Κυριακή 31 Μαΐου 2015

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ Το Πανεπιστήμιο Πατρών στα 500 καλύτερα του κόσμου

Καλά νέα για τη διεθνή αναγνώριση και κατάταξη του Πανεπιστημίου Πατρών ήρθαν και από το CWTS Leiden Ranking 2015, το οποίο αξιολογεί τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια παγκοσμίως ως προς την ερευνητική τους δραστηριότητα και στηρίζεται σε βιβλιομετρικούς δείκτες, όπως αυτοί παρουσιάζονται στο ευρετήριο Web of Science.
Στη γενική κατάταξη το Πανεπιστήμιό της Πάτρας παρουσιάζεται ανάμεσα στα 500 καλύτερα του κόσμου, καταλαμβάνοντας την 465η θέση σε παγκόσμιο επίπεδο και την 4η θέση ανάμεσα στα ελληνικά ΑΕΙ (μετά από τα ΕΚΠΑ - Καποδισστριακό, ΑΠΘ - Αριστοτέλειο και ΕΜΠ – Εθνικό Μτεσόβειο Πολυτεχνείο, που κατέλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις αντιστοίχως).
Επίσης, στις επιμέρους ταξινομήσεις «αριστείας» που προχωρά το συγκεκριμένο σύστημα, το ποσοστό 10% των καλύτερων δημοσιεύσεων του πανεπιστημιακού Ιδρύματος της Πάτρας κατέχουν την 570η θέση ανάμεσα στο ισόποσο ποσοστό (10%) της αφρόκρεμας των δημοσιεύσεων παγκοσμίως, έχοντας μάλιστα βελτιώσει τη συγκεκριμένη θέση κατά 18 μονάδες (το προηγούμενο έτος βρισκόταν στην 588η θέση).
Πηγή: thebest.gr

ΑΙΣΧΟΣ ΣΤΗ EUROVISION Νικήτρια η Σουηδία με κλεμμένη μελωδία

Δευτέρα, Μάιος 25, 2015 

Εuro... αίσχος! Ο φετινός διαγωνισμός της Γιουροβίζιον απέδειξε ότι πλέον το πάνω χέρι έχουν οι χώρες των Βίκινγκς (με πρώτους και καλύτερους τους Σουηδούς), που επιβάλλουν τους δικούς τους νικητές.

Το σκανδιναβικό λόμπι κυριάρχησε ακόμη μία φορά, αφού ξανά το βραβείο πήγε σε μία από τις πλούσιες χώρες του Βορρά και όχι στην Ιταλία του φτωχού Νότου, η οποία θριάμβευσε στις προτιμήσεις του κοινού, αλλά πήρε την τρίτη θέση εξαιτίας των επιτροπών που, αναμφισβήτητα, μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο παιχνίδι του θεσμού προκειμένου να «μαγειρεύουν» τα αποτελέσματα. Γεγονός που αντιλήφθηκε έγκαιρα η Τουρκία και φέτος δεν έλαβε μέρος, ενώ με τις θέσεις που πέρυσι και φέτος κατέλαβε η χώρα μας θα πρέπει να το σκεφτεί σοβαρά αν αξίζει να συμμετάσχει στο φεστιβάλ του χρόνου.
Πρόκληση

Και όλα αυτά με ένα νικητήριο τραγούδι -το «Heroes» του νεαρού Σουηδού Μανς Ζέλμερλοβ- που κατηγορήθηκε για «κλεμμένη μελωδία» από το κομμάτι του David Guetta «Lovers on the sun».

Το αυτί του επικεφαλής της EBU όμως, ο οποίος όλως τυχαίως είναι Σουηδός, δεν ίδρωσε καθόλου.

Αυτό όμως που άγγιξε τα όρια της πρόκλησης ήταν το γεγονός ότι ο νικητής είχε την υπεροχή της τεχνολογίας όσο κανείς άλλος διαγωνιζόμενος, χρησιμοποιώντας οπτικά εφέ, λες και επρόκειτο για διαγωνισμό video clips.

Το ηλεκτρονικό «ανθρωπάκι» που τον συνόδευε ψηφιακά (για το οποίο επίσης ακούστηκε ότι... θύμιζε το σήμα κατατεθέν μιας εταιρίας) αλλά και τα άλλα εφέ δεν αποτελούσαν απλώς φόντο, όπως συνέβαινε με την πλειονότητα των διαγωνιζομένων, αλλά μέρος του σόου του.

