Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014

Από πού Προέρχεται το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο

Οι πρόγονοι του Χριστουγεννιάτικου δέντρου μπορούν να αναζητηθούν στα ειδωλολατρικά έθιμα της λατρείας των δέντρων. Τότε δέντρα μεταφέρονταν μέσα στα σπίτια και οι άνθρωποι τα στόλιζαν για να εξασφαλίσουν καλή σοδειά τον επόμενο χρόνο. Λέγεται ότι ο Μαρτίνος Λούθηρος ξεκίνησε την παράδοση των αναμμένων λαμπών στο Χριστουγεννιάτικο δέντρο, στη Γερμανία, τον 16ο αιώνα. Η εικόνα ενός πράσινου δέντρου την παραμονή των Χριστουγέννων, με τα αστέρια να λάμπουν στον ουρανό από πάνω του, λέγεται ότι του έκανε μεγάλη εντύπωση κι έτσι τοποθέτησε ένα παρόμοιο δέντρο, διακοσμημένο με αναμμένα κεριά, μέσα στο σπίτι του. Στα μέσα του 1800, το έθιμο του Χριστουγεννιάτικου δένδρου είχε επεκταθεί ταχύτατα σε όλο τον κόσμο. Το έθιμο γινόταν αιτία για πολλά ατυχήματα!. Έτσι, μέχρι να εφευρεθούν τα ηλεκτρικά φωτάκια, οι προνοητικοί είχαν και έναν κουβά νερό κάτω από το δέντρο, για τον κίνδυνο πυρκαγιάς…  
Το 1882, το πρώτο ηλεκτρικά φωτισμένο Χριστουγεννιάτικο δέντρο του κόσμου, στολίσθηκε στην πόλη της Νέας Υόρκης, στην κατοικία του Έντουαρτ Τζόνσον, ενός συναδέλφου του εφευρέτη Τόμας Έντισον. Σήμερα, περισσότερα από 72 εκατομμύρια δέντρα στολίζονται κάθε Χριστούγεννα, και από αυτά, 35 εκατομμύρια είναι αληθινά δέντρα ενώ 37 εκατομμύρια είναι ψεύτικα.
(Από την ιστοσελίδα του Valentine floral creations)
 
Η Γαλοπούλα.
Στην Ευρώπη, υπήρχε παλαιότερα η συνήθεια να μαγειρεύουν μεγάλα πουλιά για το γιορτινό γεύμα. Προτιμούσαν τους φασιανούς, τις χήνες και τα παγόνια. Όταν, όμως δοκίμασαν τη γαλοπούλα, την καθιέρωσαν ως το κατεξοχήν χριστουγεννιάτικο γεύμα. Στις αρχές του 19ουαιώνα, στο Νόρφολκ της Αγγλίας οι πτηνοτρόφοι έλυσαν το πρόβλημα της μεταφοράς της γαλοπούλας ως εξής: έβαζαν τα πουλιά να διανύουν πάνω από 100 χιλιόμετρα σε μια εβδομάδα για να φτάσουν στην πρωτεύουσα. Κι επειδή τα ποδαράκια τους δεν είναι φτιαγμένα για πεζοπορία, τους φορούσαν ειδικά καλύμματα ή τα βουτούσαν σε πίσσα, για να σκληρύνουν!
(Από την ιστοσελίδα www.pasipka.gr)
 


Η Προέλευση της Χριστουγεννιάτικης κάρτας
Σύμφωνα με την εγκυκλοπαίδεια Britannica Online, αν και οι ξυλοχαράκτες κατασκεύαζαν αντικείμενα με θρησκευτικά θέματα κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, η πρώτη Χριστουγεννιάτικη κάρτα, με τη σημερινή της έννοια, πιστεύεται ότι σχεδιάστηκε από τον Callcott Horsley στην Αγγλία το 1843.Λέγεται ότι την δημιούργησε για τον φίλο του Sir Henry Cole. Μία έκδοση 1.000 καρτών βγήκε προς πώληση στο Λονδίνο. Λιθογραφήθηκε σε χοντρό χαρτόνι, 5 1/8 επί 3 1/4 inches, σε σκούρα σέπια και ζωγραφίστηκε με το χέρι. Το κέντρο της κάρτας έδειχνε ένα οικογενειακό πάρτι σε εξέλιξη, κάτω από το οποίο υπήρχαν οι λέξεις «Χαρούμενα Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος». Στη μία πλευρά υπάρχει μία σκηνή που ταΐζουν κάποιον πεινασμένο και στην άλλη μία σκηνή που ντύνουν τους φτωχούς. Στις ΗΠΑ, ο κύριος Pease, ιδιοκτήτης ενός καταστήματος στο Albany της Ν. Υόρκης, κατασκεύασε στα μέσα του 19ου αιώνα μία κάρτα με «Χριστουγεννιάτικες ευχές από το μεγάλο κατάστημα του Pease, το ναό της μόδας».
(Από την ιστοσελίδα του Valentine floral creations)
 http://dim-rizou.pel.sch.gr/ergasies/xristougena/page06.htm

