Σάββατο 22 Ιουνίου 2019

Ιράν: Απειλεί με πλήρη ανάφλεξη, αν επιτεθούν οι ΗΠΑ

Στην αντεπίθεση πέρασαν οι Ιρανοί, προειδοποιώντας ότι σε περίπτωση αμερικανικής επίθεσης κινδυνεύει με ανάφλεξη η ευρύτερη περιοχή, ενώ καταστροφικές θα είναι οι συνέπειες για τα συμφέροντα των ΗΠΑ.


Το Ιράν προειδοποίησε σήμερα τις Ηνωμένες Πολιτείες ότι η παραμικρή επίθεση κατά του ιρανικού εδάφους θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τα αμερικανικά συμφέροντα στην περιοχή, αφού ο Ντόναλντ Τραμπ ματαίωσε την τελευταία στιγμή αμερικανικά στρατιωτικά πλήγματα κατά της Ισλαμικής Δημοκρατίας.
Λίγες ημέρες αφού ανακοίνωσε την εξάρθρωση ενός «νέου δικτύου» κατασκόπων και «νέων συνεργατών των Αμερικανών» που συνδέονται με την CIA το Ιράν ανακοίνωσε σήμερα τη εκτέλεση για «κατασκοπεία» ενός συνεργάτη του υπουργείου Αμυνας. Ο Τζαλάλ Χατζί Ζαβάρ καταδικάσθηκε από στρατιωτικό δικαστήριο για κατασκοπεία για λογαριασμό της CIA, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Isna.
Σήμερα, ο αμερικανός πρόεδρος, ο οποίος εναλλάσσει πολεμικές ιαχές και εκκλήσεις για διάλογο τις τελευταίες εβδομάδες, διαβεβαίωσε με μήνυμα στο Twitter ότι αν οι Ιράν εγκατέλειπαν τον πυρηνικό τους πρόγραμμα, θα γινόταν «ο καλύτερος φίλος τους» Αλλά, παρά τις επαναλαμβανόμενες διακηρύξεις των ΗΠΑ και του Ιράν ότι δεν επιδιώκουν μία πολεμική αναμέτρηση, η ένταση δεν έχει σταματήσει να αυξάνεται ανάμεσα στις δύο χώρες και τα περιστατικά στον Κόλπο δημιουργούν ανησυχίες για ανάφλεξη.
«Αν πέσει μία σφαίρα στη κατεύθυνση του Ιράν, θα βάλει φωτιά στα συμφέροντα της Αμερικής και των συμμάχων της» στην περιοχή, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Tasnim ο υποστράτηγος Αμπολφάζι Σεκάρσι, εκπρόσωπος του γενικού επιτελείου των ιρανικών ενόπλων δυνάμεων.

Αφανισμός

Η κατάρριψη από το Ιράν του μη επανδρωμένου αεροσκάφους του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού προκάλεσε νέο πυρετό. Το Ιράν δηλώνει ότι έχει στην κατοχή του «αδιάσειστα στοιχεία» ότι το καταρριφθέν αεροσκάφος βρισκόταν εντός του ιρανικού εναερίου χώρου.
Σήμερα, ο υπουργός Εξωτερικών Μοχάμαντ Τζαβάντ Ζαρίφ δημοσίευσε στον λογαριασμό του στο Twitter χάρτη με την διαδρομή του drone επάνω από τα στενά του Ορμούζ. Από τη πλευρά της η Ουάσινγκτον επιμένει ότι το αμερικανικό σκάφος βρισκόταν σε διεθνή εναέριο χώρο. Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, οι ΗΠΑ ζήτησαν την πραγματοποίηση κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίασης του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ την Δευτέρα. Κατηγορώντας την Τεχεράνη ότι απορρίπτει «τα διπλωματικά ανοίγματα» της Ουάσινγκτον, ο ειδικός απεσταλμένος των ΗΠΑ για το Ιράν Μπράιαν Χουκ δήλωσε ότι το Ιράν «οφείλει να απαντήσει στην διπλωματία δια της διπλωματίας και όχι δια της στρατιωτικής βίας».
Οι δηλώσεις του αμερικανού ειδικού απεσταλμένου έγιναν σε στρατιωτική βάση της Σαουδικής Αραβίας, συμμάχου των ΗΠΑ και αντιπάλου του Ιράν στην σύγκρουσή τους για περιφερειακή επιρροή εδώ και δεκαετίες.
«Οι Ιρανοί θα απαντήσουν στην διπλωματία με την διπλωματία, στον σεβασμό με σεβασμό και στον πόλεμο με λυσσώδη άμυνα», απάντησε στο Twitter ο εκπρόσωπος τη ιρανικής διπλωματίας Αμπάς Μουσαβί. «Η αμερικανική διπλωματία είναι συνώνυμο της #Οικονομικής Τρομοκρατίας και του πολέμου» και της παραβίασης του λόγου, καθώς και των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ».
Το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι κάλεσε σήμερα το επιτετραμμένο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της χώρας από όπου απογειώθηκε το αμερικανικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος, για να του εκφρασθεί σφοδρή διαμαρτυρία για την «διάθεση στρατιωτικών εγκαταστάσεων σε ξένες δυνάμεις με στόχο την πραγματοποίηση επίθεσης» κατά του Ιράν.
Από την πλευρά του το Λονδίνο ανακοίνωσε ότι ο βρετανός υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για την μέση Ανατολή Αντριου Μάρισον θα βρίσκεται αύριο στην Τεχεράνη για να μιλήσει για την επείγουσα αποκλιμάκωση της κρίσης.
https://www.news247.gr/kosmos/iran-apeilei-me-pliri-anaflexi-an-epitethoyn-oi-ipa.7464403.html

