Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Οταν υπάρχουν προβλήματα μέσα στο σπίτι...

Οταν υπάρχουν προβλήματα μέσα στο σπίτι...

Για τις σχέσεις του ανδρογύνου; Πώς να συμπεριφέρεσαι; Τι σου έλεγε ο γέροντας Πορφύριος;
 -Μου έλεγε πολλά. Έλεγε, δηλαδή, ότι πρέπει να συνεννοούμαστε ,να προσευχόμαστε μαζί. Αυτό μου τόνισε πολλές φορές. Η προσευχή πρέπει να είναι κοινή.
Όταν τα παιδιά μου ήταν φοιτητές, του έλεγα ότι προσεύχομαι για να περάσουν τις εξετάσεις. Μάλιστα, μια φορά, ο γιός μου, αν και ήταν καλός φοιτητής, σε κάποιες εξετάσεις δυσκολευόταν τότε μου είπε ο Γέροντας: «δε θα περάσει τις εξετάσεις». Πράγματι δεν τις πέρασε.
Και όταν ξαναπήγα, μου είπε: «Δε θα περάσει γιατί του φωνάζεις και να, ο σατανάς θέλει να κάνει φασαρία μέσα στο σπίτι και είσαι συ το όργανό του. Να μη μιλάς».
«Να σου πω και κάτι άλλο» μου λεγε. «Όταν γίνεται η προσευχή από κοινού, τότε να δεις πως γίνεται το θαύμα».
Και του λέω: «Μα να πω στον άντρα μου, έλα να γονατίσουμε να κάνουμε προσευχή να περάσουν τα προβλήματα;». -; «Σου είπα εγώ έτσι; Εγώ σου είπα να κάνετε προσευχή. Απ'εκεί και πέρα βρέστε τα μόνοι σας».
- Το να μη φωνάζετε στα παιδιά σας το τοποθετούσε ειδικά στην περίοδο των εξετάσεων;
- Πάντα. Και για τη νηστεία και για την προσευχή και για έξω που βγαίνανε.
- Καμιά παρατήρηση.
- Όχι, όχι.
- Πες μου, κυρία Ξένια, για το θέμα του σατανά, που σας είπε ότι γίνεστε όργανό του κάποτε. Τον ερώτησες τίποτε;
- Έλεγε ότι ο σατανάς δεν μπορεί να βλέπει τις οικογένειες να ναι γαλήνιες και να περνούν καλά και σε συνεννόηση μεταξύ τους. Βρίσκει έναν απ' όλους, έναν που να μπορεί να τον παρασύρει.
- Έναν ευάλωτο, ας πούμε.
- Ναι. Και σ' αυτή την περίπτωση «εσύ είσαι», μου είπε. Και για το παιδί του έλεγα: «Αφού τον βλέπω ότι τα παρατάει και φεύγει». Μου απάντησε: «Είδες τι κάνει ο σατανάς; βάζει εσένα να κάνεις καυγά και να ευχαριστηθεί αυτός».
Ύστερα, όταν επρόκειτο να τελειώσει ο γιός μου τις σπουδές του και να πάρει το πτυχίο του, μου είπε: «Τώρα θα περάσει, τώρα θα περάσει είδες τώρα που δεν μιλάς; Τώρα θα περάσει».

http://www.agioritikovima.gr/didaches/gerontos-porfur/item/72425-οταν-υπάρχουν-προβλήματα-μέσα-στο-σπίτι

Τι σημαίνει η φράση: «τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν»;

Mέχρι τον 10ο περίπου αιώνα όταν ο Ιερέας έλεγε «τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν» έμεναν μέσα στον Ναό...

Mέχρι τον 10ο περίπου αιώνα όταν ο Ιερέας έλεγε «τας θύρας τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν» έμεναν μέσα στον Ναό μόνον οι μυημένοι, οι πιστοί χριστιανοί και ετελείτο το μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας. Όσοι έμεναν, στο τέλος της Θ. Λειτουργίας, κοινωνούσαν όλοι.

Αυτή η προτροπή (τας Θύρας τας Θύρας…) είναι η ανδιαφισβήτητη απόδειξη ότι δεν ήταν πάντα ετσι τα πράγματα όπως σήμερα, ότι δεν ήταν όλοι οι ανθρωποι αυτονόητα μέλη της Εκκλησίας, ότι υπήρχε σαφής διάκριση ανάμεσα στους χριστιανούς και τους μή χριστιανούς και ότι για να γίνει κάποιος δεκτός ως χριστιανός και πλήρες μέλος της Εκκλησίας επρεπε να πληροί συγκεκριμμένες προϋποθέσεις.Αυτό το δεύτερο μέρος της θείας Λειτουργίας, στη Λειτουργία του Σώματος και του Αίματος του Χριστού, συμμετέχουν μόνο οι βαπτισμένοι πιστοί. Οι κατηχούμενοι που δεν βαπτίστηκαν, οι εχθροί και οι αμύητοι στα δεδομένα της Εκκλησίας αποκλείονται. «Οι κατηχούμενοιι προέλθετε» «τάς θύρας, τάς θύρας εν σοφία. Πρόσχωμεν»! Γιατί;

Διότι οι αβάπτιστοι, οι εχθροί και γενικά οι αμύητοι δεν έχουν τις προϋποθέσεις για να κατανοήσουν και να συμμετάσχουν στα υπό της Εκκλησίας τελούμενα και ιδίως στο Μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας. Η Θ. Λειτουργία, ιδίως το Β΄ μέρος είναι μόνο για τους πιστούς. Οι εχθροί και οι αμύητοι χρειάζονται κατήχηση, βάπτισμα και μεγάλη προετοιμασία προκειμένου να κατανοήσουν τα Μυστήρια της Εκκλησίας. Αυτή τη σημασία έχουν οι λόγοι του Χριστού: «Μή δώτε το άγιον τοίς κυσί (σκυλιά) μηδέ βάλητε τοίς μαργαρίτες υμών (ό,τι πολύτιμο έχετε) έμπροσθεν των χοίρων» (Μάτθ. ζ΄ 6).

Όμως αυτή η φράση, πέρα από την κυριολεκτική και πρακτική της προσταγή, κρύβει (για τους πιστούς) και έναν βαθύτατο συμβολισμό. Ο ιερός Καβάσιλας ερμηνεύοντας την Θ. Λειτουργά αναφέρει:
«Τας θύρας, τας θύρας’ εν σοφία πρόσχωμεν», συμπληρώνει ο λειτουργός. Μ’ αυτό θέλει να πει: «Ανοίξτε διάπλατα όλες τις πόρτες, δηλαδή τα στόματα και τα αυτιά σας, στην αληθινή σοφία, δηλαδή σε όσα υψηλά μάθατε και πιστεύετε για το Θεό. Αυτά συνεχώς να λέτε και να ακούτε, και μάλιστα με ζήλο και προσοχή». Τότε οι πιστοί απαγγέλλουν δυνατά το Σύμβολο της Πίστεως («Πιστεύω εις έναν Θεόν…»).


πηγή: http://www.pentapostagma.gr/2013/09/tas-thuras-tas-thuras-en-sofia-proshomen.html#ixzz3teu3aOIu

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΚΟΥΡΔΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ

του Τζεμίλ Τουράν




Şerefxan Bedlîsî

 Η φωτογραφία απεικονίζει τον Σερέφ Χαν και το βιβλίο του  « Σερεφνάμε » Ιστορί των Κούρδων Εκδ. 1597

