Κυριακή 9 Αυγούστου 2015

ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ: Η Ομορφότερη ...άσχημη του Ελληνικού Κινηματογράφου

Κυρίαρχη ιδεοληψία στο χώρο της Τέχνης και της Αισθητικής είναι η αντίληψη
ότι το Όμορφο είναι απόλυτα πιο γοητευτικό, πιο κοντινό στην Τέχνη, πιο εύπλαστο στη δημιουργία.

Η Ιστορία της Τέχνης του Κινηματογράφου, αλλά και η ζωή θα πρόσθετα εγώ, μας λέει ότι μέσα στο
αισθητικά "άσχημο" και "κακοφτιαγμένο" κρύβεται μια εξαιρετική Γοητεία, που με τον 
κατάλληλο τρόπο μετασχηματίζεται σε μια λαμπερή ακτινοβολία που θα τη ζήλευε ένας αισθητικά όμορφος άνθρωπος.

Τέτοια περίπτωση είναι στο χώρο του Ελληνικού Κινηματογράφου, μια ΜΕΓΑΛΗ μας ΗΘΟΠΟΙΟΣ που για περίπου ΜΙΣΟ ΑΙΩΝΑ χάρισεΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ από το μεγάλο και αυθεντικό της ταλέντο.

Φίλες και Φίλοι, μιλάμε για την  ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ μας:

ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

alt

Ο Ελληνικός κλασικός Κινηματογράφος, οφείλει την "ΑΘΑΝΑΣΙΑ" του και την πολιτιστική του δύναμη και διείσδυση σε ένα πολύ μεγάλο και απλό λόγο:

Ανέδειξε, μεγαλούργησε, αναπαράστησε, μίλησε, για ΑΠΛΟΥΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ της "διπλανής πόρτας" θέτοντας σε δεύτερο πλάνο αν θα ήταν υποχρεωτικά όμορφοι, λαμπεροί, γοητευτικοί, ερωτεύσιμοι, αισθησιακοί.

Φυσικά και δεν έλειψαν και οι Αστέρες......! Αλοίμονο άλλωστε.
Αλλά, η μεγάλη δύναμη της τρυφερότητας και της γλυκύτητας που ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ τον Ελληνικό Κινηματογράφο ήταν ότι γεμίσαμε με πρόσωπα απλά, αυθεντικά, καθημερινά, βασανισμένα, γνήσια.

alt

Ένα από αυτά τα ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ήταν η ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ.

ΓΕΝΙΚΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η Αξέχαστη Ηθοποιός μας γεννήθηκε την Πρωτοχρονιά του 1897 στην ΑΘΗΝΑ.
Το πραγματικό της όνομα ήταν ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.
Είχε εννιά (9) αδέλφια και μεγάλωσαν σε φτωχικές συνθήκες στην ΚΥΨΕΛΗ.
Παίρνοντας το δρόμο του μόχθου, μαζί με χιλιάδες τότε παιδιά της γενιάς της, άφησε νωρίς το σχολείο και έπιασε δουλειά σε Κατάστημα για να στηρίξει την πολυμελή της οικογένεια καθώς ο πατέρας της, Αξιωματικός του Ιππικού, σκοτώθηκε πέφτοντας από το άλογό του.
Στα επτά (7) της χρόνια, το 1904, δούλευε στο κορνιζάδικο του θείου της και ερασιτεχνικά τραγουδούσε. Αυτό την έφερε στην επόμενη πρώτη της συνάντηση με το χώρο του λυρικού τραγουδιού.

alt


Το 1922, στα 25 της χρόνια, εντελώς συμπτωματικά, όντας μέλος της ΧΟΡΩΔΙΑΣ του ΘΕΑΤΡΟΥ "ΟΛΥΜΠΙΑ" παίρνει μέρος στο έργο του ΒΕΡΝΤΙ  "ΕΡΝΑΝΗ".

Αυτή είναι και η ημερομηνία κλειδί για τη στροφή της στο χώρο της ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ και του ΘΕΑΤΡΟΥ.

