Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Μαζική φυγή ελληνικών επιχειρήσεων Έως 6.000 εταιρίες έχουν ήδη μεταφερθεί στη Βουλγαρία ενώ 60.000 επαγγελματίες έχουν ανοίξει τραπεζικούς λογαριασμούς

 Ολοένα και περισσότερες μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις καταφεύγουν σε γειτονικές χώρες για να σωθούν από το εκρηκτικό μείγμα των capital controls, υψηλής φορολογίας και κοινωνικο-οικονομικής αστάθειας που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε μαζικά λουκέτα.
Αρκετοί μικρομεσαίοι, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», ανοίγουν εταιρικούς λογαριασμούς σε άλλες χώρες της ευρωζώνης, όπου έχουν συναλλαγές, για να μπορούν να πραγματοποιούν τραπεζικά εμβάσματα στους προμηθευτές τους ή να εισπράττουν από τους πελάτες τους. Κάποιοι προχωρούν και στο επόμενο βήμα λαμβάνοντας τη μεγάλη απόφαση να αποχαιρετήσουν τα πάτρια εδάφη.
«Με τη μεταφορά της έδρας της επιχείρησης στο εξωτερικό, οι επιχειρήσεις κερδίζουν σε σχέση με την εγχώρια οικονομία: πρόσβαση σε χρηματοδότηση, ασφάλεια κεφαλαίων και ατελή μεταβίβαση κεφαλαίων», όπως επισημαίνει στην εφημερίδα πρόεδρος φοροτεχνικής- λογιστικής εταιρείας.
Σύμφωνα με τους αρμόδιους φορείς, πρώτη επιλογή είναι η Βουλγαρία λόγω απόστασης και χαμηλής φορολογίας. Ακολουθεί η Κύπρος και μετά χώρες όπως πΓΔΜ, Αλβανία, Σερβία, Ρουμανία και Μαυροβούνιο. Λιγότεροι επιλέγουν χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Σε ό,τι αφορά τη Βουλγαρία, η εφημερίδα τονίζει πως οι αριθμοί για τις ελληνικές επιχειρήσεις που άνοιξαν εκεί μετά την επιβολή ελέγχων κεφαλαίων «παίζουν»: από την ελληνική πρεσβεία στη Σόφια αναφέρουν πως φτάνουν στις 1000 ενώ ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος μιλά για 1000 έως 6000 επιχειρήσεις. Πηγές αναφέρουν πως δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τον παραπάνω αριθμό. Σύμφωνα με τον γενικό σύμβουλο οικονομικών και εμπορικών υποθέσεων στη Σόφια Γιώργο Κουτσοδήμο, οι φήμες για ίδρυση 60.000 ελληνικών επιχειρήσεων δεν ευσταθούν. «Εκείνο που φαίνεται ότι συνέβη είναι ότι άνοιξαν 60.000 λογαριασμοί από ελληνικές επιχειρήσεις σε βουλγαρικές τράπεζες για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των capital controls. Μάλιστα αυτοί οι λογαριασμοί φαίνεται ότι λειτουργούν, στερώντας δουλειές και έσοδα από το εγχώριο τραπεζικό σύστημα. Αυτό δυστυχώς είναι κάτι που θα συνεχιστεί», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Κυριάκος Λουφάκης στην εφημερίδα.
http://www.newsbeast.gr/financial/arthro/2116690/maziki-figi-ellinikon-epichiriseon

Μπλόκα αγροτών με 24ωρο αποκλεισμό εθνικών οδών Κλείνουν για 24ωρες οι Αφίδνες

Σκληραίνει και το μέτωπο των αγροτών της Αττικής μέρα με την μέρα, την ώρα που ανά την Ελλάδα τα μπλόκα ενισχύονται και οι αποκλεισμοί δρόμων είναι πλέον πολύωροι.
Τον 24ωρο αποκλεισμό των διοδίων στις Αφίδνες αποφάσισαν οι ανθοπαραγωγοί, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, για την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου, ημέρα γενικής πανελλαδικής απεργίας, αντιδρώντας στην ασφαλιστική και φορολογική μεταρρύθμιση.
Οι αγρότες επισημαίνουν ότι από τα διόδια θα περνούν μόνο όσοι αποδεδειγμένα πάνε στο συλλαλητήριο που είναι προγραμματισμένο για εκείνη την ημέρα.
Σημειώνεται ακόμα ότι οι παραγωγοί της περιοχής σήμερα πραγματοποιούν συμβολικούς αποκλεισμούς των διοδίων στις Αφίδνες, από τις 12:00 έως τις 14:00 και από τις 19.00 έως τις 21.00.
Την ίδια ώρα, στο μπλόκο του Μαρκόπουλου Αττικής οι αγρότες θα προχωρήσουν σε αποκλεισμούς δρόμων από τις 5 το απόγευμα έως τις 8 το βράδυ.
Από τις 12 μετά το μεσημέρι έως και τις 8 το βράδυ θα παραμείνουν κλειστά τα Τέμπη σήμερα, ενώ αυτή την αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη γενική συνέλευση των μελών του μπλόκου προκειμένου να αποφασίσουν από αύριο για πόσες ώρες θα ισχύει ο αποκλεισμός στην Κοιλάδα.
Πάντως, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αγρότες προσανατολίζονται σε 12ωρο.
Το απόγευμα, εξάλλου και από τις 5 το απόγευμα οι αγρότες του μπλόκου της Νίκαιας θα αποκλείουν τον κόμβο Πλατύκαμπου για δυο ώρες τουλάχιστον
Σκληραίνουν τη στάσης τους οι συμμετέχοντες στο μπλόκο του Προμαχώνα στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, οι οποίοι και προχωρούν σε επ'αόριστον κλείσιμο, «που σημαίνει ότι φρένο μπαίνει πλέον και στην είσοδο των ΙΧ οχημάτων και στα λεωφορεία» όπως υπογράμμισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αγροτοσυνδικαλιστής Βισαλτίας Στέργιος Λίστος, μέλος του συντονιστικού στο μπλόκο. Υπενθυμίζεται ότι από την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016 το μπλόκο έχει απαγορεύσει την είσοδο σε νταλίκες και φορτηγά και έδινε ελευθέρας στα λεωφορεία και τα ΙΧ οχήματα, από νωρίς το βράδυ. Μηνιαίως, τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα περνούν περισσότερες από τις 15.000 νταλίκες και φορτηγά.
Στα διόδια των Μαλγάρων, όπου υπερβαίνουν τα 800 τα τρακτέρ που βρίσκονται παρατεταγμένα, το «μπλοκάρισμα» αποφασίστηκε για το χρονικό διάστημα 13:00-19:00. Το μπλόκο της Χαλκηδόνας, σύμφωνα με τον αγροτοσυνδικαλιστή Θόδωρο Νέλλα, θα κλείσει 12:00-14:00 και 18:00-21:00, ενώ από νωρίς το πρωί οι αμπελουργοί της περιοχής, τρατάρουν με κρασί και «ενημέρωση» τους διερχόμενους οδηγούς.
Υπό κατάληψη εξακολουθεί να βρίσκεται, από τις 20/1, η Εγνατία οδός στον κόμβο των Κερδυλλίων, με το μπλόκο να αριθμεί περισσότερα από 800 τρακτέρ, ενώ από σήμερα θα κλείνουν και οι παρακαμπτήριοι δρόμοι για περισσότερο από μία ώρα, όπως ανέφερε ο αγροτοσυνδικαλιστής Γιάννης Παναγής.
Σε τρία ανέρχονται πλέον τα μπλόκα που έχουν στηθεί στον νομό Δράμας. Στη διασταύρωση Κοκκινογείων Προσοτσάνης Δράμας, στον δρόμο προς το τελωνείο της Εξοχής, στα σύνορα της Ελλάδας με τη Βουλγαρία, περισσότερα από 600 τρακτέρ καταλαμβάνουν συμβολικά το οδόστρωμα. Το δεύτερο μπλόκο είναι αυτό που έχει «κατασκηνώσει» στο τελωνείο Εξοχής και το τρίτο είναι αυτό πηγαίνοντας για Καβάλα, στα Μάρμαρα του Σκαρή. Και στα τρία μπλόκα συνεχίζεται το κλείσιμο 12:00-14:00 το μεσημέρι και 19:00-21:00 το βράδυ.
Στον νομό του Κιλκίς, έχουν στηθεί δύο μπλόκα στα τελωνεία των Ευζώνων στα σύνορα της Ελλάδας με τα Σκόπια και στην Δοϊράνη, σύνορα Ελλάδας με την ΠΓΔΜ και θα γίνουν αποκλεισμοί 12-14.00 και 18.00-21.00 στο πρώτο και 10.00-15.00 το μεσημέρι και 19.00-21.00 το βράδυ στο δεύτερο. Τονίζεται ότι δύναμη από τα μπλόκα της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών, μεταβαίνουν από νωρίς το πρωί στο τελωνείο των Ευζώνων, προκειμένου να το ενισχύσουν και από Τρίτη θα ισχύσει νέο ωράριο αποκλεισμού του τελωνείου. Και στα δύο μπλόκα συνολικά συμμετέχουν περισσότερα από 800 τρακτέρ.
Στον νομό Πέλλας, η απόφαση που ελήφθη σε επίπεδο νομού αφορά στα εξής: το μπλόκο στη γέφυρα Σερβικιά στα Γιαννιτσά θα κλείνει 11:00-12:00 το πρωί όπως και αυτά σε Έδεσσα, αυτό στο Αμύνταιο θα κλείνει 10:00-12:00 το πρωί και αυτά σε Μελίσσι, Μαυροβούνι και Αλυσίδα 'Αρνισσας θα κλείνουν 17:30-20:00 το βράδυ.
Στον νομό Πιερίας, σύμφωνα με τον αγροτοσυνδικαλιστή Γιάννη Δημαλή, προβλέπεται αποκλεισμός το μεσημέρι 13:00-14:00. Υπενθυμίζεται ότι στον νομό Πιερίας έχουν στηθεί μπλόκα, συνολικής δυναμικότητας άνω των 700 τρακτέρ στο Αιγίνιο και στην Κατερίνη.
Στον κόμβο τη Κουλούρας στην Ημαθία,-μπλόκο της Πρωτοβουλίας Αγροτών- δυναμικότητας 400 τρακτέρ, οι συμμετέχοντες συμπλέουν με τη στάση στα άλλα μπλόκα και κλείνουν καθημερινά συμβολικά μία ώρα το οδόστρωμα 12:00-13:00.
Στο μπλόκο που βρίσκεται πιο μπροστά, στον κόμβο Νησελίου επί της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκης-Βέροιας, αποφασίστηκε ο επ΄αόριστον αποκλεισμός του ρεύματος προς Βέροια «και κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει τις αμέσως επόμενες ημέρες», επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της συντονιστικής του μπλόκου, Παναγιώτης Μεσσαλάς. Στο συγκεκριμένο μπλόκο η δύναμη έχει ενισχυθεί και υπερβαίνει τα 750 τρακτέρ, ενώ συμμετέχουν απλοί πολίτες, αλλά και κτηνοτρόφοι και άλλες επαγγελματικές ομάδες της ευρύτερης περιοχής.
Στον νομό Θεσσαλονίκης έχουν στηθεί μπλόκα, συνολικής δυναμικότητας άνω των 600 τρακτέρ στο Δερβένι (12-18:00 κλείνει), στην αερογέφυρα Θέρμης, στα «πράσινα φανάρια», τη διασταύρωση πριν το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και ένα μπλόκο επί της διασταύρωσης στον κρατικό αερολιμένα. Όπως τόνισε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κτηνοτρόφος Γαλάτιστας 'Αγγελος Τσαρτσαφλής «όλα είναι υπό σκέψη και νωρίς το πρωί θα ληφθούν αποφάσεις για το πώς θα κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις μας».
Στον νομό Χαλκιδικής, έχουν στηθεί τρία μπλόκα στον κόμβο Γοματίου στην Ιερισσό, στα Νέα Μουδανιά και στη Νέα Καλλικράτεια, είναι δυναμικότητας άνω των 600 συνολικά και συμμετέχουν περισσότεροι από 80 μελισσοκόμοι, των οποίων το ένα όχημα ισούται με τρία τρακτέρ. Από νωρίς το πρωί συσκέπτονται για τη μορφή κλιμάκωσης των κινητοποιήσεών τους.
Στον χορό των κινητοποιήσεων κινούνται ολοένα και πιο δυναμικά οι άνθρωποι του πρωτογενούς τομέα στη Δυτική Μακεδονία, με τον συντονιστή των μπλόκων Δημήτρη Μόσχο, να αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «αυξάνουμε τη διάρκεια κλεισίματος, ενώ ταυτόχρονα διοργανώνουμε και άλλες δράσεις».
Το πρόγραμμα κλεισίματος στα μπλόκα της δυτικής Μακεδονίας είναι: τελωνείο Κρυσταλλοπηγής στα σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία και Νίκης με τα Σκόπια 10:00-12:00 το πρωί και 18:30-20:30 το βράδυ και 12:00-14:00 και 19:00-21;00 αντίστοιχα, Αντιγόνου Αμύνταιο, Γρεβενά πρώτη έξοδος προς την Εγνατία οδό προς τα Ιωάννινα και Νεάπολης Τσοτυλίου 12:00-14:00 το μεσημέρι και 17:30-20:30, στο 'Αργος Ορεστικού κάθετα στην Εγνατία στον δρόμο προς Καστοριά 12:00-13:30 και 16:30-18:30 και Αγία Κυριακή και Δεσκάτη ελεύθερα, ενώ στα διόδια Πολυμύλου Κοζάνης σήμερα θα γίνει αποκλεισμός 12:00-13:00.
Στο μεταξύ, όπως αποκάλυψε ο κ. Μόσχος, την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου από το μπλόκο του 'Αργους Ορεστικού θα ξεκινήσει κομβόι με τρακτέρ που θα πλημμυρίσει το κέντρο της Καστοριάς και μαζί με κατοίκους της περιοχής θα προχωρήσουμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας και αποκλεισμό της εφορίας
http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2117504/bloka-agroton-me-24oro-apoklismo-ethnikon-odon

