Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Βλαδίμηρος Κυριακίδης – Ηθοποιός (Συνέντευξη: Γιώτα Δημητριάδη)

Συνέντευξη: Γιώτα  Δημητριάδη
Φωτογραφίες: George Alexandrakis
Βλαδίμηρος Κυριακίδης : «Ηθοποιός δεν είσαι για τη φιλαυτία σου, για την έπαρσή σου, για τον ναρκισσισμό σου, είσαι για να διασκεδάσεις κάποιους ανθρώπους που σ’ εμπιστεύονται !»
kyriak
Τον λατρεύει η μεγάλη οθόνη. Με τα απίστευτα κοντινά του, πριν καν ξεστομίσει την ατάκα του, σ’ έχει κάνει να γελάσεις . Τον αποθεώνει η σκηνή, την οποία καταφέρνει να κυριεύει ακόμα και μόνος του, μ’ ένα One man show, που έχει γράψει τη δική του ιστορία στους θεατρικούς μονολόγους.
Ανήσυχο καλλιτεχνικό πνεύμα, δεν επαφίεται στα εύκολα, τολμά δύσκολα έργα και συγγραφείς, όπως ο Ζαν-Πωλ-Σαρτρ και ο Ζαν Ρενέ. Καταπιάνεται με τη σκηνοθεσία και δημιουργεί παραστάσεις αισθητικής .
Μέσα από τη μικρή οθόνη, ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης καταφέρνει να δημιουργήσει υπέροχους χαρακτήρες από τις ιστορικές «Βαρβαρότητες» μέχρι τη σημερινή σειρά που έχει λατρευτεί από εκατομμύρια τηλεθεατές , το «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα». Ο τηλεοπτικός Ηλίας μας χαρίζει απλόχερα στιγμές γέλιου. Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης, βέβαια όπως θα μας πει, όσο και να τον αγαπά δεν του μοιάζει καθόλου…
Αυτή την περίοδο, πέρα από τα γυρίσματα της σειράς , τον βρίσκουμε στο θέατρο ΖΗΝΑ, όπου με φρενήρεις ρυθμούς κάνει πρόβες για την παράσταση που σκηνοθετεί, αλλά και πρωταγωνιστεί . Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν, να κλείσουμε καλύτερο σημείο συνάντησης για τη συνέντευξή μας, από τη σκηνή του θεάτρου με το όμορφο σκηνικό, που είναι ήδη έτοιμο να φιλοξενήσει τους «Τενόρους».
Φέτος σας συναντάμε στο θέατρο «Ζήνα», σε μια παράσταση που σκηνοθετείτε και πρωταγωνιστείτε, υποδυόμενος έναν τενόρο. Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτό που θα δούμε επί σκηνής.
Η μετάφραση είναι του Ε. Μπελιέ, εγώ έχω κάνει τη διασκευή του έργου. Στη δική μου διασκευή, λοιπόν, έρχεται ένας Ιταλός τενόρος να τραγουδήσει στη λυρική, Οθέλλο του Βέρντι .Τον περιμένουν ο διευθυντής της λυρικής και ο βοηθός του. Του έχουν κλείσει μια μεγάλη σουίτα και την έχουν επιπλώσει, όπως ζήτησε. Ο Ιταλός φθάνει καθυστερημένος, σχεδόν είκοσι λεπτά πριν ξεκινήσει η πρόβα και, μάλιστα, μεθυσμένος, γιατί έχει πολύ τρακ και βρίσκεται σε κατάσταση πανικού. Το τρακ επιπλέον του δημιουργεί και αέρια… Εκεί καταλαβαίνεις ότι είναι επικίνδυνα τα πράγματα πια! Του κόβεται και η φωνή, μ’ αποτέλεσμα να μην μπορεί να τραγουδήσει. Αυτό ισχυρίζεται και η γυναίκα του, η οποία νομίζει ότι φλερτάρει μ’ άλλες γυναίκες και είναι φοβερά ζηλιάρα. Η κατάσταση χειροτερεύει, διότι, από το αλκοόλ και τα πολλά φάρμακα, που του έχει συστήσει να παίρνει ο γιατρός, για να αντιμετωπίζει τις κρίσεις πανικού, πέφτει σε κώμα. Ο διευθυντής της όπερας και ο βοηθός του νομίζουν πως έχει πεθάνει. Η παράσταση όμως είναι ήδη sold-out και έτσι αποφασίζουν να βάλουν αντικαταστάτη, τον βοηθό του διευθυντή, που είναι ο Θανάσης Σαλταμπάσης. Ντύνεται λοιπόν εκείνος μαύρος και ξεκινάει να πάει να τραγουδήσει, αλλά τότε ξυπνάω εγώ, ο Ιταλός τενόρος, και ντύνομαι και εγώ και γίνεται ένας χαμός…
Πώς προέκυψε η ιδέα αυτής της παράστασης;
Το συγκεκριμένο έργο το ξέρω από πολύ παλιά. Ήταν η πρώτη μου παράσταση στην Αθήνα, το 1988.Τότε εγώ έπαιζα τον Γκρουμ, στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ήταν ο Αρζόγλου και ο Κιμούλης στο θέατρο “Σμαρούλα” . Οπότε το ήξερα το έργο, είναι πολύ αστείο, είναι μια κλασικότατη φάρσα, με πάρα πολλά ανοίγματα και κλεισίματα πορτών. Το χαίρομαι σαν έργο, γιατί δεν είναι από τα κείμενα εκείνα που έχουν έναν- δύο πρωταγωνιστές και γύρω –γύρω είναι δορυφορικοί ρόλοι .Αντίθετα, είναι από τις φάρσες που είναι έργο συνόλου. Εδώ και οι εφτά συμμετέχοντες είναι ενεργοί, οι χαρακτήρες υπάρχουν. Όταν δεις την παράσταση θα καταλάβεις τι εννοώ. Δεν υπάρχει ο απόλυτος πρωταγωνιστής.
Πόσο δύσκολο είναι να σκηνοθετεί κανείς τον εαυτό του; Πόσω μάλλον σ΄ ένα έργο συνόλου, όπως αυτό που μου λέτε.
Είναι αρκετά δύσκολο και όχι μόνο σ’ ένα τέτοιο έργο, γενικά σ’ οποιοδήποτε έργο. Απαιτεί πολύ δουλειά από πριν. Χρειάζεται μεγάλη προεργασία. Δεν μπορείς ν’ αφήνεις τίποτα στην τύχη.
Τα τελευταία χρόνια, σκηνοθετείτε συναδέλφους σας ηθοποιούς σε μια προσωπικής σας επιτυχία τον «Caveman» . Πώς σκηνοθετεί κανείς έναν ρόλο με τον οποίο έχει τόσο ταυτιστεί ο ίδιος;
Αν θυμάσαι και εγώ, όταν ανέλαβα τον ρόλο, είχε παιχτεί από τρεις συναδέλφους. Δεν τίθεται θέμα σύγκρισης, γιατί ο κάθε πρωταγωνιστής, έχει τη δική του προσωπικότητα, τη δική του κωμική στόφα και θα βάλει το δικό του λιθαράκι στον ρόλο. Εγώ, ίσως, έπαιξα πιο πολλά χρόνια από τους υπόλοιπους ηθοποιούς, γι’ αυτό έχω ταυτιστεί στη συνείδηση του κοινού με τον ρόλο, αλλά δεν έχει σημασία. Τώρα, ο Παρτσαλάκης πιστεύω ότι θα βγάλει τη δική του νότα κωμικότητας πάνω στον ρόλο και θα δούμε έναν άλλο Caveman, αυτό γίνεται κάθε φορά! Το ίδιο συνέβη και στη δική μου περίπτωση, όταν ανέλαβα τον ρόλο, ξαφνικά άλλαξε. Υπάρχει μια φόρμα, μια πορεία, μια σκηνοθετική γραμμή που δεν μπορεί ν’ αλλάξει, κυρίως λόγω κειμένου, όμως μπορεί ν’ αλλάξει ο πρωταγωνιστής.
IMG_8704 ok
Τι έχει αυτή η παράσταση και το κοινό συνεχίζει να την παρακολουθεί τόσα χρόνια;
Τον πανέξυπνο συγγραφέα, που έχει γράψει ένα έργο για τις διαπροσωπικές σχέσεις των ζευγαριών που είναι ανεξάντλητες!
Αυτό έχει και η «Μουρμούρα» που σκίζει. Βέβαια ο Ηλίας (ο ρόλος σας στη σειρά), όταν πήγε στην όπερα, δεν έδειξε να το ευχαριστήθηκε ιδιαίτερα…
Καθόλου, θα έλεγα, και η μεγάλη του απορία ήταν : «Μα, είναι δυνατόν; Είναι κάποιοι που τους μαχαιρώνουν και αυτοί τραγουδάνε!»
Τι αγαπάτε περισσότερο σ΄ αυτόν τον χαρακτήρα;
Αγαπάω αυτό ακριβώς που είναι, που είναι εντελώς αντίθετος από εμένα. Δεν θα μπορούσα να ‘μαι έτσι, όμως, μέσα από τον Ηλία, διασκεδάζω, γιατί βλέπω έναν άλλον άνθρωπο και το πώς θα μπορούσε ν’ αντιδράσει σ’ αυτά που συμβαίνουν γύρω του. Αυτός ο συντηρητικός τύπος, με τη χωριστρούλα του, που είναι κοκέτης και δεν πρόκειται να τη στραπατσάρει ποτέ, μου αρέσει πάρα πολύ! Περνάω πολύ όμορφα μαζί του!
Εσείς έχετε κλασσικές αντρικές συνήθειες όπως εκείνος;
Φυσικά, δεν θα΄χω;(γέλια)
Όπως;
Τα κλασικά. Δεν θα σηκώσω το καπάκι της λεκάνης ή θα πετάξω τα ρούχα μου. Βέβαια, έχω ένα προσόν! Όταν μαγειρεύω, είμαι ο πιο καθαρός μάγειρας του κόσμου! Μετά η κουζίνα αστράφτει! Δεν είμαι από αυτούς που πετάνε.
Με τη σύζυγό σας, θα θέλατε, έπειτα από κάποιες δεκαετίες, να μοιάζατε με το μεγαλύτερο ζευγάρι της σειράς;
Δεν ξέρω, αλλά πολύ πιθανόν και να συμβεί…. Εμένα δύο πράγματα μου αρέσουν στη «Μουρμούρα» και προσπαθώ να τα κάνω και στην προσωπική μου ζωή. Το ένα είναι αυτό που γίνεται στο δικό μας ζευγάρι, δηλαδή μετά την αποχώρηση του παιδιού από το σπίτι για σπουδές, εκείνοι ξαναερωτευτήκανε, γιατί αυτά συμβαίνουν μόνο όταν είναι ερωτευμένοι οι άνθρωποι. Το άλλο, στους μεγαλύτερους από εμάς που βλέπεις το ίδιο πράγμα και εκεί υπάρχει έρωτας από πίσω και αγάπη. Επομένως μακάρι σ’ αυτές τις ηλικίες να ’μαστε έτσι! Που θα είμαστε ελπίζω, δεν ξέρω…