ΠΝΙΓΜΟΣ

Ο πνιγμός αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτου από ατύχημα στην Ελλάδα.
Tο ελληνικό καλοκαίρι είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον ήλιο και τη θάλασσα. Άλλωστε, με το που ανεβαίνει ο υδράργυρος πλήθος κόσμου συρρέει στις παραλίες.
Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι τα υπέροχα γαλάζια και τιρκουάζ νερά, που αποτελούν αντικείμενο ονειροπόλησης για όλους, ενέχουν μεγάλους κινδύνους (κι ας έχουμε στο μυαλό μας ότι οι άνθρωποι πνίγονται μόνο στα πανύψηλα κύματα του Ειρηνικού και του Ατλαντικού).
Μάλιστα, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, ο πνιγμός στη θάλασσα (η σε πισίνα) αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτου από ατύχημα, μετά τα τροχαία, ενώ αποτελούν τη δεύτερη συχνότερη αιτία θανάτου για τα παιδιά κάτω των 14 ετών.
Παρακάτω θα βρείτε έναν μίνι οδηγό που θα σας προετοιμάσει σε περίπτωση που χρειαστεί να μπείτε σε ρόλο διασώστη και να δώσετε πρώτες βοήθειες.
ΤΜε τον όρο πνιγνό αναφερόμαστε στον θάνατο που επέρχεται μέσω ασφυξίας κατά τη βύθιση σε νερό η οποία προκαλείται από την εισρόφηση του νερού από τη μύτη ή από το στόμα εφόσον υπάρξει σπασμός του λάρυγγα.
Τα αίτια του πνιγμού είναι ποικίλα και περιλαμβάνουν:
• Την κόπωση
• Τον τραυματισμό της κεφαλής κατά την κατάδυση
• Την κατανάλωση αλκόολ και τη χρήση ηρεμιστικών
• Διάφορα αιφνίδια αίτια με οξύ χαρακτήρα (π.χ. έμφραγμα του μυοκαρδίου, κρίση επιληψίας)
Ακόμα κι αν είστε δεινοί κολυμβητές, επιλέξτε να πέσετε στη θάλασσα μόνο εφόσον κρίνεται απολύτως απαραίτητο (για παράδειγμα, αν δεν υπάρχει ναυαγοσώστης στην παραλία). 
Σε περίπτωση που κληθείτε να παίξετε το ρόλο του διασώστη, είναι σημαντικό να μην υπερκτιμήσετε την αντοχή σας και να έχετε κάποιο άλλο άτομο μαζί σας έτοιμο να καλέσει βοήθεια. Κι αυτό γιατί κατά τη διάσωση η ασφάλειά σας βρίσκεται σε κίνδυνο μιας και το «θύμα» μπορεί να σας παρασύρει.
Αν χρειαστεί να αναλάβετε δράση... Αρχικά, πετάξτε ή δώστε στον άνθρωπο που κινδυνεύει ένα σωσίβιο ή κάποιο άλλο αντικείμενο που επιπλέει (πχ. ένα ξύλο) για να κρατηθεί.
Αν χρειαστεί να βουτήξετε, αποφύγετε τις βουτιές και κολυμπήστε με το κεφάλι εκτός νερού ώστε να διατηρείτε συνέχεια οπτική επαφή με το θύμα. 
Για λόγους δικής σας ασφάλειας, προσεγγίστε κι αρπάξτε αυτόν που πνίγεται από πίσω, περνώντας το χέρι σας πάνω από τον ώμο του και πιάνοντάς τον από την αντίθετη μασχάλη.
Για ποιο λόγο επιβάλλεται αυτή η λαβή; Για να αποφύγετε το ενδεχόμενο να σας αντιμετωπίσει ως σανίδα σωτηρίας και να σας βουλιάξει μέσα στον πανικό του. 
Στη συνέχεια, προσπαθήστε να τον ηρεμήσετε και τραβήξτε τον προς την ακτή, φροντίζοντας να παραμένει σε ύπτια στάση με το κεφάλι του έξω από το νερό κι υπενθυμίζοντάς του να μην κουνιέται.
Προσεγγίστε το άτομο που κινδυνεύει από πίσω για να αποφύγετε την περίφημη "θανατική περίπτυξη".
Αν το θύμα έχασε τις αισθήσεις του στη μάχη με τα κύματα... Δεν έχετε παρά να τον βγάλετε σε κάποιο σταθερό σημείο (π.χ. ακτή, βάρκα) και να ακολουθήσετε ακόλουθα βήματα:
1. Τοποθετήστε το αυτί σας κοντά στο στόμα του και δείτε αν αναπνέει ακόμα.
2. Αν δεν αντιλαμβάνετε την αναπνοή του, θα πρέπει να του δώσετε το «φιλί της ζωής» άμεσα κι αυτό γιατί ο κρίσιμος χρόνος για να διατηρηθεί η εγκεφαλική του υγεία είναι περιορισμένος και διαρκεί μόλις 4 λεπτά. Μετά το πέρας αυτού του διαστήματος, το θύμα κινδυνεύει να εμφανίσει μόνιμες εγκεφαλικές βλάβες.
Πώς θα κάνετε τενχητή αναπνοή; Ανασηκώστε το σαγόνι του άτυχου κολυμβητή και πιέστε ελαφρά το κεφάλι του προς τα πίσω ώστε να ανοίξει η αναπνευστική οδός. Έπειτα, ανοίξτε το στόμα του και καθαρίστε το από τα ξένα σώματα (π.χ. βότσαλα, άμμος, φύκια) που μπορεί να υπάρχουν σε αυτό.
Κλείστε τη μύτη του, εφαρμόστε τα χείλη σας στα δικά του και δώστε δύο εμφυσήσεις. Οι τελευταίες πρέπει να έχουν ίδια διάρκεια με μία δική σας εκπνοή.
(βλέπε "ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ" - "ΚΑΡΠΑ") Αν δεν υπάρχουν σημάδια σφυγμού, θα χρειαστεί να προχωρήσετε άμεσα σε καρδιακές συμπιέσεις προς το θύμα.
3. Μετά τις δύο εμφυσήσεις, ήρθε η ώρα να δείτε αν η καρδιά του λειτουργεί ελέγχοντας το σφυγμό του. Πώς θα τον ανιχνεύσετε; Βάλτε το δείκτη και το μέσο σας στην καρωτίδα του. Σε περίπτωση που υπάρχει σφυγμός, συνεχίστε κανονικά τη διαδικασία της τεχνητής αναπνοής δίνοντας μια εμφύσηση κάθε 5 δευτερόλεπτα.
4. Αν δεν υπάρχουν σημάδια σφυγμού, θα χρειαστεί να προχωρήσετε άμεσα σε καρδιακές συμπιέσεις προς το θύμα. Ενώστε το δείκτη και το μέσο σας και βρείτε το σημείο όπου ενώνονται τα πλευρά του θύματος (κοντά στη μέση του στέρνου). Πλέξτε τα δάχτυλά σας και ακουμπήστε το πίσω μέρος της παλάμης σας σε αυτό το σημείο. Στη συνέχεια, τεντώστε τα χέρια σας και αρχίστε τις συμπιέσεις. Σημειώστε ότι ο θώρακας του θύματος πρέπει να κατεβαίνει 3-4 εκατοστά σε κάθε συμπίεση και ότι οι πιέσεις πρέπει να γίνονται ανά ένα δευτερόλεπτο. Κάθε 15 συμπιέσεις πρέπει να σταματάτε για να κάνετε 2 τεχνητές αναπνοές. Τέλος, όταν συνέλθει ο κολυμβητής που τον δάμασαν τα κύματα, γυρίστε τον στο πλάι για να βγάλει το νερό του και καλέστε ασθενοφόρο.
https://www.mamatsio.gr/prwtes-boh8eies/45-pnigmos.html

