Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

Η ιστορία της έπαυλης της Κηφισιάς που χτίστηκε πάνω σε ένα νεκροταφείο και έγινε φρουραρχείο των SS Η πολυτάραχη διαδρομή της βίλας Καζούλλη μέσα στο πέρασμα του χρόνου - Δείτε τις εντυπωσιακές φωτογραφίες

Αν οδηγείτε στη λεωφόρο Κηφισίας και φτάσετε στο ύψος του Ζηρίνειου δημοτικού σταδίου, ρίξτε λίγο ταχύτητα ή ακόμα καλύτερα, αν έχετε χρόνο αφήστε κάπου το αυτοκίνητο και σταθείτε μπροστά στο εκπληκτικό κτίριο με τον επιβλητικό τρούλο που είναι «κρυμμένο» πίσω από πυκνή βλάστηση.
villa04
Στον αριθμό 241 της λεωφόρου από τις αρχές του 20ου αιώνα στέκει η βίλα Καζούλλη που τα όσα έχει να σας «πει» απ’ όσα «βίωσε» μέσα στο πέρασμα του χρόνου ξυπνούν μνήμες από πολλά κρίσιμα σταυροδρόμια της ελληνικής ιστορίας.
villa32
Χτισμένη πάνω σε τούρκικο νεκροταφείο, στη κατοχή έγινε φρουραρχείο των SS και στον εμφύλιο στρατηγείο του ΕΛΑΣ, ενώ μεταπολεμικά στέγασε σεισμόπληκτους, έγινε το πρώτο ΚΑΤ, μετατράπηκε σε στέκι τοξικομανών, «πληγώθηκε» από βάνδαλους αλλά και την αδιαφορία του κράτους ενώ έγινε και «σκηνικό για να γυριστούν αρκετές σκηνές από την ελληνική πολεμική ταινία «Υπολοχαγός Νατάσα» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρη Παπαμιχαήλ!

Ο Νικόλαος Καζούλλης, το χτίσιμο της βίλας και το όραμα για τη νέα Ακαδημία Πλάτωνος

villa05villa33
Το κουβάρι της ιστορίας ξεκινά να ξετυλίγεται στην αυγή του 20ου αιώνα. Το 1902, εποχή που η ελληνική κοινότητα της Αιγύπτου μεγαλουργεί και αρκετοί έμποροι φτιάχνουν τις εξοχικές τους κατοικίες στην Ελλάδα, ο Νικόλαος Καζούλλης, έμπορος από την Αλεξάνδρεια αγοράζει ένα κτήμα έκτασης 47.000 μ² στην είσοδο της Κηφισιάς.
villa02villa29
Εκεί χτίζει την επιβλητική έπαυλη του  που θα μείνει στην ιστορία ως «Βίλα Καζούλλη». Το κτίσμα είναι ένα μείγμα νεοκλασικισμού και αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής. Χαρακτηριστικό του είναι ο εντυπωσιακός τρούλος που προσπαθεί να «δέσει» με το υπόλοιπο οίκημα. Ο γλύπτης Φιλλιπότης ήταν ο δημιουργός των δύο λιονταριών που κοσμούσαν το εξωτερικό της βίλας ενώ αρχιτέκτονας που τη σχεδίασε μας είναι άγνωστος. Η είσοδος έχει έντονο αναγεννησιακό χαρακτήρα και διαθέτει νεοκλασικούς κίονες.
villa14
Άποψη από το στρογγυλό αίθριο που δεσπόζει στην πίσω πλευρά της βίλλας
villa22
Άποψη του κτιρίου που βρίσκεται στη νότια πλευρά του συγκροτήματος
Η 2.500 τετραγωνικών μέτρων βίλα φιλοξενούσε τα καλοκαίρια προσωπικότητες των γραμμάτων, πολιτικούς και βασιλιάδες, όπως τον Φαρούκ και τον Γεώργιο τον Α'.
villa21
Η Ιωάννα Καζούλλη, κόρη του Ν. Καζούλλη στην οποία είχε περιέλθει η βίλα από το 1915 καλεί τον Π. Αριστόφρωνα να ασχοληθεί με την διακόσμηση της βίλας. Τελικά, οι δύο νέοι ερωτεύονται και παντρεύονται. Ο Παναγιώτης  Αριστόφρωνας, γνωστός αρχαιολάτρης ασχολείτο με τις ανασκαφές στην «Ακαδημία Πλάτωνος» και σαν όραμα είχε, η βίλα να γίνει κέντρο μελέτης, η νέα «Ακαδημία Πλάτωνος».

Τα «στοιχειά» της βίλας, το τούρκικο νεκροταφείο και τα βασανιστήρια των SS

villa01
Η σκάλα που οδηγεί στα υπόγεια της έπαυλης
villa06
Σύμφωνα με ένα συμβόλαιο αγοράς που ανακαλύφθηκε σχετικά πρόσφατα, επιβεβαιώθηκε πως πριν το χτίσιμο της βίλας το τεράστιο οικόπεδο που αγόρασε ο Καζούλλης (έφτανε μέχρι και την νότια πλευρά του σημείου που σήμερα υπάρχει το ΚΑΤ) είχε χρησιμοποιηθεί σαν νεκροταφείο με την ονομασία «Μνημούρι» ή «Τουρκικά μνήματα»!
Το γεγονός ότι η έπαυλη είναι χτισμένη πάνω σε νεκροταφείο ήταν η αφορμή, ώστε, να δημιουργηθούν οι ιστορίες της «στοιχειωμένης βίλας» με πρωταγωνιστές δεκάδες φαντάσματα και… περιπλανώμενες ψυχές.  Σύμφωνα με τον αστικό μύθο, μάλιστα, παλαιότερα κάτοικοι της περιοχής άκουγαν φωνές να καλούν σε βοήθεια ή διάφορα απόκοσμα ουρλιαχτά...
villa09
Σε όλα αυτά συνέβαλε σε μέγιστο βαθμό και το γεγονός πως στη διάρκεια της κατοχής η βίλα επιτάχθηκε από τους Γερμανούς και εκεί στεγάστηκε το φρουραρχείο των SS! Στα υπόγειά της βασανίστηκαν πολλοί αγωνιστές τις αντίστασης. Η βίλα μετατράπηκε σε τόπο μαρτυρίου και προκαλούσε τρόμο.
Σύμφωνα με μαρτυρίες, μάλιστα, σε κάποιο σημείο του τεράστιου κήπου της θάφτηκαν τουλάχιστον 12 Έλληνες στρατιώτες που μαρτύρησαν στα χέρια των κατακτητών. Εκεί παραμένουν ακόμα και σήμερα. Λέγεται, επίσης, ότι ακόμα και την ώρα που αποχωρούσαν οι Γερμανοί, εκτέλεσαν έξω από την κεντρική πύλη έξι Έλληνες πολίτες.
villa07
Παρόμοιες μεταλλικές κολώνες αλλά και την τεχνοτροπία με το «κυματιστό» ταβάνι συναντάει κανείς στο σταθμό του ΗΣΑΠ στο Μοναστηράκι
villa20
Φήμες λένε πως οι Γερμανοί όσο διάστημα παρέμειναν μέσα στη βίλα έκαναν απογραφή των θησαυρών που υπήρχαν μέσα στο κτίριο. Έχουν αναφερθεί ακόμα και παράνομες ανασκαφές στον προαύλιο χώρο της για ανεύρεση θησαυρών.
Οτιδήποτε είχε μεγάλη αξία τοποθετήθηκε μέσα σε κιβώτια τα οποία πήραν μαζί τους οι ναζί όταν απελευθερώθηκε η Αθήνα.

Ο ΕΛΑΣ, το πρώτο ΚΑΤ, η φιλοξενία των σεισμόπληκτων και η «υπολοχαγός Νατάσα»

