Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΠΙΣΤΟΛΗ Πόλεμος αρχαιολόγων για την Αμφίπολη - Οργή από την Κ. Περιστέρη για τις επικρίσεις του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26513&subid=2&pubid=113345682



Πόλεμος αρχαιολόγων για την Αμφίπολη - Οργή από την Κ. Περιστέρη για τις επικρίσεις του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων
Σφόδρα ενοχλημένη εμφανίζεται η αρχαιολόγος Κατερίνα Περιστέρη και με επιστολή της απαντά στο ΔΣ του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων που είχε ζητήσει από το υπουργείο Πολιτισμού να «παρέμβει για να σταματήσει η πίεση, που ασκείται στην αρχαιολογική έρευνα, λόγω της συνεχούς αναφοράς που γίνεται σε αυτή, ακόμα και σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο». Η, προϊσταμένη της ΚΗ΄ ΕΠΚΑ, Κατερίνα Περιστέρη απευθύνει επιστολή στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων και κοινοποιείται στα γραφεία του υπουργού Πολιτισμού, της γενικής γραμματέως του υπουργείου και της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς (ΓΔΑΠΚ).

«Ως συνάδελφος αρχαιολόγος και υπεύθυνη ανασκαφέας, πριν προβείτε σε ανακοινώσεις που αφορούν την ανασκαφική μου έρευνα στην παραπάνω θέση, να φροντίζετε να επικοινωνείτε προηγουμένως μαζί μου έτσι ώστε να έχετε την σωστή εικόνα της ανασκαφής» αναφέρει η κ. Περιστέρη, απευθυνόμενη στους συναδέρφους της και προσθέτει:

«Θα ήθελα να επισημάνω ότι η ανασκαφή μου διεξάγεται με τον καλύτερο επιστημονικό τρόπο από μια αξιόλογη ομάδα συνεργατών διαφόρων ειδικοτήτων που εργαζόμαστε με απόλυτη σύμπνοια και συνεργασία μεταξύ μας έχοντας όπως είναι φυσικό και την πλήρη στήριξη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου μας.

Θεωρώ χρέος μου να ενημερώνω το ευρύ κοινό για την πορεία μιας ανασκαφής που βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας, για την οποία εκφράζεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αγάπη όχι μόνο από συναδέλφους αρχαιολόγους και συνεργάτες διαφόρων ειδικοτήτων, αλλά και από το ευρύτερο κοινό που ξεπερνά τα σύνορα της Ελλάδας, με Δελτία Τύπου και φωτογραφικό υλικό, όποτε κριθεί απαραίτητο. Είμαστε σε εποχή που η ενημέρωση προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και είναι προτιμότερο να είναι έγκυρη και όχι ανακριβής. Με συγκινεί το παγκόσμιο ενδιαφέρον για την ανασκαφική μου έρευνα σε μια δύσκολη για την χώρα μας εποχή, που μόνο καλό κάνει, χωρίς την παραμικρή σκοπιμότητα.

Τέλος, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για το ενδιαφέρον σας γιατί και ως μέλος του ΣΕΑ θεωρώ ότι έχω την αμέριστη συμπαράσταση σας στο δύσκολο έργο μας που όλοι ως αρχαιολόγοι γνωρίζουμε πολύ καλά. Είμαι πάντα στην διάθεσή σας».

Σημειώνεται ότι με την επιστολή τους, που προκάλεσε την απάντηση της κ. Περιστέρη, τα μέλη του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων έκαναν, μεταξύ άλλων, λόγο για «επικοινωνιακή τακτική, ενδεχομένως υπό την επιρροή -κακών- συμβούλων, η οποία διαμορφώνει μια στρεβλή εικόνα για την αρχαιολογία και εκτρέφει μια νοσηρή αντίληψη για τη σχέση μας με το παρελθόν, που δεν τιμά ούτε την επιστήμη, ούτε την ιστορική μνήμη που αυτή υπηρετεί».

ΟΑΕΕ: Μηνιαίες οι δόσεις καταβολής εισφορών από 1/3/2015


Σε μηνιαίες, από διμηνιαίες, θα μετατραπούν οι δόσεις καταβολής των εισφορών ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ από την 1η Μαρτίου 2015.
Ο υφυπουργός Εργασίας Αντώνης Μπέζας υπέγραψε απόφαση για τον καθορισμό της νέας διαδικασίας, σε εφαρμογή του νόμου ν.4254/2014. 
Το υπουργείο Εργασίας αναφέρει πως η μηνιαία καταβολή θεσπίστηκε αφενός για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων οι οποίοι, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, αδυνατούν να ανταποκριθούν στη διμηνιαία καταβολή των εισφορών, αφετέρου για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του τρόπου είσπραξής τους.
Η μηνιαία καταβολή θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Μάρτιο, έτσι ώστε το διάστημα μέχρι τότε να ολοκληρωθεί η τροποποίηση του υφιστάμενου πληροφοριακού συστήματος του ΟΑΕΕ.

Αναβάλλεται η εμπορική σύνδεση ΕΕ-Ουκρανίας Η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν σήμερα να αναβληθεί η εφαρμογή της συμφωνίας ελευθέρου εμπορίου μεταξύ Βρυξελλών και Κιέβου μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους, ανακοίνωσε ο Επίτροπος Εμπορίου Κάρελ Ντε Χουχτ.

