Πέμπτη 8 Αυγούστου 2019

Ανακομιδή Ιερών Λειψάνων του Αγίου Θεοδώρου Στρατηλάτου



Νεκρὸν με Θεόδωρον ἡ πατρὶς δέχου,
Ὃν ζῶντα πλουτεῖ Μαρτύρων πατρὶς πόλος.
Ὄλβιον ὀγδοάτῃ Θεοδώρου σῶμα κομίσθη.
Βιογραφία
Βλέπε βιογραφία του στις 8 Φεβρουαρίου. Την ημέρα αυτή γιορτάζουμε την ανακομιδή του Ιερού λειψάνου του, από την Ποντική Ηράκλειας στα Ευχάιτα. Εναποτέθηκε στο πατρικό του σπίτι, καθώς ο ίδιος ο Μάρτυρας παράγγειλε στον ταχυγράφο του Αύγαρο πριν τον αποκεφαλίσουν.

Ἀπολυτίκιον
Ήχος πλ. α'. Τον συνάναρχον Λόγον
Δωρεών θεοσδότων όλβον ακένωτον, την των σεπτών σου λειψάνων θήκην πλουτούντες σοφέ, την μετάθεσιν αυτών πανηγυρίζομεν, αγιασμού τας δωρεάς, ποριζόμενοι πιστώς, Θεόδωρε Στρατηλάτα· διό μη παύση πρεσβεύων, ελεηθήναι τας ψυχάς ημών.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’. Ὃ ὑψωθεῖς.
Στρατολογίᾳ ἀληθεῖ ἀθλοφόρε, τοῦ οὐρανίου στρατηγὸς Βασιλέως, περικαλλὴς γεγένησαι Θεόδωρε· ὅπλοις γὰρ τῆς πίστεως, παρετάξω ἐμφρόνως, καὶ κατεξωλόθρευσας, τῶν δαιμόνων τὰ στίφη, καὶ νικηφόρος ὤφθης ἀθλητής, ὅθεν σε πίστει, ἀεὶ μακαρίζομεν.

Κοντάκιον
Ἦχος β’. Τὰ ἄνω ζητῶν.
Ἀνδρεία ψυχῆς τὴν πίστιν θωρακισάμενος, καὶ ρῆμα Θεοῦ ὡς λόγχην χειρισάμενος, τὸν ἐχθρὸν κατέτρωσας, τῶν Μαρτύρων μέγιστε Θεόδωρε, σὺν αὐτοῖς Χριστῷ τῷ Θεῷ, πρεσβεύων ἀπαύστως ὑπὲρ πάντων ἡμῶν.

http://www.saint.gr/529/saint.aspx

"Θεολόγοι" ... Α Θ Ε Ο Λ Ο Γ Η Τ Ο Ι !!!

Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων.

«Πρὶν κλείσω θέλω νὰ σᾶς θυμίσω κάτι ποὺ εἶπε ὁ Ἀπόστολος στὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα. Τί εἶπε; 'Αἱρετικὸν ἄνθρωπο μετὰ μίαν καὶ δευτέρα νουθεσία παραιτοῦ'.
Τί θὰ πῆ αὐτὸ τώρα;
Εἶναι ἀρχαία, δὲν τὰ καταλαβαίνουμε , ἀλλὰ νὰ σᾶς ἐξηγήσω.

Γι᾿ αὐτὸ ὑπάρχει τὸ κήρυγμα γιὰ νὰ μᾶς ἐξηγάει αὐτὰ τὰ δύσκολα πράγματα.
Τί λέει ἐκεῖ ὁ ἀπόστολος Παῦλος; Τὸν αἰρετικὸ ἄνθρωπο μετὰ μία, δύο, τρεῖς συμβουλὲς ἄφησέ τονα, γιατὶ αὐτὸς δὲν ἀλλάζει μυαλό.

Ποιὸς εἶναι ὁ αἰρετικὸς ἄνθρωπος αὐτός; Εἶναι αὐτὸ ποῦ λέμε «οἱ ἄλλες ἐκκλησίες;», ὅσοι δὲν εἶναι ὀρθόδοξοι; Αὐτοὶ εἶναι οἱ αἰρετικοὶ ποὺ λέει ἐδῶ ὁ ἀπόστολος;

Ὄχι. Αἰρετικὸς εἶναι ὁ καυγατζῆς. (Ε;ΟΡΙΣΤΕ; ΤΙ ΕΙΠΑΤΕ;)
Αὐτὸς ποὺ κάνει διχασμούς.
Αὐτὸς ποὺ φέρνει διχόνοιες.
Αὐτὸς ποὺ φέρνει μίση.

Ξέρετε, δὲν ζοῦμε στὸν παράδεισο, ζοῦμε σὲ ἀνθρώπινες κοινωνίες. Ξέρετε ὅλοι σας τέτοιους ἀνθρώπους.
Ὑπάρχουν ἄνθρωποι οἱ ὁποῖοι θέλουν νὰ χωρίζουν, θέλουν νὰ διχάζουν τοὺς ἀνθρώπους , θέλουν νὰ κάνουν καυγά, θέλουν νὰ κάνουν φασαρία. Θέλουν νὰ πάρουν κάποιους μὲ τὸ μέρος τους καὶ νἄνε οἱ ἄλλοι ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος.