Το Χριστόψωμο…

Το «ψωμί του Χριστού» το έφτιαχνε, την παραμονή των Χριστουγέννων, η νοικοκυρά με ιδιαίτερη ευλάβεια και με ειδική μαγιά (από ξερό βασιλικό κ.λ.π.).
Απαραίτητος επάνω, χαραγμένος ο σταυρός. Γύρω - γύρω διάφορα διακοσμητικά σκαλιστά στο ζυμάρι ή πρόσθετα στολίδια. Αυτά τόνιζαν το σκοπό του χριστόψωμου και εξέφραζαν τις διάφορες πεποιθήσεις των πιστών.
Την ημέρα του Χριστού, ο νοικοκύρης έπαιρνε το χριστόψωμο, το σταύρωνε, το έκοβε και το μοίραζε σ’ όλη την οικογένειά του και σε όσους παρευρίσκονταν στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι. (Μερικοί εδώ βλέπουν ένα συμβολισμό της Θείας κοινωνίας. Όπως ο Χριστός έδωσε τον άρτον της ζωής σε όλη την ανθρώπινη οικογένειά του...).
Γύρω από το χριστόψωμο υπάρχουν και άλλες παραδόσεις. Αναφέρονται στην ενότητα της Εκκλησίας και των λαών, με συμβολικό πρότυπο την ένωση των κόκκων του σίτου σ΄ ένα ψωμί. Οι λαοί κάποτε θα ενωθούν μ’ ένα ποιμένα, το Χριστό.
(Από το βιβλίο «Ήθη, έθιμα και… άλλα» του Τιμόθεου Κ. Κιλίφη)

…στη Μάνη
Κάθε οικογένεια στο φούρνο του σπιτιού «ρίχνει» τα χριστόψωμα, για να τα κόψει στο τραπέζι των Χριστουγέννων ο οικοδεσπότης σταυρώνοντάς τα, και ευχόμενος «Χρόνια πολλά και του χρόνου». Τα χριστόψωμα κατασκευάζονται όπως το ψωμί, μόνο που στολίζονται με σταυρούς και ποικίλα στολίδια ανάλογα με την καλαισθησία της νοικοκυράς.
(Από το περιοδικό «Αδούλωτη Μάνη»)

…στη Σπάρτη
Στη Σπάρτη, σε κάθε σπίτι, δυο τρεις μέρες πριν, ζυμώνουν 1 – 15 καρβέλια ψωμί. Το ένα, που το τρώνε ανήμερα των Χριστουγέννων, είναι το ψωμί του Χριστού και το πλάθουν σε σχήμα σταυρού από ζύμη. Τα’ άλλα χριστόψωμα τα κάνουν με μύγδαλα και καρύδια.
(Από το περιοδικό «Ουράνιο Τόξο»)

…στους Σαρακατσάνους
Οι Σαρακατσάνοι τσοπάνηδες φτιάχνουν δύο χριστόψωμα. Το πρώτο, το καλύτερο και με τα πιο πολλά κεντίδια, είναι για το Χριστό «για να τους φυλάει και να τους βλογάει». Πάνω του σκαλίζουν ένα μεγάλο σταυρό – φεγγάρι με πέντε λουλούδια.
Το δεύτερο, η τρανή Χριστοκουλούρα ή Ψωμί του Χριστού, είναι για τα πρόβατα. Έτσι τα τιμά ο βοσκός και τα βλογά ο Χριστός. Στη Χριστοκουλούρα παριστάνεται με ζύμη, όλη η ζωή της στάνης, δηλαδή η μάντρα, τα πρόβατα, οι βοσκοί κ.λ.π.
(Από το περιοδικό «Ουράνιο Τόξο»)