Αυτό σαφώς δημιούργησε αντιδράσεις σε αρκετούς συμμετέχοντες, οι οποίοι στηρίχτηκαν περισσότερο στο τραγούδι τους και λιγότερο στην τεχνολογία, ενώ το «καρφί» της το πέταξε η παρουσιάστρια των αποτελεσμάτων της Σλοβενίας, που είπε με έμφαση ότι ο επόμενος διαγωνισμός θα πρέπει να γίνει με ζωντανή ορχήστρα, υπονοώντας πως ο Μανς μπορεί να είχε και ψηφιακή ηχητική υποστήριξη.
Φιλιά στο στόμα

Το ότι ο μουσικός διαγωνισμός της Γιουροβίζιον έχει αρκετό gay κοινό είναι γνωστό από παλιά, αλλά φέτος, με τη «μουσάτη οικοδέσποινα» Κοντσίτα Βουρστ στα καλύτερά της και τη Βιέννη να εμφανίζει στα φανάρια της ομόφυλα ζευγάρια, η κατάσταση κάπου... ξέφυγε. Αρκεί να πούμε ότι ο τηλεοπτικός φακός έδειξε ακόμη και πλάνα νεαρών αγοριών στο Σταντχάλε να φιλιούνται στο στόμα, ενώ ο νικητής ανακηρύχθηκε ήδη «gay icon».

Αυτή που την... πάτησε πάντως ήταν η Ρωσίδα Πολίνα Γκαγκάρινα, η οποία ανέβασε στο διαδίκτυο φωτογραφία της αγκαλιά με την Κοντσίτα και ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλος ευχήθηκε η χώρα του να χάσει στον διαγωνισμό της Eurovision προκειμένου να αποφευχθεί μια εισβολή των «τραγουδιστριών με τα γένια».

Μάλιστα λέγεται ότι γι' αυτό τον λόγο η νεαρή, που τελικά βγήκε δεύτερη, ξέσπασε σε κλάματα μετά το τέλος της ερμηνείας της, με αποτέλεσμα να πάρει με το μέρος της τους gay eurofans.

Αλκίνοος Μπουνιάς

Η τηλεθέαση έφτασε το 73,4%
Η Eurovision αποτελεί τηλεοπτικό φαινόμενο και τα νούμερα τηλεθέασης που δόθηκαν στους τηλεοπτικούς σταθμούς χθες έδειξαν ακριβώς αυτό: ότι η Ευρώπη αγαπά τον μουσικό διαγωνισμό με όλα τα στραβά και τα ανάποδά του. Ετσι, σύμφωνα με τις πρώτες μετρήσεις της Νielsen, ο μέσος όρος θεαματικότητας του τελικούήταν 53,9% στο γενικό σύνολο, ενώ στα δυναμικά κοινά συγκέντρωσε 61,7%. Μετά τη 1.00 τα ξημερώματα δε, όταν η ψηφοφορία βρισκόταν σε εξέλιξη και κανείς δεν ήξερε ακόμη αν την πρωτιά θα έπαιρνε η Σουηδία ή η Ρωσία, η τηλεθέαση χτύπησε «κόκκινο», σημειώνοντας το εξωφρενικό 73,4%.
Τα δάκρυα της Κυριακού και το σοκ για τη 19η θέση
Εδωσε την ψυχή της πάνω στη σκηνή μπροστά σε ένα λιτό σκηνικό και με μοναδικό «όπλο» τη φωνή της. Η Μαρία Ελενα Κυριάκου τραγούδησε το «One last breath» στον τελικό της 60ής Eurovision, στη Βιέννη, όμως οι Ευρωπαίοι δεν θέλησαν να της δώσουν την ευκαιρία να βρεθεί σε μία από τις υψηλές θέσεις της βαθμολογίας. Σοκαριστικό; Ναι, αφού η Κύπρια τραγουδίστρια τερμάτισε 19η, με 23 βαθμούς, στη δεύτερη χειρότερη θέση στην ιστορία της χώρας μας στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό (πέρυσι οι Freaky Fortune και το «Rise up» κατέλαβαν την 20ή θέση). Αυτό ωστόσο δεν την πτοεί.

Οπως δήλωσε στην εκπομπή «Πρωινό Σου-Κου» του ΑΝΤ1, αν της δινόταν η ευκαιρία θα εκπροσωπούσε ξανά την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό μουσικό διαγωνισμό. Δεν πικράθηκε από το 8άρι της Κύπρου, αφού γνωρίζει πως οι eurofans της Μεγαλονήσου τής έδωσαν 12 βαθμούς, όμως έκλαψε διότι δεν περίμενε ότι η μπαλάντα της θα περνούσε απαρατήρητη μέσα στο χάος των συνολικά 27 τραγουδιών που παρουσιάστηκαν στον τελικό. Πολλοί παρατήρησαν ότι η εμφάνισή της ήταν «πεσμένη», ότι η φωνή της έβγαινε βραχνή και πως η σκηνική παρουσία της δεν είχε τη δυναμική εκείνης που είδαμε στον πρώτο ημιτελικό. Παρ' όλα αυτά δέχτηκε ενθαρρυντικά σχόλια από ανθρώπους της ευρωπαϊκής μουσικής, στο περιθώριο του διαγωνισμού, και αυτό είναι που κρατάει από την εμπειρία της στη Βιέννη.
Μαρία Ανδρέου

