Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΥΤΟ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟΞΙΚΗ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΗ – ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΠΙΤΙΑ

ΦΥΤΟ



Το φυτό που βλέπετε στην φωτογραφία σίγουρα το έχετε δει σε κάποια γλάστρα στο σπίτι ενός γνωστού, ή ακόμα και στο σπίτι σας. Η επιστημονική του ονομασία είναι “Diffenbachia” (Ντιφενμπάχια) και σύμφωνα με το αμερικανικό Εθνικό Κέντρο Δηλητηριάσεων, αυτό που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι ότι αυτό το φυτό μπορεί να αποδειχτεί θανατηφόρο για τους ανθρώπους και ειδικά για τα μικρά παιδιά!
Η Ντιφενμπάχια είναι ένα είδος εσωτερικού φυτού σπίτι με μεγάλα, πολύχρωμα φύλλα. Είναι πολύ τοξικό και η δηλητηρίαση στον άνθρωπο μπορεί να προκύψει αν μασουλήσει κανείς τα φύλλα, ον μίσχο ή και τη ρίζα του φυτού. Γι” αυτό και τα μικρά παιδιά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, αφού συνηθίζουν να βάζουν στο στόμα τους “ό,τι βρουν μπροστά τους”.
Δηλητηριώδες συστατικό
-Οξαλικό οξύ
-Ασπαραγίνη (μια πρωτεΐνη που βρίσκεται σε αυτό το φυτό)
Συμπτώματα τοξικής δηλητηρίασης από Ντιφενμπάχια
-Κάψιμο στο στόμα ή στο λαιμό
-Βλάβη στον κερατοειδή χιτώνα του οφθαλμού
-Διάρροια
-Πόνος στο μάτι
-Βραχνή φωνή
-Ναυτία ή εμετός
-Πρήξιμο και φλύκταινες στο στόμα ή τη γλώσσα
-Φουσκάλες και οίδημα στο στόμα που μπορεί να είναι αρκετά σοβαρό ώστε να εμποδίζει την κανονική ομιλία, την εισπνοή και την κατάποση.
Τι να κάνετε στο σπίτι σε περίπτωση δηλητηρίασης από Ντιφενμπάχια
Σκουπίστε το στόμα με ένα κρύο, υγρό πανί. Ξεπλύνετε καλά τα μάτια και το δέρμα του προσώπου, αν αγγίξατε χυμούς από το φυτό και μετά το πρόσωπό σας. Δώστε στον ασθενή να πιει γάλα. Καλέστε το Κέντρο Δηλητηριάσεων για περισσότερη καθοδήγηση.
Πριν από την κλήση έκτακτης ανάγκης φροντίστε να γνωρίζετε τις ακόλουθες πληροφορίες:
-Ηλικία, σωματικό βάρος και γενική κατάσταση του ασθενούς
-Τα μέρη του φυτού που έφαγε
-Το πότε συνέβη αυτό
-Πόση ποσότητα κατάπιε
Πρόγνωση
Εάν η επαφή με το στόμα του ασθενούς δεν είναι εκτεταμένη, τα συμπτώματα συνήθως υποχωρούν μέσα σε λίγες ημέρες. Για τους ασθενείς που έχουν σοβαρή επαφή με το φυτό, απαιτείται μεγαλύτερος χρόνος αποκατάστασης.
Πρόληψη
Μην αγγίζετε και μην τρώτε ποτέ οποιοδήποτε φυτό με το οποίο δεν είστε εξοικειωμένοι. Να πλένετε καλά τα χέρια σας πάντα μετά από εργασία στον κήπο.
Τμήμα ειδήσεων pronews.gr
http://mikroskopio.gr/prosochi-afto-to-fito-prokali-toxiki-dilitiriasi-iparchi-se-chiliades-spitia/

Πείτε Αντίο στους Λογαριασμούς της ΔΕΗ με Αυτήν την Μπαταρία για το Σπίτι!

Και ποιος δεν έχει ευχηθεί να μπορούσε να εξαφανίσει τον τσουχτερό λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος (χωρίς να κόψει το ρεύμα); Αν ναι, τότε η ευχή σας σε λίγο καιρό θα πραγματοποιηθεί. 
Η Tesla Motors, η απόλυτα επιτυχημένη εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων δουλεύει πάνω σε ένα σχέδιο για μια μπαταρία για το σπίτι που θα σας κάνει να μην χρειάζεστε πλέον ηλεκτρικό ρεύμα. Με λίγα λόγια, στόχος της εταιρίας είναι να μην έχετε πια ανάγκη το δίκτυο της ΔΕΗ.
Αυτό που έχει οραματιστεί ο Elon Musk, CEO της Τesla Motors, είναι να φτιάξει μια μπαταρία, την πρώτη στον κόσμο, που θα μπορεί να αποθηκεύει ρεύμα για μεγάλα διαστήματα χωρίς μεγάλες απώλειες. Μέχρι τώρα ό,τι ρεύμα παράγεται (είτε σε σταθμούς της ΔΕΗ, είτε από φωτοβολταϊκά στην ταράτσα σας) πρέπει να καταναλωθεί εκείνη την ώρα. Η μακροχρόνια αποθήκευση δεν είναι εφικτή. Με τη νέα μπαταρία θα μπορεί να αποθηκεύεται ρεύμα για πολύ παραπάνω, με αποτέλεσμα να μπορείτε να κάνετε το σπίτι σας αυτόνομο, μιας και στην Ελλάδα έχουμε πολλή ηλιοφάνεια όλον τον χρόνο.
Η Tesla μας υπόσχεται μια μπαταρία που θα δίνει μονίμως ηλεκτρική ενέργεια στο σπίτι μας.
Η Tesla μας υπόσχεται μια μπαταρία που θα δίνει μονίμως ηλεκτρική ενέργεια στο σπίτι μας.
Όπως όλα τα προϊόντα της Tesla όταν ανακοινώνονται, η μπαταρία αναμένεται να κυκλοφορήσει πολύ σύντομα στην αγορά. Τα σχέδια της μπαταρίας είναι έτοιμα, οι λεπτομέρειες έχουν ανακοινωθεί και η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει σε περίπου 3 μήνες. 
Ο διευθύνων σύμβουλος της TeslaΈλον Μασκ, είπε πως είναι τρελή η ζήτηση για τις μπαταρίες αποθήκευσης ηλιακής ενέργειας που παράγει η εταιρεία με τις προπαραγγελίες να ανέρχονται στις 38.000.


