Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Η συγκλονιστική αποκάλυψη για την αυτοκτονία της Ρένας Παγκράτη από τον ανιψιό της!

pagkrati
Πάνε σχεδόν 15 χρόνια από τότε που έπεφτε σαν κεραυνός εν αιθρία η είδηση του ξαφνικού θανάτου της Ρένας Παγκράτη.
Η μεγάλη κωμική ηθοποιός μόνο χαμόγελο δεν είχε στη ζωή της αφού λίγο πριν φύγει από τη ζωή είχε πέσει σε βαθιά κατάθλιψη η οποία και την οδήγησε στην αυτοκτονία. Ή μήπως όχι;
Νέες αποκαλύψεις για τον χαμό της έρχονται στο φως από τον ανιψιό της Γιάννη Γραμματικό ο οποίος μιλώντας στην εφημερίδα News υποστηρίζει πως: «Είναι ψέματα ότι πεινούσε και δεν είχε χρήματα. Είχε κάνει το κουμάντο της… η θεία μου είχε μεγάλο άγχος με τη δουλειά της. Προσπαθούσε μέσω αυτής να ξεφύγει. Είχε κάνει πολλές προσπάθειες να ενταχθεί σε κάποιες σειρές. Τελευταία φορά είχε παίξει σε ένα επεισόδιο στη «Λάμψη» του Φώσκολου. Έβλεπε, λοιπόν, ότι δεν της έδιναν ρόλους και είχε απογοητευτεί. Θα έλεγα ότι είχε πάθει κατάθλιψη εξαιτίας αυτού. Η δουλειά της ήταν το φως της.
Συχνά πυκνά έλεγε: «Τι γίνεται με εμένα; Ήρθε το τέλος; Δεν με θέλουν πλέον; Δεν θα ξαναπαίξω;»». Κάτι ακόμα που αποκαλύπτει ο ίδιος, είναι πως εκτός από την ανεργία, η Ρένα Παγκράτη δεν μπορούσε να διαχειριστεί και μία ερωτική απογοήτευση που είχε εκείνη την εποχή. Όλα αυτά σε συνάρτηση με την κακή ψυχολογία της, την οδήγησαν στην αυτοκτονία.
«Απ” ότι ξέρω από την μητέρα μου, εκτός από την ανεργία που βίωνε, υπήρχε και ένα ερωτικό ζήτημα το οποίο της δημιούργησε όλα αυτά» αποκάλυψε ο Γιάννης Γραμματικός και πρόσθεσε: «Την είχε καταβάλει, την είχε εξουθενώσει… τα αισθηματικά της Ρένας ήταν λίγο μπερδεμένα γιατί πολλοί ήθελαν να την αγαπήσουν, όμως δεν ξέρω πόσο ήθελαν την αγάπη της. Γιατί γενικά έβλεπαν το όνομα «Ρένα» και δεν έβλεπαν τον άνθρωπο «Ρένα»». Κάτι που σημαίνει πως η Ρένα Παγκράτη δεν έφυγε από τη ζωή εξαιτίας κατάθλιψης αλλά επειδή η ίδια δεν άντεχε την απόρριψη τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.
Πηγή: gossip-tv.gr

16χρονος δράστης πορνογραφίας ανήλικων κοριτσιών

Με… γυναικείο ψεύτικο προφίλ στο Facebook, ο 16χρονος είχε καταφέρει να αποσπάσει γυμνές φωτογραφίες τριών ανήλικων κοριτσιών. Οι κοπέλες ηλικίας 14, 15 και 15 χρόνων, το πρωί της περασμένης Παρασκευής, ενημερώθηκαν από φίλη τους, πως είχε δημιουργηθεί προφίλ στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, με υβριστικό τίτλο, στο οποίο υπάρχουν δικές τους άσεμνες φωτογραφίες με τα εσώρουχα. Οι φωτογραφίες τους ήταν ανάμεσα σε «άλμπουμ» με άλλες φωτογραφίες, τουλάχιστον ακόμη 10 ανήλικων κοριτσιών, που ακολουθούνταν από υβριστικά και υποτιμητικά σχόλια των επισκεπτών.
Η καταγγελία έγινε από τρία κορίτσια
Οι τρεις κοπέλες πήγαν μόνες τους στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στις 12:00 το μεσημέρι της Παρασκευής και κατήγγειλαν τα όσα είχαν συμβεί. Οι αστυνομικοί μετά από… 45 λεπτά «έριξαν» το συγκεκριμένο προφίλ, πριν διαδοθεί η ύπαρξή του, με το ενδεχόμενο διαπόμπευσης των κοριτισών στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον τους. Ο δράστης είχε κατορθώσει να πάρει τις φωτογραφίες μέσα από τα προφίλ των κοριτσιών αλλά και από τους υπολογιστές τους με ειδικό λογισμικό.
Ενημερώθηκαν οι αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές και διατάχθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης. Από τη διαδικτυακή έρευνα που ακολούθησε και σε συνεργασία με τις εταιρείες υπηρεσιών διαδικτύου και κοινωνικής δικτύωσης, προέκυψαν τα στοιχεία του κατόχου της επίμαχης σύνδεσης διαδικτύου, αλλά και τα ηλεκτρονικά ίχνη του διαχειριστή της συγκεκριμένης σελίδας στο διαδίκτυο. Διαπιστώθηκε ότι την επίμαχη σελίδα διαχειριζόταν ένας 16χρονος, ο οποίος διαμένει σε περιοχή των βορειανατολικών προαστίων της Αττικής. Ηταν μαθητής γειτονικού σχολείου, από αυτό των κοριτσιών, και είχε κοινή φίλη με αυτές, την οποία ειδοποίησε για το ανέβασμα της ιστοσελίδας. Η κοπέλα χωρίς να το σκεφτεί ειδοποίησε τις φίλες της και εκείνες με τη σειρά τους πήγαν άμεσα στην αρμόδια διωκτική αρχή.
Ο 16χρονος εμφανιζόταν στο facebook ως… γυναίκα
Σε έρευνα που ακολούθησε στο σπίτι του 16χρονου, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δύο εσωτερικοί σκληροί δίσκοι, οι οποίοι θα σταλούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια για τις απαραίτητες εξετάσεις. Από τον επιτόπιο έλεγχο που διενεργήθηκε, διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποιούσε ψεύτικο γυναικείο προφίλ στη σελίδα που είχε δημιουργήσει στο «Facebook», ενώ τόσο το προφίλ, όσο και η σελίδα είχαν απενεργοποιηθεί.
Πηγή: thetoc.gr
http://policeonline.gr/16χρονος-δράστης-πορνογραφίας-ανήλικω/

Φτώχεια και φυλακή

Συντάκτης: 