Τα «περίεργα» κόλπα με την ψηφοφορία
Από τις 39 χώρες που είχαν το δικαίωμα της ψήφου, μόνο τρεις έδωσαν τα... κουκιά τους στην Ελλάδα, για να καταλήξει τελικά το «One last breath» της Μαρίας Ελενας Κυριάκου στη 19η θέση! Απίστευτο; Κι όμως, το 10άρι της Αλβανίας, οι πέντε βαθμοί της Αρμενίας και το 8άρι της Κύπρου γλίτωσαν τη χώρα μας από βέβαιο διασυρμό, όπως εκείνον της Γερμανίας που πήρε μηδέν πόντους. Βλέπετε, οι Ευρωπαίοι ούτε όταν πρόκειται για έναν φαινομενικά «αθώο» μουσικό διαγωνισμό δεν λένε να ξεχάσουν την πολιτική λιτότητας που έχει επιβάλει η Ανγκελα Μέρκελ στην ήπειρό μας.
Και αφού το θέμα της Eurovision περιστρέφεται όσο ποτέ άλλοτε γύρω από την πολιτική, ίσως φέτος να είχαμε τη μεγαλύτερη ανάγκη αλληλοϋποστήριξης με την Κύπρο. Και τι κάναμε; Βάλαμε τα χέρια μας και βγάλαμε τα μάτια μας. Η Μεγαλόνησος «φιλοδώρησε» το «One last breath» της συμπατριώτισσάς της Μαρίας Ελενας Κυριάκου με οχτώ βαθμούς, ενώ η Ελλάδα φάνηκε πιο γενναιόδωρη και έδωσε 10 πόντους στο τραγούδι τουΤζων Καραγιάννη με τίτλο «One thing I should have done». Κι αν το 8άρι σάς φαίνεται λίγο, να σας πούμε ότι προέκυψε ύστερα από... παρέμβαση της κυπριακής επιτροπής. Οι θεατές τίμησαν με 12 πόντους τη νικήτρια του «The Voice», οι κριτές όμως της έβαλαν ένα 6άρι, με αποτέλεσμα να πέσει η συνολική της βαθμολογία.
Ο συμψηφισμός

Και ερχόμαστε, λοιπόν, στο κρίσιμο ερώτημα: γιατί οι επιτροπές θα πρέπει να επηρεάζουν κατά 50% (το άλλο 50% ανήκει στο κοινό) το τελικό αποτέλεσμα; Γιατί οι Eurofans, οι οποίοι πληρώνουν τα μηνύματα συμμετοχής στην ψηφοφορία, να μην έχουν την τελευταία λέξη στο ποιος θα είναι τελικά ο νικητής;
Να σας το πούμε πιο απλά, για να καταλάβετε: Το «Heroes» της Σουηδίας κατέκτησε μεν την πρωτιά, όμως στην καρδιά των Ευρωπαίων -και στο televoting- πρώτη ήρθε η Ιταλία, αφού το τραγούδι «Grande amore» των Il Volo κέρδισε την εκτίμηση και την προτίμηση όσων παρακολούθησαν τον 60ό διαγωνισμό της Eurovision.
Οι επιτροπές όμως είχαν τη δική τους άποψη και ανάδειξαν τον Μανς Ζέλμερλοβ νικητή. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η EBU, η ιταλική ποπ όπερα βρέθηκε στην πρώτη θέση λαμβάνοντας υπόψη μόνο τις ψήφους του κοινού πανευρωπαϊκά, ενώ το σουηδικό dance κομμάτι στην τρίτη. Οι ψήφοι των επιτροπών έδωσαν την πρωτιά στους Σουηδούς, ενώ οι Ιταλοί βρέθηκαν στην έκτη (!) θέση. Ο συμψηφισμός έδωσε τα αποτελέσματα που είδαμε όλοι αργά το βράδυ του Σαββάτου. Μάλιστα, ύστερα και απ' αυτή τη... σκανδαλώδη πληροφορία, πολλοί αναρωτήθηκαν γιατί το ποσοστό televoting - επιτροπών να μείνει στο 50%-50% και να μη γίνει 70%-30%, ώστε οι eurofans (εκείνοι που στηρίζουν δηλαδή τον μουσικό διαγωνισμό) να πάρουν στα χέρια τους μεγαλύτερη δύναμη;
Εν κατακλείδι, έχουμε μια απορία: πώς γίνεται η Αυστραλία με τους χιλιάδες Ελληνες ομογενείς να μην έδωσε ούτε έναν βαθμό στην Κυριάκου;
Ελισσάβετ Κυρίτση

Το «Golden Boy» και η XXXL Σέρβα
Σερβιτόρος στη Ρόδο ο Σουηδός νικητής 
Εχει δουλέψει ως σερβιτόρος σε μαγαζί της Ρόδου, μιλάει ελληνικά και δηλώνει πως αγαπημένος του προορισμός για διακοπές είναι η Κρήτη (συγκεκριμένα ένα μέρος κοντά στα Σφακιά). Δεν αποκαλύπτει όμως πού ακριβώς, γιατί φοβάται τις... ορδές των θαυμαστών!