Η νέα μπαταρία της Tesla αποτελεί μια καινοτομία που δεν είναι ιδανική μόνο για όσους είναι οικολόγοι. Αυτές οι μπαταρίες θα μπορούσαν να είναι η τέλεια λύση για ανθρώπους που ζουν σε περιοχές που το δίκτυο είναι αναξιόπιστο εξαιτίας των πολλών διακοπών ρεύματος. Οι εκπρόσωποι της εταιρίας λένε πως η μπαταρία θα έχει πολύ ωραία εμφάνιση που θα ταιριάζει σε κάθε διακόσμηση. Αναμένουμε να δούμε αν τελικά θα μπορέσουμε με αυτή τη μπαταρία να ξεφορτωθούμε μια και καλή το λογαριασμό του ρεύματος.
http://spirossoulis.com/peite-antio-stous-logariasmous-tis-dei-me-aftin-tin-mpataria-gia-to-spiti/

Ο φίλος μου ο Φέρμας (του Θαν. Σαράφη-Καρτέρη)


sarkartΚυριακή σήμερα, αλλά και πρώτη του μηνός. Να βάλω το μηνολόγιο ή το φιλολογικό άρθρο που συνηθίζω; Τελικά αποφάσισα να αφήσω το μηνολόγιο για αύριο, μια και είχα κάτι φιλολογικό έτοιμο, ένα φιλολογικό θέμα που συνδέει μια συμπαθέστατη μορφή του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, τον Νίκο Φέρμα, με έναν αγαπημένο μου ποιητή, τον Ναπολέοντα Λαπαθιώτη. Δεν μπορούσα λοιπόν να αντισταθώ.
Το κείμενο που ακολουθεί είναι γραμμένο από τον Θανάση Σαράφη-Καρτέρη, που τον βλέπετε εδώ αριστερά σκιτσαρισμένον από τον Μίλτη Παρασκευαΐδη. Δημοσιεύτηκε το 1984 στις Καμάρες, το περιοδικό του Συλλόγου Μοριανών Αττικής -δηλαδή των καταγομένων από τη Μόρια, ένα χωριό 7 χλμ. έξω από τη Μυτιλήνη. (Στη Μόρια είχε μαγαζί ο παππούς του πατέρα μου, ο Μυρογιάννης, αν και δεν λογαριάζεται για Μοριανός, πιο πολύ για Πληγωνιάτης, άλλο χωριό, από την άλλη μεριά της πόλης της Μυτιλήνης). Αργότερα, το αφήγημα περιλήφθηκε και στη συλλογή Κείμενα του ίδιου συγγραφέα.
Δεν παίρνω όρκο για την ακρίβεια των όσων αφηγείται ο Θ. Σαράφης-Καρτέρης. Για παράδειγμα, ο Λαπαθιώτης γεννήθηκε το 1888, όχι το 1889 ενώ και σε αρκετά άλλα σημεία έχω αμφιβολίες (ας πούμε, η Βικιπαίδεια αναφέρει ότι η γυναίκα του Φέρμα λεγόταν Άννα Παντζίκα, ενώ εδώ αναφέρεται ως Νίτσα Μπάτσικα). Αλλά δεν είναι αυτό το βασικό. Από την άλλη, πολύ γουστόζικο είναι το επεισόδιο με τον Λαπαθιώτη που μάντευε τις τετριμμένες ρίμες του πρωτόλειου ποιήματος.
Ευχαριστώ πολύ τον θείο μου Κώστα Μίσσιο, ποιητή και χαλκέντερο γραμματολόγο της λεσβιακής γραμματείας, που έθεσε το κείμενο υπόψη μου.
Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΦΕΡΜΑΣ
Όσοι παρακολουθούν τις παλιές ελληνικές ταινίες που προβάλλονται συχνότατα στην Τηλεόραση, θα έχουν προσέξει έναν καλόν ηθοποιό που εμφανίζεται στις περισσότερες απ’ αυτές, τον Νίκο Φέρμα. Είναι ένας θαυμάσιος τυπίστας που αποδίδει αριστοτεχνικά χαρακτηριστικούς ρόλους ανθρώπων του υπόκοσμου, διευθυντές υπόπτων κέντρων, νταήδες, κομπιναδόρους ή και απλούς λαϊκούς τύπους, όπως παλιατζήδες, μανάβηδες κ.α. Σ’ αυτά τα περιθωριακά πρόσωπα, τους ανθρώπους της πιάτσας, ο Φέρμας με το καλλιτεχνικό του ένστικτο δίνει ζωντάνια και πειστικότητα.
Fermas_NikosΚατά την εποχή που ο ελληνικός κινηματογράφος βρισκόταν στις δόξες του και η μια ταινία διαδεχόταν την άλλη, ο Φέρμας ήταν περιζήτητος απ’ τους παραγωγούς και τους σκηνοθέτες κι έχει παίξει σημαντικούς ρόλους πλάι σε μεγάλες φίρμες του θεάτρου και του κινηματογράφου, όπως τον Χορν, την αξέχαστη Λαμπέτη, τον Κωνσταντάρα, τη Βουγιουκλάκη, την Καρέζη, τη Σμαρούλα Γιούλη, τον Αυλωνίτη, τον Χατζηχρήστο, τον Φωτόπουλο και άλλους πρωταγωνιστές μας. Σε κάποια ταινία που δεν θυμάμαι τον τίτλο της, συμπρωταγωνιστούσε με τον θαυμάσιο κωμικό Βασίλη Αυλωνίτη. Κι είχε σημειώσει εξαιρετική επιτυχία.
Αυτός λοιπόν ο καλός ηθοποιός της σκηνής και της οθόνης, ο Νίκος Φέρμας, είναι Μοριανός. Αν διασώζονται στα γραφεία της Κοινότητας Μόριας τα παλιά μητρώα Αρρένων, σίγουρα θα τον βρούμε γραμμένο στα 1905 η 1906. Όχι φυσικά σαν Φέρμα. Το επίθετο αυτό είναι ψευδώνυμο καλλιτεχνικό και θα δούμε στη συνέχεια ποιος του τόδωσε, ποιος ήταν νονός του. Το πραγματικό του επώνυμο είναι Χατζηανδρέου. Ο πατέρας του, όπως έχω συμπεράνει απ’ τις κουβέντες που κάναμε κατά την πολύχρονη φιλία μας, ήταν ένας φτωχός αγρότης, μεροκαματιάρης. Όλη η περιουσία του ήταν ένα κτηματάκι με λίγα λιόδεντρα. Πέθανε όταν ο μονάκριβος γιος του ήταν σε μικρή ηλικία, τριών – τεσσάρων χρόνων. Η χήρα του για να τα βγάλει πέρα, εγκατέλειψε το χωριό κι εγκαταστάθηκε με το παιδί της στη Μυτιλήνη, όπου άρχισε να εργάζεται σαν οικιακή βοηθός σε διάφορα πλουσιόσπιτα. Για αρκετά χρόνια εργάστηκε μόνιμα σαν ένα είδος οικονόμου, στο αρχοντικό του Πιττακού Ευστρατίου στη Σουράδα, που ήταν διευθυντής του υποκαταστήματος της «Τράπεζας Αθηνών».
