Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Εικόνες από μια... άλλη Αμερική: Όταν εκεί κυριαρχούσαν οι Ινδιάνοι HuffPost Greece

Μια Αμερική που σε τίποτα δεν θυμίζει την σημερινή της μορφή, καταγράφεται σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες, τις οποίες τράβηξε ο Edward Curtis. Στην θέση όπου τώρα υπάρχουν τεράστιοι αυτοκινητόδρομοι και μεγάλοι ουρανοξύστες, τότε υπήρχαν Ινδιάνοι και απέραντες πεδιάδες.
Ο εν λόγω φωτογράφος, γεννήθηκε το 1868 και άρχισε να τραβά φωτογραφίες το 1890. Αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ζωής του στο να απαθανατίζει το πώς ζούσαν οι τότε κάτοικοι της Αμερικής.
Στις ιστορικές φωτογραφίες που ακολουθούν, φαίνονται οι Ινδιάνοι στην καθημερινότητα τους. Το πώς ζούσαν και πώς δούλευαν. Με μόνα μέσα μετακίνησης τα άλογα και κάποιες μικρές βάρκες. Σε κάποιες εικόνες φαίνονται μάλιστα και οι καουμπόηδες που υπήρχαν στην περιοχή.
Δείτε τις ιστορικές φωτογραφίες

indian american edward curtis

indian american edward curtis

indian american edward curtis

indian american edward curtis

indian american edward curtis

indian american edward curtis

indian american edward curtis

indian american edward curtis

indian american edward curtis
indian american edward curtis
http://www.huffingtonpost.gr/2015/02/18/diethnes-amerikh-indianoi-photos_n_6705370.html

ΤΑ «ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ» ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΑΓΓΕΛΗ

Τα «βασανιστήρια» διαπόμπευσης και οι εκτιμήσεις της ΕΛ.ΑΣ για τον Βαγγέλη
Σοκαριστικές είναι οι μαρτυρίες που αποκαλύπτει υψηλόβαθμος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ., για την εξαφάνιση του 20χρονου Βαγγέλη Γιακουμάκη που εξαφανίστηκε από τα Ιωάννινα την Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου.
«Τον είχαν ακινητοποιήσει σε καρέκλα, τον τραμπούκιζαν, τον έφτυναν και τον χλεύαζαν με υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς και σχόλια», αναφέρει ο υψηλόβαθμος αστυνομικός. Σε άλλη περίπτωση που περιγράφεται σε κάποια από τις καταθέσεις, οι δράστες είχαν κάνει τον Βαγγέλη... τζουκ μποξ! Τον είχαν κλείσει σε ντουλάπα και έριχναν...  κέρματα προκειμένου εκείνος να τραγουδήσει τα άσματα που υποδείκνυαν για να τον ελευθερώσουν. Σε άλλο σημείο περιγράφεται ένα ακόμη επεισόδιο που εξελίχθηκε ενώ ο 20χρονος αγνοούμενος φοιτητής έκανε μπάνιο. Οι «εκφοβιστές» έκλεισαν το νερό και τον άφησαν για ώρα με τις σαπουνάδες! Τα παραπάνω μπορεί να φαίνονται «φυσιολογικά» σε ένα βαθμό, ως δείγματα ακραίων πειραγμάτων ανάμεσα σε μέλη παρέας αγοριών, αναφέρουν αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ, όχι όμως και στην περίπτωση του Βαγγέλη, ενός καλοσυνάτου παιδιού, με εσωστρεφή χαρακτήρα, μειωμένων ίσως αντιστάσεων, που δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει και αντιδράσει σε αυτά.
Ο Βαγγέλης ήθελε να δραπετεύσει από το «κολαστήριο» του
Ο «εξευτελισμός» του κορυφώθηκε με την απομόνωση σε δωμάτιο της φοιτητικής εστίας και την ακραία διαπόμπευσή το. Στελέχη της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων έλαβαν καταθέσεις από τους τέσσερις συμφοιτητές του 20χρονου που φαίνεται να τον κάλεσαν σε δωμάτιο, όπου άρχισαν τον ακραίο χλευαστικό τραμπουκισμό του. Οι νεαροί κορόιδευαν τον Βαγγέλη με τοπικιστικά σχόλια του τύπου: «Πρέπει να δείχνεις και να φέρεσαι σαν Κρητικός. Να είσαι σκληρός άνδρας, όπως όλοι οι συντοπίτες σου».
Αυτός ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους που ο 20χρονος ζήτησε αλλαγή δωματίου κάτι που έγινε τελικά δεκτό. Η διεύθυνση της Σχολής ενημέρωσε την οικογένειά του για την αλλαγή αλλά και για το γεγονός ότι η ψυχολογία του Βαγγέλη έδειχνε ιδιαίτερα πεσμένη. Μάλιστα, οι αρμόδιοι αξιωματικοί εξετάζουν επίσης την πιθανότητα εκτός από τον τραμπουκισμό και ξυλοδαρμό του, να υπέστη και βασανιστήρια άλλου… τύπου για τα οποία δεν είχε μιλήσει ποτέ γιατί ντρεπόταν.
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχει διατάξει έρευνα, που θα ξεκινήσει την Τρίτη (24/2/2015) προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο υπήρξαν περιστατικά βίας κατά του 20χρονου μέσα στη Σχολή Γαλακτοκομικής και ποιοι είναι οι υπαίτιοι.
Συγκινητική ανταπόκριση στο Facebook
«Αγνοείται! Βοηθήστε... Πρέπει να τον βρούμε!». Με τα λόγια αυτά συγγενείς και φίλοι απευθύνουν καθημερινά έκκληση προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες που θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμες για τον εντοπισμό του Βαγγέλη.
Οι κολλητοί του φοιτητή από την Κρήτη έδωσαν στη δημοσιότητα μέσω Facebook νέες φωτογραφίες του προκειμένου οι πολίτες να έχουν πρόσφατη εικόνα του. Στην σελίδα που δημιουργήθηκε στο Facebook στις 15 Φεβρουαρίου έχουν ήδη κάνει like δεκάδες χιλιάδες χρήστες σε μια προσπάθεια να βρεθεί μια άκρη στο πολύ μπλεγμένο νήμα της υπόθεσης εξαφάνισης του φοιτητή


Read more: http://www.newsbomb.gr/ellada/news/story/559887/ta-vasanistiria-diapompeysis-kai-oi-ektimiseis-tis-el-as-gia-ton-vaggeli#ixzz3SbGK9fPm

Η ιστορία του χαρταετού και τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας


6-15-1752-Ben-Franklin-Kite
(Σημ. Φιλίστωρος: Χρόνια πολλά σε όλους καλή Σαρακοστή, με υγεία και ειρήνη)  
Στην  αρχαιότητα, 4ο  αιώνα  π.Χ., ο  μαθηματικός  και  αρχιμηχανικός  Αρχύτας  (440-360 π.Χ.),από  τον  Τάραντα  της  Νότιας  Ιταλίας, καλός  φίλος  του  Πλάτωνα  και  οπαδός  του  Πυθαγόρα, χρησιμοποίησε  στην  αεροδυναμική  του  τον  χαρταετό  και  λέγεται  ότι  ήταν  ο  εφευρέτης  του. Ο Αρχύτας  θεωρείται  ο  τελευταίος  αλλά  και  ο  σημαντικότερος  των  Πυθαγορείων. Κείμενα  του Αρχύτα  λένε  ότι  μελέτησε  και  ο  Γαλιλαίος.
Ο χαρταετός φαίνεται να άνοιξε για πρώτη φορά τα πολύχρωμα εύθραυστα φτερά του περίπου στα 1000 π. Χ., και έκτοτε δεν έπαψε να χρωματίζει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο τον ουράνιο θόλο, από την Ανατολή έως τη Δύση. Από την Κίνα, φτιαγμένος από μετάξι και μπαμπού, με τη μορφή του δράκου που ήταν ιερό, θεϊκό σύμβολο, αντικείμενο θαυμασμού και λατρείας για τον λαό, πέταξε μακριά.
Πέταξε στην Κορέα κι από εκεί στην Ινδονησία και τη Μαλαισία, για να φτάσει στην Ιαπωνία, όπου εμπλουτίστηκε με περισσότερο έντονα χρώματα και πήρε τη μορφή των αυστηρών Σαμουράι. Στη Βόρεια Ινδία, εδώ και χιλιάδες χρόνια, οι αιθέριοι χορευτές υποδέχονται την άνοιξη, σε γιορτές που έχουν τις ρίζες τους στην ινδουιστική μυθολογία. Τον 4ο π.Χ. αι., στην αρχαία Ελλάδα, σύμφωνα με τις πηγές, ο αρχιμηχανικός Αρχύτας του Τάραντος χρησιμοποίησε στην αεροδυναμική του τον αϊτό. Παλαιότερη αναφορά θα μπορούσε να θεωρηθεί η απεικόνιση σε ελληνικό αγγείο της κλασικής περιόδου μιας κόρης που κρατά στα χέρια της λευκή σαΐτα δεμένη με νήμα, ένα είδος αϊτού δηλαδή, και την οποία ετοιμάζεται να πετάξει. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η χρήση του χαρτιού δεν ήταν ακόμη γνωστή, εικάζουμε ότι τα χρόνια εκείνα, τα όποια πειράματα ή παιχνίδια με αϊτούς θα πρέπει να τα έκαναν με πανί, αντίστοιχο με αυτό που χρησιμοποιούσαν στα πλοία έως και τα μεσαιωνικά χρόνια. Πολύ αργότερα, ο Μάρκο Πόλο, γυρίζοντας από τα ταξίδια του, φέρνει το χαρταετό στη Μεσαιωνική Ευρώπη.
  O χαρακτήρας του εξαγνισμού, τον οποίο πολλοί απέδιδαν στο πέταγμα του χαρταετού, με τον καιρό γίνεται απολαυστικό παιχνίδι, επιστημονική έμπνευση και πηγή μιας διαρκούς ικανοποίησης του ανθρώπου για την υποταγή της ύλης στα πιο ευφάνταστα και τολμηρά του όνειρα. 0 χαρταετός, στη μακραίωνη ιστορία του, χρησιμοποιήθηκε ποικιλοτρόπως: για τη μέτρηση της Θερμοκρασίας και της ταχύτητας των ανέμων, για μελέτες της ατμόσφαιρας και του ηλεκτρισμού, αλλά ακόμα και για αεροφωτογραφίσεις. Έσωσε ναυαγούς, έστειλε στρατιωτικά σήματα, κίνησε κάρα, ακόμα και αυτοκίνητα.
Στην ιστορική διαδρομή του αγαπημένου χαρταετού, συνέβησαν πολλά και διάφορα:
• Το 1749 ο Σκωτσέζος μετεωρολόγος Alexander χρησιμοποίησε χαρταετούς με θερμόμετρα,προκειμένου να καταγράψει και να μελετήσει τις θερμοκρασιακές μεταβολές σε μεγάλο υψόμετρο.
• Το 1752 ο Βενιαμίν Φραγκλίνος εκτέλεσε το διάσημο πείραμα με τον χαρταετό, προκειμένου να αποδείξει ότι οι αστραπές δεν είναι τίποτα άλλο παρά στατικός ηλεκτρισμός.
Τα χρόνια 1799-1809, ο σερ George Cayley άρχισε να πειραματίζεται με τους χαρταετούς, προκειμένου να κατασκευάσει μια μηχανή που να έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει ανθρώπους στον αέρα. Και τα κατάφερε! Το 1853 πέτυχε να πετάξει το πρώτο ανεμοπλάνο, που μπόρεσε να σηκώσει το βάρος ενός ατόμου για σαράντα ολόκληρα δευτερόλεπτα.
• Το 1833 ένας Βρετανός, αυτή τη φορά, μετεωρολόγος, χρησιμοποίησε τους χαρταετούς για να ανυψώνει ανεμόμετρα, ώστε να καταγράφει και να μελετά τις ταχύτητες των ανέμων στα διάφορα υψόμετρα.
• Το 1887 ο Ε. Β. Archibald τράβηξε τις πρώτες αεροφωτογραφίες χρησιμοποιώντας χαρταετούς
Ιστορίες για χαρταετούς…
- Κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Χαν, ένας στρατηγός χρησιμοποίησε έναν χαρταετό μ’ έναν ιδιαίτερα έξυπνο και ενδιαφέροντα τρόπο. Προκειμένου να καταλάβει με τον στρατό του ένα παλάτι, έπρεπε να σκάψει ένα υπόγειο τούνελ. Μη γνωρίζοντας, όμως, το μήκος που θα έπρεπε να έχει το τούνελ, πέταξε τον χαρταετό έως πάνω από το παλάτι, κρατώντας την άκρη του νήματος στο σημείο απ όπου Θα ξεκινούσε το τούνελ, και έτσι έκανε τους απαραίτητους σχετικούς υπολογισμούς.
-Παλαιότερα, στην Κίνα, στην Κορέα και στην Ιαπωνία, πίστευαν ότι οι χαρταετοί είχαν τη δυνατότητα να διώχνουν τα κακά πνεύματα, γι’ αυτό και το πέταγμά τους, ακόμη και σήμερα, προϋποθέτει ολόκληρη τελετουργία. Σύμφωνα με κάποια παράδοση μάλιστα, μια νύχτα ένας Ιάπωνας στρατηγός πέταξε πάνω από το στρατόπεδο των εχθρών του έναν χαρταετό γεμάτο κουδούνια, με αποτέλεσμα οι εχθροί να νομίσουν ότι τους επιτέθηκαν τα κακά πνεύματα και να το βάλουν στα πόδια.
- 0 αυτοκράτορας της Κίνας Γουέν Χσουν έκανε πειράματα πτήσεων με αετούς φτιαγμένους από μπαμπού, χρησιμοποιώντας για επιβάτες τους κρατούμενούς του. Οι τυχεροί που επιζούσαν κέρδιζαν την ελευθερία τους.
- 0 Μάρκο Πόλο περιγράφει τους χαρταετούς και τις επικίνδυνες επανδρωμένες πτήσεις τους. Πολύ γρήγορα, στην Ιαπωνία απαγορεύτηκαν οι χαρταετοί πάνω από ένα μέγεθος, ώστε να αποφεύγονται τα επανδρωμένα μοντέλα και οι κίνδυνοι που συνεπάγονταν.
Οι χαρταετοί και χώρες…
Σε κάθε χώρα, το πέταγμα του χαρταετού παίρνει μια εντελώς διαφορετική διάσταση, καθώς με διάφορους τρόπους, συσχετίζεται με τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου. Πάντως, είτε ως παιχνίδι και συνήθεια του χθες είτε ως παιχνίδι του σήμερα μα και του αύριο, το πέταγμα του χαρταετού έχει τη δύναμη, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους του έτους για κάθε χώρα, να ξεσηκώνει σε όλο τον κόσμο μικρούς και μεγάλους και να τους παρασύρει σ’ ένα διαφορετικό, αλλά πάντοτε πολύχρωμο πανηγύρι χαράς.
Για παράδειγμα, στην Κίνα διοργανώνονται κάθε χρόνο διαγωνισμοί για την ανάδειξη του πιο όμορφου χαρταετού• οι περισσότεροι από τους χαρταετούς αυτούς, όχι μόνο αναπαριστούν δράκους, ψάρια, πουλιά και άλλα αιώνια σύμβολα της μακρινής Ανατολής, αλλά συχνά έχουν ενσωματωμένες σφυρίχτρες ή σωλήνες που μπορούν να βγάζουν μουσικούς ήχους χάρη στον αέρα που περνά από μέσα τους, δημιουργώντας έτσι ένα μαγευτικό υπερθέαμα εικόνας και ήχου.
Στην Οσάκα της Ιαπωνίας, κάθε χρόνο, την Πέμπτη ημέρα του Μαίου, οι μικροί Ιάπωνες περιμένουν με αγωνία το Κοντομόνο—χι ή αλλιώς τη Μέρα των Παιδιών. Εκείνη την ημέρα, οιοικογένειες που έχουν μικρούς γιους συνηθίζουν να ανεμίζουν στον κήπο πολύχρωμες κορδέλες και πελώριους χαρταετούς σε σχήμα κυπρίνου, που τους έχουν δέσει σ’ ένα μεγάλο στύλο από μπαμπού μ’ έναν ανεμόμυλο στην κορυφή του. Οι γιρλάντες και οι χαρταετοί-κυπρίνοι συμβολίζουν την οικογένεια: ο πρώτος χαρταετός τον πατέρα, ο δεύτερος τη μητέρα και ο τρίτος το παιδί-γιο. 0 κυπρίνος είναι ένα δυνατό και γερό ψάρι, γνωστό για την ενεργητικότητα και την αποφασιστικότητά του, καθώς κολυμπάει κόντρα στο ρεύμα και πετάγεται ψηλά πάνω από την επιφάνεια του νερού. Έτσι, ο κυπρίνος αποτελεί ένα καλό παράδειγμα για τους μικρούς Ιάπωνες, που πρέπει να μάθουν και εκείνοι να ξεπερνούν κάθε εμπόδιο της ζωής με δύναμη και αποφασιστικότητα.
Ωστόσο, μια από τις πιο εντυπωσιακές γιορτές των αιθέριων αιώνιων χορευτών πραγματοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια στη Βόρεια Ινδία και παίρνει μοναδικές διαστάσεις στη γιορτή “Basant” η γιορτή γίνεται για την υποδοχή της άνοιξης κάθε Φεβρουάριο στη Λαχώρη στο σημερινό Πακιστάν και αντανακλά παγανιστικές συνήθειες του παρελθόντος. Πρόκειται για ένα ξέφρενο γλέντι, το οποίοπροσμένουν με μεγάλη ανυπομονησία μικροί και μεγάλοι. Σε αυτή τη γιορτή, όλοι λαχταρούν να κατακτήσουν με τον χαρταετό τους τον ουρανό, πράγμα που θα τους εξασφαλίσει η χρήση των πιο καλών υλικών, και ιδιαίτερα του ανθεκτικότερου σπάγγου, ο οποίος επικαλύπτεται με σκόνη γυαλιού. Μαζί με τα υλικά, αυτό που καθορίζει τη νίκη είναι η έξυπνη άμυνα, οι δυναμικές επιθέσεις και οι επιδέξιοι χειρισμοί που γίνονται κυρίως από τις ταράτσες των σπιτιών.
Η ομορφιά που προσφέρουν την ημέρα οι εκατομμύρια πολύχρωμοι χαρταετοί συνεχίζεται και τις νύχτες, καθώς συνεχίζεται και το παιχνίδι, με ολόλευκους χαρταετούς, λουσμένους όχι μόνο στο φως του φεγγαριού, αλλά και στο φως που πλημμυρίζει την πόλη, ειδικά για την περίσταση
Χαρταετών ονόματα…
Στα αγγλικά, η λέξη «Kite» είναι συγχρόνως το όνομα ενός υπέροχου πουλιού.
Στα ιαπωνικά, η λέξη «taco» σημαίνει «χταπόδι». Προφανώς, οι Ιάπωνες επέλεξαν αυτό το όνομα για τον χαρταετό τους, επειδή μοιάζει με χταπόδι, καθώς πετά με τη βοήθεια πολλών νημάτων, τα οποία εξασφαλίζουν την κίνηση τού συνήθως περίπλοκου σχήματός του.
Στα μεξικανικά, η λέξη «papalote», σημαίνει ταυτόχρονα «πεταλούδα»
Στα γερμανικά, η λέξη «Drachen» σημαίνει «δράκος». Προφανώς, η ονομασία αυτή καθιερώθηκε από τα χρόνια που οι γερμανικοί χαρταετοί είχαν μορφή άγριων ζώων που εκτόξευαν φωτιά από τα στόματά τους.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα ονόματα των χαρταετών δεν είναι διαφορετικά μόνο από χώρα σε χώρα, αλλά πολλές φορές και από περιοχή σε περιοχή μέσα στην ίδια χώρα. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα, τον χαρταετό στη Θράκη τον λέμε και πετάκι, στα Επτάνησα και Φύσουνα, ενώ γενικά τους εξάγωνους αϊτούς τους λέμε και σμυρνάκια. Για τα ελληνικά κούλουμα, ο χαρταετός κατασκευαζόταν πάντα από τα ίδια τα παιδιά, με ή χωρίς τη βοήθεια των δικών τους, με απλά υλικά, όπως χαρτί, καλάμι ή λεπτό πηχάκι, σπάγγο και εφημερίδες και με περισσεύματα από τις αποκριάτικες κορδέλες.
Πηγές