Βασίλης Λεβέντης: «Ανά πάσα στιγμή μπορεί να γίνει θερμό επεισόδιο με την Τουρκία»

18 Ιουνίου 2019
Βασίλης Λεβέντης: 
«Η κατάσταση με την Τουρκία είναι κρίσιμη»


Όπως είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης στο OPEN, ανά πάσα στιγμή "μπορεί να γίνει θερμό επεισόδιο με την Τουρκία:

http://www.ertopen.com/news/ellada/item/52922-basilhs-lebenths-«ana-pasa-stigmh-mporei-na-ginei-thermo-epeisodio-me-thn-toyrkia»

Να ακυρώσει την επίθεση Αντιδράσεις στις ΗΠΑ μετά την απόφαση Τραμπ για το Ιράν Μετά την ακύρωση της αμερικανικής επίθεσης στο Ιράν οι περισσότεροι αμερικανοί ειδικοί, πολιτικοί και πρώην υπουργοί εκτιμούν ότι προτεραιότητα είναι τώρα η έναρξη διαλόγου με την Τεχεράνη με σκοπό την αποκλιμάκωση.

ετά την απόφαση του Ντόναλντ Τραμπ να ακυρώσει την επίθεση σε βάρος ιρανικών στόχων για να αποφύγει, όπως υποστηρίζει ο ίδιος το twitter, το θάνατο δεκάδων ανθρώπων, ο αμερικανός πρόεδρος βρίσκεται σε δίλημμα. Από τη μια υποσχέθηκε στους ψηφοφόρους του ότι θα αποσύρει του αμερικανούς στρατιώτες από την Εγγύς και Μέση Ανατολή. Από την άλλη όμως υιοθέτησε, στην περίπτωση του Ιράν, τις σκληρές θέσεις στενών συνεργατών του, όπως του συμβούλου σε ζητήματα εθνικής ασφαλείας Τζον Μπόλτον, του υπ. Εξωτερικών Μάικ Πομπέο και της επικεφαλής της CIA Τζίνα Χάσπελ, οι οποίοι, όπως γράφουν οι New York Times, τάχθηκαν υπέρ της επίθεσης στο Ιράν.
Ο πρώην πράκτορας της CIA Νόρμαν Ρουλ εξηγεί στο αμερικανικό ραδιόφωνο NPR τη θέση των σκληροπυρηνικών πολιτικών: «Στόχος μιας στρατιωτικής επίθεσης είναι να προκληθεί συζήτηση στους κόλπους της ιρανικής ηγεσίας κατά πόσο η πολιτική της Τεχεράνης πρέπει να συνεχιστεί ως έχει με κάθε τίμημα. Την ίδια στιγμή οι ΗΠΑ διαθέτουν ισχυρότατη στρατιωτική παρουσία στην περιοχή. Ανησυχώ όταν διαπιστώνω ότι όταν μιλάμε για το Ιράν η συζήτηση δεν περιορίζεται μόνο στην άσκηση πιέσεων, αλλά περνά εύκολα και αβίαστα σε πολεμικές επιχειρήσεις».

Ζητούμενο ο διάλογος μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν

Από την πλευρά του ο δημοκρατικός γερουσιαστής Γκάρι Πίτερς επέκρινε στο CNN τους χειρισμούς της Ουάσιγκτον έναντι του Ιράν λέγοντας ότι «η αμερικανική κυβέρνηση δεν διαθέτει συγκεκριμένη στρατηγική έναντι της Τεχεράνης».
Κατά την εκτίμηση του πρώην υπ. Άμυνας Λίον Πανέτα με τις επιθέσεις του το Ιράν θέλει να στείλει μήνυμα στην διεθνή κοινότητα: «Επιδιώκει η διεθνής κοινότητα να ασκήσει πιέσεις στις ΗΠΑ για το αφήσουν ήσυχο. Την ίδια στιγμή όμως η Ουάσιγκτον θέλει η Τεχεράνη να προσέλθει σε νέες διαπραγματεύσεις. Από ότι όλα δείχνουν καμία από τις δύο πλευρές, ούτε το Ιράν, ούτε οι ΗΠΑ έχουν σχέδιο για την τελική φάση της διένεξης. Και αυτό καθιστά την κατάσταση πολύ επικίνδυνη. Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι μια διπλωματική πρωτοβουλία, η οποία να δρομολογήσει, τουλάχιστον, τη διαδικασία διαπραγματεύσεων».
Σχεδόν όλοι οι ειδικοί, πολιτικοί και πρώην υπουργοί στις ΗΠΑ, τάσσονται υπέρ της έναρξης διαλόγου με την Τεχεράνη. Για να δρομολογηθεί ωστόσο ο διάλογος με την Τεχεράνη οι ΗΠΑ εξαρτώνται από τους Ευρωπαίους, στους οποίους όμως έχουν επιβάλλει κυρώσεις στο πλαίσιο της διένεξης με το Ιράν. Την ίδια στιγμή παραμένει ανοιχτό ποιος στον Λευκό Οίκο θα επιβάλλει τελικά την πολιτική του έναντι του Ιράν: οι μετριοπαθείς ή οι σκληροπυρηνικοί;
Τόρστεν Τάιχμαν (ARD, Ουάσινγκτον)
https://www.tanea.gr/2019/06/22/world/antidraseis-stis-ipa-meta-tin-apofasi-tramp-gia-to-iran/

Το 'Αρμα Πολιτών συστρατεύεται με την Ένωση Κεντρώων στην εκλογική μάχη της 7ης Ιουλίου 2019.

20/06/2019 @ 20:06

Συναντήθηκαν σήμερα ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης και ο πρόεδρος του κόμματος 'ΑρμαΠολιτών Γιάννης Δημαράς.