36χρονος αποπλάνησε 6χρονο κορίτσι στο Μενίδι

Σοκ προκαλεί η είδηση ότι ένας 36 χρόνος ομογενής από το Καζακστάν αποπλάνησε μέσα στο σπίτι του στο Μενίδι ένα κοριτσάκι μόλις έξι ετών την ώρα μάλιστα που στο σπίτι του ήταν και ο 10 χρόνος γιος του.
Σύμφωνα με την μέχρι τώρα έρευνα των αστυνομικών το κοριτσάκι πήγε στο σπίτι του 36 χρόνου για να παίξει με το 10 χρόνο γιο του.
Ξαφνικά ο 36 χρόνος έβαλε σε ένα δωμάτιο το παιδί και αφού το απειλούσε ότι θα το ξυλοκοπήσει αν καλέσει σε βοήθεια, ασέλγησε σε βάρος του.
Το παιδί επέστρεψε στο σπίτι του και περιέγραψε στους γονείς του ότι είχε συμβεί. Ειδοποιηθήκαν οι αρχές και ο 36 χρόνος συνελήφθη και οδηγήθηκε στον ανακριτή με βαριές κατηγορίες.
Το κοριτσάκι το παρακολουθεί παιδοψυχολόγος.
http://www.cnn.gr/news/ellada/story/20211/36xronos-apoplanise-6xrono-koritsi-sto-menidi

Άγιος Τρύφων ο Μάρτυρας



Η Κάρα του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Ξενοφώντος Αγίου Όρους.
Μέρη της Κάρας του Αγίου βρίσκονται στη Μητρόπολη Άρτης και τις Μονές Μεγ. Σπηλαίου Καλαβρύτων και Ζωοδόχου Πηγής Άνδρου.
Η δεξιά (πλήν της παλάμης) του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Κωνσταμονίτου Αγίου Όρους.
Μέρος της δεξιάς του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Βατοπεδίου Αγίου Όρους.
Η δεξιά παλάμη του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Προυσού Εὐρυτανίας.
Τεμάχια της δεξιάς και 9 άλλα τεμάχια του Αγίου βρίσκονται στη Μονή Παντοκράτορος Αγίου Όρους.
Ένας βραχίονας του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Φρασινέϊ Ρουμανίας.
Μέρος χειρός του Αγίου βρίσκεται στη Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας.
Μία πτέρνα του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Διονυσίου Αγίου Όρους.
Μέρος του αριστερού ποδός του Αγίου βρίσκεται στη Μονή Παντελεήμονος Αγίου Όρους.
Αποτμήματα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου βρίσκονται στις Μονές Κορνοφωλιάς Έβρου, Γουμένισσας Κιλκίς, Οσίου Διονυσίου Λιτοχώρου, Θεοτοκιού Άρτης, Κορώνας Καρδίτσας, Κοιμ. Θεοτόκου Λιγοβιτσίου Αιτωλοακαρνανίας, Αμπελακιώτισσας Ναυπακτίας, Σαγματά Βοιωτίας, Πεντέλης Αττικής, Νταού Πεντέλης, Οσίου Θεοδοσίου Άργους, Χρυσοπηγής Δίβρης Ηλείας, Βουλκάνου Μεσσηνίας, καθώς και Κουτλουμουσίου, Καρακάλου και Δοχειαρίου Αγίου Όρους.

Σὺ δὲ Τρύφων τὶ; τὸ ξίφος θνῄσκω φθάσας.
Καιρὸς δὲ τίς σου τοῦ τέλους; Νουμηνία.
Ἐν Φεβρουαρίοιο Τρύφων πρὸ τομῆς θάνε πρώτῃ.



Τρύφων ἀληθοῦς ἀξίωσον τρυφῆς με,
Γεράσιμον μέλψαντα σὰς ἀριστείας.
Βιογραφία
O Άγιος Τρύφων καταγόταν από τη Λάμψακο της Φρυγίας και έζησε στα χρόνια των αυτοκρατόρων Γορδιανού (238-244), Φιλίππου (244-249) και Δεκίου (249-251). Προερχόταν από φτωχή οικογένεια και στη παιδική του ηλικία, έβοσκε χήνες για να ζήσει. Συγχρόνως όμως μελετούσε με ζήλο την Αγία Γραφή και εκτελούσε με ευλάβεια τα θρησκευτικά του καθήκοντα. Έτσι, σιγά-σιγά ο Τρύφων με την ευσεβή φιλομάθεια του, κατόρθωσε όχι μόνο να διδαχθεί ο ίδιος, αλλά και να διδάσκει τις αιώνιες αλήθειες της πίστεως του. Γρήγορα η ευσεβής ψυχή του δέχθηκε τη χάρη του Αγίου Πνεύματος και ο Θεός αξίωσε τον Τρύφωνα να θαυματουργεί.