Ο ALPHA, το καλοκαίρι έπαιζε σ’ επανάληψη το «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα» και μετά «Τα υπέροχα πλάσματα» μια άλλη σειρά, στην οποία συμμετείχατε και έκανε επιτυχία. Αναπολείτε εκείνη την εποχή, που η τηλεόραση είχε περισσότερα σίριαλ, τα κασέ ήταν πιο υψηλά κ.τ.λ….
Συνήθως, δεν ανατρέχω στο παρελθόν καθόλου. Διότι φοβάμαι ότι όσο πιο πολύ το κάνω, τόσο πιο πολύ κινδυνεύω να μπω στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και θα με φάνε οι σκόροι. Βλέπω συνέχεια το παρόν και το μέλλον. Γι΄αυτό και δεν αναπολώ καθόλου εκείνες τις εποχές. Όλα τα πράγματα γίνονται για να τελειώσουν. Είναι ακριβώς σαν το θέατρο. Το θέατρο είναι θνησιγενής Τέχνη, την ώρα που γεννιέται κάτι πεθαίνει. Αυτή είναι και η λογική μου, γενικότερα στη δουλειά μου. Γι΄αυτό και δεν αναπολώ τις παλιές καλές ή κακιές στιγμές, για να μπορώ να εξελίσσομαι, να πηγαίνω μπροστά. Ούτε μ’ ενδιαφέρει, αν υπήρχαν πιο πολλές δουλειές και ήταν πιο πολλά τα χρήματα. Γιατί αυτήν τη δουλειά δεν την κάνω για τις οικονομικές απολαβές και αυτό είναι το μότο της ζωής μου. Κάνω αυτήν τη δουλειά για να εξελίσσομαι, για να περνάω καλά με τον εαυτό μου και τους γύρω μου.
Από την άποψη του χρόνου που περνά; Την αλλαγή της εικόνας;
Τώρα μιλάς σ΄ έναν άνθρωπο που από τότε που ήταν νέος ήθελε να μεγαλώσει!
Αυτό, σας έχω ξανακούσει να το λέτε σε συνεντεύξεις σας και μου κάνει εντύπωση…
Ίσως ,επειδή μικρόδειχνα πάντα και αυτό το είχα τεράστιο πρόβλημα από παιδάκι. Αν αυτό το ζεις από τα πέντε, φτάσεις έφηβος μοιάζεις πολύ μικρότερος, φτάσεις είκοσι χρονών και δεν σε βάζουν στον κινηματογράφο, αρχίζει και γίνεται πρόβλημα σιγά-σιγά αυτό. Μάλλον, λοιπόν, κάθισε μέσα μου αυτό και μου έγινε πρόβλημα. Από την άλλη, πιστεύω ότι στα χρόνια τα μεγαλύτερα φεύγει όλο αυτό το υπαρξιακό, έρχεται μια άλλου είδους ηρεμία και στωικότητα, που, εμένα προσωπικά, θα με διευκολύνει ως άνθρωπο. Γι’ αυτό θέλω να μεγαλώσω από μικρός….
Το θέατρο κάνει το πέρασμα των χρόνων πιο γλυκό;
Δεν το συζητώ! Το θέατρο είναι η καλύτερη ψυχοθεραπεία, γιατί ουσιαστικά βιώνεις καταστάσεις που μπορεί να μη βίωνες ποτέ. Μπαίνουν μέσα σου άνθρωποι που δεν είσαι εσύ και έτσι μπορείς, μέσα από το δικό τους πρίσμα, να διορθώσεις τα λάθη που πιθανόν να κάνεις εσύ. Είναι τελείως ψυχαναλυτικό το θέατρο.
Το θέατρο για κάποιους συναδέλφους σας είναι ψυχοθεραπεία, με την έννοια ότι εκεί θα “γιατρευτούν” από ό,τι τους βαραίνει και πολλές φορές εις βάρος των συναδέλφων ή και του κοινού…
Εγώ δεν το βλέπω σαν ψυχοθεραπεία μ’ αυτήν την έννοια! Αυτό γίνεται αυτόματα! Διασκεδάζω με το θέατρο, λατρεύω το θέατρο, αλλά δεν το κάνω σαν ψυχοθεραπεία. Αν ήταν έτσι θα πήγαινα σε μια κλινική. Το κάνω γιατί μ’ ενδιαφέρει αυτή η Τέχνη, μ’ ενδιαφέρει η εξέλιξη, μ’ ενδιαφέρουν τα πάντα που εκπορεύονται μέσα από αυτό. Αυτομάτως, όμως, γίνεται μια ψυχοθεραπεία μέσα μου. Όχι μόνο σε μένα, αλλά και στους υπολοίπους συναδέλφους. Είναι πολύ γοητευτικό να ζεις τη ζωή κάποιου άλλου.
Όταν λέμε ψυχοθεραπεία, αυτό τι σημαίνει; Για παράδειγμα , εγώ, μέσα σε έξι μήνες, θα περπατήσω έναν χαρακτήρα. Αν είμαι είκοσι χρόνων και παίξω έναν σαραντάρη μέσα σε έξι μήνες, που διαρκεί μια σεζόν, θα διανύσω είκοσι χρόνια ζωής, επομένως μπαίνω στη θέση του άλλου, ωριμάζω πιο γρήγορα, γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Αυτό εννοώ ψυχοθεραπεία, όχι ότι θα πάω στον γιατρό μου, δεν είναι ο γιατρός μου το θέατρο.
Είχατε δηλώσει παλιότερα: «Η αποτυχία είναι ο καλύτερος σύμβουλος.» Αυτό για να το δηλώσει κανείς, σε τι επίπεδα ωριμότητας έχει φτάσει;
Δεν ξέρω… Μπορεί και να ’χει σαπίσει! (γέλια) Σαπισμένη ωριμότητα. Όχι, απλά, μέσα από την αποτυχία, μαθαίνεις γιατί η αποτυχία σε γυρνάει από εκεί που ξεκίνησες, όταν ήσουν τίποτα. Γιατί, μερικές φορές, νομίζουμε ότι είμαστε κάτι! Έρχεται, λοιπόν, η αποτυχία για να σου αποδείξει ότι δεν είσαι κάτι ,είσαι και εσύ φθαρτός, δηλαδή, κάποια στιγμή, θα ‘χεις πτώση και εκεί καταλαβαίνεις την ουσία αυτής της δουλειάς. Δεν την κάνεις για τη φιλαυτία σου, για την έπαρσή σου, για τον ναρκισσισμό σου, την κάνεις γιατί πρέπει να διασκεδάσεις κάποιους ανθρώπους που σ’ εμπιστεύονται. Αυτό είναι το κίνητρο!
Πάντως αυτό που λέτε ακούγεται πολύ συνειδητοποιημένο, αλλά και τόσο ανέφικτο, αν σκεφτεί κανείς πως οι περισσότεροι άνθρωποι ζούμε με τον φόβο της αποτυχίας, πόσω μάλλον οι ηθοποιοί που εκτίθεστε συνεχώς….
Είναι το πιο ανασφαλές επάγγελμα. Καταρχάς, είναι εποχιακό. Πρέπει ανά έξι μήνες, χειμώνα –καλοκαίρι, να βρίσκεις δουλειά. Δεύτερον, αυτή η ανασφάλεια που νιώθεις ,γιατί ποτέ δεν είσαι σίγουρος, αν αυτό που θα αποδώσεις είναι εκατό τις εκατό αυτό που έχεις σκεφτεί, ελπίζεις πως και ένα εβδομήντα τις εκατό να αποδώσεις, από αυτό που έχεις σκεφτεί ,έχεις πετύχει τον στόχο σου. Συν το γεγονός ότι γνωρίζεις πως από κάτω είναι μάτια, που ναι μεν, σε θαυμάζουν, αλλά ασκούν και κριτική. Βέβαια αυτό είναι και γοητευτικό. Τα κύτταρά μας είναι ζωντανά μέχρι να πεθάνουμε εμάς. Τα χρόνια περνάνε το μέσα μας , όμως είναι πάντα νέο…
Κλείνοντας, θα ήθελα να μου πείτε: Ποια νομίζετε πως είναι η μεγαλύτερη πλάνη που έχουν οι θαυμαστές σας για εσάς;
Νομίζουν ότι είμαι ήρεμος άνθρωπος, ενώ δεν είμαι! Είμαι νευρικός και αγχωτικός. Τι εννοώ; Κινούμαι πάρα πολύ γρήγορα και τα θέλω όλα να γίνονται γρήγορα και έχω αυτή την απαίτηση και από τους γύρω μου. Ευτυχώς, όμως, ξέρω και το κοντρολάρω.
Τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη θα απολαύσουμε από 15 Οκτωβρίου
στο Θέατρο ΖΗΝΑ στην παράσταση « ΟΙ ΤΕΝΟΡΟΙ»
ΔΙΑΝΟΜΗ
Βλαδίμηρος Κυριακίδης (Τίτο Μερέλλι: Παγκόσμιας φήμης τενόρος)
Θανάσης Τσαλταμπάσης (Μάξιμος: Βοηθός του Ερρίκου Μπαλτά)
Πάνος Σταθακόπουλος (Ερρίκος Μπαλτάς: Διευθυντής της Λυρικής)
Βιβή Κόκκα (Μαρία: Γυναίκα του Τίτο)
Κωνσταντία Χριστοφορίδου (Ντίνα Βαλάση: Σοπράνο)
Αννα Μενενάκου (Μαργαρίτα: Η κόρη του Ερρίκου Μπαλτά
Γιώργος Παπαζήσης (Γκρουμ: Απολυμένος τραγουδιστής της οπερέτας)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Βλαδίμηρος Κυριακίδης
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Μαρία Καραπούλιου
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Χορογραφία: Δημήτρης Παπάζογλου
Μουσική διδασκαλία: Θοδωρής Λεμπέσης
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ 7:15 μμ ΛΑΪΚΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ
ΠΕΜΠΤΗ 9:15 μμ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9:15 μμ
ΣΑΒΒΑΤΟ 6:15 μμ ΛΑΪΚΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ & 9:15 μμ
ΚΥΡΙΑΚΗ 6:15 μμ & 9:15 μμ
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 20, 16 λαϊκή απογευματινή, 13
Θέατρο ΖΗΝΑ Λ. Αλεξάνδρας 74
http://www.citycodemag.com/?p=3802