 Ο συνολικός πληθυσμός των Κούρδων δεν έχει μέχρι σήμερα ποτέ με ακρίβεια υπολογισθεί, σαφέστατα για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας. Τα αποικιακά κράτη (Τουρκία, Ιράν, Ιράκ, Συρία) προσπαθούσαν ανέκαθεν να εμφανίσουν τον αριθμό των Κούρδων που ζουν στα εδάφη τους μικρότερο από τον πραγματικό. Αν και η λέξη Κουρδιστάν σημαίνει «πατρίδα των Κούρδων», εκατομμύρια Κούρδοι ζουν σήμερα μακριά από τις πατρογονικές τους εστίες. Για λόγους τόσο πολιτικούς όσο και οικονομικούς, τα κράτη της περιοχής προσπαθούν με κάθε τρόπο από τις αρχές του 20ού αι. να αλλάξουν το δημογραφικό χάρτη της γης του Κουρδιστάν. Το σαρωτικό μεταναστευτικό ρεύμα οφείλεται στους συνεχείς πολέμους κατά των Κούρδων, στους πολέμους μεταξύ των κρατών στα οποία έχει διαμελιστεί η ιστορική γη του Κουρδιστάν και στη –συνακόλουθη– μόνιμη οικονομική καχεξία.
Παρ’ όλες, πάντως, τις εγγενείς δυσκολίες είναι δυνατή μια κατά προσέγγιση εκτίμηση του κουρδικού πληθυσμού. Σύμφωνα με την τελευταία απογραφή της Τουρκίας, ο κουρδικός πληθυσμός σε 21 πόλεις του Κουρδιστάν Τουρκίας, όπου οι Κούρδοι ακόμη αριθμούν το 95% του συνολικού πληθυσμού, ανέρχεται σε 14,6 εκατ. Συγχρόνως, οι Κούρδοι αποτελούν πλειοψηφία και σε πόλεις της Τουρκίας που δεν ανήκουν στο ιστορικό Κουρδιστάν, στις οποίες είχαν βίαια εκτοπισθεί οι πρόγονοί τους κατά κύματα. Πρόκειται για τις πόλεις Cihanbeyli, Kulu, Bala, Haymana, Koçhisar, Polatlı, τις πόλεις της περιοχής Çarsamba Ovası στη Μαύρη Θάλασσα, τις πόλεις Nazilli, Birecik, καθώς και αυτές της περιοχής Çukurova στα νοητά «σύνορα» Κουρδιστάν Τουρκίας και Τουρκίας. Το τουρκικό κράτος πλέον αποδέχεται ότι στη δυτική Τουρκία ζουν περίπου 10 εκατομμύρια Κούρδοι. Ο πρώην πρόεδρος της Τουρκίας, Τουργκούτ Οζάλ είχε δηλώσει ότι στη χώρα ζουν l2 εκατομμύρια Κούρδοι. Ο Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ έχει επισήμως μιλήσει για 10 εκατομμύρια. Ο Ερμάν Σαχίν, πρώην υπουργός Επικρατείας τη δεκαετία του 1980 στην κυβέρνηση Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ, έχει πει ότι οι Κούρδοι αριθμούν l5 εκατομμύρια στην Τουρκία (σχετική δήλωση στην εφημερίδα Milliet, 16.12.1991) .Όμως, ανάλυση της τελευταίας απογραφής και εκτιμήσεις Κούρδων επιστημόνων και πολιτικών οργανώσεων οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι Κούρδοι στην Τουρκία ξεπερνούν τα 20 εκατομμύρια. Αντιστοίχως, οι Κούρδοι του Ιράν αγγίζουν τα 10 εκατ., οι Κούρδοι του Ιράκ ξεπερνούν τα 4 εκατ., οι Κούρδοι που ζουν στις κουρδικές περιοχές και διάφορες αραβικές πόλεις της Συρίας ξεπερνούν τα 3 εκατ. Εάν στους παραπάνω συνυπολογισθούν οι περίπου ένα εκατ. Κούρδοι που ζουν σε κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, οι περίπου 100.000 του Λιβάνου και οι περίπου 800.000-900.000 Κούρδοι μετανάστες που ζουν στην Ευρώπη, συμπεραίνουμε ότι ο συνολικός αριθμός των Κούρδων ανέρχεται σε 40 εκατ. ανθρώπους.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Σύμφωνα με σειρά επιστημονικών ερευνών, οι Κούρδοι είναι ιστορικά από τους παλαιότερους λαούς της περιοχής. Υπάρχει μια τεράστια σχετική βιβλιογραφία σε πάρα πολλές γλώσσες. Πάμπολλοι επιστήμονες –αρχαιολόγοι, ιστορικοί, φιλόλογοι, γλωσσολόγοι, εθνολόγοι κ.λπ.– έχουν εγκύψει με το ερευνητικό τους έργο στην ταυτότητα των Κούρδων και του Κουρδιστάν. Μπορεί να διαφωνούν σε διάφορα επιμέρους θέματα, αλλά όλοι συμφωνούν σε ένα πράγμα: ότι ο πολιτισμός των Κούρδων έλκει τις ρίζες του στο 3000 π.X. και έχει σφραγίσει το μεγάλο πολιτισμό της Μεσοποταμίας και των γύρω περιοχών.
Σύμφωνα με ένα από τα συμπεράσματα των επιστημόνων, γλωσσικά και ιστορικά οι αρχαίες φυλές των Σουβαρίων (Subari), των Ουρίων (Hurri), των Λούλου (Lulu), των Γκούτι (Guti), των Κασσιτών (Kasi) και των Χαλδαίων (Haldi ή Urartu) είναι προπάτορες των Κούρδων. Το 3000 π.Χ. πατρίδα των Σουβαρίων ήταν η Άνω Μεσοποταμία και η ευρύτερη περιοχή της σημερινής Μουσούλης. Σε δυο επιγραφικές στήλες του 2000 π.Χ. που βρέθηκαν στην περιοχή αναφέρεται ότι η «χώρα του νερού» – που πιθανότητα είναι η χώρα των Σουβαρίων – συνορεύει με την πόλη Καρυτάκα. Ο Ξενοφών το 401 π.Χ. στην «Κύρου Ανάβαση» αναφέρει ότι συνάντησε τους «Καρδούχους», δηλ. τους κατοίκους της Καρντάκα, βόρεια της Μοσούλης και ανατολικά του Τίγρη.
                                                                                  Ο Ξενοφών
Αυτοί οι Καρδούχοι ήταν οι Σουβάριοι, πρόγονοι των Κούρδων. Γράφει σχετικά στο τρίτο βιβλίο του, «Κάθοδος των Μυρίων» ο Ξενοφών: «…Προς δυτικά, πέρα από το ποτάμι, βρίσκεται ο δρόμος που οδηγεί στη Λυδία και την Ιωνία, ενώ εκείνος που περνά μέσα από τα βουνά και κατευθύνεται βόρεια, οδηγεί στη χώρα των Καρδούχων. Γι’ αυτούς, λένε πως κατοικούν πάνω στα βουνά, πως είναι ικανοί πολεμιστές και πως δεν πειθαρχούν στο μέγα Βασιλιά. Όταν κάποτε τους επιτέθηκε ο στρατός του Βασιλιά με 120.000 άνδρες, κανένας δεν γύρισε πίσω, παρά όλοι χάθηκαν, όλοι, στη δύσβατη και ορεινή χώρα».
Οι Μάρδοι (Mαrd) πρόγονοι των Μήδων ζούσαν στο Κουρδιστάν, στα ανατολικά της λίμνη Ούρμιγιε. Σχετικές αναφορές βρίσκουμε στον Ξενοφώντα και τον Στράβωνα. Πολεμικός λαός όπως και οι Πέρσες, οι Μήδοι ξεκίνησαν από τα ανατολικά, προσπέρασαν την Κασπία Θάλασσα και έφθασαν μέχρι το όρος Ζάγρος – στο σημερινό Κουρδιστάν Ιράκ– από το οποίο στη συνέχεια απλώθηκαν, ακολουθώντας την κατεύθυνση της οροσειράς, βορειοδυτικά και νοτιοδυτικά. Στην πορεία αναμείχθηκαν με τους Κούρδους. Ο Πολύβιος γράφει σχετικά με αυτήν την ανάμειξη ότι οι Κίρτιοι (ή Κούρδοι) είχαν προσληφθεί ως σφενδονιστές στο στρατό των Περσών κατά τη διάρκεια των πολέμων εναντίον του Σελευκίδη Αντιόχου Γ”. Σήμερα οι περισσότεροι Κούρδοι, που ονομάζονται Κουρμαντζί και μιλούν τη διάλεκτο Κουρμάντζ, είναι επίγονοι της ένωσης των δυο λαών (Kurd + Mard ή Κούρδος + Μαρδος) .
Το 633 μ.Χ. οι αραβικές στρατιές άρχισαν να καταλαμβάνουν περιοχές που ανήκαν στο Κουρδιστάν και την Περσία. Σε αραβικά κείμενα που εξιστορούν τους πολέμους των χρόνων εκείνων, αναφέρονται λεπτομέρειες για τα διάφορα κουρδικά βασίλεια και τους Κούρδους. Οι Άραβες δεν κατέκτησαν εύκολα την περιοχή. Πολλές φορές, άμαχοι Κούρδοι, προκειμένου να μην υποταχθούν, εγκατέλειπαν τα σπίτια τους και κατέφευγαν στα βουνά. Σε άλλες περιπτώσεις, κάποιες περιοχές κατακτήθηκαν ύστερα από σκληρές μάχες και σε άλλες κάποιες πέρασαν στη δικαιοδοσία των Αράβων, ύστερα από συμβιβασμούς και συμφωνίες που οδηγούσαν σε ειρηνευτικές συνθήκες. Ένας από τους Κούρδους βασιλιάδες που πολέμησε στο πλευρό των Αράβων εναντίον των Ευρωπαίων (750-755) ήταν και ο Σελαχατινί Εγιουμπί, ο γνωστός Σαλαντίν που σύντριψε τον Ριχάρδο Α” τον Λεοντόκαρδο στη Γ” Σταυροφορία.
 
