Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016

Συγκλονίζει το θαύμα του Αγίου Ιωάννη του Ρώσσου

Δύο ώρες περίπου προσευχόταν κλαίγοντας ο Κωνσταντίνος Πολυχρονίου, ανώτερος κρατικός υπάλληλος μπροστά στον Άγιο.
Μπήκε στην εκκλησία με πιτζάμες κάτι που έκανε εντύπωση σε όλους. Τον σταμάτησε ένας ιερέας και τον ρώτησε γιατί έκλαιγε τόση ώρα, και γιατί δεν ήταν ντυμένος κανονικά.«Όχι πάτερ», απάντησε και συνέχισε, με ξεκούρασε για πολλά χρόνια ο Άγιος, αυτός, ο μεγάλος και θαυματουργός γιατρός που υπηρετείτε. Το πρωί στον «Ευαγγελισμό» ήρθε η γυναίκα μου να με δει.
Έχει περάσει δεκαετία και πλέον να σταθώ όρθιος όπως με βλέπετε τώρα. Μία χρόνια πάθηση του νευρικού συστήματος και μία αρρώστια που είχα περάσει μου έφεραν αναπηρία τόση που έχασα τη θέση μου, πήρα πρόωρα σύνταξη και οδηγήθηκα στα Νοσοκομεία γιατί μετά το δεύτερο χρόνο είχα πάνω από 80% παράλυση των κάτω άκρων. Ή παράλυση, η κακή ψυχολογική κατάσταση, η πρόωρη έξοδος μου από τη δραστηριότητα της ζωής με οδηγούσαν σε μαρασμό, σχεδόν στο θάνατο.
Η γυναίκα μου ήρθε στο Νοσοκομείο, με βρήκε να κοιμάμαι, δεν με ξύπνησε, παρά κάθισε δίπλα στο κρεβάτι μου σε μια καρέκλα.
Για λίγα δευτερόλεπτα την πήρε ο ύπνος.
Βλέπει στο όνειρο της ότι, στο διπλανό θάλαμο γινόταν επισκεπτήριο γιατρών.
Ανάμεσα τους ήταν ένας άγνωστος ξένος γιατρός.
Τον πλησιάζει η γυναίκα μου και του λέει: «Γιατρέ μου, είστε ξένος; Σας βλέπω για πρώτη φορά στο Νοσοκομείο. Σας παρακαλώ στο διπλανό θάλαμο έχω τον άνδρα μου πάνω από δέκα χρόνια παράλυτο. Οι γιατροί μου έχουν πει την αλήθεια, ότι χάνω το σύντροφο μου. Χάνω το στήριγμα μου. Θα πεθάνει ο σύζυγος μου. Ελάτε, γιατρέ μου, να τον δείτε, να του δώσετε κουράγιο, να μας πείτε κάτι και σεις».
– Πήγαινε, κυρία μου, περίμενε και θα δω και το σύζυγο σου.
Ναι, γιατρέ μου, πέστε μου το όνομα σας, να σας περιμένω...
– Ιωάννης Ρώσος, της απαντά.
Ξυπνάει, πετιέται από το κάθισμα της.
Με βλέπει που προσπαθώ μόνος μου, στηριγμένος στους αγκώνες μου, να σηκωθώ. Βοήθησε με, γυναίκα, της λέγω, κάποιος με κρατάει άπ’ τις μασχάλες και με σηκώνει, βοήθησε και συ...
Σηκώθηκα, πάτησα στο έδαφος, όταν τα κλάματα της γυναίκας μου είχαν φέρει γύρω μας γιατρούς και βοηθητικό προσωπικό.
Ο υπεύθυνος γιατρός του τμήματος, ένας πιστός χριστιανός, συγκλονίζεται από τη διήγηση της συζύγου μου και προτρέπει:
«Κύριε Πολυχρονίου όπως είσαι, μη ζητάς, να αλλάξεις τις πιζάμες σου, φύγετε, πάρτε ταξί στην είσοδο του Νοσοκομείου και πηγαίνετε στο Πνευματικό θεραπευτήριο, στην Εκκλησία του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου, που είναι στην καταπράσινη κοιλάδα του Προκοπίου της Ευβοίας, όπου και ολόκληρο το ιερό του Λείψανο.
Πηγαίνετε, πέστε το μεγάλο σας ευχαριστώ και γυρίστε για το εξιτήριο που αυτή τη φορά –σπάνια βέβαια– το υπογράφει όχι γιατρός αλλά ένας Άγιος!»


Read more: http://www.newsbomb.gr/ellada/ekklhsia/story/683550/sygklonizei-to-thayma-toy-agioy-ioanni-toy-rossoy#ixzz44PH2YnbW

Οδοιπορικό στην Ιερά Μονή Μεγάλου Αντωνίου στην Αριζόνα (ΦΩΤΟ)