Αὐτὸς εἶναι ὁ αἰρετικὸς ἄνθρωπος.
Οἱ ἄλλοι ἀδελφοί μας οἱ χριστιανοὶ, οἱ ὁποῖοι δὲν εἶναι ὀρθόδοξοι, δὲν εἶναι αἰρετικοί. Εἶναι ανθρωποι οἱ ὁποῖοι χωρὶς νὰ φταῖνε , χωρὶς νὰ τὄχουν διαλέξει οἱ ἴδιοι, γεννήθηκαν σὲ μία ἄλλη ἐκκλησία.

Γεννήθηκαν σὲ ἕνα ἄλλο δόγμα. Ὅπως καὶ ἐμεῖς. Δὲν νομίζω ὅτι ἐμεῖς, λίγοι θὰ πρέπει νἄνε ἀνάμεσά μας οἱ προσήλυτοι οἱ ὁποῖοι πραγματικὰ γνώρισαν τὴν ὀρθοδοξία καὶ τὴν διάλεξαν συνειδητά. Οἱ περισσότεροι γεννηθήκαμε ὀρθόδοξοι. Δὲν τὸ διαλέξαμε.

Ἐπομένως αἱρετικὸς δὲν εἶναι ὁ ἄνθρωπος ποὺ ἀνήκει σὲ μία ἄλλη ἐκκλησία, γιατὶ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ ἀνήκουν σὲ ἄλλες ἐκκλησίες πρέπει νὰ τοὺς ἀγαποῦμε , εἶναι ἀδέλφια μας , εἶναι χριστιανοί.
Μπορεῖ νὰ μὴν ἔχουμε κοινωνία μεταξύ μας ἀλλὰ εἶναι γείτονές μας, καὶ οἱ χριστιανοί πρέπει νὰ μάθουμε νὰ ἀγαποῦμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλο νὰ ὑποστηριζόμαστε καὶ νὰ συνεργαζόμαστε γιατὶ βλέπετε οἱ ἄλλες θρησκεῖες πόσο αὐξάνονται καὶ πόσο ἐμεῖς λιγοστεύουμε καὶ πόσο μᾶς πλησιάζουν ἀπειλητικά οἱ ἄλλες θρησκεῖες καὶ ἐμεῖς κοιτάζουμε νὰ τσακωνόμαστε οἱ χριστιανοί μεταξύ μας».



Τὰ παραπάνω (ἀπομαγνητοφωνημένα ἀπὸ τὸ https://youtu.be/EssHKq-pqB0) τὰ εἶπε ὁ νέος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρος στὸ κήρυγμα του στὸν καθεδρικὸ ναὸ Ἁγίου Δημητρίου στὴν Ἀστόρια Νέας Ὑόρκης στὶς 14 Ἰουλίου 2019 τὴν Κυριακὴ τῶν Πατέρων τῆς 4ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου.

Θυμήθηκε τὸ ἀποστολικὸ: «Αἱρετικὸν ἄνθρωπο μετὰ μίαν καὶ δευτέρα νουθεσία παραιτοῦ». Καὶ ἐπειδὴ «Εἶναι ἀρχαία, δὲν τὰ καταλαβαίνουμε» καὶ ἐπειδὴ «Γι᾿ αὐτὸ ὑπάρχει τὸ κήρυγμα γιὰ νὰ μᾶς ἐξηγάει αὐτὰ τὰ δύσκολα πράγματα» ἀνέλαβε νὰ τὰ ἐξηγήση στοὺς πιστοὺς -ἀκροατές του.

Δύσκολα «ἀρχαῖα»: Αἰρετικὸς, ἄνθρωπος, μία, δευτέρα, νουθεσία, παραίτησις... Ποιός τὰ καταλαβαίνει;

Βέβαια, Ἀμερική, χρόνια μακρυά ἀπὸ τὴν πατρίδα, δεύτερη τρίτη γενηά καὶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος θὰ σκέφτηκε ὅτι δὲν τὰ καταλαβαίνουν αὐτὰ τὰ ἀρχαία καὶ τὰ ἀπέδωσε σὲ πιὸ καταληπτή γλώσσα:
Τὸν αἰρετικὸ ἄνθρωπο μετὰ μία, δύο, τρεῖς συμβουλὲς ἄφησέ τονα, γιατὶ αὐτὸς δὲν ἀλλάζει μυαλό.

Θὰ σκέφτηκε ὅτι ἡ λέξις αἱρετικὸς εἶναι ἄγνωστη καὶ ἀκατάληπτη καὶ ἔκαμε καὶ διευκρινήσεις:
Αἱρετικὸς εἶναι ὁ καυγατζῆς.
Αὐτὸς ποὺ κάνει διχασμούς.
Αὐτὸς ποὺ φέρνει διχόνοιες.
Αὐτὸς ποὺ φέρνει μίση.