Έξι περίεργες ιστορίες εξαφάνισης

του Νικόλα Γεωργιακώδη

Οι εξαφανίσεις ανέκαθεν ιντρίγκαραν το μυαλό του κόσμου και αποτελούσαν υλικό για κάθε λογής σενάρια επιστημονικής (και μη) φαντασίας. Μερικές υπήρξαν περισσότερο διαβόητες από άλλες, κυρίως λόγω του μυστηριώδους χαρακτήρα τους αλλά και τις πλήρους αδυναμίας των αρχών να βγάλουν μια άκρη. Παρακάτω ακολουθούν έξι χαρακτηριστικά παραδείγματα «διάσημων» εξαφανίσεων οι οποίες παραμένουν μέχρι σήμερα άλυτες. Λέτε να φταίνε οι εξωγήινοι; Το πλήρωμα του Mary Celeste Πρόκειται ίσως για το πιο κλασσικό παράδειγμα εξαφάνισης πλοίου και πληρώματος. Είναι Νοέμβριος του 1872 και το πλοίο Mary Celeste σαλπάρει για Ευρώπη μεταφέροντας οινόπνευμα, σανό και κάρβουνο. Στο πλοίο βρίσκονται ο καπετάνιος του, Benjamin Briggs μαζί με την σύζυγό του, την μικρή του κόρη και ένα πλήρωμα επτά ανδρών. Στις 5 Δεκεμβρίου του 1872, το πλοίο Dei Gratia συναντά το Mary Celeste να πλέει κοντά στηνΠορτογαλία και ο καπετάνιος του Dei Gratia ο οποίος γνώριζε τον Benjamin Briggs, πλησιάζει το καράβι. Έντρομος διαπιστώνει ότι το πλήρωμα λείπει, ενώ το πλοίο βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και δεν υπάρχουν σημάδια επίθεσης ή μάχης. Τα μόνο αντικείμενα που έλειπαν ήταν το ημερολόγιο του καπετάνιου, το ρολόι και οι… επιβαίνοντες. Μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί κάποια λογική εξήγηση για το τι απέγινε το πλήρωμα. Φόβος και παράνοια στο Λας Βέγκας Θα αναρωτηθείτε τι σχέση έχει ο τίτλος της σουρεαλιστικής κωμωδίας του Τέρυ Γκίλιαμ με μια υπόθεση εξαφάνισης. Και όμως, ο Oscar Zeta Acosta, ο άνθρωπος πάνω στον οποίο βασίστηκε ο Hunter S. Thompson για να πλάσει την επική φιγούρα του δικηγόρου «Γκόνζο» στην ταινία «Φόβος και Παράνοια», εξαφανίστηκε μυστηριωδώς το 1974, ενώ ταξίδευε προς το Μεξικό. Το Μάιο του 1974 ο Acosta τηλεφώνησε στο γιο του και του είπε ότι «ετοιμαζόταν να μπει σε ένα σκάφος γεμάτο με άσπρο χιόνι». Ο γιος του αργότερα είπε στους δημοσιογράφους ότι «το πτώμα του δεν βρέθηκε ποτέ, αλλά υποθέτουμε ότι, με τους ανθρώπους που συσχετιζόταν, θα έμπλεξε σε καβγά και θα κατάφερε να σκοτωθεί». Η ηθοποιός εξαφανίζεται Η Jean Spangler υπήρξε την δεκαετία των ‘40s μια πολλά υποσχόμενη και πανέμορφη ηθοποιός. Τον Οκτώβριο του 1949, η Spangler φεύγει από το σπίτι της στο Los Angeles στις 17:00 το απόγευμα αφήνοντας την κόρη της μαζί με την νύφη της και λέγοντας τους ότι επρόκειτο να συναντήσει τον πρώην σύζυγο της, για να συζητήσουν για την διατροφή της κόρης της. Το τελευταίο άτομο που την είδε, ήταν ένας υπάλληλος καταστήματος κοντά στο σπίτι της, ο οποίος ανέφερε ότι του φάνηκε να περιμένει κάποιον. Την επόμενη ημέρα η νύφη της πήγε στην αστυνομία να δηλώσει την εξαφάνιση. Η τσάντα της βρέθηκε δύο μέρες αργότερα κοντά στο Griffith Park στο Los Angeles και περιείχε ένα περίεργο σημείωμα που έγραφε στον «Kirk» ότι πήγαινε να επισκεφτεί τον «Dr Scott». Κανένα από τα δύο ονόματα δεν έλεγε κάτι ούτε στην οικογένειά της ούτε στην αστυνομία. Η απαγωγή του Bobby Dunbar Στις 23 Αυγούστου 1912, ο 4χρονος Bobby Dunbar εξαφανίζεται κατά την διάρκεια μιας εκδρομής στην λίμνη Σουέιζ στην Λουιζιάνα. Ύστερα από 8 μήνες έρευνας, η αστυνομία ισχυρίζεται ότι βρήκε το χαμένο παιδί στα χέρια ενός άντρα εν ονόματι Γουίλλιαμ Κάντρελ. Οι γονείς του παιδιού αναγνώρισαν τον γιο τους και ο Κάντρελ κατηγορήθηκε για απαγωγή και αργότερα καταδικάστηκε. Η επιστροφή του παιδιού στην οικογένεια, γιορτάστηκε από όλη την πόλη σε μια μεγάλη παρέλαση. Λίγους μήνες μετά, μια γυναίκα με το όνομα Τζούλια Άντερσον, ισχυρίζεται ότι το παιδί που βρέθηκε δεν είναι ο Μπόμπυ, αλλά ο γιός της! Ο Τύπος κατέκρινε την Άντερσον ως αναξιόπιστη και αμφιβόλου ηθικής, με αποτέλεσμα το δικαστήριο να απορρίψει το αίτημά της για την επιμέλεια του παιδιού. Το παιδί που μεγάλωσε ως Μπόμπυ απέκτησε τέσσερα παιδιά και πέθανε το 1966. Μερικά χρόνια μετά τον θάνατό του, μία από τις εγγονές του ξεκίνησε την δικιά της έρευνα πάνω στο μυστήριο. Για να καταλήξει το 2004, στο ότι το παιδί που βρέθηκε μπορεί και να μην ήταν όντως των Dunbar. Η μοίρα του «πραγματικού» Boby Dunbar ίσως παραμένει μέχρι και σήμερα άγνωστη... Η εξαφάνιση ενός μαφιόζου Αφεντικό του μεγαλύτερου συνδικάτου των ΗΠΑ και «κολλητός» της Μαφίας, ο Jimmy Hoffa δεν ήταν από αυτούς που θα έλεγε κανείς «καλά παιδιά». Έχοντας εκτίσει ποινή τεσσάρων ετών για οικονομικά εγκλήματα που έκανε ενώ υπήρξε πρόεδρος του συνδικάτου των φορτηγών, ο Hoffa με το που βγήκε από τη φυλακή κατάφερε να κλέψει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από τα ταμεία του σωματείου. Δύο εβδομάδες αφού η απάτη είδε το φως της δημοσιότητας, ο ίδιος εξαφανίστηκε από προσώπου γης. Η Αστυνομία έκανε λόγο για μαφιόζικη δουλειά από τους «ανταγωνιστές» του Anthony (Tony Jack) Giacalone και Anthony (Tony Pro) Provenzano, οι οποίοι όμως αρνήθηκαν να παραδεχτούν ότι είχαν συναντηθεί μαζί του την ημέρα της εξαφάνισής του, στις 30 Ιουλίου του 1975. Οι έρευνες της Αστυνομίας για να βρεθεί η σωρός του παρέμεναν άκαρπες. Στις 19 Ιουνίου του 2013, το FBI ανακοίνωσε ότι σταματά τις έρευνες για τον εντοπισμό του. Ο άγνωστος D.B. Cooper Μέχρι σήμερα κανείς δεν γνωρίζει το πραγματικό του όνομα, όμως στις 24 Νοεμβρίου του 1974, όλοι στην Αμερική μιλούσαν για τον μυστηριώδη τύπο που αυτοαποκαλείτο D.B. Cooper και κατάφερε να παγιδεύσει την πτήση 305 των Αμερικάνικων Αερογραμμών, απειλώντας ότι θα πυροδοτήσει έναν εκρηκτικό μηχανισμό που έκρυβε στη βαλίτσα του. «Θα σας ζητήσουμε να παραμείνετε σε επιφυλακή μέχρι να συνεννοηθούμε με τον φίλο μας», είπε εκείνη την μέρα ο πιλότος του αεροπλάνου στο Κέντρο Ελέγχου του Seattle αφού αυτό προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο. Όταν ο Cooper έλαβε τα 200.000 δολάρια και τα αλεξίπτωτα που ζήτησε, απαίτησε το αεροπλάνο να τον πάει στο Μεξικό. Επίσης, ζήτησε να παραμείνει ανοικτή η πίσω πόρτα και το αεροπλάνο να πετάξει αργά και χαμηλά. Στα μέσα της διαδρομής, ο Cooper πήδηξε από την πίσω πόρτα και χάθηκε στην νύχτα. Παρά το γεγονός ότι το αεροπλάνο ακολουθούσαν πέντε τζετ, κανείς δεν κατάφερε να δει αν ο Cooper όντως πήδηξε από αυτό. Αν και το FBI υποστηρίζει ότι ο τρομοκράτης δεν θα μπορούσε να επιβιώσει από το άλμα, κυκλοφόρησε ένα σκίτσο του το 2007 ελπίζοντας να κλείσει την υπόθεση. Μάταια. Δημοσίευση | 28 Φεβρουαρίου 2014