Η Ιερά Μονή του Μεγάλου Αντωνίου στην Αριζόνα είναι ένα από τα ξεχωριστά σημεία της Ορθοδοξίας στις ΗΠΑ.
Ενα όραμα του Γέροντα Εφραίμ Φιλοθεΐτη με την ευλογία του Θεού έγινε πραγματικότητα πριν από δύο δεκαετίες και πλέον κατέχει περίοπτη θέση στις καρδιές των Ορθοδόξων της χώρας.
Η Ιερά Μονή βρισκόμενη στη μέση της ερήμου, ξεπροβάλλει στην άμμο ανάμεσα στους κάκτους. Είναι σαν μια όαση, αφού περιβάλλεται λογής λογής δέντρα όπως ελιές, πορτοκαλιές, λεμονιές αμπέλια, όμορφα και πολύχρωμα λουλούδια και νερό που προσφέρει λίγη δροσιά στο καυτό περιβάλλον της Αριζόνας, μιας από τις θερμές πολιτείες των ΗΠΑ. Το μοναστήρι έρχεται δεύτερο σε επισκέψεις στην Πολιτεία της Αριζόνας μετά το Γκραντ Κάνυον, το μεγάλο φαράγγι με τον απίστευτο κάλος.
Στη Μονή, ο Γερ. Εφραίμ και οι λοιποί πατέρες φροντίζουν για κάθε διαβάτη που σταματά εκεί. Οι μοναχοί εκτός από την προσευχή ασχολούνται και με τις εργασίες στον κήπο με τα λαχανικά, τα δέντρα και τα λοιπά φυτά. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως δεν υπάρχει φράχτης γύρω από το Μοναστήρι, παρόλα αυτά τα άγρια ζώα της ερήμου δεν παραβιάζουν τον χώρο και δεν καταστρέφουν ούτε απειλούν ζωές.
Μέσω του φωτογραφικού φακού της αναγνώστριας του ΕΚΚΛΗΣΙΑ Online, Λυδίας Μαυροβίτη, που μέσα στον Φεβρουάριο επισκέφθηκε την Ιερά Μονή, μπορείτε να περιηγηθείτε σε αυτό το ξεχωριστό μέρος. Την ευχαριστούμε που μας εμπιστεύτηκε το φωτογραφικό υλικό.
IMG_20160223_020914797.jpg
IMG_20160223_161624832.jpg
IMG_20160223_161632455.jpg
IMG_20160223_161711574.jpg
IMG_20160223_161728573.jpg
IMG_20160223_161746725.jpg
IMG_20160223_161757632.jpg
IMG_20160223_161823844.jpg
IMG_20160223_161853486.jpg
IMG_20160223_161921127.jpg
IMG_20160223_162037549_HDR.jpg
IMG_20160223_162102958.jpg
IMG_20160223_162116029_HDR.jpg
IMG_20160223_162455024_HDR.jpg
IMG_20160223_162540765_HDR.jpg
IMG_20160223_162546801.jpg
IMG_20160223_162615960_HDR.jpg
IMG_20160223_162727760.jpg
IMG_20160223_162753381_HDR.jpg
IMG_20160223_162813278.jpg
IMG_20160223_162855801.jpg
IMG_20160223_163004310.jpg
IMG_20160223_163033140.jpg
IMG_20160223_163048362.jpg
IMG_20160223_163120027.jpg
IMG_20160223_163135733.jpg
IMG_20160223_163347741.jpg
IMG_20160223_224535469.jpg
IMG_20160224_164040282.jpg
IMG_20160224_164145987_HDR.jpg
IMG_20160224_164214804.jpg
IMG_20160224_164229698_HDR.jpg
IMG_20160224_164420271.jpg
IMG_20160224_164423472.jpg
IMG_20160224_164439961_HDR.jpg
IMG_20160224_164532630.jpg
IMG_20160224_164602119.jpg
IMG_20160224_164717653.jpg
IMG_20160224_164855643.jpg
IMG_20160224_165241259.jpg
IMG_20160224_165542558.jpg
IMG_20160224_165715333.jpg
IMG_20160224_170032803.jpg
- See more at: http://ekklisiaonline.gr/monastiria/item/12669-odoiporiko-stin-iera-moni-megalou-antoniou-stin-arizona-foto#sthash.TEX93glx.dpuf

Μετάνοια καὶ Ἐξομολόγηση

Μετάνοια καὶ Ἐξομολόγηση

Ἱερὰ Μονὴ Σαγματᾶ
2008

Μετάνοια-Ἐξομολόγηση

Τὸ μεγαλύτερο γεγονὸς τῆς ἐπίγειας ζωῆς μας εἶναι ἀναμφισβήτητα τὸ βάπτισμά μας. Τὴν ἡμέρα ποὺ βαπτισθήκαμε ἀρνηθήκαμε τὸ διάβολο, τὰ ἔργα του, τὴ λατρεία του, τὸ σκοτάδι του καὶ ἑνωθήκαμε μὲ τὸν Χριστό· μπολιαστήκαμε στὸ Πανάγιο Σῶμα Του, τὴν ἐκκλησία. Μὲ ἄλλα λόγια γίναμε παιδιὰ τοῦ Θεοῦ- Πατέρα, μέλη τῆς δικῆς Του οἰκογένειας. Καὶ ξεκινήσαμε μία πνευματικὴ πορεία, ποὺ σκοπὸ ἔχει τὴν τελείωσή μας, τὴν θέωσή μας. Ἡ πνευματικὴ ὅμως αὐτὴ πορεία, πολλὲς φορὲς διακόπτεται ἀπὸ τὴν ἀμέλειά μας καὶ τὴν ἁμαρτία. Ξεχνᾶμε τὶς δωρεὲς καὶ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, λησμονοῦμε τὶς ὑποσχέσεις ποὺ δώσαμε στὸ ἅγιο βάπτισμα καὶ ξαναγυρνᾶμε στὴ δουλεία τῆς ἁμαρτίας. Ὅμως ὁ φιλάνθρωπος Θεός, γνωρίζοντας τὴν ἀδυναμία μας, μᾶς προσφέρει τὴν δυνατότητα νὰ ἐπιστρέψουμε πάλι κοντά Του, νὰ διορθώσουμε τὴν πορεία μας, νὰ γιατρέψουμε τὶς πληγές μας. Καὶ αὐτὸ ἐπιτυγχάνεται μὲ τὸ μυστήριο τῆς μετανοίας καὶ ἐξομολογήσεως.

Ἡ ἁμαρτία καὶ οἱ καρποί της

Ἁμαρτία δὲν εἶναι ἁπλὰ καὶ μόνον ἡ παράβαση κάποιων νόμων, ἢ ἡ παράλειψη κάποιου καθήκοντος. Στὴν παραβολὴ τοῦ ἀσώτου ὁ Χριστὸς μᾶς δείχνει ὅτι ἡ ἁμαρτία εἶναι κάτι πολὺ βαθύτερο. Εἶναι μιὰ ἀνταρσία, μιὰ ἐπανάσταση, καὶ κατὰ συνέπεια, μιὰ ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὸν Θεὸ-Πατέρα καὶ τὴν ἐκκλησία Του.
Οἱ καρποὶ αὐτῆς τῆς ἀπομάκρυνσης εἶναι ἐξαιρετικὰ πικροί. Ἡ ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὸν Θεὸ σημαίνει θάνατο. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ἁμαρτία, σὲ τελευταία ἀνάλυση, εἶναι κάθε ἐνέργεια αὐτοκαταστροφῆς. «Τὰ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος».