Εχω σπουδάσει και στις δύο αυτές σχολές. Και χωρίς να φανεί πως περιαυτολογώ, είναι όμως πραγματικότητα, έχω πάρει και δύο ντοκτορά με άριστα. Αρα εκ των πραγμάτων έχω την άδεια να μιλήσω και για τα δύο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως μπορώ να τα πω και σωστά. Συνήθως στο περίπου μιλάμε, όχι γιατί θέλουμε να αποφύγουμε την αλήθεια, αλλά για έναν και μόνο λόγο. Καταλαβαίνουμε αυτά που χωράει το κεφάλι μας. Αλλά δυστυχώς δεν τα χωράει όλα ή δεν θέλουμε να του φορτώσουμε και πολλά. Και ας αρχίσω με τη φυλακή. Πήγα σε δύο διάσημα ιδρύματα, στις Εγκληματικές Φυλακές Αβέρωφ και Αίγινας επί χούντας. Και για τους νεότερους, η χούντα ήταν η Χρυσή Αυγή στην εξουσία και το γνήσιο παιδί των ένοπλων δωσίλογων, δηλαδή η «Δεξιά Χειρ» των ναζί κατακτητών.
Υπάρχει ο μύθος πως στη φυλακή πας επειδή τέλεσες κάποια αξιόποινη πράξη. Αυτό εν γένει είναι σωστό. Το πρόβλημα όμως είναι αλλού. Ποιος χαρακτηρίζει μια ανθρώπινη ενέργεια αξιόποινη δράση; Ποια συμπεριφορά θεωρείται καταδικαστέα; Ποια θρησκεία θεωρείται έγκλημα καθοσιώσεως; Ποιο χρώμα δέρματος θεωρείταιαπόδειξη ενοχής;
Σίγουρα υπάρχουν εγκληματικές πράξεις. Αλλά ποιος από όλους μας, τους ήσυχους νοικοκυραίους, δεν έφτασε σε κάποια στιγμή παροξυσμού; Οι άνθρωποι που είχα γνωρίσει στη φυλακή και εξέτιαν ποινή για ανθρωποκτονία, δεν είχαν κάτι διαφορετικό από όλους εμάς. Ολοι τους κατηγορούσαν την κακιά στιγμή. Και ίσως να είχαν δίκιο. Σε άλλους τυχαίνει η κακιά στιγμή και σε άλλους δεν συμβαίνει. Αλλά όλοι άνθρωποι είναι. Εκτός βέβαια από την εξουσία σε οποιαδήποτε μορφή της. Εκεί πάντα υπάρχει κάποιος ένοχος που πρέπει να εξοντωθεί.
Οι Εβραίοι, ως θρήσκευμα, ουδέποτε ήταν μια επαναστατική θεωρία, ασχέτως αν υπήρχαν σπουδαίοι διανοητές και επαναστάτες Εβραίοι που προσέφεραν πολλά στην ανθρωπότητα. Οι ίδιοι είχαν εκβρασθεί από τη δικιά τους κοινότητα. Και όμως, κατέληξαν στους φούρνους με την ανοχή της ανθρωπότητας. Οι Σύμμαχοι ήξεραν για τα στρατόπεδα εξόντωσης του Χίτλερ, αλλά δεν έκαναν τίποτα. Για έναν και μόνο απλό λόγο: ήταν και οι ίδιοι αντισημίτες, μέσα στην παράδοση του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού.
Με άλλα λόγια, στη φυλακή μπορεί να βρεθεί ο καθένας, αν αυτό το αποφασίσει η εξουσία. Στη φυλακή, εκτός από τις ακραίες περιπτώσεις των στρατοπέδων εξόντωσης, έχεις κάποια βασικά πράγματα, έστω και αν είναι στην πιο άθλιά τους μορφή. Ενα κρεβάτι για να κοιμηθείς, ένα πιάτο φαγητό, έναν προαυλισμό, κάποιο επισκεπτήριο και μερικά ογκώδη βιβλία, αν ανήκεις στην Αριστερά. Για τους ποινικούς, που έχουν άλλες προτιμήσεις, βρίσκονται άλλες λύσεις με τη βοήθεια των σωφρονιστικών υπαλλήλων. Κακή η φυλακή, δεν λέω, αλλά τα βασικά τα έχεις λυμένα. Τρως, κοιμάσαι τζάμπα και έχεις την ελπίδα πως κάποτε θα βγεις έξω.
Δεν είναι όμως το ίδιο με τη φτώχεια. Οσο σκληρά και αν έχεις δουλέψει στη ζωή, όσο καλά και αν τα πήγες, όσα φραγκάκια κι αν μάζεψες, δανειάκια, αυτοκινητάκια, εξοχικά και άλλα καλά, έρχεται ο οικονομικός Εμπολα και σ’ τα παίρνει όλα. Και μπροστά σου έχεις μόνο σκοτάδι. Μπορεί να βοήθησες κόσμο, αλλά τώρα κανείς δεν μπορεί να σε βοηθήσει. Γιατί απλά δεν έχουν. Και εκεί που ήσουν κάποιος, μπορεί και να είχες τις σωστές ιδέες, ένας απλός νοικοκύρης, στα καλά καθούμενα να βρεθείς στα δημοτικά συσσίτια. Και μπορεί ακόμα να ψηφίζεις ΠΑΣΟΚ ή Ν.Δ. Δικαίωμά σου. Σεβαστό. Και όμως, ψήφισες τη φτώχεια σου. Χωρίς να το καταλάβεις. Η σιγουριά σου ήταν η φτώχεια σου.
Η φτώχεια είναι μια φορητή φυλακή. Την κουβαλάς μαζί σου και ό,τι βλέπεις γύρω σου είναι απαγορευμένο. Εναν καφέ δεν μπορείς να πιεις. Σε ένα μαγαζί δεν μπορείς να μπεις. Ολα είναι κλειστά γύρω σου, αν και λέγεσαι ελεύθερος άνθρωπος. Η φτώχεια είναι η πιο απάνθρωπη φυλακή που σε οδηγεί στο δικό σου προσωπικό ολοκαύτωμα. Ζούμε σε μια εποχή που σε όλο τον πλανήτη, το 1% ή το 0,01% ή ακόμα λιγότερο έχουν τα πάντα. Τράπεζες, κυβερνήσεις, διεθνείς οργανισμοί νομοθετούν για τα πάντα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σίγουρα υπάρχουν και τα αντιτιθέμενα μπλοκ. Αλλά δεν μπορούμε να πούμε πως η Κίνα παρουσιάζει κάποια επανάσταση. Είναι ένα άλλο είδος καπιταλισμού, όπως και τα Bricks (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα, Νότια Αφρική), οι λεγόμενες αναπτυσσόμενες χώρες. Αλλά η Ιστορία μάς έχει δείξει, άλλον πιο πειστικό τρόπο για αλλαγές. Και αυτός είναι μόνο η εξέγερση. Αλλά εδώ... τα ζώα μου αργά. Και ζήτω ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος.
 http://www.efsyn.gr/arthro/ftoheia-kai-fylaki

Ποιες συσκευές "φουσκώνουν" τον λογαριασμό

Αποκαλυπτική είναι η έρευνα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για τις χρεώσεις της ΔΕΗ, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις αλήθειες και τους μύθους για το τι τελικά είναι εκείνο που «φουσκώνει» τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος.

Πρόκειται για το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο με τίτλο: «Αντίστροφη μέτρηση για κατοικίες χαμηλού άνθρακα» (Countdown to Low Carbon Homes), που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων «Eracobuild» της ΕΕ, καταγράφοντας τις καλές πρακτικές για μια πετυχημένη ενεργειακή αναβάθμιση. Για τη διεξαγωγή της έρευνας στην Ελλάδα επιλέχθηκαν 20 κατοικίες στη Θεσσαλονίκη, που έχουν ήδη κάνει κάποια ενεργειακή αναβάθμιση πρόσφατα και καταγράφηκε η εμπειρία των κατοίκων τους και οι επιπτώσεις στις συνθήκες διαβίωσής τους. Παράλληλα, επιλέχθηκαν άλλες 20 κατοικίες στη Θεσσαλονίκη που επιθυμούν να κάνουν ενεργειακή αναβάθμιση, στο άμεσο μέλλον.

Σύμφωνα με έρευνα του ΑΠΘ, ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνει κάποιος όταν επιθυμεί να αναβαθμίσει ενεργειακά το σπίτι του είναι να αλλάξει πρώτα το ψυγείο και μετά τα κουφώματαΚαι στις 40 επιλεγμένες κατοικίες (διαφόρων τυπολογιών, παλαιότητας και σε περιοχές με διαφορετικά κλιματολογικά χαρακτηριστικά) εγκαταστάθηκε ένα έξυπνο φιλικό σύστημα παρακολούθησης της ηλεκτρικής ενεργειακής κατανάλωσης, το οποίο κατέγραφε σε 24ωρη βάση την ενεργειακή τους συμπεριφορά. Όλες οι κατοικίες που αναβαθμίστηκαν ενεργειακά είχαν σημαντική διαφορά στα έξοδα θέρμανσής τους, τα οποία μειώθηκαν μέχρι και 65%. Ιδιαίτερα σημαντικές ήταν οι μεταβολές στην ποιότητα των εσωτερικών συνθηκών, είτε λόγω ηχομόνωσης στην περίπτωση αλλαγής κουφωμάτων, είτε λόγω θερμομόνωσης με ουσιαστική θερμική προστασία και αυξημένη άνεση του χώρου τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αντίστοιχα στην περίπτωση των 20 κατοικιών που σχεδιάζεται να αναβαθμιστούν ενεργειακά διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια εξοικονόμησης ενέργειας, που σε κάθε περίπτωση είναι μεγαλύτερα από 15% και φθάνουν μέχρι 75%.

Πεταμένα λεφτά λόγω... άγνοιας

«Προσδιορίσαμε τις καλές πρακτικές που μπορεί να εφαρμόσει ο ιδιοκτήτης ενός σπιτιού, για μία πετυχημένη ενεργειακή αναβάθμιση, βγάλαμε όμως και συμπεράσματα που δεν τα περιμέναμε στον βαθμό που τα διαπιστώσαμε» τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επιστημονικός υπεύθυνος του έργου, αναπληρωτής καθηγητής του Εργαστηρίου Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ, Γρηγόρης Παπαγιάννης.