ΕΦΗΒΕΙΑ & ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Μια μητέρα προβληματίζεται για τον 16χρονο γιο της, ο οποίος, εδώ και 1 χρόνο περίπου, ασχολείται 4-5 ώρες την ημέρα με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Τις τελευταίες 3 εβδομάδες, μετά το τέλος των σχολικών εξετάσεων, ο έφηβος ασχολείται με το διαδίκτυο καθημερινά πάνω από 8-9 ώρες. Κάθε πρωί μόλις ξυπνήσει, το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να ανοίξει τον υπολογιστή.
Μοιάζει σαν όλο του το ενδιαφέρον για τη ζωή να έχει επικεντρωθεί εκεί. Παλαιότερα ήταν κοινωνικός, επεδίωκε να συναντιέται με τους φίλους του και ήταν η ψυχή της παρέας. Τώρα, συναντιέται μαζί τους συνήθως σε internet cafe. Η επίδοση του στο σχολείο έχει πέσει την τελευταία χρονιά. Η μητέρα δεν ξέρει πώς να χειριστεί την κατάσταση.
Όλοι μας απολαμβάνουμε τα πλεονεκτήματα του internet και για πολλούς ανθρώπους, αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της εργασίας τους, της εκπαίδευσης ή της διασκέδασής τους. Ωστόσο, η χρήση του διαδικτύου, ειδικά στην εφηβική ηλικία, ενέχει ορισμένους κινδύνους, όπως την ανάπτυξη εξάρτησης.
efivia-diadiktio2
efivia-diadiktio3