Με τον Νίκο γνωριστήκαμε στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Δεν θυμάμαι αν το τέλειωσε. Από μικρό παιδί δεν άντεχε σε περιορισμούς, ήθελε την ανεξαρτησία του. Εγκατέλειψε λοιπόν τα μαθητικά θρανία και βγήκε ν’ αγωνιστεί στη ζωή. Για μερικά χρόνια εργάστηκε σε μαγαζιά και διάφορα γραφεία σαν παιδί για όλες τις δουλειές, ώσπου ο Πιττακός Ευστρατίου, συγκινημένος απ’ τις ικεσίες της κακόμοιρης της μητέρας του, τον προσέλαβε κλητήρα στην Τράπεζα Αθηνών. Εκείνα τα χρόνια οι κλητήρες στις Τράπεζες φορούσαν ειδική στολή από ύφασμα χακί, με χρυσά κουμπιά και πηλήκιο. Κι εμείς πια καμαρώναμε τον φίλο μας κουρντισμένο, μέσα στη στολή του σαν ν’ αντικρίζαμε στρατηγό! Ίσως και να ζηλεύαμε για την άνοδό του.
Παιδιά είμαστε… Ο Νίκος ωστόσο ούτε και στην Τράπεζα δεν στέριωσε. Έπειτα από μερικούς μήνες παράτησε τις στολές και τα μεγαλεία του. Και δεν έκανε τίποτα. Τη διατροφή και το χαρτζιλίκι του είχε αναλάβει η μητέρα του που ξενοδούλευε. Τον ελάτρευε η καλή εκείνη γυναίκα τον μοναχογιό της.
Η κατάσταση αυτή με τον φίλο μας «να καααάθεται», όπως θα πει αρκετά χρόνια αργότερα ο συμπαθέστατος Φωτόπουλος, συνεχίστηκε ως τα 1923 οπότε αποκαλύ­φθηκε πως ο Νίκος που δεν φαινόταν ικανός για τίποτα είχε καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα και ιδιαίτερη κλίση στο Θέατρο. Το ταλέντο του διαισθάνθηκε ένας παλιός εκλεκτός ηθοποιός, ο Δημήτριος Βερώνης, αδελφός της μεγάλης πρωταγω­νίστριας Αικατερίνης Βερώνη – Γεννάδη που με τη Μικρασιαπκή καταστροφή βρέθηκε στη Μυτιλήνη με τη γυναίκα του, την αδελφή του Σμαράγδα και τα δυο κοριτσάκια του, τη Σοφία και την Καίτη. (Τα κοριτσάκια αυτά λίγα χρόνια αργότερα αφού διέπρεψαν αρχικά σαν «Βερωνάκια», εξελίχτηκαν σε εκλεκτές πρωταγωνί­στριες που ελάμπρυναν τη μουσική μας σκηνή). Ο Βερώνης για να τα φέρει βόλτα κατά τη δύσκολη εκείνη εποχή, άρχισε να δίνει παραστάσεις στρατολογώντας διάφορους ερασιτέχνες που είχαν το ψώνιο του θεάτρου. Ανάμεσα σ’ αυτούς κι ο φίλος μας. Παλιά καραμπίνα του θεάτρου ο θιασάρχης, διέβλεψε πως ο νέος αυτός κάτι μπορούσε να κάνει στο θέατρο. Η πρώτη του δουλειά ωστόσο ήταν να του αλλάξει το όνομα.
— Πώς σε λένε; τον ρώτησε
— Νίκο Χατζηανδρέου.
— Νίκο Χατζηανδρέου; έκανε ο Βερώνης. Αυτό το όνομα παιδί μου, είναι ακατάλληλο για το θέατρο. Θα το αλλάξουμε. Κι αφού σκέφτηκε λίγο, αποφάνθηκε.
— Θα λέγεσαι Φέρμας. Νίκος Φέρμας. Σ’ αρέσει;
Ο Νίκος, με την αδιαφορία που τον διέκρινε για τα πάντα, δεν έφερε αντίρρηση. Και πήρε το ψευδώνυμο με το οποίο καθιερώθηκε στο θέατρο και τον κινηματογρά­φο. Αλλά η μετονομασία αυτή είχε και μίαν άλλη… ευεργετική συνέπεια για το φίλο μας. Δεν στρατεύτηκε! Έμεινε ανυπότακτος σ’ όλη του τη ζωή. Οι στρατολογικές αρχές αναζητούσαν στη Μυτιλήνη τον Χατζηανδρέου για να εκπληρώσει τις υπηρεσίες του προς την Πατρίδα. Αυτός όμως ζούσε στην Αθήνα ως Φέρμας. Δεν τον βρήκαν ποτέ.
Ο αυτοσχέδιος θίασος Βερώνη έδωσε αρκετές παραστάσεις στη Μυτιλήνη και στα χωριά κι όπως συμβαίνει κατά κανόνα στις επιχειρήσεις αυτές, διαλύθηκε. Ο Φέρμας όμως, παίζοντας διάφορους ρόλους στη «Γκόλφω» του Περεσιάδη, τον «Αγαπητικό της βοσκοπούλας» του Κορομηλά, τις «Δυο ορφανές» του Ντ’ Εννερύ και άλλα δακρύβρεκτα έργα του ρεπερτορίου, είχε πάρει τον αέρα της σκηνής. Και μόλις διαλύθηκε ο θίασος, έφυγε για την Αθήνα αναζητώντας ευρύτερους καλλιτεχνικούς ορίζοντες. Οι φίλοι του τον κλαίγαμε. Σκεπτόμαστε πως ήταν αδύνατον να επιβιώσει στους αθηναϊκούς θιάσους με τα τρανταχτά ονόματα. Ούτε για κομπάρσο δεν θα τον έπαιρναν. Πέσαμε έξω στις απαισιόδοξες προβλέψεις μας. Όταν το καλοκαίρι του 1925 ήλθα για πρώτη φορά στην Αθήνα, βρήκα τον Φέρμα, πού νομίζετε; Στο περίφημο «Θέατρο Τέχνης» που είχε ιδρύσει τότε ο Σπύρος Μελάς. Ήταν ένας σοβαρός θεατρικός οργανισμός που τον είχαν ενισχύσει οικονομικά ενθουσιώδεις λάτρεις του θεάτρου. Πρώτος ανάμεσα σ’ αυτούς ο διαπρεπής δημοσιογράφος Δημήτρης Λαμπράκης, εκδότης της μεγάλης εφημερίδας «Ελεύθερον Βήμα», ο οποίος προσέφερε για το σκοπό αυτό, 120.000 δραχμές, ποσό τεράστιο για την εποχή εκείνη. Κι άλλοι εύποροι φιλότεχνοι προσέφεραν μικρότερα ποσά. Έτσι νοικιάστηκε το θέατρο «Αθήναιον», αντίκρυ στο Μουσείο, κι άρχισε εντατική δουλειά. Ο δαιμόνιος Μελάς με τους συνεργάτες του, τον ζωγράφο Περικλή Βυζάντιο που έκανε τις σκηνογραφίες και τον ενδυματολόγο Αντώνη Φωκά, έδωσε αξέχαστες παραστάσεις. Η έναρξη έγινε με την τραγωδία του Αισχύλου «Επτά επί Θήβας» κι