«Η εξωτερική θερμομόνωση μίας κατοικίας είναι η παρέμβαση που μπορεί να οδηγήσει στη μεγαλύτερη εξοικονόμηση και όμως οι ιδιοκτήτες κατά κανόνα επιλέγουν ως προτεραιότητα να αλλάξουν κουφώματα, μάλλον γιατί η αλλαγή αυτή είναι πιο ορατή στο μάτι» επισημαίνεται στην έρευναΌπως εξηγεί, συχνά παρατηρούνται αστοχίες ως προς το επιθυμητό αποτέλεσμα της ενεργειακής αναβάθμισης ενός σπιτιού και αυτό οφείλεται εν μέρει σε λανθασμένη αξιολόγηση των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν, αφετέρου στην υποτίμηση μία σειράς παραγόντων, που συμβάλλουν στην αυξημένη ενεργειακή κατανάλωση.

«Η εξωτερική θερμομόνωση μίας κατοικίας είναι η παρέμβαση που μπορεί να οδηγήσει στη μεγαλύτερη εξοικονόμηση και όμως οι ιδιοκτήτες κατά κανόνα επιλέγουν ως προτεραιότητα να αλλάξουν κουφώματα, μάλλον γιατί η αλλαγή αυτή είναι πιο ορατή στο μάτι» αναφέρει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ο καθηγητής, προτρέποντας όσους σχεδιάζουν να αναβαθμίσουν ενεργειακά το σπίτι τους να συμβουλευτούν κάποιον ειδικό μηχανικό για να τους καθοδηγήσει.

«Πριν τα κουφώματα αλλάξτε ψυγείο»

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία που ανέδειξε η επεξεργασία των μετρήσεων στις 40 κατοικίες, είναι η αποφυγή της σπατάλης ηλεκτρικής ενέργειας που μπορεί να επιτευχθεί με την αντικατάσταση παλιών ηλεκτρικών συσκευών.

Η επιλογή ηλεκτρικών συσκευών ανώτερης ενεργειακής κλάσης περιορίζει αισθητά την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος«Ίσως κάποιος δεν το συνειδητοποιεί, αλλά τα παλιά ψυγεία, μπορεί να μη χαλάνε εύκολα, αλλά λειτουργούν ολόκληρο το 24ωρο και είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα» σημειώνει ο κ. Παπαγιάννης, προσθέτοντας ότι μετρήθηκε πως η αντικατάσταση ψυγείου δύναται να αποσβεστεί σε διάστημα μόλις δύο ετών.

Γενικότερα, όπως εξηγεί ο καθηγητής, η επιλογή ηλεκτρικών συσκευών ανώτερης ενεργειακής κλάσης περιορίζει αισθητά την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος. Μάλιστα, όπως προσθέτει, ακόμα και οι ίδιοι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών συσκευών τείνουν να περιορίζουν την ισχύ που έχουν τα νεότερα μοντέλα, ιδίως στις ηλεκτρικές σκούπες, καθώς τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούσαν μοντέλα χιλιάδων watt.

«Μην υποτιμάτε το πιστολάκι ή το tablet»

Το πιστολάκι είναι μία από τις πλέον ενεργοβόρες ηλεκτρικές συσκευές, πιο ενεργοβόρα ακόμη και από το σίδερο, αποκάλυψαν οι μετρήσεις στις 40 κατοικίες. 

«Ήταν από τις μετρήσεις που εξέπληξαν τους ιδιοκτήτες» σύμφωνα με τον κ.Παπαγιάννη. Επίσης, επιβεβαιώθηκε η σπατάλη ρεύματος που προκαλείται από τις συσκευές, οι οποίες βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής (stand-by), όπως τηλεοράσεις και υπολογιστές, ή αφήνονται για ώρες σε κατάσταση φόρτισης (tablets, κινητά)

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν αναλυτικά αύριο στο ΚΕ.Δ.Ε.Α. του ΑΠΘ.
http://www.zougla.gr/greece/article/pies-siskeves-fouskonoun-ton-logariasmo

Οι δηλώσεις Ομπάμα για την παραίτηση Χέιγκελ

Σε ένα ιδιαίτερα φιλικό κλίμα και χωρίς να δοθούν περαιτέρω εξηγήσεις πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας η συνέντευξη Τύπου που έδωσαν από κοινού ο αμερικανός πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα και ο υπουργός Άμυνας Τσακ Χέιγκελ σχετικά με την παραίτηση που υπέβαλλε ο δεύτερος. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, συνοδευόμενος από τον αντιπρόεδρο Τζο Μπάιντεν μίλησε με εγκωμιαστικά λόγια για τον Χέιγκεν, τονίζοντας ότι αποχαιρετά έναν «φίλο» και «εξαιρετικό συνεργάτη» τον οποίο ήταν «τυχερός να έχει στην ομάδα του».

Όσον αφορά στους λόγους που οδήγησαν στην παραίτηση, ο πρόεδρος των ΗΠΑ δήλωσε ότι ήταν μια οικειοθελής και αναμενόμενη διαδικασία δεδομένου ότι τελειώνει η διακυβέρνησή του. «Ο Τσακ ήρθε πριν από ένα μήνα στο γραφείο μου και με ρώτησε σχετικά με το τελικό τρίμηνο της κυβέρνησής μου ενώ δήλωσε ότι είναι καιρός και για τον ίδιο να αποχωρήσει». 

Ο Μπάρακ Ομπάμα επαίνεσε τη σταδιοδρομία του 24ου υπουργού Άμυνας των ΗΠΑ, ο οποίος, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, πολέμησε στο Βιετνάμ, ήταν συνεχώς στο πλευρό των αμερικανών στρατιωτών και έθεσε την επιβίωσή τους ως προτεραιότητα. Επισήμανε ότι ήταν υπόδειγμα συνεργάτη, και ότι παρόλο που προέρχονται από διαφορετικά κόμματα, πάντα εξέφραζε χωρίς δισταγμό τις απόψεις του.



Με τη σειρά του, όταν πήρε τον λόγο, ο Τσακ Χέιγκελ ευχαρίστησε τον πρόεδρο των ΗΠΑ, τον αντιπρόεδρο Μπάιντεν καθώς και τους συνεργάτες του στο Πεντάγωνο. Τόνισε ότι είναι περήφανος για το έργο του, τόσο ως προς τη στρατιωτική προετοιμασία των ΗΠΑ όσο και για τη σύναψη ισχυρών συμμαχιών ανά τον κόσμο για την αντιμετώπιση προβλημάτων εθνικής άμυνας. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, οι διπλωματικές αυτές κινήσεις θα έχουν αντίκτυπο και στα επόμενα χρόνια ενώ ειδική μνεία έκανε για τις ενέργειες των ΗΠΑ στο Αφγανιστάν,

Σημειώνεται ότι αμερικανικά δημοσιεύματα υποστηρίζουν πως ο Χέιγκελ παραιτήθηκε έπειτα από τη σφοδρή κριτική που δέχθηκε η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας, για μια σειρά από ζητήματα, εκ των οποίων και η στάση των ΗΠΑ απέναντι στην απειλή των τζιχαντιστών του Ισλαμικού Χαλιφάτου. 

Παράλληλα, υποστηρίζουν ότι ο Λευκός Οίκος έχασε την εμπιστοσύνη στο πρόσωπό του, καθώς όπως είπε ένας αξιωματούχους που ζήτησε να διατηρηθεί η ανωνυμία του, «δεν ήταν ικανός να κάνει τη δουλειά».

Ο Χέιγκελ ήταν ο μόνος Ρεπουμπλικανός στην ομάδα της Εθνικής Ασφαλείας επί προεδρίας Ομπάμα και ο πρώτος βετεράνος του αμερικανικού στρατού στο υπουργείο Αμύνης, που διετέλεσε υπουργός από τον Φεβρουάριο του 2013.

http://www.zougla.gr/kosmos/article/i-dilosis-ompama-gia-tin-paretisi-xeigel

Έτοιμη η τροπολογία για τη δημοσιοποίηση φωτογραφιών δραστών

«Άμεση θα πρέπει να είναι η δημοσιοποίηση των στοιχείων και φωτογραφιών σε περιπτώσεις εγκλημάτων των οποίων ο δράστης κρίνεται από τον αρμόδιο εισαγγελέα ιδιαίτερα επικίνδυνος για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια και διαφεύγει της σύλληψης και είναι αγνώστου διαμονής».