Όμως ο Άγιος θεράπευε όχι μόνο κάθε ασθένεια, αλλά και εξάγνιζε τις μολυσμένες από τα δαιμόνια ψυχές. Όταν ο αυτοκράτορας Γορδιανός, πληροφορήθηκε για τις θαυματουργικές ικανότητες τού Τρύφωνα, τον παρακάλεσε να θεραπεύσει την άρρωστη κόρη του. O αυτοκράτορας προσπάθησε να εκφράσει την ευγνωμοσύνη του, προσφέροντας στον Άγιο αξιώματα και χρήματα, τα οποία όμως ο Τρύφων ευγενικά αρνήθηκε.

Όταν αυτοκράτορας έγινε ο Δέκιος, εξαπέλυσε άγριο διωγμό κατά των Χριστιανών. Το 250 μ.Χ. ο Άγιος, επειδή δεν λάτρευε τους θεούς της ειδωλολατρικής θρησκείας και ήταν Χριστιανός, συνελήφθη από κάποιον στρατιωτικό που ονομαζόταν Φρόντων (ή Φόρτων) και οδηγήθηκε ενώπιον των επάρχων της Ανατολής, Τιβέριου Γράγχου και Κλαυδίου Ακυλίνου στη Νίκαια της Βιθυνίας. Ο μάντης Πομπηϊανός τον παρουσίασε στους ηγεμόνες. Ο Άγιος Τρύφων ομολόγησε με θάρρος την πίστη του. Τότε υποβλήθηκε σε φρικτά βασανιστήρια. Του κατατρύπησαν με σπαθιά όλο του το σώμα, έπειτα τον έδεσαν από τα πόδια σε άλογα και τον έσυραν, σε ώρες φοβερού ψύχους, σε δύσβατες και πετρώδεις τοποθεσίες. Εκείνος προσευχόταν και έλεγε: «Κύριε, μην τους καταλογίσεις αυτή την αμαρτία». Μετά το φρικτό μαρτύριο τον ρώτησαν αν σωφρονίσθηκε και ήθελε να θυσιάσει στα είδωλα. Ο Μάρτυρας του Χριστού απάντησε τότε στον έπαρχο Ακυλίνο: «Ανόσιε και κακών αρχηγέ, είναι δυνατόν να είσαι σωφρονισμένος, όταν είσαι μεθυσμένος από τον διάβολο; Εγώ πάντοτε περνάω τον βίο μου με σωφροσύνη, γιατί έχω τον Χριστό βοηθό της ελπίδας μου». Ύστερα από αυτό τον έκλεισαν στο δεσμωτήριο με σκοπό να του δώσουν διορία, για να απαλλαγεί από την «άνοια» αυτού και να αρνηθεί την πίστη του στον Χριστό. Λίγες ημέρες μετά ο έπαρχος κάλεσε τον Άγιο και τον ρώτησε εάν το διάστημα του χρόνου και τα βασανιστήρια τον έπεισαν να θυσιάσει στους θεούς. Ο Άγιος και πάλι ομολόγησε με πνευματική ανδρεία το Όνομα του Θεού. Τον έσυραν τότε γυμνό πάνω σε σιδερένια καρφιά, κατόπιν τον μαστίγωσαν και στη συνέχεια του έκαψαν με λαμπάδες τα πλευρά. Στο τέλος, μόλις ο Μάρτυρας παρέδωσε την ψυχή του στον Θεό λέγοντας το «Κύριε Ιησού Χριστέ, δέξαι το πνεύμα μου», απέκοψαν την τίμια κεφαλή αυτού.

Οι Χριστιανοί παρέλαβαν το τίμιο λείψανο του Μάρτυρος και αφού το έχρισαν με πολύτιμα μύρα και το τύλιξαν σε σινδόνα, το κατέθεσαν σε λάρνακα και το απέστειλαν στην πόλη της Λαμψάκου κατά την επιθυμία του.

Η Σύναξη του Αγίου Μάρτυρος Τρύφωνος ετελείτο στο Μαρτύριό του, το οποίο βρισκόταν μέσα στο σεπτό Αποστολείο του Ιωάννου του Θεολόγου, πλησίον της Μεγάλης Εκκλησίας.

Ναό αφιερωμένο στον Άγιο Τρύφωνα έκτισε ο μέγας Ιουστινιανός (527-565 μ.Χ.) στην τοποθεσία του Πελαργού Κωνσταντινουπόλεως. Μονή του Αγίου Τρύφωνος αναφέρεται και μετά τα μέσα του 9ου αιώνος μ.Χ., παρακείμενη στη Μητρόπολη Χαλκηδόνος, στην οποία εκάρη μοναχός ο μετέπειτα Πατριάρχης Νικόλαος ο Μυστικός (901-907, 912-925 μ.Χ.).

Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Τρυφὴν τὴν ἀκήρατον, ἰχνηλατῶν ἐκ παιδός, βασάνους ὑπήνεγκας, ὑπὲρ Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ, καὶ ἤθλησας ἄριστα ὅθεν τὴν τῶν θαυμάτων, κομισάμενος χάριν, λύτρωσαι πάσης βλάβης, καὶ παντοίας ἀνάγκης, Τρύφων Μεγαλομάρτυς, τοὺς σὲ μακαρίζοντας.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’.
Ὁ Μάρτυς σου Κύριε ἐν τὴ ἀθλήσει αὐτοῦ, τὸ στέφος ἐκομίσατο τῆς ἀφθαρσίας, ἐκ σοῦ τοῦ Θεοῦ ἠμῶν, ἔχων γὰρ τὴν ἰσχύν σου, τοὺς τυράννους καθεῖλεν, ἔθραυσε καὶ δαιμόνων, τὰ ἀνίσχυρα θράση. Αὐτοῦ ταὶς ἰκεσίαις Χριστὲ ὁ Θεός, σῶσον τᾶς ψυχᾶς ἠμῶν.

Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ’. Ὡς ἀπαρχᾶς
Τριαδικὴ στερρότητι, πολυθεΐαν ἔλυσας ἐκ τῷ περάτων Ἀοίδιμε, τίμιος ἐν Κυρίῳ γενόμενος, καὶ νικήσας τυράννους ἐν Χριστῷ, τῷ Σωτήρι τὸ στέφος εἴληφας τῆς μαρτυρίας σου, καὶ χαρίσματα θείων ἰάσεων, ὡς ἀήττητος.

Κάθισμα
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Τῶν πόνων μακάριε κατατρυφῶν τῆς σαρκός, τὴν θείαν καὶ ἄπονον ἐν Παραδείσῳ τρυφήν, ἀξίως ἀπείληφας, στέφος ἀθανασίας, ἐκ Θεοῦ δεδεγμένος· ὅθεν καὶ ἰαμάτων, ποταμοὺς ἀναβλύζεις, τοῖς πόθῳ καταφεύγουσι Μάρτυς τῇ σκέπῃ σου.

Ὁ Οἶκος
Ἱερὰν πανδαισίαν προτίθεται φιλεόρτων τὸ σύστημα σήμερον, προεόρτια σύμβολα φέρουσαν, τοῦ Κυρίου τεσσαρακονθήμερον τὴν ἐκ Παρθένου φρικτὴν γέννησιν, καὶ πρεσβύτου σεπτοῦ ἐναγκάλισιν, καὶ σεπτοῦ ἀθλοφόρου μνημόσυνα· δι΄αὐτὸν γὰρ τὸν Χριστόν, τελειοῦται νικητικῶς, ὡς ἀήττητος.

Μεγαλυνάριον
Ἴχνεσιν ἑπόμενος ἀκλινῶς, Τρύφων ἀθλοφόρε, τοῦ φανέντος ἐπὶ τῆς γῆς, τῶν αὐτοῦ χαρίτων δοχεῖον ἀνεδείχθης, καὶ ἱεροῖς ἀγῶσι Μάρτυς διέπρεψας.