ακολούθησαν «Το δίλημμα του γιατρού» του πρωτοεμφανιζόμενου στην Ελλάδα Μπέρναρ Σω, το «Έξη πρόσωπα ζητούν συγγραφέα» του Λουίτζι Πιραντέλλο όπου έλα6ε μέρος και σαν ηθοποιός ο Μελάς, κι άλλα έργα ποιότητας. Στο θίασο μετείχαν η αξέχαστη Ελένη Παπαδάκη που έκανε τότε τις πρώτες εμφανίσεις της στο θέατρο, η Αντιγόνη Μεταξά, η μετέπειτα γνωστότατη «Θεία Λένα», η Γαλανού, ο Ηλίας Δεστούνης. ο Κώστας Κροντηράς. κι άλλοι γνωστοί ηθοποιοί. Ανάμεσα σ’ αυτούς ήταν κι ο Φέρμας. Αυτός κι ο Περικλής Χριστοφορίδης που πέθανε πέρυσι ήταν τα νεότερα μέλη του θιάσου. Φυσικά ο Φέρμας έπαιζε ρολάκια. Αλλά σ’ έναν τέτοιο θίασο και το να λέει λίγα λόγια ήταν σημαντικό για έναν νέο ηθοποιό. Είχε πολλά να διδαχτεί.
Πολλές απ’ τις ωραίες εκείνες παραστάσεις του «Θεάτρου Τέχνης» παρακολούθη­σα δωρεάν. Ο Φέρμας, με τα μέσα που διέθετε, κατάφερνε, συνεννοούμενος με τον θυρωρό, να με βάζει στο θέατρο δίχως εισιτήριο. Και τον καμάρωνα τον φίλο μου να λέει τα λίγα λόγια του στη σκηνή, ανάμεσα σε τόσο διαλεχτούς ηθοποιούς.
Την εποχή εκείνη του μποεμισμού ήταν της μόδας οι λογοτεχνικές συντροφιές που τις αποτελούσαν νέοι πεζογράφοι και ποιητές καθώς και ηθοποιοί. Σε μια τέτοια συντροφιά μετείχε ο Φέρμας. Η καλλιτεχνική εκείνη παρέα συγκεντρωνόταν σ’ ένα ιδιόρρυθμο αλλά και αρκετά ύποπτο κέντρο – διέθετε και ιδιαίτερα δωμάτια για ζευγαράκια – στο Μετς. κοντά στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Δεν νομίζω πως υπάρχει το κέντρο αυτό σήμερα. Οι συζητήσεις επάνω σε διάφορα φιλολογικά και καλλιτεχνικά θέματα, κρατούσαν όλη τη νύχτα, ως το πρωί. Κυριαρχούσα μορφή ήταν ο ποιητής Ναπολέων Λαπαθιώτης. Είχε τον πρώτο λόγο κι όλοι οι άλλοι τον άκουγαν με προσοχή. Κι αυτοί οι άλλοι, ήταν, όσο θυμάμαι έπειτα από εξήντα περίπου χρόνια, ο ποιητής Κωστής Βελμύρας με το μονόκλ του, ο θεατρικός συγγραφέας Δημήτρης Μπόγρης που ήταν γνωστός από το επιτυχημένο έργο του «Τ αρραβωνιάσματα». ο Χρίστος Γερογιάννης, ο δημοσιογράφος Χαρίλαος Παπαντωνίου, αδελφός του Ζαχαρία, οι νέοι ηθοποιοί Ανδρέας Παντόπουλος, δυναμικό ταλέντο, Τίμος Βιτσιώρης, ένας πολύ καλλιεργημένος καλλιτέχνης που παρουσίασε αργότερα και θαυμάσια ποιήματα, ο πνευματώδης Γιάννης Σπαρίδης και άλλοι που δεν τους συγκρατεί η μνήμη μου. Σ’ αυτή τη συντροφιά κατάφερε να μπάσει κι εμένα ο Φέρμας σαν… ακροατή. Κάποιο βράδυ είχα την έμπνευση να δώσω στο Φέρμα να διαβάσει ένα ποίημα που είχα γράψει λέγοντας όχι βέβαια πως είναι δικό μου αλλά κάποιου γνωστού του. Ο Λαπαθιώτης το γλέντησε! Όταν ο Φέρμας διάβαζε ένα στίχο, έβρισκε προκαταβολικά τη ρίμα που ακολουθούσε. Και δεν έπεσε έξω σε καμιά. Τόσο κοινές, φτηνές ήταν οι ρίμες μου που εγώ τις είχα περί πολλού. Ευτυχώς ο Φέρμας δε με αποκάλυψε. Έπειτ’ από το κάζο αυτό έκανα πολλά χρόνια να ξαναγράψω στίχους, που, εδώ που τα λέμε, δεν ήσαν και πολύ καλύτεροι από εκείνους που γλέντησε ο Λαπαθιώτης.
Ας μου επιτραπεί να προσθέσω λίγα λόγια για τον ιδιόρρυθμο ποιητή. Ήταν μια προσωπικότητα εντυπωσιακή. Την εποχή που είχα την τύχη να τον γνωρίσω, ήταν 36 χρονών. Είχε γεννηθεί στα 1889. Δεν έδειχνε ωστόσο περισσότερο από 25. Το πρόσωπό του ήταν ωραίο, νεανικό. Κυκλοφορούσε μονάχα τη νύχτα. Με το φως της ημέρας δεν τον έβλεπε κανένας. Μόλις χάραζε η αυγή, κλεινόταν στο σπίτι του, κάπου στα Εξάρχεια και περνούσε τις ώρες του με μελέτες, γράψιμο και με το πιάνο που έπαιζε – είχε σπουδάσει μουσική. Δεν εργάστηκε ποτέ για βιοπορισμό. Ο πατέρας του στρατηγός Λαπαθιώτης τού είχε αφήσει σημαντική περιουσία. Ήλθε όμως η Κατοχή που ισοπέδωσε τα πάντα. Τα χρήματά του εξανεμίστηκαν κι άρχισε να ξεπουλά στους μαυραγορίτες τα σπάνια βιβλία του που τόσο αγαπούσε, τους πίνακες, τα σερβίτσια, τα έπιπλα, κι ό,τι υπήρχε στο σπίτι του, ακόμα και το πιάνο. Στο τέλος δεν άντεξε κι έθεσε μονάχος του τέρμα στην απελπιστική του ζωή. Έτσι χάθηκε στα 55 του χρόνια ο Λαπαθιώτης, ένας απ’ τους εκλεκτότερους λυρικούς ποιητές κι αισθητικούς της γενιάς του.