Η εξάρτηση από το διαδίκτυο ορίζεται ως:
1) Εξάρτηση από το διαδικτυακό σεξ (συνεχής και ψυχαναγκαστική χρήση διαδικτυακού πορνογραφικού υλικού, συμμετοχή σε chat rooms με ερωτικό περιεχόμενο κ.λπ.).
2) Εξάρτηση από διαδικτυακές διαπροσωπικές σχέσεις, που γίνονται τελικά πιο σημαντικές από τις σχέσεις με συγγενείς και φίλους στην πραγματική ζωή.
3) Ψυχαναγκαστικές ενασχολήσεις π.χ. τζόγος.
4) Εξάρτηση από ηλεκτρονικά διαδικτυακά παιχνίδια.
efivia-diadiktio5
Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος διαφυγής από την πραγματικότητα και τα καθημερινά προβλήματα. «Χάνοντας» τον εαυτό τους στο internet, μπορούν να νιώσουν μια προσωρινή ανακούφιση από δύσκολα και οδυνηρά συναισθήματα και σκέψεις. Ωστόσο, όση ανακούφιση και αν προσφέρει το internet, τα συναισθήματα και οι σκέψεις του εφήβου εξακολουθούν να είναι παρόντα όταν σβήσει η οθόνη, τα προβλήματα και η πραγματικότητα παραμένουν και υπάρχουν πάντα πιο αποτελεσματικοί τρόποι, για να αντιμετωπίσει ένας έφηβος όσα τον ανησυχούν. Η άσκηση, η μουσική, το διάβασμα, η συζήτηση, η συναναστροφή με τους συνομηλίκους μπορούν να αντικαταστήσουν εποικοδομητικά το «βύθισμα» στο internet, την ανούσια ενασχόληση με παιχνίδια και δραστηριότητες που υποκαθιστούν την πραγματική ζωή και στερούν, μαζί με τα δυσάρεστα συναισθήματα, κάθε πραγματική ευχαρίστηση.
Κάποια παθογνωμονικά στοιχεία, που θα πρέπει να ανησυχήσουν έναν ενήλικα, είναι όταν ο έφηβος χάνει την αίσθηση του χρόνου ασχολούμενος με το διαδίκτυο, παραμελεί τις σχολικές του υποχρεώσεις ή άλλες σημαντικές δραστηριότητες, απομονώνεται από την οικογένεια και τους φίλους του και όταν νιώθει ότι «μόνο το internet μπορεί να του προσφέρει ένα αίσθημα ευφορίας». Επίσης, οι έφηβοι που ασχολούνται υπερβολικά με το διαδίκτυο συχνά παρουσιάζουν διαταραχές στον ύπνο, ξηροφθαλμία και ερυθρότητα οφθαλμών, άλγη στην πλάτη και στον αυχένα, σοβαρές κεφαλαλγίες, διαταραχές στο σωματικό βάρος (αύξηση ή μείωση) και σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα.
Οι γονείς δικαιολογημένα ανησυχούν, όταν τα έφηβα παιδιά τους αφιερώνουν πολύ χρόνο στην χρήση του διαδικτύου και συχνά πανικοβάλλονται και προσπαθούν να τα προφυλάξουν από την υπέρμετρη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή, καταφεύγοντας σε ριζικούς, ακραίους και τελικά αναποτελεσματικούς τρόπους χειρισμού: π.χ. προσπαθούν με επιτακτικό τρόπο να παρακινήσουν τον έφηβο να εμπλακεί σε δραστηριότητες, για να αποσπαστεί η προσοχή του από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, όπως για παράδειγμα να «γεμίσει» το πρόγραμμα του με διάβασμα, απειλούν τα παιδιά ότι θα τους πάρουν τον υπολογιστή, βγάζουν τον υπολογιστή από το σπίτι απροειδοποίητα, τού προκαλούν βλάβη ώστε να μην λειτουργεί, τιμωρούν ή υποτιμούν τα παιδιά που ενθουσιάζονται με τον υπολογιστή, διαπληκτίζονται μαζί τους κατά τις διαπραγματεύσεις των όρων χρήσης του. Αυτοί οι χειρισμοί από την πλευρά των γονέων συνήθως ενισχύουν την ανάγκη του εφήβου για ενασχόληση με τον υπολογιστή και δυσκολεύουν την επικοινωνία γονέα-εφήβου. Τα παιδιά αποστασιοποιούνται ακόμα περισσότερο, καθώς αισθάνονται ότι οι γονείς τους δεν τα καταλαβαίνουν και αντιδρούν εντείνοντας την ενασχόλησή τους με το διαδίκτυο, όπου «βρίσκουν παρηγοριά και κατανόηση». Τελικά, οι γονείς οδηγούνται σε αδιέξοδο.
 efivia-diadiktio4
Πως μπορούν λοιπόν οι γονείς να προφυλάξουν τα παιδιά τους;
  • Να θέτουν από νωρίς σταθερά και σαφή όρια στον επιτρεπόμενο χρόνο ενασχόλησης με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
  • Να εντείνουν τις προσπάθειές τους για ανεύρεση ποιοτικού χρόνου για τα παιδιά τους και να δίνουν μεγάλη σημασία στις κοινές, ευχάριστες δραστηριότητες της οικογένειας.
  • Να ενημερωθούν περισσότερο και οι ίδιοι για το διαδίκτυο, έτσι ώστε να μπορούν να έχουν έγκυρη γνώμη και σωστή επίβλεψη στην επιλογή του είδους των ενασχολήσεων των παιδιών τους.
  • Να ενθαρρύνουν την επαφή των παιδιών τους με τους συνομηλίκους και να φροντίζουν ενεργά να οργανώνουν την κοινωνική ζωή των παιδιών με φίλους, μέσω της διασύνδεσης με άλλους γονείς.
  • Όταν οι γονείς αισθάνονται ότι οι συγκρούσεις γύρω από το θέμα του διαδικτύου έχουν ξεφύγει από τα όρια και δημιουργούνται καθημερινά σχεδόν προβλήματα και εντάσεις στην οικογένεια, θα πρέπει να προσπαθήσουν με ψύχραιμο, ήρεμο και σταθερό τρόπο να εξηγήσουν στον έφηβο τον λόγο της ανησυχίας τους και να αποκαταστήσουν μια γέφυρα επικοινωνίας μαζί του. Οι γονείς καλούνται λοιπόν όχι να απαγορεύσουν και να αποκλείσουν με δραστικά μέτρα και τιμωρίες την χρήση του internet, αλλά να συνεργαστούν με τους εφήβους, να πάρουν μέρος στην ενασχόληση των παιδιών τους με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και να συζητήσουν ειλικρινά και με διάθεση κατανόησης τί σημαίνει και τι συνεπάγεται η υπέρμετρη χρήση του internet.
  • Σε περίπτωση που ο γονιός υποπτεύεται ότι ο έφηβος πάσχει από εξάρτηση από το διαδίκτυο και δυσκολεύεται πλέον μόνος του, με τους παραπάνω χειρισμούς, να επαναφέρει τον έφηβο στην «κανονική του ζωή», τότε είναι απαραίτητο να απευθυνθεί για βοήθεια σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας. Όπως αναφέραμε παραπάνω, η πολύωρη ενασχόληση των παιδιών με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή μπορεί να υποδηλώνει ότι κάτι συμβαίνει με τη διάθεση τους: η τάση για απόσυρση, η αποφυγή της διαπροσωπικής επαφής, η αναζήτηση νοήματος μέσω της εικονικής πραγματικότητας ενδέχεται να συνδέονται με άγχος, κατάθλιψη ή κάποια άλλη συναισθηματική δυσκολία. Γι αυτό το λόγο, είναι επιβεβλημένη η συνεργασία με κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας.