…στην Κεφαλονιά
Χαρακτηριστική είναι μια κεφαλλονίτικη συνήθεια. Όλο το σόι συγκεντρώνεται στο σπίτι του πιο ηλικιωμένου. Στο πάτωμα τοποθετούν τρία δαυλιά «χιαστί» και πάνω τους βάνουν την «κουλούρα».
Όλοι κάνουν ένα κλοιό γύρω ακουμπώντας καθένας με το δεξί του χέρι την κουλούρα. Ύστερα ο νοικοκύρης ψάλλει το «Η γέννησή σου Χριστέ ο Θεός…» και ρίχνει λάδι στα δαυλιά, βάζοντάς τα στη φωτιά. Μετά κόβει την κουλούρα, τη μοιράζει και δειπνούν όλοι μαζί.
(Από το περιοδικό «Ουράνιο Τόξο»)

…στην Κρήτη
Το χριστουγεννιάτικο ψωμί το φτιάχνουν οι γυναίκες με ιδιαίτερη φροντίδα και υπομονή. Η ετοιμασία του είναι ολόκληρη ιεροτελεστία: χρησιμοποιούν ακριβά υλικά, ψιλοκοσκινισμένο αλεύρι, ροδόνερο, μέλι, σουσάμι, κανέλα, γαρίφαλα και καθώς ζυμώνουν λένε:  "Ο Χριστός γεννιέται, το φως ανεβαίνει, το προζύμι για να γένει."
Όταν πλάσουν το ζυμάρι, παίρνουν τη μισή ζύμη και φτιάχνουν μια κουλούρα, ενώ με την υπόλοιπη φτιάχνουν ένα σταυρό με λωρίδες και τον τοποθετούν πάνω στο ψωμί. Στο κέντρο βάζουν ένα άσπαστο καρύδι και στην υπόλοιπη επιφάνεια σχεδιάζουν σχήματα με το μαχαίρι ή με το πιρούνι, όπως λουλούδια , φύλλα, καρπούς, πουλάκια.
Για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, το Χριστόψωμο είναι ευλογημένο ψωμί. Το κόβουν ανήμερα τα Χριστούγεννα, ανταλλάσσοντας πολλές ευχές.
(Από το ηλεκτρονικό περιοδικό «Παπάκι»)
http://dim-rizou.pel.sch.gr/ergasies/xristougena/page04.htm

ΜΑΧΑΙΡΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΠΗΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ!

