Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

Γιατί θυμιατίζουμε στην Ορθόδοξη Εκκλησία;

Δημοσιεύθηκε: 23 Νοεμβρίου 2013 Κατηγορίες: ΓενικάΟρθόδοξη πίστη

Θυμιατήριο – Θυμίαμα – Καρβουνάκια
Αυτά τα ιερά αντικείμενα βρίσκονται στα περισσότερα Ορθόδοξα σπίτια.
Οι πιστοί όταν προσεύχονται, μαζί με το καντηλάκι που θα ανάψουν θυμιατίζουν το χώρο και τα εικονίσματα…
Το πρόβλημα παρουσιάζεται όταν έχουμε να κάνουμε με αιρετικούς οι οποίοι όταν μας ρωτούν για ποιό λόγο θυμιατίζουμε δεν γνωρίζουμε την σημασία του.
Δυστυχώς αρκετοί από τους πιστούς που προσφέρουν στον Κύριο επιμελώς και με ευλάβεια θυμίαμα, όταν βρεθούν αντιμέτωποι με άνθρωπο αιρετικό, δεν γνωρίζουν τί να του απαντήσουν.
Αν παραδείγματι ένας αιρετικός μας ρωτήσει:
”Για ποιό λόγο θυμιατίζετε στην εκκλησία σας;
Είπε ο Χριστός να θυμιατίζουμε;
Γράφει πουθενά στη Γραφή ότι ο Χριστός θυμιάτιζε;”
Τί θα απαντήσουμε αλήθεια;
Όπως είναι γνωστό οι αιρετικοί δέχονται μόνο όσα γράφονται στην Αγία Γραφή.
Οτιδήποτε άλλο τους παρουσιάσετε ως επιχείρημα θα σας το απορρίψουν.
Για το λόγο αυτό, το σημερινό μας άρθρο απαντά στους αιρετικούς για το θυμίαμα μέσα από την Αγία Γραφή και επιπλέον διευρύνει τις γνώσεις των Ορθοδόξων σε ότι αφορά στη χρήση, τις κατασκευές και τους συμβολισμούς του θυμιατίσματος.
Το θυμιατήριο λοιπόν είναι ένα από τα αρχαιότερα σκεύη!
Είναι σε χρήση από την εποχή που ο Αδάμ δίδαξε στα παιδιά του να προσφέρουν θυσία στον Θεό.
Ο καπνός που ανεβαίνει προς τα επάνω, από τα γεννήματα ή από τα ζώα που καίονταν, γινόταν προσφορά στον Θεό.
Πλήρης περιγραφή για την κατασκευή του θυσιαστηρίου των θυμιαμάτων δίνεται στον προφήτη Μωϋσή από τον ίδιο τον Θεό.
”και ποιήσεις θυσιαστήριο θυμιάματος εκ ξύλων”
Παλαιά Διαθήκη Έξοδος Κεφ. 30, Στίχοι 1 – 10..
Διαβάζουμε στο βιβλίο του Λευϊτικού της Παλαιάς Διαθήκης:
”Εάν δε ψυχή προσφέρη δώρον θυσίαν τω Κυρίω, σεμίδαλις έσται το δώρον αυτού, και επιχεει επ΄ αυτό έλαιον και επιθέσει επ΄ αυτό λίβανον ‘  θυσία εστι,… θυσία, οσμή ευωδίας τω Κυρίω”
(Λευϊτ. Κεφ. 2, Στίχοι 1 – 2)
Αρχικά οι προσφορές του θυμιάματος γίνονταν σε κλίβανο, ”θυσίαν εψημένην εν κλιβάνω”
Παλαιά Διαθήκη Λευϊτικό Κεφ. 2, Στίχος 4..
Αυτός ο κλίβανος ήταν άλλοτε σταθερός και άλλοτε μετακινούμενος, φορητός.
Μέσα σε αυτόν έριχναν τα προσφερόμενα προς θυσία είδη.
Ήταν κατασκευασμένος από μάρμαρο, πηλό ή πολύτιμα μέταλλα:
Καινή Διαθήκη Προς Εβραίους Κεφ. 9, Στίχος 4..
”Eκεί υπήρχε ένα χρυσό θυμιατήρι..”
Το θυμιάμα χρησιμοποιούσαν για να θυμιάσουν την Σκηνή του Μαρτυρίου και τα Άγια των Αγίων.
Κατά Λουκά Κεφ. 1, Στίχος 9..
”σύμφωνα με τη συνήθεια του ιερατείου, έπεσε σ’ αυτόν ο κλήρος να μπει στο ναό του Kυρίου για να θυμιατίσει”.
Τα φορητά τα κρατούσαν από τη βάση ή είχαν κάποια λαβή ή ήταν κρεμασμένα από αλυσίδες με μεταλλικά ελάσματα.
Η χρήση των θυμιατών και του θυμιάματος στα χριστιανικά χρόνια γενικεύτηκε.
Εκτός από το Ιερό Θυσιαστήριο, θυμιάζουμε τις εικόνες, τα ιερά αντικείμενα, τα ιερά λείψανα, ακόμη και πρόσωπα προς ένδειξη τιμής.
Τον συμβολικό χαρακτήρα του θυμιάματος τον αποτυπώνει στην Αποκάλυψη του ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος:
”Kι ο καπνός, μαζί με τις προσευχές των πιστών, ανέβηκε από τα χέρια του αγγέλου μπροστά στον Θεό”.
Αποκάλυψη Κεφ. 8, Στίχος 4..
Αλλά τα θυμιάματα είναι και οι προσευχές των χριστιανών:
”Kι όταν πήρε το βιβλίο, τα τέσσερα όντα και οι εικοσιτέσσερις πρεσβύτεροι έπεσαν μπροστά στο Aρνί κρατώντας ο καθένας από μια κιθάρα και φιάλες χρυσές γεμάτες με θυμιάματα, που είναι οι προσευχές των πιστών”.
Αποκάλυψη Κεφ. 5, Στίχος 8..
Τα τρία στοιχεία από το κάρβουνο συμβολίζουν:
α) Η στάχτη, το Σώμα του Χριστού,
β) το κάρβουνο, την ψυχή του Χριστού και,
γ) το αναμμένο κάρβουνο, την Θεότητα του Χριστού.
Τα σκεύη στα οποία βάζουμε το θυμίαμα λέγονται θυΐσκες..
”και ποιήσεις και τας θυΐσκας..”
Π.Διαθήκη Έξοδος Κεφ. 25, Στίχος 28..