http://www.enet.gr/?i=news-room.el&id=447164


Η συμφωνία αυτή, που επρόκειτο να επικυρωθεί από το ουκρανικό Κοινοβούλιο την Τρίτη, δεν θα εφαρμοστεί πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2015, ανακοίνωσε η Επιτροπή μετά τις συνομιλίες που είχε με την Ουκρανία και τη Ρωσία, η οποία στο μεταξύ απηύθυνε νέες προειδοποιήσεις προς το Κίεβο για δασμούς στα εισαγόμενα ουκρανικά προϊόντα.
Νωρίτερα ο πρόεδρος της Ουκρανίας Πέτρο Ποροσένκο είχε δηλώσει ότι η συμφωνία μεταξύ Κίεβου και Ευρωπαϊκής Ένωσης θα τεθεί σε ισχύ την 1η Νοεμβρίου μετά την ταυτόχρονη επικύρωσή της από το ουκρανικό και Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Σύμφωνα με τον Ντε Χουχτ, μέχρι τότε η Ουκρανία θα συνεχίσει να απολαμβάνει προνομιακή πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά. Η απόφαση αυτή "μας αφήνει 15 μήνες για να συνεχίσουμε τις συνομιλίες (...). Συμφωνήσαμε να παρατείνουμε τα προσωρινά εμπορικά μέτρα" που αφορούν τη μείωση ή και πλήρη κατάργηση των τελωνειακών δασμών για ορισμένα ουκρανικά προϊόντα, διευκρίνισε ο Επίτροπος σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε. "Επαφίεται στις τρεις ενδιαφερόμενες πλευρές να δουν τι θα κάνουν μετά την 1η Ιανουαρίου 2016. Ελπίζω μέχρι τότε να έχουμε καταλήξει σε μια λύση", πρόσθεσε.
Τον Αύγουστο, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν είχε πει πως η ρωσική οικονομία μπορεί να υποστεί ζημίες ύψους 100 δισεκατομμυρίων ρουβλιών (2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων) στην περίπτωση που τα ευρωπαϊκά προϊόντα φθάνουν στη ρωσική αγορά μέσω της Ουκρανίας στο πλαίσιο της εμπορικής συμφωνίας Κιέβου-ΕΕ.
Newsroom Enet, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Αν τις έχανα θα πέθαινα» Κι άλλο χτύπημα για την Πένυ Σκάρου




Νέο «χτύπημα» για την Πένυ Σκάρου, η οποία τον περασμένο Ιούνιο έχασε το πόδι της σε αυτοκινητικό ατύχημα, όταν ασυνείδητος οδηγός την παρέσυρε και την εγκατέλειψε (η κοπέλα οδηγούσε το μηχανάκι της), με αποτέλεσμα να βρεθεί από διερχόμενους οδηγούς άγρια χτυπημένη και εγκαταλειμμένη στη μέση της Πειραιώς.
Η μητέρα της νεαρής τραγουδίστριας, η κυρία Ευτυχία, έπεσε θύμα απρόσεκτου οδηγού, ο οποίος παραβίασε κόκκινο σηματοδότη και έπεσε πάνω σε εκείνη και τη μικρότερη κόρη της, την Καρολίνα, την ώρα που διέσχιζαν διάβαση πεζών στο κέντρο της Καλλιθέας. «Αν πάθαιναν κάτι η μητέρα μου και η αδελφή μου, που είναι οι δύο φύλακες άγγελοί μου και αυτήν τη στιγμή με νταντεύουν στην κατάσταση που βρίσκομαι, θα πέθαινα κι εγώ από τη στενοχώρια μου» ήταν τα πρώτα λόγια της Πένυς Σκάρου, που σοκαρισμένη αποκάλυψε στην «Espresso» τη νέα περιπέτειά της. Η μητέρα της χτύπησε στο κεφάλι της αρκετά σοβαρά (έκανε 15 ράμματα!) και από θαύμα δεν συνέβη κάτι χειρότερο, ενώ η αδελφή της τραυματίστηκε ευτυχώς ελαφρά.
Ολα συνέβησαν το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου, όταν η κυρία Ευτυχία βρισκόταν στην οδό Δαβάκη, στην Καλλιθέα, με σκοπό να ψωνίσει μαζί με τη μικρή κόρη της διάφορα πράγματα για τις ανάγκες του σπιτιού της Πένυς, η οποία μένει στην ίδια περιοχή.

Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ

Ο οδηγός του αυτοκινήτου που παρέσυρε τη γυναίκα δεν εξαφανίστηκε, κάτι που έγινε με την περίπτωση της τραγουδίστριας, και αμέσως έφτασαν περιπολικό για να επιληφθεί του συμβάντος και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ για να παραλάβει την αιμόφυρτη γυναίκα. Η κυρία Ευτυχία διακομίστηκε στο Ασκληπιείο Βούλας, όπου της έκαναν 15 ράμματα στο κεφάλι. Επίσης υπεβλήθη στις απαραίτητες εξετάσεις και διαπιστώθηκε ότι είχε τρία αιματώματα στο κεφάλι, τα οποία, όπως διέγνωσαν οι γιατροί, θα εξαφανιστούν με την κατάλληλη αγωγή και την πάροδο του χρόνου.
Η Πένυ Σκάρου μόλις πληροφορήθηκε το ατύχημα της μητέρας της τρελάθηκε από την αγωνία της και παρά τα κινητικά της προβλήματα ζητούσε να βρεθεί στο πλευρό της για να της συμπαρασταθεί. Ομως η κυρία Ευτυχία, που γνώριζε την αγωνία της, φρόντισε να μιλήσει μαζί της στο τηλέφωνο μόλις βγήκε από το χειρουργείο και την καθησύχασε λέγοντάς της ότι είναι καλά.
Την περασμένη Τετάρτη ένας ιερέας επισκέφτηκε το σπίτι της Πένυς και έκανε ευχέλαιο για να ξορκίσει το κακό μάτι που φαίνεται ότι έχει πέσει στην οικογένεια.
Με όπλο τον δυναμικό χαρακτήρα της προσπαθεί να σταθεί και πάλι όρθια
Οσο για το πώς είναι σήμερα η τραγουδίστρια, να πούμε ότι διατηρεί πάντα το κουράγιο και τη δύναμη που επέδειξε από τις πρώτες στιγμές του ατυχήματός της. Μάλιστα εδώ και λίγο καιρό επισκέπτεται τακτικά ένα κέντρο αποκατάστασης και κάνει δοκιμές και ασκήσεις για να μάθει να κινείται με ένα πρόχειρο τεχνητό πόδι που της έχει τοποθετηθεί. «Ο,τι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό» είχε εκμυστηρευτεί λίγο καιρό μετά το ατύχημά της (από το δωμάτιο του νοσοκομείου) στην «Εspresso».
«Η Πένυ δεν μοιρολατρεί, κοιτάζει μόνο μπροστά και με όπλα τον δυναμικό χαρακτήρα της και το πηγαίο ταλέντο της όχι μόνο θα σταθεί και πάλι στα πόδια της πολύ σύντομα αλλά ήδη κάνει σχέδια για τα επόμενα καλλιτεχνικά της βήματα» μας λέει στενή φίλη της, ενώ στη συνέντευξη που είχε δώσει λίγες μέρες μετά το ατύχημά της, στο περιοδικό «People», είχε συγκλονίσει με τα λεγόμενά της.