Ο 28χρονος Μανς Ζέλμερλοβ δίχασε την Ευρώπη, αφού κέρδισε με ένα «κλεμμένο» για πολλούς τραγούδι -μάλιστα συνδιαγωνιζόμενος στον πρώτο ημιτελικό τον «κάρφωσε» στο twitter-, ενώ πόνταρε κατά πολύ στη hi-tech παρουσίασή του, η οποία επίσης σχολιάστηκε. Αν και θέλησε να περάσει χαμηλό προφίλ κατά τη διάρκεια του μουσικού διαγωνισμού, οι αναρτήσεις του στα social media «αποκάλυψαν» έναν άλλο άνθρωπο.

Ποιον ενδιέφερε, ας πούμε, το γεγονός ότι στην πρώτη πρόβα του εμφανίστηκε με μπλουζάκι το οποίο είχε τσεπάκι, ενώ στη δεύτερη με ένα ολόιδιο, αλλά εντελώς απλό Τ-shirt;

Μάλιστα, στο συγκεκριμένο ποστ σημείωσε πως κανείς από τους 1.000 (!) δημοσιογράφους δεν κατάλαβε την αλλαγή. Βέβαια τη βραδιά του τελικού καρδιοχτύπησε, αφού η Ρωσίδα Πολίνα Γκαγκάρινα είχε... αράξει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας σχεδόν μέχρι τα μισά της ψηφοφορίας.

Ωστόσο όταν τελείωσαν οι... συμμαχίες είδε το όνομα της χώρας του να σκαρφαλώνει στην κορυφή. Μάλιστα συγκέντρωσε ρεκόρ πόντων, 365 στο σύνολο, που τον έφεραν ξανά στη σκηνή του Σταντχάλε της Βιέννης για να ερμηνεύσει το «Heroes». Ή το... «Lovers on the sun» του David Guetta για πολλούς.

Τα ευτράπελα και τα περίεργα στη σκηνή του μουσικού διαγωνισμού στη Βιέννη. Οι καλλιτέχνες που έκλεψαν την παράσταση
Αν και ο φετινός διαγωνισμός της Eurovision δεν είχε το γνωστό κιτσάτο ύφος που τον χαρακτηρίζει εδώ και τόσα χρόνια, υπήρξαν διάφορα παράξενα που τράβηξαν την προσοχή μας.
* Η τραγουδίστρια της Ισπανίας εμφανίστηκε κουκουλωμένη με μακριά κόκκινη μπέρτα και όταν την πέταξε, την είδαμε με χρυσή αμφίεση που έκοβε την ανάσα. Ηταν αναμφισβήτητα η πιο sexy γυναικεία παρουσία του διαγωνισμού, όπως άλλωστε και ο νεαρός χορευτής που τη συνόδευε.
* Ο τραγουδιστής του Ισραήλ, θέλοντας να μας πείσει ότι είναι αληθινό «Golden Boy» όπως ο τίτλος του τραγουδιού του, φορούσε χρυσά παπούτσια που είχαν... φτερά.
* Η -βαρέων βαρών- εκπρόσωπος της Σερβίας στο αποκορύφωμα του τραγουδιού της έβγαζε εκκωφαντικές... τσιρίδες.
* «Παιδί του Πειραιά» δήλωσε ο τραγουδιστής της Αγγλίας, αφού -όπως μας πληροφόρησε ο Γιώργος Καπουτζίδης- έχει συγγενείς που μένουν στο πρώτο λιμάνι της χώρας μας.
* Ο τραγουδιστής και πιανίστας του αυστριακού κομματιού έβαλε φωτιά στο πιάνο του!
* Ο Βέλγος καλλιτέχνης τραγούδησε ακόμη και ξαπλωμένος στο πάτωμα, σε ένδειξη της -πραγματικά, πρωτοποριακής του- performance.
* H Πολωνή -που ερμήνευσε το τραγούδι της καθισμένη σε αναπηρικό καροτσάκι- είχε το πιο ζεστό χαμόγελο, αλλά και τις πιο όμορφες γάμπες. 
* Η εκπρόσωπος της Εσθονίας, την οποία όπως μάθαμε ανακάλυψε ο παρτενέρ της μέσω ενός βίντεο στο YouΤube, τραγουδούσε και... έκλαιγε.  
* Μετά το όργιο των εφέ της Σουηδίας βγήκε στη σκηνή ο Κύπριος τραγουδιστής μόνο με ένα προβολέα και σε ασπρόμαυρη εικόνα στιλ... ΥΕΝΕΔ.
* Αρχαία αγάλματα και μνημεία επέλεξαν οι Ιταλοί στο φόντο τους, μεταξύ των οποίων διακρίναμε και τη «δική μας» Αφροδίτη της Μήλου.
* Η εκπρόσωπος της Λετονίας με το σπουδαίο τραγούδι της φορούσε ένα αλλόκοτο κόκκινο ρούχο, που παρέπεμπε σε νύφη του Φρανκενστάιν.
* Αμέσως μετά την αντιπολεμική μπαλάντα της Ουγγαρίας σειρά είχε ο πολεμικός... παιάνας της Γεωργίας, με την ερμηνεύτρια να θυμίζει την πάλαι ποτέ «άγρια» Ρουσλάνα.
* Straight αλλά και gay φιλιά έπεσαν επί σκηνής από την τραγουδίστρια και τον τραγουδιστή της Λιθουανίας, αλλά και τους χορευτές τους.