Βυθίζουν στην απελπισία 265.000 δικαιούχους. Τι προβλέπει ο Νόμος Λοβέρδου και πως συνδέεται ο βαθμός αναπηρίας με τις παροχές.
Στη μέγγενη του μνημονιακού νόμου 3863 μπαίνουν από το 2015 όλες οι συντάξεις, ακόμη και οι αναπηρικές! Ανάλογα με το βαθμό αναπηρίας, οι συντάξεις θα μειώνονται κάτω από την οροφή των 500 - 600 ευρώ που είναι σήμερα, βυθίζοντας σε πραγματική απελπισία τους 265.000 δικαιούχους αρκετοί από τους οποίους δεν έχουν άλλη πηγή εισοδήματος.
Τη μείωση των αναπηρικών συντάξεων προβλέπει ο Νόμος Λοβέρδου (2010) και όπως σημειώσαμε η βασική σύνταξη θα μειώνεται ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας. Σήμερα, η μέση σύνταξη προ φόρων και κρατήσεων περίθαλψης, ανέρχεται μόλις στα 545 ευρώ για τις γυναίκες και στα 677 ευρώ για τους άνδρες. Ακόμα χειρότερη όμως προδιαγράφεται η κατάσταση για τους ασφαλισμένους με αναπηρική σύνταξη που δεν έχουν συμπληρώσει 15ετία καθώς οι αρμόδιες αρχές δεν έχουν ξεκαθαρίσει εάν οι δικαιούχοι αναπηρικής με λίγα χρόνια ασφάλισης θα λαμβάνουν το ποσοστό που αντιστοιχεί στα χρόνια ασφάλισης ή θα μένουν στη βασική σύνταξη.
Υπενθυμίζουμε πως η εφαρμογή του Νόμου Λοβέρδου θα αποτελέσει το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της τριχοτόμησης της κατώτατης σύνταξης όπως απαιτεί η τρόικα.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό η κατώτατη σύνταξη θα αντιστοιχεί σε προνοιακό επίδομα το οποίο θα ξεκινάει από τα 200 ευρώ (μέχρι 15 χρόνια) θα φθάνει τα 330 ευρώ στην ενδιάμεση κατηγορία και θα έχει "ταβάνι" τα σημερινά 480 ευρώ για 20 χρόνια δουλειάς.
Σε απόγνωση και οι ανασφάλιστοι
Ωστόσο οι μειώσεις ειδικά για τους χαμηλοσυνταξιούχους δεν σταματάνε εδώ, καθώς από το "μαχαίρι" στις αποδοχές δεν θα γλυτώσουν οι περίπου 30.000 ανασφάλιστοι υπερήλικες που σήμερα παίρνουν μηνιαία σύνταξη - επίδομα 360 ευρώ! Σύμφωνα με τον νέο νόμο το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημά τους δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 4.320 ευρώ ή στην περίπτωση εγγάμων το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα να μην υπερβαίνει τα 8.640 ευρώ, να έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους και να έχουν τουλάχιστον 20ετή παραμονή στην Ελλάδα.
Από την 1.1.2015 οι συντάξεις που θα καταβάλλουν τα ταμεία, βάσει του νέου διπλού τρόπου υπολογισμού, θα είναι μειωμένες σε σχέση με αυτές που θα λάμβανε ο δικαιούχος εάν συνταξιοδοτούνταν μόνο με τους όρους που ισχύουν σήμερα. Όσοι συνταξιοδοτούνται από την 1/1/2015 θα λαμβάνουν δύο τμήματα σύνταξης: Tο πρώτο θα υπολογίζεται για τον χρόνο ασφάλισης έως το 2010 σύμφωνα τις καταστατικές διατάξεις των Tαμείων και το αναλογικό τμήμα- για τον χρόνο ασφάλισης από την 1/1/2011, με βάση τις ασφαλιστικές εισφορές που έχουν καταβληθεί, χαμηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης καθώς και αναλογία της βασικής εγγυημένης από το κράτος σύνταξης.


Read more: http://www.newsbomb.gr/oikonomia/news/story/535326/maxairi-kai-stis-anapirikes-syntaxeis#ixzz3MYXXXTha

Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως

Ευαγγέλιο Κυριακής: Ματθ. α΄ 1-25
Βίβλος γενέσεως  Ἰησοῦ Χριστοῦ, υἱοῦ Δαυΐδ, υἱοῦ  Ἀβραάμ. 2  Ἀβραὰμ ἐγέννησε τὸν  Ἰσαάκ,  Ἰσαὰκ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἰακώβ,  Ἰακὼβ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἰούδαν καὶ τοὺς ἀδελφοὺς αὐτοῦ, 3  Ἰούδας δὲ ἐγέννησε τὸν Φαρὲς καὶ τὸν Ζαρὰ ἐκ τῆς Θάμαρ, Φαρὲς δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἐσρώμ,  Ἐσρὼμ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἀράμ, 4  Ἀρὰμ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἀμιναδάβ,  Ἀμιναδὰβ δὲ ἐγέννησε τὸν Ναασσών, Ναασσὼν δὲ ἐγέννησε τὸν Σαλμών, 5 Σαλμὼν δὲ ἐγέννησε τὸν Βοὸζ ἐκ τῆς Ραχάβ, Βοὸζ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ὠβὴδ ἐκ τῆς Ρούθ,  Ὠβὴδ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἰεσσαί, 6  Ἰεσσαὶ δὲ ἐγέννησε τὸν Δαυΐδ τὸν βασιλέα. Δαυΐδ δὲ ὁ βασιλεὺς ἐγέννησε τὸν Σολομῶντα ἐκ τῆς τοῦ Οὐρίου, 7 Σολομὼν δὲ ἐγέννησε τὸν Ροβοάμ, Ροβοάμ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἀβιά,  Ἀβιὰ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἀσά, 8  Ἀσὰ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἰωσαφάτ,  Ἰωσαφάτ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἰωράμ,  Ἰωρὰμ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ὀζίαν, 9  Ὀζίας δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἰωάθαμ,  Ἰωάθαμ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἄχαζ,  Ἄχαζ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἐζεκίαν, 10  Ἐζεκίας δὲ ἐγέννησε τὸν Μανασσῆ, Μανασσῆς δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἀμών,  Ἀμὼν δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἰωσίαν, 11  Ἰωσίας δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἰεχονίαν καὶ τοὺς ἀδελφοὺς αὐτοῦ ἐπὶ τῆς μετοικεσίας Βαβυλῶνος. 12 Μετὰ δὲ τὴν μετοικεσίαν Βαβυλῶνος  Ἰεχονίας ἐγέννησε τὸν Σαλαθιήλ, Σαλαθιὴλ δὲ ἐγέννησε τὸν Ζοροβάβελ, 13 Ζοροβάβελ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἀβιούδ,  Ἀβιοὺδ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἐλιακείμ,  Ἐλιακεὶμ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἀζώρ, 14  Ἀζὼρ δὲ ἐγέννησε τὸν Σαδώκ, Σαδὼκ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἀχείμ,  Ἀχεὶμ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἐλιούδ, 15  Ἐλιοὺδ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἐλεάζαρ,  Ἐλεάζαρ δὲ ἐγέννησε τὸν Ματθάν, Ματθὰν δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἰακώβ, 16  Ἰακὼβ δὲ ἐγέννησε τὸν  Ἰωσὴφ τὸν ἄνδρα Μαρίας, ἐξ ἧς ἐγεννήθη  Ἰησοῦς ὁ λεγόμενος Χριστός. 17 Πᾶσαι οὖν αἱ γενεαὶ ἀπὸ  Ἀβραάμ ἕως Δαυΐδ γενεαὶ δεκατέσσαρες, καὶ ἀπὸ Δαυΐδ ἕως τῆς μετοικεσίας Βαβυλῶνος γενεαὶ δεκατέσσαρες, καὶ ἀπὸ τῆς μετοικεσίας Βαβυλῶνος ἕως τοῦ Χριστοῦ γενεαὶ δεκατέσσαρες. 18 Τοῦ δὲ  Ἰησοῦ Χριστοῦ ἡ γέννησις οὕτως ἦν. μνηστευθείσης γὰρ τῆς μητρὸς αὐτοῦ Μαρίας τῷ  Ἰωσήφ, πρὶν ἢ συνελθεῖν αὐτοὺς εὑρέθη ἐν γαστρὶ ἔχουσα ἐκ Πνεύματος  Ἁγίου. 19  Ἰωσὴφ δὲ ὁ ἀνὴρ αὐτῆς, δίκαιος ὢν καὶ μὴ θέλων αὐτὴν παραδειγματίσαι, ἐβουλήθη λάθρα ἀπολῦσαι αὐτήν. 20 Ταῦτα δὲ αὐτοῦ ἐνθυμηθέντος ἰδοὺ ἄγγελος Κυρίου κατ᾿ ὄναρ ἐφάνη αὐτῷ λέγων·  Ἰωσὴφ υἱὸς Δαυΐδ, μὴ φοβηθῇς παραλαβεῖν Μαριὰμ τὴν γυναῖκά σου· τὸ γὰρ ἐν αὐτῇ γεννηθὲν ἐκ Πνεύματός ἐστιν  Ἁγίου. 21 τέξεται δὲ υἱὸν καὶ καλέσεις τὸ ὄνομα αὐτοῦ  Ἰησοῦν· αὐτὸς γὰρ σώσει τὸν λαὸν αὐτοῦ ἀπὸ τῶν ἁμαρτιῶν αὐτῶν. 22 Τοῦτο δὲ ὅλον γέγονεν ἵνα πληρωθῇ τὸ ρηθὲν ὑπὸ τοῦ Κυρίου διὰ τοῦ προφήτου λέγοντος· 23  Ἰδοὺ ἡ παρθένος ἐν γαστρὶ ἕξει καὶ τέξεται υἱόν, καὶ καλέσουσι τὸ ὄνομα αὐτοῦ  Ἐμμανουήλ, ὅ ἐστι μεθερμηνευόμενον μεθ᾿ ἡμῶν ὁ Θεός. 24 Διεγερθεὶς δὲ ὁ  Ἰωσὴφ ἀπὸ τοῦ ὕπνου ἐποίησεν ὡς προσέταξεν αὐτῷ ὁ ἄγγελος Κυρίου καὶ παρέλαβε τὴν γυναῖκα αὐτοῦ, 25 καὶ οὐκ ἐγίνωσκεν αὐτὴν ἕως οὗ ἔτεκε τὸν υἱὸν αὐτῆς τὸν πρωτότοκον, καὶ ἐκάλεσε τὸ ὄνομα αὐτοῦ  Ἰησοῦν.
Θεός και άνθρωπος