Σήμερα προς χρήση έχουμε:
α) Το κρεμαστό θυμιατήρι, το οποίο κρέμεται από αλυσίδες που έχουν επάνω κουδουνάκια.
Όταν είναι δώδεκα , συμβολίζουν τους Αποστόλους και το κήρυγμά τους.
Όταν είναι τέσσερα τους Ευαγγελιστές.
Το πάνω μέρος όταν έχει σχήμα θόλου, συμβολίζει τον ουρανό και όταν έχει σχήμα ναού, συμβολίζει την θριαμβεύουσα Εκκλησία ή την άνω Ιερουσαλήμ.
Η βάση όπου τοποθετούνται τα κάρβουνα, συμβολίζει τον επίγειο κόσμο, που δια των προσφορών των θυμιαμάτων ανεβάζει τις προσευχές και τα δίκαια αιτήματα προς τον Θεό.
”Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν σου”
Παλαιά Διαθήκη Ψαλμός 140, Στίχος 2..
Το κρεμαστό θυμιατό με τα κουδουνάκια το χρησιμοποιούν οι κληρικοί των τριών βαθμίδων, επίσκοπος, πρεσβύτερος, διάκονος, οι οποίοι έχουν το λειτουργικό και κηρυκτικό προνόμιο.
β) Το κατζίο είναι φορητό και χρησιμοποιείται στις λατρευτικές συνάξεις εντός του Ναού όταν ψάλλονται ύμνοι από την Παλαιά Διαθήκη ή αναγινώσκονται οι Μεγάλες Ώρες.
Το χρησιμοποιούν οι μοναχοί που έχουν το διακόνημα του εκκλησιαστικού.
Είναι μεταλλικό με μακριά χειρολαβή και κουδούνια, τα οποία συμβολίζουν τα βήματα του Θεού στον Παράδεισο και προτρέπουν τους μοναχούς σε εγρήγορση ‘
”Και άκουσαν τη φωνή του Κυρίου του Θεού, να περπατάει στον παράδεισο προς το δειλινό”
Παλαιά Διαθήκη Γένεση Κεφ. 3, Στίχος 8..
Όταν οι εκκλησιαστικοί θυμιάζουν με το κατζίο φέρουν στον ώμο τους ένα τετράγωνο ύφασμα που λέγεται ”αήρ” ΄ συνήθως είναι χρυσοποίκιλτο και δηλώνει το αγγελικό τάγμα που εξέπεσε από τη πατρώα δόξα και που αντικαταστάθηκε από τους μοναχούς.
Ο εκκλησιαστικός κρατά το κατζίο με το ”χειρομανδήλιον”, το οποίο είναι μικρότερο από τον ”αέρα”.
Ο συμβολισμός του απορρέει από την απάντηση του Αναστημένου Κυρίου ”μη μου άπτου” (μην με αγγίζεις), στην Μαρία την μυροφόρο, όταν αυτή από την χαρά της ήθελε να Τον αγγίξει.
Κατά Ιωάννη Κεφ. 20, Στίχος 17..
Επειδή το θυμιατήριο συμβολίζει τις δύο φύσεις, ανθρώπινη και θεϊκή, και τις τρείς υποστάσεις Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα  και επειδή ο εκκλησιαστικός δεν έχει ιεροσύνη, πιάνει το κατζίο με το ”χειρομάνδηλο” από ευλάβεια και σεμνότητα.
γ) Το φορητό είναι το θυμιατό που χρησιμοποιείται εκτός του Ναού για το θύμιασμα των σπιτιών και των τάφων.
Χρησιμοποιείται από λαϊκούς και κληρικούς.
Στο μέγεθος είναι μικρό, χωρίς κουδούνια και ιδιαίτερες διακοσμήσεις και με μικρή χειρολαβή.