Αν ξαναγυρίσουμε όμως στο Φέρμα. ‘Οταν έληξε η καλοκαιρινή σαιζόν του 1925, το «θέατρο Τέχνης» του Μελά, παρά τις επιτυχίες του, αναγκάστηκε να διακόψει τη λειτουργία του ελλείψει χειμερινής στέγης. Τα κλειστά θέατρα ήταν λιγοστά την εποχή εκείνη. Αλλά ο φίλος μας δεν το πήρε επί πόνου. Είχε μπει στη θεατρική πιάτσα κι άρχισε να παίζει όπου τύχαινε δουλειά, κυρίως με μικροθιάσους. Η Τέχνη είχε παραμεριστεί, το μεροκάματο τον ενδιέφερε περισσότερο.
Έτσι τον άφησα, πότε να δουλεύει και πότε να κάθεται, στο καφενείο «Στέμμα» της Ομόνοιας που ήταν το στέκι των ηθοποιών, όταν επέστρεψα στη Μυτιλήνη. Τον ξαναείδα για λίγο όταν ήλθε στην πατρίδα μ’ έναν θίασο. Δεν νομίζω πως τον θυμήθηκε κανένας, οι παλιοί φίλοι της νεανικής ηλικίας είχαν σκορπίσει. Με την ευκαιρία αυτή, πήγε στη Μόρια, βρήκε στα γρήγορα κάποιον αγοραστή και ξεπούλησε όσο – όσο εκείνο το κτηματάκι με τα λίγα λιόδεντρα που του είχε αφήσει μοναδική κληρονομιά ο πατέρας του. Άλλωστε καμιάν απολαυή δεν είχε από το κτήμα αυτό. Ο συγγενής που το φρόντιζε δεν του έδωσε ποτέ ούτε δραχμή. Το πούλησε λοιπόν και ησύχασε.
Και τα χρόνια πέρασαν. Όταν στα 1936 εγκαταστάθηκα μόνιμα στην Αθήνα συνδεθήκαμε ακόμα περισσότερο με τον παιδικό μου φίλο. Δεν είχα άλλωστε και πολλούς γνωστούς στην πρωτεύουσα και επί αρκετό διάστημα είμαστε αχώριστοι. Είχε φέρει απ’ τη Μυτιλήνη τη μητέρα του που είχε πια γεράσει και τη φρόνησε στοργικά ως το θάνατό της. Παντρεύτηκε λίγο αργότερα μια καλή κοπέλα, τη χορεύτρια Νίτσα Μπάτσικα, που του ταίριαζε απόλυτα γιατί κι αυτή ήταν μια εύθυμη και καλόκαρδη γυναίκα. Ο γάμος τους κράτησε αδιατάραχτα, πράγμα όχι και πολύ συνηθισμένο στα θεατρικά ζευγάρια.
Στο μεταξύ ο Φέρμας είχε ανέβει καλλιτεχνικά. Δεν είχε βέβαια γίνει κανένας σπουδαίος πρωταγωνιστής, είχε όμως, με τη θεατρική πείρα τόσων χρόνων, αποκτήσει κάποιο όνομα. Κι αυτό ήταν σημαντικό. Οι θιασάρχες τον αναγνώριζαν και τον ζητούσαν στις δουλειές τους. Έτσι του δόθηκε η ευκαιρία να εμφανιστεί με μεγάλα θεατρικά συγκροτήματα, έφθασε και στα θέατρα της λεωφόρου Αλεξάν­δρας, του αθηναϊκού Μπροντγουέι. Θυμάμαι μια πολύ επιτυχημένη του εμφάνιση στο «Παρκ» με τον μεγάλο θίασο του Κώστα Χατζηχρήστου. Απέδωσε θαυμάσια το χαρακτηριστικό τύπο ενός ενεχυροδανειστή στην ωραία κωμωδία των Σακελλάριου – Γιαννακόπουλου, «Ο Ηλίας του 16ου». Ο Χατζηχρήστος τον εκτιμούσε ιδιαίτερα και επί πολλά χρόνια ο Φέρμας ήταν μόνιμο στέλεχος των θιάσων του δημοφιλούς κωμικού. Ωστόσο, ο Φέρμας έγινε ευρύτερα γνωστός από τις ταινίες που πήρε μέρος και για τις οποίες μιλήσαμε στην αρχή. Μ’ αυτές καθιερώθηκε στο Πανελλήνιο σαν ένας επιτυχημένος δημιουργός λαϊκών τύπων.
Τα τελευταία χρόνια οι σχέσεις μας αραίωσαν. Παντρεύτηκα στο μεταξύ και τραβήχτηκα στη Φιλοθέη, εκείνος έμενε με την γυναίκα του στα παλιά λημέρια, γύρω στο Μεταξουργείο κι αργότερα εγκαταστάθηκε στην Ηλιούπολη. Οι δρόμοι μας χωρίστηκαν. Τον συναντούσα κατ’ αραιά διαστήματα στο μπαρ της Στοάς Χατζηχρήστου, που υπάρχει και σήμερα. Καθόμαστε για λίγο, και θυμόμαστε τα παλιά. Εκείνο που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι ο Φέρμας που αδιαφορούσε για τα πάντα έτρεφε απεριόριστο σεβασμό για τον Δημήτρη Βερώνη, τον σπουδαίο ηθοποιό που του έδωσε τα πρώτα θεατρικά μαθήματα. Η κόρη του Βερώνη η αγαπητή μου πρωταγωνίστρια Καίτη Βερώνη – Μαυροπούλου, μου ανέφερε σε μια τηλεφωνική μας επικοινωνία, ότι στα χαρτιά του πατέρα της βρήκε ένα γράμμα που του είχε στείλει ο Φέρμας και τον ευχαριστούσε για όσα είχε κάνει γι’ αυτόν ο παλαίμαχος θιασάρχης. Το γράμμα αρχίζει με την προσφώνηση «Σεβαστέ μου διδάσκαλε» και καταλήγει: «Ασπάζομαι την χείρα σας, Νίκος Φέρμας».
Τον Αύγουστο του 1972 ο Νίκος Φέρμας πέθανε ξαφνικά από καρδιακή προσβολή. Και το έχω βάρος στη συνείδησή μου γιατί δεν πληροφορήθηκα έγκαιρα το θάνατο του αγαπητού μου φίλου και δεν πήγα στην κηδεία του.
 https://sarantakos.wordpress.com/2015/02/01/fermas/

