Κυριακή 26 Ιουλίου 2009

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΤΟ ΚΑΤΟΚΟΛΟ


ΟΜΟΡΦΙΑ


Ο ΨΑΡΑΣ ΣΤΗΝ ΒΑΡΚΑ ΤΟΥ


ΚΑΤΑΚΟΛΟ ΔΗΜΟΣ ΠΥΡΓΟΥ


ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ


ΒΟΥΤΙΑ ΔΡΟΣΙΑ ΣΤΗΝ ΣΠΙΑΤΖΑ


ΑΠΟΛΑΥΣΗ


ΞΕΝΙΑΣΙΑ ΣΤΗ ΣΠΙΑΤΖΑ


ΣΠΙΑΤΖΑ ...


ΣΠΙΑΤΖΑ


ΣΠΙΑΤΖΑ ΔΗΜΟΣ ΠΥΡΓΟΥ


Των Αγίων Ερμολάου, Ερμίππου & Ερμοκράτη, Παρασκευής Οσιομάρτυρος, Ωραιοζήλης, Ιγνατίου Στειρωνίτη, Αππίωνος, Ιερουσαλήμ, Γεροντίου Αγιορείτου

Η αγία οσιομάρτυς Παρασκευή (εορτή Παρασκευή).

Η αγία οσιομάρτυς Παρασκευή, καταγόταν από την Ρώμη, οι δε γονείς της Αγάθων και Πολιτεία ήταν χριστιανοί. Επειδή όμως ήταν άτεκνοι παρακαλούσαν τον Θεό να τούς χαρίσει ένα παιδί. Πράγματι ο Θεός τούς άκουσε και τούς χάρισε ένα παιδί. και επειδή όταν γεννήθηκε ήταν η έκτη ημέρα της εβδομάδος, την ονόμασαν Παρασκευή και από μικρή την αφιέρωσαν στον Θεό. Η Παρασκευή, έλαβε την χριστιανική μόρφωση από την μητέρα της και μάλιστα μελετούσε συνέχεια τα ιερά γράμματα και προσευχόταν πολλές ώρες στην εκκλησία. Μετά τον θάνατο των δικών της μοίρασε όλα της τα υπάρχοντα στους φτωχούς και έγινε μοναχή. Έμεινε εκεί αρκετό χρονικό διάστημα και μετά λαμβάνοντας την ευχή της ηγουμένης βγήκε έξω στον κόσμο και κήρυττε τον Χριστό προσελκύοντας πολύ κόσμο στον χριστιανισμό. Για όλα οδηγήθηκε στον βασιλιά Αντωνίνο ο οποίος θαμπωμένος από την ομορφιά της και την σύνεσή της προσπάθησε να την πείσει να θυσιάσει στα είδωλα και θα της έδινε ότι ήθελε. Η αγία όμως αρνήθηθε και τότε διέταξε να αρχίσουν τα βασανιστήρια. Μάλιστα την έβαλαν μέσα σε ένα θερμασμένο λέβητα γεμάτο πίσσα και λάδι. Μόλις έγινε αυτό η αγία φαινόταν να δροσίζεται μέσα σ' αυτό και ο Αντωνίνος εξοργισμένος έδωσε εντολή να θανατωθεί, περνώντας και αυτή στην μεγάλη χορεία των μαρτύρων της εκκλησίας μας.

Απολυτίκιο. Ήχος α'.Την σπουδήν σου τη κλήσει κατάλληλον, έργασαμένη φερώνυμε, την ομώνυμόν σου πίστιν, εις κατοικίαν κεκλήρωσαι, Παρασκευή Αθληφόρε, όθεν προχέεις ιάματα, και πρεσβεύεις υπέρ των ψυχών ημών.

Κοντάκιον Ήχος δ'. Επεφάνης σήμερον.
Τον ναόν σου πάνσεμνε, ως ιατρείον ψυχικόν ευράμενοι, εν τουτώ πάντες οι πιστοί, μεγαλοφώνως τιμώμεν σε, Οσιομάρτυς Παρασκευή αοίδιμε.








Οι Άγιοι Ερμόλαος, Έρμιππος και Ερμοκράτης.
Άνηκαν και οι τρεις στον Ιερό κλήρο της εκκλησίας, στη Νικομήδεια. Όταν ο άγιος Παντελεήμων ανακρινόταν, και ρωτήθηκε από ποιόν διδάχτηκε την χριστιανική πίστη, απάντησε, ότι από τον Ιερέα Ερμόλαο. Αυτό ήταν αρκετό, για να σταλούν αμέσως στρατιώτες και να συλλάβουν τον Ερμόλαο. Με τη θέληση τους, ακολούθησαν αυτόν μπροστά στον κριτή της Νικομήδειας, οι φίλοι και συνεργάτες του Ιερείς Έρμιππος και Ερμοκράτης. Ο δικαστής, αφού εξέτασε πρώτα τον Ερμόλαο, ρώτησε έπειτα τους άλλους δύο τι ζητούσαν και ήλθαν σ' αυτόν. Εκείνοι αποκρίθηκαν, ότι ήταν στρατιώτες του Ερμολάου κάτω από τη σημαία του Χριστού, και ότι τον παρακαλούσαν να έχουν όλοι κοινό θάνατο, όπως είχαν και κοινή αδελφική ζωή. Η απάντηση αυτή, αντί να κινήσει το θαυμασμό του δικαστή, άναψε περισσότερο το θυμό του. Καταδίκασε λοιπόν και τους τρεις σε θάνατο. Έτσι με τη θυσία των κεφαλών τους, κέρδισαν τα αθάνατα βραβεία των αθλητών της πίστης και της αγάπης του Χρίστου.
Απολυτίκιο. Ήχος γ'. Την ωραιότητα.Ιερατεύσαντες, γνησίως Άγιοι, τω πρυτανεύσαντι, ημίν τα κρείττονα, του μαρτυρίου την οδόν, ηνύσατε γηθοσύνως, Ιερέ Ερμόλαε, συν Ερμίππω Ερμόκρατες, τρίστυλον εδραίωμα, Εκκλησίας γενόμενοι, διό εκδυσωπείτε απαύστως, σώζεσθαι πάντας πάσης βλάβης.