Ὁ καυγάς (τουρκοπερσική λέξις) δηλώνει τὸν τσακωμό, τὴν συμπλοκή, τὸν διαπληκτισμὸ, τὴν φιλονικία, τὴν ἔριδα (Λεξικό Δημητράκου), καὶ ὁ καυγατζής: ὁ ταραξίας, ὁ ἐπιρρεπὴς στοὺς καυγάδες, ὁ φίλερις.
Διχασμὸς: διχογνωμία, διάστασις, διαφωνία καὶ διχοποιὸς αὐτὸς ποὺ προκαλεῖ διαίρεσι.

Διχόνοια: ἀσυμφωνία, διαφωνία, διχοστασία, ἕρις.
Ὅσον δὲ ἀφορᾶ τὸ μίσος: ἡ ἀπόλυτη ἀποστροφή, ἀπέχθεια πρός τι πρόσωπο, κλπ. Καὶ μιὰ ποὺ εἶναι πολὺ διαδεδομένο τὸ μίσος ἐκατοντάδες σύνθετες λέξεις τὸ συμπεριλαμβάνουν: μισάνθρωπος, μισόχριστος, μισαλλόδοξος κλπ.

Στὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα, ἰδιαιτέρως σ᾿ αὐτὴν ποὺ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἀποκαλεῖ ἀρχαῖα, βλέπουμε ὅτι ὑπάρχει ὁ φίλερις, ὑπάρχει ἡ διαφωνία καὶ ὁ διαφωνῶν καὶ ὁ διχοποιὸς ὑπάρχει ἡ ἔρις, ὑπάρχει τὸ μίσος, ἀλλὰ ὑπάρχει καὶ ἡ αἵρεσις. Καὶ αἵρεσις (ἐκ τοῦ αἱροῦμαι=ἐκλέγω ἤ ἐκλέγομαι) εἶναι ἡ ἐκλογὴ, προτίμησις , ἰδιαιτέρως σὲ φιλοσοφικὸν δόγμα ἤ φιλοσοφικὸ σύστημα. Εἶναι μερὶς ἀνθρώπων πρεσβεύουσα ἵδια δόγματα (Λεξικὸ Λιντελ Σκόττ) ὅπως π.χ. οἱ Σαδουκαῖοι καὶ οἱ Φαρισαῖοι.

Στὸ Λεξικὸ μάλιστα τοῦ Δημητράκου αἵρεσις χαρακτηρίζονται αἱ περὶ τὸ δόγμα παρεκκλίσεις ἀπὸ τῆς διδασκαλίας τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησίας. Αἱρετικὸς δὲ ὁ ἀνήκων εἰς θρησκευτικὴν αἵρεσιν.

Ὁπότε τὸ κήρυγμα τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἐνῷ ὑπάρχει γιὰ νὰ μᾶς ἐξηγάει αὐτὰ τὰ δύσκολα πράγματα μᾶλλον τὰ μπερδεῦει.

Ὁ αἱρετικὸς ἀπὸ κάποιος ποὺ ἀνήκει σὲ μία θρησκευτικὴ αἵρεσι, ποὺ πρεσβεῦει δικά του δόγματα σὲ ἀντιδαστολὴ μὲ τὰ δόγματα μιᾶς θρησκείας, ἐν σχέσει μὲ τὴν ὁποία, καὶ ἀπὸ τὰ μέλη τῆς ὁποίας, ἀποκαλεῖται αἱρετικὸς· γίνεται ὁ καυγατζῆς, ὁ ἐριστικὸς, ὁ διαφωνῶν, ἤ ὁ ἀποστρεφόμενος κάποιους ἤ κάτι. Χάνεται δηλαδὴ ἡ οὐσιαστικὴ σημασία τῆς λέξεως καὶ φτάνει νὰ ὑποδηλώνει ἄλλες καταστάσεις ἤ συμπεριφορές.

Ἔτσι ἐνῷ σύμφωνα μὲ τὴν σημασία τῆς λέξεως αἱρετικὸς αὐτὴ ἀφορᾶ ὅσους εἶναι ἐκτὸς τῆς Ὀρθοδόξου ἐκκλησίας, μιὰ ποὺ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος εἶναι ἐπίσκοπος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἀλλάζοντας τὴν σημασία της διερωτᾶται:
«Αἱρετικὸς εἶναι αὐτὸ ποῦ λέμε «οἱ ἄλλες ἐκκλησίες;», ὅσοι δὲν εἶναι ὀρθόδοξοι; Αὐτοὶ εἶναι οἱ αἰρετικοὶ ποὺ λέει ἐδῶ ὁ ἀπόστολος;»

Καὶ ἀποφαίνεται: «Ὄχι». Δὲν εἶναι. Αἰρετικὸς εἶναι ὁ καυγατζῆς, ὁ διχαστικὸς, ὁ διαφωνῶν, ὁ ταραξίας, ὁ μισῶν ἀλλὰ ὄχι … ὁ αἱρετικὸς.