                                                       ο Σελαχατινί Εγιουμπί

Τον 12o αι. νομάδες από τη Μογγολία κατέβηκαν μέχρι την Περσία, την οποία και κατέλαβαν. Στη συνέχεια, οι Τούρκοι νομάδες επεκτάθηκαν δυτικά και έφθασαν πέρα από την Κωνσταντινούπολη. Οι ιστορικές μάχες μεταξύ Οθωμανικής και Περσικής αυτοκρατορίας είχαν ως αποτέλεσμα το 1514 τα περισσότερα από τα εδάφη των Περσών να περάσουν σε οθωμανικό έλεγχο. Το 1639, με τη συμφωνία Κασρί- Σιρίν, διαμελίστηκε για πρώτη φορά το Κουρδιστάν. Από ιστορικά κείμενα της εποχής διαπιστώνεται ότι ο κουρδικός λαός ποτέ δεν αναγνώρισε αυτήν τη διαίρεση,. όπως άλλωστε ούτε τον επόμενο σε τέσσερα κομμάτια τεμαχισμό που ισχύει μέχρι τις ημέρες μας.
 
                                                               Αχμεντέ Χανί

Η έννοια της εθνικής συνείδησης είναι παρούσα σε πάμπολλα κείμενα της κλασικής κουρδικής λογοτεχνίας. Ο μεγάλος Κούρδος συγγραφέας Αχμεντέ Χανί που έζησε στο βόρειο Κουρδιστάν (1650-1706) έχει κληροδότησε τρία σημαντικά έργα: «Mem u Zin», «Nubar», «Aqida Imane». Το πιο ενδιαφέρον, ίσως, στοιχείο του έργου «Mem u Zin» – που θεωρείται από τα αριστουργήματα της κουρδικής λογοτεχνίας και από τα καλύτερα έργα της Ανατολής– είναι ότι, παρ’ όλο που γράφθηκε πριν από 300 χρόνια, αναφέρεται στην αγάπη για την πατρίδα και το δράμα του κουρδικού λαού από τότε που το Κουρδιστάν χωρίστηκε μεταξύ Οθωμανικής και Περσικής Αυτοκρατορίας.
                                                              «Mem u Zin»

Η πρώτη μεγάλη εθνική, κουρδική εξέγερση έγινε το 1806 στη Σουλεϊμανίγιε. Οι Κούρδοι αντιτάχθηκαν στους Οθωμανούς υπό την ηγεσία του Αμπντουραχμάν Πασά. Από τότε, η μια εθνική εξέγερση ακολούθησε την άλλη. Αρκετές πέτυχαν το στόχο τους και για κάποια χρονικά διαστήματα κομμάτια του Κουρδιστάν βρέθηκε υπό τον έλεγχο των Κούρδων. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία ποτέ δεν κατάφερε μέχρι τη διάλυσή της να ελέγξει απόλυτα το τμήμα του Κουρδιστάν που κατείχε και μάλιστα πολλές φορές αναγκάστηκε να αποδεχθεί την ανεξάρτητη αυτοδιοίκηση κάποιων περιοχών ή να συμβιβασθεί με την τοπική κουρδική ηγεσία.
                                                      Σεγίχ Μαχμούτ Μπερζεντζί
Επικεφαλής των εξεγέρσεων ήταν θρησκευτικοί ηγέτες και φεουδάρχες. Μέχρι και το 19ο αι. η Οθωμανική και η Περσική Αυτοκρατορία συνεργάζονταν κάθε φορά που ξεσπούσαν κουρδικές εξεγέρσεις. Εάν μελετήσουμε την Ιστορία θα διαπιστώσουμε ότι τον 19ο αι. οι εξεγέρσεις των Κούρδων ήταν σφοδρότερες σε διάρκεια και ένταση από αυτές της ίδιας περιόδου στα Βαλκάνια, παρ’ όλο που στην περίπτωση των Βαλκανίων, οι Οθωμανοί δεν είχαν να αντιμετωπίσουν μόνον τον ντόπιο πληθυσμό, αλλά τη Ρωσία, την Αυστρία και την Αγγλία ως συμμάχους των εξεγερμένων.
Το 1923 η γη του Κουρδιστάν χωρίστηκε με τη Συνθήκη της Λωζάννης σε τέσσερα κομμάτια. Οι Κούρδοι αποκλείστηκαν από τη διάσκεψη, οι συμφωνίες έγιναν ερήμην και παρά τη θέλησή τους και, όπως ήταν φυσικό, ο κουρδικός λαός δεν αναγνώρισε ποτέ αυτήν τη συνθήκη.
Το 1937 υπογράφτηκε η συμφωνία του Σαδααμπάτ, στο ομώνυμο παλάτι της Τεχεράνης. Η συμφωνία, την οποία υπέγραψαν η Τουρκία, το Ιράν και το Ιράκ, αφορούσε τη συνεργασία των τριών κρατών απέναντι στον «κοινό εχθρό» που ήταν οι Κούρδοι. Το 1955, η συμφωνία του Σααδαμπάτ μετονομάσθηκε σε συμφωνία της Βαγδάτης. Τότε, μετά από τις εξελίξεις που διαδραματίστηκαν στο εσωτερικό του Ιράκ, η Βαγδάτη αποχώρησε από τη συμφωνία, ύστερα από έντονες διαφωνίες μεταξύ των τριών κρατών. Παρ’ όλα αυτά, το κομμάτι της συμφωνίας που αφορούσε την ύπαρξη του «κοινού εχθρού», όπως αποδείχθηκε, δεν ατόνησε αλλά συνεχίζει να βρίσκεται σε ισχύ μέχρι σήμερα.
Newroz (Νεβρόζ) η Εθνική γιορτή της Άνοιξης και της Ελευθερίας 
http://www.cemilturan.gr/ιστορια-κουρδισταν/η-ιστορια-των-κουρδων-και-του-κουρδιστ/