Διαβάστε περισσότερα στο: http://www.in2life.gr/features/notes/article/320411/exi-perierges-istories-exafanishs.html?singlepage=1
Πηγή: www.in2life.gr

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΑΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ

Η Καθαρά Δευτέρα είναι το τέλος των Απόκρεω και η πρώτη μέρα της Σαρακοστής.
Η λέξη Καθαρή εκκλησιαστικά σημαίνει το ξεκίνημα της κάθαρσης των Χριστιανών που αρχίζει με νηστεία.
Από την Καθαρά Δευτέρα ξεκινάει η νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Απαραίτητα στοιχεία της αποκριάς θεωρούνται τα κούλουμα και ο χαρταετός.
Με τον όρο κούλουμα, εννοούμε τη μαζική έξοδο του κόσμου στην ύπαιθρο και τον εορτασμό της Καθαράς Δευτέρας έξω στην φύση.
Τα κούλουμα είναι γνωστά και σαν κούλουμπα, κούμουλες, κουμουλάθες ή κούμουλα. Είναι ένα παραδοσιακό λαϊκό πανηγύρι
Σύμφωνα με τον πατέρα της ελληνικής λαογραφίας Νικόλαο Πολίτη η προέλευση της λέξης είναι λατινική, από το cumulus που εκτός από την σημασία του σωρού, σημαίνει και την αφθονία, το περίσσευμα, το πέρας, αλλά και τον επίλογο.
Η γιορτή της Καθαράς Δευτέρας θεωρείται ο επίλογος των βακχικών εορτών της αποκριάς, οι οποίες ουσιαστικά αρχίζουν την Τσικνοπέμπτη και τελειώνουν την Καθαρά Δευτέρα.
Σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδος την Καθαρά Δευτέρα καθαρίζουν ό,τι απόμεινε από τα μη νηστίσιμα φαγητά της αποκριάς, διότι και τέτοιου είδους λιχουδιές γεύονται μερικοί, αντί για λαγάνες, χαλβά, ελιές και πίκλες που προτιμούν οι πιο πολλοί, σαν αποτοξίνωση από τα πλούσια φαγοπότια της αποκριάς.
Σε άλλα μέρη της Ελλάδας, όπως π.χ. στην Ήπειρο, οι νοικοκυρές καθαρίζουν τις κατσαρόλες και όλα τα χάλκινα σκεύη από τα λίπη της αποκριάς με ζεστό σταχτόνερο μέχρι ν' αστράψουν και βάφουν άσπρα τα πεζοδρόμια.
Αντίθετα άλλοι βάφουν μαύρα τα πρόσωπά τους με καπνιά ή μπογιά παπουτσιών, καθώς χορεύουν και μεθούν όλη την ημέρα σε υπαίθριες συγκεντρώσεις.
Απαραίτητο συμπλήρωμα της Καθαράς Δευτέρας αποτελεί το πέταγμα του χαρταετού, του αστεριού στα ψηλώματα.
Τους χαρταετούς τους κατασκεύαζαν παλιά μόνοι τους με καλάμια και χαρτί. Ήθελαν μαστοριά στο ζύγισμα. Αν δεν τα κατάφερνες να τα ζυγιάσεις χαρταετό ψηλά δεν έβλεπες.
Με το χαρταετό πέταγαν μακριά κάθε έγνοια του χειμώνα, με τον ερχομό της άνοιξης.
Καθαρά Δευτέρα έθιμα στην Ηλεία
Η Καθαρά Δευτέρα γιορτάζεται στην εξοχή με νηστίσιμα,
που δεν κόβουν λίξα και κρασί, γι' αυτό και γυρίζουν μεθυσμένοι
(όπως λέγαν στο Χάβαρι).
Τα κοινά έθιμα είναι το άζυμο ψωμί δηλαδή η λαγάνα και τα λογιών νηστίσιμα φαγώσιμα (μαρουλάκια, κρεμύδια και σκόρδα, ταραμάς, ελιές, φασολάδες λευκές, βοβριά κ.α.).
Στον τόπο μας τα βρασμένα κουκιά ήταν σήμα κατατεθέν της ημέρας. Οι νοικοκυρές ζύμωναν ψωμί λιζό, την μπουγάτσα. Πάμε να χαλάσουμε τα Κούλουμα, λέγαν οι Καρδαμαίοι.
Η προετοιμασία εκεί αρχίζει από τους μπακάληδες που πουλούν βρασμένα κουκιά με ρίγανη και όλα τα νηστίσιμα. Τόση ήταν η κίνηση στον καρδαμά τότε, που οι έμποροι και οι καταστηματάρχες ζήτησαν να καθιερωθεί η ημέρα αυτή ως αργία και ημέρα πανηγυριού. Ο Πρόεδρος συγκαλεί Κοινοτικό Συμβούλιο.
Στις 28-2-1954 καθορίζεται η αργία και το πανηγύρι, με όλα τα σχετικά καταστήματα να εξυπηρετούν τους πανηγυριστές και δημιουργεί αγροτική παρέλαση, με ανθοστολισμένα "άρματα" και μεταμφιεσμένους.
Οι Αγραπιδοχωρήτες που εγκαταστάθηκαν στην Ηλεία έφτιαχναν και τα αλμυροκούλουρα. Οι κοπέλες αν με το μακαρόνι της Τυρινής δεν έβλεπαν στον ύπνο τους ποιον θα πάρουν για άνδρα, τότε την Καθαρά Δευτέρα έτρωγαν αλμυροκούλουρα, και δεν έπιναν καθόλου νερό για να πάει ο μέλλον σύζυγός τους στο όνειρό τους, να τους δώσει νερό να ξεδιψάσουν.
Έλεγαν: "Τρώνε την αλμυροκουλούρα για να δούνε ποιον θα πάρουνε" . Το έθιμο αυτό υπάρχει σε πολλές περιοχές.
Αλλού την παραμονή της Καθαράς Δευτέρας οι γυναίκες έβγαζαν βορβούς. Πρόσεχαν ο πρώτος να είναι ο μεγαλύτερος. Τον τοποθετούσαν με τα φύλλα του το πρωί της Καθαράς Δευτέρας στην πόρτα του σπιτιού. Το βράδυ τον έβγαζαν στη μαλάθα του ψωμιού μέχρι το Πάσχα, για να είναι φτούρια το ψωμί του σπιτιού.
Την ημέρα αυτή ήταν συνήθεια να μαζεύονται οι περισσότεροι σε συγκεκριμένους τόπους, για να γιορτάζουν τα "Κούλουμα".
Οι Σαβαλαίοι πήγαιναν σε τόπο γεμάτο από Σπέντζες, στην Σπετζολουλουδιά.
Οι Αμαλιαδαίοι διάλεγαν την Φραγκαβίλα.
Στην περιοχή αυτή λάμβαναν χώρα και κάποια δρώμενα.
Το κάψιμο του Καρνάβαλου, ο γάμος και η κηδεία, οι γαϊδουροδρομίες και άλλα παιχνίδια, που τα συνόδευαν μουντζουρώματα και αλευρώματα κ.α.
Με την Καθαρο-Δευτέρα ξεκινούσε η Μεγάλη Σαρακοστή, οι πρώτες τρεις μέρες επέβαλαν αυστηρή νηστεία. Όχι μόνο δεν έτρωγαν λάδι οι νηστικοί, μόνο νερό έπιναν.
Το βράδυ λίγες σταφίδες να ξεγελάσουν την σφοδρή πείνα τους.
Έτσι θεωρούσαν τον εαυτό τους άξιο της θείας Κοινωνίας με την λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων, την Τετάρτη που ακολουθούσε.
Άξιοι για την θεία Κοινωνία, αλλά και το αντάλλαγμα της σοβαρό.
Κι αυτό φόβιζε προπάντων τις γριές. Έτσι δεν μπορούσαν να ευχαριστηθούν την Τυρινή (Τουρνή) με τα καλούδια της.
Η κατάσταση αυτή γέννησε την παροιμία: Όσο συλλογάται η γριά το Τρίμερο, μαύρη Τουρνή (Τυρινή) την πάει.