Το 1944  οι Γερμανοί αποχωρούν και λίγο καιρό αργότερα αντάρτες του ΕΛΑΣ επιτάσσουν την έπαυλη και την χρησιμοποιούν σαν διοικητήριο στο βόρειο τομέα της Αθήνας. Το επιβλητικό κτίριο παραμένει στη δικαιοδοσία των ανταρτών μέχρι και το τέλος του εμφυλίου «ζώντας» έντονες και αιματηρές σκηνές ενός νέου πολέμου. Το 1949 ο ΕΛΑΣ φεύγει και για πρώτη φορά η κυριότητα της βίλας περνάει στο Δημόσιο.
villa23villa11
Η πρώτη μεταπολεμική χρήση της έπαυλης είναι η στέγαση σε αυτή του πρώτου… ΚΑΤ το οποίο θα παραμείνει εκεί μέχρι το 1952. Στη συνέχεια το νοσοκομείο θα «φύγει» από εκεί και θα χτιστεί στο νότιο άκρο του τεράστιου κτήματος που είχε αγοράσει σχεδόν 50 χρόνια νωρίτερα ο Νικόλαος Καζούλλης. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, πως τα αγάλματα που κοσμούν σήμερα τον προαύλιο χώρο του νοσοκομείου έχουν μεταφερθεί εκεί από τη βίλα!
villa08
Μονοκόμματος νεροχύτης η κατασκευή του οποίου μοιάζει με μπανιέρας
villa10
Λεπτομέρεια από τα μοναδικής τεχνοτροπίας σκαλοπάτια που οδηγούν στα υπόγεια της βίλλας
Με το σεισμό των Ιονίων νήσων η έπαυλη χρησιμοποιείται ως χώρος περίθαλψης των σεισμοπαθών έως και το 1955 για να φτάσουμε στο 1964 οπότε και αγοράζεται από το ΙΚΑ.
Δυστυχώς, ωστόσο, το επιβλητικό κτίριο αφήνεται στη τύχη του. Σημάδια αυτής της εγκατάλειψης φαίνονται σε σκηνές της ελληνικής πολεμικής ταινίας «υπολοχαγός Νατάσα» με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρη Παπαμιχάηλ που γυρίστηκε το 1970!
vila_kazouli2
Σκηνή από την ταινία «υπολοχαγός Νατάσα»
vila_kazouli3
Σκηνή από την ταινία «υπολοχαγός Νατάσα». Εμφανή τα σημάδια της εγκατάλειψης της έπαυλης
Σύμφωνα με το σενάριο η βίλα έχει μετατραπεί σε κρησφύγετο αντιστασιακών. Μπροστά από τα δυο επιβλητικά λιοντάρια της εισόδου ο αείμνηστος ηθοποιός Κώστας Καρράς, που υποδύεται έναν αξιωματικό των SS, «αυτοκτονεί» όταν μαθαίνει πως η μητέρα του πολεμάει τους εισβολείς!
vila_kazouli1
Σκηνή από την ταινία «υπολοχαγός Νατάσα» όπου διακρίνεται το ένα από τα δυο λιοντάρια
Εμφανής είναι στην ταινία η κακή κατάσταση που βρίσκεται και το εσωτερικό του κτιρίου ενώ στα προαναφερόμενα πλάνα των λιονταριών φαίνεται πως από τότε λείπουν οι ουρές τους.

Από διατηρητέο «ιδιαίτερου κάλλους» σε στέκι τοξικομανών και λημέρι… «σατανιστών»

villa30
Το 1976 το Υπουργείο Πολιτισμού χαρακτηρίζει την βίλα διατηρητέα και το 1979 χαρακτηρίζει το οικόπεδο που την περιβάλει «χώρο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους» και γίνονται τα πρώτα σχέδια συντήρησης από τον αρχιτέκτονα Π. Πικιώνη.
villa26villa24villa25
Η βίλα όμως παραμένει στο έλεος τόσο της φθοράς από τον χρόνο, που και σε αυτή τη περίπτωση είναι αμείλικτος, αλλά και των βανδάλων, ενώ γίνεται στέκι τοξικομανών και… «σατανιστών». Τα λιοντάρια μεταφέρονται για να «προφυλαχθούν» σε… άγνωστη τοποθεσία.
Παράλληλα, στα χαρτιά έμειναν και κάποιες προσπάθειες της Μελίνας Μερκούρης για έναρξη των διαδικασιών αποκατάστασης της και μετατροπή του κτιρίου σε έδρα του ελληνικού κέντρου κινηματογράφου και εστία τεχνών.
villa15
Το εσωτερικό της έπαυλης
villa16
Το τζάκι που δεσπόζει στο ισόγειο της βίλλας
villa17
Ο εντυπωσιακός τρούλος όπως φαίνεται από το εσωτερικό του κτιρίου
Μετά το 1990, το ΙΚΑ, στο οποίο πλέον ανήκει η βίλα που την είχε αγοράσει έναντι 11.746.427 δρχ., γνωστοποιεί πως θα κατεδαφίσει τη βίλα προκειμένου στο χώρο να κτιστεί ένα εμπορικό κέντρο. Όπως ήταν φυσικό η πρόθεση αυτή πυροδότησε «κύμα» αντιδράσεων από την τοπική κοινωνία και τελικά τα καταστροφικά σχέδια του Ιδρύματος ματαιώνονται.
villa27
Άποψη από την κεντρική είσοδο της έπαυλης που «βλέπει» τη λεωφόρο Κηφισίας
villa28villa18
Το 1995 το ΥΠΕΧΩΔΕ με υπουργό τον Κώστα Λαλιώτη αγοράζει τη βίλα από το ΙΚΑ έναντι δυόμιση δισεκατομμυρίων δραχμών με σκοπό την ανακαίνισή της. Την επόμενη χρονιά ξεκινάνε οι εργασίες συντήρησης και τα λιοντάρια μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα ερευνών εντοπίζονται σε αποθήκη του ΙΚΑ και επανατοποθετούνται στη θέση τους.
villa12villa19villa03
Από το 2001 μέχρι και σήμερα, στην ανακαινισμένη πλέον βίλα Καζούλλη στεγάζεται το  «Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης». Στα χρόνια που ακολουθούν οι χώροι της ανοίγουν για να φιλοξενήσουν εκδηλώσεις περιβαλλοντικού και πολιτιστικού χαρακτήρα καθώς και διεθνή συνέδρια και ημερίδες.
Φωτογραφίες: Γιάννης Κέμμος
http://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/1999959/weekend-i-stichiomeni-epavli-tis-kifisias-pou-egine-frourarchio-ton-ss

Η σκιά του Βαρουφάκη στη συζήτηση για την ανακεφαλαιοποίηση και άλλες ιστορίες

Κριτική και αντιπαραθέσεις για τους λόγους που οδήγησαν στην τρίτη ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και για τα πεπραγμένα της προηγούμενης κυβέρνησης κυριάρχησαν στις τοποθετήσεις των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων των κομμάτων κατά τη σημερινή συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής επί του σχεδίου νόμου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Έντονη κριτική δέχθηκε ο υπουργός Οικονομικών στην προηγούμενη κυβέρνηση Γιάνης Βαρουφάκης. Τον κ. Βαρουφάκη υπερασπίστηκε παρεμβαίνοντας ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος. Ο κ. Τσακαλώτος υποστήριξε ότι η αντιπολίτευση κατηγορεί τον κ. Βαρουφάκη για να κρύψει τις μεγάλες ευθύνες που έχει για την κατάσταση της οικονομίας.
"Δεν μπορεί να φταίει για όλα ο κ. Βαρουφάκης, σε λίγο θα φταίει που η εθνική Ελλάδας έχασε και εντός και εκτός από τα Νησιά Φερόε» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών".
Υπέρ της συνέχισης της εξεταστικής επιτροπής για τα μνημόνια, τάχθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ανδρέας Λοβέρδος, συντασσόμενος με την πρόταση του κ. Βορίδη, ενώ αναρωτήθηκε "εάν ο κ. Βαρουφάκης έχει ευθύνες για την επιστροφή των 11 δισ".
Ο κ. Λοβέρδος χαρακτήρισε το νομοσχέδιο "κράμα νεοφιλελυθερισμού και άσχετου κρατισμού" και υποστήριξε ότι εκτός από την ανακεφαλαιοποίηση "θα πρέπει να αποκατασταθεί η οικονομική ασφάλεια προκειμένου να επανέλθουν οι καταθέσεις".
" Η συζήτηση του σημερινού Ν/Σ αποτελεί μια επιπλέον στροφή σας 180 μοιρών, σε ένα θέμα υψηλής λαϊκιστικής εκμετάλλευσης" ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Σπύρος Δανέλης και πρόσθεσε ότι αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχουν προσκυνημένοι από τη μία και αδούλωτοι πατριώτες από την άλλη.
Ο κ. Δανέλης υποστήριξε ότι η σημερινή ανακεφαλαιοποίηση "μέσα σε πέντε μόλις μήνες από την προηγούμενη" ήταν αποτέλεσμα "του τυχοδιωκτισμού του κ. Βαρουφάκη και των ιδεοληψιών της κυβέρνησης γενικότερα". Πρόσθεσε όμως ότι "αποτελεί μονόδρομο, προκειμένου το ελληνικό τραπεζικό σύστημα να μην καταρρεύσει".
"Αν το νομοσχέδιο δεν ψηφιστεί θα εξαϋλωθούν οι τράπεζες και οι καταθέσεις, ενώ η οικονομία θα οδηγηθεί σε άτακτη χρεοκοπία" ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ένωσης Κεντρώων Γιώργος Καρράς.
Καταλήγοντας ζήτησε από την κυβέρνηση να εργασθεί για την αντιμετώπιση του προβλήματος των κόκκινων δανείων με διαγραφή χρεών και επιμήκυνση των επιχειρηματικών δανείων ώστε να μπορούν οι τράπεζες να χρηματοδοτήσουν την οικονομία.
"Το νομοσχέδιο κατοχυρώνει τη διαφάνεια" ανέφερε μεταξύ άλλων ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Θανάσης Παπαχριστόπουλος, και πρόσθεσε ότι "δεν μπορούσε να συνεχιστεί η απόλυτη ασυδοσία του τραπεζικού συστήματος".
Χαρακτήρισε σώφρονα πράξη το νέο σύστημα του εποπτικού ελέγχου, ενώ αναφερόμενος στα κόκκινα δάνεια είπε ότι αποτελεί "ιερή υποχρέωση απέναντι στα κοινωνικά στρώματα που δεν ευθύνονται σε τίποτε για αυτό το οποίο έγινε στη χώρα μας".


Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/voylh/story/638573/h-skia-toy-varoyfaki-sti-syzitisi-gia-tin-anakefalaiopoiisi-kai-alles-istories#ixzz3qARzHcee

Ηλικιωμένη επιτέθηκε με μπαστούνι σε ελεγκτή του IKA

Νέο περιστατικό επίθεσης σε κλιμάκιο επιθεωρητών προκλήθηκε στον χώρο των παζαριών στη Ναυπακτία και κατά την διάρκεια ελέγχων.
Συγκεκριμένα οι επιθεωρητές έκαναν ελέγχους για ανασφάλιστους εργαζομένους στους πάγκους των μικροπωλητών και σύμφωνα με πληροφορίες του Nafpaktianews.gr, όταν οι πωλητές διαπίστωσαν τους ελέγχους, επιτέθηκαν φραστικά προς τους επιθεωρητές λέγοντας τους πως δεν είναι δουλειά τους να ελέγχουν φτωχούς ανθρώπους.
Μάλιστα, στο σημείο βρισκόταν και μια ηλικιωμένη γυναίκα η οποία ξαφνικά κινήθηκε απειλητικά προς τους επιθεωρητές και σήκωσε το μπαστούνι της προσπαθώντας να τους επιτεθεί, λέγοντας πως το παιδί της είναι άνεργο και ότι θα έπρεπε να τους αφήσουν να δουλέψουν.
Με την παρέμβαση όμως της αστυνομίας και του σωματείου Μικροπωλητών της εμποροπανήγυρης, η παρεξήγηση λύθηκε, ενώ οι σχετικοί έλεγχοι συνεχίστηκαν κανονικά.


Read more: http://www.newsbomb.gr/ellada/news/story/638546/hlikiomeni-epitethike-me-mpastoyni-se-elegkti-toy-ika#ixzz3qAQucaTH

ΑΥΣΤΡΙΑ: Χιλιάδες Αυστριακοί τρέχουν να αγοράσουν όπλα, καθώς βλέπουν ότι η κυβέρνησή τους αδυνατεί να σταματήσει το κύμα μεταναστών που εισέρχεται στην χώρα τους

Οι πωλήσεις όπλων στην Αυστρία έχουνεκτοξευθεί, με μερικά καταστήματα να αναφέρουν ότι εξαντλούνται τα αποθέματα των κυνηγετικών όπλων, δεδομένου ότι δεν απαιτείται άδεια για να τα αγοράσουν. "Ναι, μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η ζήτηση στην Αυστρία για τα όπλα αυξάνεται. Τα έσοδα μου διπλασιάστηκαν τον Σεπτέμβριο. Και τον Οκτώβριο θα διπλασιαστούν και πάλι, και είμαστε ακόμα τον Οκτώβριο", είπε ένας ιδιοκτήτης καταστήματος όπλων στο Rusia Today.

 
Η απόκτηση άδειας οπλοφορίας στην Αυστρία περιλαμβάνει την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων σχετικά με τις βασικές γνώσεις χειρισμού και λειτουργίας των όπλων. Ο ιδιοκτήτης του καταστήματος όπλων επιβεβαίωσε στο RT ότι ο αριθμός των ανθρώπων που παρακολουθούν τα μαθήματα για τα όπλα έχει αυξηθεί δραματικά.
 
"Στο παρελθόν, είχα ένα ραντεβού την εβδομάδα για «εκπαίδευση όπλου» με ένα ή δύο άτομα. Τώρα έχω σταθερά 6-10 άτομα να συμμετέχουν", είπε ο έμπορος όπλων.
"Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που ήρθαν σε μένα την περασμένη εβδομάδα για να αγοράσουν ένα όπλο, μου λένε πάντα, όταν τους ρωτώ, ότι ο λόγος για την αγορά είναι η «τρέχουσα κατάσταση» στην Αυστρία", είπε ο καταστηματάρχης στο  RT.
Η «τρέχουσα κατάσταση» είναι η εισροή των προσφύγων που εισέρχονται στην Αυστρία.
Έως 8.000 μετανάστες περνούν τα σύνορα κάθε μέρα, με τις αρχές να λένε ότι οι αριθμοί θα μπορούσαν σύντομα να ανέλθουν στους 12.000.
Οι Αυστριακοί φαίνεται να εκνευρίζονται. Έχουν αγοράσει 70.000 όπλα μόνο φέτος, σύμφωνα με την αστυνομία. Σε μια χώρα με πληθυσμό περίπου 8,5 εκατομμύρια, υπάρχουν περίπου 900.000 ιδιόκτητες όπλων.
Μπροστά στην μεταναστευτική κρίσης, η κυβέρνηση της χώρας φαίνεται να είναι μην έχει τον γνωρίζει το πώς να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με τους αιτούντες άσυλο.
Μόλις πριν από δύο μήνες ο Αυστριακός Καγκελάριος Werner Faymann(πρόεδρος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος της Αυστρίας) ήταν σφοδρός επικριτής της πρωτοβουλίας της Ουγγαρίας να ανεγείρει φράκτες στα σύνορά της, λέγοντας ότι αυτό δεν θα λύσει τίποτα.
«Το να σκέφτεστε ότι μπορείτε να λύσετε κάτι με ένα φράχτη ... αυτό είναι λάθος», είπε ο Faymann.
Δεν πέρασε πολύς καιρός και βρισκόμαστε στο τέλος του Οκτωβρίου όπου ο καγκελάριος ανακοίνωσε την έναρξη της κατασκευής ειδικών μέτρων, στα σύνορα της Αυστρίας με τη Σλοβενία.
Η κίνηση προκάλεσε αρνητική αντίδραση από την ΕΕ. Μετά από μια τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Jean-Claude Juncker, οι δύο αξιωματούχοι εξέδωσαν κοινή δήλωση: "Ο πρόεδρος και ο καγκελάριος επαναλαμβάνουν την κοινή τους θέση, ότι οι περιφράξεις δεν έχουν καμία θέση στην Ευρώπη".
Η υπουργός Εσωτερικών της Αυστρίας Johanna Mikl-Leitner, δήλωσε την Τετάρτη ότι η απόφαση σχετικά με ένα φράχτη «αφορά την εξασφάλιση της ομαλής, ελεγχόμενης εισόδου στη χώρα μας, δεν αφορά το κλείσιμο των συνόρων», ανέφερε η υπουργός στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό Ö1.
"Επίσης, ο φράχτης έχει μια πύλη", πρόσθεσε.
 Αυστριακοί ακτιβιστές διαδήλωσαν κατά των προσφύγων στα σύνορα με τη Σλοβενία, απαιτώντας οι αρχές της χώρας να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
Η Γερμανία είναι δυσαρεστημένη που η Αυστρία επιτρέπει στους πρόσφυγες να περάσουν μέσω των κοινών τους συνόρων μόλις πέσει το σκοτάδι.
Protect your family

ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή 

Βιέννη: Συμφώνησαν για εκεχειρία,αναθεώρηση συντάγματος και εκλογές διαφώνησαν για Άσαντ

Στη Βιέννη οι συμμετέχοντες στις διαπραγματεύσεις για το συριακό συμφώνησαν στην ανάγκη μαις ανακωχής και στην εκκίνηση μιας πολιτικής διαδικασίας. Αυτή η εκεχειρία δεν εμπεριέχει τος τρομοκρατικές οργανώσεις. Οι 19 χώρες που συσκέφθηκαν στην αυστριακή πρωτεύουσα για τη Συρία ….χωρίς τη Συρία ….πλην σύριων εργάστηκαν για την επίτευξη μιας εθνικής ανακωχής στη Συρία σύμφωνα με ένα κοινό ανακοινωθέν.

Δεν πρέπει ωστόσο να δώσουμε στους τρομοκράτες την ευκαιρία να πάρουν την εξουσία στη χώρα ανέφερε ο Sergueï Lavrov. Αυτή η ανακωχή δεν οφείλει ν΄αφορά τους τρομοκράτες της  Daesh, πρόσθεσε. Μια λίστα με τις τρομοκρατικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στη Συρία θα οριστεί σε μια μεταγενέστερη συνάντηση.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Sergeï Lavrov, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν να εργαστούν για την επεξεργασία ενός νέου Συντάγματος στη Συρίακαι για την πραγματοποίηση εκλογών που θα γίνουν υπό την ευθύνη του ΟΗΕ.Caωωυ
Αυτή η ανακωχή οφείλει να ακολουθηθεί από τη δημιουργία μιας  μεταβατικής κυβέρνησης. Υπήρξαν πληροφορίες που έλεγαν ότι αυτή η κατάπασυη του πυρός θα υλοποιηθεί εντός ενός σταδίου 4 με 6 μηνών αλλά ο ρώσος ΥΠΕΞ δεν το επιβεβαίωσε.Το μέλλον του σύριου προέδρου αποτέλεσε τροχοπέδι στις διαπραγματεύσεις αφού οι ΗΠΑ και σύμμαχοί τους συμπεριλαμβανομένης της Σ Αραβίας εκτιμούν ότι ο Bachar el-Assad οφείλει να εγκαταλείψει την εξουσία ενώ Ρωσία και Ιράν υποστηρίζουν το σύριο πρόεδρο Russie του οποίου η θητεία λήγει το 2021 αφού πρόσφατα επανεκλέγη.
Στη συνέντευξη τύπου μετά τη συνάντηση ο John Kerry δήλωσε ότι δεν βλέπει πως ο «Bachar el-Assad θα μπορούσε να συνεχίσει να κυβερνάει τη Συρία …και ότι ο El-Assad δεν έχει μέλλον στη Συρία».Βέβαια πλεόν οι ΗΠΑ και η Σ Αραβία δεν ζητούν την άμεση αναχώρηση Άσαντ από την εξουσία ως προαπαιτούμενο για την ειρηνευτική διαδικασία.Εκτιμούν ότι μπορεί να παραμείνει για ένα μεταβατικό διάστημα κάποιων μηνών αλλά θα πρέπει μετά να φύγει.Ο Sergueï Lavrov υπογράμμισε στη συνένετυξη τύπου ότι «ο συριακός λαός θα καθορ΄σιει το μέλλον του κι αυτό της χώρας του και κυρίως το πεπρωμένο του Bachar el-Assad».Embedded image permalink
Προς το παρόν παραμένει ακαθόριστη η περίοδος της μετάβασης και η διάρκειά της γιατί δεν έχει γνωστοποιηθεί ακόμη αν το δέχονται τα διάφορα μέρη.Ο επόμενος κύκλος των διαπραγματεύσεων θα γίνει σε 2 εβδομάδες.RT
dimpenews.com