Τo νόημα των Χριστουγέννων

Ήδη έχει αρχίσει η περίοδος των Χριστουγέννων που όλοι με λαχτάρα περιμέναμε. Άραγε πώς θέλουμε να τα εορτάσουμε; Κοσμικά ή πνευματικά; Αλλ’ ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους…
Ασφαλώς τα Χριστούγεννα έχουν νόημα βαθύτατα πνευματικό, άγιο και σωτήριο. Γιατί μ’ αυτά δεν εορτάζουμε ένα οποιοδήποτε γεγονός, αλλά την ίδια την εμφάνιση, με σάρκα και οστά του Θεού στη γη κι ανάμεσά μας. Μας τίμησε ιδιαίτερα με την επίσκεψή Του αυτή, υπέροχα, ανυπέρβλητα, μοναδικά, καθώς ένωσε την δική μας ανθρώπινη φύση με τη δική Του τη Θεϊκή.
Έτσι έχουμε την εμφάνιση του Θεανθρώπου στην ιστορία . Την ένωση του κτιστού πλάσματος, με τον ίδιο τον Άκτιστο Πλάστη και Θεό. Σκοπός δε αυτής της Θείας παρέμβασης, είναι η Θέωση του ανθρώπου.
Οπότε με τα Χριστούγεννα δεν κάνουμε τίποτ’ άλλο τελικά, απ’ το να ζούμε την αναδημιουργία μας, την ανά-πλασή μας απ’ το κατάντημα στο οποίο μας οδήγησε η αμαρτία, ώστε να επανέλθουμε πάλι στην προτέρα μας κατάσταση.
Να γιατί το μήνυμα των Χριστουγέννων, είναι το πλέον χαρμόσυνο και τόσο ελπιδοφόρο άγγελμα της ιστορίας. Συνεπώς, όταν αποδίδουμε στα Χριστούγεννα το πραγματικό τους νόημα, κι όταν τα εορτάζουμε όπως πρέπει, δηλαδή πνευματικά, τότε επιτυγχάνεται και ο μέγας σκοπός της ενανθρωπήσεως του Θεού, δηλαδή η ένωση μας με Αυτόν, η Θέωσή μας, και καταργείται το έργο του διαβόλου, ακυρώνονται τα σκοτεινά σχέδιά του, απομονώνεται, χάνεται απ’ τη ζωή μας!
Είναι επόμενο, λοιπόν, όπως ο διάβολος πολέμησε του Χριστού τη γέννηση, ως γεγονός, (απ’ το να μη βρίσκεται πανάρετη γυναίκα για να αξιωθεί να γίνει μητέρα Του πράγμα που έγινε τελικά με την Παναγία, ως τους διωγμούς με τη σφαγή των νηπίων απ’ τον Ηρώδη), έτσι την πολεμά έκτοτε, ως εορτή.
Πάρα πολλά έγιναν στο πέρασμα των αιώνων, που δεν είναι δυνατό να εξιστορήσουμε. Θα αναφέρουμε μόνο ένα από αυτά∙ την χειρότερη πολεμική όλων, την εκκοσμίκευση των Χριστουγέννων!
Πρόκειται για εορτασμό όχι πνευματικό, όπως τον αναφέραμε, αλλά εντελώς κοσμικό… Έναν τρόπο που μεταβάλλει το μέγα υπερκόσμιο γεγονός, σε εγκόσμιο και καθαρά υλιστικό!
Ούτε λόγος να γίνεται για πνευματική προετοιμασία, δηλαδή νηστεία, μετάνοια, Θεία Λειτουργία, αλλά και έμπρακτη αγάπη, καλοσύνη, ελεημοσύνη και στοργή στον συνάνθρωπο, για σκέψεις και αποφάσεις πνευματικές.
Λόγος να γίνεται μονάχα για τα ρεβεγιόν, τα φαγητά, τα γλέντια, τους χορούς, τα ξενύχτια, τα ταξίδια και μάλιστα τα εξωτικά, τα δώρα, τις χαρτοπαιξίες, τα πάσης μορφής θεάματα και διασκεδάσεις, τις κάθε είδους απολαύσεις και ηδονές! Όλα τους τόσο κοσμικά, όλα τους αντιπνευματικά, όλα τους πτυχές της ωραίας ζωής, και όχι της Ουράνιας Ζωής που ζητά από μας ο Χριστός. Καμμιά σχέση με τον Θεοπρεπή εορτασμό, όπως τον ορίζει η Εκκλησία.
Φτάσαμε να κατανοούμε πως έρχονται Χριστούγεννα, από τις στολισμένες βιτρίνες των εμπόρων, από τα φωτάκια που αναβοσβήνουν στο μπαλκόνι του διπλανού μας, απ’ τα έλατα που πωλούνται στους δρόμους, από κάποιες προσκλήσεις σε γεύματα και τα λεγόμενα «εορταστικά» προγράμματα της τηλεόρασης, δηλαδή από τις εκδηλώσεις του κόσμου…
Οπότε μιλάμε για απολυτοποίηση της ύλης, για την άκρατη κοσμικότητα, για την απόρριψη κάθε πνευματικής πλευράς των πραγμάτων. Μιλάμε για Χριστούγεννα χωρίς Χριστό!
Τα υλικά αγαθά, με λογική και μέτρο και στο βαθμό που μας είναι απαραίτητα, δεν τα απορρίπτουμε βέβαια. Όπως είχε δηλώσει σε συνέντευξή του ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.κ.Νικόλαος «και τα λαμπάκια και το δέντρο καλά είναι, μη μένουμε όμως μόνο σ’ αυτά»!
Ο Ε. Μορέν στο βιβλίο του «Πνεύμα των καιρών» αναφέρει πολύ εύστοχα: «Η ζωή δεν μπορεί να καταναλώσει τα πάντα και η καταναλωτική κοινωνία δεν μπορεί ούτε και θα μπορέσει ποτέ να δώσει τα πάντα»! Λοιπόν, ας προετοιμαστούμε όσο καλύτερα μπορούμε για τα πνευματικά Χριστούγεννα. Μας είναι απαραίτητη η ευφροσύνη τους. Αυτό το προάγγελμα της Ουράνιας Βασιλείας. Αυτή η απόδειξη ότι μέσα μας ο Χριστός γεννήθηκε…
http://www.xfd.gr/εορτολόγιο/συναξαριστής/χριστούγεννα-εορτολογικά/τo-νόημα-των-χριστουγέννων

Αμισός - Σαμψούντα



Η σημερινή Σαμψούντα της Τουρκίας, πόλη του δυτικού Πόντου, στα παράλια της Μαύρης θάλασσας. Αλλά και η λέξη Σαμψούντα έχει τη ρίζα της από την Αμισό:
εις Αμισόν - σ’Αμισόν - σ’Αμσόν - Σαμψούν
Η Αμισός τον 19ον αιώνα είχε περίπου τις 1.000 οικογένειες. Απ’ αυτές 500 οικογένειες ήταν Ελληνικές και 150 Αρμενικές. Είχε δυο Ελληνικές συνοικίες. Η πρώτη συνοικία ονομαζόταν συνοικία Καδίκιογλου και είχε 350 σπίτια. Είχε δυο εκκλησίες και δυο σχολεία. Το ένα σχολείο ήταν καθαρά Ελληνικό και το άλλο ήταν αλληλοδιδακτικό. Η δεύτερη συνοικία είχε 150 οικογένειες, με ένα Ελληνικό σχολείο και ένα αλληλοδιδακτικό, ως επίσης και ένα Παρθεναγωγείο. Η γύρω επαρχεία είχε περί τους 8.000 κατοίκους, από τους οποίους ήσαν 2.000 Έλληνες Τουρκόφωνοι.
Υπήρχαν, επίσης και τα παρακάτω κοινωνικά ιδρύματα: Η Φιλόπτωχος Αδελφότης (Ορθοδοξία ), η Φιλόπτωχος Αδελφότης Κυριών, ο Πανευξείνειος Ελληνικός Σύλλογος (Αναγέννησις ), ο Μουσικός Σύλλογος (Ορφεύς ), η Ελληνική Εμπορική Λέσχη, η Αδελφότης (Πατριάρχης Φώτιος ο Ομολογητής ), ο Πολιτικός Σύλλογος (Περικλής ), ο Σύλλογος των Οινοέων, ο Σύλλογος των Σινωπέων και το Σωματείων των καπνεργατών. Στην Αμισό εκδιδόταν και η εφημερίδα (Φως ), στην αρχή εβδομαδιαία και έπειτα δυο φορές τη βδομάδα.
Ήταν αποικία των Μιλησίων και έπειτα των Αθηναίων, οι οποίοι της έδωσαν το όνομα Πειραιάς . Είχε πλήθος ερειπίων. Ο ναός του Αγίου Θεοδώρου έγινε τζαμί. Η Αμισός ήταν έδρα διοικητού, υπό την γενική διοίκηση Τραπεζούντας. Μετά το 1914 άρχισε η ραγδαία ελάττωση και ο πλήρης εξαφανισμός του ελληνικού και Αρμενικού πληθυσμού της Αμισού, εξαιτίας των διωγμών και της γνωστής οργανωμένης γενοκτονίας, που άρχισαν με τον πρώτο μεγάλο πόλεμο και τέλειωσαν με τη σύμβαση της ανταλλαγής, Γενάρη του 1923. Όσοι από τους 20.000 Έλληνες κατόρθωσαν να επιζήσουν, είτε σε εξορίες και φυλακές, είτε στην πόλη (ελάχιστα γυναικόπαιδα και γέροι), με την ανταλλαγή ήρθαν στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα, στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα μέρη.
Μνημεία
Η εκκλησία της Αγίας Τριάδος, το Δημαρχείο, το ρολόι, το Τσινέκειο Γυμνάσιο, το αρχοντικό Πορλόγλου.




http://www.pontos-news.gr/pontic-article/3309/amisos-sampsoynta

Οι πρώτες "κατασχέσεις" συνόρων! Τι ανακοίνωσε η Μέρκελ και αφορά πρώτα απ΄ όλα την Ελλάδα