Πώς να φτιάξετε τον δικό σας χαρταετό

 
Για χαρταετό σε σχήμα διαμαντιού θα χρειαστείτε:
- Σπάγγο
- Κόλλα ή κολλητική ταινία
- Ανθεκτικό χαρτί (102cm x 102cm)
- Δύο ανθεκτικές βέργες από καλάμι ή ελαφρύ ξύλο. Η μία πρέπει να έχει μήκος 90cm και η άλλη 102cm
- Μαρκαδόρους και μπογιές για να διακοσμήσετε τον χαρταετό σας.

Οδηγίες:
1. Τοποθετήστε την μικρότερη βέργα οριζοντίως και κάθετα επί της μακρύτερης βέργας σχηματίζοντας έναν σταυρό. Η μικρή βέργα πρέπει δεν πρέπει να τοποθετηθεί ακριβώς στο μέσο της μεγαλύτερης αλλά ψηλότερα, ενώ τα άκρα της μικρής βέργας πρέπει να απέχουν ακριβώς το ίδιο από την ένωσή τους με την μεγαλύτερη βέργα.
2. Δέστε γερά μεταξύ τους τις δύο βέργες.
3. Στα τέσσερα άκρα του σταυρού που σχηματίστηκε φτιάξτε εγκοπές αρκετά βαθιές ώστε να μπορείτε να περάσετε από μέσα τον σπάγγο που χρησιμοποιείτε. Περάστε σπάγγο μέσα από τις τέσσερις εγκοπές. Κάντε μια θηλιά στο πάνω μέρος του σταυρού με τον σπάγγο και στερεώστε τον δένοντάς τον γύρω από την βέργα. Τεντώστε τον σπάγγο τραβώντας τον από το κάτω μέρος του σταυρού και κάντε και εκεί μια θηλιά. Ο σπάγγος πρέπει να είναι τεντωμένος, αλλά όχι τόσο ώστε να λυγίζει τις βέργες. Στερεώστε καλά τον σπάγγο κόψτε το κομμάτι που σας περίσσεψε.
4. Απλώστε το χαρτί πάνω στον σταυρό. Κόψτε το γύρω γύρω αφήνοντας περιθώριο 2-3cm. Διπλώστε τις άκρες αυτές (το περιθώριο) γύρω από τον τεντωμένο σπάγγο και κολλήστε το με ταινία ή κόλλα ώστε το χαρτί να είναι τεντωμένο.
5. Κόψτε ένα κομμάτι σπάγγου περίπου 122cm και δέστε την μια άκρη στην θηλιά στο επάνω μέρος του σταυρού και την άλλη στην θηλιά στο κάτω μέρος του σταυρού. Κάντε μια θηλιά στον σπάγγο αυτό, ακριβώς πάνω από την ένωση των βεργών. Από αυτήν την θηλιά θα περάσει η καλούμπα.
6. Με ένα κομμάτι σπάγγο στον οποίο θα δέσετε κορδέλες σε απόσταση περίπου 10cm η μία από την άλλη θα φτιάξετε την ουρά του χαρταετού. Στερεώστε την ουρά στην θηλιά στο κάτω μέρος του σταυρού.
7. Διακοσμήστε τον χαρταετό σας.
Ο χαρταετός σας είναι έτοιμος!

Συνταγή λαγάνας

 
Τα υλικά που χρησιμοποίησα φτιάχνουν 4 λαγάνες
• 600 γραμμάρια (περίπου) αλεύρι για όλες τις χρήσεις
• 450 ml (περίπου) χλιαρό νερό
• 1,5 κουταλάκι ζάχαρη
• 1,5 κουταλάκι αλάτι
• 1 φακελάκι ξερή μαγιά
• σουσάμι
Ας δούμε όμως πως γίνονται…
Αρχικά βάζουμε σε μια λεκανίτσα τη μαγιά μας με 150 ml χλιαρό νερό και την ανακατεύουμε. Στη συνέχεια προσθέτουμε τη ζάχαρη, το αλάτι και 100 γραμμάρια αλεύρι και ανακατεύουμε με μια ξύλινη κουτάλα για να γίνει χυλός. Το σκεπάζουμε με μια πετσέτα και το αφήνουμε κοντά σε θερμό μέρος για να φουσκώσει και να διπλασιαστεί. Εγώ το άφησα περίπου 45 λεπτά.
Στη συνέχεια θα προσθέσετε περίπου 500 γραμμάρια αλεύρι και περίπου 350ml χλιαρό νερό και θα αρχίσετε το ζύμωμα. Το περίπου έχει τη λογική του “όσο σηκώσει” που λέγανε πολύ σοφά παλιότερα. Ουσιαστικά χρειάζεστε μια ζύμη που δε κολλάει και μπορείτε να την ανοίξετε με τον πλάστη.
Αφού τελειώσετε με το ζύμωμα, θα χωρίσετε τη ζύμη σας σε 4 μπάλες που θα τις ανοίξετε με τον πλάστη σε λεπτό φύλλο στο σχήμα της λαγάνας. Επειδή πιάνουν πολύ χώρο και δεν ξέρω αν έχετε τόσα ταψιά, μπορείτε να τις απλώσετε σε λαδόκολες αν θέλετε.
Κι εδώ αρχίζει το στάδιο της… διακόσμησης. Αυτό σημαίνει πως θα αρχίσετε να πιέζετε με τα δάχτυλα σας το φύλλο σε διάφορα σημεία ώστε να γίνουν τα γνωστά βαθουλώματα της λαγάνας. Στη συνέχεια με ένα πινέλο θα αλείψετε χλιαρό νερό στην επιφάνεια και θα πασπαλίσετε το σουσάμι. Το νερό βοηθάει το σουσάμι να κολλήσει στο ζυμάρι μας.
Θα αφήσετε τις λαγάνες να φουσκώσουν μια ωρίτσα και στη συνέχεια θα τις φουρνίσετε μέχρι να αρχίσουν να αλλάζουν χρώμα (μη τις αφήσετε πολύ ώρα και καούν). Πριν τις βάλετε στο φούρνο καλό είναι να τις τρυπήσετε σε μερικά σημεία με ένα πηρούνι.
Το τελικό στάδιο είναι να τις αλείψετε ξανά με νερό όπως είναι ζεστές και να βάλετε πάνω από το ταψί μια πετσέτα για να “ιδρώσουν”. Αυτό βοηθάει στο να μαλακώσουν.