Άσαντ προς «Βιέννη»: Θα πάρω το όπλο και θα υπερασπιστώ τη χώρα μου από τους τρομοκράτες ως την τελευταία μου ανάσα αν χρειαστεί και μόνος…..εκλογές μόνο μετά την τελική εκρίζωση της τρομοκρατίας



«Θα παραμείνω στην εξουσία μέχρι την τελική εκρίζωση όλης της τρομοκρατίας», δήλωσε ο νομίμως και προσφάτως εκλεγείς πρόεδρος της Συριακής Αραβικής Δημοκρατίας Bachar Assad. Σύμφωνα με το λιβανέζικο site web Ad-Diyar, ο σύριoς πρόεδρος Bachar Assad δήλωσε ότι δεν θα αποτραβηχθεί από την εξουσία ακόμη κι αν ήταν αναγκασμένος να πολεμήσει απόλυτα μόνος του τους τρομοκράτες.

«Θα πάρω το όπλο μου και θα υπερασπιστώ μέχρι την τελευταία μου αναπνοή τη χώρα μου και τη συριακή έννομη τάξη και δεν θ΄αποτραβηχθώ από την εξουσία αλλά θα ασκήσω πίεση αφόρητη στους τρομοκράτες τακφιριστές και δεν θα τους επιτρέψω ν΄απλώσουν το χέρι τους στη Συρία» δήλωσε σθεναρά ο Bachar Assad. «Όταν εκριζωθεί η τρομοκρατία θα οργανώσουμε προεδρικές εκλογές και θα ζητήσουμε τη γνώμη του λαού  σε σχέση με την διοργάνωση των εκλογών». Ο Bachar Assad εξέφρασε επίσης την ευγνωμοσύνη τους στις χώρες που υποστηρίζουν τη Συρία και κυρίως Ρωσία ,Ιράν και τη λιβανέζικη Hezbollah.IRIB 31/10/15

Επεισόδια μεταξύ ΜΑΤ και διαδηλωτών στον φράχτη στον Έβρο

Σοβαρά επεισόδια σημειώθηκαν το Σάββατο το απόγευμα στις Καστανιές του Έβρου, όταν 500 περίπου νεαροί που συμμετέχουν στην κινητοποίηση του Συντονιστικού Ενάντια στον Φράχτη του Έβρου, στην προσπάθειά τους να περάσουν τα σύνορα και να πλησιάσουν στον φράχτη, απωθήθηκαν από αστυνομικές δυνάμεις που είχαν παραταχθεί μπροστά στις μπάρες της συνοριακής διάβασης και οι οποίες χρησιμοποίησαν δακρυγόνα.
Οι νεαροί έφθασαν στις Καστανιές από την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις με λεωφορεία και ΙΧ και στα βασικά τους αιτήματα είναι να πέσει ο φράχτης και να εισέλθουν ελεύθερα οι πρόσφυγες και να δοθούν άδειες εισόδου στους μετανάστες.
Στο Συντονιστικό Ενάντια στον Φράχτη συμμετέχουν άτομα και συλλογικότητες, η Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό, η Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης, η Αντιεξουσιαστική Κίνηση Θεσσαλονίκης, ο Ελεύθερος Κοινωνικός Χώρος Σχολείο, Κοινωνικός Χώρος για την Ελευθερία Μικρόπολις, μία ομάδα νομικών για τα δικαιώματα των προσφύγων και μεταναστών κ.α.

 
 


defencenet

Ημέρα Μακεδονικού Αγώνα: Ο Μακεδονικός Αγώνας στη περιοχή Δράμας.

ΟΜΙΛΙΑ
 ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ Α.Π.Θ.  
ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ 
ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΔΡΑΜΑΣ
 ΤΗΝ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2008

Ευχαριστώ θερμά, τους έχοντες την πρωτοβουλία της σημερινής εκδήλωσης.
Αυτά τα νέα παιδιά της Ανατολικής Μακεδονίας που συνεχίζουν με το δικό τους τρόπο τον «Μακεδονικό Αγώνα».

Διότι ο «Μακεδονικός Αγώνας» είχε ένα συμβατικό τέλος το 1908, γι’ αυτό και γιορτάζουμε σήμερα τα 100 χρόνια από το συμβατικό αυτό τέλος, αλλά γνωρίζουμε καλώς ότι υπό άλλες μορφές, συνεχίζεται ένας άλλος «Μακεδονικός Αγώνας».

Οφείλω επίσης να μεταφέρω τους θερμούς χαιρετισμούς της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών και του προέδρου της κ. Νικολάου Μέρτζου.

 Αλλά πιο θερμός είναι ο χαιρετισμός του πρώην προέδρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών του καθηγητή και ακαδημαϊκού κ. Κων/νου Βαβούσκου που είναι γέννημα θρέμμα της μαρτυρικής πόλεως της Δράμας.

Ελέχθησαν ήδη από τους προλαλήσαντες αρκετά κατατοπιστικά πράγματα για την έναρξη του «Μακεδονικό Αγώνα» και την σύντομη ιστορία της Μακεδονίας.

Εδέχθην την προτροπή των οργανωτών της σημερινής εκδήλωσης, να θίξω ορισμένα από τα πάρα πολλά που αφορούν τον «Μακεδονικό Αγώνα» στην περιοχή της Δράμας.

 Από εκπροσώπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης της Δράμας, λίγο πριν από την εκδήλωση, μου τέθηκε ένα απλό αλλά εύλογο ερώτημα:

Γιατί δεν είναι τόσο γνωστός ο «Μακεδονικός Αγώνας» και τα όσα εξελίχθηκαν στην Ανατολική Μακεδονία και κυρίως στη Δράμα; 

Η απάντησή μου είναι ότι, οι περισσότεροι που έγραψαν για τον «Μακεδονικό Αγώνα» κατάγονταν από τη Δυτική Μακεδονία που ήταν ούτως ή άλλως το κέντρο του «Μακεδονικό Αγώνα».

Έτσι η Ανατολική Μακεδονία και ιδίως η επαρχία της Δράμας, των Σερρών και του Νευροκοπίου, θα έλεγε κανείς πως πέρασε στο περιθώριο. Αλλά όσοι ασχολούμαστε με αυτά τα θέματα δεν έχουμε ξεχάσει την Ανατολική Μακεδονία.

Προ δεκαετίας περίπου, το Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδας, εξέδωσε τρεις τόμους οι οποίοι αναφέρονται στην αλληλογραφία
του ιεροεθνομάρτυρος Χρυσοστόμου Καλαφάτη του Μητροπολίτου Σμύρνης από Δράμας. 

Στον πρώτο τόμο υπάρχει η ογκώδης αλληλογραφία από την εδώ αρχιερατεία του, που καλύπτει την πλέον κρίσιμη περίοδο του «Μακεδονικού Αγώνα» στη Δράμα, την οκταετία 1902-1910, με μία απουσία του μακαριστού Χρυσοστόμου περίπου δέκα μηνών, όταν απομακρύνθηκε από τη Δράμα για λόγους που θα αναφέρω παρακάτω.

Όταν έφτασε στη Δράμα ο Χρυσόστομος Καλαφάτης, σε νεαρή ηλικία, η πρώτη του φροντίδα ήταν να ενισχύσει την Ελληνική Κοινότητα, τα φιλεκπαιδευτικά σωματεία και τα ελληνικά σχολεία. Απέναντι από το Μητροπολιτικό Μέγαρο της Δράμας είναι το σχολείο το οποίο ίδρυσε ο ιεροεθνομάρτυρας Χρυσόστομος Καλαφάτης.

Έτσι φρόντισε από το πρώτο καιρό της παρουσίας του στη Δράμα να επισκέπτεται το βόρειο τμήμα της, 
τις Κοινότητες Κλεπούσνα (Αγριανή Σερρών) 
την Σκρίτζοβα (Σκοπιά Σερρών), 
την Προσοτσάνη, 
τον Βώλακα, 
την Κουμπάλιστα (Κοκκινόγεια) και άλλες που υφίσταντο τη βουλγαρική πίεση. 