Το 1923 ξεκινάει τις σπουδές της στην ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ ΣΧΟΛΗ και στη συνέχεια συμμετέχει σε διάφορες ΟΠΕΡΕΣ. Οι σπουδές της αφορούσαν Λυρικό τραγούδι και Όπερα.

Πριν το 1930, αφήνει το Λυρικό τραγούδι και δείχνει στροφή στο ΘΕΑΤΡΟ όπου η πρώτη της γνωριμία με την ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ ήταν καταλυτική για να γίνει μέλος του θιάσου της και να στραφεί πλέον στην ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ.

alt

Το 1932, γίνεται μέλος στον μεγάλο θίασο του ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΒΕΑΚΗ στον οποίο και παραμένει μέχρι το 1935, μια άσχημη περίοδο για εκείνη καθώς είχε έναν άτυχο γάμο και έπρεπε να φροντίσει τη μικρή της κόρη, την ΦΩΤΕΙΝΗ.

Στη συνέχεια γνωρίζεται με την ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ, η οποία και προσπαθεί να την βοηθήσει επαγγελματικά και καλλιτεχνικά.

Όμως η ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΡΟΦΗ έρχεται αμέσως μετά τον Πόλεμο, το 1945, όπου ο ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ χρειαζόταν ένα ρόλο για το θεατρικό του
"ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΤΡΕΙΑΣ" και τον βρίσκει στην ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ.

Έτσι, στα 48 της χρόνια, ξεκινάει η ΧΡΥΣΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ για την "ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΑΣΧΗΜΗ" του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

Η Επίσημη Φιλμογραφία της μεγάλης μας ηθοποιού καταγράφεται το1930 σε μια ξένη ταινία του LOU TELLEGEN  "ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΓΛΥΠΤΟΥ"

Επίσης την ίδια χρονιά, εμφανίζεται στην ταινία του ΒΑΣΙΛΗ ΠΕΡΙΔΗ "ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ" με τον αξέχαστο ΑΛΕΞΗ ΜΙΝΩΤΗ σε σπάνια Κινηματογραφική παρουσία.

Συμμετέχει συνολικά σε 48 Κινηματογραφικές ταινίες μέχρι το 1977, τελευταία της συμμετοχή στο πολιτικό έργο του ΣΠΥΡΟΥ ΖΙΑΓΚΟΥ  "ΕΝΑ ΕΝΑ ΤΕΣΣΕΡΑ".

Η Απόφασή της να αποχωρίσει από την ενεργή καλλιτεχνική ζωή ήταν απόλυτα δική της.
Στα 80 της πλέον χρόνια, έχοντας διανύσει μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΡΕΙΑ και προσφορά, δηλώνει:
"Θέλω να φύγω με ζήτω κι όχι με γιούχα"

Ακριβώς δηλαδή όπως της άξιζε στο μεγάλο της διάβα......!

Ακόμα να τονίσουμε ότι έλαβε μέρος και στη θρυλική Τηλεοπτική σειρά"Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ" τις μεγάλες εποχές της Ελληνικής τηλεόρασης.

alt

ΟΙ ΧΡΥΣΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

Το να σταθεί κάποιος αναλυτής σε όλες τις μεγάλες Κινηματογραφικές στιγμές της μεγάλης μας Ηθοποιού όλες αυτές τις δεκαετίες, θα χρειαστεί πολλές σελίδες παρουσίασης.

Θα σταθώ όσο μπορώ αυθαίρετα επιγραμματικά σε κάποιες από τις Ταινίες στις οποίες την λατρέψαμε.

Οι ρόλοι που ερμήνευσε ήταν πολλοί στο χώρο της ΚΩΜΩΔΙΑΣ ΗΘΩΝ και ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ.

Η Αυστηρή "ξινή" σύζυγος, η άσχημη γεροντοκόρη, η πονεμένη Μάνα, η περισπούδαστη και καπάτσα Θεία και τόσοι μα τόσοι άλλοι.....

Για να θυμηθούμε λοιπόν:

Χαρακτηριστικές οι εμφανίσεις της στις:

"ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ" (194Cool, "ΣΤΡΑΒΟΞΥΛΟ" (1952), στον"ΓΡΟΥΣΟΥΖΗ" την ίδια χρονιά

Το 1954 έρχεται μια πολύ μεγάλη της επιτυχία, στην ιστορική "Η ΩΡΑΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ" του ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ.