Την ανάγκη αποτελεσματικής φύλαξης των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να διατηρηθεί η Ζώνη Σένγκεν, επανέλαβε χθες το βράδι η Καγκελάριος της Γερμανίας 'Αγγελα Μέρκελ και τόνισε την ανάγκη να συμμετάσχουν όλα τα κράτη-μέλη στην προσπάθεια αντιμετώπισης της προσφυγικής κρίσης.
"Χαίρομαι για το γεγονός ότι η φύλαξη των εξωτερικών συνόρων βρίσκει όλο και μεγαλύτερη αποδοχή και στήριξη και για το ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καταθέσει αυτή την εβδομάδα τις προτάσεις της", δήλωσε η κυρία Μέρκελ σε συνεντεύξεις που παραχώρησε νωρίτερα απόψε στα δύο κανάλια της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD και ZDF, με αφορμή την έναρξη του Συνεδρίου του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) στην Καρλσρούη.
"Η Σένγκεν μπορεί να αντέξει μακροπρόθεσμα, μόνο αν φυλάσσονται αποτελεσματικά τα εξωτερικά σύνορα", τόνισε η Καγκελάριος και πρόσθεσε ότι σημαντικό είναι επίσης το θέμα της δίκαιης κατανομής των προσφύγων στην Ευρώπη.
"Και είναι θέμα δικαιοσύνης, ο καθένας να συμβάλλει με αυτό που του αναλογεί σε μια κοινή ευρωπαϊκή πρόκληση, ανάλογα με την οικονομική του δύναμη και την κατάστασή του. Να μην λεει όμως κανείς ´αυτό ειναι ένα ευρωπαϊκό προβλημα που δεν με ενδιαφέρεί", επισήμανε η κυρία Μέρκελ και συνέχισε λέγοντας ότι η ίδια καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να επιτύχει καλύτερη φυλαξη των συνόρων, καθώς "η Σένγκεν και η ελευθερία κίνησης μας έφεραν και μεγάλες οικονομικές επιτυχίες".
Τάχθηκε δε υπέρ της ταχείας εφαρμογής των προτάσεων που θα υποβάλει την ερχόμενη εβδομάδα η Επιτροπή και πρόσθεσε ότι στόχος της πολιτικής της ΕΕ είναι να βελτιωθούν οι συνθήκες για τους πρόσφυγες στις χώρες κοντά στην Συρία και να αντιμετωπιστούν οι διακινητές.
Αναφερόμενη στην δυσκολία της προσφυγικής κρίσης, η κυρία Μέρκελ επικαλέστηκε δήλωση του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ότι "βιώνουμε τώρα το ραντεβού με την παγκοσμιοποίηση", καθώς κατά το παρελθόν "βιώναμε την παγκοσμιοποίηση μόνο θετικά, ενώ τώρα βιώνουμε και συνέπειές της οι οποίες μας πιέζουν και ξαφνικά καλούμαστε να δράσουμε, να αναμειχθούμε, τόσο μέσω αποστολών των ενόπλων δυνάμεων στο εξωτερικό όσο και με πολιτικές διαπραγματεύσεις, με περισσότερα χρήματα για αναπτυξιακή πολιτική".
Κληθείσα να σχολιάσει τις πληροφορίες που θέλουν τις ΗΠΑ να ζητούν ισχυρότερη στρατιωτική συμμετοχή της Γερμανίας στον αγώνα κατά του Ισλαμικού Κράτους, η κυρία Μέρκελ δηλωσε: "Έχω την εντύπωση ότι οι ΗΠΑ, η Βρετανία, η Γαλλία και άλλοι καλωσόρισαν την απόφασή μας να βοηθήσουμε ενεργά στον αγώνα κατά του ΙΚ. Αυτή την συμμετοχή θα την συνεχίσουμε, όπως την αποφάσισε η Βουλή και πιστεύω ότι η Γερμανία κάνει αυτό που της αναλογεί και δεν χρειάζεται να μιλήσουμε για νέα θέματα αυτές τις μέρες".
Την πολιτική της για υποδοχή προσφύγων χωρίς περιορισμό ανώτατου ορίου υπερασπίστηκε η καγκελάριος
Την πολιτική της για υποδοχή προσφύγων χωρίς περιορισμό ανώτατου ορίου υπερασπίστηκε η καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ, τονίζοντας για μια ακόμη φορά ότι το προσφυγικό είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα και πρέπει να αντιμετωπιστεί ανάλογα.
"Δεν μπορούμε να λύσουμε το προσφυγικό στα γερμανοαυστριακά σύνορα", δήλωσε η κυρία Μέρκελ σε συνέντευξή της στην εφημερίδα "Augsburger Allgemeine" και έκανε λόγο για ζήτημα αξιοπιστίας και συνέπειας λόγων και έργων.
"Αν εγώ σήμερα ως καγκελάριος θέσω ένα όριο και αυτό το όριο δεν τηρηθεί, επειδή ήρθαν περισσότεροι άνθρωποι, τότε δεν θα έχω κρατήσει την υπόσχεσή μου και θα έχω επιδεινώσει το προόβλημα", δήλωσε η κυρία Μέρκελ και τόνισε ότι εργάζεται προκειμένου να μειωθούν οι αριθμοί, στην κατεύθυνση της κατανομής μεταξύ των κρατών-μελών και της συνεργασίας με την Τουρκία.
Την πολιτική της καγκελαρίου υπερασπίστηκε και ο υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ο οποίος, μιλώντας σε κομματική εκδήλωση στην Ουλμ,ενόψει του Συνεδρίου των Χριστιανοδημοκρατών (CDU) που αρχίζει την Δευτέρα, τάχθηκε υπέρ της μείωσης του αριθμού των προσφύγων που φθάνουν στην Ευρώπη, αλλά παραδέχθηκε ότι δεν πρέπει να δοθούν υποσχέσεις που δεν μπορούν να τηρηθούν. "Χρειαζόμαστε εμπιστοσύνη και για αυτό πρεπει να είμαστε σοβαροί. Πρέπει να εργαστούμε για μια λύση από κοινού με τα ευρωπαϊκά κράτη. Προϋποθεση,όμως ,ια την επιτυχία είναι η σταθερή οικονομική κατάσταση των κρατών", δηλωσε ο κ. Σόιμπλε.
ΑΠΕ-ΜΠΕ της Φ. Καραβίτη

http://www.prisonplanet.gr/εθνικα/99827-οι-πρώτες-κατασχέσεις-συνόρων-τι-ανακοίνωσε-η-μέρκελ-και-αφορά-πρώτα-απ΄-όλα-την-ελλάδα

Παρέσυρε αστυνομικούς με… βουλευτικό αυτοκίνητο

Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος, Φίλιππος Καραμέτος

Τον χάρο με τα μάτια τους είδαν τα ξημερώματα του Σαββάτου δύο αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ, όταν ένα μαύρο αυτοκίνητο έστριψε αντικανονικά στη συμβολή των οδών Μεγάλου Αλεξάνδρου-Βασιλίσσης Σοφίας και εμβόλισε τη μοτοσικλέτα στην οποία επέβαιναν.

Οι αστυνομικοί τραυματίστηκαν ελαφρά και διακομίστηκαν στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών, ο ένας με κάταγμα στο πόδι και ο άλλος με σπασμένη κλείδα.

Για το περιστατικό δεν έχει εκδοθεί ακόμη κάποια ανακοίνωση, αν και κρίνεται ιδιαιτέρως σοβαρό, καθώς, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του zougla.gr, το αυτοκίνητο που ενεπλάκη στο τροχαίο ατύχημα έχει δοθεί στον βουλευτή της Ένωσης Κεντρώων, Αναστάσιο Μεγαλομύστακα. 

Ο οδηγός του οχήματος, όπως ανέφεραν αυτόπτες μάρτυρες, φέρεται να είχε πιει και... μερικά ποτηράκια παραπάνω. 

Το στραπατσαρισμένο βουλευτικό αυτοκίνητο
Το στραπατσαρισμένο βουλευτικό αυτοκίνητο


Η έξοδος και το ατύχημα...

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, ο βουλευτής του κόμματος του Βασίλη Λεβέντη, Τάσος Μεγαλομύστακας, φέρεται να βρισκόταν σε δημόσια εκδήλωση μαζί με έναν φίλο του και επίσης υποψήφιο βουλευτή της Ένωσης Κεντρώων.