ΒΑΣΙΛΙΚΗ Γ. ΚΟΝΔΥΛΗ

Read more about farmakeia by www.halandrimed.gr

Οι μετεγγραφές ερημώνουν το πανεπιστήμιο της Θράκης | Χάνει το 39% των πρωτοετών

Οι μετεγγραφές ερημώνουν το πανεπιστήμιο της Θράκης | Χάνει το 39% των πρωτοετών


Πλήγμα αποτελεί για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) η εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου γύρω από τις μετεγγραφές φοιτητών, καθώς στοιχεία δείχνουν ότι χάνει το 39% των πρωτοετών φοιτητών του. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα οποία παρουσιάστηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο, από τους 4.000 νέους φοιτητές, οι 1.551 παίρνουν μετεγγραφή για κάποιο άλλο ΑΕΙ της χώρας. Την ίδια ώρα, μόλις 33 άτομα θα επιστρέψουν στο ΔΠΘ με την ίδια διαδικασία, όπως αναφέρει το Thrakitoday. 

Αποπέμφθηκε ο υφ. Παιδείας Γ. Στύλιος | Δεκτή η παραίτησή του από τον πρωθυπουργό

Άγριος φραστικός καυγάς σημειώθηκε πριν λίγη ώρα στη Βουλή, μεταξύ του υφυπουργού Παιδείας Γιώργου Στύλιου και της βουλευτή του ΚΚΕ Λιάνας Κανέλλη.
Η συμπεριφορά της βουλευτή του ΚΚΕ κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης, με τις παρατεταμένες διακοπές, φωνασκίες και προαναγγελίες ότι θα αποχωρήσει από την αίθουσα, εκνεύρισε τον υφυπουργό κ. Γιώργο Στύλιο που τις απάντησε: «Εσείς θέλετε Κασιδιάρη… Θέλετε να με κάνετε Κασιδιάρη! Ο Στύλιος όμως δεν είναι Κασιδιάρης… » πυροδοτώντας ακόμα περισσότερο τις διαμαρτυρίες της κυρίας Λιάνας Κανέλλη.
Ο υφυπουργός Παιδείας Γιώργος Στύλιος που διακρίνεται για τους ήπιους κοινοβουλευτικούς του τρόπους και το ήθος του στηλίτευσε τη συμπεριφορά των παρατεταμένων φωνασκιών και διακοπών που δέχθηκε από την βουλευτή, κατά τη δευτερολογία του, αλλά και από τις δηλώσεις ότι θα αποχωρήσει από την αίθουσα  χωρίς να περιμένει να ακούσει  την απάντησή του επειδή διαφωνούσε και της είπε πως «είναι γνωστή η τακτική κάποιων να έρχεστε, να λέτε μισές αλήθειες, να κατηγορείτε, να διαμαρτύρεστε, να χειρονομείτε και μετά να αποχωρείτε…».
Στις αντιδράσεις της κυρίας Κανέλλη, ακούστηκε:  «Είναι ντροπή σου οι εκφράσεις τύπου "εσύ θέλεις Κασιδιάρη" και δείχνουν τη δημοκρατικότητά σου…». Ο υφυπουργός απάντησε ότι: «Έχω δώσει εξετάσεις και έχω αριστεύσει… Με είμαι περήφανος που με έχει τιμήσει ο αρτινός λαός…».
Η βουλευτής του ΚΚΕ αποχώρησε από την αίθουσα, ενώ παρατηρήσεις και στους δύο έκανε ο προεδρεύων αντιπρόεδρος της Βουλής Γιάννης Δριβελέγκας. Στη βουλευτή για τις εκτός Κανονισμού διακοπές και στον υφυπουργό λέγοντας ότι θα πρέπει να προσέχει τις εκφράσεις του. 
Το επεισόδιο παρακολούθησε μέσα από το εσωτερικό δίκτυο ο Πρόεδρος της Βουλής Ευάγγελος Μεϊμαράκης, ο οποίς ζήτησε συγνώμη από την κυρία Κανέλλη για τη φράση του υφυπουργού Παιδείας («εσείς θέλετε Κασιδιάρη…») παραπέμποντας στο τηλεοπτικό γρονθοκόπημα που είχε δεχθεί live από το βουλευτή της Χρυσής Αυγής η βουλευτής του ΚΚΕ.
Η κυρία Κανέλλη πάντως δήλωσε πως η λύπη που της εξέφρασε ο Πρόεδρος της Βουλής Ευάγγελος Μεϊμαράκης δεν την καλύπτει, σημειώνοντας πως ο κ. Γιώργος Στύλιος είναι εκπρόσωπος της κυβέρνησης ως υφυπουργός Παιδείας, ενώ με τις απειλές του υιοθέτησε την υπερασπιστική γραμμή του χρυσαυγίτη Ηλία Κασιδιάρη που και εκείνος επικαλείται ότι εξοργίστηκε από όσα του έλεγε η ίδια.

Είχε προηγηθεί ένταση στην αίθουσα της Ολομέλειας κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης της βουλευτού του ΚΚΕ Λιάνας Κανέλλη, για τον υποσιτισμό των παιδιών, που ξεκίνησε όταν η κ. Κανέλλη σχολιάζοντας την απάντηση που έδωσε ο υφυπουργός Παιδείας, Γιώργος Στύλιος, είπε ότι «της θυμίζει τη Μαρία Αντουανέτα και την ιστορία με το παντεσπάνι». Ο υφυπουργός είχε μιλήσει για τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει το υπουργείο Παιδείας, ανάμεσα στις οποίες και το πρόγραμμα «βάλε το φρούτο στη ζωή σου» ενώ πρόταση του ΚΚΕ είναι ένα γεύμα την ημέρα σε όλα τα παιδιά και σε όλα τα σχολεία.