«Ιησούς»

Την Κυριακή πριν από τη Γέννηση του Κυρίου μας, ο ευαγγελιστής Ματθαίος μας παρουσιάζει όλη την πορεία των κατά σάρκα προπατόρων του Κυρίου μας, οι οποίοι έζησαν και πέθαναν με την προσμονή του Μεσσία. Σύμφωνα με τον γενεαλογικό αυτό κατάλογο οι προπάτορες χωρίζονται σε τρεις περιόδους, που η καθεμιά περιέχει δεκατέσσερις γενιές. Η πρώτη από τον Αβραάμ μέχρι τον Δαβίδ, η δεύτερη από τον Δαβίδ μέχρι την εποχή που οι Ιουδαίοι μεταφέρθηκαν αιχμάλωτοι στη Βαβυλώνα, και η Τρίτη από την αιχμαλωσία αυτή μέχρι την Γέννηση του Χριστού.
Στη συνέχεια ο ιερός Ευαγγελιστής μας παρουσιάζει το μέγα μυστήριο της Γεννήσεως του Κυρίου μας. Μας λέει ότι, όταν η Παρθένος Μαρία αρραβωνιάστηκε τον Ιωσήφ, πριν ακόμη συγκατοικήσει στο σπίτι του, βρέθηκε έγκυος με την επενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Όταν όμως ο Ιωσήφ αντιλήφθηκε την εγκυμοσύνη της, ταράχθηκε πολύ. Αλλά επειδή ήταν ενάρετος και δεν ήθελε να τη διαπομπεύσει, σκέφθηκε να της δώσει μυστικά διαζύγιο. Καθώς λοιπόν βασανιζόταν απ’ αυτούς τους φοβερούς λογισμούς, ένας άγγελος του Θεού του εμφανίστηκε σε όνειρο και του είπε: Ιωσήφ απόγονε του Δαβίδ, μη διστάσεις να παραλάβεις στο σπίτι σου τη Μαρία, τη μνηστή σου. Διότι το παιδί που έχει μέσα της προέρχεται από την επενέργεια του Αγίου Πνεύματος. Θα γεννήσει υιό και συ θα Του δώσεις το όνομα «Ιησούς», το οποίο σημαίνει «σωτήρ». Και θα Του δώσεις αυτό το όνομα, διότι Αυτός θα σώσει το λαό του τον Ισραήλ από τις αμαρτίες του.
Γιατί όμως ο άγγελος δίνει εντολή στον Ιωσήφ να ονομάσει τον υιό της Παρθένου Ιησού, δηλαδή Σωτήρα; Διότι με το όνομα αυτό ο Θεός απεκάλυπτε το μέγα μυστήριο, που ήταν κρυμμένο μέσα στους αιώνες: ότι ο Κύριος Ιησούς δεν θα είναι επίγειος βασιλιάς, που θα λυτρώσει εθνικά και πολιτικά τον ισραηλιτικό λαό, αλλά Σωτήρ που θα σώσει την ανθρωπότητα από τη σκλαβιά της αμαρτίας, του διαβόλου και της φθοράς· Σωτήρ που θα σηκώσει επάνω του το βάρος των αμαρτιών της ανθρωπότητας και θα θυσιασθεί προσφέροντας τη ζωή του για να λυτρώσει το ανθρώπινο γένος. Πώς όμως θα μπορούσε να γίνει αυτό; Ποιος άνθρωπος θα μπορούσε να επιτελέσει ένα τόσο μεγάλο θεϊκό έργο; Τόσοι προφήτες και δίκαιοι στην Παλαιά Διαθήκη δεν μπόρεσαν να αναστήσουν και να σώσουν το ανθρώπινο γένος. Πώς λοιπόν θα μπορούσε να το λυτρώσει ο «Ιησούς»; Την απάντηση τη δίνει στη συνέχεια ο ιερός Ευαγγελιστής.
Ιησούς, Εμμανουήλ