Συμφώνησαν να συστρατευθεί με όλες του τις δυνάμεις το 'Αρμα Πολιτών με την  Ένωση Κεντρώων στην εκλογική μάχη της 7ης Ιουλίου 2019.
Ο Γιάννης δημαράς θα αγωνιστεί στη Β2 Αθήνας Δυτικό Τομέα και ο Πέτρος Γαλακτόπουλος στο ψηφοδέλτιο επικρατείας.

https://www.antidiaploki.gr/article/6292/to_arma_politwn_systrateyetai_me_tin_enwsi_kentrwwn_stin_eklogiki_maxi.html?category_id=1

Ὁ ἅγιος Ἰάκωβος Τσαλίκης, οἱ συμπροσευχές μετὰ αἱρετικῶν καὶ ὁ βαπτισμός τῶν αἱρετικῶν

Χρύσανθος Πορφύριος Βρέτταρος
Ὁ ἅγιος Ἰάκωβος Τσαλίκης, πιστὸς στὴν ἐκ Θεοῦ θεία παράδοσι τῆς Ὀρθοδοξίας, αὐτῆς τῆς μίας ἁγίας καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, καὶ συνάμα, ὡς ἑπόμενος τῶν ἁγίων Ἀποστόλων και τῶν ἁγίων και θεοφόρων Πατέρων, ἀντιμάχετο τὴν συμπροσευχή μετὰ τῶν ἀκαθάρτων αἱρετικῶν, εἰς πανορθόδοξον κήρυξιν τοῦ βαπτίσματος τῶν αἱρετικῶν ὡς δαιμονικοῦ λουτροῦ.
Ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ ἐπιζητεῖ τὴν σωτηρία διά τοῦ βαπτίσματος εὶς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου Πνεύματος.
Οἱ Ὁρθόδοξοι συνομολογοῦν μετὰ τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ τοὺς λατίνους ὡς ἀθέως πολύθεους,
«Ἀλλ᾿ ἡμεῖς τούτους τε κἀκείνους ὡς ὄντας ἀθέους τε καί  πολυθέους ἀποβαλλόμεθα καί τοῦ πληρώματος τῶν εὐσεβούντων, ὡς καί ἡ ἁγία τοῦ Χριστοῦ καθολική καί ἀποστολική ἐκκλησία διά τοῦ Συνοδικοῦ καί Ἁγιορειτικοῦ τόμου, τελέως ἐκκόπτομεν, πιστεύοντες εἰς μίαν θεότητα τρισυπόστατον καί παντοδύναμον, οὐδαμῶς τοῦ ἑνιαίου καί τῆς ἁπλότητος ἐκπίπτουσαν διά τάς δυνάμεις ἤ τάς ὑποστάσεις»[1]
ἀρνητᾶς τοῦ ἐνός τρισυποστάτου Θεοῦ,
«Τοιγαροῦν κατ᾿ αὐτούς ὑποστατικῶς ἔχει τό δημιουργεῖν καί ἁγιάζειν ὁ Υἱός˙ ἀμέσως γάρ καί οὐχ ὡς ὁ Πατήρ ἐμμέσως˙ καί οὕτω κατ᾿ αὐτούς τά φυσικά τῶν ὑποστατικῶν διενήνοχεν οὐδέν˙ οὐκοῦν καί ἡ φύσις τῆς ὑποστάσεως, ὡς μή τρισυπόστατον ἤ τριφυᾶ κατ᾿ αὐτούς εἶναι τόν Θεόν.»[2]
καὶ ἐπομένως ὡς  ἀβαπτίστους ἀκάθαρτους εἰδωλολάτρας. Ὁ ἅγιος Μάρκος Ἐφέσου θεολογεῖ  οὔτως
«οὔτε οὖν τὴν πρὸ τοῦ σχίσματος ἀγάπην ὑμᾶς προβάλλεσθαι χρὴ , οὔτε τὴν μετὰ τὸ σχίσμα, μενούσης τῆς αἰτίας τοῦ σχίσματος»[3]
περἰ τῆς ἀρνησιχρίστως προβαλλομένης ἀγάπης ὑπό τῶν  ἐξ Ὁρθοδοξίας κοινωνούντων μετά τῆς λατινικῆς εἰδωλολατρικῆς λύμης,
«Να αγαπηθούμε! Και τι γίνεται σήμερα; Πνεύμα μέγα αγάπης εξαπλώνεται υπέρ τους Χριστιανούς Ανατολής και Δύσεως. Ήδη αγαπώμεθα. Ο Πάπας το είπε: απέκτησα έναν αδελφόν και του λέγω σ᾽ αγαπώ! Το είπα και εγώ: Απέκτησα έναν αδελφό και του είπα σ᾽ αγαπώ!»[4]
Ἡ ἐν Ὀρθοδοξία ἄρνησις βαπτίσεως τῶν ἀθέως πολύθεων λατίνων, συνιστᾶ ἄρνησιν Χριστοῦ καὶ πραγμάτωσι ἐσφωρικοῦ μίσους πρὸς ἀποστέρησι τῆς ἐν Χριστῶ τῶ  Θεῶ σωτηρίας ἐκ κοιλίας ἄδου.
Οἱ αἰρετικοί ὁρθοδόξως ὁρίζονται ὡς ἀκάθαρτοι ὑπό τοῦ Ἀποστόλου Παύλου,
«πάντα μὲν καθαρὰ τοῖς καθαροῖς· τοῖς δὲ μεμιαμμένοις καὶ ἀπίστοις οὐδὲν καθαρόν, ἀλλὰ μεμίανται αὐτῶν καὶ ὁ νοῦς καὶ ἡ συνείδησις.  Θεὸν ὁμολογοῦσιν εἰδέναι, τοῖς δὲ ἔργοις ἀρνοῦνται, βδελυκτοὶ ὄντες καὶ ἀπειθεῖς καὶ πρὸς πᾶν ἔργον ἀγαθὸν ἀδόκιμοι.»[5]
καὶ οἱ πιστοί ἔχουν τὴν ἐντολή τοῦ Θεοῦ πρὸς χωρισμόν ἐκ τῶν ἀκαθάρτων,
«διὸ ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καὶ ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καὶ ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε, κἀγὼ εἰσδέξομαι ὑμᾶς,  καὶ ἔσομαι ὑμῖν εἰς πατέρα καὶ ὑμεῖς ἔσεσθέ μοι εἰς υἱοὺς καὶ θυγατέρας, λέγει Κύριος παντοκράτωρ»[6]
«Μὴ δῶτε τὸ ἅγιον τοῖς κυσίν, μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αὐτοὺς ἐν τοῖς ποσὶν αὐτῶν καὶ στραφέτες ῥήξωσιν ὑμᾶς»[7]
Ἡ ἀποδοχή τοῦ δαιμονικοῦ λουτροῦ τῶν αἰρετικῶν ὡς τοῦ ἁγίου βαπτίσματος τῆς  μιᾶς ἁγίας καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας , ὅπως καὶ  ἡ συμπροσευχή μεθ’ αὐτῶν, ἐπιφέρει τὴν ἐνοχή, τῆς ὁμονύμου πρὸς τὸν Χριστιανισμόν  εἰδωλολατρείας ἐπί τῶν ἐξ Ὀρθοδοξίας καταφρονούντων τὴν δι’ Υἱοῦ ἄκτιστον παράδοσιν τῶν ρημάτων τοῦ Θεοῦ Πατρός, ὡς θεολογεῖ ὁ μεταστᾶς ἡγήτωρ τῶν θεολόγων, ὁ θεῖος Ἰωάννης ὁ εὐαγγελιστής,
«πᾶς ὁ παραβαίνων καὶ μὴ μένων ἐν τῇ διδαχῇ τοῦ Χριστοῦ Θεὸν οὐκ ἔχει· ὁ μένων ἐν τῇ διδαχῇ τοῦ Χριστοῦ, οὗτος καὶ τὸν πατέρα καὶ τὸν υἱὸν ἔχει.  εἴ τις ἔρχεται πρὸς ὑμᾶς καὶ ταύτην τὴν διδαχὴν οὐ φέρει, μὴ λαμβάνετε αὐτὸν εἰς οἰκίαν, καὶ χαίρειν αὐτῷ μὴ λέγετε· ὁ γὰρ λέγων αὐτῷ χαίρειν κοινωνεῖ τοῖς ἔργοις αὐτοῦ τοῖς πονηροῖς.»[8]
Ὁ με΄ἰερός κανῶν τῶν ἁγίων Ἀποστόλων, ὁρίζει  τὸν ἀφορισμόν  ὅσων, εἴτε συμπροσεύχονται , εἴτε ἐπιτρέπουν τὴν ἀποδοχή αἰρετικῆς ἰεροπραξίας,
«Ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, αἱρετικοῖς συνευξάμενος μόνον, ἀφοριζέσθω· εἰ δὲ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς ὡς κληρικοῖς ἐνεργῆσαί τι, καθαιρείσθω.»