Η κυρά Σαρακοστή

 
Σαράντα μέρες κράταγε η νηστεία πριν το Πάσχα. Τις τρεις πρώτες μάλιστα μερικές γυναίκες δεν έβαζαν στο στόμα τους τίποτα, ούτε καν ψωμί ή νερό και την τέταρτη έτρωγαν μόνο ειδικά φαγητά - καρυδόπιτα, σούπα με φασόλια, πετιμέζι. Πόσο αργά περνούσε η σαρακοστή για όσους νήστευαν και νήστευαν οι περισσότεροι.
Η "κυρά Σαρακοστή" ήταν το ημερολόγιό τους. Την παρίσταναν ως καλογριά. Έπαιρναν μια κόλλα χαρτί και σχεδίαζαν μια γυναίκα. Δεν της έκαναν στόμα γιατί συνέχεια νήστευε και τα χέρια της ήταν σταυρωμένα γιατί όλο προσευχόταν.
Είχε 7 πόδια, τις 7 βδομάδες της Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν και ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σαββάτο. Στη Χίο το έβαζαν μέσα σε ένα ξερό σύκο ή σε ένα καρύδι και όποιος το έβρισκε πίστευαν πως θα ήταν καλότυχος.
Αλλού την έκαναν και πάνινη την "κυρά Σαρακοστή" τους και τη γέμιζαν με πούπουλα. Στον Πόντο έπαιρναν μια πατάτα ψημένη ή ένα κρεμμύδι, έμπηγαν 7 φτερά κότας, το έδεναν στο ταβάνι και κρεμόταν όλη τη Σαρακοστή. Κάθε βδομάδα έβγαζαν και ένα φτερό. Ο "κουκουράς", έτσι το έλεγαν, ήταν ο φόβος των παιδιών.

ΚΑΛΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ



Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovoion.com/products/%20%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%B5%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%B1%3A%20%CF%84%CE%B1%20%CE%B5%CE%B8%CE%B9%CE%BC%CE%B1%20%CF%84%CE%B7%CF%83%20%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%83%20%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%83/

Τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας. Η μέρα γέφυρα ανάμεσα στο χειμώνα και την άνοιξη

Παραδόσεις που χάνονται στα βάθη των αιώνων, νηστεία και μοναδικές αγιορείτικες συνταγές. Ανακαλύπτουμε το γαστρονομικό πολιτισμό της Καθαράς Δευτέρας (pics)
Γιατί το ψωμί της Καθαράς Δευτέρας είναι άζυμο; Ποιο έθιμο επιβάλει αυτή την ημέρα να τρώμε χαλβά και γιατί τα περισσότερα από τα πιάτα στα Κούλουμα είναι ωμά και όχι μαγειρεμένα; Ταξιδεύουμε στην παράδοση της τελευταίας μέρας των Αποκριών, που σηματοδοτεί παράλληλα και την πρώτη μέρα της νηστείας για την ορθοδοξία.
Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας είναι μοναδικό και ξεχωριστό από οποιαδήποτε άλλη γιορτή. Προσπαθώντας να ξετυλίξουμε το νήμα της παράδοσης σωστά και από την αρχή, βρεθήκαμε στα στενά σοκάκια του Ψυρρή και συγκεκριμένα στην οδό του Αγίου Δημητρίου και περάσαμε το κατώφλι ενός υπέροχου νεοκλασικού. Πρόκειται για το πρώτο Μουσείο Γαστρονομίας στην Ελλάδα, στο οποίο αποφασίσαμε να απευθυνθούμε για να μάθουμε περισσότερα για τις γαστρονομικές παραδόσεις της μεγαλύτερης γιορτής των Αποκριών.

Εκεί μας υποδέχτηκε ο ιδρυτής του Μουσείου Γαστρονομίας, Κωνσταντίνος Ματσουρδέλης, με τον οποίο και αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε την παράδοση σε ό, τι αφορά το φαγητό, το τριήμερο των Αποκριών και δη την αυτή καθεαυτή την ημέρα που γιορτάζουμε αυτό που λέμε Κούλουμα.
Το κτίριο επιλέχτηκε στου Ψυρρή, για να είναι στα φυσικά όρια ενός κομβικού χώρου της ελληνικής γαστρονομίας, της Βαρβάκειου αγοράς

Η μοναστηριακή διατροφή

Η συμβολή του μουσείου έμοιαζε να είναι καθοριστική και η παρουσία μας εκεί, ακριβώς τη στιγμή που έπρεπε. Το γευστικό μουσείο δεν έχει μόνιμες εκθέσεις. Οι περιοδικές του εκθέσεις εστιάζουν κάθε φορά σε ένα από τα δεκάδες χιλιάδες θέματα που ενώνουν το φαγητό με τον πολιτισμό. Αυτή τη φορά, για καλή μας τύχη, η έκθεση πραγματευόταν τη μοναστηριακή κουζίνα και διατροφή στο Άγιο Όρος.
Η έκθεση για τη μοναστηριακή διατροφή θα είναι ανοιχτή στο κοινό ως τις 23 Μαρτίου
Η ιδανική αφορμή για να μάθουμε πώς λειτουργεί η νηστεία, να ανακαλύψουμε τα μυστικά πίσω από τα πιάτα χωρίς ζωικά προϊόντα ή ακόμη και χωρίς λάδι και να καταλάβουμε τη σημασία της Καθαράς Δευτέρας για την είσοδο των πιστών στην περίοδο της νηστείας της Σαρακοστής. Η ομάδα που κρύβεται πίσω από το Μουσείο, νέοι άνθρωποι που ξεκίνησαν με μια ιδέα και κατέληξαν να στηρίζουν στους ώμους τους ένα μεγαλεπήβολο εγχείρημα - ο κ. Ματσουρδέλης μας ανέφερε πως πρόκειται για μια προσπάθεια που βασίζεται καθαρά στην ιδιωτική πρωτοβουλία - ήρθαν σε επαφή με τους μοναχούς και διάλεξαν με προσοχή ένα, ένα τα κομμάτια που απαρτίζουν τη μοναστηριακή διατροφή. Από τον περιβολάρη, τον κτηνοτρόφο, τον ψαρά, αλλά και τον τρόπο μαγειρέματος και διαχείρισης των βασικών υλικών της μοναστηριακής διατροφής, η έκθεση του μουσείου δίνει μια σφαιρική εικόνα της μοναχικής ζωής και του ρόλου της λιτής διατροφής στο Άγιο Όρος. 
Με ξεναγό το κινητό μας τηλέφωνο
Κάναμε μια βόλτα στην έκθεση και είδαμε πως ακριβώς οι μοναχοί καταφέρνουν ανά τους αιώνες να είναι αυτάρκεις σε γεωργικά προϊόντα, αλλά και τον τρόπο που επεξεργάζονται την πρώτη ύλη - κατά κύριο λόγο το σιτάρι, την ελιά και το κρασί - ώστε να δημιουργούν την ξεχωριστή, λιτή, αλλά αξιοθαύμαστη κουζίνα τους. Στην ξενάγησή μας, μάς βοήθησε άλλη μια καινοτομία του χώρου. Το Μουσείο Γαστρονομίας συνεργάστηκε με μια ομάδα φιλόδοξων Ελλήνων νέων, που σχεδίασαν μια εφαρμογή για έξυπνα κινητά, με την οποία μπορέσαμε να ξεναγηθούμε στο χώρο μαθαίνοντας περισσότερες πληροφορίες για όσα βλέπαμε από την οθόνη του smart phone.
Το clio muse, όπως λέγεται η εφαρμογή, σου δίνει τη δυνατότητα να διαβάσεις, να δεις και να ακούσεις περισσότερα για κάθε ένα από τα εκθέματα της έκθεσης, με αποτέλεσμα να βιώνεις με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο την επίσκεψη σε  ένα - έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερο - μουσείο.

Η ημέρα της Κάθαρσης

Τώρα που γνρίζαμε την φιλοσοφία της μοναστηριακής διατροφής, έπρεπε να δούμε πως όλο αυτό επηρεάζει την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας. Έτσι συναντήσαμε στο αίθριο του μουσείου, το οποίο σημειωτέον λειτουργεί και ως χώρος παράδοσης μαθημάτων μαγειρικής, ως καφέ και ως εστιατόριο, την Νίκη Παπαλεξοπούλου, φιλόλογο και συνεργάτη του χώρου. Η κα. Παπαλεξοπούλου μας ταξίδεψε στη φιλοσοφία της ημέρας που αποτελεί ένα από τα πιο κομβικά σημεία στο ελληνικό εορτολόγιο.
Το τέλος του χειμώνα, η έναρξη της άνοιξης
Το ιδιαίτερο με την Καθαρά Δευτέρα είναι όπως μας εξηγεί η κα. Παπαλεξοπούλου πως δεν είναι απλά η πρώτη μέρα της νηστείας, αλλά και η τελευταία των Αποκριών. Είναι η μέρα γέφυρα ανάμεσα στην κρεατοφαγία και την νηστεία, το χειμώνα και την άνοιξη, το θάνατο και την αναγέννηση. "Σε πολλά μέρη της Ελλάδας, εκτός από τα παραδοσιακά νηστίσιμα εδέσματα, οι άνθρωποι συνήθιζαν να τρώνε και κρέας, τα απομεινάρια της Κυριακής της Αποκριάς και καθάριζαν το σπίτι από τα υπολείμματα ζωικών προϊόντων" σημειώνει για να δείξει πως η μέρα μας προετοιμάζει για την κάθαρση, την υλική και την ψυχική. "Εκείνη την ημέρα καθάριζαν και γάνωναν τα σκεύη τους - έτσι ώστε να απομακρυνθεί το λίπος και τα ζωικά υπολείμματα και άσπριζαν/ασβέστωναν τα σπίτια και τις αυλές τους" σημειώνει. Πρόκειται για την κορύφωση μιας περιόδου και την έναρξη μιας άλλης.
Γιατί λαγάνα;