«Πήρα πολλή αγάπη, δεν φανταζόμουν ότι υπάρχει τόση! Κι εκεί που ήθελα να κάνω δέκα φορές κάποια πράγματα, τώρα θέλω χίλιες! Λέω ότι θα γίνω καλά για τη μουσική μου - πρώτα, βέβαια, βάζω την οικογένειά μου. Θεωρώ ότι όλο αυτό είναι μια δοκιμασία για μένα. Γίνομαι πιο δυνατή. Δεν με ένοιαζε να πέθαινα εκεί στην άσφαλτο. Εχω περάσει τόσο ωραία στη ζωή μου, που θα έφευγα χαρούμενη. Θα με ενοχλούσε, όμως, αυτό που θα άφηνα πίσω, ο πόνος των δικών μου. Σήμερα είδα τον πατέρα μου βουρκωμένο και συνειδητοποίησα τι έχει συμβεί. Πολλοί φίλοι και γνωστοί δεν με επισκέφθηκαν, φοβούμενοι το πώς θα με δουν. Δεν άντεχαν να με αντικρίσουν στο κρεβάτι χωρίς πόδι. Κακώς, βέβαια. Στη ζωή όλα μπορούν να συμβούν και δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Αυτό το τροχαίο με άλλαξε, σκέφτομαι διαφορετικά πια. Μόλις γίνω καλά, θα πάω να κάνω ένα τατουάζ. Σκέφτομαι να "χτυπήσω" ένα μάτι με μια αλυσίδα κι ένα σταυρό πάνω στο πόδι μου που ακρωτηριάστηκε» είχε δηλώσει με θάρρος η τραγουδίστρια.

Μάλιστα, δεν έκρυψε ποια θα είναι η πρώτη της κίνηση όταν βάλει τεχνητό μέλος. «Μόλις μου βάλουν το τεχνητό πόδι, λοιπόν, θα βγω και θα χορέψω κάπου δημόσια» είπε.
Ετοιμάζουν συναυλίες για να αγοραστεί το τεχνητό μέλος
Οι συντοπίτες της καλλιτέχνες στη Σάμο ετοιμάζουν να δώσουν συναυλία προς τιμήν της, με σκοπό να συγκεντρωθούν τα πρώτα χρήματα που χρειάζονται ώστε η Πένυ να μπορέσει να αγοράσει το τεχνητό μέλος (ένα πόδι καλής ποιότητας φτάνει τις 200.000 ευρώ) που της είναι απαραίτητο για να σηκωθεί και πάλι όρθια. Η συναυλία είναι προγραμματισμένη για την προσεχή Τρίτη και όλοι οι τραγουδιστές φίλοι της από τη Σάμο, ενωμένοι σαν μία γροθιά έχουν ριχτεί στον αγώνα της συγκέντρωσης του ποσού.
Επίσης έχει προγραμματιστεί και μεγάλο live στην Αθήνα με τη συμμετοχή μεγάλων ονομάτων του ελληνικού τραγουδιού. Μέχρι τώρα θετικά στο κάλεσμα έχουν απαντήσει ο Στέφανος Κορκολής, ο οποίος ήταν εκείνος που ανακάλυψε το μουσικό της ταλέντο, ο Αντώνης Μιτζέλος, ο Χάρης Καφετζόπουλος, ο Ζωρζ Πιλαλί, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, ενώ αναμένεται στη λίστα να προστεθούν και άλλοι σημαντικοί καλλιτέχνες. Η συναυλία θα δοθεί τέλη Οκτωβρίου στο γνωστό νυχτερινό κέντρο Βοτανικός.