Αλκίνοος Μπουνιάς
Χολή και ειρωνείες από τα ξένα ΜΜΕ
Βιτριολικά ήταν τα σχόλια των ευρωπαϊκών ΜΜΕ για την ελληνική συμμετοχή, με τη γερμανική «Bild» να πρωτοστατεί. Οπως έγραψε, η Ελλάδα παρουσίασε τον νέο της... εθνικό ύμνο, «One last breath». «Πότε ακριβώς θα της τελειώσει ο αέρας, το γνωρίζει μόνο η Ανγκελα» σχολιάζει άρθρο της εφημερίδας, αφήνοντας σαφές υπονοούμενο για την οικονομική κατάσταση της χώρας μας και τον ρόλο της Μέρκελ στις διαπραγματεύσεις.

Η βρετανική «Daily Mail» έκανε κι εκείνη πρωτοφανή επίθεση, με τον σχολιαστή της Τζιμ Σάλεϊ να γράφει πως «η Ελλάδα προσπάθησε να καλύψει το γεγονός ότι αντέγραψε το περσινό νικητήριο κομμάτι της Κοντσίτα Βουρστ μπροστά στα μάτια της». Η «Telegraph» περιορίστηκε απλώς στο να σχολιάσει τη σκηνική παρουσία της Μαρίας Ελενας Κυριάκου, αναφέροντας πως «Ρωσία, Ισπανία και Ελλάδα επέλεξαν εντυπωσιακές hot ξανθιές που έδωσαν επικές μάχες με τους ανεμιστήρες».
Ως τη χειρότερη Eurovision που έχει παρακολουθήσει ποτέ χαρακτήρισε τη φετινή ο Σιμόν Λε Μπον των Duran Duran, που ειδικά για την ελληνική συμμετοχή έγραψε στο twitter ότι από τον πρώτο κιόλας στίχο το ελληνικό τραγούδι τον απογοήτευσε. «Συγγνώμη, Ελλάδα, μ' έχασες από την αρχή κιόλας...» τουίταρε.

http://www.espressonews.gr/cover-story/2015/05/138029/nikitria-i-soyidia-me-klemmeni-melodia

Ποια είναι η αρχαία πόλη Παλμύρα, που κινδυνεύει με αφανισμό από τους τζιχαντιστές (ΦΩΤΟ)