Ἡ μετάνοια

Ἡ μετάνοια εἶναι ἕνα δεύτερο βάπτισμα, ἢ ἀνανέωση τοῦ βαπτίσματος. Δὲν εἶναι μιὰ τυπικὴ ἐξομολόγηση ποὺ κάνει κανεὶς πρὶν τὶς μεγάλες γιορτές, ἡ κάτω ἀπὸ σκληρὲς ψυχολογικὲς συνθῆκες. Ὅπως τὸ λέει ἡ λέξη, μετάνοια (μετανοῶ) σημαίνει τὴν ὁλοκληρωτικὴ ἀλλαγὴ ζωῆς, τὴν ἄρνηση τῆς ἁμαρτίας, τὴν ἀλλαγὴ τῆς νοοτροπίας. Ἐὰν δὲν θελήσουμε νὰ ἀπομακρυνθοῦμε ἀπὸ τὴν ἁμαρτία καὶ νὰ ἀλλάξουμε ζωή, τότε ἡ μετάνοιά μας δὲν εἶναι ἀληθινή.

Ἡ ἐξομολόγηση

Ἂν ἡ μετάνοια εἶναι τὸ πρῶτο μέρος τοῦ μυστηρίου, τὸ δεύτερο μέρος εἶναι ἡ ἐξομολόγηση, δηλαδή, ἡ ἐνώπιον τοῦ πνευματικοῦ ὁμολογία τῶν ἁμαρτιῶν μας. Ἐξομολόγηση, μὲ ἁπλὰ λόγια, εἶναι τὸ ἄδειασμα τοῦ δηλητηρίου. Ὅταν πιεῖ κανεὶς δηλητήριο δὲν ὑπάρχει ἄλλη λύση. Τὸ ἴδιο καὶ ἡ ἐξομολόγηση. Ἐκεῖ βγάζουμε τὸ δηλητήριο τῆς ἁμαρτίας. Ξεγυμνώνουμε τὴν ψυχή μας, ἀποκαλύπτουμε τὶς πληγές μας, ὁμολογοῦμε τὴν ἀρρώστια μας, προσκομίζουμε τὸν προσωπικό μας πόνο.

Προετοιμασία

Σὲ πολλὰ θέματα τῆς πίστης μας, παρόλο ποὺ λεγόμαστε Χριστιανοί, ἔχουμε μεγάλη ἄγνοια. Εἰδικὰ ὅμως στὸ θέμα τῆς μετάνοιας καὶ ἐξομολόγησης, ἡ ἄγνοια καὶ ἡ ἐπιπολαιότητα, βρίσκονται στὸν μεγαλύτερο βαθμό. Οἱ περισσότεροι προσερχόμαστε στὸ ἐξομολογητήριο ἐντελῶς ἀνέτοιμοι. Ζητᾶμε ἀπὸ τὸν ἱερέα νὰ μᾶς «ρωτήσει» αὐτός, σὰ νά ῾ναι ἡ ἐξομολόγηση ἀνακριτικὸ γραφεῖο. Ἢ προσερχόμαστε στὴν ἐξομολόγηση γιὰ νὰ ποῦμε πόσο «καλοὶ» ἄνθρωποι εἴμαστε καὶ πόσες καλοσύνες ἔχουμε κάνει. Ἡ στάση αὐτὴ δείχνει πὼς δὲν ἔχουμε ἐπιχειρηθεῖ μιὰ μικρή, ἔστω, προετοιμασία καὶ γνήσια αὐτοκριτική. Ἂν θέλουμε νά ῾μαστε εἰλικρινεῖς μὲ τὸν ἑαυτό μας, δὲν ὑπάρχει ἁμαρτία ποὺ νὰ μὴν τὴν ἔχουμε κάνει μὲ κάποιο τρόπο. Μιὰ προσεκτικὴ καὶ εἰλικρινὴς ἐξέταση τῆς καρδιᾶς μας, θὰ μᾶς δείξει πὼς μέσα μας φωλιάζουν πλήθη παθῶν καὶ ἁμαρτιῶν.
Γιατὶ, βέβαια, ἡ πραγματικὴ ἁμαρτωλότητα δὲν εἶναι μόνον ἡ ἐξωτερικὴ συμπεριφορά, ἀλλὰ ἡ ἐσωτερικὴ διάθεση καὶ ἐμπάθεια.

Αὐτοέλεγχος

Εἶναι, λοιπόν, ἀπαραίτητο πρὶν προσέλθουμε στὸν πνευματικό, νὰ καθίσουμε σ᾿ ἕνα ἥσυχο μέρος, νὰ προσευχηθοῦμε θερμὰ στὸν Θεὸ νὰ μᾶς δώσει ἀληθινὴ μετάνοια, νὰ φωτίσει τὰ κρυπτὰ τῶν καρδιῶν μας καὶ νὰ κάνουμε μιὰ ὅσο τὸ δυνατὸν τίμια βυθοσκόπηση. Στὴν προσπάθειά μας αὐτὴ θὰ μᾶς βοηθήσουν πολὺ μερικὰ κείμενα τῆς ἐκκλησίας μας, ὅπως ἡ ἀνάγνωση τῶν Δέκα Ἐντολῶν, τῆς ἐπὶ τοῦ Ὄρους Ὁμιλίας τοῦ Κυρίου, τῶν εὐχῶν τῆς Θείας Μεταλήψεως. Ὅλα αὐτὰ εἶναι ἕνας καθρέπτης, μέσα ἀπὸ τὸν ὁποῖο μποροῦμε νὰ δοῦμε τὸν ἐσωτερικό μας κόσμο.
Τὴν ἐξαγόρευσή μας μποροῦμε νὰ τὴν ὑποδιαιρέσουμε σὲ τρεῖς βασικοὺς τομεῖς:
α) Ἡ σχέση μας μὲ τὸν Θεό
  • Ἔλλειψη ζωντανῆς σχέσης μὲ τὸν Θεό.
  • Κλονισμὸς πίστεως καὶ ἐμπιστοσύνης στὸν Θεὸ καὶ στὴν πρόνοιά Του, στὶς ὁποιεσδήποτε δυσκολίες.
  • Ζητήματα πίστεως, ἀδυναμίας, ἀμφιβολίας, ὀλιγοπιστίας.
  • Ἀδιαφορία γιὰ τὴν προσευχή, νηστεία, θεία λατρεία, ἐκκλησιασμό, συχνὴ θεία μετάληψη.
  • Ἀδιαφορία γιὰ τὴν μελέτη τῆς ἁγίας Γραφῆς καὶ πνευματικῶν βιβλίων.
  • Γογγυσμὸς κατὰ τοῦ Θεοῦ, βλασφημία, ἢ λογισμοὶ βλασφημίας.
  • Ὅρκος, ἐπιορκία, ψευδορκία, ταξίματα.
  • Μαγεία, μαντεία, αἰσχρολογία κ.λπ., πίστη στὶς προλήψεις, στὴν τύχη, στὰ ὄνειρα.
β) Ἡ σχέση μας μὲ τὸν πλησίον
  • Ἔλλειψη ἀγάπης γιὰ τὸν πλησίον, ἀδιαφορία γι᾿ αὐτόν, ὑποτίμηση, περιφρόνηση.
  • Μίσος, φθόνος, χαιρεκακία, ἔχθρα, μνησικακία, ἐκδικητικότητα, ἀνταπόδοση κακοῦ, σκληρότητα, ἀσυγχωρησία, πικρία, ζήλεια.
  • Ἐριστικότητα, φιλονικία, κατάρες, ὕβρεις, εἰρωνεία, ἐμπαιγμός, κοροϊδία, χειροδικία, φόνος.
  • Κατάκριση, καταλαλιά, ἱεροκατηγορία, συκοφαντία, ραδιουργία, καχυποψία.
  • Ψεῦδος, ἀνειλικρίνεια, ἀνεντιμότητα.
  • Κλοπή, κατάχρηση, καταστροφὴ ξένης περιουσίας, κακομεταχείριση τῆς δημιουργίας τοῦ Θεοῦ.
  • Ἀγνωμοσύνη, ἀχαριστία, ἀναίδεια, θρασύτητα, ἔλλειψη σεβασμοῦ σὲ γονεῖς, προϊσταμένους, ἱερεῖς κ.λπ.
  • Σκανδαλισμὸς ἄλλων μὲ τὴ ζωή μας, τὴ συμπεριφορά μας, τὴν προκλητικὴ ἐμφάνιση.
  • Παράλειψη καλοῦ καὶ ἐλεημοσύνης.
Στὴν οἰκογένεια:
  • Ἔλλειψη ἀγάπης, πνεύματος θυσίας, ὑποχωρητικότητας καὶ ἀλληλοκατανόησης.
  • Ἔλλειψη ἐνδιαφέροντος, καλοσύνης καὶ χρόνου γιὰ τὸν σύζυγο καὶ τὰ παιδιά.
  • Ἐριστικόχητα, πεῖσμα, ὑπονόμευση συζύγου.
  • Ἀδιαφορία γιὰ τὴν ἀνατροφὴ καὶ χριστιανικὴ ἀγωγὴ τῶν παιδιῶν.
  • Παράλογες καὶ ἐγωιστικὲς ἀπαιτήσεις ἀπὸ σύζυγο καὶ παιδιά.
  • Ἄκαιρες, πιεστικὲς καὶ ἀδικαιολόγητες ἐπεμβάσεις στὴ ζωὴ καὶ στὶς ἀποφάσεις τῶν παιδιῶν, ἢ στὶς οἰκογένειές τους.
  • Ὑπονόμευση τῶν προσπαθειῶν τους καὶ τοῦ δεσμοῦ τους.
  • Μοιχεία.
Στὸ ἐπάγγελμα:
  • Ἀπάτη, νοθεία στὴν ἐργασία ἢ στὸ ἐμπόρευμα.
  • Αἰσχροκέρδεια, κατάχρηση, παρανομία, τοκογλυφία, ἀπόκρυψη ἐμπορευμάτων, κλοπή.
  • Ἀνεντιμότητα στὶς συναλλαγές, δολιότητα ἐπαγγέλματος.
  • Κακομεταχείριση, ἐκμετάλλευση, ἀδικία σὲ βάρος τῶν ὑπαλλήλων, ἐργατῶν, ὑφισταμένων.
  • Προσωποληψία.
γ) Ἡ σχέση μας μὲ τὸν ἑαυτό μας.
  • Ἀδιαφορία γιὰ τὴν πνευματικὴ ζωὴ καὶ κατάρτισή μας.
  • Ἀνευθυνότητα, ραθυμία, ἀκηδία, ἀμέλεια.
  • Διασκεδάσεις, χαρτοπαιξία, γαστριμαργία, λαιμαργία, μέθη, ναρκωτικά.
  • Φιλαργυρία, ἀπληστία, πλεονεξία, πλοῦτος, καταναλωτικὴ μανία, πολυτέλεια, ἐπιδίωξη βολέματος, ἀτομισμός.
  • Ὑποκρισία.
  • Αἰσχρολογία, ἀργολογία, φλυαρία.
  • Θυμός, ὀργή.
  • Ὑπερηφάνεια, οἴηση, ἐγωισμός, ὑπεροψία, ματαιοδοξία, κενοδοξία, φιλαρχία, φιλοπρωτεία, μεγαλομανία, μεγαλοστομία, φιλαρέσκεια, ἐπιδίωξη ἐπαίνων, πεῖσμα, ἰσχυρογνωμοσύνη, δαιμονικὴ αὐτοπεποίθηση, ἰδιοτροπία.
  • Ἁμαρτίες καὶ πειρασμοὶ τῆς σάρκας.
  • Ἔλλειψη σεβασμοῦ στὸ σῶμα, ποὺ εἶναι ὁ ναὸς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
  • Ἀνάγνωση ἀνήθικων περιοδικῶν, βιβλίων κ.λπ. ἡ θέαση ἀνήθικων κινηματογραφικῶν, θεατρικῶν, τηλεοπτικῶν ἔργων.
  • Ἀνήθικες σκέψεις, λογισμοί, φαντασίες.
  • Πορνεία, μοιχεία, αὐνανισμὸς κ.λπ. σαρκικὰ ἁμαρτήματα.
  • Ἔκτρωση.
Ἀφοῦ, λοιπόν, ἐξετάσουμε τὸν ἑαυτό μας μὲ εἰλικρίνεια, ἂς γράψουμε σ᾿ ἕνα χαρτί, ὅ,τι συλλέξαμε ἀπ᾿ αὐτὴ τὴν ἔρευνα καὶ ὕστερα ἂς προστρέξουμε στὸν πνευματικό.

Ἐμπόδια-δικαιολογίες-ἐνστάσεις

Ὁ δρόμος τῆς ἐπιστροφῆς δὲν εἶναι χωρὶς ἐμπόδια. Ἐνῶ κατὰ βάθος μπορεῖ νὰ ἐπιθυμοῦμε τὴν ἐπιστροφή μας, δὲν κάνουμε τὸ σωτήριο βῆμα. Ἀναβάλλουμε τὴν ἐξομολόγηση, προσπαθώντας μὲ διάφορες δικαιολογίες νὰ καθησυχάσουμε τὴ συνείδησή μας. Εἶναι συνηθισμένες οἱ δικαιολογίες: «Γιατί νὰ ἐξομολογηθῶ; Δὲν σκότωσα, δὲν ἔκλεψα...» ἢ «ἐγὼ τὰ λέω στὴν εἰκόνα...» κ.λπ. Ἄλλοι, πάλι, διστάζουμε ἀπὸ ντροπή, ἢ ἀπόγνωση. Ἄλλοι ζητοῦμε ἀπὸ τὸν ἱερέα νὰ μᾶς διαβάσει εὐχέλαιο ἢ μόνον τὴν συγχωρητικὴ εὐχή. Ὅμως μάταια προσπαθοῦμε νὰ καθησυχάσουμε τὴ συνείδησή μας. Δικαιολογίες μποροῦμε νὰ βροῦμε ἄπειρες. Ἡ καρδιά μας ὅμως μόνον μὲ τὴν ἀληθινὴ μετάνοια μπορεῖ νὰ ἀναπαυτεῖ.

Μπροστὰ στὸν πνευματικὸ

Ὅταν εἴμαστε ἕτοιμοι γιὰ τὸ μεγάλο βῆμα, ἂς προστρέξουμε στὸν πνευματικό, ποὺ θὰ τὸν νιώσουμε σὰν πατέρα καὶ ἂς τοῦ ἀνοίξουμε τὴν καρδιά μας. Γιὰ νά ῾ναι εὐπρόσδεκτη ἀπὸ τὸν Θεὸ ἡ ἐξομολόγησή μας, πρέπει νὰ γίνει μὲ ταπείνωση, μὲ φόβο Θεοῦ, μὲ εἰλικρίνεια, μὲ ἀκρίβεια, χωρὶς ὑπερβολές. Ἂς ἔχουμε ὑπόψη μας ὅτι κατὰ τὴν ἱερὴ ὥρα τῆς ἐξομολόγησης:
α. Δὲν μεταφέρουμε εὐθύνες σὲ ἄλλους, δὲν ἀναφέρουμε ἄλλους, οὔτε ἐξομολογούμαστε τὰ ἁμαρτήματα ἄλλων. Ἀναλαμβάνουμε ὅλη τὴν εὐθύνη καὶ ἀποφεύγουμε τὶς δικαιολογίες καὶ τὰ μισόλογα.
β. Δὲν ἀρχίζουμε ἱστορίες ὁλόκληρες καὶ ἐκτεταμένες περιγραφές. Εἴμαστε σύντομοι καὶ συγκεκριμένοι.
γ. Δὲν ἐξομολογούμαστε γενικὰ καὶ ἀόριστα (π.χ. «Εἶμαι πολὺ ἁμαρτωλός», ἢ «ὅλες τὶς ἁμαρτίες τὶς ἔχω κάνει»). Ἀναφέρουμε συγκεκριμένα σὲ τί βρεθήκαμε ἀνάξιοί της ἀγάπης τοῦ Θεοῦ.
δ. Δὲν ἀναφέρουμε τὰ καλά μας ἔργα καὶ τὶς (ἀνύπαρκτες) «ἀρετές» μας.
ε. Δὲν ἀναφέρουμε ἁμαρτίες ποὺ ἔχουμε ἐξομολογηθεῖ (ἐκτὸς ἂν τὶς ἐπαναλάβαμε).
γ. Δὲν ἀποκρύπτουμε τίποτα, γιατὶ ἔτσι ἐμπαίζουμε τὸ μυστήριο.

Μετὰ τὴν ἐξομολόγηση

Ὁ πνευματικός μας πατέρας, ἀφοῦ μᾶς ἀκούσει, θὰ μᾶς συμβουλεύσει καὶ θὰ μᾶς κατατοπίσει πῶς θὰ ἀγωνιστοῦμε καὶ πῶς θὰ διορθώσουμε τὴν πορεία μας. Πιθανὸν νὰ μᾶς δώσει κάποιο ἐπιτίμιο. Αὐτὸ δὲν ἔχει χαρακτήρα τιμωρίας ἢ ἐξιλέωσης. Τὸ ἐπιτίμιο εἶναι πνευματικὸ φάρμακο καὶ πνευματικὸ ἀγώνισμα ποὺ θὰ μᾶς βοηθήσει ἀποτελεσματικά, γι᾿ αὐτὸ καὶ πρέπει νὰ τὸ δεχόμαστε μὲ εὐγνωμοσύνη καὶ νὰ τὸ τηροῦμε μὲ ἐπιμέλεια καὶ ἀκρίβεια.
Στὸ τέλος ὁ πνευματικός μας θὰ μᾶς διαβάσει τὴν συγχωρητικὴ εὐχὴ καὶ ἔτσι θὰ ἀποκατασταθοῦμε πάλι στὸ πατρικὸ σπίτι, στὴν οἰκογένεια τοῦ Θεοῦ-Πατέρα. Καὶ ὁ οὐράνιος Πατέρας ἑτοιμάζει καὶ μᾶς παραθέτει οὐράνια τράπεζα. Μᾶς κάνει κοινωνοὺς τοῦ σώματος καὶ αἵματός Του. Μᾶς ἑνώνει μὲ τοὺς ἄλλους ἀδελφούς μας.

Μετάνοια: ἕνας ἀτέλειωτος δρόμος

Πολλοὶ ρωτοῦν: «Κάθε πότε πρέπει νὰ ἐξομολογούμαστε»; Θὰ ἀπαντήσουμε πολὺ ἁπλά: Ὅποτε ἔχουμε κάτι. Οὔτε ἀραιὰ καὶ σπάνια, ἀλλὰ οὔτε καὶ μὲ τὸ παραμικρό. Ἂν π.χ. πέσουμε καὶ χτυπήσουμε καὶ τὸ τραῦμα εἶναι μικρό, δὲν χρειάζεται νὰ ἐνοχλήσουμε τὸν γιατρό. Ἂν τὸ τραῦμα εἶναι μεγάλο, τότε ἀσφαλῶς θὰ τὸν ἐπισκεφθοῦμε.
Ἀφοῦ, λοιπόν, τὰ καθημερινὰ ἁμαρτήματα δὲν μποροῦμε εὔκολα νὰ τὰ ἀποφύγουμε, θὰ προσπαθήσουμε νὰ ζοῦμε σὲ συνεχῆ μετάνοια καὶ τακτικὴ ἐξομολόγηση. Χρονικὲς συνταγὲς δὲν ὑπάρχουν. Ὁ καθένας ἔχει τὴν ἰδιαιτερότητά του, τὶς δικές του ἀνάγκες καὶ μποροῦμε μὲ τὸν πνευματικό μας πατέρα νὰ βροῦμε τὴν χρυσὴ τομή.
Τέλος ἂς μὴν ξεχνᾶμε ὅτι ἡ μετάνοια εἶναι ἕνας ἀτέλειωτος δρόμος, μιὰ διαρκὴς κατάσταση, ποὺ δὲν σταματάει ποτέ. Δὲν ὑπάρχει τέλος στὴ μετάνοια, γιατί τοῦτο θὰ σήμαινε τέλεια ὁμοίωση μὲ τὸν Θεό. Ἔτσι ἔζησαν οἱ ἅγιοι τῆς ἐκκλησίας μας. Ἔτσι ἂς προσπαθήσουμε νὰ τὴν ζήσουμε καὶ ἐμεῖς. Αὐτὴ ἂς εἶναι καὶ ἡ προσευχή μας: «Κύριε, δώρησαί μοι μετάνοιαν ὁλόκληρον καὶ καρδίαν ἐπίπονον εἰς ἀναζήτησίν σου».
http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/explanatory/iera_monh_sagmata_metanoia_kai_exomologhsh.htm

Φόροι και εισφορές «τρώνε» το 60% του μισθού Μεγάλες επιβαρύνσεις για μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες

Σε εισφορές και φόρους χάνεται ο μισός μισθός των εργαζομένων, ενώ έρχονται και νέες επιβαρύνσεις με το φορολογικό και το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που θα διευρύνουν τις υπάρχουσες απώλειες.
Ειδικότερα εκτιμάται, σύμφωνα με τα Νέα, ότι με τα νέα μέτρα που συζητά η κυβέρνηση με τους δανειστές στο πλαίσιο της αξιολόγησης, τα 6 στα 10 ευρώ του μισθού θα τα τρώνε οι φόροι και οι εισφορές. Ενδεικτικό είναι ότι με βάση τα στοιχεία του 2014 (ΟΟΣΑ), ένας εργαζόμενος με δύο παιδιά πλήρωνε για φόρους και εισφορές το 43,4% του μισθού του.
Για το 2016 οι επιβαρύνσεις από τη φορολογία εισοδήματος αναμένεται να διευρυνθούν περαιτέρω, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία σενάρια του υπουργείου Οικονομικών, εισοδήματα πάνω από 9.100 ευρώ θα πληρώσουν περισσότερο φόρο, ενώ πιο βαριά θα είναι και η έκτακτη εισφορά.
Υψηλότερες αναμένεται να είναι και οι ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζομένους, αν περάσει τελικά η κυβερνητική πρόταση για αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών για τις επικουρικές συντάξεις. Έτσι, η συνολική επιβάρυνση από εισφορές και φόρους θα αυξηθεί σε επίπεδο που προσεγγίζει το 60% του μισθού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.
Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση μέσω του νέου του ασφαλιστικού νομοσχεδίου επιμένει στην πρόταση για αύξηση των εισφορών κατά μία, ή ακόμη και κατά μισή μονάδα, καθώς διαφορετικά δεν καλύπτεται το έλλειμμα του ΕΤΕΑ (σήμερα 650 εκατ. ευρώ) το οποίο υπολογίζεται ότι θα φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη το διάστημα 2018 - 2024.
Παράλληλα, με το νέο νομοσχέδιο επιβάλλεται εισφορά 20% στο εισόδημα των επαγγελματιών, των επιστημόνων και των αγροτών (από 1.1.2017).
Οι επιστήμονες με εισόδημα έως 55.000 ευρώ θα έχουν έκπτωση έως 50%. Στους νέους επιστήμονες θα επιβληθεί συντελεστής 14% για τα πρώτα δύο χρόνια άσκησης του επαγγέλματός τους και 17% για τα τρία επόμενα χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ποσοστά κρατήσεων αναδεικνύουν ήδη από το 2014 τη χώρα μας σε παγκόσμια πρωταθλήτρια κρατήσεων.
Σύμφωνα με αυτά:
-Το υψηλό ποσοστό από τον μισθό εργαζομένου με δύο παιδιά που πάει σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές έφερε και πάλι στο προσκήνιο το θέμα των φορολογικών συντελεστών στη χώρα μας. Η στατιστική του ΟΟΣΑ ανέδειξε την ελληνική παγκόσμια πρωτιά: ο έλληνας εργαζόμενος με δύο παιδιά πληρώνει το 43,4% του μισθού του σε κρατήσεις, ποσοστό που είναι και το υψηλότερο μεταξύ των χωρών του Οργανισμού. Την ώρα, μάλιστα, που η κυβέρνηση συζητάει την αύξηση του ανώτατου συντελεστή, η στατιστική του ΟΟΣΑ αποδεικνύει ότι οι έχοντες τα υψηλότερα εισοδήματα στην Ελλάδα είναι ούτως ή άλλως οι βαρύτερα φορολογούμενοι.
-Οι ασφαλιστικές εισφορές είναι από τις υψηλότερες μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Ο μέσος όρος διαμορφώνεται στο 9,9% (στοιχεία 2014), με την Ελλάδα να βρίσκεται στο 16%. Στην κατάταξη των χωρών - μελών καταλαμβάνουμε την 6η υψηλότερη θέση, καθώς μας ξεπερνούν μόνο η Σλοβενία, η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Αυστρία και η Πολωνία.
http://www.newsbeast.gr/financial/arthro/2187268/fori-ke-isfores-trone-to-60-tou-misthou

Τι συμβαίνει με τα χαρτονομίσματα των 500 ευρώ στις τράπεζες Η εγκύκλιος της Τράπεζας της Ελλάδος για την καταγραφή στοιχείων

Νέοι κανόνες για το «σπάσιμο» στα γκισέ των τραπεζών των 500ευρων, καθορίζει η εγκύκλιος της Τράπεζας της Ελλάδος η οποία δίνει οδηγίες στους τραπεζικούς για το τι πρέπει να κάνουν με τους πελάτες τους.
Tον τελευταίο καιρό υπήρξε μεγάλη κινητικότητα στα γκισέ, έπειτα από τις φήμες ότι η ΕΚΤ σχεδιάζει να αποσύρει το χαρτονόμισμα λαμβάνοντας μέτρα για την καταπολέμηση της διακίνησης «μαύρου» χρήματος.
Aν κάποιος πάει να καταθέσει χρήματα στον λογαριασμό του ή σε λογαριασμούς τρίτων ταυτοποιείται. Είτε καταθέσει 500 ευρώ είτε λιγότερα δίνει στοιχεία, δηλαδή ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο κ.λπ.
H εγκύκλιος της ΤτΕ αναφέρει ότι οι τράπεζες θα καταγράφουν τα στοιχεία μόνο όσων είναι άγνωστοι σ’ αυτές. Αν δηλαδή κάποιος πάει στα γκισέ και να αλλάξει 500ευρα με μικρότερα χαρτονομίσματα κι έχει ήδη οποιοδήποτε λογαριασμό στην τράπεζα δεν έχει κανένα πρόβλημα και δεν χρειάζεται να καταγράφονται τα στοιχεία του. Αν, όμως, είναι κάποιος άγνωστος και πάει με χαρτονομίσματα των 500 ευρώ τότε η τράπεζα θα του κρατά τα στοιχεία διότι αυτό επιβάλλει η διεθνής νομοθεσία για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

Δείτε όλη την εγκύκλιο της ΤτΕ προς στις τράπεζες

Θέμα: Ανταλλαγή τραπεζογραμματίων αξίας 500 ευρώ και εκτέλεση συναλλαγών με αυτά
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, σε συνέχεια και της Απόφασης του Συμβουλίου Υπουργών της 12/2/2016 να καλέσει την Επιτροπή να διαβουλευθεί με την ΕΚΤ προκειμένου να εξετασθεί η λήψη μέτρων για τα υψηλής ονομαστικής αξίας χαρτονομίσματα και ιδιαίτερα αυτού των 500 ευρώ, ενόψει των στοιχείων που προέκυψαν από σχετική έρευνα της Europol και του σχεδίου δράσης της Επιτροπής που ακολούθως δημοσιεύθηκε, παρατηρείται αυξημένη ζήτηση εκ μέρους του συναλλακτικού κοινού για την ανταλλαγή, μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων, τραπεζογραμματίων της αξίας αυτής τα οποία οι συναλλασσόμενοι είχαν ενδεχομένως συγκεντρώσει κατά το πρόσφατο παρελθόν, σε άλλα μικρότερης αξίας. Το φαινόμενο αυτό συνεχίζεται παρά το ότι ουδεμία απόφαση έχει ληφθεί για την παύση έκδοσης του τραπεζογραμματίου των 500 ευρώ αλλά και του ότι και αν ακόμη ληφθεί στο μέλλον τέτοια απόφαση θα δοθεί ο κατάλληλος χρόνος για την ανταλλαγή των τραπεζογραμματίων των 500 ευρώ με άλλα μικρότερης ονομαστικής αξίας από τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας. Ενόψει της κατάστασης αυτής επισημαίνουμε με την παρούσα ότι τα πιστωτικά ιδρύματα οφείλουν να λαμβάνουν τα προβλεπόμενα από το σχετικό θεσμικό πλαίσιο μέτρα δέουσας επιμέλειας ως προς τον πελάτη για την πρόληψη και αποτροπή της χρήσης του τραπεζικού συστήματος για σκοπούς νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας μέσω και των πράξεων ανταλλαγής των εν λόγω τραπεζογραμματίων.
Ειδικότερα, τα πιστωτικά ιδρύματα, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων των άρθρων 12-14 και 17-19 του Ν. 3691/2008 και των παρ. 1.2 και 1.3 της Απόφασης ΕΤΠΘ 281/5/17.3.2009, στο πλαίσιο της εγκεκριμένης πολιτικής τους για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, όταν προβαίνουν σε πράξεις ανταλλαγής τραπεζογραμματίων των 500 ευρώ με χαρτονομίσματα μικρότερης αξίας ή αποδοχής αυτών ως μετρητών για τη διενέργεια συναλλαγών καλούνται να τηρούν τα ακόλουθα:
1.Να παρέχουν την υπηρεσία της ανταλλαγής τραπεζογραμματίων των 500 ευρώ αποκλειστικά σε πελάτες τους και προκειμένου περί φυσικών προσώπων σε δικαιούχους καταθετικού λογαριασμού στο πιστωτικό ίδρυμα, υφισταμένου ή ανοιχθησομένου, τηρουμένων των ισχυουσών διατάξεων για τον περιορισμό της ανάληψης μετρητών και της μεταφοράς κεφαλαίων.
2.Μέσω κατάλληλων διαδικασιών και μέτρων που λαμβάνουν, να καταγράφουν και να καταχωρούν μηχανογραφικά κάθε πράξη ανταλλαγής τραπεζογραμματίων των 500 ευρώ με άλλα μικρότερης αξίας.
3. Να αθροίζουν το σύνολο των πράξεων ανταλλαγής τραπεζογραμματίων των 500 ευρώ ανά πελάτη-φυσικό πρόσωπο μηχανογραφικά και να τις συνεκτιμούν με άλλες συναλλαγές του με χαρτονομίσματα της εν λόγω ονομαστικής αξίας καθώς και με τις λοιπές συναλλαγές του κατά την εφαρμογή των μέτρων επιμέλειας που αναφέρονται ιδίως στις παραγράφους 5.4, εδάφ. (ν), (νί) και (νiiϊ), 5.16 (Συναλλαγές με μετρητά) καθώς και 8.1 και 8.2 της Απόφασης ΕΤΠΘ 281/5/17.3.2009, όπως ισχύει.
4.Στο πλαίσιο και των προαναφερόμενων μέτρων δέουσας επιμέλειας που εφαρμόζουν, αναλόγως και του κινδύνου ΞΧ/ΧΤ, να παρακολουθούν και τις λοιπές συναλλαγές πελατών τους που εκτελούνται με προσκομιζόμενα τραπεζογραμμάτια των 500 ευρώ, όπως, κατάθεση σε λογαριασμό των ιδίων ή τρίτων, αίτηση διενέργειας πληρωμής ή μεταφοράς πίστωσης κλπ., εν αναφορά και προς το οικονομικό/συναλλακτικό προφίλ του εκάστοτε πελάτη.
Επιπλέον υπενθυμίζεται ότι τα πιστωτικά ιδρύματα οφείλουν κατά την ανταλλαγή τραπεζογραμματίων υψηλής ονομαστικής αξίας με άλλα, μικρότερης αξίας, να συμμορφώνονται πλήρως προς τις υποχρεώσεις τους, οι οποίες απορρέουν από την εφαρμογή της ΠΔ/ΤΕ 2501/2002 περί της ενημέρωσης των συναλλασσομένων με τα πιστωτικά ιδρύματα για τους όρους που διέπουν τις συναλλαγές τους.
http://www.newsbeast.gr/financial/arthro/2184079/ti-simveni-me-ta-chartonomismata-ton-500-evro-stis-trapezes?ref=pop