Άρχισα την ομιλία μου με τον Χρυσόστομο Καλαφάτη, διότι αυτός ήταν η κυρίαρχη προσωπικότητα της οργάνωσης του «Μακεδονικού Αγώνα» στην Ανατολική Μακεδονία και κυρίως στη μητροπολιτική περιφέρεια της Δράμας.

Και βεβαίως όχι μόνος, γιατί μόνος δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτε, αν δεν υπήρχαν οι ντόπιοι γηγενείς μακεδονομάχοι, πολλοί εκ των οποίων προβάλλονται στην οθόνη και πιστεύω σας είναι γνωστοί και οικείοι.

Τα πρώτα χρόνια της παρουσίας του Χρυσοστόμου στη Μητρόπολη Δράμας, θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν ικανοποιητικά, τουλάχιστον στη δική του συνείδηση, ότι μπόρεσε να ελέγξει τον ζωτικό αυτό χώρο, σε μια εποχή που το Εθνικό Κέντρο των Αθηνών αδυνατούσε να βοηθήσει την απομακρυσμένη για τα δεδομένα της εποχής εκείνης Ανατολική Μακεδονία.

 Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε αναθεωρήσει την πολιτική των ισορροπιών και εφάρμοζε ήδη από το 1902 μια επιθετική πολιτική στη Μακεδονία. 

Μέχρι τότε, το Πατριαρχείο κρατούσε ορισμένες ισορροπίες καθ’ ότι ήταν Οικουμενικό, είχε μια άλλη ιδεολογία, μακριά από την εθνική ιδεολογία που είχε ο Χρυσόστομος Καλαφάτης, αυτή που τελικά τον οδήγησε στο μαρτυρικό του θάνατο στη Σμύρνη.

 Όταν αντιλήφθηκε τις δυσκολίες αλλά και το χαμένο έδαφος στη Μακεδονία, το Οικουμενικό Πατριαρχείο έστειλε δυναμικούς κληρικούς, οι οποίοι ετέθησαν επικεφαλείς της αντίστασης, της αμύνης του Μακεδονικού Ελληνισμού απέναντι στη βουλγαρική λαίλαπα.

Τέτοιοι ιεράρχες ήταν π.χ.
ο Χρυσόστομος Καλαφάτης στη Δράμα, 
ο Γερμανός Καραβαγγέλης στην Καστοριά, 
ο Θεοδώρητος Βασματζίδης στο Νευροκόπι ο οποίος ήταν σε αυτή τη δύσκολη εποχή συνεργάτης και συναγωνιστής του μητροπολίτη Χρυσοστόμου Καλαφάτη, και άλλοι ιεράρχες.

Στη Δράμα, ο Χρυσόστομος εργαζόταν με συνέπεια και με απόλυτη επιτυχία μολονότι αβοήθητος από το Εθνικό Κέντρο, ακόμη και από το Οικουμενικό Πατριαρχείο με το οποίο ήταν σε διάσταση λόγω της εξισορροπητικής πολιτικής που κρατούσε το τελευταίο για τη Μακεδονία.

 Έτρεχε ο Χρυσόστομος Καλαφάτης με τους αναπαλμούς της Μεγάλης Ιδέας. Είχε όμως στο πλευρό του το ντόπιο ελληνικό στοιχείο που περίμενε τον ικανό και οργανωτικό ηγέτη του και τον βρήκε στο πρόσωπο του Χρυσοστόμου.

Βεβαίως σε όλα τα χρόνια της αρχιερατείας του, είχε την συμπαράσταση του εθνικού ανδρός, του Ίωνος Δραγούμη, αλλά και άλλων πατριωτών που δραστηριοποιούνταν στην Αθήνα και στην Κωνσταντινούπολη.
 Έφτανε μάλιστα στο σημείο ο Χρυσόστομοςνα ασκεί δριμύτατη κριτική στο Φανάρι για την πολιτική των ισορροπιών, ζητώντας δραστήρια αντιμετώπιση των Βουλγάρων.

Ο Χρυσόστομος ήταν αντίθετος σε αυτή την πολιτική που ακολούθησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο από το 1453, την εθναρχική, αλλά υποστήριζε την εθνική όπως και οι λοιποί ιεράρχες που εστάλησαν στη Μακεδονία την κρίσιμη δεκαετία του 1900-10.

 Γι’ αυτό ήταν εκείνος που οργάνωσε όχι μόνο την εκπαίδευση στη Δράμα, αλλά κυρίως τα ελληνικά ένοπλα τμήματα, προκαλώντας έτσι την αντίδραση των Βουλγάρων και των Οθωμανών. Από τους τελευταίους αρχικά ο Χρυσόστομος ζήτησε συνεργασία για την αντιμετώπιση του κοινού εχθρού, δηλαδή της βουλγαρικής δραστηριότητας στη Μακεδονία.

Από την άλλη ας μη λησμονούμε, ότι ο Χρυσόστομος είχε να αντιμετωπίσει στη Δράμα, τους Ευρωπαίους μεταρρυθμιστές που εφάρμοζαν τη συμφωνία Μυρστέγκ του 1903 και η στάση τους ήταν κάθε άλλο παρά φιλελληνική.
 Για παράδειγμα, τον Οκτώβριο του 1906 ο Άγγλος αξιωματικός, υπεύθυνος για την τάξη στη Δράμα, με υπόμνημα προς την Κυβέρνησή του, κατηγορούσε τον Χρυσόστομο ως υπαίτιο των ελληνοβουλγαρικών συγκρούσεων στη Δράμα και στην περιοχή της.

Είναι αλήθεια ότι οι Άγγλοι αξιωματούχοι εδώ στη Δράμα, ήταν αρνητικοί απέναντι στο Χρυσόστομο και έπρατταν τα πάντα για την απομάκρυνσή του. 

Είναι πλέον φανερό, ότι οι Ευρωπαίοι, οι δήθεν μεταρρυθμιστές και εγγυητές της ειρήνης στη Μακεδονία, ευνοούσαν τις βουλγαρικές επιδιώξεις.

Κατηγορούσαν τον Χρυσόστομο ότι σε συνεργασία με τους Έλληνες προξένους στην Καβάλα και στις Σέρρες οργάνωναν αντάρτικα σώματα. 
Φυσικά ο Χρυσόστομος γνώριζε τις ενέργειες των Άγγλων που ήθελαν με κάθε τρόπο την απομάκρυνσή του από τη Δράμα.

Οι Άγγλοι με τη σειρά τους πίεζαν την Οθωμανική Κυβέρνηση να απαιτήσει από το Πατριαρχείο την απομάκρυνση του Χρυσοστόμου.

 Η αιτία βρέθηκε με την κατάσχεση της αλληλογραφίας του, που όπως έλεγαν Οθωμανοί, Βούλγαροι και Ευρωπαίοι, περιείχε πολλά εις βάρος του ενοχοποιητικά στοιχεία.

 Ότι δηλαδή συνεννοούνταν με τους ντόπιους μακεδονομάχους για το οργανωτικό μέρος της αντιστάσεως έναντι των Βουλγάρων.

Έτσι τον Οκτώβριο του 1907, το Πατριαρχείο ανακάλεσε τον μεγάλο αυτόν ιεράρχη που μετέβη στην Τρίγλια, τη γενέτειρά του, στα παράλια της Μικράς Ασίας. Μερικούς μήνες πριν, του είχε απαγορευτεί από τους Οθωμανούς να περιοδεύει στα χωριά της επαρχίας του. Έτσι, ο δυστυχής Χρυσόστομος εγκατέλειψε τη Δράμα συνοδευόμενος έως το σιδηροδρομικό σταθμό της πόλεως από ολόκληρο τον ελληνικό πληθυσμό της.

Λίγους μήνες αργότερα, τον Ιούλιο του 1908 με τη γενική αμνηστία που παραχωρήθηκε από τους Οθωμανούς με την ευκαιρία του ψευδεπίγραφου συντάγματος των Νεότουρκων, που επαγγελόταν δημοκρατία, ασφάλεια, ειρήνη, αλληλεγγύη σε όλους τους πληθυσμούς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, επωφελήθηκε της κατάστασης και επέστρεψε στη Δράμα τον Αύγουστο του 1908. Ήλπιζε ότι το νέο σύνταγμα των Νεότουρκων θα άμβλυνε την κατάσταση στη Μακεδονία και τα πράγματα θα έπαιρναν ειρηνική τροπή.
Αλλά δεν ήταν έτσι.

Ο Υπουργός των Εσωτερικών των Νεότουρκων Χουσεΐν Χιλμή πασάς, που ήταν πρώην επιθεωρητής σε όλη τη Μακεδονία, παραχώρησε στους Βούλγαρους την άδεια να ιδρύσουν στη Δράμα δική τους Κοινότητα, εκκλησία και σχολεία.

 Ο Χρυσόστομος εξακολουθούσε να αντιμετωπίζει Τούρκους, Βούλγαρους και Άγγλους παρατηρητές που τον κατηγορούσαν ότι ήταν φανατικά προσηλωμένος στην ελληνική εθνική ιδέα, αρνούμενος όπως έλεγαν να συλλάβει το πνεύμα των καιρών, δηλαδή αυτών που επαγγελόταν η επανάσταση των Νεότουρκων.