«Μου ακουστήκατε σαν τη Μαρία Αντουανέτα. Σαν τον μύθο. Τα παιδιά πεινάνε. Δώστε τους ένα φρούτο την ημέρα. Δώστε τους παντεσπάνι. Εκτός και αν δεν ξέρετε τι θα πει πείνα. Λιποθυμία από την πείνα. Δώστε στο παιδί ένα μανταρίνι, ένα πορτοκάλι, να μην έχει φάει ένα 24ωρο και θα σωθεί», είναι η φράση της κ. Κανέλλη για την οποία ακολούθησε ο εξής διάλογος:

Γ. Στύλιος: Δεν με εκφράζουν τα μεγάλα λόγια, δεν με εκφράζουν οι υπερβολές. Έχω τελειώσει το Δημοτικό Σχολείο σε χωριό, στην Άρτα, σε ορεινό χωριό με τους συμμαθητές μου και δεν δέχομαι κυρία Κανέλλη να μου κάνετε μάθημα εσείς. Δεν έχετε μεγαλώσει εκεί που μεγάλωσα εγώ. Δεν είχατε τους ίδιους συμμαθητές. Λοιπόν και δεν ήμουν ευνοημένος. Σας αρέσει, σας εκφράζει η ένταση κυρία Κανέλλη. Κυρία Κανέλλη η ένταση όπου εσείς…
Λ. Κανέλλη: Αρνούμαι να ακούσω την απάντησή σας. Σας κόβω στις εξετάσεις. Που ήρθατε με το προσωπικό σας παράδειγμα να μιλήσετε για τα παιδιά που πεινάνε στην Ελλάδα…
Γ. Στύλιος: Κύριε πρόεδρε και κυρία Κανέλλη, τις εξετάσεις τις δίνουμε στον ελληνικό λαό. Τις εξετάσεις… (σ.σ. φωνές από το έδρανο της κ. Κανέλλη). Η κ. Κανέλλη θέλει να με κάνει Κασιδιάρη αλλά δεν θα γίνω Κασιδιάρης. Θέλετε Κασιδιάρη κυρία Κανέλλη! Αλλά δεν πρόκειται ο Στύλιος να γίνει Κασιδιάρης! Να το γνωρίζετε αυτό…
Λ. Κανέλλη: Παρακαλώ…
Γ. Στύλιος: θέλετε να με κάνετε Κασιδιάρη. Δεν θα γίνω Κασιδιάρης όμως. Γιατί έχω περάσει τις εξετάσεις αριστεύοντας και διότι δίνω εξετάσεις στον Αρτινό λαό και στον ελληνικό λαό κάθε ημέρα. Και δεν με ενδιαφέρει η δική σας η βαθμολογία η προσωπική. Με ενδιαφέρει η βαθμολογία του κόμματος και του φορέα τον οποίο εκπροσωπείτε αλλά η προσωπική σας δεν με απασχολεί. Εγώ μίλησα για προγράμματα…
Γ. Κανέλλη: Εγώ έκανα τον Κασιδιάρη, Κασιδιάρη ή ήταν από μόνος του; Σα δεν ντρέπεσαι! Σα δε ντρέπεσαι…Σα δεν ντρέπεσαι!
Γ. Στύλιος: Δεν σας ακολουθώ στην ένταση, στην υπερβολή, στην ένταση και στα μεγάλα λόγια.
Λ. Κανέλλη: …. (Διαμαρτυρίες)
Ι. Δριβελέγκας (προεδρεύων): Να ντρέπομαι εγώ; Εσείς που διακόπτετε και δεν περιμένετε την απάντηση. Ορίστε μας. Κι εσείς κύριε υπουργέ τι εκφράσεις είναι αυτές; Ήθελε να αποχωρήσει, ας αποχωρήσει.
Γ. Στύλιος: Μπορούσατε να κλείσετε το μικρόφωνο κύριε πρόεδρε (σ.σ. για Κανέλλη).

Αμέσως μετά η κ. Κανέλλη κατευθύνθηκε στο γραφείο του προέδρου της Βουλής, Ευάγγελου Μεϊμαράκη, τον οποίο ενημέρωσε για το επεισόδιο και ζήτησε την παρέμβασή του.

Βέβαια, πρέπει να αναφερθεί ότι ο υφυπουργός Παιδείας, Γιώργος Στύλιος, με δήλωσή του, αναγνώρισε «λεκτικές υπερβολές» κατά την απαντησή του στη βουλευτή του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλη και της ζήτησε συγγνώμη.
«Οι εντάσεις μπορεί να οδηγήσουν σε λεκτικές υπερβολές. Προφανώς, δεν ήθελα να θίξω την κ. Κανέλλη και της ζητώ συγγνώμη. 'Ηταν λάθος η αναφορά στο όνομα του κ. Κασιδιάρη και στις συμπεριφορές του, τις οποίες καταδικάζω» δήλωσε ο κ. Στύλιος.

Την παραίτηση του υφυπουργού Παιδείας, Γιώργου Στύλιου, ζήτησε ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, μόλις ενημερώθηκε για τις δηλώσεις του υφυπουργού, στη Βουλή, κατά τη διάρκεια αντιπαράθεσης με τη βουλευτή του ΚΚΕ, Λιάνα Κανέλλη.

Ευτυχώς αυτή τη φορά η κυβέρνηση έπραξε το αυτονόητο, δήλωσε η Λιάνα Κανέλλη, σχολιάζοντας την απόφαση του πρωθυπουργού να ζητήσει την παραίτηση του υφυπουργού Παιδείας, Γιώργου Στύλιου.

Γιάννης Απέργης
http://www.e-typos.com/politiki/article/104359/apopemfthike-o-uf-paideias-g-stulios-dekti-i-paraitisi-tou-apo-ton-prothupourgo-/

Θέλεις εθνικό ύμνο και έπαρση σημαίας; Αποβάλλεσαι!

Ζήτησε από τη διεύθυνση του σχολείου του να γίνεται έπαρση της ελληνικής σημαίας και να ακούγεται στο προαύλιο ο Εθνικός Υμνος της χώρας μας μία φορά την εβδομάδα και... ανταμείφθηκε με τριήμερη αποβολή και χαρακτηρισμούς όπως «αναρχικός», «ακραίος» και «φασίστας».

Το πρωτοφανές επεισόδιο στο 2ο ΕΠΑ.Λ. Κατερίνης έχει ξεσηκώσει ντόμινο αντιδράσεων, ενώ ο «πόλεμος» συνεχίζεται, καθώς από τη μία πλευρά τάσσονται οι μαθητές και από την άλλη οι καθηγητές του μεγαλύτερου σχολείου της πόλης. Στο κέντρο της σφοδρής αντιπαράθεσης βρίσκεται ο πρόεδρος του δεκαπενταμελούς συμβουλίου Γιώργος Δεμερτζής, που είδε τους καθηγητές του να απορρίπτουν αμέσως το αίτημά του και να τον τιμωρούν, την ώρα που 530 από τους συνολικά 560 μαθητές του σχολείου (ανάμεσά τους και πολλοί μετανάστες) ψήφιζαν «ναι» υπογράφοντας σχετικό κείμενο για την έπαρση της σημαίας.

«Δεν υπέγραψαν μόνο Ελληνες αλλά και παιδιά διαφορετικών εθνικοτήτων. Ο διευθυντής έφερε αντίρρηση, λογικά διότι διαφωνεί με την ελληνική διαπαιδαγώγηση. Μου έδωσε τρεις ημέρες αποβολή, συκοφαντώντας με, ενώ μαζί του είναι κι άλλοι εκπαιδευτικοί που μου κάνουν πόλεμο για να με διώξουν από το σχολείο, όπως και όποιον άλλον δεν υποστηρίζει τις δικές τους ιδέες» λέει ο Γιώργος Δεμερτζής, που προχώρησε και σε συμβολική κατάληψη, μαζί με συμμαθητές του, με μοναδικό σκοπό να υψώσει την ελληνική σημαία στο προαύλιο.