Μετά τη βραδινή έξοδο, ο βουλευτής πήγε στο ξενοδοχείο του, ενώ ο φίλος του χρησιμοποίησε ως μέσο μεταφοράς του το βουλευτικό αυτοκίνητο που έχει δώσει η Βουλή για τις μετακινήσεις μελών του Κοινοβουλίου και μόνον... Πρόκειται για ένα σοβαρό δείγμα ανευθυνότητας και άγνοιας κινδύνου που δεν συνάδει με τη συμπεριφορά ενός νεοεκλεγμένου εκπροσώπου του λαού.

Η μηχανή της ομάδας ΔΙ.ΑΣ.
Η μηχανή της ομάδας ΔΙ.ΑΣ.


Ζημιές στη μοτοσικλέτα της ΔΙ.ΑΣ.
Ζημιές στη μοτοσικλέτα της ΔΙ.ΑΣ.


Αστυνομικές πηγές μιλώντας στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα ανέφεραν ότι ήδη έχουν κατατεθεί σχετικές αναφορές και η υπόθεση πρόκειται να πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης. 

Όσο για τους αστυνομικούς, οι ίδιες πηγές σημείωσαν ότι στάθηκαν πολύ τυχεροί, καθώς θα μπορούσαν να είχαν τραυματιστεί πιο σοβαρά.

Το zougla.gr επικοινώνησε με το περιβάλλον του προέδρου του κόμματος Βασίλη Λεβέντη, κύκλοι του οποίου ανέφεραν ότι λυπάται για την εξέλιξη του συμβάντος και ότι το παρακολουθεί στενά...
http://www.zougla.gr/greece/article/paresire-astinomikous-me-vouleftiko-aftokinito

Ο χειμώνας θα είναι δύσκολος λέει ο πρωθυπουργός… είναι τόσο αστείος.. τόσο …

Όσο μπορώ να καταλάβω και να αφουγκραστώ την κοινωνία τα πράγματα στην πολιτική ζωή στην Ελλάδα είναι μάλλον καταναγκαστικά .. προπαγανδιστικά ..  είναι φανερό ότι εκτός από την απώλεια της εθνικής κυριαρχίας δεν έχουμε ούτε καν την πολυπόθητη δημοκρατία .Η κυβέρνηση απλά υπάρχει για να κάνει εύκολα αυτό που θέλουν οι άνθρωποι της νέας τάξης πραγμάτων . Η  αντιπολίτευση απλά σιγοντάρει με την αδράνεια και την τεχνητή εσωστρέφεια (Ν.Δ). Τώρα είναι η ώρα της αντιπολίτευσης αλλά είπαμε δεν έχουν πραγματικές διαφορές με την κυβέρνηση. Η απουσία ουσιαστικής πολιτικής φωνής στα μεγάλα εθνικά θέματα είναι ένδειξη σύμπλευσης . Με την κυβέρνηση;;; με την Ευρώπη ;; με  την παγκοσμιοποίηση  ;;;; ποιος ξέρει ;;;
Οι εφημερίδες δεν γράφουν ειδήσεις αλλά δημιουργούν κατά το δοκούν. Πάνω από τις ειδήσεις οι προσφορές και το συμφέρον  του εκδότη.
Αν όλα αυτά που γράφω διαβάζονται ως συνηθισμένα και δημιουργούν χασμουρητό ..τότε έχω να πω ότι η ύπνωση που θέλουν να δημιουργήσουν  στους έλληνες έχει πιάσει τόπο .

Τα λεγόμενα κόκκινα δάνεια .. το ασφαλιστικό … η υγεία ..η παιδεία.. η οικογένεια .. η πατρίδα .. είναι θέματα που απειλούν την Ελληνική Δημοκρατία και έλληνες πολιτες και δυστυχώς αντιμετωπίζονται  με τρόπο ναζιστικό .

Στην Γαλλία τους ένωσε η Λεπέν στο δεύτερο γύρο των περιφερικών εκλογών και παγκόσμια ανακούφιση για την νίκη του ολαντ και του σαρκοζι. Εδίωξαν τον λύκο οι ύαινες.
Παρουσιάζουν την Λεπέν ως φασίστρια για να φαίνονται αυτοί σαν δημοκράτες .
Πως λέγετε η παραπλάνηση ψηφοφόρου ;;;;
Στην Ελλάδα βγάλαμε την χρυσή αυγή στην βουλή για να μπορούν να    ψηφίζουν   αντιδημοκρατικά μέτρα οι δημοκράτες . Ο μπαμπούλας …. Τι χρώμα έχει άραγε ;;;

Ο χειμώνας  θα είναι δύσκολος λέει ο πρωθυπουργός… είναι τόσο αστείος.. τόσο …



ΚΑΤΑΛΥΕΤΑΙ Η ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ - Η Ευρωπαική συνοριοφυλακή θα μπορεί να παρεμβαίνει στα σύνορα του κράτους που κρίνεται ότι υπάρχει πρόβλημα χωρίς τη συγκατάθεση της κυβέρνησης.

Το σχέδιο της Κομισιόν για σύσταση μίας ευρωπαϊκήςσυνοριοφυλακής με αυξημένες αρμοδιότητες που θα αντικαταστήσει τη Frontex και που θα ανακοινωθεί την προσεχή Τρίτη, εάν υλοποιηθεί θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη μεταφορά εθνικών αρμοδιοτήτων στις Βρυξέλλες μετά την υιοθέτηση του ευρώ. Και αυτό ακριβώς το γεγονός, αφορά άμεσα τη χώρα μας, προκαλεί αντιδράσεις και η Σύνοδος Κορυφής της Πέμπτης προμηνύεται μακρά.
Βάσει των όσων έχουν δει το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες, το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλέπει ότι η Υπηρεσία Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής (EBCG) θα έχει τον δικό της εξοπλισμό, θα μπορεί να προσλαμβάνει υπαλλήλους, ενώ τα κράτη – μέλη θα κρατούν σε διαρκή ετοιμότητα 2000 αστυνομικούς σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη.
Η εντολή του νέου σώματος δεν θα περιορίζεται μόνο στα κράτη μέλη της Σένγκεν, καθώς αυτό θα μπορεί να μπορεί να παρεμβαίνει σύμφωνα με τον σχεδιασμό και στις χώρες του Βαλκανικού Διαδρόμου, όπως η ΠΓΔΜ.
Το επίμαχο όμως σημείο είναι οι αρμοδιότητες που προβλέπονται για αυτό το σώμα: Θα μπορεί να παρεμβαίνει στα σύνορα του κράτους που κρίνεται ότι υπάρχει πρόβλημα χωρίς τη συγκατάθεση της κυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, ένα νέο κέντρο ανάλυσης θα αξιολογεί στο εξής τον κίνδυνο στα εξωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα προβαίνει σε συστάσεις προς το ενδιαφερόμενο κράτος-μέλος. Κατόπιν θα γίνονται συστάσεις στο ενδιαφερόμενο κράτος και εάν αυτό δεν εφαρμόσει τις συστάσεις, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορεί να προτείνει στο Συμβούλιο Υπουργών την αποστολή εντός δυο-τριών ημερών ομάδας ταχείας ανάληψης δράσης.
Η απόφαση για παρέμβαση θα λαμβάνεται με τη λεγόμενη «αντίστροφη ειδική πλειοψηφία», δηλαδή θα θεωρείται ειλημμένη, εκτός αν βρεθούν αρκετά κράτη-μέλη για να εμποδίσουν την υλοποίησή της.
Αντιδράσεις
Η θέση αυτή, που ευθυγραμμίζεται τις γαλλογερμανικές προτάσεις όπως αυτές διατυπώθηκαν από την κοινή επιστολή των υπουργών Εσωτερικών των δύο χωρών, προκαλούν ωστόσο αντιδράσεις σε αρκετά κράτη καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη μεταφορά εθνικών αρμοδιοτήτων στις Βρυξέλλες μετά την υιοθέτηση του ευρώ.
Εδώ εστιάζεται και η αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης, οποία με επιστολή του Νίκου Τόσκα και τουΓιάννη Μουζάλα προς τον Δημήτρη Αβραμόπουλο, έθιξαν το ζήτημα των εθνικών αρμοδιοτήτων.
«Ο κανονισμός της Frontex», αναφέρουν, «προβλέπει την πρωτοβουλία και την συγκατάθεση του αιτούντος και του φορέα υποδοχής του κράτους-μέλους για μια πράξη που πρόκειται να αποφασισθεί, σχεδιαστεί και εκτελεστεί. Η αρχή αυτή αντικατοπτρίζεται σε μια σειρά από άρθρα του κανονισμού και απηχεί τη λογική πίσω από τη ρήτρα αλληλεγγύης της Συνθήκης της Λισαβόνας (άρθρο 222). Είναι, ως εκ τούτου, αναγκαίο να διατηρηθούν οι αρχές της πρωτοβουλίας και της συναίνεσης, δεδομένου μάλιστα ότι οι αποφάσεις στο πλαίσιο του Οργανισμού έχουν ληφθεί κατά πλειοψηφία».
Βεβαίως εκτός από την Ελλάδα, υπάρχει και μία σειρά από άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω του προσφυγικού και του μεταναστευτικού και αναμένεται να διατυπώσουν τους προβληματισμούς τους. Η Ιταλία η Μάλτα και η Ισπανία είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα, καθώς και οι τρεις χώρες αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις μεταναστευτικές ροές.
Σε κάθε περίπτωση, η σύνοδος κορυφής της Πέμπτης και της Παρασκευής για το μεταναστευτικό αναμένεται να είναι μακρά καθώς εκεί αναμένεται να συζητηθεί το σχέδιο της Κομισιόν. Σε αυτό το πλαίσιο, η καγκελάριος της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Augsburger Allgemeine στέλνει μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση: «Όλοι εκτιμάμε την ελεύθερη κυκλοφορία προσώπων, αγαθών και υπηρεσιών. Και καμιά χώρα στην Ευρώπη δεν την έχει ανάγκη όσο η Γερμανία. Όμως δεν μπορεί να λειτουργήσει μακροχρόνια παρά μόνο αν τα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ είναι προστατευμένα».