Ο Χρυσόστομος όμως ήξερε ότι οι Οθωμανοί συνεργάζονταν ή έστω έδειχναν ανοχή στον αρχικομιτατζή Σαντάνσκυ που δρούσε στην περιοχή Δράμας-Σερρών, όπως και στον έτερο αρχικομιτατζή Πανίτσα (είναι αυτός που έκλεψε τα κειμήλια της Εικοσιφοίνησσας) που δρούσε στην περιοχή της Ζίχνης.

 Ο Χρυσόστομος έβλεπε με ανησυχία την οθωμανική ανοχή και την υποστήριξη προς τους Βούλγαρους, που άνοιγαν σχολεία των οποίων η λειτουργία ήταν αναιμική και δεν λειτούργησαν πέραν του έτους, αλλά και τον αποκλεισμό Έλληνα υποψηφίου στη Δράμα στις οθωμανικές εκλογές του Σεπτεμβρίου του 1908.

Η αντίδρασή του μάλιστα έφτασε μέχρι τον Πρόεδρο της οθωμανικής Βουλής, την Κυβέρνηση αλλά και τους φίλους του στις δυτικές εκκλησίες που με αλλεπάλληλα υπομνήματα προέβαλλε τα δίκαια του μακεδονικού ελληνισμού.

Η συνεχής δράση του Χρυσόστομου στη Δράμα, οδήγησε για μια ακόμη φορά, να του απαγορέψουν τις εξόδους του στα χωριά της Δράμας και οι συνεχείς συγκρούσεις Ελλήνων και Βουλγάρων να αποδίδονται από τους Άγγλους παρατηρητές αλλά και τους Οθωμανούς, στον Χρυσόστομο.

Για μια ακόμη φορά Οθωμανοί και Βούλγαροι ζήτησαν την απομάκρυνσή του.
 Τελικά το πέτυχαν και ο Χρυσόστομος έφυγε από τη Δράμα τον Ιούνιο του 1909 πριν συμπληρώσει χρόνο κατά τη δεύτερη θητεία του.

Ο Χρυσόστομος υπήρξε εθνικός ήρωας και το απέδειξε στη Δράμα. 

Όπως είπε πριν και ο Δήμαρχος Δράμας (στον χαιρετισμό του) αναφερόμενος σε αυτό που έπραξε στη συνέχεια ο Χρυσόστομος, συνεπής με τον εαυτό του και στο θυσιαστικό του ρόλο, όταν μαρτύρησε στη Σμύρνη στις 27 προς 28 Αυγούστου του 1922 με το μαρτυρικό του θάνατο.

Εξακολουθώντας μέχρι την τελευταία του στιγμή να ακολουθεί την ίδια εθνική πολιτική, πιστεύοντας στην αδύνατη συνεννόηση με τους Οθωμανούς και στην επιμονή του να στηρίζεται στο Ελλαδικό Εθνικό Κέντρο, την Αθήνα, που πολλές φορές δυστυχώς τον πρόδωσε.

Την εποχή που έφτανε στη Δράμα ο Χρυσόστομος, ο χριστιανικός πληθυσμός της αποτελούνταν από τριάντα χιλιάδες με πενήντα Κοινότητες.
Προς το Πατριαρχείο σημείωνε, ότι το εμπόριο, η έγγειος περιουσία, οι τέχνες, οι επιστήμες, η βιομηχανία, ο πλούτος, ο πολιτισμός, βρίσκονταν σε χέρια ελληνικά και οι ελάχιστοι Βούλγαροι που ήταν στην περιοχή, ασχολούνταν με χειρονακτικές εργασίες, εργαζόμενοι στα κτήματα των μπέηδων και των Ελλήνων γαιοκτημόνων. Έγραφε, ότι τα 3/4 της περιοχής της Δράμας κατοικούνταν από ελληνόφωνους ορθόδοξους χριστιανούς, ενώ υπήρχαν ελάχιστοι ορθόδοξοι τουρκόφωνοι ή σλαβόφωνοι χριστιανοί.

 Ήταν από τους καλούς γνώστες του «μακεδονικού» ζητήματος.

 Και για να μην παρεξηγηθεί στο Πατριαρχείο από αδαείς ιεράρχες ή κοσμικούς, έλεγε ότι οι σλαβόφωνοι δικοί μας ούτε φυλετικά ούτε γλωσσικά έχουν σχέση με τους Βούλγαρους.

Τη σλαβοφωνία ο Χρυσόστομος την χαρακτήριζε ως ένα κράμα άμορφο και κατασκεύασμα της σλαβικής και της ελληνικής γλώσσας.

 Έλεγε ότι οι δικοί μας σλαβόφωνοι και τουρκόφωνοι της Δράμας, αποτελούσαν με τους υπόλοιπους ελληνόφωνους κατοίκους ένα σύνολο συμπαγούς, ογκώδους μακεδονικού ελληνισμού, ορθόδοξου πληθυσμού. 

Η πίστη και η θρησκεία, η παιδεία και η μόρφωση, οι παραδόσεις, οι οικογενειακές τους εστίες, τα κοινά αισθήματα, οι κοινοί πόθοι και επιθυμίες είναι όλα ελληνικά και ελληνοπρεπέστατα.

Και είναι αλήθεια ότι παρά τη βουλγαρική προπαγάνδα, την πίεση και τις απειλές επί των σλαβόφωνων, τίποτε δεν κατόρθωσαν.
Ούτε οι σφαγές, οι πυρπολήσεις σχολείων και εκκλησιών και ολόκληρων χωριών είχαν κανένα αποτέλεσμα.

Επίσης έλεγε ότι, για να γίνει βουλγαρική η Μακεδονία, πρέπει να στραγγαλιστεί η ιστορία και η εθνογραφία. 

Να εξολοθρευτούν τα 3/4 του πληθυσμού της, 
να καταστραφούν όλα τα σχολεία, 
όλες οι εκκλησίες και
 όλες οι πόλεις που είναι ελληνικές, 
να καούν όλα τα μνημεία, αρχαία, βυζαντινά, νεότερα και 
να καταστραφούν και οι αρχαιότητες που είναι στα σπλάχνα της.

 Τελειώνοντας έλεγε, η Μακεδονία μπορεί να μετατραπεί σε βουλγαρική, μόνο αν γίνει ένα απέραντο κοιμητήριο νεκρών και άγρια έρημος.

 Είναι από τα πιο συγκλονιστικά κείμενα του «Μακεδονικού Αγώνα» αυτή η επιστολή του Χρυσοστόμου, συνταχθείσα στη Δράμα προς το Πατριαρχείο.

Τον Οκτώβριο του 1902 ο Χρυσόστομος μετέβη στον Βώλακα που τότε αριθμούσε 187 οικογένειες και όπου η βουλγαρική πίεση είχε σημειώσει ορισμένες επιτυχίες.

 Έμεινε τέσσερις ημέρες και κατόρθωσε να εμπεδώσει την πατριαρχική κυριαρχία.

 Στις 28 Οκτωβρίου του 1903 ο Χρυσόστομος έγραφε συγκλονισμένος για τον τραγικό θάνατο τεσσάρων Ελλήνων Προκρίτων του Ζιρνόβου (Κάτω Νευροκόπι), που τους κατακρεούργησαν τριάντα κομιτατζήδες εισερχόμενοι στον ιερό ναό του Αγίου Δημητρίου που πανηγύριζε.

Επρόκειτο για τον πλούσιο και ευγενέστατο γαιοκτήμονα 
Ζαφείριο Ζαφειρίου, τον επίτροπο της εκκλησίας 
Νικόλαο Γέρμαν και τον υιό του 
Γεώργιο Γέρμαν καθώς και τον δάσκαλο 
Κωνσταντίνο Χριστίδη. 

Στις 31 Ιουλίου 1905 έγραφε για τα τραγικά γεγονότα που συνέβησαν στην Καλλιθέα (Εγρί Δερέ).

Είχε τότε διακόσιες ελληνικές οικογένειες.

Οι Βούλγαροι το 1870, έκαψαν ζωντανό αφού πρώτα περιέλουσαν με πετρέλαιο, τον Κομβόκη Αθανάσιο. 

Το διαδέχτηκαν στον πατριωτικό αγώνα, ως στύλοι της ορθοδοξίας, οι γιοι του Βασίλειος και Προκόπιος.

Τη νύχτα της 30ης Αυγούστου 1905 ογδόντα κομιτατζήδες εισέβαλαν στην οικία του Βασιλείου Κομβόκη σε ηλικία τότε 75 ετώνπου κοιμόταν με τη σύζυγό του Αναστασία και τη νύφη του Ευαγγελία. Οι δύο άλλες νύφες του με τα εγγόνια του κατόρθωσαν να διαφύγουν.
 Κατόπιν, είχε σειρά η οικία του Προκοπίου Κομβόκη που ήταν στη μέση του χωριού και την κατέκαψαν σκοτώνοντας τον Απόστολο Σωτηρίου Γιαννάκη. 

Στις 7 Ιουλίου 1906 ο Χρυσόστομος έγραφε για τη βομβιστική ενέργεια των Βουλγάρων στη Λέσχη της ελληνικής κοινότητας της Δράμας, όπου εφονεύθη ο λαμπρός πρόκριτος Γεώργιος Παπαδημητρίου και στα γεγονότα της ίδιας ημέρας, που έριχναν βόμβες στο πλήθος των προσκυνητών που γιόρταζαν στο Μοναστήρι της Αγίας Κυριακής στην Αλιστράτη.

Στην Γκόρνιτσα (Καλή Βρύση) την 17 Ιουλίου 1906 οι κομιτατζήδες έβαλαν βόμβες σε τρεις ελληνικές οικίες (η Γκόρνιτσα τότε είχε σαράντα οικογένειες) και κατακρεούργησαν τον λόγιο ιερέα Ιωάννη Παπαεμμανουήλ. Τις ίδιες μέρες μάλιστα σχεδιάστηκε απόπειρα και κατά της Μητροπόλεως αλλά η Βουλγάρα που ανέλαβε να τοποθετήσει τη βόμβα δεν είχε το θάρρος να τελειώσει αυτή την επιχείρηση.

Στη Γρατσιάνη (Αγιοχώρι) σκότωσαν το 1906 τον Μακεδονομάχο πατέρα Ιωάννη.

 Τον Νοέμβριο του 1906 κατέκαψαν την οικία του προκρίτου Τρύφωνος Στογιάννη. Στις 12 Δεκεμβρίου 1906 έκαναν ολοκαύτωμα την Κλεπούσνα (Αγριανή Σερρών).

Έκαψαν τις οικίες του προκρίτου Βοζίκη, του ιερέα Ευαγγέλου, του προκρίτου Αγγέλου Μίνου, του δασκάλου Φιλιππίδη, του προκρίτου Αθανασίου Παπαφιλίππου.

Στις 20 Ιουνίου 1907 κατέσφαξαν έξω από την Κλεπούσνα τον 80χρονο Μακεδονομάχο Γεώργιο Λάζο.

Και άλλα πολλά ολοκαυτώματα και δολοφονίες συνέβησαν σε βάρος των Ελλήνων της Δράμας και της περιοχής, αλλά που δεν έχουμε χρόνο να αναφερθούμε αναλυτικά, όπως οι δολοφονίες των Αθανασίου Βαλαβάνη, Κωνσταντίνο Αγγέλου, Γεωργίου Τρότσκα, Δημητρίου Μάρτζου και άλλων πολλών που συνέβησαν σε
Πλεύνα (Πετρούσα), 
Προσοτσάνη, 
Βησοτσάνη (Ξηροπόταμο), 
Σκρίτζοβα  (Σκοπιά), 
Κλεπούσνα (Αγριανή), 
Γκόρνιτσα (Καλή Βρύση) και αλλού.

Κάτι που έχει μεγάλη σημασία είναι το γεγονός ότι εδώ δεν έδρασαν τα πολυπληθή αντάρτικα σώματα, όπως συνέβαινε στη λοιπή Μακεδονία που ήρθαν από την παλιά Ελλάδα.

Εδώ, οι ηγέτες των ανταρτικών σωμάτων που μαζί  με τον Χρυσόστομο Καλαφάτη οργάνωσαν τον μακεδονικό αγώνα, ήταν ο Καπετάν Ζέρβας ή Δούκας Γαϊτατζής και ο Καπετάν Τσάρας ή Κωνσταντίνος Νταής.

Δεν ήταν μόνο ο Χρυσόστομος Καλαφάτης που συντόνιζε τον αγώνα στη Δράμα, αλλά είχε κοντά του ένα θερμό πατριώτη, παλικαράκι από μια άλλη μαρτυρική πόλη της Μ. Ασίας το Αϊδίνη,
τον Θεμιστοκλή Χατζησταύρου. 
 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhHrgXZwPkXqyKD0N45ztIVDyc2lSm8L9wBfbP-4-bHRFrOaJVEsw6MPqvIt6jHaCrExEvFeNWT5S7xJIrWkfTIJDCK20-PE7ZI5FSc4eFBmPo7d8-Nca9wiHx1bxFdwEIKr7soMHBL5d76/s1600/xatzhstayrou.jpg
Δεν ήταν παρά ένας ηρωικός κληρικός.

 Με ηρωισμό που τον έδειξε στη Σμύρνη, στις δύσκολες μέρες του 1922 αλλά και στην περαιτέρω εκκλησιαστική του σταδιοδρομία ως Μητροπολίτης Βεροίας για λίγο καιρό και έπειτα στη Μητρόπολη Φιλίππων Νεαπόλεως και Καβάλας, μέχρι που έγινε το 1962 Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος με το όνομα Χρυσόστομος Χατζησταύρου.

Αφανείς γηγενείς μακεδονομάχοι 1903 - 1913
Αυτός ήταν όπως φαίνεται από την κατασχεθείσα αλληλογραφία του Χρυσοστόμου, ο έμπιστος άνθρωπός του, που συνέδεε τα ανταρτικά σώματα, δηλαδή τους εντοπίους μακεδονομάχους, με τον Χρυσόστομο Καλαφάτη, τον Ίωνα Δραγούμη και άλλους.

Πριν από λίγες ημέρες η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, εξέδωσε βιβλίο με τον τίτλο «Αφανείς Γηγενείς Μακεδονομάχοι» όπου νέοι ερευνητές καταγράφουν ένα πλήθος μακεδονομάχων για το νομό Δράμας.


Θα μου επιτρέψετε να αναφέρω, επιλεκτικά γιατί είναι πολλοί, ορισμένα ονόματα μακεδονομάχων από χωριά της περιοχής και την πόλη της Δράμας.

Ο Εθνομάρτυς Μακεδονομάχος
Άρμεν Κούπτσιος.
Από τον Βώλακα: 

ο Καραγεωργίου Γεώργιος (Μαυρουδής) και βέβαια
 ο Άρμεν Κούπτσιος που συνελήφθη τυχαία από τους Τούρκους και απαγχονίστηκε στην κεντρική πλατεία της Δράμας την 14-9-1906.
 Ο Προκόπιος Κούπτσιος που δολοφονήθηκε το 1916 από Βούλγαρους μετά από σκληρά βασανιστήρια και  
ο Σίγγος Κων/νος.

Από το Δοξάτο,οι: 

Καβαλάρης Γεώργιος, 
Καραβαγγέλης Σπυρίδων, 
Χαντζόπουλος Ιωάννης. 

Από Δράμα οι: 

Βάϊος Ιωάννης, 
Γιώτας Παναγιώτης, 
Δαυίδ Ευάγγελος, 
ιεροδιάκονος Βησσαρίων Δημητριάδης, 
Διάφας Νικόλαος, 
Δοβέλλας Κωνσταντίνος, 
Ζαχαρόπουλος Ιωάννης, 
Ζουλούμης Ευστάθιος, 
Θεοδωρίδης Ιωάννης, 
Καραγιάννης Νικόλαος, 
Λιβανού Ελένη, 
Μεσσήνης Δημήτριος, 
 Ντουμπαρατζίδης Κων/νος, 
Παλιάγκας Πολυχρόνης ο οποίος συμμετείχε στην επιχείρηση στο Μπουνάρμπασι (Κεφαλάρι) όπου με δύο ακόμη οπλίτες εξουδετέρωσε δέκα Βούλγαρους. 

Ακόμα οι: 
Παπαγεωργίου Χρυσόστομος, 
Παπαχατζής Σωτήριος, 
Πετρίκης Νικόλαος, 
Ρίζος Γεώργιος, 
Ρίζος Κων/νος, 
Σκορδάς Ιωάννης, 
Φέσσας Μιχαήλ, 
Χατζής Γεώργιος και ένας Τούρκος Δραμινός 
ο Χαφούζ Αλή Ζεΐρ ο οποίος πολέμησε μαζί με τα ελληνικά τοπικά ανταρτικά σώματα.
  Έφερνε πολεμικό υλικό και την αλληλογραφία. 
Συνελήφθη, καταδικάστηκε, σε ισόβια αλλά αποφυλακίστηκε το 1919 μετά από παρέμβαση της ελληνικής Κυβέρνησης. 


Από την Καλή Βρύση 

ο κληρικός Οικονόμος Παπαϊωάννου. 

Από την Καλλιθέα 

όλη η οικογένεια Κομβόκη (Αναστασία, Ευαγγελία, Αθανάσιος, Βασίλειος, Κων/νος, Προκόπιος, Σωτήριος),
 η οικογένεια Σαμαρά (Αθανάσιος και Κων/νος) και 
οι Σέρπης Νικόλαος, 
Τσαρούχας Νικόλαος, 
Τσίρκας Θωμάς. 

Από τον Ξηροπόταμο οι:

 Ιωάννης Σεκλεμές, 
Μανδρατζής Δημήτριος και 
Σαμαράς Ιωάννης. 

Από την Οξυά 

 ο Σαράφης Αλέξιος. 

Από το Παγονέρι οι: 

Βλάχος Αθανάσιος και
 ο Πέντσας Δημήτριος. 