Αλκίνοος Μπουνιάς 

Κάρολος Κουν 1908 – 1987



Δημιουργός τέχνης και παιδαγωγός του θεάτρου. Γεννήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 1908 στην Προύσα. Ο πατέρας του, Ερρίκος Κοέν, πάμπλουτος έμπορος και κοσμοπολίτης, ήταν κατά το ήμισυ έλληνας χριστιανός και κατά το άλλο ήμισυ γερμανοπωλονοεβραίος. Η μητέρα του, Μελπομένη Παπαδοπούλου, ήταν ελληνίδα χριστιανή ορθόδοξη.
Οι γονείς του απουσίαζαν συχνά από το σπίτι, κάποια στιγμή χώρισαν και πολύ αργότερα η μητέρα του ξαναπαντρεύτηκε ένα μακρινό συγγενή της. Μοναχικό παιδί, ο Κάρολος μεγάλωσε σ' ένα αστικό σπίτι, με πρωσογερμανίδα γκουβερνάντα, μ' έναν παπά και μια καθηγήτρια πιάνου ανάμεσα στους κατ' οίκον διδασκάλους.
Από πολύ μικρός άρχισε να ξεδιπλώνει τα καλλιτεχνικά του χαρίσματα. Σχημάτιζε μελωδίες στην πιανόλα του σαλονιού. Έκοβε τα μοντέλα από τα περιοδικά μόδας της μητέρας του κι έκανε θέατρο. Τα έπιπλα του σαλονιού ήταν το σκηνικό που έπλαθε η φαντασία του. Οι πολυθρόνες γίνονταν βράχοι και τα χαλιά θάλασσα. Πιο πολύ, όμως, του άρεσε να ζωγραφίζει με νερομπογιές.
Τα χρόνια της εφηβείας του τα πέρασε εσώκλειστος στην αμερικανική Ροβέρτειο Σχολή της Κωνσταντινούπολης, με παιδιά από τα Βαλκάνια. Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, η ελληνική μειονότητα της Ροβερτείου Σχολής στερήθηκε τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας. Στον θεατρικό όμιλο Robert College Ρlayers Οfficers, ο Κάρολος εκτελούσε χρέη γραμματέα και συμμετείχε στις παραστάσεις, διαπρέποντας κυρίως στους γυναικείους ρόλους. Όταν αποφοίτησε το 1928, όλα είχαν αλλάξει στην Πόλης. Ακόμη και οι συγγενείς του δεν έμεναν πια εκεί.
Τον ίδιο χρόνο ο Κουν έφυγε για να σπουδάσει Αισθητική στη Σορβόννη και το 1929 εγκαταστάθηκε με τη μητέρα του στην Ελλάδα. Έπιασε δουλειά ως καθηγητής Αγγλικών στο Κολέγιο Αθηνών, όπου άρχισε να κάνει τις πρώτες θεατρικές παραστάσεις με τους μαθητές του, με μικρά σκετς που έγραφε ο ίδιος. Παράλληλα, τα βράδια παρέδιδε μαθήματα αγγλικών στο σύλλογο Εθνικής Τραπέζης για να ενισχύει τα οικονομικά του. Μετά τον πόλεμο, ο πατέρας του είχε καταστραφεί οικονομικά.
Στο μεταξύ, καθοριστική για τον Κουν υπήρξε η γνωριμία του με τον Φώτη Κόντογλου. Όπως έλεγε ο ίδιος, τον βοήθησε να γνωρίσει την Ελλάδα, να νιώσει το ξάνοιγμα προς κάθε τι το Ελληνικό...
Μπέρτολτ Μπρεχτ, Ο τρόμος και η αθλιότητα του Γ΄ Ραϊχ, 1975. Πρόβα.
Σε μια προσπάθεια να μεταφέρει επί σκηνής το αίτημα της επιστροφής στο ρωμαίικο, τον χειμώνα του 1933 ιδρύει, μαζί με τον Γιάννη Τσαρούχη και τον δημοσιογράφο Διονύσιο Δεβάρη, τη Λαϊκή Σκηνή. Από τη δραματική σχολή που στεγάζεται σ' ένα εγκαταλελειμμένο καμαρίνι του Δημοτικού Θεάτρου, θα προκύψει ο βασικός πυρήνας του θιάσου.

Στην εναρκτήρια παράσταση της Ερωφίλης του Χορτάτση, στις 20 Απριλίου '34 στο Θέατρο Ολύμπια, ο Κουν τοποθετεί τους ηθοποιούς σύμφωνα με τις αγιογραφίες του Κόντογλου και τους φωτίζει σαν από φως καντηλιού. Στα δύο χρόνια της λειτουργίας της η «Λαϊκή Σκηνή» θα παρουσιάσει ακόμη τα έργα: «Άλκηστη», «Πλούτος», «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» και τα «Παντρολογήματα».
Το 1938 εγκαταλείπει το Κολέγιο και συνεργάζεται με τους θιάσους της Κυρίας Κατερίνας και της Μαρίκας Κοτοπούλη. Όμως, το όνειρο του ήταν να δημιουργήσει τη δική του μόνιμη, αφοσιωμένη ομάδα, να φτιάξει ηθοποιούς που να βλέπουν το θέατρο ως λειτούργημα και όχι ως επαγγελματική ενασχόληση. Το όνειρό του αυτό έγινε πραγματικότητα το 1942, ιδρύοντας μέσα στο σκοτάδι της γερμανικής κατοχής το Θέατρο Τέχνης.
Στο δωμάτιο μιας αυλής της οδού Ζωοδόχου Πηγής 9 ξεκίνησε τις πρόβες στην «Αγριόπαπια» του Ίψεν, με μαθητές της Σχολής το Β. Διαμαντόπουλο, το Δ. Καλλέργη, τον Π. Ζερβό, τη Β. Μεταξά, την Κ. Λαμπροπούλου και με τον ίδιο σκηνοθέτη και ηθοποιό. Τις παραστάσεις του τις έδινε σε διάφορα θέατρα, κυρίως στο θέατρο Κώστα Μουσούρη και το καλοκαίρι σε διάφορα θερινά που του παραχωρούσαν.
Οι οικονομικές δυσχέρειες τον ανάγκασαν να αναστείλει τις δραστηριότητες του Θεάτρου Τέχνης το 1950. Τότε κλήθηκε να σκηνοθετήσει στο Εθνικό Θέατρο, όπου ανέβασε πέντε έργα: «Ερρίκος Δ'», «Άνθρωποι και ποντίκια», «Οι τρεις αδερφές», «Όνειρο καλοκαιρινής νυκτός», «Ο θείος Βάνιας».
Το 1959 παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών τους «Όρνιθες», στο Ηρώδειο. Η παράσταση διακόπηκε από τις έξαλλες διαμαρτυρίες και τα γιουχαΐσματα του κοινού, ενώ η κυβέρνηση επενέβη δραστικά. Τρία χρόνια αργότερα, στο Φεστιβάλ των Εθνών στο Παρίσι, οι «Όρνιθες» του βέβηλου Κουν μοιράστηκαν το πρώτο βραβείο με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας. Οι κριτικές ήταν διθυραμβικές.
Παρότι κέρδισε την εκτίμηση και την αποδοχή στην Ευρώπη, ενώ στο τόπο του εισέπραττε την περιφρόνηση και το χλευασμό, αρνήθηκε όλες τις προτάσεις που του έγιναν για να σκηνοθετήσει στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης και της Αμερικής. Η μοναδική φορά που δέχτηκε ήταν το 1967, που σκηνοθέτησε στο Στράτφορντ «Ρωμαίος και Ιουλιέττα». Η πρόσκληση ήταν από το Βασιλικό Σαιξπηρικό θέατρο της Αγγλίας. Ήταν ο δεύτερος σκηνοθέτης μέσα σε τριάντα χρόνια που τον καλούσαν να σκηνοθετήσει σ' αυτό το θέατρο. Η αγγλική κριτική χαρακτήρισε την παράσταση ως την καλύτερη Σαιξπηρική της τελευταίας δεκαετίας.
Ο Κάρολος Κουν στις πρόβες για την «Ορέστεια»
Η Μεγάλη Πορεία άρχισε από το 1954, οπότε ξανάστησε το θέατρο Τέχνης, στη δική του πια μόνιμη στέγη στο κυκλικό Υπόγειο της Στοάς Ορφέως. Μέσα από το «Υπόγειο των θαυμάτων», κάτω από τη σοφή, εμπνευσμένη καθοδήγηση του, βγήκαν ηθοποιοί, σκηνοθέτες, συγγραφείς, μουσικοί, σκηνογράφοι. Το ελληνικό θέατρο είναι σπαρμένο με πνευματικά του τέκνα: Διαμαντόπουλος, Χατζηαργύρη, Καλλέργης, Ζερβός, Ζαβιτσιάνου, Λυμπεροπούλου, Φερτής, Μιχαλακόπουλος, Καρακατσάνης, Πιττακή, Κοταμανίδου, Χρυσομάλλης, Αρμένης, Μπάκας, Λαζάνης, Γκιωνάκης, Κουγιουμτζής. Παιδιά του ήταν οι στενοί του συνεργάτες, ο Πλωρίτης, ο Χατζηδάκης, ο Τσαρούχης, ο Σταματίου, ο Σεβαστικόγλου. Δικά του παιδιά είναι και οι περισσότεροι ηθοποιοί του Κυπριακού Θεάτρου.