newpost

Η Βουλγαρία έκλεισε, σήμερα, τα σύνορα με την Τουρκία

Η Βουλγαρία, την Κυριακή, έκλεισε το μεθοριακό σταθμό της με την Τουρκία, καθώς συνελήφθησαν και οι 14 τελωνειακοί υπάλληλοι σε ξαφνική έφοδο της Επιτροπής Διαφθοράς, όπως ανακοίνωσε ο εισαγγελέας Σωτήρ Τσατσάροφ. «Όλοι οι τελωνειακοί υπάλληλοι της πρωινής βάρδιας, οι οποίοι ελέγχουν την είσοδο στο μεθοριακό σταθμό ‘Καπιτάν Αντρέβο’, συνελήφθησαν για συνεργασία με λαθρέμπορους», είπε ο Τσατσάροφ στο δημόσιο ραδιόφωνο  της βουλγαρικής ραδιοφωνίας.
 
«Ζητούμε συγνώμη από τους ταξιδιώτες για το κλείσιμο των συνόρων προς τη Βουλγαρία, ενώ το ρεύμα από τη Βουλγαρία προς την Τουρκία κινούνταν κανονικά.
Σύμφωνα με το ραδιοφωνικό σταθμό, μια ουρά δεκαπέντε χιλιομέτρων από φορτηγά σχηματίστηκε στην τουρκική πλευρά.
Η κρατική υπηρεσία ασφαλείας της Βουλγαρίας (Dans) είχε πραγματοποιήσει 100 εφόδους σε πέντε πόλεις κοντά στα σύνορα, σύμφωνα με τον Τσατσάροφ, ο οποίος δεν μπήκε σε λεπτομέρειες.
Το ραδιόφωνο διευκρίνισε ότι η σύλληψη των τελωνειακών έγινε για παρατυπίες στην είσοδο τουρκικών φορτηγών που ήταν γεμάτα με παράνομα τσιγάρα.
Σημειώνεται ότι και πάρα πολλοί μετανάστες που κρύβονται μέσα στα τούρκικα φορτηγά προσπαθούν να περάσουν τα τουρκοβουλγαρικά σύνορα με την ‘ανοχή’ των ελεγκτών. Ίσως και αυτός να ήταν ένας λόγος για τη σύλληψη των τελωνειακών, σημειώνει το δημοσίευμα.
 
               
 

Φλούδες λεμονιού: Τέλος οι πόνοι στις αρθρώσεις

Στην εποχή μας τα λεμόνια θεωρούνται απαραίτητα για τη διατροφή μας όχι μόνο για τις πολλαπλές χρήσεις τους και την υπέροχη γεύση τους αλλά επίσης επειδή έχει αποδειχτεί ότι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την υγεία μας.  Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε βιταμίνη C σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό αντιοξειδωτικών και θρεπτικών συστατικών που διαθέτουν τα καθιστούν ιδανικά για την πρόληψη ασθενειών και για την καταπολέμηση διάφορων προβλημάτων υγείας όπως είναι η γρίπη, το κοινό κρυολόγημα, η φαρυγγίτιδα, οι βακτηριακές λοιμώξεις, η υψηλή αρτηριακή πίεση, τα προβλήματα του πεπτικού συστήματος, δερματικά προβλήματα… και μερικές πιο πρόσφατες μελέτες έχουν αποδείξει ότι μπορούν να είναι αποτελεσματικά ακόμη και κατά του καρκίνου.
Μερικά από τα οφέλη του λεμονιού οφείλονται στην υψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνες C, A, Β1 και Β6 όπως επίσης και σε μαγνήσιο, βιοφλαβονοειδή, πηκτίνη, φολικό οξύ, φώσφορο, ασβέστιο και κάλιο. Άλλα θρεπτικά συστατικά βοηθούν στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος, προστατεύουν το στομάχι και το συκώτι και επιβραδύνουν την πρόωρη γήρανση του δέρματος που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες.
Αλλά γιατί οι φλούδες λεμονιού ειδικά είναι κατάλληλες για τους πόνους στις αρθρώσεις;
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το γνωρίζουν αλλά σχεδόν τα μισά ευεργετικά θρεπτικά συστατικά του λεμονιού βρίσκονται στη φλούδα του. Λόγω της πικρής της γεύσης οι περισσότεροι άνθρωποι πετάνε τη φλούδα και χρησιμοποιούν μόνο το χυμό αυτού του φρούτου. Ωστόσο, όταν πετάτε τη φλούδα του, στην ουσία χάνετε ένα μεγάλο αριθμό θρεπτικών συστατικών που μπορούν να βελτιώσουν γενικά την υγεία σας και καταπολεμήσουν ακόμη και τους πόνους στις αρθρώσεις.

Η φλούδα του λεμονιού περιέχει σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως έλαιο λεμονιού, σιτρονέλα, φελλανδρένιο. Περιέχει επίσης βιταμίνη C, κιτρικό οξύ, μηλικό οξύ, φορμικό οξύ, εσπεριδίνη και πηκτίνες και πολλά ακόμη.
Η φλούδα λεμονιού διαθέτει μερικές πανίσχυρες ιδιότητες και είναι ισχυρό αντισηπτικό το οποίο βοηθά στην καταπολέμηση του πυρετού. Στην πραγματικότητα, τα αιθέρια έλαια που βρίσκονται στη φλούδα του λεμονιού έχει αποδειχτεί ότι μειώνουν τον πόνο στις αρθρώσεις χαλαρώνοντας τα αιμοφόρα αγγεία και με την αντιφλεγμονώδη δράση τους μειώνουν σημαντικά την αίσθηση του πόνου.
Πώς μπορείτε να θεραπεύσετε τους πόνους στις αρθρώσεις με φλούδες λεμονιού;
xisma lemoniou
Τώρα που γνωρίζετε όλα τα οφέλη της φλούδας του λεμονιού δεν θα τις ξαναπετάξετε όταν θα φτιάχνετε λεμονάδα. Αν θέλετε να επωφεληθείτε στο μέγιστο από τις ευεργετικές ιδιότητες της φλούδας και να ανακουφιστείτε από τους πόνους στις αρθρώσεις προσπαθήστε να δοκιμάσετε τις παρακάτω συνταγές.
Υλικά
  • Εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο
  • 2 μεγάλα βιολογικά λεμόνια
  • Φύλλα από ευκάλυπτο
  • Ένα μικρό βάζο με καπάκι
  • Καθαρή γάζα
Προετοιμασία
  • Τοποθετείτε τις φλούδες των λεμονιών σε ένα βάζο και προσθέτετε ελαιόλαδο μέχρι να καλυφτούν πλήρως. Στη συνέχεια προσθέτετε τα φύλλα του ευκάλυπτου. Κλείνετε προσεκτικά το βάζο και αφήνετε το μείγμα να σταθεί για δυο εβδομάδες.
  • Εφόσον περάσουν οι δυο εβδομάδες προσθέτετε λίγο από το θεραπευτικό μείγμα σε μια γάζα και την τοποθετείτε απευθείας πάνω στην περιοχή που πονάτε. Το καλύτερο είναι να εφαρμόζετε αυτήν τη θεραπεία βραδινές ώρες έτσι ώστε η αλοιφή να απορροφάται από το δέρμα σας όσο εσείς κοιμάστε.