Ο διευθυντής του 2ου ΕΠΑ.Λ. Κατερίνης Κύριλλος Τσερμπάκ διαψεύδει πάντως ότι η αποβολή του μαθητή συνδέεται με το αίτημά του και υποστηρίζει ότι η ποινή που του επιβλήθηκε οφείλεται στην ανάρμοστη συμπεριφορά του και σε πράξεις που αντιβαίνουν στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου.
«Η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων για την αποβολή ήταν ομόφωνη και ουδεμία σχέση έχει με την αξίωση για έπαρση της σημαίας και την ανάκρουση του Εθνικού Υμνου. Η σημαία είναι μονίμως αναρτημένη, ενώ ο Εθνικός Υμνος ακούγεται στις εθνικές επετείους. Ο μαθητής διατύπωσε την άποψή του με ανεπίτρεπτο τρόπο. Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι στη δικαιοδοσία των μαθητικών κοινοτήτων, τους δώσαμε μια ώρα για να το συζητήσουν και ζητήσαμε να απευθυνθούν στο υπουργείο Παιδείας» αναφέρει ο ίδιος.

Σε ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου αναφέρεται, μάλιστα, ότι «η τριήμερη αποβολή που επιβλήθηκε στον μαθητή αφορά επανειλημμένες πράξεις και ενέργειές του που αντιβαίνουν στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου», χωρίς πάντως να εξηγείται γιατί η τιμωρία για «επανειλημμένες πράξεις» επιβλήθηκε μετά το ζήτημα που δημιουργήθηκε για την έπαρση της σημαίας. Εντυπωσιακή είναι εξάλλου και η επισήμανση στην ίδια ανακοίνωση ότι «ο μαθητής είναι ενήλικας», στοιχείο που καμία σχέση δεν έχει με το γεγονός.

Κατέβασαν από το facebook τη σελίδα των καταληψιών

Σε ρυθμούς καταλήψεων συνεχίζουν να κινούνται οι μαθητές γυμνασίων και λυκείων σε όλη τη χώρα, δείχνοντας να αγνοούν τις «απειλές» του υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου ότι θα χάσουν τις χριστουγεννιάτικες και τις πασχαλινές διακοπές τους. Μάλιστα, δεν πτοήθηκαν ούτε από το προκλητικό «κατέβασμα» της σελίδας που είχαν δημιουργήσει στο facebook («Πανελλήνια Κατάληψη, Οχι στο Νέο Σύστημα»), μέσω της οποίας συντόνιζαν τις κινητοποιήσεις τους. Αντιθέτως, σήμερα σκοπεύουν να δώσουν δυναμικό «παρών» σε συλλαλητήρια που διοργανώνονται σε πολλές πόλεις ενάντια στο Νέο Λύκειο και στην Τράπεζα Θεμάτων, ενώ το ραντεβού στην Αθήνα (πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο) έχει οριστεί για τις 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια.

Χθες, ημέρα που τα σχολεία έμειναν κλειστά λόγω εκλογών για την ανάδειξη των εκπροσώπων δασκάλων και καθηγητών στα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια, εκτιμάται ότι περίπου 360 σχολεία τελούσαν υπό κατάληψη. Σημειώνεται ότι τις δύο πρώτες ημέρες της κινητοποίησης (Δευτέρα και Τρίτη), τα γυμνάσια και τα λύκεια που είχαν βάλει «λουκέτο» υπολογίζονταν σε 500, ωστόσο χθες η ενημέρωση ήταν ελλιπής λόγω της κίνησης (που οι μαθητές αποδίδουν στον υπουργό Παιδείας) να «ρίξει» τη σελίδα τους στο facebook.
Για την ενέργεια αυτήν, τα βλέμματα όλων (όχι αδίκως) στρέφονται στον κ. Λοβέρδο, καθώς είχε προηγηθεί επικοινωνία του με την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ευτέρπη Κουτζαμάνη και τον προϊστάμενο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Μανώλη Σφακιανάκη. Ο ίδιος τους ζήτησε «στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του» να ελέγξουν αν πρόκειται για μαθητική σελίδα στο facebook, «οπότε έχει καλώς. Είναι χρησιμοποίηση της τεχνολογίας από τους μαθητές. Αν όμως είναι ένας άνθρωπος μιας άλλης ηλικίας, που θέλει να καθορίσει τη λειτουργία των σχολείων, τότε υπάρχει πρόβλημα».

Λίγο αργότερα, ο κ. Λοβέρδος επανήλθε στο θέμα, σχολιάζοντας την παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου περί αυτόφωρης διαδικασίας για τυχόν βανδαλισμούς σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη από εξωσχολικούς. Αυτήν τη φορά, ο υπουργός Παιδείας επέλεξε να κρατήσει αποστάσεις, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «δεν έχουμε καμία ανάμειξη στην παρέμβαση της Εισαγγελίας σε ό,τι αφορά τις καταλήψεις στα σχολεία. Ο ρόλος της Δικαιοσύνης είναι ανεξάρτητος, όπως άλλωστε και το Σύνταγμα ορίζει. Συνεπώς, δεν υπάρχει καμία παρέμβαση από πλευράς υπουργείου στο θέμα αυτό».

Εντούτοις, επανέλαβε ότι θα εφαρμοστούν όσα προβλέπονται στο Προεδρικό Διάταγμα για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών λόγω καταλήψεων. Πρόσθεσε ακόμα ότι «θα εφαρμοστεί όλο το πρόγραμμα κανονικά και δεν θα χαθεί καμία ώρα διδασκαλίας». Πάντως, ούτε χθες έλειψαν τα «παρατράγουδα», αφού, σύμφωνα με καταγγελίες, έγιναν προληπτικές συλλήψεις μαθητών στο 1ο Γυμνάσιο και Λύκειο Χολαργού από άνδρες της Ομάδας ΔΙΑΣ.
Εύη Πανταζοπούλου
http://www.dimokratianews.gr/content/29580/θέλεις-εθνικό-ύμνο-και-έπαρση-σημαίας-αποβάλλεσαι

Αυξάνονται κάθε μέρα τα συσσίτια στη Θράκη και την Αν. Μακεδονία

«Θερίζει» η πείνα στην ανατολική Μακεδονία και στη Θράκη. Καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι καταφεύγουν στα συσσίτια των δήμων και της Εκκλησίας για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν ένα πιάτο φαγητό. Απευθύνονται στις υπηρεσίες κοινωνικής πολιτικής και ζητούν ρούχα, παπούτσια, γραφική ύλη για τα παιδιά τους, ακόμη και καύσιμη ύλη για να ζεστάνουν τα σπίτια τους.
Στη Δράμα, μια περιοχή όπου οι άνεργοι είναι χιλιάδες, ο δήμος βοηθά μέσω του Κοινωνικού Παντοπωλείου 750 οικογένειες που μαστίζονται από την κρίση.

70 οικογένειες

Το δίχτυ προστασίας του δήμου για τις οικονομικά ευπαθείς ομάδες περιλαμβάνει, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής Αριστείδη Μωυσιάδη, και τους κοινωνικούς λαχανόκηπους, με δικαιούχους περίπου 70 οικογένειες. Επιπλέον, καθημερινά καταφεύγουν στα συσσίτια 250 άνθρωποι.