Παλμύρα
Στο στόχαστρο των τζιχαντιστών βρίσκεται η αρχαία πόλη της Παλμύρας, ένα από τα σπουδαιότερα κληροδοτήματα της αρχαιότητας και σταυροδρόμι των πολιτισμών της αρχαίας Ελλάδας, της Ρώμης, της Περσίαςκαι του Ισλάμ.
Μάχες μεταξύ των ισλαμιστών και του συριακού στρατού εκτυλίσσονται σε απόσταση μικρότερη των 2 χιλιομέτρων από την αρχαία πόλη, με τον υπεύθυνο αρχαιοτήτων της Συρίας, Μαμούν Αμπντουλκαρίμ, να προειδοποιεί πως υπάρχει σοβαρός κίνδυνος καταστροφής ενός εκ των περιφημότερων μνημείων Παγκόσμιας Πολιτισμικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Το ΙΚ έχει ήδη προκαλέσει τεράστιες καταστροφές στα σωζόμενα τμήματα των αρχαίων πόλεων Νιμρούντ και Χάτρα στο γειτονικό Ιράκ, καταστρέφοντας αρχαία κτήρια, αγάλματα και τεχνουργήματα. Οι τζιχαντιστές καταδικάζουν ως ειδωλολατρία την προ-ισλαμική τέχνη, όμως έχουν λεηλατήσει χωρίς δισταγμό «φορητούς» θησαυρούς που έχουν βρει μπροστά τους.
Παλμύρα
Μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο, ο κ. Αμπντουλκαρίμ σημείωσε πως καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να προστατευθούν τα αντικείμενα που φιλοξενούνται στο μουσείο της Παλμύρας, όμως εξέφρασε το φόβο πως οι τζιχαντιστές θα βομβαρδίσουν την αρχιτεκτονική της αρχαίας πόλης, όπου διατηρούνται σπουδαίοι τύμβοι και ναοί.
«Ελπίζουμε πως αυτοί οι βάρβαροι δεν θα πατήσουν ποτέ στην πόλη», αλλά μπορούν να την καταστρέψουν «από έξω», είπε.
Οι τζιχαντιστέςέφτασαν στα περίχωρα της Παλμύρας μετά από μια αστραπιαία επέλαση έως το κοντινό χωριό Ταντμούρ. Περισσότεροι από 70 στρατιώτες και 40 αντάρτες έχουν σκοτωθεί στις μάχες γύρω από την κοντινή πόλη αλ-Σουκχανά, σύμφωνα με απολογισμό του Συριακού Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Η ιστορία της μυθικής πόλης των Φοινίκων
Στην καρδιά της συριακής ερήμου στέκονται υπερήφανα τα ερείπια της αρχαίας μυθικής πόλης των Φοινίκων, η ιστορία της οποίας είναι ταυτισμένη με τη βασίλισσα Ζηνοβία, την «Κλεοπάτρα της Συρίας»
Κτισμένη σε απόσταση 245 χλμ. βορειοανατολικά της πρωτεύουσας Δαμασκού και 201 χλμ. νοτιοδυτικά της πόλης Deir Ez-Zour, η Παλμύρα υπήρξε ένας σημαντικός σταθμός στη διαδρομή των πανάρχαιων εμπορικών καραβανιών που έρχονταν από τη Βαβυλωνία και διέσχιζαν την έρημο με κατεύθυνση τη Μεσόγειο. Ήταν μια πράσινη κουκκίδα ζωής μέσα στο θανάσιμο περιβάλλον της ερήμου, μια ανάπαυλα στο μαρτύριο της άμμου.
Παλμύρα
Ο αρχαιολογικός χώρος της Παλμύρας είναι σήμερα ένα υπαίθριο μουσείο Ιστορίας στην καρδιά της Συρίας. Οι μνημειακές μαρτυρίες της πόλης, που παρουσιάζουν αραμαϊκές, σημιτικές, ελληνικές και ρωμαϊκές επιρροές, αντανακλούν την πολυφυλετική φυσιογνωμία της αρχαίας Παλμύρας και αποτελούν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα συνδυασμού ελληνορωμαϊκής και τοπικής αρχιτεκτονικής.