Το ελληνικό κοινό, χάρη στον Κουν, γνώρισε τα σύγχρονα ξένα θεατρικά ρεύματα, το θέατρο του «Παραλόγου», Ιονέσκο, Μαξ Φρις, Μπέκετ, Άλμπυ, Βάις, Πίντερ, Αραμπάλ, ενώ επανήλθε συχνά στους Ουίλλιαμς, Πιραντέλλο, Τσέχωφ, Μπρεχτ, Μίλλερ, Σαίξπηρ. Πρόβαλε το ελληνικό έργο μέσα από τον Βυζάντιο, Κορομηλά, Καπετανάκη, Ξενόπουλο και δημιούργησε νέους συγγραφείς: τον Καμπανέλλη, την Αναγνωστάκη, τον Κεχαΐδη, τον Σκούρτη, τον Μουρσελλά, τον Αρμένη.
Στη δεκαετία 1974-1983 δημιούργησε για πρώτη φορά και Β' σκηνή, τη «Λαϊκή», που λειτούργησε στο Θέατρο Βεάκη.
Η ερευνά του πάνω στην αναβίωση του Αρχαίου Δράματος θεωρείται από τις εγκυρότερες. Οι παραστάσεις των «Ορνίθων» και των «Περσών» ήταν οριακά γεγονότα στην ιστορία της ερμηνείας του Αρχαίου Δράματος κι έγιναν πρότυπα για τους νεότερους σκηνοθέτες. Ο ίδιος, όμως, ο Κουν έλεγε πως δε φτάνουν δυο ζωές για να ασχοληθεί κανείς σοβαρά με την ερμηνευτική προσέγγιση του Αρχαίου Δράματος.
Το 1980 το θέατρο Τέχνης μπήκε στην Επίδαυρο με τη μεγαλειώδη παράσταση της τριλογίας «Ορέστεια» του Αισχύλου. Με παραστάσεις αρχαίου δράματος όργωσε την Ευρώπη και γύριζε πάντα στην Ελλάδα θριαμβευτής. Στις αρχές του 1985 απέκτησε και δεύτερη θεατρική αίθουσα στην Πλάκα, με τη βοήθεια της Πολιτείας.
Όταν άρχισε να ανασαίνει οικονομικά και να απολαμβάνει τους καρπούς των κόπων 50 χρόνων, η υγεία του είχε πλέον κλονιστεί. Στις 8 Φεβρουαρίου 1987 εισήχθη στο νοσοκομείο «Υγεία» με έντονους πόνους στο στήθος. Άφησε την τελευταία του πνοή το βράδυ της 14ης Φεβρουαρίου, την ώρα ακριβώς που θα δινόταν η πρεμιέρα του έργου «Ο ήχος του όπλου» της Λουλας Αναγνωστάκη, που λίγο καιρό πριν είχε αρχίσει να σκηνοθετεί στο «Υπόγειο», στο Θέατρο Τέχνης.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/115#ixzz3DCvcCLnU

Κάρολος Κουν


Βούλτεψη που δίδασκες!