Αναρωτηθήκαμε! Γιατί λαγάνα και όχι ένα οποιοδήποτε άλλο ψωμί. Η χριστιανική εκδοχή είναι πως μια τέτοια μέρα γιορτής, οι γυναίκες δεν έπρεπε να αφιερώσουν πολύ χρόνο στην κουζίνα. Δεν μαγείρευαν, σέρβιραν ωμές τροφές όπως ελιές και τουρσί και έτσι δεν χρησιμοποιούσαν μαγιά για το ψωμί, ώστε να μην περιμένουν να φουσκώσει. Η Νίκη Παπαλεξοπούλου μας δίνει και μια άλλη πολύ ενδιαφέρουσα αλληγορική ερμηνεία: "Η μαγιά στο ψωμί συμβολίζει τη γονιμότητα. Το σπέρμα που θα φουσκώσει το ψωμί. Είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δεν αρμόζει σε μια περίοδο νηστείας" σημειώνει και συμπληρώνει: "Άλλωστε παλιότερα οι δύο επόμενες μέρες που ακολουθούσαν την Καθαρά Δευτέρα, σημαδεύονταν από αυστηρή νηστεία, κατά την οποία οι άνθρωποι τρέφονταν αποκλειστικά και μόνο με νερό". Για πολλούς και τα νηστίσιμα της Καθαράς Δευτέρας έπρεπε να παρασκευάζονται ακόμη και χωρίς λάδι.
Πώς καταλήξαμε στον χαλβά;

Ένα άλλο κλασικό έδεσμα της γιορτής είναι ο χαλβάς από σουσάμι ή ακόμη και το ταχίνι. Η εξήγηση εδώ είναι πολύ πιο απλή και πρακτική. Ένας σπόρος της γης που προσφέρει πολλή ενέργεια, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό σε μια μακρά περίοδο νηστείας, όπως αυτή της Σαρακοστής που ξεκινά με την Καθαρά Δευτέρα.
Το παιχνίδι της γονιμότητας
Συζητώντας για τα Κούλουμα με τη Νίκη Παπαλεξοπούλου, μας εξηγεί πως όλα τα έθιμα της ημέρας, μοιάζουν να πηγάζουν από αυτή τη σχέση του θανάτου και της νέας ζωής. Η αναγέννηση της φύσης. Τελειώνει ο χειμώνας! Εξ' ου και οι μασκαράδες με τις κουδούνες, που κάνουν θόρυβο για να σημάνουν την αλλαγή του καιρού και να ξυπνήσουν τη γη που πρέπει να βλαστήσει. Ή ακόμη η παράδοση που θέλει να γίνεται αναπαράσταση του βλάχικου γάμου. Ο γάμος αυτός έχει συνήθως βωμολοχίες, περιπαικτικά σχόλια και συχνά τη νύφη υποδύεται άντρας και τον γαμπρό, γυναίκα. Με αυτό τον τρόπο η παράδοση θέλει να "εξυψώσει τη γονιμότητα μιας γυναίκας, αλλά και την αναπαραγωγική ικανότητα του άνδρα".
Τι είναι τα Κούλουμα;
Η εναλλακτική ονομασία της Καθαράς Δευτέρα πηγάζει από τη λατινική λέξη Cullumus, που σημαίνει πότε την αφθονία και πότε τον επίλογο, αναφερόμενη στο τέλος των βακχικών τελετών (από τις οποίες προέρχεται το σύγχρονο καρναβάλι), αλλά και την επάρκεια και τον πλούτο της γης που αναγεννιέται.

Αγιορείτικες συνταγές για την Καθαρά Δευτέρα


Δεν μπορούσαμε να φύγουμε από το Μουσείο, χωρίς να δοκιμάσουμε κάποιες από τις πιο κλασικές συνταγές της Μοναστηριακής κουζίνας. Επιλογές και προτάσεις που μπορούν φυσικά να αποτελέσουν τη βάση, τόσο για το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας, όσο και για τη διατροφή της Σαρακοστής, για τους τολμηρούς που θα ήθελαν να δοκιμάσουν να νηστέψουν.
Ένα απλό ψωμί με μαγιά, μπορεί να μετατραπεί σε ξεχωριστό έδεσμα που κάνει και τον πιο απαιτητικό να ξεχάσει το κρέας. Στη βασική ζύμη για ψωμί προσθέστε λιαστή ντομάτα, μαύρες ελιές χωρίς κουκούτσι, φρέσκια ντομάτα και ρίγανη. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.
Είναι το πιο κλασικό πιάτο των μοναχών και ένα από τα πιο παραδοσιακά - αν και σβήνει τα τελευταία χρόνια - στην περίοδο της νηστείας. Τέσσερα υλικά αρκούν για ένα δυναμωτικό και γευστικό πιάτο που βοηθά κάποιον να νηστέψει ακόμη και το λάδι.
Υλικά
1 νεροπότηρο ρύζι γλασέ
4 λεμόνια
200γρ. ταχίνι
Αλάτι
Προετοιμασία
Βράζουμε το ρύζι, βάζοντας σ' αυτό μόνο αλάτι
Αφού βράσει το ρύζι καλά, κατεβάζουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και σκεπάζουμε
Σε μικρή λεκάνη βάζουμε το ταχίνι, το χυμό από τα λεμόνια και ανακατεύουμε, ώσπου να έχουμε μια σφιχτή μάζα
Συνεχίζουμε να ανακατεύουμε και παράλληλα με μια βαθιά κουτάλα παίρνουμε ζεστό ζουμί από το ρύζι και ρίχνουμε λίγο, λίγο στο μείγμα με το ταχίνι, ώσπου να γίνει λευκός και ομοιόμορφος χυλός.
Ανακατεύουμε την κατσαρόλα με το ρύζι και το ζουμί του και προσθέτουμε σιγά, σιγά το χυλωμένο ταχίνι να δέσει.
Δεν βάζουμε πάλι το μείγμα στη φωτιά, αλλά δοκιμάζουμε και ρυθμίζουμε το αλάτι και το λεμόνι ανάλογα με τις προτιμήσεις μας.
Ένα εύκολο και γρήγορο φαγητό, του οποίου η γεύση είναι καθαρά θέμα πρώτης ύλης. Σε άλλα μέρη της Ελλάδας τα αποκαλούν τσιγαριαστά χόρτα, αλλά όπως και να τα ονομάσει κανείς είναι πεντανόστιμα.
Υλικά
3 πράσα
1/2 κιλό σπανάκι
Λίγα άγρια ραδίκια
Λίγα ζόχια
Λίγα σέσκουλα
3 ματσάκια φρέσκα κρεμμυδάκια
1 ματσάκι άνηθος
1 ματσάκι μαϊντανός
1 ματσάκι σέληνο
1 ματσάκι μάραθο
250-300γρ. ελαιόλαδο
Αλάτι και πιπέρι
Χυμό από τέσσερα λεμόνια
Προετοιμασία
Καθαρίζουμε τα πράσα και τα κρεμμυδάκια, τα πλένουμε και τα ψιλοκόβουμε
Καθαρίζουμε τα χόρτα και τα κόβουμε έτσι ώστε να έχουν μάκρος πέντε με έξι εκατοστά. Τα πλένουμε προσεκτικά.
Σε έναν ταβά βάζουμε το λάδι, τα κρεμμυδάκια, τα πράσα και τα σοτάρουμε. Αφού ροδίσουν, προσθέτουμε όλα τα χορταρικά και τα ανακατεύουμε συνεχώς, ώσπου να αρχίσουν να μαραίνονται. Στην ουσία τα τσιγαρίζουμε.
Αφού τσιγαριστούν προσθέτουμε 2 ποτήρια νερό και αλάτι και τα σκεπάζουμε. Τα αφήνουμε να βράσουν σε δυνατή φωτιά για 25' λεπτά και κατόπιν προσθέτουμε τα μυρωδικά (άνηθο, μάραθο κτλ) ψιλοκομμένα και πιπέρι. Ανακατεύουμε και χαμηλώνουμε τη φωτιά.
Αφήνουμε το φαγητό ώσπου να πιει τα υγρά του και τέλος προσθέτουμε το λεμόνι.
Μπορεί ο χαλβάς από σουσάμι να είναι το κατ' εξοχήν γλυκό της ημέρας, όμως η νηστεία επιβάλλει και τον αγαπημένο, καλοκαβουρδισμένο χαλβά από σιμιγδάλι. Αυτή η συνταγή έχει μπόλικο άρωμα κανέλας και απολαυστική γεύση.
Υλικά για 12 μερίδες
1/3 του φλιτζανιού ελαιόλαδο
1 φλιτζάνι σιμιγδάλι ψιλό
1 φλιτζάνι σιμιγδάλι χοντρό
2 1/2 φλιτζάνια ζάχαρη
4 φλιτζάνια νερό
1/2 φλιτζάνι σταφίδα κορινθιακή (μαύρη)
1/2 φλιτζάνι αμύγδαλο καβουρδισμένο
1 φλούδα λεμονιού
1 φλούδα πορτοκαλιού
1 κ.σ. κανέλα σε σκόνη
1 ξυλάκι κανέλας
Προετοιμασία
Σε κατσαρόλα βράζουμε το νερό με τη ζάχαρη, το ξύλο κανέλας και τις φλούδες λεμονιού και πορτοκαλιού ώσπου να λιώσει η ζάχαρη
Σε βαθιά κατσαρόλα ζεσταίνουμε σε μέτρια φωτιά το ελαιόλαδο και καβουρδίζουμε το σιμιγδάλι, ανακατεύοντας με ξύλινη κουτάλα μέχρι να ροδίσει καλά και να σκουρύνει. Σε εκείνο το σημείο προσθέτουμε την κανέλα σε σκόνη, τις σταφίδες και το αμύγδαλο.
Κατεβάζουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και με προσοχή ρίχνουμε λίγο, λίγο το ζεστό σιρόπι.
Επιστρέφουμε την κατσαρόλα στη φωτιά και ανακατεύουμε μέχρι να ξεκολλάει από τα τοιχώματα της κατσαρόλας. Αδειάζουμε σε φόρμα και αφήνουμε να κρυώσει καλά.