Σπάνια βρίσκει κανείς μια αρχαία πολιτεία τόσο καλοδιατηρημένη. Ναοί, κιονοστοιχίες, ανάκτορα, ταφικά μνημεία, θέατρα, πύλες και κατοικίες, όλα μαρτυρούν το μεγαλείο μιας από τις πλουσιότερες αρχαίες πόλεις της Μέσης Ανατολής. Μαζί με την Πέτρα της Ιορδανίας και την Γκίζα της Αιγύπτου, η Παλμύρα θεωρείται από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς τόπους στον κόσμο και περιλαμβάνεται από το 1980 στη λίστα των μνημείων της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.
Ένας διαχρονικός κόμβος
Γνωστή ως «νύμφη της ερήμου», η Παλμύρα αποτελούσε ήδη από τον 11ο π.Χ. αιώνα έναν σημαντικό σταθμό καραβανιών, αφού η περιοχή της όασης διέθετε άφθονα νερά. Αυτό το γεγονός τη βοήθησε να αναδειχθεί σταδιακά σ’ έναν εξαιρετικής σημασίας κόμβο μεταξύ Ανατολής και Δύσης και να λάβει μια περίοπτη θέση πάνω στον εμπορικό Δρόμο του Μεταξιού.
Ανασκαφές που έγιναν στον χώρο της όασης τη δεκαετία του 1990 έφεραν στο φως έναν νεολιθικό οικισμό ηλικίας 5.000 ετών. Μια απόδειξη ότι η περιοχή ήταν κατοικημένη πολύ πριν υπάρξουν ιστορικές αναφορές με τη μορφή γραπτών πηγών. Οι Βαβυλώνιοι αναφέρουν τον οικισμό της συριακής ερήμου με την ονομασία Ταντμουρού, οι Ασσύριοι την κυβέρνησαν τον 11ο π. Χ. αιώνα και στη Βίβλο μνημονεύεται ως Ταντμόρ, την οποία οχύρωσε ο βασιλιάς Σολομώντας.
Παλμύρα
Η εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου την έφερε σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό, ενώ κατά τους ελληνιστικούς και ρωμαϊκούς χρόνους η πόλη της όασης παρουσιάζεται πλέον με το όνομα που έγινε γνωστή σε μας: Παλμύρα (Φοινικόπολις, η πόλις των Φοινίκων).
Πρωταγωνιστικό ρόλο στα ιστορικά δρώμενα της περιοχής η Παλμύρα άρχισε να διαδραματίζει μετά τον 1ο π.Χ. αιώνα, όταν το εμπόριο των καραβανιών έφερε πλούτο και ευημερία στους κατοίκους της πόλης. Μπαχαρικά, πολύτιμοι λίθοι, μετάξι, αρώματα, υφάσματα, χρυσάφι και γυάλινα σκεύη έφταναν εδώ από την Κεντρική Ασία, την Ινδία και την Αραβική χερσόνησο, με τελικό προορισμό τις αγορές της Μεσογείου.
Παλμύρα
Χάρη στους υψηλούς φόρους που πλήρωναν τα διερχόμενα καραβάνια έγινε μια από τις πλουσιότερες πόλεις της εποχής της και απέκτησε μεγάλη πολιτική και στρατιωτική ισχύ στον χώρο της Μέσης Ανατολής. Στο απόγειο της οικονομικής και πολιτιστικής της ακμής έφτασε στις αρχές του 3ου μ.Χ. αιώνα.
Τότε ανεγέρθηκε ένας μεγάλος αριθμός αξιόλογων θρησκευτικών και δημόσιων οικοδομημάτων, ενώ τη διοίκηση της ευημερούσας Παλμύρας ασκούσαν τα μέλη των σημαντικότερων οικογενειών και οι πλουσιότεροι έμποροι της πόλης, εφαρμόζοντας ένα είδος ολιγαρχικού πολιτεύματος.
Ποιος θα περίμενες πως αυτό το αρχαίο διαμάντι θα κινδύνευε να αφανιστεί όχι από τις κακουχίες, όχι από τις καιρικές συνθήκες ή την κακοδιατήρηση, αλλά από μια ομάδα ανθρώπων που χωρίς έλεος λεηλατούν ότι βρεθεί μπροστά τους στο όνομα του ιερού πολέμου…
http://www.paraskhnio.gr/poia-einai-i-arxai-poli-palmyra-poy-kin/