Νίκος Ρίζος 1924 – 1999

Νίκος Ρίζος


Ο μεγάλος κωμικός Νίκος Ρίζος γεννήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου του 1924 στην Άρτα. Πρωτοεμφανίστηκε στην επιθεώρηση του Αλέκου Σακελλάριου «Άνθρωποι, άνθρωποι» το 1948, στο θέατρο «Μετροπόλιταν», μαζί με τη Σπεράντζα Βρανά στο νούμερο «Το τραμ το τελευταίο».
Στα χρόνια που ακολούθησαν συμμετείχε σε διάφορους θιάσους και το 1959 δημιούργησε δικό του, μαζί με τους Γιάννη Γκιωνάκη και Τάκη Μηλιάδη, με τους οποίους συμπρωταγωνίστησε στις επιθεωρήσεις των Δημήτρη Βασιλειάδη και Ναπολέοντα Ελευθερίου «Ομόνοια πλατς-πλουτς» και «Μαντουμπάλα».
Με τους ίδιους συνθιασάρχες και τις αδελφές Καλουτά έπαιξε στο θέατρο «Κυβέλης» στις επιθεωρήσεις «Καινούργια Αθήνα», «Άνθρωποι του ’60» και στη μουσική κωμωδία του Στέφανου Φωτιάδη «Ζητείται τεμπέλης». Το καλοκαίρι του 1960 συνεργάστηκε με τους Βασίλη Αυλωνίτη, Γιάννη Γκιωνάκη, Τάκη Μηλιάδη και Ρένα Βλαχοπούλου, στο θέατρο «Μετροπόλιταν», στο έργο του Γ. Γιαννακόπουλου «Κάθε καρυδιάς καρύδι».
Το 1961 δημιουργήθηκε η θιασαρχική τριάδα «Βασίλης Αυλωνίτης - Γεωργία Βασιλειάδου - Νίκος Ρίζος», που διατηρήθηκε, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία, έως το 1965, παρουσιάζοντας διάφορες κωμωδίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία για τους μετανάστες. Το 1986 μετέτρεψε τον κινηματογράφο «Άστορ» της οδού Σταδίου σε θέατρο, το οποίο λειτούργησε υπό την καλλιτεχνική διεύθυνσή του έως το 1990. Από το ’90 και μετά άρχισε να συνεργάζεται και πάλι με άλλους θιάσους.
Ο Νίκος Ρίζος έκανε και πολλές κινηματογραφικές ταινίες, που φτάνουν τις 300. Ξεχωρίζουν: «Η Αγνή του λιμανιού» (1952) και «Το σοφεράκι» (1953) του Γιώργου Τζαβέλλα, «Χαρούμενο ξεκίνημα» (1954) και «Τζο, ο τρομερός» (1955) του Ντίνου Δημόπουλου, «Ο θησαυρός του μακαρίτη» (1959) του Νίκου Τσιφόρου, «Η κόμισσα της φάμπρικας» (1969) του Ντίμη Δαδήρα, «Ο αισιόδοξος» (1973) του Κώστα Καραγιάννη, «Η αρχόντισσα και ο αλήτης» (1969), «Ο γίγας της Κυψέλης» (1968), «Συμμορία εραστών» (1972) του Βαγγέλη Σερντάρη κ.ά.
Στη μικρή οθόνη πρωταγωνίστησε μαζί με τη Μάρθα Καραγιάννη στη σειρά «Ο δρόμος» του Κώστα Λυχναρά, σε σενάριο Κώστα Πρετεντέρη, καθώς και στην τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος του ακαδημαϊκού Τάσου Αθανασιάδη «Η αίθουσα του θρόνου», στο MEGA.
Πέθανε στις 20 Απριλίου του 1999, σε ηλικία 75 χρόνων.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/43#ixzz3nPEaBBDx