Ευχαριστούμε το Μουσείο Γαστρονομίας για τις πολύτιμες πληροφορίες, αλλά και τις υπέροχες συνταγές.
Οι συνταγές προέρχονται από τα παρακάτω βιβλία αγιορείτικης μαγειρικής:
- Μαγειρική του Αγίου Όρους, Μοναχού Επιφάνιου Μυλοποταμινού, Εκδ. Σύγχρονοι Ορίζοντες
- Καλογηρική Μαγειρική, Αρχιμ. Δοσίθεου, Εκδ. Επτάλοφος

http://news247.gr/eidiseis/psixagogia/politismos/ta-ethima-ths-katharas-deyteras-h-mera-gefyra-anamesa-sto-xeimwna-kai-thn-anoiksh.3317715.html

ΓΛΕΖΟΣ: ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΔΙΟΤΙ ΣΥΝΗΡΓΗΣΑ ΣΤΗΝ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ

Δριμύτατη κριτική στους κυβερνητικούς χειρισμούς ασκεί ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μανώλης Γλέζος με άρθρο - παρέμβαση με τίτλο «Πριν είναι αργά» που υπογράφει ο ίδιος από τις Βρυξέλλες όπου και βρίσκεται.
«Η μετονομασία της Τρόικας σε Θεσμούς, του Μνημονίου σε Συμφωνία και των Δανειστών σε Εταίρους, όπως και όταν βαφτίζεις το κρέας ψάρι, δεν αλλάζεις την προηγούμενη κατάσταση» αναφέρει το ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς.
Την ίδια στιγμή, στο άρθρο στην ιστοσελίδα της κίνησης «Ενεργοί Πολίτες» ο κ. Γλέζος ζητά συγγνώμη από τον ελληνικό λαό «διότι συνήργησα σε αυτή την ψευδαίσθηση» και καλεί σε αντίδραση: «Όλα τα μέλη, οι φίλοι και οι οπαδοί του ΣΥΡΙΖΑ, σε έκτακτες συνελεύσεις, όλων των βαθμίδων των οργανώσεων να αποφασίσουν αν δέχονται αυτήν την κατάσταση» αναφέρει.
Όλο το άρθρο Μ.Γλέζου:
«Η μετονομασία της Τρόικας σε Θεσμούς, του Μνημονίου σε Συμφωνία και των Δανειστών σε Εταίρους, όπως και όταν βαφτίζεις το κρέας ψάρι, δεν αλλάζεις την προηγούμενη κατάσταση.
»Δεν αλλάζεις, βέβαια, και την ψήφο του Ελληνικού Λαού, στις εκλογές της 25 Ιανουαρίου 2015.
Ψήφισε αυτό που υποσχέθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ: καταργούμε το καθεστώς της λιτότητας, που δεν αποτελεί μόνο στρατηγική της ολιγαρχίας της Γερμανίας και των άλλων δανειστριών χωρών της ΕΕ, αλλά και της ελληνικής ολιγαρχίας.
»Καταργούμε τα Μνημόνια και την Τρόικα, καταργούμε όλους τους νόμους της λιτότητας.
Την επομένη των εκλογών με ένα νόμο καταργούμε την Τρόικα και τις συνέπειές της.
Πέρασε ένας μήνας κι ακόμα η εξαγγελία να γίνει πράξη.
»Κρίμα και πάλι κρίμα.
»Από την πλευρά μου ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ από τον Ελληνικό Λαό διότι συνήργησα σ΄αυτή την ψευδαίσθηση.
»Πριν, όμως, προχωρήσει το κακό. Πριν να είναι πολύ αργά, ας αντιδράσουμε.
»Πριν απ΄όλα τα μέλη, οι φίλοι και οι οπαδοί του ΣΥΡΙΖΑ, σε έκτακτες συνελεύσεις, όλων των βαθμίδων των οργανώσεων να αποφασίσουν αν δέχονται αυτήν την κατάσταση.
»Μερικοί υποστηρίζουν, πως σε μια συμφωνία, πρέπει κι εσύ να υποχωρήσεις. Κατ΄αρχήν ανάμεσα σε καταπιεστή και καταπιεζόμενο δεν μπορεί να υπάρξει συμβιβασμός, όπως ακριβώς ανάμεσα στον σκλάβο και στον κατακτητή, λύση είναι μόνο η Λευτεριά.
»Αλλά κι αν δεχτούμε αυτό τον παραλογισμό, ήδη οι παραχωρήσεις που έκαναν οι προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις με την ανεργία, τη λιτότητα, τη φτώχεια, τους αυτόχειρες, ξεπερνούν κάθε όριο υποχώρησης.»
Δεν είναι καλά πληροφορημένος ο Γλέζος
"Είναι πιθανόν ο Μανώλης Γλέζος να μην είναι καλά πληροφορημένος για τη σκληρή και επίπονη διαπραγμάτευση η οποία συνεχίζεται. Διαπραγμάτευση για την ανάκτηση της αξιοπρέπειας του ελληνικού λαού". Αυτή είναι η απάντηση του Μαξίμου, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, στο άρθρο του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. 


Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/news/story/559463/glezos-syggnomi-dioti-synirgisa-stin-pseydaisthisi#ixzz3SYdk0edR

Γλεζος Μανώλης ΤΡΑΓΙΚΟΣ .... ΤΙ ακριβώς θέλει να πει;;;;;

Ο ευρώ βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  Μανώλης Γλέζος  ζήτησε συγνώμη γιατί " συνήργησε σε αυτή την ψευδαίσθηση " εννοώντας φυσικά την παράταση που πήρε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Προσωπικά αν τον είχα μπροστά μου θα του έλεγα ότι ο λαός δεν ειναι ηλίθιος . Επίσης θα του έλεγα ότι είναι απλά ένας ευρώ βουλευτής και δεν έχει δικαίωμα να στέλνει δηλώσεις . Αν πιστεύει ότι ειναι σύμβολο της Αριστεράς και νιώθει προδομένος μπορεί να παραιτηθεί . Αν πάλι νιώθει ότι ειναι άγαλμα τρέφει ψευδαίσθησις γιατί θα έπρεπε να ξέρει και το ξέρει καλύτερα και από μένα ότι αγώνας με δηλώσεις δεν γίνεται. Επίσης αν πιστεύει ότι το δημοψήφισμα ειναι η λύση κάνει φριχτό λάθος γιατί τον κάνει ΕΝΑ με τον Παπανδρέου και ακυρώνει την κυβέρνηση του κόμματος του .. του Αριστερού κόμματος του που για πρώτη φορά στην Ιστορία του κυβερνά την Ελλάδα . Εκτιμώ ότι πρέπει να τον καλέσει το κόμμα του να δώσει εξηγήσεις για το τι σκοπό και νόημα έχει δηλώσει που έκανε . Τι μήνυμα ήθελε να περάσει και σε ποιους;;;
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ δεν ειναι ηλίθιος .. ξέρει και καταλαβαίνει... Απλά αυτή τη  στιγμή τι εξυπηρετεί ο Μανώληs Γλέζος;;;;;
Αν τεθεί θέμα δήμο ψηφίσματος για παραμονή η όχι στο ευρώ  θα ειναι η μεγαλύτερη και τελευταία ήττα της Αριστεράς  στην ΕΛΛΑΔΑ. Προσωπικά ενώ μου ειναι αδιαφορώ θα ψηφίσω υπέρ του ευρώ. Ο λαός θα ήταν εξαπατημένος αν ο ΣΥΡΙΖΑ του έλεγε ψέματα όμως του είπε αλήθεια... Είμαστε υπέρ.. στο ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΑΤΟ. Τώρα τι σκατά αριστερά ειναι αυτή μόνο ο ΓΛΕΖΟΣ ΞΕΡΕΙ.

ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ ΓΛΕΖΟ .........ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ .