή και τη ζωή του ακόμα για τη σωτηρία των άλλων. Ευρισκόμενος μάλιστα συχνά μέσα στον καταιγισμό των φονικών πυρών, συνέβη να σώσει με τις θερμές προσευχές του πολλούς στρατιώτες, αλλά να σωθεί και ο ίδιος με τρόπο θαυμαστό.

Επειδή το μεγαλύτερο διάστημα της στρατιωτικής του θητείας το υπηρέτησε με την ειδικότητα του ασυρματιστή, πολλές εκδόσεις αφιερωμένες στη ζωή του Γέροντα τον αναφέρουν ως «Ασυρματιστή του Θεού». Μάλιστα, ο Γέροντας φέροντας ως παράδειγμα την ειδικότητα του στον στρατό, απάντησε σε κάποιον που αμφισβητούσε τη χρησιμότητα της μοναχικής ζωής ότι οι μοναχοί είναι «ασυρματιστές του Θεού», εννοώντας την θερμή τους προσευχή και την έγνοια τους για την υπόλοιπη ανθρωπότητα.

Ύστερα και από αυτές τις περιπέτειες, θέλησε να καταταγεί στο αγγελικό τάγμα των μοναχών, με τα φτερά που δίνει ο θείος έρωτας. Έτσι, μετέβη στο Άγιο Όρος, αναζητώντας έναν οδηγό για τη ζωή της κατά Θεόν ησυχίας. Δεν κατάφερε όμως να εκπληρώσει αμέσως τον πόθο του. Παράλληλα, οι δικοί του βρέθηκαν την ίδια περίοδο σε μεγάλη οικονομική δυσκολία, οπότε τον κάλεσαν να τους βοηθήσει. Έτσι, επέστρεψε στην Κόνιτσα και εργάστηκε ως μαραγκός. Μετά από 3 χρόνια όμως (1953 μ.Χ.), σε ηλικία 29 ετών πλέον, εγκατέλειψε τα πράγματα του κόσμου και επέστρεψε στην Αθωνική Πολιτεία.

Αφού περιήλθε σκήτες και καλύβες, ακολούθησε τελικά τη συμβουλή ενός σεβάσμιου γέροντα και εντάχθηκε στην αδελφότητα της Ιερά Μονή Εσφιγμένου, γνωστής τότε για την αυστηρή της τάξη. Εκεί έζησε μέσα στην ολοτελή υπακοή και επιδόθηκε σε υπέρμετρη άσκηση, υπερβάλλοντας σε κόπους για χάρη του Χριστού και των αδελφών του. Έτσι, στις 27 Μαρτίου 1954 μ.Χ. εκάρη μοναχός. Έλαβε ρασοευχή και το όνομα Αβέρκιος. Έχοντας όμως άσβεστο μέσα του τον πόθο για τον ησύχιο και απράγμονα βίο, πήρε την ευλογία του Ηγουμένου και πήγε να μονάσει στην Ιερά Μονή Φιλοθέου, που ήταν τότε σε κατάσταση ιδιόρρυθμη. Εκεί προετοιμάστηκε για τη ζωή του ερημίτη, κάτω από την καθοδήγηση ενός διακριτικού και σοφού γέροντα, του γέροντα Συμεών. Στις 12 Μαρτίου 1956 μ.Χ., εκάρη μικρόσχημος μοναχός και έλαβε το όνομα «Παΐσιος», χάρη στο Μητροπολίτη Καισαρείας Παΐσιο τον β΄, ο οποίος ήταν και συμπατριώτης του.

Τον Αύγουστο του 1958 μ.Χ., υπακούοντας σε θεία βουλή, δεν εγκαταστάθηκε στην έρημο, για την οποία προετοιμαζόταν, αλλά στην κατεστραμμένη Ιερά Μονή της Παναγίας του Στομίου, που βρίσκεται κοντά στην Κόνιτσα. Σε αυτήν έζησε 4 χρόνια, ζώντας ισάγγελο βίο, παλεύοντας με τους πειρασμούς, ευεργετώντας τους ανθρώπους της περιοχής, σώζοντας πολλούς από τις διδασκαλίες των προτεσταντικών ομάδων που δρούσαν εκεί, και ανακαινίζοντας με πολύ μόχθο το Μοναστήρι.