Μπαλαούρας: Οι Αμερικάνοι είναι φονιάδες των λαών «Το ISIS οφείλεται σε επιθέσεις Αμερικανών αλλά και Γάλλων»

Ιδιαιτέρως επιθετικός απέναντι στις ΗΠΑ εμφανίστηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μάκης Μπαλαούρας, την ώρα που ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας επισκέπτεται τη Νέα Υόρκη.
«Οι Αμερικάνοι είναι φονιάδες των λαών», δήλωσε στον ΣΚΑΪ και πρόσθεσε: «Το ISIS οφείλεται σε επιθέσεις Αμερικανών αλλά και Γάλλων».
Ο κ. Μπαλαούρας άφησε και αιχμές σε σχέση με την τόλμη και την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, συμπληρώνοντας ότι είναι επιφυλακτικός για το αν θα τα καταφέρει.
«Ως κυβέρνηση θα προσπαθήσουμε να στηρίξουμε τους πιο αναξιοπαθούντες», υποστήριξε πάντως ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
http://www.newsbeast.gr/politiki/arthro/1973037/balaouras-i-amerikani-ine-foniades-ton-laon

Ο βουλευτής της Ν.Δ Αδωνης Γεωργιάδης και η υποψηφιότητα του για την προεδρία λειτουργεί υπέρ του Μητσοτάκη.

Ο βουλευτής της Ν.Δ Αδωνης Γεωργιάδης και η υποψηφιότητα του για την προεδρία  λειτουργεί υπέρ του Μητσοτάκη. Μην ξεχνάμε ότι ο Γεωργιαδης είναι πολιτικό παιδί του Καρατζαφέρη που είναι το απόλυτο πολιτικό παιδί του Κώστα Μητσοτάκη.
Αυτό που δεν καταλαβαίνουν ΣΤΗν Ν.Δ είναι ότι τελείωσαν και οι Καραμανλήδες και όλα τα τζάκια .

Η εκλογή του Μητσοτάκη θα φέρει την σφραγίδα της διάλυσης και της δημιουργίας Νέου φορέα .
Η Ν.Δ έκλεισε τον κύκλο της οριστικά και αμετάκλητα.

Από πολιτικό κόμμα έγινε Δημόσια  επιχείρηση που το αστείο είναι ότι αν το έλεγε η τρόικα και ήταν ο Μητσοτάκης υπουργός θα την έκλεινε .
Δηλαδή τώρα να πάρουμε ένα κόμμα σοβαρά όπου οι υποψήφιοι είναι ο ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Που δεν κατέβηκε ο ΜΠΑΚΟΓΓΙΑΝΗΣ αλλά είναι υπό σκέψη ο κωστας Α καραμανλης .
Που βαζουν ο ψωμιαδης και ο μειμαρακης .
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΚΟΜΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ  ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ

  ΜΗΠΩς ΟΙ  εκλογές είναι στημένες ;  


Συναγερμός στο ΚΕΕΛΠΝΟ - 70χρονος νοσηλεύεται με συμπτώματα χολέρας


Διασωληνωμένος και σε κρίσιμη κατάσταση, νοσηλεύεται σε νοσοκομείο της Αθήνας, ένας 70χρονος Ολλανδός, ο οποίος παραθέριζε στην Κω, όταν άρχισε να εμφανίζει συμπτώματα βαρύτατης λοιμώδους μεταδοτικής ασθένειας, με τους γιατρούς να φοβούνται ότι μπορεί να πρόκειται για χολέρα.
Συναγερμός έχει σημάνει στις υγειονομικές αρχές, καθώς ένας τουρίστας από την Ολλανδία, ο οποίος παραθέριζε με τη σύζυγό του στην Κω, εμφάνισε συμπτώματα χολέρας, με υψηλό πυρετό και έντονη διάρροια. Αρχικά μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του νησιού και στη συνέχεια σε ιδιωτικό θεραπευτήριο στην Αθήνα, όπου νοσηλεύεται διασωληνωμένος και σε κρίσιμη κατάσταση.
Σήμερα, είναι προγραμματισμένο να μεταβεί στην Κω, κλιμάκιο ειδικών επιστημόνων του ΚΕΕΛΠΝΟ, που θα διαπιστώσει αν υπάρχουν και άλλα κρούσματα ενώ ερευνώνται τα δρομολόγια που είχε κάνει μέχρι να φτάσει στην Ελλάδα, αν δηλαδή είχε ταξιδέψει εκτός Ευρώπης, ενδεχομένως σε περιοχές που μπορεί να συναντώνται επικίνδυνα, λοιμώδη νοσήματα.
Ο 70χρονος έχει υποβληθεί σε όλες τις απαραίτητες εξετάσεις για τον εντοπισμό τυχόν επικίνδυνου βακτηρίου και νωρίς το μεσημέρι αναμένονται τα αποτελέσματά τους.