Τσάι με φλούδα λεμονιού

tsai me lemoni
Εκτός από την παραπάνω θεραπεία για τους πόνους στις αρθρώσεις μπορείτε επίσης να φτιάξετε ένα τσάι με φλούδα λεμονιού για να αποκτήσετε όλα τα οφέλη της και να έχετε βέλτιστα αποτελέσματα.
Υλικά
  • 1 λίτρο νερό
  • Φλούδες από 2 λεμόνια και το χυμό τους
  • Μέλι (προαιρετικό)
Προετοιμασία
Ρίχνετε το νερό σε μια κατσαρόλα και προσθέτετε τις φλούδες λεμονιού. Τις αφήνετε να βράσουν για 15 λεπτά και στη συνέχεια τις αποσύρετε από τη φωτιά. Τέλος, προσθέτε το χυμό λεμόνι και το μέλι.

Τα οφέλη του τσαγιού με φλούδα λεμονιού

  • Ανακουφίζει από τους πόνους των αρθρώσεων στα πόδια και τα χέρια
  • Μειώνει τις φλεγμονές και τα αέρια
  • Είναι φυσικός αποτοξινωτικός παράγοντας
  • Βοηθά στη ρύθμιση του pH του αίματος
  • Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνει ασθένειες
  • Ρίχνει την πίεση του αίματος
  • Βελτιώνει την υγεία του δέρματος καταπολεμώντας την υπερβολική λιπαρότητα
  • Καταπολεμά τη δυσοσμία του στόματος
  • Είναι χαλαρωτικό
  • Ανακουφίζει από την ένταση και από τους πονοκεφάλους


πηγή: http://www.pentapostagma.gr/2015/12/%cf%86%ce%bb%ce%bf%cf%8d%ce%b4%ce%b5%cf%82-%ce%bb%ce%b5%ce%bc%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%bf%cf%8d-%cf%84%ce%ad%ce%bb%ce%bf%cf%82-%ce%bf%ce%b9-%cf%80%cf%8c%ce%bd%ce%bf%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b1.html#ixzz3to8aD86o

 

Περικοπές στις δαπάνες για περίθαλψη, φάρμακα | Λείπει ο ΑΔΜΗΕ από το νομοσχέδιο Το νέο πακέτο βλάπτει την… υγεία και τους δανειολήπτες

Αγοραπωλησίες κόκκινων δανείων σε δύο στάδια, μικρές αυξήσεις στο Δημόσιο σε τέσσερις ετήσιες δόσεις, «κόφτη» στις δαπάνες σε φάρμακα και περίθαλψη μέχρι και το 2018 περιέχει στα βασικά του κεφάλαια το πολυνομοσχέδιο για τα 13 προαπαιτούμενα που κατατέθηκε το βράδυ του Σαββάτου και αναμένεται να ψηφιστεί την Τρίτη.
Το νομοσχέδιο συστήνει όλο τον κύκλο των συμμετεχόντων μιας «αγοράς» δανείων όπου θα συμμετέχουν οι τράπεζες, οι εταιρίες διαχείρισης στις οποίες θα μεταβιβάζονται όλες οι αρμοδιότητες για διαχείριση (διαπραγματεύσεις, είσπραξη, συμβιβασμοί, έννομα μέσα) και οι εταιρίες που θα μπορούν να εξαγοράζουν κόκκινα δάνεια με μεγάλη έκπτωση στην αρχική αξία τους. Στην αγορά θα συμμετέχουν αρχικά τα μεγάλα επιχειρηματικά δάνεια και με διάταξη που θα ολοκληρωθεί ως τις 15/2 η αγορά θα ανοίξει για τα δάνεια των ΜΜΕ, τα στεγαστικά και τα καταναλωτικά.

Δημόσιοι υπάλληλοι

Οι διατάξεις για το νέο μισθολόγιο ουσιαστικά «ξεπαγώνουν» τη μισθολογική εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων που αν και προβλέπονταν στον προηγούμενο νόμο για το ενιαίο μισθολόγιο (ν. 4042/2011) είχαν σταματήσει αφού δεν είχε καθοριστεί ο νέος τρόπος προαγωγών.
Ο νέος νόμος προβλέπει την αποσύνδεση του μισθού από το βαθμό, ενώ οριοθετεί μισθολογική εξέλιξη κάθε τρία χρόνια για υπαλλήλους με χαμηλά τυπικά προσόντα και κάθε δύο χρόνια για τους υπαλλήλους με τεχνολογική ή πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Εισάγει επίσης κριτήρια αξιολόγησης με βάση προσωπικούς στόχους που θα έχουν ως επιβράβευση επιπλέον αυξήσεις από 1% έως και 5%. Δημοσιονομικά θα έχει ένα επιπλέον ετήσιο κόστος. 
Το νέο μισθολόγιο θα έχει ένα ετήσιο επιπλέον κόστος 147 δισ. ευρώ για τα έτη μέχρι και το 2019, το οποίο θα φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ από το 2018 και θα καλυφθεί με κονδύλια τα οποία έχουν προβλεφθεί από το ΜΠΔΣ 2015 -2018. 

Δαπάνες Υγείας 

Ο «κόφτης» σε δαπάνες για νοσήλια, διαγνωστικές εξετάσεις και για πρώτη φορά ενδονοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη μέχρι και το 2018 περιέχεται σε άλλη διάταξη του νομοσχεδίου. 
Τα όρια των δαπανών πάνω από τα οποία θα εφαρμόζεται η εκ των υστέρων επιστροφή (claw back) θα είναι για το 2016 τα 570 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 520 εκατ. θα αφορούν στα δημόσια νοσοκομεία και 65 εκατ. ευρώ στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
Για το 2017 το όριο μειώνεται στα 550 εκατ. ευρώ από τα οποία 492.100.000 ευρώ στα δημόσια νοσοκομεία και 57.900.000 ευρώ στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.
Για το 2018 το ποσό μειώνεται περισσότερο, στα 530 εκατ. ευρώ, από τα οποία 474.200.000 ευρώ στα δημόσια νοσοκομεία και 55.800.000 ευρώ στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Οποιαδήποτε φαρμακευτική δαπάνη υπερβαίνει τα παραπάνω καθορισμένα όρια επιστρέφεται από τις φαρμακευτικές εταιρίες ή τους κατόχους άδειας αγοράς και καταβάλλεται σε ειδικό λογαριασμό που ορίζεται από τον υπουργό Υγείας και τον ΕΟΠΥΥ. 

Αυτοκινητόδρομοι 

Αλλαγές στις συμβάσεις του άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), μέσω των οποίων αυξάνονται τα έσοδα του Δημοσίου κατά 105 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνονται σε άλλη διάταξη του νομοσχεδίου για τα 13 προαπαιτούμενα. 
Σε ό,τι αφορά τη σύμβαση για το άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα το νομοσχέδιο τονίζει ότι κρίθηκαν απαραίτητες αφού μετά τις αναθεωρημένες προβλέψεις του κυκλοφοριακού μοντέλου οι τρέχουσες εκτιμήσεις για τα έσοδα του έργου είναι 53% χαμηλότερες από τη βασική πρόβλεψη. 
Οι αλλαγές της σύμβασης αφορούσαν την πρόσθετη κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού ύψους 330 εκατ. ευρώ που ζήτησε η ΕΤΕπ για την εξασφάλιση αποπληρωμής τόκου και κεφαλαίων των δανείων που χορηγεί για το έργο. 
Με την τροποποίηση στη σύμβαση παραχώρησης του Ε65 τα έσοδα του Δημοσίου αυξάνονται κατά 105 εκατ. ευρώ. Η διαφορά αυτή κρίθηκε αναγκαία μετά τον επαναπροσδιορισμό του χρηματοοικονομικού μοντέλου του έργου από τον οποίο προέκυψαν τα επιπλέον έσοδα για το Δημόσιο.


ΤΑΣΟΣ ΔΑΣΟΠΟΥΛΟΣ 
http://www.e-typos.com/gr/politiki/article/160263/to-neo-paketo-vlaptei-tin-ugeia-kai-tous-daneioliptes/