Η Αγία Ωραιοζήλη.
Η Αγία αυτή είχε πατρίδα το Βυζάντιο και έζησε τον 1ο αιώνα μ.Χ. Στην αρχή ήταν ειδωλολάτρισσα, κατόπιν όμως έγινε χριστιανή από το κήρυγμα του Αποστόλου Ανδρέα. Επειδή η Ωραιοζήλη ήταν μορφωμένη γυναίκα, μπόρεσε και έμαθε σωστά όλες τις αλήθειες του Ευαγγελίου, έτσι ώστε να τις διδάσκει και σ' άλλες γυναίκες. Κατόρθωσε να ελκύσει πολλές απ' αυτές στον Χριστό. Αλλά όταν επί αυτοκράτορα Δομιτιανού κινήθηκε διωγμός κατά των Χριστιανών, συνελήφθη και αυτή. Επειδή όμως έμεινε πιστή στην αγάπη του Χριστού, αποκεφαλίστηκε και κατατάχθηκε στο σεμνό χορό των Μαρτύρων. Το δε νεκρό της σώμα το έριξαν στη φωτιά.







Ο Όσιος Ιγνάτιος ο Στειρωνίτης.
Απεβίωσε ειρηνικά.







Ο Άγιος Αππίων.
Μαρτύρησε δια ξίφους.







Η Αγία Ιερουσαλήμ.
Η Αγία αυτή ήταν φίλη της Αγίας Ωραιοζήλης και σύνοικος. Είχε επίσης θερμή ευσέβεια και άλλες αρετές, και τη βοηθούσε στη διάδοση του Ευαγγελίου στην πόλη του Βυζαντίου. Οπότε συνελήφθη και αυτή μαζί με την συναθλήτριά της. Ο κριτής προσπάθησε να την ελκύσει προτείνοντας της να την παντρέψει με ωραιότατο ειδωλολάτρη αξιωματικό. Αλλά η πιστή παρθένος το απέρριψε και έτσι αποκεφαλίστηκε, παίρνοντας το αμάραντο στεφάνι του μαρτυρίου.







Τα Εγκαίνια του Ναού Αρχαγγέλου Μιχαήλ πέραν εν Σκάλλαις.



Τα Εγκαίνια του Ναού Αρχαγγέλου Γαβριήλ πέραν εν Χάλδαις.






Η Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου πέραν εν τω Πηγαδίω πλησίον του νέου Εμβόλου.






Ο Όσιος Γερόντιος ο Αγιορείτης.
Ο Όσιος αυτός ήταν ηγούμενος της παλιάς Μονής των Βουλευτηρίων του Αγίου Όρους. Αλλά επειδή η Μονή αυτή ήταν παραλιακή και δεχόταν πολλές επιδρομές βαρβάρων, εγκαταλείφθηκε από τους μοναχούς, που πήγαν σ' άλλα δυσπρόσιτα μέρη του Αγίου Όρους. Έτσι και ο όσιος Γερόντιος, μαζί με έναν υποτακτικό του, εγκαταστάθηκε στο πάνω μέρος της Σκήτης της Αγίας Άννας, όπου έκτισε ησυχαστήριο με εκκλησία στο όνομα του Αγίου Παντελεήμονα. Έτσι ο Όσιος Γερόντιος είναι ο πρώτος, που δημιούργησε τη Σκήτη της Αγίας Άννας. Εκεί κοντά μάλιστα, ο Όσιος δια αποκαλύψεως της Παναγίας, βρήκε νερό (ενώ ο τόπος εκεί ήταν εντελώς άνυδρος), που και σήμερα αναβλύζει και οι μοναχοί το χρησιμοποιούν σαν άγιασμα. Ο όσιος Γερόντιος απεβίωσε ειρηνικά σε βαθιά γεράματα.
Απολυτίκιον. Ήχος γ', θείας πίστεως.Γέρας πέφηνας της εγκράτειας, γέρας είληφας, της αφθαρσίας, φερωνύμως θεοφόρε Γερόντιε, ασκητικαίς αρεταίς γαρ κοσμούμενος, Βουλευτηρίων Μονής ώφθης πρότυπον. Πάτερ Όσιε Χριστόν τον θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.








Ο Όσιος Συμεών ο αρχιμανδρίτης και στυλίτης "ο επέκεινα του Ανάπλου".
Άγνωστος στον Συναξαριστή του Άγιου Νικόδημου. Η μνήμη του αναφέρεται στον Πατμιακό Κώδικα 266 και στον Βιέννης Theol. gr. 300, αλλά και στον Συναξαριστή Delehaye χωρίς βιογραφικό υπόμνημα.








Ο Όσιος Ιάκωβος ο εν Αλάσκα.
Λεπτομέρειες για τη ζωή αυτού του αγίου της ορθοδοξίας, μπορεί να βρει ο αναγνώστης στο βιβλίο "Άγιοι της Αλάσκας", του Γ.Ε. Πιπεράκη, Εκδ. Επτάλοφος", Αθήναι.