Read more: http://www.newsbomb.gr/ellada/news/story/630054/synagermos-sto-keelpno-70xronos-nosileyetai-stin-ko-me-symptomata-xoleras#ixzz3nOZMxUXm

«ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ» Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ Στην Ελλάδα το πιο συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα της ΕΕ

Το πλέον συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη διαθέτει η χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της ΕΕ για την ηγεσία και την αυτονομία των σχολείων που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και ολοκληρώθηκε τον περασμένο Αύγουστο.

Στην Ελλάδα το πιο συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα της ΕΕ
Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε από την Ομάδα Εκπαιδευτικής Ερευνας και Αξιολόγησης του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Ερευνας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης παρατηρείταισχετικά μεγάλη αυτονομία των σχολικών μονάδων στα θέματα των μεθόδων διδασκαλίας, της επιλογής των σχολικών εγχειριδίων ή της επιλογής των μαθητών τους με την «αξιοσημείωτη εξαίρεση της Ελλάδας όπου τα ζητήματα αυτά καθορίζονται από τις εκπαιδευτικές Αρχές».

Η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα είναι οι μόνες χώρες της ΕΕ όπου τα σχολικά εγχειρίδια καθορίζονται από τις εκπαιδευτικές Αρχές, ενώ στη Γαλλία συμβαίνει το ίδιο μόνο για τα σχολικά εγχειρίδια των μαθημάτων επιλογής. Η Ελλάδα, η Κύπρος και η Γαλλία είναι επίσης η εξαίρεση στον κανόνα που θέλει τις σχολικές μονάδες να επιλέγουν τους καθηγητές που θα καλύψουν τα κενά τους σε προσωπικό, καθώς και να έχουν τον πρώτο λόγο στο θέμα των απολύσεων και της επιλογής του διευθυντή τους.

Από την έρευνα προκύπτει ότι σε αδρές γραμμές τα εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη χωρίζονται σε διάφορα επίπεδα ως προς την αυτονομία των σχολείων. Στην πλευρά των πιο συγκεντρωτικών συστημάτων βρίσκει κανείς την Ελλάδα και το Λουξεμβούργο. Από την άλλη πλευρά, η μεγαλύτερη αυτονομία καταγράφεται στην Αγγλία, την Ολλανδία, την Εσθονία, τη Σκοτία, το Βέλγιο, τη Φινλανδία, την Τσεχία, την Ουγγαρία και τη Σλοβακία. Ακολουθούν η Δανία, η Σουηδία, η Σλοβενία και η Πολωνία όπου πάντως το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων και οι ώρες διδασκαλίας αποφασίζονται κεντρικά. Κεντρικά (ή αυτοδιοικητικά) λαμβάνονται οι αποφάσεις στα θέματα του οικονομικού προγράμματος και της διάθεσης πόρων στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ιταλία και την Ιρλανδία.

Όπως πάντως επισημαίνει στο ΑΜΠΕ ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας στην Ελλάδα και επίκουρος καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου Ανδρέας Κόλλιας, δεν υπάρχει κάποια «βέλτιστη πρακτική» που μπορεί να ακολουθηθεί για την καλύτερη απόδοση ενός εκπαιδευτικού συστήματος.

«Στη Σουηδία, για παράδειγμα, αρχίζει να μειώνεται ο βαθμός αυτονομίας των σχολείων. Δεν μπορούν να υπάρξουν γενικοί κανόνες, καθώς μιλάμε για διαφορετικές κοινωνίες με διαφορετικές παραδόσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Α. Κόλλιας. Ως προς αυτό, ο επικεφαλής της έρευνας δίνει ένα άλλο παράδειγμα. «Η Αγγλία διαθέτει ένα από το πιο αυτόνομα εκπαιδευτικά συστήματα. Στους Βρετανούς, ωστόσο, φαίνονται επαναστατικές ορισμένες μέθοδοι διαμοιρασμένης ηγεσίας που έχουν υιοθετηθεί στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1980, όπως είναι τα δεκαπενταμελή συμβούλια των μαθητών στα σχολεία και η συμμετοχή των φοιτητών στις πρυτανικές εκλογές».

Τα ευρωπαϊκά ευτράπελα της εκπαίδευσης 
Κατ΄ αναλογία, τα «ευτράπελα» ή «παράδοξα» που παρατηρούνται σε πρακτικό επίπεδο στην οργάνωση της εκπαίδευσης δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Ετσι, στη Σουηδία δεν είναι απαραίτητο να είναι εκπαιδευτικός ο διευθυντής του σχολείου - «μπορεί να κάνει αίτηση ένας διευθυντής φυλακών ή ένας καπετάνιος», λέει χαρακτηριστικά ο Α.Κόλλιας. Στην Αγγλία, πάλι, η θέση του διευθυντή έφτασε να κοστίζει πολύ ακριβά για τους ίδιους τους εργαζομένους. Κι αυτό επειδή τη δεκαετία του 1990 η κυβέρνηση των Εργατικών εισήγαγε την επί πληρωμή προαιρετική παρακολούθηση προγραμμάτων κατάρτισης για τους υποψήφιους διευθυντές. Όταν όμως ήρθαν οι Συντηρητικοί στην εξουσία, η παρακολούθηση των προγραμμάτων έγινε υποχρεωτική. Το αποτέλεσμα ήταν οι εκπαιδευτικοί να αποφεύγοhttp://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64261469υν να κάνουν αιτήσεις για τη θέση του διευθυντή και το μέτρο να καταργηθεί.