Στην Αλεξανδρούπολη σχεδόν το 10% του πληθυσμού της πόλης απευθύνεται στο Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας, Αλληλεγγύης, Παιδείας και Περιβάλλοντος «Πολυκοινωνικό» ζητώντας στήριξη. Σύμφωνα με στοιχεία του κέντρου, περισσότερες από 6.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν στον δήμο για δωρεάν διανομή τροφίμων και άλλες 1.669 αιτήσεις για το Κοινωνικό Παντοπωλείο.

Οι αιτήσεις των πολιτών αφορούν τη σίτιση και την παροχή τροφίμων, καύσιμης ύλης (ξύλα) και ιματισμού. Ο δήμος μπορεί να καλύψει τις ανάγκες καύσιμης ύλης για 600 οικογένειες και τις ανάγκες τροφίμων για 570 οικογένειες, τη στιγμή που ο αριθμός των αιτήσεων αυξάνεται συνεχώς.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στον Δήμο Ξάνθης, όπου περίπου 7.000 άτομα σε μια πόλη 55.000 κατοίκων απευθύνονται στην αρμόδια υπηρεσία, ζητώντας βοήθεια για διάφορα θέματα.
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προσπαθεί να βοηθήσει τους πολίτες που έχουν ανάγκη και γι’ αυτό δρομολόγησε σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας την υλοποίηση δράσης για τη διανομή τροφίμων σε οικονομικά ευπαθείς ομάδες.
http://www.dimokratianews.gr/content/29573/αυξάνονται-κάθε-μέρα-τα-συσσιτια-στη-θράκη-και-την-αν-μακεδονία

Μετά τις αναφορές στους νεοναζί Παραιτήθηκε με εντολή Σαμαρά ο υφυπουργός Παιδείας Χυδαία φραστική επίθεση στην Λ. Κανέλλη από τον Γ. Στύλιο

Την παραίτηση του υπέβαλε, κατόπιν εντολής Σαμαρά, ο υφυπουργός Παιδείας Γιώργος Στύλιος, μετά το ακραίο φασιστικό επεισόδιο στη Βουλή και την προσβλητική συμπεριφορά του προς την βουλευτή του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη με αναφορές στον Κασιδιάρη. Ο αποπεμφθείς υφυπουργός ζήτησε συγνώμη για το επεισόδιο που συνέβη στην Ολομέλεια της Βουλής, αλλά από ό,τι φαίνεται η ακροδεξιά κουστωδία της Νεας Δημοκρατίας στον κυβερνητικό σχηματισμό δεν μπορεί να κρυφτεί με τίποτα.
«Ήταν ένας ατυχής λεκτικός διαξιφισμός, στον οποίο δόθηκε λάθος ερμηνεία. Υπέβαλα την παραίτησή μου. Συνεχίζω να στηρίζω την κυβέρνηση και να προωθώ τα συμφέροντα της Άρτας» δήλωσε μετά την παραίτησή του, που ζήτησε νωρίτερα ο πρωθυπουργός.
"Ευτυχώς αυτή τη φορά η κυβέρνηση έπραξε το αυτονόητο", δήλωσε η Λιάνα Κανέλλη, σχολιάζοντας την απόφαση του πρωθυπουργού να ζητήσει την παραίτηση του υφυπουργού Παιδείας, Γιώργου Στύλιου.
Το επεισόδιο στη Βουλή
"Θέλετε Κασιδιάρη κυρία Κανέλλη! Αλλά δεν πρόκειται ο Στύλιος να γίνει Κασιδιάρης!". Με αυτή την προσβλητική φράση απάντησε στην βουλευτή του ΚΚΕ, που βρισκόταν στο βήμα και μιλούσε για το ζήτημα του υποσιτισμού των παιδιών.
Ο υφυπουργός είχε μιλήσει για τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει το υπουργείο Παιδείας, ανάμεσα στις οποίες και το πρόγραμμα «βάλε το φρούτο στη ζωή σου» ενώ πρόταση του ΚΚΕ είναι ένα γεύμα την ημέρα σε όλα τα παιδιά και σε όλα τα σχολεία.
 
«Μου ακουστήκατε σαν τη Μαρία Αντουανέτα. Σαν τον μύθο. Τα παιδιά πεινάνε. Δώστε τους ένα φρούτο την ημέρα. Δώστε τους παντεσπάνι. Εκτός και αν δεν ξέρετε τι θα πει πείνα. Λιποθυμία από την πείνα. Δώστε στο παιδί ένα μανταρίνι, ένα πορτοκάλι, να μην έχει φάει ένα 24ωρο και θα σωθεί», σχολίασε η βουλευτής του ΚΚΕ με αποτέλεσμα να ξεκινήσει έντονος διάλογος. 
 
Τότε ανταπάντησε ο Γ. Στύλιος: «Σας αρέσει η ένταση κ. Κανέλλη... Η κ. Κανέλλη θέλει να με κάνει Κασιδιάρη αλλά δεν θα γίνω Κασιδιάρης. Θέλετε Κασιδιάρη κυρία Κανέλλη! Αλλά δεν πρόκειται ο Στύλιος να γίνει Κασιδιάρης! Να το γνωρίζετε αυτό…».
 
Οι δηλώσεις αυτές προκάλεσαν την έκρηξη της βουλευτή του ΚΚΕ η οποία αποχώρησε από την Ολομέλεια. 
 
Τη συμπαράστασή του στην κ. Κανέλλη και τη λύπη του γι’ αυτά που ακούστηκαν εξέφρασε ο πρόεδρος της Βουλής Βαγγέλης Μεϊμεράκης, ο οποίος είπε σε δημοσιογράφους ότι θα ζητήσει συγγνώμη στη συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων, ενώ σημείωσε ότι θα το έκανε και στην Ολομέλεια, αν ήταν ανοικτή.
 
Λίγα λεπτά νωρίτερα η βουλευτής του ΚΚΕ πήγε στο Γραφείο του πρωθυπουργού στη Βουλή απαιτώντας να της ζητηθεί συγγνώμη και φωνάζοντας ότι θα φτάσει μέχρι το Μαξίμου.
 
Ο Γ. Στύλιος στη συνέχεια, σε δήλωσή του στις τηλεοπτικές κάμερες ανέφερε ότι «οι εντάσεις καμιά φορά μπορεί να οδηγούν σε λεκτικές υπερβολές». Ζήτησε συγγνώμη και δήλωσε ότι καταδικάζει «τις πρακτικές και τις συμπεριφορές του κυρίου Κασιδιάρη».
 
Την «πολιτικά και ηθικά απαράδεκτη» στάση του Γιώργου Στύλιου, απέναντι σε μέλος του ελληνικού Κοινοβουλίου, καταδίκασε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ, με ανακοίνωση που εξέδωσε και με την οποία καλούσε τον πρωθυπουργό «να αποδοκιμάσει έμπρακτα τη συμπεριφορά του μέλους της κυβέρνησης και βουλευτή της ΝΔ».
 
Στην ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ κάνει λόγο για ανάρμοστη συμπεριφορά καθ' υπέρβαση κάθε μέτρου και δεοντολογίας που πλήττει κατάφωρα το κύρος του Κοινοβουλίου.
 
«Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ αποδοκιμάζει κάθε τέτοιου είδους συμπεριφορά από όποιον και αν προέρχεται, θεωρώντας ότι πρέπει όλοι από τη θέση τους να συμβάλουν στην εμπέδωση της Δημοκρατίας και των αρχών του Κοινοβουλευτισμού», σημειώνει.
 
 http://www.enet.gr/?i=news.el.8emata&id=455518