Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

Μέση Ανατολή: Κρίση λειψυδρίας για τα επόμενα 25 χρόνια

ετάρτη, 02 Σεπτεμβρίου 2015 21:55
 Οι καταστροφικές επιπτώσεις θα επιδεινώσουν το πολεμικό κλίμα στην περιοχή
Τα ήδη περιορισμένα αποθέματα νερού σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή θα μειωθούν δραματικά τα επόμενα 25 χρόνια, απειλώντας την οικονομική ανάπτυξη και την εθνική ασφάλεια, και αναγκάζοντας περισσότερους ανθρώπους να μετακινηθούν σε ήδη πυκνοκατοικημένες πόλεις, σύμφωνα με νέα ανάλυση.
Ακόμη χειρότερα, σύμφωνα με τους επιστήμονες από το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Πόρων (WRI), η έλλειψη νερού θα οξύνει τις υφιστάμενες συγκρούσεις, όπως θεωρείται ότι συνέβαλε στην κλιμάκωση της βίας στη Συρία από το 2011 έως σήμερα.
«Η ξηρασία και η λειψυδρία στη Συρία ενδέχεται να συνέβαλαν στην αναταραχή που πυροδότησε τον εμφύλιο πόλεμο της χώρας το 2011. Η εξάντληση των υδάτινων πόρων και η χρόνια κακοδιαχείριση ανάγκασε 1,5 εκατομμύρια ανθρώπους, κυρίως αγρότες και κτηνοτρόφους, να χάσουν πηγές εισοδημάτων και να εγκαταλείψουν τη γη τους, μετακινούμενοι σε αστικές περιοχές, και επιδεινώνοντας τη γενική αποσταθεροποίηση της Συρίας», αναφέρει η έκθεση.
Το ινστιτούτο εκτιμά ότι, από τις 33 χώρες που αναμένεται να αντιμετωπίσουν «εξαιρετικά υψηλή έλλειψη νερού» έως το έτος 2040, 14 θα είναι στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.
Η διαδικασία θα λάβει χώρα σταδιακά, όχι μόνο λόγω περιόδων ξηρασίας, αλλά και λόγω του υπερπληθυσμού, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για νερό αυξάνεται.
Για να καταλήξουν σε αυτά τα συμπεράσματα, οι ερευνητές του WRI εξέτασαν 167 χώρες, με προβλέψεις για το 2020, το 2030 και το 2040.
Μερικές από τις περισσότερο πληγείσες χώρες, βρίσκονται στη Μέση Ανατολή, με το Μπαχρέιν στην κορυφή της λίστας, και χώρες όπως το Κουβέιτ, το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά και το Σαν Μαρίνο, η Εσθονία και η Σιγκαπούρη, να ακολουθούν. Στη τελευταία θέση της λίστας βρίσκεται η Τυνησία.
Στη λίστα κινδύνου βρίσκεται και η Ελλάδα, μαζί με την Τουρκία και την ΠΓΔΜ, καθώς και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης όπως το Τουρκμενιστάν και το Κιργιστάν.
Ωστόσο οι ερευνητές υποστηρίζουν πως η κατάσταση στη Μέση Ανατολή είναι πιθανότατα η λιγότερο βιώσιμη από όλες τις περιοχές, λόγω της ήδη μεγάλης πίεσης που ασκείται τόσο στα υπόγεια ύδατα όσο και στο αφαλατωμένο θαλασσινού νερού. Οι συγκρούσεις στην περιοχή καθιστούν την πρόσβαση σε ήδη περιορισμένους υδάτινους πόρους ακόμα πιο δύσκολη, ιδιαίτερα στη Συρία.
http://www.naftemporiki.gr/story/997772/mesi-anatoli-krisi-leipsudrias-gia-ta-epomena-25-xronia

O ISIS ανέλαβε την ευθύνη της αιματηρής ομηρίας Γαλλία: 19χρονος Γάλλος ο ένας από τους δύο δράστες που αποκεφάλισαν τον ιερέα

 Νεκρός ο πάστορας Ζακ Εμέλ, 84 ετών - Τραυματίστηκαν τρεις χριστιανοί - Νεκροί και οι δύο δράστες -Ο Ολάντ έσπευσε στο ναό Saint-Etienne-du-Rouvray, κοντά στην Ρουέν - Τι δήλωσε ο Πάπας Φραγκίσκος

Ένας Γάλλος ιερέας δολοφονήθηκε μέσα στην εκκλησία του στη Ρουέν της Γαλλίας, από δύο άνδρες οι οποίοι επιβεβαιώθηκε ότι είναι ισλαμιστές, έπειτα από επίσημες δηλώσεις του προέδρου της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος έσπευσε στο σημείο της τραγωδίας, αλλά και την ανάληψη της ευθύνης από το Ισλαμικό κράτος. 

Οι δύο τζιχαντιστές, οπλισμένοι με μαχαίρια, εισέβαλαν στο ναό από την πίσω πλευρά, την ώρα της λειτουργίας και πήραν ομήρους τον πάστορα, δύο καλόγριες και αρκετούς πιστούς χριστιανούς που βρίσκονταν μέσα στο ναό.

Η αστυνομία ενημερώθηκε για την ομηρία από μία καλόγρια που κατάφερε να ξεφύγει από τους δράστες. 

Οι δύο οπλισμένοι εισβολείς εξουδετερώθηκαν από τους Γάλλους αστυνομικούς, χωρίς αρχικά να διευκρινίζεται  αν είναι νεκροί, κάτι που πιστοποιήθηκε αργότερα. Οι γαλλικές αρχές κάνουν λόγο για τρεις τραυματίες, ένας εκ των οποίων είναι σοβαρά τραυματισμένος. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Le Figaro», ο τραυματίας που δίνει μάχη για να κρατηθεί  στη ζωή είναι μία μοναχή. 

Η αιματηρή ομηρία έγινε στην εκκλησία του Saint-Etienne-du-Rouvray, κοντά στην Ρουέν. Νεκρός είναι οι πάστορας Ζακ Εμέλ, 84 ετών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Αρχιεπισκόπου της Ρουέν, τρεις ενορίτες επίσης τραυματίστηκαν στην επίθεση.   

Oι δύο άντρες εισέβαλαν στη εκκλησία κατά τη διάρκεια της λειτουργίας κραδαίνοντας μαχαίρια. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο ένας εκ των δύο δραστών είχε γενειάδα ενώ ο άλλος φόραγε το παραδοσιακό καπέλο των μουσουλμάνων «chachia», όπως αναφέρει η εφημερίδα «Le Figaro».  

Στην περιοχή έσπευσαν οι επίλεκτες δυνάμεις της Γαλλίας, RAID ενώ και ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ με τον Γάλλο υπουργό Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ μετέβησαν  στο σημείο.

Υπάρχουν πληροφορίες ότι οι δράστες φώναζαν συνθήματα υπέρ του Ισλαμικού Κράτους. 

Ολάντ: «Ποταπή τρομοκρατική επίθεση από τους τζιχαντιστές του Daesh»
Ο Γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, έκανε λόγο για μία "ποταπή τρομοκρατική επίθεση" που φέρει την σφραγίδα του Ισλαμικού Κράτους. 
 
Από το σημείο που αιματοκύλησαν σήμερα οι δύο άνδρες, ο Ολάντ κατήγγειλε "την άνανδρη δολοφονία του πάστορα από δύο τρομοκράτες του Ισλαμικού Κράτους".

«Η απειλή παραμένει πολύ υψηλή στη χώρα. Πρέπει να αγωνιστούμε σε αυτόν τον πόλεμο κατά του Ισλαμικού Κράτους. Πρόκειται για μία κατάπτυστη τρομοκρατική επίθεση» πρόσθεσε. 
19χρονος Γάλλος ο ένας από τους δράστες


Στο μεταξύ, νέες πληροφορίες προκύπτουν σχετικά με τη φονική επίθεση σε εκκλησία στη Νορμανδία της Γαλλίας όταν δύο δράστες εισέβαλαν στο κτίριο, κράτησαν ομήρους και στη συνέχεια αποκεφάλισαν τον ιερέα Ζαν Αμέλ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Tribune de Genève ένας από τους δράστες ήταν 19χρονος Γάλλος, ο οποίος είχε εκδοθεί από την Ελβετία στη Γαλλία τον Μάρτιο του 2015, αφού προηγουμένως είχε εκδοθεί από την Τουρκία.

«Ο Α.Κ. είχε προσπαθήσει δύο φορές να φτάσει στη Συρία, αρχικά μέσω Μονάχου, αλλά χωρίς επιτυχία, και στη συνέχεια μέσω Γενεύης. Είχε φυλακιστεί για μερικές ημέρες στην φυλακή Champ-Dollon και στη συνέχεια είχε εκδοθεί στη Γαλλία, όπου κατηγορήθηκε ότι προετοίμαζε τρομοκρατικές πράξεις», αναφέρει το δημοσίευμα της Tribune de Genève.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με γαλλικά δημοσιεύματα οι αστυνομικές δυνάμεις συνέλαβαν έναν ύποπτο που σχετίζεται με τη σφαγή στην εκκλησία του Saint-Etienne-du-Rouvray, κοντά στην Ρουέν.




Αντιδράσεις από τον πολιτικό κόσμο 


Για μία νέα επίθεση των ισλαμιστών τρομοκρατών έκανε λόγο η αρχηγός της γαλλικής Ακροδεξιάς.
Σε μήνυμά της στο Twitter,η Μαρίν Λεπέν υποστηρίζει ότι πρόκειται για μία νέα επίθεση που φέρει την σφραγίδα των ισλαμιστών τρομοκρατών.

«H Γαλλία κι ολόκληρος ο καθολικός κόσμος θρηνεί.Καταδικάζουμε την βάρβαρη αυτή επίθεση», δήλωσε σε μήνυμά του στο Twitter o Γάλλος πρωθυπουργός, Μανουέλ Βαλς.

Είμαστε βαθύτατα συντετριμμένοι, δηλώνει ο πρώην πρωθυπουργός της Γαλλίας, Αλέν Ζιπέ. 
Την ευθύνη για το μακελειό σε εκκλησία της Ρουέν στη Νορμανδία της Γαλλίας, ανέλαβε το Ισλαμικό Κράτος με ανακοίνωση μέσω του πρακτορείου που πρόσκειται στην τρομοκρατική οργάνωση, Amaq.

Στο κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα αναφέρεται πως οι ένοπλοι ήταν «στρατιώτες του Ισλαμικού Κράτους».

Το μήνυμα του Ισλαμικού Κράτους αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η επίθεση στην εκκλησία της Νορμανδίας στη Γαλλία πραγματοποιήθηκε από στρατιώτες του Ισλαμικού Κράτους ως απάντηση στο κάλεσμα να θέσουν στο στόχαστρο τις χώρες των σταυροφόρων της διεθνούς συμμαχίας».
Βέβαια, αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η ημερομηνία που έχει αναρτηθεί στη σχετική ανακοίνωση, καθώς αναγράφεται η 25η Ιουλίου του 2016, ενώ η επίθεση σημειώθηκε σήμερα 26η Ιουλίου.

Ερωτήματα προκύπτουν, λοιπόν, σχετικά με το αν το πρακτορείο Amaq γνώριζε για το φονικό περιστατικό μία ημέρα πριν ή αν απλώς οι αρμόδιοι έκαναν λάθος στην ημερομηνία. 

Λίγη ώρα αργότερα, το πρακτορείο Amaq διόρθωσε την ημερομηνία στην ανάληψη ευθύνης και σε νεότερη ανακοίνωση, αυτή τη φορά στα αγγλικά, αναγράφεται η 26η Ιουλίου του 2016.

Την ίδια στιγμή, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το Amaq αναφέρεται σε «πηγή εσωτερικής πληροφόρησης», ενώ αρχικά έκανε λόγο για «πηγή από δυνάμεις ασφαλείας». 

Επισημαίνεται πως το κείμενο που δημοσίευσαν παραπέμπει στην ανάληψη ευθύνης για την επίθεση με εκρηκτικά που σημειώθηκε σε συναυλιακό χώρο στο Άνσμπαχ της Γερμανίας, καθώς για μία ακόμα φορά γίνεται χρήση της φράσης «στρατιώτες του Ισλαμικού Κράτους». 

Σύμφωνα με την γαλλική εφημερίδα «Le Figaro», ένας από τους δύο δράστες έχει σχεδόν ταυτοποιηθεί. Εάν η ταυτότητά του επιβεβαιωθεί, γράφει η γαλλική εφημερίδα, τότε πρόκειται για έναν «αναποφάσιστο τζιχαντιστή» καταπιεσμένο από τις τουρκικές αρχές.

Έγκλειστος από το 2015, ο τζιχαντιστής αυτός φέρεται να είχε φορέσει ηλεκτρονικό βραχιόλι τον Μάρτιο του 2016. 


Για ολιγωρία των αρχών μιλούν δημοσιεύματα 

Στο μεταξύ, προφητικό αποδείχθηκε το σημερινό πρωτοσέλιδο της γαλλικής εφημερίδα "Liberation",  υπό τον τίτλο "Η Γαλλία είναι σε πόλεμο" καθώς το Ισλαμικό Κράτος για άλλη φορά έκανε επίδειξη της δύναμής του αυτή τη φορά δείχνοντας το κτηνώδες πρόσωπό του εν ώρα λειτουργίας σε εκκλησία κοντά στην Ρουέν της Γαλλίας.

Παρά τα δρακόντεια μέτρα ασφαλείας στη χώρα του Φρανσουά Ολάντ και χωρίς ακόμη να κοπάσει η θύελλα αντιδράσεων από τις σοβαρές παραλείψεις και την αδράνεια των γαλλικών αρχών για το μακελειό στη Νίκαια, ο γαλλικός λαός βρίσκεται για μία ακόμη αντιμέτωπος με την ισλαμιστική τρομοκρατία και οι γαλλικές αρχές εμφανίζονται και πάλι εκτεθειμένες. 

Μπορεί πράγματι οι γαλλικές αρχές να είχαν λάβει δρακόντεια μέτρα ασφαλείας αφού το Ισλαμικό Κράτος είχε προειδοποιήσει επανειλημμένως ότι θα εξαπολύσει νέα τρομοκρατικά χτυπήματα στις χώρες που συμμετέχουν στον διεθνή συνασπισμό που μάχεται τους τζιχαντιστές όμως, οι δύο τρομοκράτες εισέβαλαν.... ανενόχλητοι την ώρα που ήταν σε εξέλιξη η λειτουργία στην εκκλησία του Saint-Etienne-du-Rouvray, μιας πόλης στην περιοχή " Seine-Maritime" κοντά στη Ρουέν της Γαλλίας . Επί 45 λεπτά οι δύο άνδρες κρατούσαν πέντε ομήρους υπό την απειλή μαχαιριού και μπροστά στα μάτια των πιστών "θυσίασαν" έναν καθολικό ιερέα.  Νεκρός είναι ο πάστορας Ζαν Αμέλ, 84 ετών τον οποίο αποκεφάλισαν.  

Ο γαλλικός λαός είναι και πάλι σε κατάσταση σοκ ύστερα από την βάρβαρη αυτή επίθεση, τα νέα στοιχεία όμως που βλέπουν το φως της δημοσιότητας αποκαλύπτουν ότι ο ένας εκ των δραστών μπορεί να ήταν γνωστός και μη εξαιρετέος στις γαλλικές αρχές...
Δύο γαλλικά δίκτυα υποστηρίζουν ότι ο ο ένας εκ των δύο ισλαμιστές τρομοκράτες ήταν καταζητούμενος.

Σύμφωνα με το γαλλικό δίκτυο "BFMTV", o ένας εκ των δύο δραστών φέρεται να έχει ταυτοποιηθεί. Πρόκειται για έναν άνδρα που ήθελε να γίνει τζιχαντιστής όμως τον σταμάτησαν οι τουρκικές αρχές στα σύνορα. Ο άνδρας αυτός είχε φυλακιστεί το 2015 και φόρεσε ηλεκτρονικό βραχιόλι τον Μάρτιο του 2016. Την πληροφορία αυτή είχε μεταδώσει νωρίτερα η γαλλική εφημερίδα "Le Figaro", η οποία υποστήριζε ότι ο άνδρας με την γενειάδα ήταν ένας ένας "άβουλος" τζιχαντιστής. 
Αν πράγματι ισχύουν αυτές οι πληροφορίες τότε, για ποιο λόγο οι γαλλικές αρχές δεν γνώριζαν τις ύποπτες κινήσεις του δράστη; Βεβαίως είναι προφανές κι ότι οι τουρκικές αρχές θα έπρεπε να έχουν ενημερώσει την γαλλική κυβέρνηση για τον ύποπτο άνδρα...
http://www.protothema.gr/world/article/598054/gallia-kratoun-omirous-se-ekklisia-/

Ο βίος της Αγίας Παρασκευής, πολιούχου της Κομοτηνής!

Αγία Παρασκευή ή Παρασκευή η Οσιομάρτυς ή Παρασκευή η Παρθενομάρτυς ή Παρασκευή Αθληφόρος είναι Αγία της Ορθοδόξου και Καθολικής εκκλησίας και θεωρείται προστάτιδα των ματιών. Έζησε στη Ρώμη κατά το 2ο αιώνα και υπέστη μαρτυρικό θάνατο επί ημερών Αυτοκράτορος Μάρκου Αυρηλίου.
 alt

Η Αγία Παρασκευή, πολιούχος της Κομοτηνής γιορτάζει

 

Μια μεγάλη κοσμοσυρροή και  προσέλευση των πιστών στο παρεκκλήσι στην Αγίας Παρασκευής στο κεντρικό πάρκο της πόλης εορτάστηκε η Αγία,, ενώ σήμερα ήτανε κλειστή η αγορά αφού  η Αγία Παρασκευή είναι η πολιούχος της Κομοτηνής. Θα άξιζε με την ευκαιρία να αναφερθούμε στο βίο της Παρασκευής της οσιομάρτυρος ή της παρθενομάρτυρος  Παρασκευής Αθληφόρου, μιάς Αγίας της ορθοδόξου και καθολικής εκκλησίας και προστάτιδας των ματιών. Έζησε στη Ρώμη κατά το 2ο αιώνα και υπέστη μαρτυρικό θάνατο επί ημερών αυτοκράτορος Μάρκου Αυρηλίου.

Ο βίος της

H Αγία Παρασκευή γεννήθηκε σε ένα προάστιο της Ρώμης επί Αυτοκρατορίας Αδριανού. Γονείς της ήταν ο Αγαθόνικος και η Πολιτεία, που ήσαν θεοσεβούμενοι Χριστιανοί και οικονομικά εύποροι. Για πολλά χρόνια δεν μπορούσαν να αποκτήσουν παιδί και τελικά απέκτησαν την Παρασκευή, μετά από πολλά χρόνια θερμής προσευχής. Η Αγία Παρασκευή μάλιστα γεννήθηκε ημέρα Παρασκευή και έτσι αποφάσισαν να της δώσουν το όνομα της ημέρας που γεννήθηκε. Η ανατροφή της από μικρή ηλικία έγινε με βάση Χριστιανικά πρότυπα. Έτσι από μικρή ηλικία έδειξε ιδιαίτερη κλίση προς το λόγο τουευαγγελίου και ξεχώριζε για τον ενάρετο βίο της. Παρότι το παρουσιαστικό της ήταν ιδιαίτερα θελκτικό και πολλοί εύποροι της εποχής είχαν ζητήσει την όμορφη Παρασκευή σε γάμο, αυτή αρνείτο, προτιμούσε την διακονία των γονιών της και των γειτόνων της, την προσήλωση στην προσευχή και τη μελέτη των Γραφών. Με το πέρασμα μάλιστα των ετών απέκτησε και σημαντική βιβλική κατάρτιση.
Σε ηλικία 20 ετών, η Αγία Παρασκευή έχασε τον πατέρα της. Αυτό στάθηκε σημαντικός παράγοντας στην εξέλιξη της πορείας της διότι πλέον ήταν μόνη και με αρκετά χρήματα ώστε να πραγματοποιήσει φιλανθρωπικό και ιεραποστολικό έργο που ποθούσε. Έτσι εκποιεί όλη της την περιουσία σε φτωχούς και αφιερώνει το χρόνο της στην ανακούφιση των ασθενών. Δίνεται ολοκληρωτικά στην ιεραποστολή, διδάσκει σε σπίτια γυναίκες, μικρά παιδιά, διακονεί αδυνάτους, σπεύδει για τις ανάγκες τις εκκλησίας της Ρώμης. Μάλιστα με τον καιρό επέκτεινε τη δράση και σε γειτονικά χωρία και εκκλησίες. Πλησίαζε ιδίως νέες γυναίκες, προκαλούσε συζητήσεις, ομιλούσε για το Χριστό, το παράδειγμά Του. Γρήγορα όμως έφτασε στα αυτιά του Αυτοκράτορα Αντωνίνου οι δραστηριότητες της Παρασκευής, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί ενώπιόν του. Η σεμνή και όμορφη εμφάνιση της στον Αυτοκράτορα μάλιστα λέγεται πως τον εντυπωσίασε. Αλλά και η σύνεσή της, το θάρρος της και η διαύγεια πνεύματος έγιναν αντιληπτά από τον Αντωνίνο, ο οποίος δεν ήθελε να εφαρμόσει τα μέτρα του Ρωμαϊκού νόμου σε βάρος της, όπως ορίζονταν για τους Χριστιανούς. Δοκίμασε πολλές μεθόδους ιδιαίτερα κολακευτικές για γυναίκα, αλλά τελικά έμεινε αμετακίνητη στη θέση της.
Η Παρασκευή τελικά συνελήφθη και οδηγήθηκε σε τιμωρία βασανισμού μέχρι να ομολογήσει την αποστροφή της από το χριστιανισμό. Αρχικά της έθεσαν μια πυρακτωμένη περικεφαλαία στην κεφαλή της. Εν συνεχεία και αφού δε λύγισε, ρίχτηκε στην απομόνωση. Μια οπισθοχώρηση άλλωστε θα σήμαινε μεγάλη νίκη του Αυτοκράτορος και πλήγμα ιδιαίτερα στο γυναικείο Χριστιανικό πληθυσμό που θα έβλεπε τη θερμότερη εκπρόσωπό της να αλλαξοπιστεί. Αυτή όμως αντί να λυγίσει, θεώρησε εξαιρετικό χρόνο την απομόνωση για προσευχή. Μάλιστα το βράδυ άγγελος Κυρίου ενεφανίσθη ενώπιόν της και την ελευθέρωσε από τα δεσμά της. Η Παρασκευή ενώπιον του Αυτοκράτορα πλέον πάλι, έμεινε σταθερή, ο Αντωνίνος κατάλαβε πλέον το μάταιο της προσπάθειάς του και διέταξε σε βασανισμό μέχρι θανάτου. Έτσι την οδήγησαν ενώπιον ενός καζανιού που περιείχε καυτό λάδι. Όμως εδώ αναφέρεται από τον βιογράφο της μέγα σημείο. Πως ενώ εισήχθη στο θερμό λάδι, παρέμενε ανέπαφη. Όταν το άκουσε ο Αντωνίνος δεν πίστεψε σε κάτι τέτοιο και θέλησε ο ίδιος να διαπιστώσει το αληθές, όμως πλησιάζοντας το λέβητα τα μάτια του βλάφτηκαν, όταν η Παρασκευή του έριξε λίγο λάδι στα μάτια, με αποτέλεσμα να τυφλωθεί. Η Παρασκευή όμως με θαυματουργικό τρόπο θεράπευσε τα μάτια του. Έτσι μέχρι και σήμερα θεωρείται προστάτης των ματιών. Μετά το γεγονός ο Αντωνίνος άφησε ελεύθερη την Παρασκευή. Μάλιστα από το γεγονός αυτό και έπειτα ο Αντωνίνος διατήρησε θετική για τη εποχή στάση για τους χριστιανούς και για αυτό του δόθηκε το προσωνύμιο «Ευσεβής». Έτσι η Παρασκευή επέστρεψε στο έργο της κάτι που έδωσε πολύ δύναμη στη χριστιανική κοινότητα, ιδίως δε στις γυναίκες που στο πρόσωπό της έβλεπαν ένα σπουδαίο στήριγμα.
Όμως σύντομα τον Αντωνίνο διαδέχθηκε ο Μάρκος Αυρήλιος. Μέσα στους πρώτους χριστιανούς που συνέλαβε ήταν και η Παρασκευή. Ο ίδιος, έδωσε εντολή σε δύο έπαρχους να τη βασανίσουν. Ο ένας ονομαζόταν Ασκληπιός, ήταν αυτός που την έριξε σε χώρο που φυλάσσονταν φίδια, τα οποία όμως πέθαναν όταν την πλησίασαν. Ο Ασκληπιός ταράχτηκε, πιθανώς να γνώριζε και αυτά που οι χριστιανοί μεταξύ τους συζητούσαν ή ακόμα να ήξερε τα λεγόμενα για την ίδια τη Παρασκευή. Μετά τα γενόμενα ανέλαβε δράση ο έτερος έπαρχος ονόματι Ταράσιος. Αυτός όμως της απέκοψε την κεφαλήν και έτσι βρήκε τέλος η ζωή της Αγίας και μεγαλομάρτυρος Παρασκευής. Χριστιανοί περιμάζεψαν το λείψανό της και εν καιρώ το τοποθέτησαν στη βάση του θυσιαστηρίου. Η μνήμη της τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 26 Ιουλίου.

Βιβλιογραφία


  • Μητροπολίτης Κεντρώας Αφρικής κ.κ.Ιγνάτιος, «Η Αγία Παρασκευή»,Εκδόσεις «Ο Σωτήρ», Αθήνα, 2005.