«Εμμανουήλ»

Ο Ευαγγελιστής στη συνέχεια τονίζει ότι με την υπερφυσική σύλληψη της Παρθένου επαληθεύτηκε πλήρως αυτό που είπε ο Θεός με το στόμα του προφήτη Ησαΐα πολλούς αιώνες πριν: Ιδού, η παρθένος θα συλλάβει και θα γεννήσει υιό, και θα Τον ονομάσουν Εμμανουήλ, όνομα που σημαίνει: «Ο Θεός είναι μαζί μας». Όταν λοιπόν ο Ιωσήφ σηκώθηκε από τον ύπνο του, έκανε όπως του είπε ο άγγελος του Κυρίου. Παρέλαβε τη μνηστή του στο σπίτι του. Και δεν ήλθε σε σχέση συζυγική μαζί της ποτέ. Και ήλθε η μεγάλη ώρα που η παρθένος γέννησε τον πρώτο και μονάκριβο υιό της. Και ο Ιωσήφ Του έδωσε το όνομα «Ιησούς».
Για ποιο λόγο όμως ο προφήτης Ησαΐας αναφέρει αντί για το όνομα «Ιησούς» το δεύτερο αυτό όνομα, «Εμμανουήλ»; Διότι με το όνομα αυτό συνεσκιασμένα μας αποκαλύπτεται ότι ο Μεσσίας δεν θα είναι μόνο άνθρωπος. Θα είναι ο ίδιος ο Θεός που θα κατέλθει στη γη μας και θα γίνει άνθρωπος. Αυτός θα αφήσει τη δόξα του ουρανού και θα κατεβεί στη γη μας.
Βέβαια το μέγα αυτό μυστήριο εύκολα το διακηρύττουμε. Εάν όμως το σκεφτόμασταν λίγο βαθύτερα, θα σιωπούσαμε, δεν θα μπορούσαμε να το χωρέσουμε στο νου μας. Αλλά και στην εποχή του Κυρίου μας κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί μια τέτοια αλήθεια. Οι Εβραίοι μάλιστα, που δεν τολμούσαν ούτε να προφέρουν το όνομα του Θεού, πού να φαντασθούν ότι ο Θεός θα γινόταν άνθρωπος! Και οι μαθητές του Κυρίου επί τρία χρόνια δεν είχαν καταλάβει Ποιον είχαν ανάμεσά τους. Μετά την Πεντηκοστή το κατάλαβαν. Είχαν δίπλα τους τον ίδιο το Θεό και δεν είχαν πάρει είδηση. Αλλά κι εμείς σήμερα πώς να συλλάβουμε ότι ο ίδιος ο Θεός, ο δημιουργός του σύμπαντος έγινε άνθρωπος; Ότι φόρεσε την ανθρώπινη σάρκα για να την ανακαινίσει και να μας ανεβάσει εκεί που είναι ο Ίδιος, να μας κάνει κατά χάριν θεούς; Αν το είχαμε κατανοήσει αυτό, θα άλλαζε η ζωή μας. Θα αντιμετωπίζαμε διαφορετικά τα πάντα γύρω μας, τις δυσκολίες και τους πειρασμούς και τις αποτυχίες αλλά και τις επιτυχίες της ζωής. Θα αισθανόμασταν και θα ζούσαμε την παρουσία του Θεανθρώπου Κυρίου μας διαρκώς στη ζωή μας.
Καθώς λοιπόν πλησιάζουν Χριστούγεννα, ας προσπαθήσουμε με τη χάρη του Θεού να αισθανθούμε το μέγα αυτό μυστήριο της θείας ενανθρωπήσεως. Ας το ζήσουμε φέτος βαθύτερα, πνευματικότερα, αγιότερα. Με τη συναίσθηση ότι ο Εμμανουήλ, ο Θεάνθρωπος Κύριος, είναι μαζί μας, θέλει να είναι μαζί μας. Για να μας λυτρώσει, να μας μεταμορφώσει, να μας αγιάσει, να μας κάνει θεούς κατά χάριν.