Ὁ μς΄ ἰερός κανῶν τῶν ἁγίων Ἀποστόλων ὁρίζει την καθαίρεσιν τῶν κληρικῶν ἐκείνων οἱ ὀποίοι δέχονται τὸ βάπτισμα τῶν αἰρετικῶν,
«Ἐπίσκοπον, ἢ πρεσβύτερον, αἱρετικῶν δεξαμένους βάπτισμα ἢ θυσίαν, καθαιρεῖσθαι προστάττομεν. Τίς γὰρ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαρ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου;»
Ἀπὸ τοῦ κειμένου τοῦ π. Ἰωάννη Κωστώφ, ἔχουμε τὴν μαρτυρία τῆς μὴ συμπροσευχῆς τοῦ ἁγίου Ἰακώβου Τσαλίκη μὲ προτεστάντη, ὡς καί τὴν βάπτιση λατινικῶς καταβαπτισμένης, ὁμοπίστως τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ  εἰς ὑπακοήν τοῦ ὅρου πίστεως τῆς συνόδου τῶν Πατριαρχῶν τῆς Ἀνατολῆς τοῦ 1755,
«Καὶ τοὺς ἐξ αὐτῶν ἡμῖν προσερχομένους ὡς ἀνιέρους καὶ ἀβαπτίστους δεχόμεθα, ἑπόμενοι τῷ Κυρίω ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστῷ, τῷ τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ ἐντειλαμένω βαπτίζειν «εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος»[9]
εἰς εὐθείαν κατάκρισιν τοῦ ἀπό Φαναρίου και Βατικανοῦ κειμένου τοῦ Balamand,
13 […], «On each side it is recognized that what Christ has entrusted to His Church—profession of apostolic faith, participation in the same sacraments, above all the one priesthood celebrating the one sacrifice of Christ, the apostolic succession of bishops—cannot be considered the exclusive property of one of our Churches. In this context it is clear that rebaptism must be avoided.»[10]
«῾Εκατέρωθεν ἀναγνωρίζεται ὅτι ὅσα ἐνεπιστεύθη ὁ Χριστός εἰς τήν᾿Εκκλησίαν του-ὁμολογία τῆς ἀποστολικῆς πίστεως, μετοχή εἰς τά αὐτά μυστήρια, κυρίως εἰς τήν μίαν ἱερωσύνην τήντελοῦσαντήν μίαν θυσίαν τοῦ Χριστοῦ, ἀποστολικήν διαδοχήν τῶν ἐπισκόπων- δέν δύνανται νά θεωρηθοῦν ὡςἀποκλειστική ἰδιοκτησία μιᾶς τῶν ἡμετέρων᾿Εκκλησιῶν. Εἶναι σαφέςὅτι ἐντός τοῦ πλαισίου τούτου ἀποκλείεται πᾶς ἀναβαπτισμός» («῾Η Οὐνία ὡς μέθοδος ἑνώσεως κατά τό παρελθόν καί σημερινή ἀναζήτησις τῆς πλήρους κοινωνίας», ᾿Εφ. «Καθολική» φ. 2705/20-7-1993).
τὸ  ὁποίο ἀρνησιχρίστως ἀπαγωρεύει τὴν βάπτιση τῶν ἀκαθάρτως μεμιασμένων ἀθέως πολυθέων λατίνων.
Ὠσαύτως ὡς περὶ Λατίνων,  τὸ Φανάριον ἀρνησιχρίστως ἀπαγωρεύει τὴν βάπτιση τῶν ἀκαθάρτως μεμιασμένων Λουθηρανῶν.
Ἡ ὁρθόδοξως ὁρθοπραξία τοῦ ἁγίου Ἰακώβου Τσαλίκη, ἀσφαλῶς δεικνύει τὴν εὐθείαν κατάκρισιν τοῦ ἐκείνου κειμένου, τοῦ  ἀπό Φαναρίου καὶ Βυρτεμβέργης συνομολογοῦντος τήν ἀπαγώρευσιν τῆς  βαπτίσεως   τῶν ἀκαθάρτως μεμιασμένων Λουθηρανῶν,
13.[..], «Together, Lutherans and Orthodox echo this declaration and mutually reject proselytism toward each other.»
«Μαζί, οι Λουθηρανοί και οι Ορθόδοξοι συνομολογολυν αυτή τη δήλωση και αρνούνται αμοιβαία τον προσηλυτισμό ο ένας προς τον άλλον»
14. […] «We oppose proselytism, which sows division within existing churches and is counterproductive to Christian unity»[11]
«Αντιτιθέμεθα τον προσηλυτισμό, ο οποίος σπέρνει τη διαίρεση μέσα στις υπάρχουσες εκκλησίες και είναι αντιπαραγωγικός στη χριστιανική ενότητα»
Ἐκ τοῦ βιβλίου τοῦ π. Ἰωάννου Κωστώφ[12]:
Διηγείται ο Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης:
Κάποτε επισκέφθηκε το Μοναστήρι μας ένας Προτεστάντης πάστορας.
Όταν με ενημέρωσαν ότι αυτός ο κύριος είναι ιερέας των Προτεσταντών, τον πλησιάσαμε και τον ξεναγήσαμε στο Μοναστήρι μας. Μετά, είπα να ετοιμάσουν για τον άνθρωπο φαγητό...
Εγώ δεν κάθησα μαζί του στο τραπέζι, αλλά αποσύρθηκα στο κελί μου.
Διότι αυτό απαιτεί η τάξις.
Οι Πατέρες απαγορεύουν τη συμπροσευχή που προηγείται της κοινής τραπέζης...
Σε άλλη περίπτωση επισκέφθηκαν το Μοναστήρι δύο αγιορείτες ιερομόναχοι και μια ηλικιωμένη κυρία Καθολική, ρωσικής καταγωγής, που είχε αποφασίσει να γίνει Ορθόδοξη.
Όταν στο Γέροντα αναφέρθηκε ότι, κατόπιν αποφάσεως της Ιεράς Συνόδου, στα άτομα αυτά είναι αρκετό το μυστήριο του Χρίσματος, χωρίς το Βάπτισμα, ο Γέροντας είπε:
Δεν γνωρίζω τι αποφάσισε η Ιερά Σύνοδος. Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι το Ευαγγέλιο λέει: «ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται».
Γι’ αυτό πρέπει να γίνεται κανονικά το μυστήριο του Βαπτίσματος και του Χρίσματος. Και σε ένα τρίτο περιστατικό ενός Καθολικού, που θέλησε να βαπτισθεί, αφού ο Γέροντας τον προέτρεψε να επισκεφθεί τον επίσκοπο της περιοχής του, απ’ όπου επέστρεψε με τη σύσταση ότι δεν χρειάζεται βάπτισμα άλλα μόνο χρίσμα...
Χωρίς να σχολιάσει την παραπάνω αντιμετώπιση, έφερε μία μεγάλη κολυμβήθρα στο Μοναστήρι και, βοηθούμενος από ένα αρχιμανδρίτη, πνευματικό του τέκνο, βάπτισε κανονικά τον εν λόγω άνθρωπο στο παρεκκλήσι του Αγίου Χαραλάμπη.

agios iakwbos tsalikhs 02

[1] ΕΠΕ 63, 448
[2] ΕΠΕ 51, 108
[3] MANSI 31, 516E
[4]«Αι Πνευματικαι υποθηκαι του Αθηναγορου του Α΄ » Ορθοδοξος Τυπος (365) 13 Ιουλιου 1979, σελ 4
[5]Τιτ. Α΄13-16
[6] Β΄ Κορ. Στ΄.17
[7] Ματθ. Ζ΄.6
[8] Β΄ Ιω. α΄, 9-11
[9] Ιωάννου Ν. Καρμίρη, Τα Δογματικά και Συμβολικά Μνημεία της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, τόμος ΙΙ, Εν Αθήναις 1953, σ. 989-991
[11]COMMON STATEMENT OF THE 15TH PLENARY SESSION OF THE LUTHERAN - ORTHODOX JOINT COMMISSION Lutherstadt Wittenberg, Germany, 31 May - 7 June 2011
https://www.patriarchate.org/el/-/common-statement-of-the-15th-plenary-session-of-the-lutheran-orthodox-joint-commission-lutherstadt-wittenberg-germany-31-may-7-june-2011
[12] Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ νέο βιβλίο τοῦ π. Ἰωάννη Κωστώφ,«ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ, ὄχι νὰ ἐκτρέφουμε, ἀλλὰ νὰ ἐκτρέπουμε τὴν αἵρεσι», Σταμάτα 2013, σελ 55

Πηγή: Ακτίνες
https://www.tideon.org/thriskeymata-aireseis/2012-02-28-20-33-21/11623-2017-11-29-12-00-00

Τα όνειρα (+ Αρχιμανδρίτης Χαράλαμπος Δ. Βασιλόπουλος)

biblia
Χθες το βράδυ αναγνώστα, ίσως είδες κάποιο όνειρο στον ύπνο σου. Αν σκεφθής τώρα και προσπαθήσης να μετρήσης όσα όνειρα είδες κατά την διάρκεια του βίου σου, ασφαλώς δεν θα το κατορθώσης, γιατί ο αριθμός τους δεν έχει τελειωμό. Και δεν βλέπεις μόνο εσύ όνειρα, αλλά και όλοι οι συνάνθρωποί σου.
Δεν υπήρξε άτομο, που να μην είδε όνειρα. Πολλοί μάλιστα βλέπουν συνέχεια δύο και τρία όνειρα την νύκτα. Αφήνω δε, ότι οι περισσότεροι "ζουν με όνειρα".
Μερικοί συνήθως, δίνουν σ’ αυτά μεγάλη σημασία και αναστατώνουν πολύ τη ζωή τους. Γι’ αυτό ανησυχούν και αγωνιούν, όταν ξυπνήσουν.
Την μεν νύκτα ονειρεύονται, την  δε ημέρα την διαθέτουν για να τα εξηγήσουν. Το πρωί τα ανακοινώνουν σε όποιον βρουν μπροστά τους. Τρέχουν σε μάντισσες και συμβουλεύονται ονειροκρίτες. Αν πη κάποιος το όνειρο του, αμέσως μερικοί από τους παριστάμενους θα προσπαθήσουν να του το εξηγήσουν. Άλλοι όμως θ’ αντιδράσουν, γιατί δεν παραδέχονται τα όνειρα και τις διδόμενες σ’ αυτά ερμηνείες.
Είναι πολλοί οι άνδρες και προ παντός οι γυναίκες, που δίνουν μεγάλη πίστη στα όνειρα. Εξ’ αντιθέτου άλλοι δεν δίνουν καμιά σημασία στα όνειρα και χαρακτηρίζουν ως προληπτικούς εκείνους, που τα παραδέχονται. Το θέμα των ονείρων είναι σκοτεινό. Γι’ αυτό, γύρω από αυτό υπάρχει μεγάλη σύγχυσις, άγνοια και διχογνωμία. Δεν γνωρίζει κανείς τι να πράξη σχετικώς: Να τα παραδέχεται ή να τα απορρίπτη; Να τα προσέχη ή να αδιαφορεί; Να πιστεύει σ’ αυτά ή όχι;
Τι συμβαίνει άραγε και πως εξηγείται το όντως περίεργο φαινόμενο των ονείρων;
Καταλαβαίνεις επομένως, αναγνώστα, ότι αυτό το ζήτημα μας ενδιαφέρει όλους. Γι’ αυτό, όσα γράφουμε στο παρόν βιβλιαράκι έχουν σκοπό να αποκτήσωμε πραγματική γνώση και να μάθομε την αλήθεια, όσον αφορά τα όνειρα. Θα σε παρακαλέσω, λοιπόν, να δώσης την δέουσα προσοχή. Άλλωστε το πραγματευόμενον σ’ αυτό το θέμα των ονείρων είναι τόσο ζωηρό, ώστε προκαλεί πάντοτε ενδιαφέρον.
Στις μέρες μας μάλιστα, είναι ανάγκη να διαβαστή το βιβλίο αυτό από όλους, διότι ο Σατανάς κάνει μεγάλη θραύση με τις λεγόμενες "φωτισμένες". Τι είναι αυτές; Οι γυναίκες αυτές, από τις οποίες γέμισαν οι πόλεις και ιδίως η Αθήνα, νομίζουν, ότι η Παναγία επικοινωνεί με αυτές δια μέσω ονείρων. Γι’ αυτό ξυπνούν κάθε βράδυ και γράφουν τα όνειρα που είδαν. Ολόκληρα τετράδια και βιβλία γεμίζουν. Αυτές δεν είναι φωτισμένες, αλλά σκοτισμένες. Τις σκοτίζει και τις πλανά ο σατανάς. Αυτές έχουν ένα εωσφορικό εγωισμό και δεν ακούνε συμβουλή Πνευματικού και Εκκλησίας. Προχωρούν στην απώλεια. Κρίμα!
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο πατώντας εδώ
(Πηγή: Ψηφιακή Βιβλιοθήκη «Αγιος Παντελεήμον»)

https://alopsis.gr/τα-όνειρα-αρχιμανδρίτης-χαράλαμπος-δ/

ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΕΒΙΟΣ: ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ 22 ΙΟΥΝΙΟΥ



Άγιος Ευσέβιος: Ανάμεσα στους χαρισματικούς ιεράρχες του 4ου μ.Χ. αιώνα, που κοσμούν το πνευματικό στερέωμα της Εκκλησίας, είναι και ο τιμώμενος στις 22 Ιουνίου ένδοξος ιερομάρτυς του Χριστού Άγιος Ευσέβιος, ο φλογερός επίσκοπος των Σαμοσάτων, ο οποίος αναδείχθηκε υπέρμαχος της Ορθοδοξίας και σφοδρός πολέμιος των κακοδοξιών του αιρετικού Αρείου. Ο ένθεος ζήλος του, η βαθιά αφοσίωσή του στην αληθινή πίστη, όπως αυτή διατυπώθηκε στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας, και το αγωνιστικό του φρόνημα στην υπεράσπιση της ορθοδόξου πίστεως, τον κατέστησαν φωτεινό διδάσκαλο και φλογερό αγωνιστή.

Γι’ αυτό και ο Μέγας Βασίλειος, με τον οποίο συνδέθηκε με δεσμούς πνευματικής αγάπης και ειλικρινούς φιλίας, τον ονόμασε «γενναίο φύλακα της πίστεως και σώφρονα προστάτη των Εκκλησιών», ενώ ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος τον εγκωμιάζει ως «στύλο και εδραίωμα της Εκκλησίας» ως «φωστήρα του κόσμου», ως «κανόνα πίστεως, δώρο Θεού και πρεσβευτή της αλήθειας».
Ο Άγιος Ευσέβιος έζησε στα χρόνια του αυτοκράτορος Κωνστάντιου (337-360), ο οποίος ευνοούσε την αίρεση του Αρείου.
Ο πυρπολούμενος από ένθεο ζήλο και αγάπη στην ορθόδοξη πίστη Άγιος Ευσέβιος εξελέγη επίσκοπος στην πόλη Σαμόσατα της Συρίας, η οποία βρισκόταν 200 χιλιόμετρα ανατολικά της Αντιόχειας.
Αγωνίστηκε ως αληθινός, φιλόστοργος και ευσυνείδητος ιεράρχης για τη διάδοση και ενίσχυση της ακραιφνούς χριστιανικής πίστεως σε όλη τη Συρία και διαδραμάτισε αποφασιστικό ρόλο στην εκλογή του Αγίου Μελετίου στον πατριαρχικό θρόνο της Αντιόχειας. Όταν όμως ο αυτοκράτορας Κωνστάντιος ανακάλυψε ότι ο Μελέτιος όχι μόνο δεν ήταν οπαδός της αίρεσης του Αρείου, αλλά και σφοδρός πολέμιός της, του ζήτησε να του παραδώσει τα πρακτικά της εκλογής του, τα οποία είχαν εμπιστευτεί στον επίσκοπο των Σαμοσάτων Ευσέβιο.

Μάλιστα ο αιρετικός Κωνστάντιος απείλησε τον Ευσέβιο ότι θα του κόψει το δεξί χέρι, εάν δεν του παραδώσει τα πρακτικά.