η ερμηνεία της ως ΑΡΙΣΤΕΑ, στο πλευρό των τριών θρύλων της κωμωδίας μας:  ΜΙΜΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΝΙΚΟΥ ΣΤΑΥΡΙΔΗ, ΒΑΣΙΛΗ ΑΥΛΩΝΙΤΗ ήταν καταλυτική

alt


alt

alt

Η Θρυλική ΑΡΙΣΤΕΑ άφησε εποχή στο πέρασμά της σε μια αξέχαστη ερμηνεία πραγματικά που την απογείωσε με 80.240 εισιτήρια σε Α' Προβολή.

Το 1956 έρχεται η επόμενη τεράστια επιτυχία της, αυτή τη φορά με τονΑΛΕΚΟ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟ στην θρυλική 
"ΚΑΦΕΤΖΟΥ"

Η Αγαπημένη σε όλους μας Καλλιόπη της γειτονιάς, σέρνοντας πίσω της μια βαριά πληγωμένη ιστορία, πλέκει τη δική της παρουσία κάνοντας την επαναφορά της.

Δίπλα πάλι στους ΜΙΜΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟ,  ΒΑΣΙΛΗ ΑΥΛΩΝΙΤΗ,  ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ,  ΠΕΡΙΚΛΗ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗ,  ΣΜΑΡΟΥΛΑ ΓΙΟΥΛΗ

alt


alt


alt


Η Ταινία απογειώνεται στα 137267 εισιτήρια σε Α' ΠΡΟΒΟΛΗ αριθμός εξαίρετος για εκείνη την εποχή.

Το 1957 έρχεται μια Τρίτη τεράστια επιτυχία της, πάλι με τον ΑΛΕΚΟ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟ σε σενάριο δικό του, αυτή τη φορά

"Η ΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΚΑΓΟ"

Η νεωτερίζουσα Θεία Καλλιόπη Μπάρδα-Πάππας...... έρχεται ως από Μηχανής ....Θεά στην Αθήνα στο σπίτι του αδελφού της για να βοηθήσει στο ...πάντρεμα των ανηψιών της.....

Αυτή τη φορά δίπλα στον μεγάλο ΟΡΕΣΤΗ ΜΑΚΡΗ και τους:  ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ, ΓΚΕΛΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΝΙΚΗ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΣΤΕΦΑΝΟ ΣΤΡΑΤΗΓΟ, ΠΑΝΤΕΛΗ ΖΕΡΒΟ

alt

alt


alt


Η Ταινία πάει ακόμα ψηλότερα στα 142459 εισιτήρια και πλέον η ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ έχει λατρευτεί από το Ελληνικό κοινό παγιώνοντας πλέον τους ρόλους της.

Το 1958 ο θρίαμβος συνεχίζεται με μια νέα κωμωδία, του ίδιου πάλι δημιουργού και συγγραφέα, ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

"Η ΚΥΡΑ ΜΑΣ Η ΜΑΜΗ"

Πάντα με το ....αγαπημένο της όνομα Καλλιόπη, αυτή τη φορά, ως κλασική Μαμή ενός ξεχασμένου χωριού έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με τον νέο ...Γιατρό του χωριού χωρίς ....έλεος...!
Όμως η ζωή των παιδιών τους ενώνει τους δύο ...μονομάχους.

Πάλι δίδυμο με τον μεγάλο ΟΡΕΣΤΗ ΜΑΚΡΗ και δίπλα τους οι:  ΞΕΝΙΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ

alt

alt


alt

Παρά την γλυκύτητά της, παραδόξως η ταινία δεν κάνει πολλά εισιτήρια, στα 37094 μόνον....καθιερώνεται όμως στην ιστορία σαν μια ακόμα χαρακτηριστική ερμηνεία της Ηθοποιού μας.