http://www.newsbomb.gr/politikh/story/494105/voyltepsi-poy-didaskes


Βούλτεψη που δίδασκες!
Η κυβερνητική εκπρόσωπος έχει απολέσει κάθε ίχνος ψυχραιμίας και σοβαρότητας – Μετά τις δηλώσεις της για τα ακίνητα, σε συνεννόηση με το Μαξίμου διέταξε τη διοίκηση της ΝΕΡΙΤ να μεταδώσει μόνο τη συνέντευξη Τύπου του Αλ. Τσίπρα και όχι την ομιλία του Σαββάτου στη ΔΕΘ
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε νευρική κρίση και λόγω της «κατηφόρας» προχωρά σε κινήσεις πολιτικής αυτοκτονίας που θυμίζουν άλλες εποχές. Την ίδια ώρα η αλαζονεία της κυβερνητικής εκπροσώπου ξεπερνά κάθε προηγούμενο αφού η κυρία Βούλτεψη για όσο διάστημα δεν είχε κυβερνητικό πόστο ήταν αυστηρότατος κριτής της κυβέρνησης, ενώ από τη στιγμή που ανέλαβε υπουργείο έχει μετατραπεί σε πειθήνιο όργανο του πρωθυπουργού και των δανειστών.
Οι πράξεις της και τα λεγόμενά της δεν τιμούν καθόλου ούτε τη δημοσιογραφική της ιδιότητα ούτε βεβαίως την πορεία της στο χώρο των μέσων ενημέρωσης.
Μέσα σε λίγα 24ωρα η κυρία Βούλτεψη προκάλεσε τόσο με τις δηλώσεις της για τα ακίνητα όσο και με την ωμή κυβερνητική παρέμβαση στην ΝΕΡΙΤ προκειμένου να μην μεταδοθεί η ομιλία και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην ΔΕΘ.
Η κυρία Βούλτεψη λοιπόν που μέχρι πρότινος στόλιζε τον Χαρδούβελη και διάφορους άλλους τεχνοκράτες, μεταλλάχθηκε σε υπερασπίστρια του ΕΝΦΙΑ και της βαριάς φορολογίας ακινήτων. Την Τετάρτη λοιπόν, σε ραδιοφωνική συνέντευξή της με αφορμή τις αντιδράσεις για τον ΕΝΦΙΑ, η κυβερνητική εκπρόσωπος προκάλεσε αίσθηση λέγοντας ότι είναι χαμένα χρήματα όσα επένδυσαν οι Έλληνες στην αγορά ακινήτων και προσθέτοντας ότι η ίδια δεν έχει ακίνητα στο όνομά της. Για «κακή» της τύχη, χθες το πρωί η εφημερίδα Αυγή απόκάλυψε ότι η κυρία Βούλτεψη ψεύδεται καθώς σύμφωνα με το πόθεν έσχες της έχει ακίνητα και μάλιστα οθκ ολίγα.
Σύμφωνα με το πόθεν έσχες που έχει καταθέσει στη Βουλή η Σ. Βούλτεψη διαθέτει:
Διαμέρισμα στη Γλυφάδα 239 τ.μ. που "συμπληρώνεται" από 130 τ.μ. βοηθητικών χώρων. Το οικόπεδο συνολικά είναι 402 τ.μ. Το διαμέρισμα αγοράσθηκε το 1985 και είναι κατά 100% στην πλήρη κυριότητα της Σ. Βούλτεψη.
Οικία στην Αγία Μαρίνα (Λαγονήσι). Προφανώς πρόκειται για το εξοχικό της υπουργού. Είναι οικόπεδο 516 τ.μ. επί του οποίου βρίσκεται οικία 71,36 τ.μ. και ανήκει κατά 50% στην πλήρη κυριότητα της Σ. Βούλτεψη.
* Πάνω από 2.000 τ.μ. στο Ντράφι (μαζί με τον σύζυγό της Θανάση Αγγελόπουλο). Ουσιαστικά πρόκειται για δύο οικόπεδα μέσα σε (σύμφωνα με όσα δηλώνει η ίδια στο πόθεν έσχες της) δάσος συνολικής έκτασης 2.019,16 τ.μ. Η Σ. Βούλτεψη και ο σύζυγός της διαθέτουν έκαστος εξ αδιαιρέτου το 0,0825% της δασικής έκτασης, που συνολικά φτάνει τα 1.224.000 τ.μ.
Αγροτεμάχιο 750 τ.μ. στην Αγία Αικατερίνη στη Μάνδρα. Το οικόπεδο ανήκει κατά 75% στην πλήρη κυριότητα της Σ. Βούλτεψη, ενώ, όπως διευκρινίζει, "δεν υπάρχει συμβόλαιο", καθώς είναι κληρονομιά από τον πατέρα της.
Μετά το δημοσίευμα της Αυγής η κυρία Βούλτεψη αναδιπλώθηκε λέγοντας ότι παρερμηνεύτηκαν οι δηλώσεις της, αν και οι ισχυρισμοί της πλέον δεν πείθουν κανέναν.
Αφού λοιπόν προηγήθηκαν όλα τα παραπάνω, ήρθε και η απόφαση του Μαξίμου να μην μεταδώσει την ομιλία του Τσίπρα στην ΔΕΘ και αυτό ήταν το ποτήρι που ξεχείλισε.
Όπως καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ και η εφημερίδα Αυγή: «με ωμή και απροκάλυπτη παρέμβαση στη διοίκηση του υποκατάστατου φορέα της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, το Μαξίμου διέταξε τη διοίκηση της ΝΕΡΙΤ να μεταδώσει μόνο τη συνέντευξη Τύπου της Κυριακής του Αλ. Τσίπρα και όχι την ομιλία του Σαββάτου στη ΔΕΘ, πράγμα πρωτοφανές στα χρονικά της Μεταπολίτευσης για αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης».
Μάλιστα στο σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα Αυγή ισχυρίζεται ότι οι παραιτήσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της ΝΕΡΙΤ οφείλονται σε αυτή ακριβώς την ενέργεια του Μαξίμου:
«Την εντολή δέχτηκε να διεκπεραιώσει ο γενικός διευθυντής Β. Θωμόπουλος, ο οποίος ενημέρωσε την Κουμουνδούρου. Αποδείχθηκε όμως η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τον πρόεδρο του Δ.Σ. της ΝΕΡΙΤ Αντ. Μακρυδημήτρη και τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο Ρ. Μορώνη, οι οποίοι υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους, παρ' ότι διορισμένοι από την κυβέρνηση Σαμαρά».
Δυστυχώς όλα τα παραπάνω δεν τιμούν ούτε το επίπεδο πολιτικού πολιτισμού της ΝΔ μιας ιστορικής παράταξης, ούτε βεβαίως την ίδια την κυβερνητική εκπρόσωπο που από ανεξάρτητη και ανένταχτη δημοσιογράφος εμφανίζεται να είναι βασιλικότερη του βασιλέως και να υιοθετεί πρακτικές για τις οποίες δεν θα ήταν περήφανος ούτε ο πατέρας της ο αείμνηστος Γιάννης Βούλτεψης μια εμβληματική μορφή της ελληνικής δημοσιογραφίας που πάλεψε για την ελευθεροτυπία, κυνηγήθηκε και φυλακίστηκε…


Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/story/494105/voyltepsi-poy-didaskes#ixzz3D85yjL9l


Πλούταρχος έλληνας ιστορικός και βιογράφος. Δεν υπάρχει τίποτε πιο δύσκολο από το να κατευθύνεις άνθρωπο που ευτυχεί, ενώ είναι πάρα πολύ εύκολο να επιβληθείς σε άνθρωπο που ατύχησε.

ΕΛΣΤΑΤ: Οι φτωχοί... φτωχότεροι





ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ

ΕΛΣΤΑΤ: Οι φτωχοί... φτωχότεροι

Ψαλίδι 31% στις δαπάνες (2009-2013)
http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=447139
Περιέκοψαν περαιτέρω κατά 7,8% τα χρήματα που δαπανούσαν μηνιαίως τα νοικοκυριά της χώρας το 2013 σε σχέση με το 2012, και τη «νύφη» πλήρωσε, λόγω του υψηλού ΕΦΚ και η κεντρική θέρμανση στα διαμερίσματα, ενώ περιορίστηκαν ακόμη και τα έξοδα για είδη διατροφής. Κατά 694 ευρώ μειώθηκε (31%), ο μηνιαίος οικογενειακός προϋπολογισμός την περίοδο 2009-2013. Παράλληλα, το 21% του πληθυσμού ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από την Έρευνα Οικογενειακών Προϋπολογισμών 2013, η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών διαμορφώθηκε στα 1.509,39 ευρώ, μειωμένη κατά 7,8% ή 127,71 ευρώ, σε σχέση με το 2012. Ενώ, μεταξύ 2013 και 2009 (τελευταίο έτος πριν από το πρώτο Μνημόνιο), η μέση μηνιαία δαπάνη μειώθηκε κατά 31,5% (από 2.203,55 ευρώ το 2009, σε 1.509,39 ευρώ το 2013).
Αναλυτικότερα, περίπου 725.000 νοικοκυριά της χώρας λιγότερα σε σχέση με το 2012, δεν χρησιμοποίησαν το 2013 την κεντρική θέρμανση στην κατοικία τους. Όπως αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, το 2013 κεντρική θέρμανση στο σπίτι τους χρησιμοποίησαν 1.592.835 νοικοκυριά, μειωμένα κατά 31,3% από τα 2.317.127 νοικοκυριά το 2012. Μάλιστα, η μέση μηνιαία ποσότητα υγρών καυσίμων και φυσικού αερίου που καταναλώνεται στην κύρια κατοικία μειώθηκε κατά 46,1% και 3,2% αντίστοιχα, ενώ η μέση μηνιαία ποσότητα στερεών καυσίμων (καυσόξυλα, πελλέτες, πυρήνας κλπ), ηλεκτρικής ενέργειας και υγραερίου αυξήθηκε κατά 20,7%, 1,2% και 0,3% αντίστοιχα.
Επίσης, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η μεγαλύτερη μείωση στη μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών σε ευρώ καταγράφηκε στα υγρά καύσιμα (-17,56 ευρώ), στα εστιατόρια (-14,82 ευρώ) και στην κίνηση μεταφορικών μέσων (-9,74 ευρώ), δαπάνες που αποτελούν το 34% της συνολικής μείωσης της δαπάνης (- 127,71 ευρώ). Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στα φάρμακα (5,11 ευρώ) και στα καφενεία (3,68 ευρώ).
Το μεγαλύτερο μερίδιο των δαπανών του μέσου προϋπολογισμού των νοικοκυριών αφορά στα είδη διατροφής (20,4%) και ακολουθούν η στέγαση (13,7%) και οι μεταφορές (12,5%), ενώ οι υπηρεσίες της εκπαίδευσης αποτελούν το μικρότερο μερίδιο των δαπανών (3,4%).
Οι περικοπές των μισθών και συντάξεων και κατ' επέκταση των δαπανών, άλλαξαν και το καταναλωτικό πρότυπο. Ειδικότερα, μεταξύ 2013 και 2012, παρατηρείται μετατόπιση των δαπανών από αυτές που αφορούν στις μεταφορές, στα διαρκή αγαθά, στη στέγαση, στα ξενοδοχεία, καφενεία και εστιατόρια, στα διάφορα αγαθά και υπηρεσίες, στην εκπαίδευση, καθώς και στις επικοινωνίες, προς τις δαπάνες που αφορούν, κυρίως, στην υγεία, στα αλκοολούχα ποτά και καπνό και στη διατροφή.
Σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα (2012), καταγράφεται μεγαλύτερη μείωση δαπανών, σε τρέχουσες τιμές, για διαρκή αγαθά (11,6%), εκπαίδευση (11,3%), μεταφορές (9,9%), διάφορα αγαθά και υπηρεσίες (9,5%), ξενοδοχεία, καφενεία και εστιατόρια (9,3%), επικοινωνίες (9,2%), στέγαση (8,8%) και ένδυση- υπόδηση (8,3%). Μικρότερες μειώσεις παρατηρούνται στις δαπάνες σε είδη διατροφής (6,5%), αναψυχή και πολιτισμό (5,6%) και υγεία (0,3%). Αντίθετα, μικρή αύξηση καταγράφηκε για οινοπνευματώδη ποτά και καπνό (0,1%)