Αυτό αναφέρει -κατά πληροφορίες- η εισηγητική έκθεση της επίμαχης τροπολογίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, η οποία συντάχθηκε με αφορμή την υπόθεση της εμπλοκής δημοσιοποίησης των στοιχείων του δράστη της επιθεσης στο Μικρολίμανο

«Κρίνεται αναγκαία για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση εγκλημάτων που τελούνται από ιδιαίτερα επικίνδυνους δράστες, οι οποίοι διαφεύγουν της σύλληψης ή είναι αγνώστου διαμονής και επιβάλλεται η ενημέρωση του κοινού για την προστασία του και την παροχή πληροφοριών για την σύλληψή τους» αναφέρεται.

Η επίμαχη τροπολογία θα μπει ως νέα διάταξη στο άρθρο 2 του νόμου 2472/1997 για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως ισχύει σήμερα, μετά τις τροποποιήσεις που δέχθηκε με τους νόμους 3471/2006, 3625/2007 και 4139/2013.Σύμφωνα με την τροπολογία, θα επιτρέπεται η δημοσιοποίηση των στοιχείων της ταυτότητας του δράστη, όπως γίνεται και στις περιπτώσεις για τα αδικήματα της τρομοκρατίας, της γενετήσιας ελευθερίας και του οργανωμένου εγκλήματος.

http://www.zougla.gr/greece/article/etimi-i-tropologia-gia-ti-dimosiopisi-fotografion-draston

Ποια μεγάλη Ελληνίδα ηθοποιός αποκαλύπτει: «Μου πετσόκοψαν τη σύνταξη, με γδέρνει η εφορία...δουλεύω για να επιβιώσω»;

Μετρά χρόνια πετυχημένης καριέρας σε τηλεόραση και θέατρο, έχει πρωταγωνιστήσει σε σειρές που έχουν αγαπηθεί πολύ από τον κόσμο, ωστόσο η κρίση της χτύπησε την πόρτα αφού το καλοκαίρι που έρχεται όπως αποκάλυψε θα ενοικιάσει το όμορφο σπίτι της στην Τήνο, προκειμένου να τα φέρει βόλτα.

Ο λόγος για την Άννα Παναγιωτοπούλου η οποία παραδέχεται στη Real ότι δουλεύει ασταμάτητα προκειμένου να ζήσει: «Μετά τους... αιώνες που είμαι στη δουλειά και έχοντας περάσει αμέτρητες ώρες στο πλατό και στο θέατρο, είχα την «πολυτέλεια» να μη δουλέψω μία σεζόν και να ζήσω στην Τήνο, την οποία λατρεύω» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Αυτό, όμως, πλέον θεωρείται «ένδοξο παρελθόν». Δεν μπορώ να το κάνω πια».

Κάποιοι θα περίμεναν πως ζεις «ντόλτσε βίτα» για να «παίξω» και με τον τίτλο της σειράς στην οποία πρωταγωνιστούσες και έγραψε τη δική της ιστορία...

«Ποια ντόλτσε βίτα; Πλάκα κάνεις; Μου πετσόκοψαν τη σύνταξη, με γδέρνει η εφορία και δεν έχω πια την «πολυτέλεια» να κάτσω και να μη δουλέψω. Δουλεύω για να επιβιώσω. Έχω υποχρεώσεις, οικογένεια. Και το καλοκαίρι δεν με βλέπω να κάθομαι! Γι' αυτό θα νοικιάσω το σπίτι στην Τήνο. Με βαριά καρδιά, βέβαια... Αλλά τι να κάνω; Πρέπει να δουλέψω και θα δουλέψω» σημείωσε. 



http://www.govastileto.gr/lifestyle/celebrities-world/pia-megali-elinida-i8opios-apokalipti-mou-petsokopsan-ti-sintaksi-me-gderni-i-eforiadoulevo-gia-na-epivioso/

Κόντρα στο πνεύμα των καιρών


Η πελώρια ποσότητα φτώχειας, βίας και καταπίεσης που κυριαρχεί στον πλανήτη παραπέμπει γι’ άλλη μια φορά στα ιδεώδη της Αριστεράς, γιατί δεν υπάρχουν άλλες φιλοσοφίες που μπορούν να τη θεραπεύσουν
Συντάκτης: 