Συνήθως είναι μεταλλικό ή πήλινο.
δ) Το ιδιότυπο θυμιατήριο, το οποίο χρησιμοποιείται στα μνημεία των ηρώων, έχει ως βάση τρία όπλα και το στρατιωτικό κράνος, μέσα στο οποίο καίγεται το θυμίαμα, σε ένδειξη τιμής προς τους πεσόντες υπέρ πατρίδος.
ε) Τα τιμητικά θυμιατήρια, που τοποθετούνται μπροστά ή πλάγια στις ιερές εικόνες και στα ιερά λείψανα, είναι πάνω σε ορθοστάτες.
Το θυμιατήριο ονομάζεται και λιβανιστήρι από το λιβάνι, θυμίαμα, που καίγεται.
Την ονομασία αυτή την πήρε από ”τας κέδρους του Λιβάνου”.
Ο λίβανος είναι δέντρο που, όταν το χαράζουν, βγάζει ένα υγρό σαν το ρετσίνι, το λιβάνι.
Όταν μέσα σε αυτό προστεθούν αρωματικά έλαια, γίνεται το μοσχοθυμίαμα.
Ο ”ιερός λιβανωτός”, που περιγράφεται στο βιβλίο της Εξόδου της Παλαιάς Διαθήκης, γίνεται κατόπιν εντολής του Θεού προς τον Μωϋσή ΄
”λάβε σεαυτῷ ἡδύσματα, στακτήν, ὄνυχα, χαλβάνην ἡδυσμοῦ καὶ λίβανον διαφανῆ, ἴσον ἴσῳ ἔσται· καὶ ποιήσουσιν ἐν αὐτῷ θυμίαμα, μυρεψικὸν ἔργον μυρεψοῦ, μεμιγμένον, καθαρόν, ἔργον ἅγιον.
Έξοδος Κεφ. 30, Στίχοι 34 – 35..
Όπως είδαμε λοιπόν μόνον τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία μας χρησιμοποιεί το θυμίαμα.
Παρόλα αυτά, είναι πολύ δύσκολο να πείσει κανείς έναν αλλόθρησκο κι ας επιχειρηματολογεί μέσα από την Αγία Γραφή.
Όταν παρουσιάσαμε όλα αυτά τα επιχειρήματα σε έναν Πεντηκοστιανό, δεν δίστασε να μας πει ότι:
”τα χωρία τα οποία χρησιμοποιείτε είναι της Παλαιάς Διαθήκης και όχι της Καινής”.
Συμπεραίνουμε από αυτό ότι οι αιρέσεις χρησιμοποιούν την Παλαιά Διαθήκη μόνο όταν υπάρχει κάποιο εδάφιο που να βολεύει τις διαστρεβλώσεις τους.
Αν και του είχαμε παρουσιάσει επιχειρήματα και από την Καινή Διαθήκη, ισχυρίζονταν ότι παρερμηνεύουμε.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να χάνουμε το θάρρος μας.
Η γνώση στα πράγματα του Θεού, ωφελεί κυρίως εμάς τους ιδίους και ποτέ δεν ξέρει κανείς, ίσως οι γνώσεις αυτές κάποια στιγμή ωφελήσουν κάποιον από τους συνανθρώπους μας, ακόμη και αιρετικό.
Ο Θεός να μας προστατεύει από την πλάνη των αιρέσεων!
Πηγή Αρχιμανδρίτου Ισαάκ Τσάπογλου του Ιεροκήρυκος
Βιβλίο : Ηγάπησα, Κύριε, ευπρέπειαν οίκου σου…
Εικόνες : ” ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΣ ”  
Επιμέλεια : ” ΑΝΤΙΧΙΛΙΑΣΤΙΚΟΣ ”.
http://antixiliastikos.blogspot.com http://pneumatikixara.blogspot.com/2011/10/blog-post_3343.html#more



ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΙΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ

Στην αγιοκατάταξη του Γέροντος Πορφυρίου προχώρησε η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κατά την συνεδρίαση της 27ης Νοεμβρίου 2013.


ΕΤΗΣΙΟΝ ΙΕΡΟΝ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ

Τὸ ἑτήσιο Ἱερὸ Μνημόσυνο τοῦ Γέροντος Πορφυρίου θὰ τελεσθεῖ τήν Κυριακή, 1 Δεκεμβρίου 2013 στο Ἱερὸν Γυναικεῖον Ἡσυχαστήριον “Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος”

Πληροφορίες μετάβασης στὸ Ἱερὸ Ἡσυχαστήριο
Δρομολόγια ΚΤΕΛ

Μονόλογος ληστή

Υπήρξα ληστής και απελπισμένος κατάδικος, εκτελούμενος αργά θανατοποινίτης.
Και μέσα στο σκοτάδι της απελπισίας μου, και στην προσδοκία του αιώνιου θανάτου, Σε είδα δίπλα μου, συσταυρωμένο και αθώο.
Έλαμπες από χαρά, και η λάμψη σου έκρυψε τον ήλιο και φώτισε το σκοτάδι μου.
Αισθάνθηκα ότι αίρεις τις αμαρτίες του κόσμου και τις ληστείες μου. Και ότι ενδιαφέρεσαι για μένα, τον ληστή, να με γλυτώσεις από τον θάνατο, χωρίς αντάλλαγμα.
Σε αναγνώρισα Βασιλιά της Αγάπης. Παίρνεις Εσύ τον θάνατό μου, και μου χαρίζεις την ζωή Σου.
Προσκυνώ την αγάπη Σου. Δεν ζητώ τις απολαύσεις του Παραδείσου. Ζητώ το πρόσωπό Σου το ιλαρό, το ευγενικό, το πράο.
Δέχθηκες να υποστείς τον θάνατο, που δικαίως όφειλα να υποστώ.
Θέλω να βλέπω του Σου προσώπου το κάλλος το άρρητον. Αυτό μου αρκεί.
Μνήσθητί μου εν τη Βασιλεία Σου.
   “…Και η πόλις – του Παραδείσου – ου χρείαν έχει του ηλίου ουδέ της σελήνης ίνα φαίνωσιν αυτή. η γαρ δόξα του Θεού εφώτισεν αυτήν, και ο λύχνος αυτής το αρνίον”, το αντ’ εμού εσταυρωμένον, και μετ’ εμού αναστημένον.


Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ

Ἀγαπητὰ πνευματικά μου παιδιά,
Τώρα ποὺ ἀκόμη ἔχω τὰ φρένας μου σώας θέλω νὰ σᾶς πῶ μερικὲς συμβουλές. Ἀπὸ μικρὸ παιδὶ ὅλο στὶς ἁμαρτίες ἤμουνα. Καὶ ὅταν μὲ ἔστελνε ἡ μητέρα μου νὰ φυλάω τὰ ζῶα στὸ βουνό, γιατί ὁ πατέρας μου, ἐπειδὴ ἤμασταν πτωχοὶ εἶχε πάει στὴν Ἀμερική, γιὰ νὰ ἐργαστεῖ στὴ διώρυγα τοῦ Παναμᾶ γιὰ ἐμᾶς τὰ παιδιά του, ἐκεῖ ποὺ ἔβοσκα τὰ ζῶα, συλλαβιστὰ διάβαζα τὸ βίο τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Καλυβίτου καὶ πάρα πολὺ ἀγάπησα τὸν Ἅγιο Ἰωάννη καὶ ἔκανα πάρα πολλὲς προσευχὲς σὰν μικρὸ παιδὶ ποὺ ἤμουν 12 – 15 χρονῶν, δὲν θυμᾶμαι ἀκριβῶς καλά, καὶ θέλοντας νὰ τὸν μιμηθῶ μὲ πολὺ ἀγώνα ἔφυγα ἀπὸ τοὺς γονεῖς μου κρυφὰ καὶ ἦλθα στὰ Καυσοκαλύβια τοῦ Ἁγίου Ὄρους καὶ ὑποτάχτηκα σὲ δύο γέροντες αὐταδέλφους, Παντελεήμονα καὶ Ἰωαννίκιο. Μοῦ ἔτυχε νὰ εἶναι πολὺ εὐσεβεῖς καὶ ἐνάρετοι καὶ τοὺς ἀγάπησα πάρα πολὺ καὶ γι’ αὐτό, μὲ τὴν εὐχή τους, τοὺς ἔκανα ἄκρα ὑπακοή. Αὐτὸ μὲ βοήθησε πάρα πολύ, αἰσθάνθηκα καὶ μεγάλη ἀγάπη καὶ πρὸς τὸν Θεό, καὶ πέρασα πάρα πολὺ καλά. Ἀλλά, κατὰ παραχώρηση Θεοῦ, γιὰ τὶς ἁμαρτίες μου, ἀρρώστησα πολὺ καὶ οἱ Γέροντές μου μοῦ εἶπαν νὰ πάω στοὺς γονεῖς μου στὸ χωριό μου εἰς τὸν ἅγιο Ἰωάννη Εὐβοίας. Καὶ ἐνῶ ἀπὸ μικρὸ παιδὶ εἶχα κάνει πολλὲς ἁμαρτίες, ὅταν ξαναπῆγα στὸν κόσμο, συνέχισα τὶς ἁμαρτίες, οἱ ὁποῖες μέχρι σήμερα ἔγιναν πάρα πολλές.
Ὁ κόσμος ὅμως μὲ πῆρε ἀπὸ καλὸ καὶ ὅλοι φωνάζουνε ὅτι εἶμαι ἅγιος. Ἐγὼ ὅμως αἰσθάνομαι ὅτι εἶμαι ὁ πιὸ ἁμαρτωλὸς ἄνθρωπος τοῦ κόσμου. Ὅσα ἐνθυμόμουνα βεβαίως τὰ ἐξομολογήθηκα, ἀλλὰ γνωρίζω ὅτι γιὰ αὐτὰ ποὺ ἐξομολογήθηκα μὲ συγχώρησε ὁ Θεός, ἀλλὰ ὅμως τώρα ἔχω ἕνα συναίσθημα ὅτι καὶ τὰ πνευματικά μου ἁμαρτήματα εἶναι πάρα πολλὰ καὶ παρακαλῶ ὅσοι μὲ ἔχετε γνωρίσει νὰ κάνετε προσευχὴ γιὰ μένα, διότι καὶ ἐγώ, ὅταν ζοῦσα, πολὺ ταπεινὰ ἔκανα προσευχὴ γιὰ σᾶς, ἀλλὰ ὅμως τώρα ποὺ θὰ πάω γιὰ τὸν οὐρανὸ ἔχω τὸ συναίσθημα ὅτι ὁ Θεὸς θὰ μοῦ πεῖ: Τί θέλεις ἐσὺ ἐδῶ; Ἐγὼ ἕνα ἔχω νὰ τοῦ πῶ. Δὲν εἶμαι ἄξιος, Κύριε, γιὰ ἐδῶ, ἀλλὰ ὅτι θέλει ἡ ἀγάπη σου ἂς κάμει γιὰ μένα. Ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα δὲν ξέρω τί θὰ γίνει. Ἐπιθυμῶ ὅμως νὰ ἐνεργήσει ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ. Καὶ πάντα εὔχομαι τὰ πνευματικά μου παιδιὰ νὰ ἀγαπήσουν τὸν Θεό, ποὺ εἶναι τὸ πᾶν, γιὰ νὰ μᾶς ἀξιώσει νὰ μποῦμε στὴν ἐπίγειο ἄκτιστο ἐκκλησία Του. Γιατὶ ἀπὸ ἐδῶ πρέπει νὰ ἀρχίσουμε. Ἐγὼ πάντα εἶχα τὴν προσπάθεια νὰ προσεύχομαι καὶ νὰ διαβάζω τοὺς Ὕμνους τῆς Ἐκκλησίας, τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τοὺς βίους τῶν Ἁγίων μας καὶ εὔχομαι καὶ ἐσεῖς νὰ κάνετε τὸ ἴδιο. Ἐγὼ προσπάθησα μὲ τὴ Χάρη τοῦ Θεοῦ νὰ τὸν πλησιάσω τὸ Θεὸ καὶ εὔχομαι καὶ σεῖς νὰ κάνετε τὸ ἴδιο.
Παρακαλῶ ὅλους σας νὰ μὲ συγχωρέσετε γιὰ ὅ,τι σᾶς στεναχώρησα.
 Ἱερομόναχος Πορφύριος
Ἐν Καυσοκαλυβίοις τῇ 4/7 Ἰουνίου 1991


ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ

Στὸν Γέροντα ποὺ ἔδωσε τὰ πάντα γιὰ τὴν ἀγάπη στὸν Χριστὸ καὶ τὸν συνάνθρωπο, στὸν Ἅγιο ποὺ σκεπάζει ὅλο τὸν κόσμο μὲ τὶς εὐχές του καὶ πρεσβεύει ἀδιάκοπα στὸν Κύριό μας, Ἰησοῦ Χριστό, γιὰ τὴ σωτηρία ὅλων μας τολμοῦμε νὰ ἀφιερώσουμε μία ἱστοσελίδα, ποὺ θὰ βοηθήσει ὅλους ἐμᾶς ποὺ τὸν ἀγαπᾶμε νὰ γνωριστοῦμε μεταξύ μας. Ἀλλὰ κι ἐκεῖνοι ποὺ δὲν τὸν γνώρισαν ἀκόμη θὰ μπορέσουν νὰ ἀντλήσουν διάφορα στοιχεῖα ποὺ θὰ τοὺς βοηθήσουν στὴν πορεία τῆς ἀναζήτησής τους.
Ο γέροντας Πορφύριος ένα βράδυ, στις 3 το πρωί, στο Ησυχαστήριο της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος μιλάει σε λίγα πνευματικά του παιδιά για την αγάπη του Χριστού:
“Λοιπόν, ζωή χωρίς Χριστό δεν είναι ζωή. Πάει, τελείωσε. Αν δε βλέπεις το Χριστό σε όλα σου τα έργα και τις σκέψεις, είσαι χωρίς Χριστό. Πώς το κατάλαβες; Θυμάμαι κι ένα τραγούδι. «Σύν Χριστώ πανταχού, φόβος ουδαμού». Το ‘χετε ακούσει; Έ; Το λένε τα παιδιά, δε το θυμάμαι.
Λοιπόν, έτσι πράγματι πρέπει να βλέπομαι το Χριστό. Είναι φίλος μας, είναι αδελφός μας, είναι ό,τι καλό και ωραίο. Είναι το Παν. Αλλά είναι φίλος και το φωνάζει:
«Σας έχω φίλους, βρε, δεν το καταλαβαίνετε; Είμαστε αδέλφια. Βρε εγώ δεν είμαι … δεν βαστάω την κόλαση στο χέρι, δεν σας φοβερίζω, σας αγαπάω. Σας θέλω να χαίρεστε μαζί μου τη ζωή». Κατάλαβες;  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ…
 «Ὁ Χριστὸς εἶναι φίλος καὶ τὸ φωνάζει:
Σᾶς ἔχω φίλους, βρὲ δὲν τὸ καταλαβαίνετε; Εἴμαστε ἀδέλφια.
Βρέ, ἐγὼ δὲν βαστάω τὴν κόλαση στὰ χέρια, δὲν σᾶς φοβερίζω·
σᾶς ἀγαπάω!»
«Ἀγαπήσατε τὸν Χριστὸν
καὶ μηδὲν προτιμῆστε τῆς Ἀγάπης Αὐτοῦ»
 «Νὰ εὔχεσαι ἔτσι ἁπλά, ἁπλὰ καὶ ταπεινά, μὲ πίστη ἁπλή, χωρὶς νὰ περιμένεις νὰ σοῦ ἀπαντήσει ὁ Θεός. Χωρὶς νὰ δεῖς τὸ χέρι του ἢ τὸ πρόσωπό του ἢ τὸ φωτισμό του. Τίποτα! Νὰ πιστεύεις!
Ἐφόσον μιλᾶς μὲ τὸν Θεό, μιλᾶς πραγματικὰ μὲ τὸν Θεό».
Γέρων Πορφύριος


ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΧΩΡΟΥ

Στὶς σελίδες μας παρουσιάζεται ὁ βίος τοῦ Γέροντος Πορφυρίου μαζὶ μὲ σχετικὸ φωτογραφικὸ ὑλικό. Θὰ βρεῖτε ἐπίσης πληροφορίες γιὰ τὸ Ἱερὸ Ἡσυχαστήριο «Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος», ποὺ ἵδρυσε ὁ Γέροντας στὸ Μήλεσι τοῦ Ὡρωποῦ. Τὸ κελί του εἶναι ἀνοιχτὸ γιὰ τοὺς προσκυνητές, ἐνῶ γιὰ ὅσους δὲν γνωρίζουν πῶς νὰ τὸ ἐπισκεφθοῦν δίνονται ἀναλυτικὲς πληροφορίες γιὰ τὸν τρόπο μετάβασης.
Θὰ προσπαθοῦμε ἐπίσης νὰ σᾶς κρατᾶμε ἐνήμερους γιὰ τὶς Ἀκολουθίες ποὺ γίνονται σὲ αὐτὸ κάθε μῆνα καθὼς καὶ γιὰ τὶςἘκδόσεις τοῦ Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου. Βιβλία γιὰ τὸν Γέροντα Πορφύριο κυκλοφοροῦν πολλὰ καὶ καλά. Προτιμοῦμε ὅμως νὰ ἐπιλέγουμε ἐκεῖνα ποὺ ἐκδίδονται ἀπὸ τὸ μοναστήρι του, μὲ τὴν ἐξαίρεση δύο ἐπίσης πολὺ καλῶν βιβλίων ποὺ κυκλοφοροῦν ἀπὸ ἄλλους ἐκδότες: Τὸ «Βίος καὶ Λόγοι τοῦ Γέροντος Πορφυρίου (ἐκδ. Ἱ.Μ. Χρυσοπηγῆς Χανίων Κρήτης), τὸ ὁποῖο κυκλοφορεῖ καὶ στὴν γερμανικὴ καὶ τὴν ἀγγλικὴ γλώσσα καὶ τὸ «Γέρων Πορφύριος, ὁ πνευματικὸς πατέρας καὶ παιδαγωγός», τοῦ Γ. Κρουσταλλάκη (ἐκδ. Ἐν πλῷ).
Παρακαλοῦμε θερμὰ ὅσους ἀπὸ ἐσᾶς ἔχετε ζήσει τὸν Γέροντα πρὶν ἀλλὰ καὶ μετὰ τὴν κοίμησή του νὰ μοιραστεῖτε τὶς ἐμπειρίεςσας μαζί μας, γιὰ τὴν ὠφέλεια περισσότερων ἀδελφῶν μας. Γιὰ τὸν σκοπὸ αὐτὸ προσθέσαμε και μία σελίδα, ὅπου θὰ τὶς δημοσιεύουμε. Μὴ διστάσετε ἐπίσης νὰ μᾶς ἀναφέρετε ὁποιαδήποτε ἰδέα ἔχετε σχετικὰ μὲ τὴ λειτουργία τῆς ἱστοσελίδας.
Ὅλα ὅσα περιλαμβάνονται στὸν ἱστοχῶρο μας ἀνήκουν στὴν πνευματικὴ ἰδιοκτησία τοῦ Ἱ.Γ. Ἡσυχαστηρίου «Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Σωτῆρος».