Τα νοικοκυριά με ένα άτομο μόνο, ηλικίας 65 ετών και άνω, έχουν κατά 54,5% λιγότερες δαπάνες από τη μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών. Αντίθετα, νοικοκυριά που αποτελούνται από ένα ζευγάρι με δυο παιδιά έως και 16 ετών, έχουν κατά 42% περισσότερες δαπάνες σε σχέση με τη μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών.
Νοικοκυριά με υπεύθυνο οικονομικά μη ενεργό ή άνεργο, δαπανούν κατά μέσο όρο το 82,1% της μέσης μηνιαίας δαπάνης των νοικοκυριών, ενώ αυτά με υπεύθυνο αυτοαπασχολούμενο με μισθωτούς το 199,5%. Μείωση σε σύγκριση με το 2012, καταγράφεται στις δαπάνες νοικοκυριών με υπεύθυνο μισθωτό κατά 8,5%, ενώ αύξηση κατά 4,4% καταγράφεται στις δαπάνες νοικοκυριών με υπεύθυνο αυτοαπασχολούμενο με μισθωτούς.
Η μέση μηνιαία δαπάνη διαφέρει ανάλογα με την ηλικία του υπευθύνου του νοικοκυριού. Όπως και στην έρευνα του 2012, τα νοικοκυριά με υπεύθυνο ηλικίας 45- 54 ετών δαπανούν, κατά μέσο όρο, περισσότερο. Συγκεκριμένα, τα νοικοκυριά αυτά δαπανούν, κατά μέσο όρο, το 124,7 % της μέσης μηνιαίας δαπάνης των νοικοκυριών της χώρας, ενώ αυτά με υπεύθυνο ηλικίας 75 ετών και άνω το 56,3%. Τα νοικοκυριά που διαμένουν σε αγροτικές περιοχές δαπανούν 1.249,90 ευρώ μηνιαίως, ενώ αυτά που διαμένουν σε αστικές περιοχές 1.594,72 ευρώ. Ήτοι, τα νοικοκυριά που διαμένουν σε αγροτικές περιοχές, δαπανούν, κατά μέσο όρο, 21,6% λιγότερο από τα νοικοκυριά που διαμένουν σε αστικές περιοχές.
Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει, επίσης, ότι:
α) αυξήθηκε ο αριθμός των νοικοκυριών που διαθέτουν:
- Καταψύκτη στην κύρια κατοικία τους (μεταβολή 3%).
- Ηλεκτρονικό υπολογιστή στην κύρια κατοικία τους (μεταβολή 3%).
- Διέθεταν τουλάχιστον, ένα επιβατηγό αυτοκίνητο ΙΧ (1,3%), ενώ ο αριθμός των αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 0,1%.
- Τουλάχιστον, ένα κινητό τηλέφωνο (μεταβολή 0,4%).
β) μειώθηκε ο αριθμός των νοικοκυριών που:
- Χρησιμοποιούν την κεντρική θέρμανση ως κύρια πηγή θέρμανσης (μεταβολή 31,3%).
- Διαθέτουν πλυντήριο πιάτων (μεταβολή 2,1%).
- Διαθέτουν σταθερό τηλέφωνο (μεταβολή 1,8%).
- Διαθέτουν κλειστούς χώρους στάθμευσης στην κατοικία (μεταβολή 0,7%).
- Κατέχουν ή νοικιάζουν δευτερεύουσες ή εξοχικές κατοικίες (μεταβολή 1,5%), λόγω μείωσης των εξοχικών κατοικιών που βρίσκονται στο εξωτερικό, καθώς επίσης και κάποιων εξοχικών που μετατράπηκαν σε κύριες κατοικίες.
ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ
Όπως καταγράφεται από την ΕΛΣΤΑΤ, το µερίδιο της µέσης ισοδύναμης δαπάνης (αγορές, τρέχουσες τιµές) του πλουσιότερου 20% του πληθυσμού είναι 5,7 φορές μεγαλύτερο από το µερίδιο της µέσης ισοδύναμης δαπάνης του φτωχότερου 20% του πληθυσμού (5,9 για το 2012). Ο δείκτης μειώνεται στο 4,5 όταν συμπεριληφθούν στην καταναλωτική δαπάνη και οι τεκμαρτές δαπάνες.
Το µερίδιο της µέσης ισοδύναμης δαπάνης για είδη διατροφής των νοικοκυριών του φτωχότερου 20% του πληθυσμού ανέρχεται στο 32,3% των δαπανών των νοικοκυριών της χώρας, ενώ το αντίστοιχο µερίδιο του πλουσιότερου 20% του πληθυσμού ανέρχεται στο 13,5%.
O κίνδυνος φτώχειας απειλεί το 21% του πληθυσμού, όταν στον υπολογισµό τού δείκτη λαµβάνεται υπόψη µόνον η δαπάνη µε τρόπο κτήσεως την αγορά (21,2% το 2012), ενώ ο δείκτης μειώνεται στο 14,7% του πληθυσμού (15,3% το 2012), όταν λαμβάνονται υπόψη όλες οι καταναλωτικές δαπάνες, ανεξάρτητα από τον τρόπο κτήσεως (τεκμαρτό ενοίκιο από ιδιοκατοίκηση, ιδιοπαραγόμενα αγαθά, αγαθά και υπηρεσίες παρεχόμενες δωρεάν από τον εργοδότη, άλλα νοικοκυριά, µη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, κράτος κ.λπ.).
Η μέση μηνιαία δαπάνη των φτωχών νοικοκυριών εκτιμάται στο 32,8% των δαπανών των µη φτωχών νοικοκυριών. Τα φτωχά νοικοκυριά δαπανούν το 33,6% του μέσου προϋπολογισμού τους σε είδη διατροφής, ενώ τα µη φτωχά το 18,8%. Λόγω της σύνθεσης των φτωχών νοικοκυριών (ηλικιωμένοι, ανασφάλιστοι, κ.λπ.), η δαπάνη τους για την υγεία ανέρχεται στο 9% του μέσου προϋπολογισμού τους, ενώ η αντίστοιχη δαπάνη των µη φτωχών ανέρχεται στο 7%.