Ἕτερον Μεγαλυνάριον
Φύλαττε ἐκ βλάβης τε καὶ φθορᾶς, ἡμῶν τὰς ἀμπέλους, καὶ τοὺς κήπους καὶ τὰ φυτά, ὡς μεγίστην χάριν, λαβὼν παρὰ Κυρίου, καὶ δίωκε θηρία Τρύφων τὰ φθείροντα.


http://www.saint.gr/554/saint.aspx

Άγιοι Περπέτουα, Σάτυρος, Ρευκάτος, Σατουρνίλος, Σεκούνδος και Φιλικητάτη οι Μάρτυρες

Τὴν τῶν σφαγέντων Περπετούα πεντάδα,
Ἤμειψε, συσφαγεῖσα πρὸς τὴν ἑξάδα.
Βιογραφία
Η Αγία Περπέτουα ήταν από την Καρχηδόνα (Θουβριτανών της Αφρικής), έγγαμη και μητέρα ενός μικρού παιδιού. Διακρινόταν όχι μόνο για την ευσέβεια της, αλλά και για την εργασία της υπέρ της πίστεως, αν και ήταν μόλις 22 χρονών. Καταγγέλθηκε το 203 μ.Χ. στον χιλίαρχο της πατρίδας της, και συνελήφθη μαζί με πέντε κατηχούμενους, τέσσερις άνδρες και μια γυναίκα, που η Περπέτουα είχε ανοίξει τα μάτια τους στο φως του Χριστιανισμού. Και τους μεν άνδρες τους σκότωσε με μαχαίρια ο ειδωλολατρικός όχλος, τη δε αγία Περπέτουα, με τη Φιλιτσιτάτη, αφού τις έβαλαν απέναντι μιας αγρίας δαμάλεως, διεσχίσθησαν από αυτή.

http://www.saint.gr/561/saint.aspx

TOTHEMAΕλλάδα Το ποσό το οποίο άρπαξαν παραμένει ακόμη άγνωστο Ηλεία: Ένοπλη ληστεία στα ΕΛΤΑ Λεχαινών

Λίγο μετά τις 08:00, τρία άτομα, βαριά οπλισμένα, τα οποία επέβαιναν σε μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού, μια μαύρη και μια λευκή, λήστεψαν τα ΕΛΤΑ των Λεχαινών

Ένοπλη ληστεία στα ΕΛΤΑ Λεχαινών σημειώθηκε σήμερα νωρίς το πρωί. 

Ειδικότερα, όπως μεταδίδει το patrisnews.com, λίγο μετά τις 08:00, τρία άτομα, βαριά οπλισμένα, τα οποία επέβαιναν σε μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού, μια μαύρη και μια λευκή, λήστεψαν τα ΕΛΤΑ.

Το ποσό το οποίο άρπαξαν παραμένει ακόμη άγνωστο, ενώ οι δράστες διέφυγαν κινούμενοι στην Εθνική οδό, με κατεύθυνση προς Πάτρα.
http://www.protothema.gr/greece/article/549540/ileia-enopli-listeia-sta-elta-lehainon/

Επαγγέλματα που έχουν χαθεί


Επαγγέλματα που έχουν χαθεί
Ξετυλίγοντας το νήμα των παραδοσιακών επαγγελμάτων και ασχολιών, θα βρεθούμε σ' ένα κόσμο μακρινό, ξεχασμένο στο παρελθόν.
Τα παραδοσιακά επαγγέλματα χάνονται ένα-ένα στο πέρασμα του χρόνου, παράλληλα με την τεχνική τους. Οι άνθρωποι που τα άσκησαν ήταν φτωχοί, με πολλές στερήσεις, σε δύσκολα και επικίνδυνα χρόνια, όμως εργατικοί, τίμιοι, αγνοί. Δεν τηρούσαν ωράριο εργασίας και αναπαύονταν μόνο τις σκολάδες, δηλαδή τις θρησκευτικές αργίες.
Πολλοί μάστορες με τα εργαλεία τους στον ώμο ταξίδευαν μακριά και έμεναν μέχρι να τελειώσουν τη δουλειά τους. Άνθρωποι απλοί, αυτοδίδακτοι οι περισσότεροι. Ελάχιστοι πήγαν σε γνωστούς μαστόρους, ως παραγιοί, για να μάθουν ένα επάγγελμα.
Σε μεγαλύτερες κοινωνίες, στα κεφαλοχώρια και στις πόλεις, ανθούσαν πολλά επαγγέλματα , τα οποία έχουν λαογραφικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον. Έτσι, μετά από σχετική έρευνα, θα προσπαθήσουμε να μεταφερθούμε πολλά χρόνια πίσω.
Στα παλιά χρόνια, άρχιζε από τα βαθιά χαράματα η κίνηση της αγοράς της πόλης. Όλοι συνήθιζαν να σηκώνονται νωρίς κι άρχιζαν να ξεπροβάλλουν από τα σοκάκια και τις γωνιές.
Ο χαντζής στο χάνι ετοιμάζει τον πατσά, τη φασολάδα ή τον τραχανά για τους πρωινούς ταξιδιώτες.
Με τη μαγκούρα στο χέρι και το ημίψηλο καπέλο ο αργυροχρυσοχόος (χρυσικός, σαράφης), ο μπασματζής (υφασματοπώλης), ο παπλωματάς, ο στρωματάς, ο γανωτής, ο βαρελοποιός (βαγενάς), ο ασβεστοποιός, ο ταμπάκης (βυρσοδέψης), ο καφετζής, ο μπαρμπέρης, ο χασάπης, ο καλαϊτζής, ο μπακάλης, ο καλαφάτης, ο μαραγκός (ντουλγκέρης), ο ράφτης με το καλφόπουλο τραβάει ο καθένας το δρόμο προς το μαγαζί του ή το εργαστήρι του.
Κομψές και λυγερές με το καπελάκι τους οι μοδίστρες, οι μανταρίστρες, οι κορδελιάστρες, οι κοπελούδες, οι κεντίστρες, οι κομμώτριες πηγαίνουν κι αυτές στο μαγαζάκι τους.
Ο φούρναρης έχει κιόλας ξεφουρνίσει πριν φέξει το ψωμί και η γειτονιά μοσχομυρίζει. Τώρα θα περιμένει να του φέρουν οι νοικοκυρές τα ταψιά με φαγητά και γλυκά για να τα ψήσει. Ο τσαγκάρης τακτοποιεί στον πάγκο τα σουβλιά, τα καλαπόδια, τις φαλτσέτες, τις βελόνες, τα πεταλάκια, τα πετσιά. Μπροστά στον πάγκο θα κάθονταν ο ίδιος, οι καλφάδες και τα τσιράκια. Τα τσαρούχια ήθελαν την ιδιαίτερη μαστοριά τους.
Στην πλατεία ένας σαλεπιτζής γυροφέρνει το αχνιστό ρόφημα στο "γκεγούμι" με το μακρύ λαιμό. Ο λούστρος έχει στήσει το κασελάκι του και τακτοποιεί τις βούρτσες του. Ο καστανάς ανάβει τα κάρβουνα, ο λατερνατζής γυαλίζει τη λατέρνα του κι ο ντελάλης έχει ανέβει στο μπαλκόνι της κοινότητας για να βροντοφωνάξει τις ανακοινώσεις.
Ο γαλατάς, ο νερουλάς, ο παγοπώλης, ο παλιατζής, ο εφημεριδοπώλης, ο πλανόδιος ψαράς, ο πλανόδιος μανάβης, ο κουλουράς, ο υπαίθριος φωτογράφος, ο αχθοφόρος, ο πραγματευτής, ο δερματάς (τομαράς), ο καρεκλάς κι ο καλαθάς με τα καλάμια στον ώμο, έχουν πάρει ήδη τους δρόμους. Ακόμη και ο αρκουδιάρης έπιασε δουλειά...
Οι σιδεράδες στα "Γύφτικα" έχουν βάλει μπρος τα φυσερά τους κι ακούγονται από τα γύρω να σφυρηλατούν ρυθμικά στο αμόνι τους τα ηνία, τις σκεπαρνιές, τα τσεκούρια και τις σιδεριές. Εκεί κοντά κι οι τενεκετζήδες με τα ξύλινα σφυριά σφυρηλατούν κουβάδες, σκαφάκια, ποτιστήρια, μαγκάλια, κόσκινα κ.α.
Στην άλλη άκρη του χωριού ο αγγειοπλάστης έβαλε μπρος τον ποδοκίνητο τροχό, ενώ από τα τσιράκια άλλο ξεφορτώνει το χώμα από το κάρο, άλλο το κοσκινίζει και το υγροποιεί. Θα ετοίμαζε πήλινα πιάτα, τσικάλια, σταμνιά, λαένια, κιούπια. Δίπλα ο σαμαράς (σαγματοποιός) στολίζει με φούντες, με ακριβά και φανταχτερά στολίδια τα σαμάρια που είχε κατασκευάσει γιατί ο πελάτης τον περιμένει με τα άλογα.
Στους στάβλους οι πεταλωτήδες ή αλμπάνη- δες πεταλώνουν και ετοιμάζουν τ' άλογα για τις άμαξες και τα ταξίδια. Οι αραμπάδες και οι αγωγιάτες ή κυρατζήδες τα περίμεναν για να ξεκινήσουν το αγώι με εμπορεύματα ή ταξιδιώτες.
Πολύ νωρίς όμως ξεκινούν για το μεροκάματο και οι υφάντρες που πήγαιναν στα σπίτια να υφάνουν, οι πλύστρες, οι παραδουλεύτρες, οι κτίστες, οι ζευγάδες, οι γεωργοί, οι ξυλοκόποι και πριονιτζήδες. Κι ο τσαμπάζης (έμπορος μεγάλων ζωντανών ζώων) ξεκινά για το παζάρι (εμποροπανήγυρις) στο διπλανό κεφαλοχώρι.
Δύσκολες οι συνθήκες, και το σκηνικό φαντάζει εξωπραγματικό ειδικά στους νεότερους από μας, που η εξέλιξη της τεχνολογίας άλλαξε τη ζωή μας. Οφείλουμε όμως όλοι φόρο τιμής στους βιοπαλαιστές προγόνους μας.
http://www.protinews.gr/politismos-istoria/item/19350-epaggelmata-pou-exoun-xathei