Ερχόμαστε στο 1959 και η δεκαετία τελειώνει με μια ακόμα σπαρταριστή ερμηνεία, αυτή τη φορά του ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ

"Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΤΗ"

Με .....άλλο όνομα αυτή τη φορά, η ...Θεώνη Κανελοπιπερίδου, ως Θεία, σκαρφίζεται με την ανηψιά της την ύπαρξη ενός ...θησαυρού στο σπιτικό τους για να ....νοικιάσουν τα δωμάτια που είναι παντέρημα.....

Με μια πλειάδα μεγάλων ηθοποιών δίπλα της:  ΞΕΝΙΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ,  ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ,  ΝΙΚΟΣ ΡΙΖΟΣ,  ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΛΗΝΑΙΟΣ,  ΑΝΤΖΕΛΑ ΖΗΛΕΙΑ,  ΝΙΚΟΣ ΦΕΡΜΑΣ,  ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ,  ΝΙΚΗ ΛΙΝΑΡΔΟΥ,  ΤΑΫΓΕΤΗ

alt


alt

alt

54899 Εισιτήρια για την Α' Προβολή της ταινίας που έμεινε και εκείνη με τη σειρά της αξέχαστη....

Το 1960 θα ....συγκρουστεί κατά ...μέτωπο με τον ΒΑΣΙΛΗ ΑΥΛΩΝΙΤΗστην Κωμωδία του ΡΟΒΗΡΟΥ ΜΑΝΘΟΥΛΗ "Η ΚΥΡΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΣ" σε σενάριο του ΝΕΣΤΩΡΑ ΜΑΤΣΑ

και με τα παιδιά τους: ΑΛΕΚΑ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ και ΝΙΚΟ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟ

alt

Το 1961 έρχεται μια νέα πολύ μεγάλη της επιτυχία

Η ....Ξακουστή και τρομερή ...Μαρίνα του ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ σε σενάριο ΠΟΛΥΒΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ στην ταινία:

"Ο ΚΛΕΑΡΧΟΣ, Η ΜΑΡΙΝΑ και ο ΚΟΝΤΟΣ"

Δεν αφήνει σε χλωρό κλαρί άντρα και γαμπρό, ΒΑΣΙΛΗ ΑΥΛΩΝΙΤΗ, ΝΙΚΟ ΡΙΖΟ. Από κοντά τους οι: ΕΛΣΑ ΡΙΖΟΥ, ΠΟΠΗ ΛΑΖΟΥ

alt

alt


alt


Παραδόξως .....εισπρακτική αποτυχία (!!!), αδύνατον να το ερμηνεύσεις, με 25617 εισιτήρια, μιας ταινίας που έχει θριαμβεύσει στη ροή των χρόνων. Ποιος ξέρει ;

Το 1962 η Γεωργία Βασιλειάδου ....ξαναχτυπά ως ΕΥΤΥΧΙΑ στην υπέροχη ταινία του ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΨΑΣΚΗ σε σενάριο ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ, ΠΟΛΥΒΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ

"ΟΙ ΓΑΜΠΡΟΙ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ"

Ποιος θα είναι ο ...τυχερός που θα μπορέσει να παντρευτεί τη Θεία ...Ευτυχία ;;; αυτή που δεν είναι δα σαν την ....Πελοπόννησο....

Υπέροχη ομάδα ερμηνευτών:  ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΡΙΖΟΣ, ΕΛΣΑ ΡΙΖΟΥ,  ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΟΠΗ ΛΑΖΟΥ

alt

alt

alt


Το 1962 επίσης την απολαμβάνουμε ως Μαριάνθη Καραδήμου στην ταινία του
ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
"Ο ΜΙΧΑΛΙΟΣ ΤΟΥ 14ου ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ"

με τους ΒΑΣΙΛΗ ΑΥΛΩΝΙΤΗ, ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ, ΝΙΚΟ ΡΙΖΟ, ΣΤΑΥΡΟ ΠΑΡΑΒΑ, ΑΝΝΑ ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΝΗ

Αυτές πιστεύω ήταν οι ΜΕΓΑΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

Αυτές τουλάχιστον ξεχώρισα αυθαίρετα για χάρη συντομίας.....