Τo 1962 μ.Χ., όταν και ολοκληρώθηκε το έργο της ανακαίνισης και ο κίνδυνος από τις ετερόδοξες ομάδες εξέλιπε, ο Όσιος παρακαλούσε μέσα στους πειρασμούς, που καθημερινά τον πολιορκούσαν, θερμά το Θεό να του δείξει το δρόμο που έπρεπε να ακολουθήσει. Έτσι, δέχθηκε ως θεόσταλτη την πρόσκληση κάποιου ιεροδιακόνου να τον συνοδεύσει στο θεοβάδιστο Όρος του Σινά. Πάνω σε κείνον τον άνυδρο και ξερό τόπο, στο κελί των Αγίων Γαλακτίωνος και Επιστήμης, έζησε επιτέλους αυτό που χρόνια ποθούσε, την προς Θεόν μόνωση.

Αγωνιζόμενος με πολλή ταπείνωση, διαρκή νηστεία, ακατάπαυστη αγρυπνία και αδιάλειπτη προσευχή, κατάφερε να υπερνικήσει τις παγίδες του μισόκαλου εχθρού, και να απολαύσει την ένωση με το Θεό. Γεμάτος από τη χάρη της θείας παρακλήσεως, απολάμβανε την κατά Θεόν ευφρόσυνη μέσα στο καμίνι της απαράκλητης ερήμου. Έγινε μάλιστα ιδιαίτερα αγαπητός στους Βεδουίνους, δίνοντάς τους τρόφιμα με χρήματα από την πώληση στους προσκυνητές ξύλινων σταυρών που έφτιαχνε ο ίδιος.

Δεν θα υπήρχε, έτσι, κανένας λόγος να εγκαταλείψει το στάδιο εκείνο της αρετής, εάν – φεύ! – δεν ενέσκηπτε η σωματική ασθένεια από το τραχύ κλίμα, η οποία τον ανάγκασε να επιστρέψει στην κατά σάρκα πατρίδα του. Επανερχόμενος στο Άγιο Όρος το 1964 μ.Χ., δεν ελάττωσε το πλήθος των ασκητικών αγώνων του, παρά την καταβολή του σώματος, καθώς στο πνεύμα διατηρούσε την πρότερη ζέση του. Ζώντας λοιπόν ως ξένος και παρεπίδημος στη γη, έφτασε να γίνει πολίτης του ουρανού.

Έχοντας, συνεπώς, την πράξη ως την «επίβασιν» της θεωρίας, έφτασε σε υψηλά μέτρα και έγινε κοινωνός θείων μυστηρίων. Εντρύφησε έτσι και στην ωραιότητα του Κυρίου, ενώ επιπλέον έτυχε και της Θεομητορικής ευλογίας. Συνομίλησε με αγίους που εμφανίστηκαν μπροστά του, βίωσε την όραση του Άγγελου Φύλακά του, άκουσε αγγελικούς ύμνους και καταυγάσθηκε από το ουράνιο φως.

Το 1966 μ.Χ. ασθένησε σοβαρά και εισήχθη στο Κέντρο Νοσημάτων Θώρακος Βορείου Ελλάδας (Νοσοκομείο Παπανικολάου). Υποβλήθηκε σε εγχείρηση, με αποτέλεσμα μερική αφαίρεση των πνευμόνων. Στο διάστημα μέχρι να αναρρώσει και να επιστρέψει στο Άγιο Όρος φιλοξενήθηκε στο Ιερό Ησυχαστήριο Αγίου Ιωάννου του Ευαγγελιστού στη Σουρωτή. Επέστρεψε στο Άγιο Όρος μετά την ανάρρωσή του και το 1967 μ.Χ. μετακινήθηκε στα Κατουνάκια, και συγκεκριμένα στο Λαυρεώτικο κελί του Υπατίου (Βλάχικα).

Στις 12 Αυγούστου 1968 μ.Χ. ο Όσιος Παΐσιος, εισήλθε στην Ιερά Μονή Σταυρονικήτα και μόνασε στο κελί του Τιμίου Σταυρού.

Το 1979 μ.Χ. αφήνει τον Τίμιο Σταυρό και αναζητώντας κελί πηγαίνει στην εγκαταλελειμμένη «Παναγούδα». Εκεί ο Όσιος εργάστηκε σκληρά για να δημιουργήσει ένα κελί με «ομόλογο», όπου και έμεινε μέχρι και το τέλος τη ζωής του. Από την εποχή που εγκαταστάθηκε στην Παναγούδα πλήθος λαού τον επισκεπτόταν. Ήταν μάλιστα τόσο το πλήθος ώστε να υπάρχουν και ειδικές σημάνσεις που επεσήμαναν τον δρόμο προς το κελί του, ώστε να μην ενοχλούν οι επισκέπτες τους υπολοίπους μοναχούς. Επίσης δεχόταν πάρα πολλές επιστολές. Όπως έλεγε ο γέροντας στενοχωρείτο πολύ, γιατί από τις επιστολές μάθαινε μόνο για διαζύγια και ασθένειες ψυχικές ή σωματικές. Παρά το βεβαρημένο πρόγραμμά του, συνέχιζε την έντονη ασκητική ζωή, σε σημείο να ξεκουράζεται ελάχιστα, 2 με 3 ώρες την ημέρα. Εξακολούθησε όμως να δέχεται και να προσπαθεί να βοηθήσει τους επισκέπτες. Συνήθιζε επίσης να φτιάχνει «σταμπωτά» εικονάκια τα οποία χάριζε στους επισκέπτες σαν ευλογία.

Σε όλη αυτήν την καθημερινή κούραση του γέροντος Παϊσίου έρχονται να προστεθούν και τα προβλήματα υγείας που τον ταλαιπωρούσαν. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του οι πόνοι από τις διάφορες αρρώστιες όπως κολίτιδα, η οποία του άφησε μόνιμα δυσπεπτικά, βουβωνοκήλη και κυρίως από τον καρκίνο που του είχε διαγνωσθεί, γίνονταν όλο και περισσότεροι. Παρ' όλ' αυτα όμως αυτός ήταν ήρεμος και υπέμενε χωρίς να διαμαρτύρεται καθόλου. Αντιθέτως συνέχιζε να προσεύχεται για όλους.

Μετά το 1993 μ.Χ. παρουσίαζε αιμορραγίες για τις οποίες αρνούνταν να νοσηλευτεί λέγοντας ότι «όλα θα βολευτούν με το χώμα». Το Νοέμβριο του ίδιου έτους βγήκε για τελευταία φορά από το Άγιον Όρος και πήγε στη Σουρωτή, στο Ησυχαστήριο του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου για τη γιορτή του Αγίου Αρσενίου (10 Νοεμβρίου). Εκεί έμεινε για λίγες μέρες και ενώ ετοιμαζόταν να φύγει ασθένησε και μεταφέρθηκε στο Θεαγένειο, όπου έγινε διάγνωση για όγκο στο παχύ έντερο. Θεώρησε τον καρκίνο εκπλήρωση αιτήματός του προς το Θεό και ωφέλιμο για την πνευματική του υγεία. Στις 4 Φεβρουαρίου του 1994 μ.Χ. χειρουργήθηκε. Παρότι η ασθένεια δεν έπαυσε, αλλά παρουσίασε μεταστάσεις στους πνεύμονες και στο ήπαρ, ο γέροντας ανακοίνωσε την επιθυμία του να επιστρέψει στο Άγιο Όρος στις 13 Ιουνίου. Ο υψηλός πυρετός όμως και η δύσπνοια τον ανάγκασαν να παραμείνει.

Στο τέλος του Ιουνίου οι γιατροί του ανακοίνωσαν ότι τα περιθώρια ζωής του ήταν δύο με τρεις εβδομάδες το πολύ. Τη Δευτέρα 11 Ιουλίου (γιορτή της Αγίας Ευφημίας) κοινώνησε για τελευταία φορά γονατιστός μπροστά στο κρεβάτι του. Τις τελευταίες μέρες της ζωής του αποφάσισε να μην παίρνει φάρμακα ή παυσίπονα, παρά τους φρικτούς πόνους της ασθένειάς του. Κοιμήθηκε την Τρίτη 12 Ιουλίου 1994 μ.Χ. και ώρα 11:00 και ενταφιάστηκε στο Ιερό Ησυχαστήριο του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης.

Στις 13 Ιανουαρίου 2015 συνήλθε η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινούπόλεως και αποφάσισε την κατάταξη του Οσίου Παϊσίου του Αγιορείτου στο Αγιολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου έχει ως εξής:

«Συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρίαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τήν τακτικήν συνεδρίαν αὐτῆς σήμερον, Tρίτην, 13ην Ἰανουαρίου 2015, πρός ἐξέτασιν τῶν ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένων θεμάτων.

Κατ᾿ αὐτήν, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος: α) ὁμοφώνως ἀποδεχθεῖσα εἰσήγησιν τῆς Κανονικῆς Ἐπιτροπῆς ἀνέγραψεν εἰς τό Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τόν μοναχόν Παΐσιον Ἁγιορείτην καί β) προτάσει τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, διά ψήφων κανονικῶν ἐξελέξατο παμψηφεί τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτην κ. Εἰρηναῖον Ἀβραμίδην, διακονοῦντα ἐν Παρισίοις, Βοηθόν Ἐπίσκοπον παρά τῷ Σεβασμιωτάτῳ Μητροπολίτῃ Γαλλίας κυρίῳ Ἐμμανουήλ, ὑπό τόν τίτλον τῆς πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ἐπισκοπῆς Ρηγίου.

Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 13ῃ Ἰανουαρίου 2015
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου»

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α ́. Τῆς ἐρήμου πολίτης.
Τῶν Φαράσων τὸν γόνον, καὶ τοῦ Ἄθωνος κλέϊσμα, καὶ τῶν ἀπ᾿ αἰῶνος ὁσίων, μιμητὴν καὶ ἰσότιμον, Παΐσιον τιμήσωμεν πιστοί, τὸ σκεῦος χαρισμάτων τὸ μεστόν, ὡς φυλάσσοντα ἐκ πάντων τῶν λυπηρῶν, τοὺς πίστει ἀνακράζοντας, δόξα τῷ δεδωκότι σοι ἰσχύν, δόξα τῷ σὲ στεφανώσαντι, δόξα τῷ ἐνεργοῦντι διὰ σοῦ, πᾶσιν ἰάματα.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ ́. Θείας πίστεως.
Ὥσπερ ἄγγελος, φανεὶς ἐν κόσμῳ, ἐν τοῖς ἔτεσι, τοῖς τελευταίοις, χριστομίμητε Παΐσιε ὅσιε, ἀσκητικῶς γὰρ βιώσας ἐν Ἄθωνι, ὡς παμφαέστατος ἥλιος ἔλαμψας, καὶ κατηύγασας, πιστῶν τὰ πλήθη τῇ χάριτι, τοῖς ῥήμασι σημείοις καὶ τοῖς θαύμασι.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ ́. Ταχὺ προκατάλαβε.
Παΐσιε γέγονας, τῶν ἀσκητῶν ἡ κρηπίς, τοῦ Ἄθωνος κλέϊσμα, καὶ Σουρωτῆς ὁ τροφός, Κονίτσης τὸ καύχημα, σὺ γὰρ ἐπὶ τὰ ἴχνη, Ἀρσενίου ὁδεύσας, εἴληφας χαρισμάτων, τὴν πληθὺν Παρακλήτου, ἀφθόνως τοῖς σὲ τιμῶσιν, παρέχων τὰ πρόσφορα.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. α ́. Τὸν Συνάναρχον Λόγον.
Τὸν πανεύφημον ἄνδρα, τοῦ ὄρους Ἄθωνος, τὸν ἐπ' ἐσχάτων τῶν χρόνων, καθάπερ φάος λαμπρόν, τὴν σκοτίαν τῶν πιστῶν διασκεδάσαντα, καὶ νοσήματα ψυχῶν, καὶ σαρκὸς ἐπιφοράς, ἰώμενον ὑπὲρ φύσιν, τῆς προοράσεως λύχνον, νέον Παΐσιον τιμήσωμεν.

Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ ́. Τῇ Ὑπερμάχῳ.
Ἁγίου Ὄρους ἀσκητὴν τὸν περιάκουστον, καὶ Ἐκκλησίας τὸν φωστῆρα τὸν νεόφωτον, ἐπαινέσωμεν ἐν ὕμνοις ὁλοκαρδίως, ποδηγῶν γὰρ τοὺς πιστοὺς πρὸς βίον ἄριστον, ποταμῶν τῶν δωρημάτων τούτους ἔπλησας, διὸ κράζουσι· Χαίροις πάτερ Παΐσιε.

Κάθισμα
Ἦχος α ́. Τὸν τάφον σου Σωτήρ.
Τῇ χάριτι Χριστοῦ, ὡς οἱ πάλαι Πατέρες, συνέζησας σεμνέ, τοῖς ἀλόγοις θηρίοις, καὶ φίλος ἐτέλεσας, πτερωτῶν καὶ τῶν ὄφεων, ὅθεν ἅπαντες, οἱ σὲ εἰδόντες θεόφρον, ἐξεπλάγησαν, καὶ Παντοκράτορα Λόγον, ἀνύμνησαν Ὅσιε.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος γ ́. Τὴν ὡραιότητα.
Τὸν πολυθαύμαστον, σεμνὸν Παΐσιον, τὸν καθαιρέσαντα, ὀφρὺν τοῦ δράκοντος, καὶ ἡδονὰς τὰς σαρκικάς, συντρίψαντα τῇ ἀσκήσει, Ἄθωνος τὸ κλέϊσμα, καὶ Φαράσων ἐκβλάστημα, τὸν εὐεργετήσαντα, πολυτρόπως τοῖς θαύμασι, τὰ πλήθη τῶν πιστῶν ὀρθοδόξων, πάντες τιμήσωμεν ἐνθέως.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ ́. Τὴν Σοφίαν καὶ Λόγον.
Τῆς νεότητος ὤφθης παιδαγωγός, καὶ ἀκέστωρ ἀνθρώπων ναρκομανῶν, τοῖς σχοῦσι δυσίατα, πορνικὰ ἁμαρτήματα, ταῖς σαῖς εὐχαῖς ἐφάνης, θεράπων πανάριστος, καὶ ἐκ τῶν ἐκζητούντων, ὁδὸν τὴν σωτήριον, Πάτερ ἐπεγνώσθης, ἀκριβὴς ποδηγέτης, καὶ πάντων Παΐσιε, βακτηρία γεγένησαι, ἀσκητὰ θεοφώτιστε, διὸ ἐν Σουρωτῇ οἱ πιστοί, τὸν σὸν τάφον, προσκυνοῦντες χαίρουσι, καὶ σεμνῶς τὴν σὴν μνήμην, κατὰ χρέος προσμέλπουσι.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος δ ́.Ταχὺ προκατάλαβε.
Εὐχῆς ἐργαστήριον, ἡ σὴ ἁγία ψυχή, Παΐσιε γέγονε, τῇ συνεχεῖ προσευχῇ, καὶ θείαις δεήσεσι, σὺ γὰρ μακροχρονήσας, ἐν τῇ κέλλῃ σου πάτερ, ὤφθης καθάπερ στήλη, φωτεινὴ ἱκετεύων, Χριστὸν τὸν πάντων κτίστην, καὶ παντοκράτορα.

Ὁ Οἶκος
Ἄγγελος ὥσπερ ἄλλος, ἐν ἐσχάτοις τοῖς χρόνοις, Παΐσιε ἐφάνης ἐν Ἄθῳ, ὁσίως γὰρ ζήσας ἐν γῇ, ἀσκητῶν τῶν ἀρχαίων ἰσοστάσιος, ἐφάνης τοῖς συνοῦσί σοι, βοῶσί σοι θερμῶς τοιαῦτα·

Χαῖρε Φαράσων ὁ θεῖος γόνος·
χαῖρε τοῦ Ἄθωνος μέγας ὄλβος.

Χαῖρε τῆς Κονίτσης τὸ ἔνθεον καύχημα·
χαῖρε Σουρωτῆς κοινοβίου καλλώπισμα.

Χαῖρε βρύσις ἡ πολύκρουνος ὑπὲρ φύσιν δωρεῶν·
χαῖρε ῥεῦμα ἀκατάσχετον ἰαμάτων σωστικῶν.

Χαῖρε ὅτι κλεΐζεις τὴν Μονὴν Ἐσφιγμένου·
χαῖρε ὅτι οἰκεῖς ἐν τῷ ὄρει Σιναίου.

Χαῖρε βροτῶν ἀτύφων ὁ ἔξαρχος·
χαῖρε πολλῶν χαρίτων ὁ κάτοχος.

Χαῖρε δεινῶς ἀλγουμένων ὁ ῥύστης·
χαῖρε ἀνδρῶν μοναστῶν ὑποφήτης.

Χαίροις πάτερ Παΐσιε.

Μεγαλυνάριον
Χαίροις τῶν Φαράσων θεῖος βλαστός, Ἄθωνος τοῦ Ὄρους περιάκουστος ἀσκητής, χαίροις τῆς Ἑλλάδος ὁ φωτιστὴς ὁ νέος, Παΐσιε τῶν νέων μέγιστε σύμμαχε.

Ἕτερον Μεγαλυνάριον
Χαίροις ὁ διδάσκαλος Σουρωτῆς, τοῦ Σιναίου ὄρους ὁ σεμνότατος ἀσκητής, χαίροις ἐν Κονίτσῃ τῶν συμπατριωτῶν σου, κατοίκων ὄντως τύπος Πάτερ πρὸς μίμησιν.

Ἕτερον Μεγαλυνάριον
Ἄνδρας καὶ γυναῖκας ναρκομανεῖς, καὶ πληθὺν ἀνθρώπων, δαιμονώντων ταῖς σαῖς λιταῖς, καὶ τοὺς ἀσθενοῦντας, πολυειδῶς θεόφρον, Παΐσιε μὴ παύσῃ, σώζων ἑκάστοτε.

Ἕτερον Μεγαλυνάριον
Μοναζόντων ὅσιε τὸν χορόν, ταῖς ἱκετηρίαις, πρὸς Δεσπότην διηνεκῶς, ὅσιε βοήθει, ὡς παῤῥησίαν ἔχων, Παΐσιε κρατίστην, θεομακάριστε.

Ἕτερον Μεγαλυνάριον
Ἔχοντες ὡς μέγιστον θησαυρόν, τὸν σὸν τάφον Πάτερ, ἀρυόμεθα οἱ πιστοί, δύναμιν καὶ θάρσος, ἐν τοῖς δεινοῖς τοῦ βίου, Παΐσιε παμμάκαρ, ἄνερ τῆς χάριτος.

Ἕτερον Μεγαλυνάριον
Πάτερ ὁσιώτατε τοὺς βροτούς, τοὺς ὑμνολογοῦντας, πολιτείαν σου τὴν σεπτήν, τῇ ἐπισκοπῇ σου, προστάτευσον ἐκ βλάβης, βελίαρ τοῦ ἀρχαίου, τοῦ πολεμήτορος. Πᾶσαι τῶν ἀγγέλων.
http://www.saint.gr/3200/saint.aspx

Ο ΟΗΕ στο Πλευρό των Εισβολέων της Κύπρου … – Δεν Υπάρχει Περίπτωση Δίκαιης Λύσης …

Ο ΟΗΕ στο Πλευρό των Εισβολέων της Κύπρου … – Δεν Υπάρχει Περίπτωση Δίκαιης Λύσης …


Γράφει ο Χρήστος Βαλκάνιος
ο ΟΗΕ αποτελεί τον οργανισμό που έχει στο παρελθόν καταγγείλει την Τουρκία για την εισβολή της στην Κύπρο και την άρνηση της να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις του. Επίσης την έχει καταγγείλει για παραβίαση του διεθνούς δικαίου και των ψηφισμάτων του ΟΗΕ καθώς και για τις ενέργειες, της ίδιας και του τουρκοκυπριακού καθεστώτος που με συστηματικό τρόπο έχουν επιχειρήσει να εξαλείψουν την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά στις κατεχόμενες περιοχές. Ο ίδιος αυτός οργανισμός έρχεται σήμερα στην ετήσια έκθεση του για την ανανέωση της αποστολής της ειρηνευτικής δύναμης, να μιλήσει για χαμένες ευκαιρίες ειρήνευσης και προσέγγισης, με ευθύνη της Κύπρου … Αφορμή για αυτό αποτέλεσε η άρνηση της Τουρκίας να στείλει τη βοήθεια που ήθελε να προσφέρει, για κατάσβεση των μεγάλων πυρκαγιών που ξέσπασαν πρόσφατα στη Μεγαλόνησο, επειδή η Κύπρος είχε την «μεγάλη» απαίτηση να ενταχθούν τα πυροσβεστικά ιπτάμενα μέσα υπό τον συντονισμό της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δηλαδή τι πιο φυσιολογικό … και όμως αυτό βρήκαν οι γραφειοκράτες του ΟΗΕ, να επισυνάψουν στην έκθεση τους, κατηγορώντας ουσιαστικά την Κύπρο ότι αυτή φταίει που δεν λύνεται το Κυπριακό …
Έτσι, ο Κύπριος κυβερνητικός εκπρόσωπος  Νίκος  Χριστοδουλίδης ανέφερε ότι, «υπάρχουν αναφορές που πρέπει να αλλάξουν ή να διαγραφούν στην έκθεση των Ηνωμένων Εθνών για ανανέωση της θητείας της Ειρηνευτικής Δύναμης στην Κύπρο (ΟΥΝΦΙΚΥΠ), γιατί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα», «ήδη έγιναν διαβήματα σε Λευκωσία και Νέα Υόρκη ειδικότερα για την αναφορά στην πρόσφατη πυρκαγιά στη Σολέα και για τα περί χαμένης ευκαιρίας εξαιτίας της απόρριψης προθυμίας της τουρκοκυπριακής πλευράς να βοηθήσει στην κατάσβεση της». Για το ίδιο θέμα ο κ. Κυπριανού δήλωσε ότι, «εκείνοι που ενημερώνουν τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί και πιο αντικειμενικοί, δεν γίνεται κάποια ζητήματα να τα καταπίνουν και κάποια να τα μεγεθύνουν», «με αυτό τον τρόπο μόνο ζημιά προκαλείται στις προσπάθειες προώθησης της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων». Όσο για το θέμα της χαμένης ευκαιρίας ανέφερε ότι, «υπήρξαν πολλές τέτοιες ευκαιρίες στο παρελθόν και δεν είχαν καταγραφεί από τα Ηνωμένα Έθνη», «στην έκθεση του Μπαν Κι Μουν δεν καταγράφεται η συνειδητή προσπάθεια που καταβάλλει η Τουρκία για αφομοίωση των κατεχομένων, γεγονός που επηρεάζει τις προσπάθειες για λύση του κυπριακού».
Θεωρούμε πολύ μεγάλη πρόκληση την έκθεση του ΓΓ του ΟΗΕ, καθόσον εντελώς αυθαίρετα έρχεται ουσιαστικά να κατηγορήσει τα θύματα ότι φταίνε επειδή τους  σφάξανε … Έτσι αγαπητέ κύριε ΟΗΕ δεν οικοδομούνται σχέσεις εμπιστοσύνης και ούτε δημιουργούνται προϋποθέσεις αμοιβαίων ειλικρινών συζητήσεων. Για άλλη μια φορά δυστυχώς ο ΟΗΕ δεν στέκεται στο ύψος του και παράγει μικροπολιτική, στηρίζοντας τα συμφέροντα κάποιων ομάδων που δρουν παρασκηνιακά στο εσωτερικό του. Δυστυχώς με αυτές τις συνθήκες δεν μπορούμε να αναμένουμε δίκαιη λύση …
Χρήστος Καλογερόπουλος – Βαλκάνιος
Στρατηγικός Αναλυτής
Εξειδικευμένος σε Θέματα Διεθνούς Ασφάλειας
στη ΝΑ Μεσόγειο
http://www.pentapostagma.gr/2016/07/ο-οηε-στο-πλευρό-των-εισβολέων-της-κύπρ.html