Ο Ραφαέλε Σιμόνε είναι καθηγητής Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης (Roma Tre). Στη γλώσσα μας κυκλοφορεί το βιβλίο του «Το μειλίχιο τέρας» (Πόλις, 2011). Το ακόλουθο κείμενό του είναι απόσπασμα εισήγησής του σε θεωρητικό συμπόσιο που έγινε τον περασμένο Μάρτιο στη Ρώμη, με θέμα την επανεξέταση της κουλτούρας της Αριστεράς.
Γιατί η κρίση δεν μετατόπισε τον δυτικό κόσμο προς τα αριστερά ή τουλάχιστον λίγο περισσότερο προς τα αριστερά; Στο βιβλίο μου «Το μειλίχιο τέρας», προσπάθησα να περιγράψω τους βαθύτερους λόγους αυτού του γεγονότος. Εδώ και δύο δεκαετίες ο ιδεολογικός και πολιτιστικός άξονας του δυτικού κόσμου έγειρε προς τα δεξιά, δηλαδή προς έναν ορίζοντα κατανάλωσης και διασκέδασης, προσωπικού εγωισμού και αυξανόμενης σύγχυσης μεταξύ πραγματικότητας και φανταστικής επινόησης –τρία κομβικά γνωρίσματα της παγκοσμιοποιημένης νεωτερικότητας. Ορίζοντας κατανάλωσης και διασκέδασης σημαίνει ότι τον δυτικό άνθρωπο τον ενδιαφέρει όλο και λιγότερο το καθεστώς ολιγάρκειας, αυστηρότητας και φειδούς που εξέφραζαν τα κλασικά σοσιαλιστικά ιδεώδη, ενώ στην κατανάλωση εμπορευμάτων έχει προστεθεί και η πολύ εντατική κατανάλωση ενέργειας, περιβάλλοντος και πόρων.
Προσωπικός εγωισμός σημαίνει ότι η συμπάθεια και η συμπόνια (θεμελιώδη «σοσιαλιστικά συναισθήματα») δεν είναι πλέον προσωπικές συμπεριφορές, αλλά έχουν μεταφερθεί με ανάθεση σε οργανώσεις οι οποίες τις ασκούν ως επάγγελμα, όντας αληθινές «βιομηχανίες του καλού» (επί πληρωμή). Σύγχυση μεταξύ πραγματικότητας και φανταστικής επινόησης σημαίνει ότι η αυστηρή διάκριση μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας (δύσκολη κατάκτηση της επιστημονικής στάσης απέναντι στην πραγματικότητα) είναι ανώφελη ή σε κάθε περίπτωση λιγότερο επιθυμητή: το πραγματικό δεν το αναζητούν αλλά το αποφεύγουν. Για όλους αυτούς τους λόγους, έχει διαλυθεί ο λαός της Αριστεράς, οι σοσιαλιστές άνδρες και οι σοσιαλίστριες γυναίκες, εκείνες οι γενεές ανθρώπων που κάποτε ήταν έτοιμες να παλέψουν για την επικράτηση των ιδεών τους. Σήμερα, σε διάφορες χώρες, η εργατική τάξη έχασε το ειδικό της βάρος και άρχισε να ψηφίζει τη Δεξιά, ως σίγουρη εγγύηση της ελπίδας να γίνει και αυτή, αργά ή γρήγορα, αστική τάξη.
Κάτω από έναν παρόμοιο ουρανό, κάθε προσπάθεια να στραφούμε προς τα αριστερά μού φαίνεται εξίσου δύσκολη όσο και ηρωική. Τη δυσκολία του καθήκοντος τη βλέπουμε πιο καθαρά αν αναφέρουμε τα προκαταρκτικά βήματα που χρειάζεται να κάνουμε πριν αρχίσουμε. Το πρώτο έγκειται στο να κατανοήσουμε ποιοι είναι εκείνοι που αποτελούν σήμερα τον λαό της Αριστεράς – ζήτημα θεμελιώδες, δεδομένου ότι αυτός ο λαός είναι που θα ψηφίσει την Αριστερά και ότι, αν κάνουμε λάθος στον αποδέκτη, το μήνυμά μας θα πέσει στο κενό. Σχετικά με αυτό, θα ήταν χρήσιμο να αντιληφθούμε ότι σήμερα ο λαός της Αριστεράς μόνον κατά ένα μέρος αποτελείται από «εργατική τάξη»· πρόκειται, αντίθετα, για απογοητευμένη αστική τάξη (νέοι που βλέπουν με ανησυχία το μέλλον και ονειρεύονται να αλλάξουν τον κόσμο, εκπαιδευτικοί ή γενικά δημόσιοι υπάλληλοι), για διανοούμενους διαφόρου επιπέδου και χαρακτήρα (ένα μέρος των οποίων βλέπει τις αιτίες και τα αποτελέσματα καλύτερα από τόσους άλλους) και για ανθρώπους που κυριαρχούνται από ένα τόσο ισχυρό πνεύμα δικαιοσύνης ώστε να επιδιώκουν τη δικαιοσύνη ακόμη και με τίμημα τη θυσία του προσωπικού τους συμφέροντος. Θα πρέπει με δυο λόγια να αντιληφθούμε ότι σήμερα ο λαός της Αριστεράς αποτελείται από «οραματιστές» (ανθρώπους που πιστεύουν σε ένα καλύτερο μέλλον, έστω και αν δεν βλέπουν ακόμη το περίγραμμά του), από «ανθρωπιστές» (ανθρώπους που φτάνουν ώς το σημείο να παραγνωρίζουν τα ιδιαίτερα προσωπικά τους συμφέροντα) και από «δυσαρεστημένους».
Ενα παρόμοιο μείγμα είναι άραγε αυτό που χρειάζεται για την υπόθεση της Αριστεράς; Οποια και αν είναι η απάντηση, δεν έχουμε δυνατότητα επιλογής. Οφείλουμε να το αποδεχθούμε και να ελπίσουμε ότι θα είναι μια στέρεη και ανθεκτική βάση, γιατί αυτός που έχει ανάγκη την Αριστερά δεν είναι η μια ή η άλλη κοινωνική ομάδα, αλλά ο πλανήτης ολόκληρος. Ενα άλλο προκαταρκτικό βήμα, πιο ουσιαστικό, έγκειται στο να ξαναγίνουν εκείνα τα ιστορικά ραντεβού στα οποία έλειπε η ευρωπαϊκή Αριστερά (και η απουσία της είχε βαρύτατες συνέπειες). Καθώς δεν πήγε σε αυτά τα ραντεβού επειδή δεν τα θεώρησε σημαντικά ή απλώς δεν αντιλήφθηκε ότι γίνονταν, η Αριστερά δεν διαθέτει πολιτικές απαντήσεις στα μεγάλα θέματα που εκείνα τα ραντεβού έθεταν. Για να γίνει σαφές τι εννοώ, θα αρκούσε ένα παράδειγμα: η Αριστερά δεν κατανόησε ότι η ψηφιακή επανάσταση, που άρχισε στη δεκαετία του 1980, δεν ήταν μια απλή τεχνολογική ανανέωση, αλλά κάτι πολύ πιο βαθύ και ριζικό, κάτι που θα τροποποιούσε την παγκόσμια οικονομία, θα άλλαζε τον νου και τη νοοτροπία των προσώπων (ιδίως των νέων), θα ευνοούσε τη γέννηση και τον θάνατο ολόκληρων τομέων της οικονομίας κ.λπ. Ενα άλλο ραντεβού στο οποίο έλειπε η Αριστερά ήταν εκείνο της μαζικής μετανάστευσης, που ακολούθησε την πτώση των κομμουνιστικών τειχών.
Μολονότι οι πρώτες μεταναστεύσεις από τον κομμουνιστικό κόσμο χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1980, κανένα κόμμα της Αριστεράς δεν επεξεργάστηκε ούτε μια σαφή ιδέα γι’ αυτό το φαινόμενο ούτε προβλέψεις για την εξέλιξή του ούτε σοβαρές ιδέες για την αντιμετώπισή του. Η ευρωπαϊκή απάντηση ήταν πάντοτε: αφήστε να έρθουν σε μας κι έπειτα βλέπουμε! Παρόμοια, κανείς στην Αριστερά δεν αναρωτήθηκε τι ήταν και τι θα γινόταν η παγκοσμιοποίηση, κυρίως στο οικονομικό πεδίο. Κανείς δεν κατανόησε ότι, με την παγκοσμιοποίηση, μια νέα κλίμακα, η πλανητική, ερχόταν να προστεθεί στις κλίμακες στις οποίες έπρεπε να ασκείται η πολιτική δράση. Υπήρξε μήπως κανείς που να εκτίμησε τις συνέπειες αυτού του θεαματικού νεωτερισμού; Υπήρξε κανείς που να αντιλήφθηκε ότι σε αυτήν την κλίμακα δεν ήταν δυνατό να δοθεί κάποιος τύπος κυβέρνησης και ελέγχου και ότι δημιουργούνταν πλανητικές ομάδες διακυβέρνησης εντελώς διαφορετικές από τις κυβερνήσεις των κρατών; Και εδώ αφήσαμε τα πράγματα να πάρουν μόνα τους τον δρόμο τους. Αργά ή γρήγορα, σκεφτόμασταν, το ζήτημα θα ρυθμιζόταν. Τώρα που οι ζημιές της παγκοσμιοποίησης στο πεδίο της οικονομίας και της εργασίας είναι μπροστά στα μάτια όλων, η Αριστερά δεν είναι καν σε θέση να ανασυνθέσει την ιστορία του φαινομένου. Είπα προηγουμένως ότι τις ιδέες της Αριστεράς τις έχει ανάγκη όχι μόνον η μια ή η άλλη χώρα, αλλά ο πλανήτης ολόκληρος.
Η πελώρια ποσότητα φτώχειας, βίας και καταπίεσης που κυριαρχεί στον πλανήτη παραπέμπει γι’ άλλη μια φορά στα ιδεώδη της Αριστεράς, γιατί δεν υπάρχουν άλλες φιλοσοφίες που μπορούν να τη θεραπεύσουν. Η εκμετάλλευση της εργασίας, η ακραία όξυνση των διαφορών μεταξύ των πολύ πλούσιων και των εξαθλιωμένων, η φτώχεια των χωρών του Τρίτου Κόσμου, οι πλανητικές μαφίες των ναρκωτικών και της πορνείας είναι κομβικής σημασίας λόγοι για να αφυπνιστούν, μετά το μακρύ τους ύπνο, οι ιδέες της Αριστεράς. Με άλλα λόγια, το πρώτο σημείο ενός αριστερού προγράμματος έγκειται στο να αντιταχθούμε στο πνεύμα των καιρών, στο να ξανασκεφτούμε την παγκοσμιοποιημένη νεωτερικότητα και να καταπολεμήσουμε τις καταστρεπτικές επιπτώσεις της.

Από τα σταφύλια της οργής στο παιχνίδι της πείνας

Συντάκτης: 

infowar_hunger_games.jpg

Το μόνο αδίκημα που είχαν διαπράξει τα «θρασίμια» της ταϊλανδέζικης χούντας ήταν ότι ύψωναν τα τρία δάχτυλα του δεξιού χεριού αντιγράφοντας τους ήρωες της ταινίας The Hunger Games

Φοιτητικά κινήματα από την Ταϊλάνδη μέχρι το Λονδίνο αντιγράφουν τους ήρωες ταινιών του Χόλιγουντ. Θα ξεκινήσει η επόμενη επανάσταση σε κάποιο στούντιο της αμερικανικής βιομηχανίας του θεάματος;
«Για να δω τώρα ποιος άλλος θα διαμαρτυρηθεί», έλεγε γελώντας ο δικτάτορας-πρωθυπουργός της Ταϊλάνδης Πραγιούθ Τσανότσα ύστερα από το πογκρόμ που πραγματοποίησαν την περασμένη εβδομάδα οι αρχές ασφαλείας εναντίον φοιτητών. Το μόνο αδίκημα που είχαν διαπράξει τα «θρασίμια» της ταϊλανδέζικης χούντας ήταν ότι ύψωναν τα τρία δάχτυλα του δεξιού χεριού αντιγράφοντας τους ήρωες της ταινίας The Hunger Games.
Καθώς το «κίνημα των τριών δαχτύλων» άρχισε να εξαπλώνεται σε όλη τη χώρα, το καθεστώς ακύρωσε την προβολή της ταινίας, ενώ οι αρχές οδηγούσαν αρκετούς φοιτητές σε κρατητήρια της ασφάλειας για να υπογράψουν δηλώσεις πολιτικών φρονημάτων.
Τα δυτικά μέσα ενημέρωσης αντιμετώπισαν την είδηση με ισχυρές δόσεις οριενταλισμού και πινελιές από τα εγχειρίδια προπαγάνδας του Ψυχρού Πολέμου. Η νεολαία, είπαν, επαναστατεί απέναντι σε ένα αυταρχικό καθεστώς της Ασίας, εμπνεόμενη από τις αρχές της φιλελεύθερης δημοκρατίας όπως εκφράζεται από το Χόλιγουντ. Τέλος της ανάλυσης, τέλος και της Ιστορίας, όπως θα έλεγε και ο Φουκουγιάμα.
Και ίσως τα πράγματα να ήταν έτσι εάν στις 5 Νοεμβρίου φοιτητές και νεολαίοι δεν είχαν διαδηλώσει στους δρόμους του Λονδίνου, με τις μάσκες τού Γκάι Φοκς από την ταινία V for Vendetta. Αν και ο Φοκς ήταν αληθινό πρόσωπο και ως γνωστόν επιχείρησε να ανατινάξει το βρετανικό Κοινοβούλιο το 1605, στις πρόσφατες κινητοποιήσεις κυριαρχούσαν οι συμβολισμοί της ταινίας και όχι τα ιστορικά γεγονότα.
Φτάσαμε, λοιπόν, σε μια εποχή που οι ταινίες του Χόλιγουντ εμπνέουν αληθινές εξεγέρσεις; Είναι γεγονός ότι οι δύο συγκεκριμένες παραγωγές ξάφνιασαν ευχάριστα ακόμη και τους σφοδρότερους επικριτές της αμερικανικής βιομηχανίας του θεάματος. Η επαναστατική βία νομιμοποιείται και το δικαίωμα στην ένοπλη ανατροπή καθεστώτων (ακόμη και με την προσφυγή σε τρομοκρατικές ενέργειες) προβάλλεται στη μεγάλη οθόνη με φόντο, όχι πλέον κάποια χώρα του πρώην ανατολικού μπλοκ, αλλά το Λονδίνο (V for Vendetta) και κάποια περιοχή της βόρειας Αμερικής (Hunger Games).
Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ οι δυτικές κυβερνήσεις διολισθαίνουν σε αυταρχικές μεθόδους καταστολής των λαϊκών κινητοποιήσεων, που φτάνουν έως και στην άτυπη επιβολή στρατιωτικού νόμου (όπως συνέβη πρόσφατα στη Βοστόνη και στο Φέργκιουσον των ΗΠΑ).
Μήπως λοιπόν το Χόλιγουντ, αφουγκραζόμενο την αγανάκτηση ευρύτατων τμημάτων της κοινωνίας, βρέθηκε εκτός της κυρίαρχης πολιτικής «γραμμής», είτε γιατί έτσι θα κόψει περισσότερα εισιτήρια, είτε για να καταφέρει να εκτονώσει τα δυνάμει επαναστατικά χαρακτηριστικά της εποχής μας; Ας μη βιαστούμε να φτάσουμε σε ένα τόσο απλουστευτικό συμπέρασμα.

Η συζήτηση για το πολιτικό περιεχόμενο ταινιών, όπως το Hunger Games και το V for Vendetta, καταλήγει πάντα σε ένα σαφές ερώτημα, το οποίο ελάχιστοι δηλώνουν ότι μπορούν να απαντήσουν με ασφάλεια: Τελικά οι συγκεκριμένες ταινίες στρέφονται εναντίον του κυρίαρχου οικονομικού συστήματος ή καταγγέλλουν απλώς κάθεαπολυταρχικό καθεστώς, αδιαφορώντας για τις παραγωγικές διαδικασίες που το έφεραν στην εξουσία; Πιο απλά, πρόκειται για ένα συγκαλυμμένο αντικαπιταλιστικό μήνυμα που αφορά και τις ΗΠΑ ή για μια φιλελεύθερη κραυγή, όπως αυτές με τις οποίες μας συνήθιζε ο αμερικανικός κινηματογράφος στα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου;
Το Hunger Games, περιγράφοντας μια δυστοπική κοινωνία με τεράστιες οικονομικές ανισότητες, φαίνεται εκ πρώτης όψεως να ανήκει στην πρώτη κατηγορία. Ποιος κινεί όμως τα νήματα του αυταρχικού μηχανισμού; «Στην ταινία βλέπουμε ανθρώπους να δουλεύουν σε ορυχεία, αλλά δεν μαθαίνουμε σε ποιον ανήκουν αυτά», σημείωναν πριν από ένα χρόνο οι αναλυτές Κριστίν Σχόφελτ και Ντέιβιντ Γουόλς, και συνέχιζαν: «Πού είναι οι τραπεζίτες και οι κάτοχοι των μέσων παραγωγής σε αυτή την ταινία;».
Για την ακρίβεια, ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει η ταινία το κοινωνικό και οικονομικό υπόβαθρο, θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο παρουσίασε το CNN τις αντικαθεστωτικές διαδηλώσεις στην Ταϊλάνδη: οι δημοσιογράφοι εκθείαζαν την ηρωική στάση των φοιτητών, αλλά παρέλειψαν να σημειώσουν ότι ο δικτάτορας Πραγιούθ Τσανότσα κυβερνά με την ανοχή των ΗΠΑ και τις ευλογίες ενός σημαντικού τμήματος της οικονομικής ελίτ της χώρας. Ο ίδιος, μάλιστα, εφαρμόζει πολιτικές λιτότητας και ιδιωτικοποιήσεων οι οποίες εκπονούνται από ένα «συμβούλιο σοφών», που αποτελείται από χρηματιστές και στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων.
Από την άλλη, μήπως τελικά ζητάμε πολλά από χολιγουντιανές παραγωγές, που αν μη τι άλλο έχουν το θάρρος να προτάξουν την επανάσταση σαν το μοναδικό μέσο ανατροπής του status quo; Ισως ναι. Πιθανότατα όμως όχι. Τις δεκαετίες του 1940 και του 1960, το Χόλιγουντ είχε παρουσιάσει πολύ πιο ριζοσπαστικές ταινίες, όπως τα Σταφύλια της Οργής, του Τζον Φορντ, ή ακόμη και ο Σπάρτακος, του Στάνλεϊ Κιούμπρικ.
Και στο κάτω κάτω, το δικαίωμα των κυριαρχούμενων να ανατρέπουν με τη βία τους κυρίαρχους τεκμηριώθηκε το 1689 από τον Τζον Λοκ – αν όχι το 1215 με την κυκλοφορία της Magna Carta. Αν εμείς αναζητούμε ακόμη ψήγματα αυτού του δικαιώματος κρυμμένα σε ταινίες του Χόλιγουντ, μάλλον έχουμε χάσει τρεις αιώνες ιστορικής εξέλιξης.

Δείτε:
•The Hunger Games: Επανάσταση - Μέρος 1
Η τρίτη αλλά όχι τελευταία παραγωγή της σειράς που βασίζεται στην τριλογία της Σούζαν Κόλινς.
•Τα σταφύλια της οργής (1940)
Η κινηματογραφική μεταφορά στο βιβλίο του Τζον Στάινμπεκ που θα μπορούσε να συνοψιστεί σε μια φράση του πρωταγωνιστή της: «Οπου υπάρχει ένας μπάτσος που χτυπάει κάποιον, όπου ένα νεογέννητο κλαίει από πείνα, όπου υπάρχει αντίσταση στο αίμα και το μίσος, ψάξε μάνα και θα είμαι εκεί».
http://www.efsyn.gr/arthro/apo-ta-stafylia-tis-orgis-sto-paihnidi-tis-peinas

ΣΟΚ στην Ελλάδα: Ακόμα και για τις αναπλάσεις η Ε.Ε. θα αποφασίζει

ÐÁÍÅÐÉÓÔÇÌÉÏÕ ÁÄÅÉÏÉ ÄÑÏÌÏÉ ÐÁÓ×Á
Ηχηρό «χαστούκι» ήρθε από τις Βρυξέλλες για το φιλόδοξο σχέδιο της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου, καθώς η Ευρωπαϊκή Ενωση απαίτησε την απένταξη των δύο σχεδίων από το ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με το «Βήμα», η ανάπλαση της Πανεπιστημίου, με παράλληλη επέκταση του τραμ στην πλατεία Αιγύπτου, όπως και τα έργα στο Παραλιακό Μέτωπο του Φαλήρου απεντάσσονται από τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020, έπειτα από απαίτηση των Βρυξελλών. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε τελεσίγραφο στην κυβέρνηση, απαιτώντας την απένταξη των συγκεκριμένων έργων από το «νέο ΕΣΠΑ» καθώς πηγές στις Βρυξέλλες αναφέρουν ότι δεν είναι δυνατό να χρηματοδοτηθούν «διακοσμητικά έργα», σε περίοδο έλλειψης πόρων και ενώ εκκρεμεί η ολοκλήρωση των διευρωπαϊκών δικτύων της χώρας, αλλά και άλλων έργων προτεραιότητας.
Ήδη, το Ίδρυμα Ωνάση, το οποίο χρηματοδότησε τις μελέτες του Rethink Athens για την πεζοδρόμηση του κεντρικού άξονα της Αθήνας, εξέφρασε με ανακοίνωσή του τον προβληματισμό και τη λύπη του για τις εξελίξεις. Μάλιστα, διερωτάται για το ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για την περαιτέρω επιδείνωση του κέντρου των Αθηνών, «που συνεπάγεται η ενδεχόμενη ακύρωση του Rethink Athens;».
Το Μέγαρο Μαξίμου, σε συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία, μη έχοντας άλλη επιλογή αποδέχθηκε τα τετελεσμένα, όταν η είδηση της κοινοτικής παρέμβασης έφτασε στο Μέγαρο Μαξίμου, σύμφωνα με το «Βήμα». Ετσι, η υλοποίηση των δύο έργων είναι αδύνατη, καθώς δεν υπάρχουν εθνικοί πόροι για να καλύψουν το κόστος τους.
Το σκεπτικό της Κομισιόν, σύμφωνα με την iefimerida, είναι πως από τη στιγμή που υπάρχει τέτοια οικονομική στενότητα και δεν έχουν προχωρήσει το οδικό δίκτυο που αφαιρέθηκε από τις παραχωρήσεις, οι σιδηροδρομικοί άξονες και οι απαραίτητες εθνικού χαρακτήρα υποδομές, δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν προτεραιότητα έργα συμπληρωματικού χαρακτήρα. Μάλιστα, θεωρούν την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με επέκταση του τραμ ένα έργο τουριστικό και περιττό, ενώ παρόμοια άποψη εκφράζουν και τα για τρία υποέργα που σχεδιάζει να εκτελέσει το υπουργείο Υποδομών στο Φάληρο, ενόψει της ολοκλήρωσης του έργου των 500 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτεί το ίδρυμα Νιάρχου.
Η ανακοίνωση του Ιδρύματος Ωνάση
«Το 2010 η Ελληνική Πολιτεία, δια της τότε Υπουργού ΥΠΕΚΑ, απευθύνθηκε στο Ίδρυμα Ωνάση και ζήτησε τη συμβολή του στο αναπτυξιακό, όπως τόνισε, έργο της ανάπλασης του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου. Ο σχεδιασμός του έργου, όπως παρουσιάστηκε στο Ίδρυμα, αφορούσε σε ένα διαμήκη άξονα που αρχίζει από το Σύνταγμα και καταλήγει στο τέλος της οδού Πατησίων. Στόχος της παρέμβασης ήταν η διαμόρφωση των συνθηκών οικονομικής αναζωογόνησης του κέντρου της Αθήνας και των όμορων προς αυτό περιοχών, η συνολική διευκόλυνση της κυκλοφορίας με τη δημιουργία γραμμής ΤΡΑΜ και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ως το άκρο της Πατησίων, πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων με ταυτόχρονη ανάδειξη του ιστορικού χαρακτήρα του κέντρου, το πρόγραμμα δηλαδή που ονομάστηκε Rethink Athens.
Τo Ίδρυμα Ωνάση αποδέχθηκε να συμβάλει σε αυτό τον σχεδιασμό της Πολιτείας, αναγνωρίζοντας τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου, καθώς άλλωστε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες είχαν πρόσφατα προχωρήσει σε παρόμοιες παρεμβάσεις, με ιδιαίτερη-όπως αποδείχθηκε-επιτυχία. Το Ίδρυμα Ωνάση, σε διαρκή συνεργασία και υπό την εποπτεία των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας, πραγματοποίησε και ολοκλήρωσε με Ευρωπαϊκό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό τις πιο κατάλληλες και ολοκληρωμένες μελέτες που διασφαλίζουν την αρτιότητα του έργου, προσφέροντας στην Πολιτεία την πληρέστερη δυνατή επιστημονική στήριξη για την επίτευξη του στόχου».
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπόνησης των μελετών αναπτύχθηκε ένας γόνιμος και ολοκληρωμένος διάλογος με το σύνολο των φορέων που επηρεάζονται από το έργο (εμπορικοί και βιομηχανικοί σύλλογοι, επιμελητήρια, φορείς του τουρισμού και επαγγελματικοί φορείς που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την παρέμβαση). Σημειώνουμε μάλιστα, ότι οι 33 συνολικά μελέτες που χρηματοδοτήθηκαν από το Ίδρυμα Ωνάση πιστοποίησαν την αναπτυξιακή διάσταση της παρέμβασης.
Με αυτά τα δεδομένα, δημιουργούνται ερωτήματα για τη μη ένταξη του έργου στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι λυπηρό ότι δύο μείζονα, ομόλογα και αλληλοσυμπληρούμενα έργα, δηλαδή η ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου (Rethink Athens) και του Φαληρικού Δέλτα (χώρος παρέμβασης του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος), δεν εντάχθηκαν στα συγχρηματοδοτούμενα έργα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Το Ίδρυμα Ωνάση έπραξε στο ακέραιο το χρέος του σε ένα έργο που σχεδιάστηκε από την Ελληνική Πολιτεία, που όμως αφορά τη ζωή και την προοπτική των εκατομμυρίων κατοίκων της Αθήνας αλλά και όλων των Ελλήνων. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι θα βρεθεί η τόλμη, η ικανότητα και η θέληση να μην στερηθεί η Αθήνα την αλλαγή της.
Έχοντας ήδη διανύσει μία μακρά περίοδο κατά την οποία η εικόνα του κέντρου της Πόλης μας είναι ταυτισμένη με την απαξίωση και την εξαθλίωση, την ερημοποίηση και την εγκατάλειψη, αναρωτιόμαστε ποιος θα πάρει άραγε την ευθύνη για την περαιτέρω επιδείνωση που συνεπάγεται η ενδεχόμενη ακύρωση του Rethink Athens;.
Εμείς είμαστε πάντα δεσμευμένοι να προσφέρουμε όπως κάναμε με την κατασκευή του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου, όπως κάναμε με την δημιουργία και λειτουργία της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, όπως κάνουμε σε εκατοντάδες έργα και παρεμβάσεις που αφορούν την Ελλάδα και τον ελληνισμό σε όλο τον κόσμο. Η Αθήνα αξίζει περισσότερα και παραμένει στο επίκεντρο της αποστολής του Ιδρύματος Ωνάση».
http://www.usay.gr/σοκ-στην-ελλάδα-ακόμα-και-για-τις-αναπλ/

Κυβέρνηση και Πειραιώς πνίγουν την ΕΒΖ


biomixania_zaxari_.jpg

Η ΕΒΖ κινείται ολοταχώς προς την πτώχευση, εάν η Τράπεζα Πειραιώς δεν δώσει το «φιλί της ζωής» και η κυβέρνηση από την πλευρά της δεν λάβει δραστικά μέτρα | ΕUROKINISSI

Συντάκτης: 