Κοντά της παρέλασαν μεγάλοι κωμικοί μας ηθοποιοί αλλά με δύο από αυτούς ξεχώρισε στο ταίριασμά της:

Πρώτα και βασικά με τον αξεπέραστο ΒΑΣΙΛΗ ΑΥΛΩΝΙΤΗ με τον οποίο συγκρότησε ένα υπέροχο ερμηνευτικό δίδυμο ζωής θα έλεγε κανείς που τους χώρισε μονάχα ο θάνατος, όπως και ο ΝΙΚΟΣ ΡΙΖΟΣ επίσης.

Και τους δύο τους .....έτρεχε είτε ως Σύζυγος, είτε ως αδελφή, είτε ως πεθερά, είτε ως ...Νοικάρα

Ακόμα ιστορία έγραψε η .....πολύπαθη σχέση της με τον ΟΡΕΣΤΗ ΜΑΚΡΗ με τον οποίο μόνο ...μαλλί με μαλλί δεν είχαν ερμηνευτικά πιαστεί.....

Η ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ θα τραβηχτεί διακριτικά από τα φώτα της ράμπας και της σκηνής....
Έμενε στο ΜΑΡΟΥΣΙ με την κόρη της ΦΩΤΕΙΝΗ ως το τέλος....
Ο Ερχομός του 1980, στα βαθιά της γεράματα, πλέον 83 ετών, τον ΦΛΕΒΑΡΗ μπαίνει στον "ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ" για οξεία βροχίτιδα από την οποία έπασχε χρόνια.
Οι γιατροί διέγνωσαν Καρδιακή ανεπάρκεια και κακοήθεια παγκρεάτος.
Στις 12 ΦΛΕΒΑΡΗ 1980 άφησε την τελευταία της πνοή ήρεμη και γαλήνια όπως πάντα...
Η Αττική Γη την έκλεισε στην αγκαλιά της στο Α' Νεκροταφείο σε μια τελετή με πολύ λίγο κόσμο για την ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ της...

Η Αγαπημένη ...Καλλιόπη του Κινηματογράφου μας, ποτέ μα ποτέ της δεν δυσανασχέτισε για την "ασχήμια" της.....ποτέ δεν αρνήθηκε το σαρκασμό της, ποτέ δεν το έπαιξε ντίβα, δεν κρύφτηκε.
Έκανε την "ασχήμια" της ανυπέρβλητη ομορφιά ψυχής αλλά και έκφρασης μοναδικής ενός χαμόγελου που έχουν ευλογία μονάχα ελάχιστοι άνθρωποι.

Η ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ήταν Μάνα μας, Θεία μας, ήταν μια από αυτές που λέμε τρυφερή και γελαστή παρουσία στη ζωή μας...

Μας χάρισε τόσα και τόσα.....! Το γέλιο της, τα βάσανά της, ο θυμός της, οι παραξενιές της, η αγάπη της, η καρτερία της μα πάνω απ όλα τα λόγια της......ναι....τα λόγια της.....

"Και όλη αυτή η παλαιτσαρία θα φύγει....! Yes......yes.....!  θα βάλουμε ένα ωραίο σαλονάκι, απ' αυτά τα πολύ μοντέρνα, τα very very  πως τα λέτε εσείς εδώ, γιατί ξεχνάω πως τα λέμε εμείς εκεί....."


alt

Αγαπημένη μας........!!!
http://cinefil.pblogs.gr/2015/05/gewrgia-basileiadoy-h-omorfoterh-ashhmh-toy-ellhnikoy-kinhmatogr.html

Ο Διογένης στην Ακαδημία Πλάτωνος

Μια μέρα ο κυνικός φιλόσοφος Διογένης μπήκε στη σχολή του Πλάτωνα - την περίφημη Ακαδημία - και πατώντας με τα γυμνά και λασπωμένα πόδια του ένα πολύτιμο χαλί, φώναξε δυνατά:
- Πατώ την υπερηφάνεια του Πλάτωνος!
- Ναι, του αποκρίθηκε ο μεγάλος φιλόσοφος, αλλά την πατάς με μεγαλύτερη υπερηφάνεια.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/anekdota/4#ixzz3hwXEZaKD