Ρόκα: πικρή, αλλά ιδιαίτερα ωφέλιμη

Ίσως να μην της... φαίνεται, αλλά η ρόκα είναι ένα λαχανικό με σημαντικά οφέλη για την υγεία μας. Πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, περιέχει ουσίες που εμφανίζουν αντικαρκινικές δράσεις και προστατεύει τον οργανισμό από διάφορες ακόμη ασθένειες.
Η ρόκα ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών, μια κατηγορία τροφών που «φροντίζουν» για την καλή υγεία μας και σύμφωνα με πολλές μελέτες, συμβάλουν σημαντικά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου. Τη ρόκα μπορεί να την αντιπαθούν πολλοί λόγω της έντονης γεύσης της, η αλήθεια είναι όμως ότι και αυτό το χαρακτηριστικό της ακόμα, έχει θρεπτικές συνέπειες για τον οργανισμό μας…
Λίγες θερμίδες και σωστή πέψη
Μία κούπα ψιλοκομμένη ρόκα, αντιστοιχεί σε 5 (μόνο!) θερμίδες, ενώ η υψηλή περιεκτικότητά της σε φυτικές ίνες βοηθάει τη διαδικασία της πέψης και τη σωστή λειτουργία του εντέρου. Επιπλέον, η ρόκα περιέχει σημαντικά μέταλλα όπως είναι το ασβέστιο, ο χαλκός, το σίδηρο, το μαγνήσιο, το μαγγάνιο, το φώσφορο και το κάλιο.
Αντικαρκινική δράση
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της ρόκας είναι η πληθώρα των αντιοξειδωτικών που περιέχει, τα οποία αποτελούν την καλύτερη αντικαρκινική ασπίδα του οργανισμού. Στα πολλά θρεπτικά συστατικά της ρόκας, περιλαμβάνεται και μια ομάδα στοιχείων, υπεύθυνα μεν για την πικάντικη και πικρή γεύση της, αλλά και για την δυνατή αντικαρκινική της δράση. Όταν αυτά τα συστατικά μασηθούν και χωνευτούν, διασπώνται σε στοιχεία μέγιστης αντικαρκινικής δραστηριότητας.
Όλα όσα κάνουν τη ρόκα πικρή, βοηθούν στην αντιμετώπιση, των επιβλαβών και καρκινογόνων επιδράσεων των οιστρογόνων του οργανισμού, απωθώντας έτσι μορφές καρκίνου όπως του προστάτη, του στήθους, του τραχήλου της μήτρας, του παχέος εντέρου και των ωοθηκών.
Πλούσια σε βιταμίνη B, και ειδικότερα σε φυλλικό οξύ
Μία κούπα ρόκα περιέχει 19 μικρογραμμάρια φυλλικού οξέος. Το φυλλικό οξύ είναι σημαντικό συστατικό στη διατροφή των εγκύων, καθώς εμποδίζει τις επιπτώσεις στο έμβρυο, από προβλήματα στο νευρικό σωλήνα.
Εκτός της βιταμίνης Β, η ρόκα έχει και άλλες βιταμίνες της ίδια ομάδας όπως είναι η θειαμίνη, η ριβοφλαβίνη, και η νιασίνη. Όλες οι παραπάνω βοηθούν στη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού.
Πλούσια στις βιταμίνες K, Α και C
• Μία κούπα ρόκα περιέχει 11 μικρογραμμάρια βιταμίνης Κ και δεδομένου ότι η συνιστώμενη ημερήσια δόση αυτής της βιταμίνης είναι 90 μικρογραμμάρια για τους άνδρες και 120 για τις γυναίκες, η ρόκα, προτείνεται ανεπιφύλακτα για την πρόσληψη της συγκεκριμένης βιταμίνης. Η βιταμίνη Κ, είναι πολύ σημαντική για την απορρόφηση του ασβεστίου και την υγεία και δύναμη των οστών. Επαρκείς ποσότητες βιταμίνης Κ στον οργανισμό, βοηθούν στον περιορισμό της νευρωνικής βλάβης του εγκεφάλου, που είναι και μια εκ των αιτιών για την ασθένεια του Alzheimer.
• Τα 100 γραμμάρια ωμής ρόκας, περιέχουν 1.424 μικρογραμμάρια Β-καροτένιου. Το Β-καροτένιο, μετατρέπεται σε ενεργή βιταμίνη Α στον οργανισμό, η οποία είναι ουσιώδης για υγιή όραση και την προστασία των πνευμόνων, του δέρματος και της στοματικής κοιλότητας από διάφορους τύπου καρκίνου.
• Μια κούπα ρόκας, περιέχει 3 μικρογραμμάρια βιταμίνης C. Η βιταμίνη C είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό και σημαντική για την υγεία των ματιών και όχι μόνο.
Και οι τρεις κατηγορίες βιταμινών στηρίζουν σημαντικά την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
Πλούσια σε χλωροφύλλη
Η χλωροφύλλη, η υπεύθυνη για το πράσινο χρώμα όπου υπάρχει αυτό στη φύση, περιέχει μεγάλες ποσότητες μαγνησίου, το οποίο ενισχύει τη σωστή λειτουργία πάνω από 300 μεταβολικών δράσεων στον οργανισμό. Επίσης προστατεύει από τις αφλατοξίνες, που συχνά συναντώνται σε μουχλιασμένα δημητριακά και όσπρια, και μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές βλάβες στο DNA και το συκώτι.
Περιεκτικότητα σε καροτενοειδή
Μπορεί τα καροτενοειδή να μη συναντώνται στη ρόκα, στην ποσότητα που συναντώνται στη γλυκοπατάτα ή στο λάχανο, παρ’ όλα αυτά, η ρόκα περιέχει στοιχεία της ομάδας των καροτενοειδών, ώστε να θεωρείται μια τροφή σημαντική ενάντια στην ανάπτυξη ασθενειών όπως είναι η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και του καρκίνου (και σε αυτή την περίπτωση).
Χαμηλή περιεκτικότητα σε οξαλικά
Ακόμα ένα «προσόν» της ρόκας είναι η χαμηλή της περιεκτικότητα σε οξαλικά, ενώσεις που περιέχονται στα λαχανικά με φύλλα και οι οποίες συχνά συντελούν στη σωστή απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό. Συγκριτικά με το σπανάκι και άλλα λαχανικά με φύλλα, η ρόκα έχει τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε οξαλικά. Αυτή η ιδιότητά της, σε συνδυασμό με την πληθώρα βιταμινών (κυρίως της βιταμίνης Κ) και μετάλλων που συναντά κανείς σε αυτή, την καθιστούν σημαντική στη διατήρηση της υγείας των οστών.
Την επόμενη φορά που θα ετοιμάσετε σαλάτα, προτιμήστε τη ρόκα και δεν θα χάσετε. Το μαρούλι είναι πια ξεπερασμένο…
http://www.clickatlife.gr/diatrofi/story/14355

Του Αγίου Τρύφωνα η μεγάλη γιορτή των αμπελουργών

Οι φωτογραφίες είναι από το φωτογραφικό αρχείο του κ. Καλλιονίδη, ο οποίος χρημάτισε για πολλά χρόνια πρόεδρος του Φιλοπροοδευτικού Συλλόγου «Ο Άγιος Τρύφωνας» Δράμας.
Του Αγίου Τρύφωνα η μεγάλη γιορτή των αμπελουργών
AMPELOYRGOI_2

Περιφορά της εικόνας στη Δράμα και το κουρμπάνι
Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕΓΑΛΗ γιορτή των αμπελουργών, η 1η Φεβρουαρίου, καθώς τιμούν τον προστάτη άγιο των αμπελιών, τον Άγιο Τρύφωνα. Την συγκεκριμένη μέρα, οι καλλιεργητές ζητούν από τον προστάτη τους Άγιο Τρύφωνα, να προστατεύει τα αμπέλια από τους ανέμους, τις παγωνιές και το χαλάζι, από τις άκαιρες βροχές ή τις ασθένειες και να τους βοηθήσει να έχουν μια καλή σοδειά. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σε νεότερες αγιογραφίες, ο Άγιος Τρύφωνας παρουσιάζεται ως «νέος, αγένιος, σγουρομάλλης, κρατών κλαδευτήρι», εργαλείο με το οποίο γίνεται η κύρια αμπελουργική εργασία.

Περιφορά της εικόνας και κουρμπάνι στη Δράμα
Στη Δράμα, τις εκδηλώσεις της γιορτής του Αγίου Τρύφωνα, διοργανώνει ο Φιλοπροοδευτικός Σύλλογος «Ο Άγιος Τρύφωνας» Δράμας. Παραμονή της εορτής του Αγίου Τρύφωνα, το απόγευμα της Κυριακής 31 Ιανουαρίου και ώρα 16.30, στον ομώνυμο μικρό ναό που βρίσκεται στις παρυφές της πόλης στα αμπέλια, θα γίνει θεία λειτουργία και περιφορά της εικόνας του Αγίου πέριξ της περιοχής.
Η περιφορά της εικόνας γίνεται ανάμεσα στα αμπέλια και στα χωράφια της περιοχής, όπου ο ιεράς ραντίζει με αγιασμό για να βλαστίσουνε τα φυτά και έχουν καλή και πλούσια σοδειά οι αμπελουργοί.
Το πρωί της επόμενης ημέρας, Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου, μετά τη λήξη της Θείας Λειτουργίας, γίνεται το κουρμπάνι του Αγίου Τρύφωνα. Κάτοικοι της περιοχής και όχι μόνο, μαζεύονται εκεί από νωρίς το πρωί και γεύονται τις νοστιμιές που έχουν ετοιμάσει οι άνθρωποι του Φιλοπροοδευτικού Συλλόγου «Ο Άγιος Τρύφωνας» Δράμας.
AMPELOYRGOI_1
Ο Άγιος Τρύφωνας
Σύμφωνα με την κα Ζέτα Παπαγεωργοπούλου, η οποία ασχολήθηκε με την βιογραφία του Αγίου για λογαριασμό του Ιδρύματος Φανή Μπουτάρη, Ο Άγιος Τρύφωνας γεννήθηκε στη Λάμψακο, παραλιακή πόλη της Φρυγίας, και μαρτύρησε το 249 μ.Χ., όταν αυτοκράτορας του Ρωμαϊκού κράτους ήταν ο Δέκιος, στη Νίκαια της φρυγικής Βιθυνίας. Η περιοχή ήταν ξακουστή για τους αμπελώνες της όπως και όλα τα παράλια της Προποντίδας. Εκεί βρίσκονταν πόλεις που φημίζονταν για την αφθονία των κρασιών τους: η Ραιδεστός, η Κύζικος και η περιοχή της Βιθυνίας με τα κρασιά της Τρίγλειας, της Κίου, της Νίκαιας.
Ο Άγιος πολιούχος της Νίκαιας συνδέεται λοιπόν καταρχήν με την άμπελο και τον οίνο λόγω ...προέλευσης από περιοχή παραγωγής οίνων ποιότητος, αφού λίγες ήταν οι βυζαντινές επαρχίες, που μπορούσαν να καυχηθούν για τον οίνο τους τόσο όσο οι περιοχές της Προποντίδας. Η θέση της γιορτής του στον ετήσιο κύκλο πρέπει να έπαιξε επίσης ρόλο στην καθιέρωση του Αγίου ως προστάτη των αμπελουργών. Παρόλο που το αμπέλι “κοιμάται”, γυμνό από τσαμπιά, άνθη, φύλλα και χλωρούς βλαστούς, ο Φεβρουάριος αποτελεί κρίσιμη καμπή στο βλαστικό του κύκλο. Είναι η χρονική περίοδος κατά την οποία αρχίζει παραδοσιακά η σημαντικότερη ίσως αμπελουργική φροντίδα, το κλάδεμα.
Το κλάδεμα είναι τεχνική εργασία για την οποία οι αμπελουργοί δηλώνουν ότι χρειάζεται πείρα, μαστοριά και γνώση του συγκεκριμένου αμπελώνα. Κλαδεύοντας, ο αμπελουργός επεμβαίνει δυναμικά στο αμπέλι του και ρυθμίζει την ποσότητα άρα και την ποιότητα της παραγωγής του, ενώ καθορίζει αναπόφευκτα τη διάρκεια της ζωής αλλά και την υγιεινή κατάσταση των κλημάτων.
Μυστήριο καλύπτει τις ακριβείς μετακινήσεις του Αγίου Τρύφωνα από τη Λάμψακο στην Ανατολική Θράκη και την Ανατολική Ρωμυλία. Το 1924 πάντως, όταν οι ιστορικές συνθήκες ανάγκασαν τους ελληνικούς πληθυσμούς της Ανατολικής Ρωμυλίας να αφήσουν κατάφυτες από αμπέλια περιοχές και να εγκατασταθούν στις καινούργιες πατρίδες τους, φέρνοντας μαζί τους αμπελοοινικές τεχνικές αλλά και τρόπους λατρείας, ο Άγιος Τρύφωνας ήταν ήδη καθιερωμένος ως Άγιος προστάτης των αμπελουργών στους χριστιανικούς πληθυσμούς της βαλκανικής χερσονήσου.
Στις αμπελουργικές περιοχές της Μακεδονίας μάλιστα ήταν ιδιαίτερα γνωστός και σεβαστός, όπως μαρτυρά η προφορική παράδοση των ντόπιων κατοίκων της Γουμένισσας, της Νάουσας, του Αμυνταίου, οι τοιχογραφίες του Αγίου σε ιερούς ναούς που χτίστηκαν τον δέκατο ένατο αιώνα αλλά και το αρκετά συνηθισμένο ανδρικό βαφτιστικό όνομα Τρύφων. Η ένταση της λατρείας του Αγίου επηρεάζεται από την ύπαρξη αμπελώνων καθώς και τη σπουδαιότητά τους για την οικονομία της περιοχής. Συγκέντρωση λατρευτικών παραδόσεων και τήρηση των εθιμικών πρακτικών παρατηρείται στο βορειοελλαδικό χώρο και μάλιστα στις προσφυγικές κοινότητες με τόπο καταγωγής την Ανατολική Ρωμυλία. Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα το γεγονός, ότι ο Άγιος Τρύφωνας τιμάται ως προστάτης των αμπελουργών μόνο στη Βόρειο Ελλάδα!

 http://www.proinos-typos.gr/gr/index.php?option=com_content&view=article&id=13659:2016-01-30-11-48-40&catid=45:themaproinoutypou&Itemid=107

Ιωάννης Καραθανάσης: Ποιος τελικά θα μας εξηγήσει γιατί η στολή που φόραγε ο πατέρας μου έχει τρύπες και κηλίδες αίματος;

Συγκλονίζει η πρώτη συνέντευξη του 21χρονου γιου του ήρωα Χριστόδουλου Καραθανάση, κυβερνήτη του ελικοπτέρου που κατέπεσε το βράδυ των Ιμίων. Τα συνταρακτικά λόγια για τον πατέρα του και την ιατροδικαστική εξέταση. Τι απαντά σε όσους επιχείρησαν να καπηλευθούν τη μνήμη του. Το μήνυμα που στέλνει στην πολιτεία.
Ξημερώματα 31ης Ιανουαρίου 1996. Η κρίση μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας είναι στο αποκορύφωμά της και το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού ίπταται πάνω από τα Ίμια αναγνωρίζοντας με τον προβολέα του, μέσα σε ακραία καιρικά φαινόμενα, τους Τούρκους κομάντος οι οποίοι έχουν καταλάβει την ΔυτικήΊμια. Ακολουθούν τα δραματικά λεπτά που συγκλονίζουν ακόμη και σήμερα το πανελλήνιο.
5.04 ΓΕΝ: Το ελικόπτερο να επιστρέψει.
5.05 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Έχω απώλεια επαφής με το ελικόπτερο. Τελευταία του αναφορά EMERGENCY βόρεια από το σημείο του ενδιαφέροντος.
Ωρα 5.13 ΓΕΝ: Έχετε επικοινωνίες;
Ωρα 5.14 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Αρνητικό
Η Ελλάδα θρηνεί. Τα ελληνικά πολεμικά σκάφη και το αρχηγείο στην Αθήνα γνωρίζουν ότι το ελικόπτερο κατέπεσε και πλέον όλοι προσεύχονται να έχει σωθεί το πλήρωμα. Όμως οι προσευχές δεν εισακούστηκαν. Τρία παλικάρια, τρεις ήρωες, εκτελώντας το καθήκον τους, άφησαν την τελευταία τους πνοή και ξεκινά ένας αγώνας δρόμου για τον εντοπισμού του υποπλοιάρχου Χριστόδουλου Καραθανάση, του υποπλοιάρχου Παναγιώτη Βλαχάκου και του αρχικελευστή Έκτορα Γιαλοψού.
Πρώτος εντοπίζεται -σε μακρινή απόσταση- από το σημείο συντριβής ο κυβερνήτης Χριστόδουλος Καραθανάσης, βυθίζοντας στην θλίψη την οικογένειά του. Τους γονείς του και την  γυναίκα του η οποία μόλις πριν από ένα χρόνο έχει φέρει στη ζωή το παιδί τους. Τον Ιωάννη, που η μοίρα θέλει να μεγαλώνει χωρίς πατέρα αλλά ταυτόχρονα με έναν πατέρα ήρωα που ολόκληρη η Ελλάδα μιλά ακόμη και σήμερα για εκείνον και την αυτοθυσία που έκανε.
Είκοσι χρόνια μετά ο Ιωάννης Καραθανάσης, ένα παιδί γεμάτο όνειρα, με μάτια γαλανά που αντανακλούν το μπλε της θάλασσας, τον τόπο που «αγκάλιασε» τον πατέρα του δίνει την πρώτη του συνέντευξη στο News247.
Ο 21χρονος Ιωάννης μιλά, στο News247, για την αποστολή θανάτου του πατέρα του, για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες θυσιάστηκε ο Χριστόδουλος Καραθανάσης και για την λατρεμένη του μητέρα, στέλνοντας παράλληλα ηχηρό μήνυμα στην πολιτεία.
«Όταν σκοτώθηκε ο πατέρας μου ήμουν μόλις ενός έτους.  Από τα πρώτα κιόλας βήματά μου έμαθα να ζω χωρίς πατέρα. Ήταν το δεδομένο της ζωής μου και ουσιαστικά μεγάλωσα με την μητέρα μου η οποία είχε και τον ρόλο του πατέρα. Ζούσα όμως και με έναν ήρωα πατέρα και το βαρύ φορτίο που συνεπάγεται η απώλειά του. Όμως από ένα σημείο και μετά λειτουργούσα με απόλυτη συνείδηση. Θυμάμαι, για παράδειγμα στο δημοτικό να με ρωτούν οι συμμαθητές μου για τον πατέρα μου και εγώ να τους εξηγώ με ηρεμία όσα ήξερα για το ποιος ήταν και πως σκοτώθηκε”,  αναφέρει στο News247 ο Ιωάννης που πλέον σήμερα σπουδάζει Αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο.
“Αγαπούσα από μωρό την Αρχιτεκτονική και δεν ήθελα να χτίσω μια καριέρα στο Πολεμικό Ναυτικό. Νομίζω -λέει με χαμόγελο- ότι ο κύκλος στις Ένοπλες Δυνάμεις έκλεισε με τον πατέρα μου, ενώ και ο παππούς μου έφτασε στον βαθμό του Ναυάρχου. Ήμουν όμως πολύ συνειδητοποιημένος από μικρός. Μου άρεσαν τα αρχαία ελληνικά και όσο θυμάμαι τον εαυτό μου έλεγα πως θέλω να γίνω αρχιτέκτονας. Ζωγράφιζα σπίτια, φωτογράφιζα σπίτια. Και να ζούσε, λοιπόν, ο πατέρας μου πάλι θα επέλεγα την Αρχιτεκτονική. Έχω μεγάλη λατρεία. Άλλωστε, έτσι μεγάλωσα. 'Ετσι με έμαθαν, να ακολουθώ αυτό που αγαπάω. Ο πατέρας μου, για παράδειγμα, λάτρευε τα ελικόπτερα και δεν κατατάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό επειδή ήταν ο παππούς μου. Άρα η συνέχεια στο Ναυτικό θα είναι λογικά, ως απλός ναύτης μόλις πάρω το πτυχίο μου” μας εξηγεί με χαρά, ενώ ρωτώντας τον για τον πατέρα του και πως τον έχει στο μυαλό του αρκεί ένα ακόμη χαμόγελο και η εξιστόρησή του:

“Η μητέρα μου τα κατάφερε. Στάθηκε, κράτησε. Αλλά, πρέπει να ακούσει την αλήθεια”

«Μια από τις πρώτες μου ερωτήσεις προς την μητέρα μου ήταν που είναι ο πατέρας μου και έπρεπε με κάποιον τρόπο να μου απαντήσει. Ευτυχώς ούτε η ίδια ούτε οι παππούδες μου, μου είπαν κάποια ανούσια δικαιολογία. Δεν μου είπαν, δηλαδή, ένα απλό και ξερό «λείπει ταξίδι». Μου εξήγησαν από την πρώτη στιγμή τι έχει γίνει, ενώ  μεγαλώνοντας έψαξα, έμαθα και διάβασα τι ακριβώς έγινε και πως σκοτώθηκε.
Η μητέρα μου σπούδασε στη Γαλλία και παντρεύτηκε σε μικρή ηλικία τον πατέρα μου. Εγώ γεννήθηκα όταν ήταν 26 και στα 27 της χάνει τον πατέρα μου. Πέρασε πολύ δύσκολα. Από τη μια είχε να αντιμετωπίσει τα όσα ακούστηκαν για τον πατέρα μου και από την άλλη να αντιμετωπίσει το προσωπική της δράμα.
Στάθηκε όμως, κράτησε. Είχε τεράστια υποστήριξη από τους παππούδες μου και μεγάλη ψυχική δύναμη.  Τα κατάφερε. Δεν αντέχει όμως την υποκρισία και το ψέμα και έχει μέσα της μια μεγάλη πικρία. Πρέπει να ακούσει μια συγγνώμη και να μάθει την αλήθεια. Η μόνη της απαίτηση είναι αυτή. Να της πουν την αλήθεια.
Θα σας έλεγα όμως ότι τελικά ο χαμός του πατέρα μου και ο τρόπος που με μεγάλωσε η μητέρα μου με έκαναν πιο δυνατό. Και εύχομαι να αντιμετωπίσω τις δυσκολίες της ζωής με τη δύναμη και το θάρρος του πατέρα μου. Σε μια Ελλάδα, με αξίες, με σεβασμό”.

"Μου έλεγαν πως για να διαιωνιστεί η μνήμη του πατέρα μου θα έπρεπε να ανήκω στον χώρο τους και να ακολουθώ την δική τους πολιτική άποψη, με την οποία δεν είμαι σύμφωνος"

«Τις λεπτομέρειες τις μάθαινα σταδιακά από την μητέρα μου, ενώ τελειώνοντας το σχολείο άρχισα να ασχολούμαι εντατικά καθώς είχε ξεκινήσει η  υπερεκμετάλλευση του θέματος. Ενώ, λοιπόν, είχα διαβάσει και ήξερα την βασική ιστορία γύρω από το θέμα, ρώτησα φίλους και συμμαθητές του πατέρα μου που ήξεραν πολλές λεπτομέρειες και προσπάθησα να μάθω περισσότερα, πιέζοντας την μητέρα μου να θυμηθεί όσα περισσότερα μπορούσε. Προσπάθησα επίσης να μάθω πως ήταν. Τι του άρεσε να κάνει, ποιες διακοπές του άρεσαν και πως έπινε τον καφέ του. Τις συνήθειες ενός ανθρώπου, του πατέρα που δεν έζησα ποτέ.
Άρα για ένα παιδί με έναν πατέρα νεκρό σε περίοδο οριακά πριν από τον πόλεμο το βάρος και η ευθύνη είναι τεράστια. Και όταν λέω ευθύνη, εννοώ το πώς θα διαχειριστώ  εκτός των άλλων όλη αυτή την υπερπροβολή που έχει γίνει και την οποία εκμεταλλεύτηκαν διάφορες ομάδες. Και αναφέρομαι σε πολιτικές ομάδες οι οποίες είτε έλεγαν τρομερά αρνητικά για τον πατέρα μου, αμαυρώνοντας τον άνθρωπο Χριστόδουλο Καραθανάση είτε ισοπεδώνοντας την αξία του ως αξιωματικό. Ερχόμουν σε πολύ δύσκολη θέση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα κάποιους γνωστούς μου ακραίων οργανώσεων οι οποίοι μου μίλαγαν απαξιωτικά επειδή δεν τους υποστηρίζω. «Μου έλεγαν πως για να διαιωνιστεί η μνήμη του πατέρα μου θα έπρεπε να ανήκω στον χώρο τους και να ακολουθώ την δική τους πολιτική άποψη, με την οποία δεν είμαι σύμφωνος. Αυτοί οι άνθρωποι και αυτές οι ομάδες πρέπει να ξέρουν πως ούτε ο πατέρας μου ήταν ή θα γινόταν, ούτε εγώ ήμουν ή θα γίνω «φαν» της Χρυσής Αυγής»
Και από την άλλη πλευρά ένιωθα την πίεση της κοινωνίας, επειδή τολμάμε να έχουμε στο σπίτι μας την ελληνική σημαία. Μέχρι και φασίστα με έχουν αποκαλέσει μόνο και μόνο για την σημαία που κυματίζει στο μπαλκόνι μας”.

"Για ένα πράγμα, όμως, είμαστε σίγουροι. Το ελικόπτερο δεν έπεσε ούτε λόγω καιρού, ούτε μόνο του"

«Για εμάς δεν υπάρχουν σοβαρά ή μη ερωτήματα, τι έγινε και πως άφησε την τελευταία του πνοή ο πατέρας μου. Το θέμα είναι πότε θα υπάρξει μια σοβαρή αναγνώριση από το κράτος. Θα υπάρξει; Δυστυχώς είμαι πια αρκετά ώριμος να καταλάβω πως δεν πρόκειται να μας πουν τι ακριβώς έγινε. Πως σκοτώθηκε και γιατί τελικά όλα αυτά τα χρόνια κυριαρχεί το ψέμα.
Η οικογένειά μου, όλοι μας ξέρουμε τι έγινε, ακόμη και για τον τρόπο που διενήργησαν  την ιατροδικαστική εξέταση, η οποία έχει πολλά κενά. Και αναφέρομαι στα συμπεράσματα που προέκυψαν. 
Για ένα πράγμα, όμως, είμαστε σίγουροι. Το ελικόπτερο δεν έπεσε ούτε λόγω καιρού, ούτε μόνο του. Μάλιστα πριν χρόνια είχαν δημοσιευθεί και κάποιες φωτογραφίες που έδειχναν την κατάσταση του ελικοπτέρου.  Δεν χρειαζόταν να γίνουν στόχοι, δεν έπρεπε να δοθεί εντολή να κατέβουν τόσο χαμηλά στο νησί, ούτε να μετρήσουν τους Τούρκους κομάντος έναν προς έναν. 
Την αλήθεια την ξέρουμε και δεν θα μας την στερήσουν όσο και αν προσπαθούν. Το άψυχο σώμα του πατέρα μου βρέθηκε εκτός του ελικοπτέρου, ενώ ο Παναγιώτης Βλαχάκος και ο Έκτορας Γιαλοψός βρέθηκαν δεμένοι με τις ζώνες τους μέσα στο ελικόπτερο.
Ο πατέρας μου ζούσε την ώρα της πρόσκρουσης του ελικοπτέρου. Λύθηκε, πάλεψε αλλά δεν τα κατάφερε. Άρα δεν έπαθε ούτε ανακοπή, ούτε είχε κάποιο πρόβλημα με την καρδιά του. Πρέπει να σταματήσει αυτή η καραμέλα ότι και οι τρεις έπασχαν από κάτι».

“Ποιος τελικά θα μας εξηγήσει γιατί η στολή που φόραγε -την οποία έχουμε στο σπίτι μας- έχει τρύπες και κηλίδες αίματος"

«Ήταν πρώτοι στις σχολές τους, νέοι άνθρωποι, μάχιμοι και άρτια εκπαιδευμένοι. Άρα το πόρισμα που αναφέρει ότι είχε πρόβλημα με την καρδιά του και έριξε το ελικόπτερο, δεν ισχύει. Πως βγήκε και κολύμπησε. Θα ήθελα να τους παρακαλέσω να μας πουν.
Γιατί όμως συγκάλυψαν και την διενέργεια της  νεκροψίας – νεκροτομής; Γιατί δεν άφησαν εκπρόσωπό μας να είναι μέσα;. Γιατί ο παππούς μου πιάστηκε στα χέρια με τον ιατροδικαστή; Και γιατί ουσιαστικά η ιατροδικαστική έκθεση βασίστηκε σε ένα πρόβλημα της καρδιάς που είχε η μητέρα του πατέρα μου και όχι ο ίδιος. Τι σχέση μπορεί να έχει το εκ γενετής πρόβλημα της γιαγιάς μου που δεν είναι κληρονομικό με τον πατέρα μου. Εκεί “πάτησαν” και προέκυψε ξαφνικά ότι ο πατέρας μου είχε πρόβλημα με την καρδιά του.
Γιατί η μητέρα μου και ο παππούς μου είδαν μόνο το κεφάλι του και δεν τους άφησαν να δουν το σώμα του; Γιατί ήταν καλυμμένο και γιατί φώναζε ο παππούς μου ότι το παιδί του δεν πνίγηκε;
Και ποιος τελικά θα μας εξηγήσει γιατί η στολή που φόραγε -την οποία έχουμε στο σπίτι μας- έχει τρύπες και κηλίδες αίματος, σημάδια που φανερώνουν πως ο θάνατός του δεν επήλθε από καρδιακό επεισόδιο.
Η υπόθεση συγκαλύφθηκε και το μόνο που ζητάω είναι να μάθουμε την αλήθεια».

“Ο πατέρας μου ήξερε ότι πάει για να πεθάνει. Άφησε το ρολόι του, δίπλωσε τα ρούχα του και είπε αυτά να δοθούν στην γυναίκα μου. Δεν δείλιασε ούτε λεπτό”

«Ο πατέρας μου ήξερε ότι θα πεθάνει. Ήξερε ότι θα ήταν η τελευταία του πτήση και για αυτό άλλωστε άφησε το ρολόι του, δίπλωσε τα ρούχα του και είπε αυτά να δοθούν στην γυναίκα μου.
Δεν ήταν η σειρά του να πάει και ο συνάδελφός του που είχε σειρά να πετάξει – που μου είναι και ιδιαίτερα συμπαθής- μου είπε ότι την ώρα που τον καλούσαν μίλαγε στο τηλέφωνο και στην ανάγκη να βρουν πλήρωμα πήραν τον πατέρα και πήγε εκείνος στην φρεγάτα «Ναυαρίνο». Αυτή είναι η μοίρα. Σας λέω και πάλι ήξερε ότι θα πεθάνει. Και πριν φύγει από το σπίτι, χαιρέτησε τον παππού μου, την μητέρα μου κάτι που δεν συνήθιζε  κάθε φορά πριν φύγει για μια αποστολή. Τους αγκάλιασε, τους φίλησε και ζήτησε από τη στρατιωτική βάση να επιστραφεί το αυτοκίνητο στο σπίτι. Και όχι μόνο πήγε αλλά δεν δείλιασε ούτε στιγμή. Και μια λεπτομέρεια. Κάθε φορά πριν πετάξουν υπογράφουν ότι είναι σύμφωνοι για την πτήση που θα κάνουν. Εκείνος δεν υπέγραψε. Τους είπε με άλλα λόγια ότι ήταν κατά αυτής της πτήσης όμως πήγε εκτελώντας το καθήκον του».   

“Μας προσβάλουν όταν λένε πως η Ελλάδα δεν έχει θαλάσσια σύνορα”

«Όμως αυτό που έχει αξία είναι η αυτοθυσία τους. Είτε έπεσαν από τις άσχημες καιρικές συνθήκες, είτε από βολές για εμάς είναι το ίδιο. Η υπέρτατη αξία είναι ότι γνωρίζανε ότι πάνε σε αποστολή αυτοκτονίας και πήγανε. Αυτό πρέπει πάση θυσία να είναι  το σημερινό δίδαγμα. Από αυτή την μοιραία νύχτα πρέπει να κρατήσουμε το φωτεινό παράδειγμα αυτοθυσίας αυτών των ανθρώπων.
Γιατί πρέπει να βρούμε ξανά την αξιοπρέπειά μας. Να επανέλθει στο λεξιλόγιό μας και στις πράξεις μας. Η ατίμωση της πατρίδας πρέπει να σταματήσει και να μην ξεχνάμε ούτε τον Ηλιάκη ούτε κανέναν από τους νεκρούς μας.
Δεν μπορώ να ακούω, για παράδειγμα, από τον πρωθυπουργό ότι η Ελλάδα δεν έχει θαλάσσια σύνορα. Μας προσβάλει εμάς και τους προγόνους μας. Δεν μπορεί να λέει ο κ. Τσίπρας ότι ουσιαστικά η Ελλάδα είναι υπό των άλλων. Υπό των γειτόνων. Ζούμε σε μια ευαίσθητη περιοχή και δεν πρέπει να ακούγονται αυτά από το στόμα του εκάστοτε πρωθυπουργού. Όταν απευθύνονται στην πατρίδα πρέπει να είναι προσεκτικοί».  

"Πέρασε η εποχή των δεξιών και των αριστερών. Η αυτοθυσία του πατέρα μου πρέπει να γίνει παράδειγμα για όλους"

«Έχουμε μια πανέμορφη χώρα. Την ομορφότερη και την αγαπάω ιδιαίτερα. Θέλω να μείνω στην Ελλάδα, γιατί η χώρα μας έχει τεράστιες δυνατότητες. Πρέπει να παλέψουμε για να μην μας απογοητεύει τόσο συχνά. Πρέπει να φτιάξουμε τα Πανεπιστήμια μας, τα νοσοκομεία μας, τις δημόσιες υπηρεσίες μας. Δεν γίνεται, για παράδειγμα, να κλείνουν οι σχολές μας για 5-6 μήνες και εμείς απλά να καθόμαστε. Αν όλοι κάναμε τη δουλειά μας σωστά τότε η Ελλάδα σήμερα θα ήταν διαφορετική. Ο πατέρας μου έκανε την δουλειά του και μάλιστα καλά. Αυτό πρέπει να ξαναβρούμε. Πρέπει πρώτα εμείς να δίνουμε το καλό παράδειγμα και να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας.
Πέρασε η εποχή των δεξιών και των αριστερών. Η αυτοθυσία του πατέρα μου πρέπει να γίνει παράδειγμα για όλους. Να υποστηρίζουμε τα εθνικά και ατομικά μας δικαιώματά και να μην ζούμε εις βάρος των διπλανών μας. 
Η μητέρα μου και οι παππούδες μου με μεγάλωσαν να τιμώ την αυτοθυσία του πατέρα μου. Είναι άλλο να τιμάς την ιστορία σου και άλλο να φανατίζεσαι και στο κάτω – κάτω ας πάψουμε να ψάχνουμε τις εύκολες λύσεις. Ακόμη και ο πατέρας μου δεν επέλεξε την εύκολη λύση και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε”.
Ο Ιωάννης είναι ένα παιδί με πολλά χαρίσματα. Μιλάς μαζί του και νιώθεις όμορφα. Έχει την δύναμη να σε εμψυχώνει, να σε πηγαίνει παρακάτω και να σου μεταφέρει χωρίς κακία, ψευτοεγωισμούς και άλλα νεοελληνικά δήθεν κλισέ μια πραγματικότητα που την ώρα που δακρύζεις σε κάνει να χαμογελάς.
Το μόνο που ζητά είκοσι χρόνια από την θυσία του πατέρα του είναι να μάθει την αλήθεια πέρα και έξω από τα φώτα της δημοσιότητας. Και πρέπει να την μάθει.

http://news247.gr/eidiseis/synentefxeis/iwannhs-karathanashs-poios-telika-tha-mas-ekshghsei-giati-h-stolh-poy-forage-o-pateras-moy-exei-trupes-kai-khlides-aimatos.3882135.html?utm_source=News247&utm_medium=MintaXasete_article&utm_campaign=24MediaWidget