Σταμάτης Σπανουδάκης: Ουαι και αλίμονο στον άνθρωπο του πολιτισμού που δηλώνει ότι αγαπά τη χώρα του και τον Χριστό /

Untitled-1-11

Για τη νέα του δισκογραφική δουλειά μίλησε στον Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή Secret
με τον Σταύρο Παπαντωνίου ο συνθέτης Σταμάτης Σπανουδάκης.
Μιλώντας για τον νέο δίσκο του ο ίδιος δήλωσε πως πρόκειται για ένα έργο διαφορετικό από τα προηγούμενα, ενώ το αφιερώνει στην «ελεύθερη ψυχή που είναι η Ελλάδα».
Σχολίασε επίσης την έννοια της σκλαβιάς, υποστηρίζοντας πως ο κάθε άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να την αποβάλει, ενώ πρόσθεσε πως η ιστορία και η θρησκεία της χώρας συνιστά έμπνευση για τη δουλειά του.
«Αυτό που κάποιοι θέλουν να εξαφανίσουν, εγώ δεν θέλω να εξαφανιστεί και το μόνο όπλο που έχω είναι η μουσική μου», εξήγησε.
O ίδιος δηλώνει εντελώς απογοητευμένος από την πολιτική σκηνή της Ελλάδας αυτή τη στιγμή, ενώ ερωτηθείς για την σωτηρία της χώρας από κάποιον πολιτικό ηγέτη, ο Σταμάτης Σπανουδάκης τόνισε πως αυτή θα έρθει από κάποιο θαύμα.
Σχολιάζοντας τέλος την έννοια του πολιτισμού και τον προοδευτισμό είπε με ειρωνική χροιά «ουαι και αλίμονο στον άνθρωπο του πολιτισμού που πιστεύει στη χώρα του και στον Χριστό».
thestival.gr


πηγή: http://www.pentapostagma.gr/2016/03/%cf%83%cf%84%ce%b1%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%b4%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82-%ce%bf%cf%85%ce%b1%ce%b9-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%bc%ce%bf%ce%bd.html#ixzz44DPwuYp2

Ποιος φοβάται τον Πούτιν; Προκλητική δήλωση από Ευρωπαίο υπουργό

Τι είπε για τη Ρωσία και πώς θα αντιδράσει ο «τσάρος»
Ο υπουργός Εξωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου Φίλιπ Χάμοντ τόνισε την Τετάρτη ότι η Ρωσία αποτελεί απειλή σε παγκόσμια κλίμακα, καθώς δεν σέβεται τους κανόνες διεθνούς συμπεριφοράς.
Σε ερώτηση που του έγινε κατά την επίσκεψή του στη Γεωργία, πρώην σοβιετική δημοκρατία του Καυκάσου, σε σχέση με το αν η Ρωσία αποτελεί απειλή για το γεωργιανό κράτος ή για τις χώρες της Βαλτικής, ο κ. Χάμοντ απάντησε ότι «η Μόσχα αγνοεί τις νόρμες της διεθνούς συμπεριφοράς και παραβιάζει τους κανόνες του διεθνούς συστήματος».
Όπως υποστήριξε, «κάτι τέτοιο αποτελεί πρόκληση και απειλή για όλους μας».
Η προκλητική δήλωση του Χάμοντ έχει ήδη φτάσει στα αυτιά του Πούτιν και αναμένεται η επίσημη αντίδραση του Κρεμλίνου.


Read more: http://www.newsbomb.gr/kosmos/news/story/683519/poios-fovatai-ton-poytin-proklitiki-dilosi-apo-eyropaio-ypoyrgo#ixzz44P3MYPyZ

«Αρνητικές επιπτώσεις από αύξηση του φόρου στα καύσιμα» Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο αρμόδιος Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών

Ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις για την οικονομία θα έχει τυχόν αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα, επισημαίνει ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών με αφορμή σχετικές πληροφορίες.
Ο Σύνδεσμος τονίζει ότι παρά την μείωση των τιμών λιανικής που οφείλεται στην αντίστοιχη υποχώρηση των διεθνών τιμών, η κατανάλωση καυσίμων κατά το πρώτο δίμηνο του έτους μειώθηκε κατά 10%.
Σημειώνει ότι η φορολογία στα καύσιμα είναι ήδη από τις υψηλότερες στην Ευρώπη (70% της τελικής τιμής για τις βενζίνες, 55% για το πετρέλαιο κίνησης και 50% για το θέρμανσης), ενώ προσθέτει πως οι διεθνείς τιμές ενδέχεται να αυξηθούν το επόμενο διάστημα.
Ο ΣΕΕΠΕ σημειώνει τέλος ότι είναι αμφίβολο αν η αύξηση των φόρων θα αποφέρει τα προσδοκώμενα έσοδα (επικαλούμενος την εμπειρία από την αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης το 2012) και προειδοποιεί για επιπτώσεις στο μεταφορικό κόστος και τις τιμές των προϊόντων σε περίπτωση που αυξηθεί ο φόρος στο πετρέλαιο κίνησης.
http://www.newsbeast.gr/financial/arthro/2188273/arnitikes-epiptosis-apo-afxisi-tou-forou-sta-kafsima