Από το Περιθώρι οι: 

Αβριώνης Ιωάννης, 
Γεωργιάδης Δημήτριος, 
Ζιώγας, Ιωάννου Ηλίας και 
Νάκου Νικόλαος. 

Από την Πετρούσα οι: 

Άγγελος και Πέτρος Βαλαβάνης, 
Βόλακλης Δημήτριος, 
Γενίκης Άγγελος, 
Καλαϊτζής Μιλτιάδης, 
Κότιος Θεόδωρος, 
Μαρινίδης Γεώργιος, 
Τερνεκτσής Αθανάσιος. 

Από την Προσοτσάνη οι: 

Αγωγιάτης Απόστολος, 
Βεργίδης Πασχάλης, 
Βογιατζής Χρήστος, 
κληρικός Βογιατζής Νάκας Δημήτριος, 
οικογένεια Βουλτσιάδη (Λεωνίδας κ.α.), 
Βλαχτάσης Θεόδωρος. 

Από τη Χωριστή 

ο Δώδου Γεώργιος.

Βεβαίως διαπιστώνω ότι είναι ατελές το βιβλίο, γιατί δεν περιλαμβάνει πολλά από τα ονόματα μακεδονομάχων, όπως αυτών του Νευροκοπίου, αλλά αποτελεί μια πρώτη προσπάθεια που πρέπει να εμπλουτιστεί στην επόμενη έκδοσή του.

Προ 25ετίας έγραψα για το Νευροκόπι διότι το 1913 όταν εισήλθαν, κατ’ εφαρμογή της συνθήκης του Βουκουρεστίου, στο Άνω Νευροκόπι οι Βούλγαροι,
 ένας παππούλης δεν πήρε τίποτε άλλο χρήσιμο αλλά φόρτωσε στα μουλάρια τους ογκωδέστατους κώδικες που αναφέρονταν στην Κοινότητα και στη Μητρόπολη Νευροκοπίου. 

Ένα τεράστιο υλικό που ταξίδεψε μέχρι τον Πειραιά, την Αθήνα και γύρω στα 1955 ήρθε στη Θεσσαλονίκη, όπου παραδόθηκε και φυλάσσεται στο Ίδρυμα Μελετών της Χερσονήσου του Αίμου.

Εκεί, αναφέρεται πλήθος ονομάτων γηγενών μακεδονομάχων την περίοδο που ήταν Μητροπολίτης Νευροκοπίου ο Θεοδώρητος Βασματζίδης από τις Σέρρες

Επίσης, στη Δράμα από τα αξιόλογα στελέχη του «Μακεδονικού Αγώνα» ήταν ο Ιωάννης Βάιος, που διετέλεσε δάσκαλος μουσικής στον εθνικό σύλλογο «Ορφέας» των Σερρών.

Ο Ευάγγελος Δαυίδ, που κουβαλούσε τη μυστική αλληλογραφία και πολεμικό υλικό και ο οποίος συνελήφθη και καταδικάστηκε σε ισόβια.

Ο Ιωάννης Ζαχαρόπουλος που δεν έδρασε μόνο στη Δράμα αλλά και στη Δυτική Μακεδονία (στο Σώμα του Κ. Ρίζου στα Γρεβενά).
 Ο Μιχαήλ Φέσσας που ήταν από τα έμπιστα πρόσωπα στη Δράμα του Χρυσόστομου Καλαφάτη.

Ο Σέρπης Νικόλαος από την Καλλιθέα, που διετέλεσε γραμματέας στο Σώμα του Γιαγκλή στη Νιγρίτα Σερρών.

Πρέπει να μνημονεύουμε πάντα αυτούς στους οποίους οφείλουμε τόσα.
Ο «Μακεδονικός Αγώνας» και ιδίως στη Δράμα, είναι άγνωστος εν πολλοίς. 
Αντιλαμβάνεται κανείς πόσο γενναία ήταν η άμυνα αυτών των εντοπίων μακεδονομάχων, που αβοήθητοι από το Ελληνικό Κέντρο, με όποια μόνο βοήθεια μπορούσε να πράξει το Φανάρι, μπόρεσαν και κράτησαν αυτό τον τόπο όρθιο για να μπορούμε σήμερα να τους μνημονεύουμε και να αποτίουμε τον οφειλόμενο φόρο τιμής και ευγνωμοσύνης.

Όπως και αυτούς που ήρθαν από άλλα μέρη, για παράδειγμα ο Καπετάν Τσάρας ή Κωνσταντίνος Νταής από την Καρδίτσα και έδρασε εδώ με τους εντοπίους.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi1_RRhAJh1nBpdLkdzRz1stBFROdYUoKsNfkxvSbjqnPygV6Mm0uLfdi1q2y5MzXy-XSfaqSkwu9AcDh-NVziMzyYMr5pPcf7kkNKAYjxVnAAK6aeXigdnp09ENkGRIlI6Pax4vaAKXtaY/s1600/%25CE%259E%25CE%25B7%25CF%2581%25CE%25BF%25CF%2580%25CF%258C%25CF%2584%25CE%25B1%25CE%25BC%25CE%25BF%25CF%25826.jpg
Το μακεδονικό σώμα του Καπετάν Τσάρα.

 Είχε την απόλυτη συνεργασία και βοήθεια από τον Μητροπολίτη Χρυσόστομο και τον νεαρό αρχιδιάκονο Θεμιστοκλή Χατζησταύρου.
Ερχόμενος στη Δράμα, για να μην κινήσει τις υποψίες των Τούρκων, διορίστηκε διευθυντής στο σχολείο της Προσοτσάνης με το ψευδώνυμοΕυστράτιος Σπιναρίδης.

Μάλιστα, συνεργαζόταν με τους κατ’ επάγγελμα δασκάλους στην Προσοτσάνη, Αστεριάδη ΝικόλαοΒουλτσιάδη Βασίλειο και άλλους.

Έδρασε για δύο ολόκληρα έτη, συνελήφθη και φυλακίστηκε στη Μυτιλήνη, δραπέτευσε όμως και επέστρεψε στη Δράμα όπου συγκρότησε 15μελές αντάρτικο Σώμα.

Είχε μάλιστα ως έδρα την ιστορική Ιερά Μονή της Εικοσιφοίνησσας στο Παγγαίο.

Ο Μακεδονομάχος
Γεώργιος Καραμανλής|
με τον Εθνάρχη.

Ο όρκος πίστεως που έδωσαν όλα τα παλικάρια του Καπετάν Τσάρα, ήταν στην Πρώτη Σερρών, στην οικία του προέδρου της τοπικής επιτροπής, Γεωργίου Καραμανλήπατέρα του εθνάρχη, Προέδρου της Δημοκρατίας, Κων/νου Καραμανλή. 

Από τα 15μελή ομάδα του Καπετάν Τσάρα, μνημονεύουμε τον Βογιατζή Χρήστο από την Προσοτσάνη, τον Δημήτριο Κομήτη ή Κυριακού από το Δοξάτο, τον Καραγεωργίου Γεώργιο Μαυρουδή από τον Βώλακα, τον Παλιάγκα Πολυχρόνηαπό την Χωριστή.

Πολλά στοιχεία μπορεί να βρει κανείς στη μελέτη που έκανε πριν 30 χρόνια περίπου η Αγγελική Κιουρτσή Μιχαλοπούλου, φιλόλογος από την Καβάλα, η οποία κατέγραψε στην έρευνα της τους επιζώντες μακεδονομάχους στην περιοχή της Δράμας και της Καβάλας.

Αυτοί, είτε ήταν στις επιτροπές αγώνα, είτε οδηγοί, είτε εκτελεστικά όργανα, καταγόμενοι από Χωριστοί, Δοξάτο, Αδριανή, Προσοτσάνη, Βώλακα κτλ.

Μάλιστα, για να τιμήσουν τον Καπετάν Νταή οι Κοινότητες Δοξάτου και Γεωργιανής Παγγαίου τον ανακήρυξαν επίτιμο Πρόεδρο της Κοινότητας και έδωσαν το όνομά του σε μια κεντρική οδό των κωμοπόλεών τους.

Από τις επιστολές του Μητροπολίτη Χρυσοστόμου Καλαφάτη, που εξιστορούσε τα γεγονότα που διαδραματίζονταν στη Δράμα και την περιοχή της εκείνη την περίοδο, αντιλαμβάνεται κανείς τον αυτοθυσιαστικό αγώνα των γηγενών κατοίκων των περιοχών αυτών.
Οι παλαιοελλαδίτες πατριώτες που ερχόντουσαν, πολεμούσαν για λίγο και μετά έφευγαν είτε διότι τραυματίζονταν είτε για να λάβουν νέες οδηγίες από την Αθήνα.
Τον αγώνα όμως συνέχιζαν οι γηγενείς, οι άγνωστοι, αφανείς μακεδονομάχοι, που υπέμειναν τις κακουχίες στα βουνά, στις λίμνες, τα ποτάμια, στον κάμπο, έχοντας απόλυτη εμμονή στα πάτρια, έστω και μόνοι και ήσαν υπερήφανοι για τον αγώνα τους.
 Αυτοί ήσαν που άναβαν στο εικονοστάσι του γένους, το κερί της θυσίας και της ελευθερίας.
Σας ευχαριστώ.
http://yaunatakabara.blogspot.com/2013/10/blog-post_5.html#more