Δημήτρης Νικολαΐδης. Ο ηθοποιός τράβηξε μόνος του τα καλώδια του μηχανήματος που τον κρατούσε στη ζωή



Ο Δημήτρης Νικολαΐδης και η Σούλη Σαμπάχ ήταν από τα πιο αγαπημένα ζευγάρια καλλιτεχνών. Παντρεύτηκαν τον Σεπτέμβριο του 1955 μετά από γνωριμία μόλις ενός μήνα και έμειναν μαζί μέχρι το τέλος της ζωής του ηθοποιού το 1993. Η πρώτη τους γνωριμία έγινε σχεδόν τυχαία, αλλά ήταν αρκετή για τους φέρει κοντά. Η Σαμπάχ, που ήταν γεννημένη στην Αλεξάνδρεια από Έλληνες γονείς, το καλοκαίρι του ’55 βρέθηκε στην Αθήνα συνοδεύοντας τη μητέρα της σε κάποιες ιατρικές εξετάσεις. Μια μέρα συνάντησαν τυχαία στο δρόμο την ηθοποιό Ίλια Λιβυκού την οποία γνώριζαν, καθώς λίγο καιρό πριν είχαν φιλοξενήσει την ίδια αλλά και ολόκληρο τον θίασο – Λογοθετίδη στο σπίτι τους στην Αίγυπτο. Η ηθοποιός προσκάλεσε τις δύο γυναίκες στο θέατρο Ριάλτο, όπου πρωταγωνιστούσε για να δουν την παράσταση. Όταν έφτασαν, η μητέρα της κοπέλας την έστειλε στα παρασκήνια για να ενημερώσει για την άφιξή τους. Εκεί, ήταν και ο Δημήτρης Νικολαΐδης που συμμετείχε στην παράσταση. Ο ηθοποιός συμπάθησε τη νεαρή από την πρώτη στιγμή και της πρότεινε να μείνει να παρακολουθήσει την παράσταση από τα παρασκήνια. Μετά την παράσταση η «μικρή», όπως την αποκαλούσε ο Νικολαΐδης, ακολούθησε τον θίασο στη νυχτερινή του διασκέδαση στο κέντρο «Βράχος». Έτσι ξεκίνησε η γνωριμία των δύο καλλιτεχνών που έμελλε να κρατήσει μια ολόκληρη ζωή.
Η αρρώστια του ηθοποιού και η στήριξη της γυναίκας του Ο ηθοποιός και η νεαρή κοπέλα, η οποία χρησιμοποιούσε ακόμα το πραγματικό της όνομα που ήταν Αναστασία Χριστοδούλου, άρχισαν να συναντιούνται καθημερινά και όταν ήρθε η ώρα για να χωριστούν, μαράζωσαν. Ο Νικολαΐδης πρότεινε στην αγαπημένη του να μείνει μαζί του στην Ελλάδα και εκείνη αφού το συζήτησε με τους δικούς της, δέχτηκε. Σχεδόν ένα μήνα μετά παντρεύτηκαν στο εκκλησάκι του Διονυσίου του Αρεοπαγίτου στο Κολωνάκι. Η Αναστασία είχε ήδη ξεκινήσει τις επιτυχημένες εμφανίσεις της σε νυχτερινά κέντρα σαν τραγουδίστρια και είχε μετονομαστεί σε Σούλη Σαμπάχ, καλλιτεχνικό ψευδώνυμο το οποίο διατηρεί μέχρι σήμερα. Μετά από δέκα χρόνια ευτυχισμένου έγγαμου βίου, εμφανίστηκαν τα πρώτα προβλήματα στην υγεία του ηθοποιού.
Ο Νικολαΐδης είχε εκ γενετής έλλειψη αντιθρυψίνης, ενός ενζύμου που καθαρίζει το αίμα και χωρίς αυτό οι πνεύμονες δεν μπορούν να αναζωογονήσουν τον οργανισμό. Είχε κληρονομήσει την ασθένεια από τον πατέρα του, ο οποίος είχε φύγει από τη ζωή όταν ο ηθοποιός ήταν εννέα ημερών βρέφος. Για αρκετά χρόνια, ο διάσημος κωμικός ακολουθούσε φαρμακευτική αγωγή και συνέχιζε τις εμφανίσεις του τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο. «Τις Κυριακές πολλές φορές μετά την τελευταία παράσταση πηγαίναμε στο γιατρό και του έκανε ειδικές ενέσεις, ώστε να μπορεί να αναπνέει», ανέφερε η Σαμπάχ σε συνέντευξή της. Το καλοκαίρι του 1983 η υγεία του ηθοποιού χειροτέρεψε. Ο ίδιος σαν να διαισθάνθηκε το τέλος του, κάλεσε στο σπίτι του για φαγητό τους φίλους του.
Όπως είχε αναφέρει ο Γιώργος Αλέξανδρος Μαγκάκης με τον οποίο ήταν συμμαθητές, ήταν μια συγκινητική και νοσταλγική βραδιά. Μια ημέρα του καλοκαιριού, ο Νικολαΐδης και η Σαμπάχ πήγαν στο νοσοκομείο για μια προγραμματισμένη εξέταση. Οι γιατροί διαπίστωσαν πως η αντίστροφη μέτρηση για τον ηθοποιό είχε ξεκινήσει. Εμπιστεύτηκαν στη σύζυγό του πως του έμεναν περίπου έξι μήνες ζωής. Η Σαμπάχ σταμάτησε να δουλεύει και αφοσιώθηκε στον αγαπημένο της σύντροφο. Μετέτρεψε το δωμάτιό του στο σπίτι, σε εντατική μονάδα και προσπαθούσε καθημερινά να του ανεβάζει το ηθικό με διάφορους τρόπους. Φορούσε πολύχρωμα ρούχα, έβαζε μουσική, του αγόρασε καναρίνια και του πρόσφερε συνέχεια λουλούδια.
Το συγκινητικό τέλος του Νικολαΐδη Ένα βράδυ η Σαμπάχ έκανε το χατίρι σε φιλικό της ζευγάρι και πήγε να τραγουδήσει στο γλέντι του γάμου τους. Ο Νικολαΐδης της είχε ζητήσει να τον καλέσει στο τηλέφωνο και να το αφήσει ανοιχτό για να την ακούει να τραγουδά. Την επόμενη μέρα έπαθε κρίση και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. Οι γιατροί διαπίστωσαν ότι ήταν κλινικά νεκρός. Η κοπέλα που τον πρόσεχε, είπε πως εκείνο το πρωί αρνήθηκε να πάρει τα χάπια του λέγοντας «σήμερα πια δεν τα χρειάζομαι». Μετά από δέκα ημέρες που παρέμεινε διασωληνωμένος, οι γιατροί τον «ξύπνησαν» και όταν διαπίστωσε την κατάσταση του τράβηξε τα καλώδια από τα μηχανήματα που τον κρατούσαν ζωντανό. Έπαθε ανακοπή καρδιάς και παρόλο που για λίγο τον επανέφεραν, τελικά έφυγε από τη ζωή. Το κενό που άφησε ήταν αναντικατάστατο για τη Σούλη Σαμπάχ, που ακόμα και σήμερα δηλώνει πως «ο ωραιότερος ρόλος της ζωής της ήταν αυτός κοντά στον Δημητράκη». Ο Δημήτρης Νικολαΐδης έπαιξε σε περίπου ογδόντα κινηματογραφικές ταινίες κυρίως σε δεύτερους ρόλους, ενώ έγραψε ιστορία και σαν σκηνοθέτης τόσο στο θέατρο όσο και την τηλεόραση.
Αντλήθηκαν πληροφορίες από το βιβλίο του Αντώνη Πρέκα «Σαν Παλιό Σινεμά»
www.mixanitouxronou.gr

http://www.dimokratianews.gr/content/44959/dimitris-nikolaidis-o-ithopoios-travixe-monos-toy-ta-kalodia-toy-mihanimatos-poy-ton