Ἄραγε δὲν ξέρει τὴν σημασία τῶν λέξεων; Δὲν γνωρίζει ὅτι ὅσοι ἔφυγαν ἀπὸ τὴν μία Ἁγία Καθολικὴ καὶ ἀποστολικὴ ἐκκλησία εἶναι αἱρετικοὶ γιὰ τοὺς ὀρθοδόξους; Φυσικὰ τὸ γνωρίζει. Δὲν εἶναι ἀγράμματος καὶ ἀπλοῦς.
Στὸ πανεπιστήμιο διδάσκει. Τὸ λέει ἐξ ἄλλου στὸ ἵδιο κήρυγμα, πιὸ πρίν:

«Πιστεύω εἰς ἕνα Θεό, Πατέρα, παντοκράτορα…» Αὐτὰ τὰ λόγια νομίζετε ὅτι ἔτσι εὔκολα διατυπώθηκαν; Ξέρετε πόσες δυσκολίες πέρασε ἡ Ἐκκλησία; Πόσες ἀμφισβητήσεις; Πόσες αἱρέσεις βγῆκαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία διότι δὲν δέχονταν τὴν μία λέξι ἤ δὲν δέχονταν τὴν ἄλλη λέξι;»

Ἄρα ξέρει, ἀλλὰ δὲν θέλει νὰ τὸ λέη. Δὲν δέχονταν τὴν μία λέξι ἤ δὲν δέχονταν τὴν ἄλλη λέξι καὶ τί ἔκαναν; Ἔφυγαν, βγῆκαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία.
Τί βγῆκαν;
Αἰρέσεις ἄρα καὶ αἰρετικοί.
Τοὺς ξέρει λοιπὸν.

Εἶναι ὅσοι ἔφυγαν.
Παπικοί καὶ ἐξ αὐτῶν οἱ Προτεστάντες, Ἀρμένιοι, Κόπτες καὶ ὅλες οἱ ἄλλες ὁμολογίες ποὺ ἀποσπάσθηκαν μετὰ τὶς συνόδους ἀπὸ τὴν ὀρθόδοξη ἐκκλησία.

Οἱ ἄλλοι ἀδελφοί μας οἱ χριστιανοὶ, οἱ ὁποῖοι δὲν εἶναι ὀρθόδοξοι, δὲν εἶναι αἰρετικοί.

Ἀποφαίνεται: δὲν εἶναι αἰρετικοί . Παραπάνω λέει ὅτι εἶναι αἰρετικοί. Καλὺτερο θα ἦταν νὰ μποροῦσε νὰ τὸ ἀποδείξει διὰ τῶν Πατέρων καὶ διὰ τῶν Γραφῶν. Αὐτὸ θὰ εἶχε οὐσιαστικὴ ἀξία. Ὅμως, ἀποφαίνεται...

Βέβαια ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς, ποὺ γινώσκει τὰ ἐνδότερα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, ἅ ὀφθαλμὸς οὐκ εἶδεν, καὶ οὔς οὐκ ἤκουσεν, (στὴ «μελέτη»του περὶ πρωτείου ἐξουσίας τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως ὅλα αὐτά) σίγουρα κάτι θὰ ξέρη περισσότερο γιὰ ἀνθρώπινες καταστάσεις , αἱρετικοὺς καὶ μὴ, καὶ καλὸ θὰ ἦτο νὰ τὸ πῆ καὶ νὰ φωτίση καὶ ἄλλους...

Λυποῦμαι ποὺ γράφω αὐτὰ καὶ μὲ τέτοιο τρόπο. Ὅμως «ὅταν τις εὑρίσκεται πρὸ ἀπαντήσεων ἀληθῶς ἐκφρόνων, πρὸ παραλογισμῶν καταπλησσόντων, πρὸ ἐπιχειρημάτων γελοιοτάτων, προβαλλομένων ὅμως μετ᾿ ἀξιώσεων... ὀγκολίθων ἀληθείας, περιπίπτει πραγματικῶς εἰς ἀμηχανίαν ὡς πρὸς τὸ τὶ νὰ ἀπαντήση...

Εἰς τὸ καταφανέστατα γελοῖον καὶ πάντα παραλογισμὸν ὑπερβαῖνον ἐπιχείρημα, ποία ἀπάντησις σοβαρὰ εἶναι δυνατὸν νὰ δοθῇ; Εἰς τὰς περιπτώσεις ταύτας προκύπτει ἡ ἀνάγκη χρήσεως τῆς εἰρωνείας».
(Ἀρχιμ. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου. Ἄρθρα, μελέται, ἐπιστολαί. Τόμος Β΄ Σταμάτα 2017. σελ.9)

Στὴ συνέχεια, πρώτα ὁ Θεός, θὰ προσπαθήσουμε νὰ σχολιάσουμε καὶ τὰ ὑπόλοιπα λεχθέντα καὶ νὰ παρουσιάσουμε τί ἀκριβῶς λένε οἱ ἅγιοι πατέρες γιὰ τὸ θέμα αὐτό, γιὰ αὐτοὺς ποὺ καλῶς σεβόμενοι τὸ ἱερατικὸ σχῆμα δὲν μπαίνουν στὸν κόπο νὰ ἐξετάζουν τὰ λεγόμενα τῶν φερόντων τὸ σχῆμα αὐτό.

Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων. 31.07.2019

http://aktines.blogspot.com/2019/08/blog-post_70.html#more
https://odysseiatv.blogspot.com/2019/08/blog-post_79.html

Έρχεται νέο σοκ στα χρηματιστήρια; Οι οικονομολόγοι προειδοποιούν - «Νοσηρή η κατάσταση στην παγκόσμια οικονομία»

Εδώ και καιρό οι οικονομολόγοι προειδοποιούν για ένα νέο μεγάλο κραχ, καθώς υπάρχει η πεποίθηση ότι η κρίση του 2008 ουσιαστικά δεν ξεπεράστηκε ποτέ αλλά "κρύφτηκε" με τεχνάσματα.

Αυτή η αίσθηση περί επικείμενου κινδύνου επικρατεί όχι μόνο στους γνώστες της αγοράς αλλά και στον απλό κόσμο. πχ δεν γίνεται οι ΗΠΑ με ανάπτυξη 2 και 3% από το 2016 από το  ταυτόχρονα να έχουν άνοδο στο χρηματιστήριο την ίδια περίοδο 10.000 μονάδες.

Eπίσης ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Κίνας-ΗΠΑ κινδυνεύει να διαταράξει αυτή την εύθραυστη ισορροπία, σύμφωνα με τον Nouriel Roubin καθηγητή οικονομικών και πρώην σύμβουλο του Λευκού Οίκου, υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για ύφεση μέσα στο 2020 λόγω του εμπορικού πολέμου. Άλλωστε πήραμε μια μικρή γεύση προχθές.

Σύμφωνα με το bankingnews.gr λόγω του φθηνού χρήματος και της ασφάλειας που παρείχαν στα ομόλογα οι κεντρικές τράπεζες, οι κυβερνήσεις δεν προχωρούν στις μεταρρυθμίσεις που είναι απαραίτητες για την εξέλιξη των οικονομιών, κοινώς η "ανάπτυξη" είναι αέρας κοπανιστός που χρηματοδοτήθηκε με χρήμα που κόπηκε από τις κεντρικές τράπεζες.

Το αμερικανικό χρέος έχει εκτοξευθεί, οι Αμερικανοί καταναλώνουν αλλά δεν έχουν υπάρξει μεγάλες μεταρρυθμίσεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

Όλα τα ασφαλιστικά ταμεία στην Ευρώπη επενδύουν στα ομόλογα τα οποία έχουν αρνητικά επιτόκια αντί να παίρνουν κάποιο τόκο ετησίως πληρώνουν τον εκδότη χωρίς να κερδίζουν. Οι επενδύσεις στα ομόλογα δεν αποδίδουν αλλά ζημιώνουν τα ασφαλιστικά ταμεία.

Τα αρνητικά επιτόκια έχουν βλάψει την κερδοφορία των τραπεζών παγκοσμίως. Ουδείς δεν διερωτήθηκε γιατί ενώ οι κεντρικές τράπεζες έχουν αγοράσει assets 4 τρισεκ. δολαρίων διεθνώς τα κέρδη των εταιριών στις ΗΠΑ μειώνονται και η κερδοφορία των τραπεζών στην Ευρώπης επίσης μειώνεται;

Η στρατηγική της ποσοτικής χαλάρωσης είναι η αιτία της κόπωσης και επιβράδυνσης των οικονομιών της Ευρώπης και αφορμή ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας. Εάν τα ευρωπαϊκά κράτη είχαν προχωρήσει στις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις παρενέργειες του εμπορικού πολέμου με την επιβολή δασμών.

Οι Αμερικανοί υποστηρίζουν ότι οι δασμοί που θα επιβάλλουν οι Κινέζοι στις ΗΠΑ θα πλήξουν τους Αμερικανούς πολίτες 1000 δολάρια τον χρόνο. Όμως ο εμπορικός πόλεμος είναι απόρροια της στρατηγικής των ΗΠΑ να διαμορφώσουν καλύτερες προϋποθέσεις στα εμπορικά τους ισοζύγια.

Άλλαξαν στάση οι κεντρικές τράπεζες

Η ουσία είναι ότι οι κεντρικές τράπεζες κράτησαν τις αγορές, προκαλώντας ακραίες, παθογενείς και τοξικές στρεβλώσεις στα ομόλογα. Έφθασε η Κεντρική Τράπεζα της Ελβετίας να αγοράζει μετοχές και ειδικά Apple – και όχι μόνο – για να διατηρήσει υψηλά τις αποδόσεις της. Όλα αυτά τα φαινόμενα έχουν δημιουργήσει ένα ψεύτικο κόσμο.