Τότε ο γενναίος ιεράρχης του Χριστού απάντησε με παρρησία, ότι δεν πρόκειται να του παραδώσει την απόφαση της εκλογής και να προδώσει την πίστη του, ενώ ταυτόχρονα του άπλωσε και το αριστερό του χέρι, για να του κόψει και τα δύο μαζί.
Τον Κωνστάντιο διαδέχθηκε ο Ιουλιανός ο Παραβάτης (360-363), ο οποίος προσπάθησε να εδραιώσει την ειδωλολατρία.
Σ’ αυτή την πρόκληση και στον κίνδυνο διάδοσης της λατρείας των ειδώλων ο Άγιος Ευσέβιος φόρεσε στρατιωτική στολή και καλύπτοντας το κεφάλι του με περικεφαλαία, περιόδευσε στη Συρία, τη Φοινίκη και την Παλαιστίνη για να στηρίξει τους χριστιανούς στην αληθινή πίστη, ενώ παράλληλα χειροτόνησε διακόνους και πρεσβυτέρους.
Μετά τον θάνατο του Ιουλιανού, ανήλθε στον θρόνο ο αιρετικός Ουάλης (364-378), ο οποίος αφού πληροφορήθηκε την ιεραποστολική δράση του επισκόπου Ευσεβίου, που υπερασπιζόταν με ξεχωριστό ζήλο την ορθόδοξη πίστη και αντιμαχόταν τον αρειανισμό, αποφάσισε να τον εξορίσει στη Θράκη.
Όταν όμως ο αγγελιοφόρος του έφερε το διάταγμα της απόφασης της εξορίας του, ο Ευσέβιος του είπε να σιωπήσει και να μην αποκαλύψει σε κανέναν το περιεχόμενο της απόφασης, διότι αυτό θα προκαλούσε την εξέγερση του λαού και θα οδηγούσε στη συνέχεια σε απώλειες χριστιανών και σε απρόβλεπτες συνέπειες.
Όμως ένας υπηρέτης, στον οποίο ο Ευσέβιος είχε εκμυστηρευτεί τις προθέσεις του, γνωστοποίησε το σχέδιο του φλογερού ιεράρχου που ήταν να φύγει κρυφά από την πόλη μόλις νυχτώσει.
Το γεγονός αυτό προκάλεσε τον θρήνο και τον οδυρμό των χριστιανών των Σαμοσάτων, οι οποίοι έσπευσαν να μεταβούν στον πορθμό του ποταμού Ευφράτη για να πείσουν τον αγαπημένο τους επίσκοπο να μην εγκαταλείψει το ποίμνιό του και μείνει εκτεθειμένο στους αιρετικούς.

Ο γενναίος επίσκοπος τους είπε ότι θα πρέπει να υπακούσουν στην αυτοκρατορική εντολή, η οποία εντάσσεται στο σχέδιο του Θεού, ενώ αρνήθηκε να λάβει από τους χριστιανούς χρυσά νομίσματα, γιατί θα έπρεπε να δοκιμασθεί.

Αφού τους ενουθέτησε με τις πνευματικές του συμβουλές, έφυγε για την εξορία.
Στα Σαμόσατα τοποθετήθηκε από τον Ουάλη ο επίσκοπος Ευνόμιος, ο οποίος είχε ασπασθεί τον αρειανισμό.
Όμως ο λαός της πόλης έδειξε τόσο μεγάλη περιφρόνηση προς το πρόσωπό του, ώστε αναγκάσθηκε να εγκαταλείψει τα Σαμόσατα.
Το γεγονός αυτό συνέβη, διότι στην πρόσκλησή του προς τους χριστιανούς να εισέλθουν μέσα στο λουτρό, όπου είχε κάνει μπάνιο, οι χριστιανοί αρνήθηκαν, επειδή πίστευαν ότι το νερό ήταν μολυσμένο από την αίρεση του Αρείου, της οποίας οπαδός ήταν ο Ευνόμιος. Μάλιστα απαίτησαν να αλλάξουν το νερό για να μπουν μέσα στο λουτρό.
Τη θέση του Ευνόμιου κατέλαβε ο Λούκιος, ο οποίος ήταν φανατικός υπέρμαχος του αρειανισμού. Μάλιστα αντιμαχόταν με τέτοια σφοδρότητα την ορθόδοξη πίστη, ώστε έπεισε τους άρχοντες να εξορίσουν τους ιερωμένους εκείνους, που υπερασπίζονταν σθεναρά τα δόγματα της ορθοδόξου πίστεως, όπως τον διάκονο Ευόλκιο και τον πρεσβύτερο Αντίοχο.
Στο μεταξύ ο Ουάλης βρήκε απεχθέστατο θάνατο κατά τη διάρκεια μιας εκστρατείας εναντίον των Γότθων το 378 και την αυτοκρατορική εξουσία ανέλαβε ο Μέγας Θεοδόσιος, ο οποίος αποκατάστησε την ελευθερία μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας.
Έτσι ο Άγιος Ευσέβιος μετά από τέσσερα χρόνια εξορίας επέστρεψε στα Σαμόσατα και στο αγαπημένο του ποίμνιο, το οποίο τον υποδέχθηκε με απερίγραπτη χαρά και αγαλλίαση.
Αμέσως μετά την επάνοδό του προσπάθησε να αποκαταστήσει την εκκλησιαστική τάξη και χειροτόνησε νέους επισκόπους στη Βέροια, στην Ιεράπολη, στην Καλχηδόνα και σε άλλες πόλεις.
Τελευταίο χειροτόνησε τον επίσκοπο Μάριν στην πόλη Δολιχή, στην οποία είχε διαδοθεί η αίρεση του αρειανισμού.

Όταν όμως ο Άγιος Ευσέβιος μαζί με τον νέο επίσκοπο έμπαιναν στην πόλη, μια γυναίκα που ήταν πιστή οπαδός του αρειανισμού, πέταξε από μια στέγη ένα κεραμίδι στο κεφάλι του Αγίου Ευσεβίου, το οποίο και τον σκότωσε.

Η μαρτυρική τελείωση του φλογερού επισκόπου και ενδόξου ιερομάρτυρος Αγίου Ευσεβίου έλαβε χώρα στις 22 Ιουνίου του έτους 379, που είναι και η ημέρα εορτασμού της πάντιμης μνήμης του.
Προτού παραδώσει το πνεύμα του στον δικαιοκρίτη Κύριο, ζήτησε από τους παρευρισκόμενους να δεσμευτούν με όρκους ότι δεν θα τιμωρήσουν τη γυναίκα που διέπραξε τον φόνο.
Μ’ αυτό τον τρόπο ο Άγιος Ευσέβιος έλαβε τον αμάραντο στέφανο του μαρτυρίου και μιμούμενος τον Ιησού Χριστό, αλλά και τον ένδοξο πρωτομάρτυρα Στέφανο ζήτησε να συγχωρεθούν οι ασεβείς αιρετικοί, οι οποίοι τον φόνευσαν.
https://www.ekklisiaonline.gr/nea/agios-efsevios-megali-giorti-tis-orthodoxias-simera-22-iouniou/