Στο έλεος του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της Τράπεζας Πειραιώς βρίσκεται η επιβίωση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης και κατ’ επέκταση των εργαζομένων και των τευτλοπαραγωγών. Κινητοποίηση διαμαρτυρίας χθες (Παρασκευή) έξω από το πολυτελές ξενοδοχείο «Ηλέκτρα Παλάς» της Θεσσαλονίκης, όπου πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση των μετόχων.
Η ΕΒΖ κινείται ολοταχώς προς την πτώχευση, εάν ο έμμεσος ιδιοκτήτης της, δηλαδή η Τράπεζα Πειραιώς, δεν δώσει το «φιλί της ζωής», με μια δραστική αναδιάρθρωση των δανειακών υποχρεώσεων και η κυβέρνηση από την πλευρά της δεν λάβει δραστικά μέτρα για τη στήριξη της τευτλοκαλλιέργειας.
Κι ενώ έξω από το ξενοδοχείο βρισκόταν σε εξέλιξη διαμαρτυρία των εργαζομένων από την Ορεστιάδα, τις Σέρρες και το Πλατύ Ημαθίας, μέσα επιβεβαιώνονταν οι φόβοι για οριστικό λουκέτο στα εργοστάσια των Σερρών και της Ορεστιάδας που εδώ και μήνες έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η επιχείρηση παρουσιάζει 50 εκατ. ευρώ ζημιές για το 2013-2014.
Ενταση
Ας σημειωθεί ότι στην τακτική γενική συνέλευση, που έγινε σε κλίμα έντασης από τις διαμαρτυρίες τευτλοκαλλιεργητών και αγροτών, ούτε εκπρόσωπος του πιστωτή παραβρέθηκε, αλλά ούτε και τα περισσότερα από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας. Οπως κατήγγειλε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Λίτσα Αμμανατίδου, που βρέθηκε επιτόπου μαζί με τις συναδέλφους της Δέσποινα Χαραλαμπίδου και Αφροδίτη Σταμπουλή, οι κινήσεις που γίνονται είναι θέμα πολιτικών επιλογών και ανυπαρξίας βούλησης από πλευράς κυβέρνησης.
«Η καθυστέρηση της ανακοίνωσης της τιμολογιακής πολιτικής για τα τεύτλα οδηγεί πολλούς αγρότες να στρέφονται σε άλλου είδους καλλιέργειες, με αποτέλεσμα να μειώνονται δραματικά τα στρέμματα που καλλιεργούνται για αυτό τον σκοπό», είπε, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι το 2009 καλλιεργούνταν 220.000 στρέμματα με σκοπό την παραγωγή ζάχαρης, ενώ το 2013 μόλις 58.000...
Το αδιέξοδο διαφαίνεται και από τις τοποθετήσεις των ορκωτών λογιστών. Πέρυσι πρότειναν άμεση αναδιάρθρωση του δανεισμού της εταιρείας για να μπορέσει να συνεχίσει τη λειτουργία της, ενώ φέτος ρητώς αναφέρονται στο άρθρο 47 του Ν. 2190/1920 περί ανώνυμων εταιρειών, στο οποίο όταν εμπίπτει μία εταιρεία, το Δ.Σ. «υποχρεούται να συγκαλέσει τη γενική συνέλευση, μέσα σε προθεσμία έξι μηνών από τη λήξη της χρήσης, που θα αποφασίσει τη λύση της εταιρείας ή την υιοθέτηση άλλου μέτρου».
http://www.efsyn.gr/arthro/kyvernisi-kai-peiraios-pnigoyn-tin-evz

Πώς προσπάθησε να σβήσει τα «ίχνη» ο Γ. Καρατζαφέρης

 Πλήρη «χαρτογράφηση» των χρημάτων που διαθέτει σε υπεράκτια εταιρεία (Catalina) o πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γιώργος Καρατζαφέρης, και υπολογίζονται σε περίπου έξι εκατομμύρια ευρώ, έχουν στα χέρια τους οι αρμόδιες αρχές, με αποκαλυπτικά στοιχεία για κινήσεις που έκανε προκειμένου να αποκρύψει τα ίχνη του χρήματος και να εξαφανίσει τα σε βάρος του στοιχεία. Οπως προκύπτει από τα έγγραφα της δικογραφίας, που έχει σχηματιστεί για τις παράνομες πληρωμές που αφορούν την προμήθεια των ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης Super Puma, τα οποία έφερε στο φως η έρευνα της Αρχής για το ξέπλυμα με επικεφαλής τον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Παν. Νικολούδη και η Εισαγγελία Διαφθοράς, μόλις άρχισαν οι έρευνες, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ «από κάπου» πληροφορήθηκε τις ενέργειες των δικαστικών αρχών. Και η αντίδρασή του ήταν να προσπαθήσει να εξαφανίσει τα ίχνη του χρήματος, αλλάζοντας πιστωτικά ιδρύματα, φορολογικούς παραδείσους, επωνυμίες στην υπεράκτια εταιρεία του, εκπροσώπους της και κατευθύνοντας τελικά τα χρήματα από την offshore σε trust.


Οι έρευνες για τον Γιώργο Καρατζαφέρη και τις παράνομες πληρωμές στο εν λόγω εξοπλιστικό πρόγραμμα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», ξεκίνησαν το 2012 από την Αρχή για το ξέπλυμα, αξιοποιώντας, ανάμεσα σε άλλα (π.χ. ανώνυμες επιστολές και όχι μόνο) και μία εσωτερική έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος που είχε διενεργήσει έλεγχο σε υποκατάστημα ελληνικής τράπεζας στο Λονδίνο.

Στην έκθεση αυτή, που υπάρχει στη δικογραφία, η Τράπεζα της Ελλάδος σημείωνε ως ύποπτες τις συναλλαγές από τις εταιρείες των επιχειρηματιών Αλέξανδρου Τσάτσου και Σταύρου Κομνόπουλου προς την εταιρεία συμφερόντων του Γιώργου Καρατζαφέρη.

Οταν οι έρευνες της Αρχής προχώρησαν και η Εισαγγελία Διαφθοράς εισήλθε δυναμικά στο παιχνίδι, ζητώντας τον Μάρτιο του 2014 επίσημα δικαστική συνδρομή για να επιβεβαιώσει τα επιβαρυντικά στοιχεία για διακίνηση μαύρου χρήματος, ο Γιώργος Καρατζαφέρης, όπως αποκαλύπτεται πλέον από έγγραφα, προέβη στις εξής κινήσεις:

1. Κλείνει την υπεράκτια εταιρεία Catalina και μεταφέρει τον λογαριασμό της σε άλλη τράπεζα.

2. Αλλάζει την επωνυμία της υπεράκτιας εταιρείας του σε Sunshine Delight Ltd και αλλάζει -και πάλι- τράπεζα αλλά και φορολογικό παράδεισο.

3. «Φεύγει» από την τράπεζα Julius Baer και πηγαίνει στην τράπεζα RBS, στα νησιά Gernsey.

Ωστόσο, όσο ο Γιώργος Καρατζαφέρης προσπαθεί να εξαφανίσει το χρήμα και τα ίχνη του, τόσο η Αρχή για το ξέπλυμα αυξάνει τις υποψίες της για την προέλευση των χρημάτων και βρίσκεται στο «κατόπι» του. Τηρώντας τη βασική αρχή «ακολούθα το χρήμα», η Αρχή παρακολουθεί επισταμένως τις κινήσεις Καρατζαφέρη και διαπιστώνεται ότι ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ προβαίνει σε μία ακόμα κίνηση.

Συγκεκριμένα, κλείνει και την Sunshine Delight, αμέσως μετά ιδρύει άλλο νομικό πρόσωπο (trust) και μεταφέρει τον λογαριασμό του από τα νησιά Gernsey στα νησιά Jersey. Ο ίδιος, μάλιστα, βγαίνει εντελώς «από το κάδρο» και τοποθετεί την αδελφή του και τον γιο του ως δικαιούχους του trust, που φέρει την επωνυμία «Τhe Feriska Trust».

Οι κινήσεις του, που προκαλούν από την αρχή υποψίες στις αρμόδιες αρχές, επιβεβαιώνονται πλήρως από τα αιτήματα της δικαστικής συνδρομής που αποστέλλουν από τον περασμένο Μάρτιο οι εισαγγελείς Διαφθοράς Πόπη Παπανδρέου και Αντώνης Ελευθεριάνος. Τα έγγραφα που φθάνουν στην Εισαγγελία Διαφθοράς (επικεφαλής η Ελένη Ράικου) δεν αφήνουν αμφιβολία για την κατάθεση 1,6 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Καρατζαφέρη από εταιρεία των Τσάτσου και Κομνόπουλου.

Οι εισαγγελείς στέλνουν τα αποκαλυπτικά έγγραφα που έχουν στα χέρια τους στον αρμόδιο εισαγγελέα για το «πόθεν έσχες» Παναγιώτη Μπρακουμάτσο και από εκεί το θέμα φθάνει στη Βουλή. Η έρευνα της αρμόδιας επιτροπής αποδεικνύει ότι ο Γιώργος Καρατζαφέρης δεν είχε δηλώσει την υπεράκτια εταιρεία του, παρά μόνον στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και ασφαλώς ούτε και τα ποσά, 6 εκατ., που είχε σε λογαριασμούς της.

Τώρα οι δικαστικές αρχές ερευνούν σε βάθος την προέλευσή τους, αλλά και δεύτερη εταιρεία του Γιώργου Καρατζαφέρη, που έχει επίσης εντοπιστεί. Φέρει την επωνυμία Homeric και έχει ήδη ζητηθεί το άνοιγμα των λογαριασμών της και η όποια κίνησή της. Οι δικαστικές έρευνες, άλλωστε, για τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ, όπως διαβεβαιώνουν οι αρμόδιες αρχές, βρίσκονται ακόμα στην αρχή...

Έντυπη