Η αντιστροφή στην στρατηγική των κεντρικών τραπεζών από την φάση της απόσυρσης της ποσοτικής χαλάρωσης και της αύξησης των επιτοκίων στην φάση της μείωσης των επιτοκίων και της επαναφοράς της ποσοτικής χαλάρωσης έχει διττό στόχο:

Να αποτρέψει ένα βίαιο κραχ στις αγορές, καθώς έχει δημιουργηθεί μια τεράστια φούσκα ακραίων και αδικαιολόγητων αποτιμήσεων.
Οι κεντρικές τράπεζες έχουν εγκλωβιστεί και δεν μπορούν να αποσύρουν την ποσοτική χαλάρωση είναι παγιδευμένες στην ίδια τους την πολιτική.
Η ΕΚΤ θα αποδείξει εάν ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση για την μεγάλη διόρθωση:

H Goldman Sachs υποστηρίζει ότι δεν θα υπάρξει συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έως τις προεδρικές εκλογές.


Από την άλλη η Ιαπωνική Nomura υποστηρίζει ότι ένα μεγάλο σοκ στα χρηματιστήρια θα χτυπήσει τις αγορές τις επόμενες εβδομάδες.

Οι αγορές κατάλαβαν ότι οι κεντρικές τράπεζες έχουν στριμωχτεί άσχημα, δεν έχουν πολεμοφόδια και η απόδοση των παρεμβάσεων τους θα είναι μικρής κλίμακας…

Εάν αυτό επιβεβαιωθεί και στις 12 Σεπτεμβρίου με την ΕΚΤ και την νέα ποσοτική χαλάρωση που θα ανακοινώσει μαζί με μείωση των επιτοκίων καταθέσεων από -0,40% σε -0,60% τότε … η αντίστροφη μέτρηση για την μεγάλη "διόρθωση" θα έχει ξεκινήσει.


https://www.pronews.gr/oikonomia/diethnis-oikonomia/795194_erhetai-neo-pagkosmio-krah-oi-oikonomologoi-proeidopoioyn-nosiri

Ρ.Τ.Ερντογάν: «Δεν αποδεχθήκαμε και δεν θα αποδεχθούμε την προσάρτηση της Κριμαίας από την Ρωσία»

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν υποδέχτηκε τον Ουκρανό ομόλογό του, Βολοντιμίρ Ζελένσκι και δήλωσε ότι η Τουρκία δεν θα αποδεχθεί την παράνομη προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία.

«Η συνέχιση ύπαρξης συγγενών μας στην ιστορική τους πατρίδα Κριμαία, η προστασία της ταυτότητας και του πολιτισμού τους, η διατήρηση τους βασικών τους δικαιωμάτων και ελευθεριών είναι προτεραιότητες της Τουρκίας», τόνισε ο Ερντογάν σε κοινή συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησε με τον Ουκρανό πρόεδρο Ζελένσκι, στην Άγκυρα.

Από την πλευρά ο Ουκρανός πρόεδρος κάλεσε την Μόσχα να δράσει εντός του διεθνούς δικαίου.

Πρόσθεσε πως η Κριμαία ανήκει στην Ουκρανία, σημειώνοντας πως η χώρα του και η Ρωσία θα βρουν ένα κοινό μονοπάτι για να αποκαταστήσουν την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή.

Χαρακτήρισε την Τουρκία «έναν καλό γείτονα, ειλικρινή φίλο και σημαντικό στρατηγικό εταίρο».

https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/toyrkia/795278_erntogan-kata-v-poytin-den-apodehthikame-kai-den-tha-apodehthoyme-tin

Πώς κατάντησε το «Δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι»

 Πέτρος Θ. Παντελίδης
Το 1974 το λογότυπο του Νίκου Δήμου, που παρίστανε την αιματοβαμμένη Κύπρο της εισβολής με τις λέξεις «Δεν ξεχνώ» αποτέλεσε τη συνειδητή αντίσταση του προδομένου λαού. Το περιεχόμενο του «Δεν ξεχνώ» ήταν σαφέστατο. Δεν ξεχνώ ότι η χούντα πρόδωσε την Κύπρο. Δεν ξεχνώ την τουρκική εισβολή, την καταστροφή της κατεχόμενης Κύπρου, τις χιλιάδες νεκρούς και αγνοούμενους. Δεν ξεχνώ τους εκτοπισμένους στους προσφυγικούς συνοικισμούς με τα αντίσκηνα. Δεν ξεχνώ την εκδίωξη των Ελλήνων και τον σφετερισμό των σπιτιών και των περιουσιών τους. Δεν ξεχνώ τις σκλαβωμένες πόλεις, Αμμόχωστο, Κερύνεια, Μόρφου και όλα τα σκλαβωμένα χωριά της Κύπρου.
Το «Δεν ξεχνώ» ήταν στόχος της ελληνικής παιδείας της Κύπρου. Είχε σκοπό να διατηρήσει ζωντανή στη μνήμη της νεολαίας την προδοσία, την εισβολή και την καταστροφή και την επιθυμία για επιστροφή στα κατεχόμενα χωριά και τις πόλεις μας. Και σε μερικά χρόνια, όταν η κατοχική Τουρκία εδραίωνε τα αποτελέσματα της εισβολής και έφερνε στην Κύπρο χιλιάδες εποίκους, όταν ανακήρυξε κράτος στις περιοχές που κατέκτησε, όταν άρχισε να διαφαίνεται η απογοήτευση για το μέλλον της Κύπρου, τότε το λογότυπο στην παιδείας μας έγινε «Δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι». Αυτό υπονοούσε ότι όχι μόνο δεν έπρεπε να ξεχάσουμε το μεγάλο κακό, αλλά έπρεπε να αγωνιζόμαστε συνεχώς και συνειδητά για απαλλαγή από την κατοχή, για απελευθέρωση, για επιστροφή και για δικαιοσύνη στην Κύπρο.
Αυτή η έννοια του «Δεν ξεχνώ και αγωνίζομαι» ήταν στόχος και τρόπος σκέψης για πάνω από 35 σχεδόν χρόνια. Την τελευταία δεκαετία έχει ατονήσει. Πολιτικές και άλλες σκοπιμότητες τον έχουν θέσει στο περιθώριο. Άλλες έννοιες και στόχοι τον αντικατέστησαν. Τώρα μας μιλούν για επαναπροσέγγιση, για επανένωση, για ρεαλισμό και μερικοί φτάνουν στο άκρον άωτον της αντίθεσης να μας λένε ότι 45 χρόνια χωρίς λύση είναι πολλά και πρέπει να συμβιβαστούμε, εννοώντας να αποδεχτούμε τις τουρκικές θέσεις. Να τα ξεχάσουμε όλα για να κάνουμε μια νέα αρχή, με νέους ιδιοκτήτες των περιουσιών μας και νέες αντιλήψεις για το διεθνές δίκαιο.
Ακόμα και ο ΠτΔ μάς έχει πει ότι η κατοχή έχει ξεχαστεί. Η λέξη απελευθέρωση θεωρείται σοβινιστικός παροξυσμός και έχει αντικατασταθεί με τη λέξη επανένωση. Και αυτή η επανένωση θα αφορά δύο ισότιμα κρατίδια με κατάργηση της Κ.Δ., που πρέπει να την ξεχάσουμε.
Ως εκπαιδευτικός για τριάντα χρόνια είχα το «Δεν ξεχνώ» ως προτεραιότητα της διδακτικής μου δραστηριότητας. Τώρα βλέπω ότι έχει παραμεριστεί από το πνεύμα της συνθηκολόγησης και της επαναπροσέγγισης. Αναμένω όμως ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να το ακολουθούν, έστω και χωρίς επίσημες εγκυκλίους.
Είναι για τούτο που αγανάκτησα, όταν ακαδημαϊκός και μάλιστα των Επιστημών της Αγωγής, σε σχετική ερώτηση προσδιόρισε το «Δεν ξεχνώ» ως εξής: «Δεν ξεχνώ την τουρκική εισβολή, ούτε την κατεχόμενη γη. (Ορθό) Δεν μπορώ να ξεχάσω επίσης ότι έχουν υποφέρει και οι Τουρκοκύπριοι ως αποτέλεσμα της εισβολής (Υποφέρουν από τον σφετερισμό;) αλλά και των γεγονότων που προηγήθηκαν (Εκάμαμε τζιαι μεις πολλά). Δεν ξεχνώ την ιστορία συνύπαρξης των δύο κοινοτήτων (χωρίς την Τουρκία, ναι), τους κοινούς αγώνες (τους ποιους) αλλά και τις επιπτώσεις του εθνικισμού/φανατισμού γύρω από τις μητέρες πατρίδες (Να το και το άλλοθι)».
Το «Δεν ξεχνώ» είχε και έχει ένα πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο. Αν οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι δίνουν αυτές τις προεκτάσεις στο περιεχόμενο του «Δεν ξεχνώ», τότε σίγουρα μας ψεκάζουν ή μας κάμνουν πλύση εγκεφάλου. Για τούτο άραγε και πολλοί πανεπιστημιακοί είχαν υποστηρίξει το σχέδιο Ανάν και πολλές άλλες απόπειρες κατάργησης της Κ.Δ. και αποδοχής των κατοχικών δεδομένων;
Δεν μπορούμε ούτε να ελπίζουμε, αν οι πανεπιστημιακοί μας έχουν αυτές τις απόψεις. Και δεν εννοώ φυσικά όλους, αλλά αυτούς που τις διατυμπανίζουν.
Σημερινή
Αναρτήθηκε από Σάββας Καλεντερίδης στις 8:30 π.μ. 

http://infognomonpolitics.blogspot.com/2019/08/blog-post_60.html

Κρίσιμη συνάντηση Αναστασιάδη - Ακιντζί: Κρίνεται το μέλλον του Κυπριακού

Την ίδια στιγμή, πάντως, οι προσδοκίες της Λευκωσίας για το αποτέλεσμα της συνάντησης της Παρασκευής είναι συγκρατημένες


Την προσδοκία ότι στην άτυπη συνάντηση του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη, με τον τουρκοκύπριο ηγέτη, Μουσταφά Ακιντζί, την Παρασκευή, θα καταγραφεί η θέληση των δύο πλευρών για συνέχιση των επαφών και των προσπαθειών για επανέναρξη των διαπραγματεύσεων, εκφράζει κυβερνητική πηγή στο ΚΥΠΕ.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα ανοίξει και τον δρόμο για έναν νέο γύρο επαφών της ειδικής απεσταλμένης του ΓΓ του ΟΗΕ Τζέιν Χολ Λουτ στην Κύπρο, με στόχο τη συνομολόγηση των όρων αναφοράς.

Την ίδια στιγμή, πάντως, οι προσδοκίες της Λευκωσίας για το αποτέλεσμα της συνάντησης της Παρασκευής είναι συγκρατημένες, με την κυβερνητική πηγή να υποδεικνύει ως «αγκάθια» την πρόταση Ακιντζί για το φυσικό αέριο, τις τουρκικές κινήσεις στην ΑΟΖ και τις εξελίξεις στην Αμμόχωστο.

Βάσει της ίδιας πληροφόρησης, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα θέσει στη συνάντηση της Παρασκευής δύο θέματα, αφενός σε σχέση με τις τουρκικές ενέργειες στη θαλάσσια περιοχή πέριξ της Κύπρου και αφετέρου για την Αμμόχωστο.

Όσον αφορά την ΑΟΖ, η ίδια πηγή παρέπεμψε στην ομόφωνη θέση του Εθνικού Συμβουλίου, το οποίο ζήτησε τον περασμένο Μάιο τον τερματισμό των παράνομων ενεργειών της Τουρκίας, σημειώνοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση δεν δημιουργούνται ευοίωνες προοπτικές για τη συνέχιση των προσπαθειών για επανέναρξη της διαδικασίας επίλυσης του Κυπριακού.

Η κυβερνητική πηγή αναφέρθηκε και σε πρόταση που κατατέθηκε στη συνάντηση του Προέδρου Αναστασιάδη με τους πολιτικούς αρχηγούς, τη Δευτέρα στο Τρόοδος, για δημιουργία υποεπιτροπής για ενημέρωση των Τ/κ όσον αφορά το φυσικό αέριο. Πρόσθεσε ότι την πρόταση, που κατέθεσε πολιτικός αρχηγός, αντίκρυσε θετικά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας από τη στιγμή που δεν τίθεται θέμα συνδιαχείρισης των φυσικών πόρων.

Για την περίκλειστη πόλη, η ίδια πηγή είπε ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αναμένεται να θέσει στον Τ/κ ηγέτη θέμα τερματισμού των ενεργειών στις οποίες προβαίνει η «κυβέρνηση», επαναφέροντας παράλληλα την πρότασή του για σύσταση κοινής επιτροπής εμπειρογνωμόνων για την Αμμόχωστο.

Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης αναμένεται να μεταβεί στη συνάντηση με τον κ. Ακιντζί από την θερινή προεδρική κατοικία, στο Τρόοδος, ενώ δεν αποκλείεται τις επόμενες ημέρες να έχει επαφές με στενούς συνεργάτες του ενόψει του τετ- α-τετ με τον Τ/κ ηγέτη. Ο Μουσταφά Ακιντζί ανέφερε πάντως στα Ηνωμένα Έθνη που φιλοξενούν τη συνάντηση των δύο ηγετών ότι δεν τον ενοχλεί η κάλυψη από ΜΜΕ, ενώ όπως έχει ήδη αναφερθεί, η κ. Σπέχαρ δεν θα είναι παρούσα καθόλη τη διάρκεια της συνάντησης των δύο ηγετών.

Ανοιχτή παραμένει η ημερομηνία διεξαγωγής του επόμενου Εθνικού Συμβουλίου για ενημέρωση των μελών του από τον Πρόεδρο Αναστασιάδη σε σχέση με τη συνάντηση, ενώ αναζητείται βολική ημερομηνία, πιθανότατα μετά τον Δεκαπενταύγουστο.

Πριν τη Γενική Συνέλευση η Λουτ στην Κύπρο

Από κυβερνητικής πλευράς αναμένεται ότι μετά τη συνάντηση της Παρασκευής θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες για την άφιξη της κ. Λουτ στην Κύπρο, με την ίδια πηγή να εκτιμά ότι αυτό μπορεί να γίνει είτε στα τέλη Αυγούστου, είτε στις αρχές Σεπτεμβρίου. Κατά πάγια τακτική, η κ. Λουτ αναμένεται να έχει επίσης συναντήσεις με τις εγγυήτριες δυνάμεις, πριν ενημερώσει τον Αντόνιο Γκουτέρες.

Ο επόμενος γύρος επαφών της υψηλόβαθμης αξιωματούχου των Ηνωμένων Εθνών στη Λευκωσία πιθανολογείται ότι θα λάβει χώρα πριν από τη μετάβαση του Προέδρου Αναστασιάδη στη Νέα Υόρκη για τη Γενική Συνέλευση και τη συνάντησή του με τον ΓΓ του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες.

Μια ενδεχόμενη τριμερής συνάντηση του κ. Γκουτέρες με τους δύο ηγέτες στη Νέα Υόρκη συνεπάγεται ότι οι ενέργειες της κ. Λουτ θα έχουν επιφέρει προηγουμένως κάποιο αποτέλεσμα, κατέληξε η κυβερνητική πηγή.

ΠΗΓΗ: newpost.gr