http://www.xfd.gr/εορτολόγιο/κυριακές/ευαγγέλιο/κυριακή-προ-της-χριστού-γεννήσεως

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ «Καταργούν» το ΕΚΑΒ με ιδιωτικά ασθενοφόρα στο νοσοκομείο του Ρίου

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στους κόλπους των εργαζομένων του ΕΚΑΒ η απόφαση του Νοσοκομείου του Ρίου να επιτρέψει σε ασθενοφόρα ιδιωτικής εταιρείας να κάνουν διακομιδές ασθενών σε άλλο νοσοκομείο ή σε διαγνωστικά κέντρα με την αιτιολογία της αδυναμίας του ΕΚΑΒ να αντεπεξέλθει.
Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας, Γιάννης Θεοδώροπουλος, μιλώντας χθες το πρωί στις Πρωινές Αιχμές (ΟΡΤ FM 92,3) εξαπέλυσε «μύδρους» κατά της διοίκησης του νοσοκομείου αλλά και της 6ηε Υγειονομικής Περιφέρειας, διότι τόνισε ότι η απόφαση ελήφθη εν κρυπτώ και αιφνιδιαστικά, δίχως καν να ερωτηθεί αν το ΕΚΑΒ έχει τις δυνατότητες για τις συγκεκριμένες διακομιδές.
«Αντί να επισκευάζουν ασθενοφόρα και να ενισχύουν με εξοπλισμό και προσωπικό το ΕΚΑΒ, δίνουν κομμάτια του ΕΚΑΒ σε ιδιώτη. Εμείς θεωρούμε ότι αυτές τις δύσκολες εποχές είναι υποχρέωση η δημόσια υγεία. Όλο αυτό το διάστημα καταφέραμε να κρατήσουμε μακριά από τους ιδιώτες το ΕΚΑΒ υπερβάλλοντας εαυτούς» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδωρόπουλος.

Ο κ. Θεοδωρόπουλος χαρακτήρισε «δούρειο ίππο» το νοσοκομείο του Ρίου, λέγοντας ότι πριν από έναν μήνα ζητήθηκε από τα περιφερειακά νοσοκομεία να διαθέσουν τα προβλεπόμενα χρήματα για την επισκευή των ασθενοφόρων και έλαβαν έγγραφη αδυναμία καταβολής των χρημάτων.
«Έναν μήνα μετά ως διά μαγείας βρίσκουν λεφτά για να νοικιάσουν ιδιωτικό ασθενοφόρο, αποδεικνύοντας ότι στόχος τους είναι να βάλουν τους ιδιώτες στο παιχνίδι» επισήμανε ο κ.Θεοδωρόπουλος, προσθέτοντας πως θα προσφύγουν στον Εισαγγελέα για να διερευνηθεί η νομιμότητα αυτής της ενέργειας από πλευράς νοσοκομείου.
Παράλληλα, εξέφρασε την ανησυχία του για την επέκταση της απόφασης και στα νοσοκομεία της Ηλείας.
Η εφ. «Πατρίς» επικοινώνησε με τον διοικητή του νοσοκομείου του Πύργου, Βασίλη Δημόπουλο, ο οποίος δήλωσε άγνοια για το θέμα καθότι ευρισκόμενος στην Αθήνα, και χαρακτήρισε περίεργη την ενέργεια του νοσοκομείου του όμορου νομού.

Παναγιώτης Φωτεινόπουλος

http://www.patrisnews.com/nea-enimerosi/peloponnisos/katargoyn-to-ekav-me-idiotika-asthenofora-sto-nosokomeio-toy-rioy

Αγωνιώδης προσπάθεια να «καθαρίσει» ο Πύργος

Αλεπάλληλες συσκέψεις με συνεργάτες του και νομικούς του συμβούλους, είχε χθες από νωρίς το πρωί, ο δήμαρχος του Πύργου, Γαβρίλης Λιατσής, ο οποίος μπροστά στο αδιέξοδο που για ακόμα μια φορά βρίσκεται ο δήμος, με το ζήτημα των σκουπιδιών, έδωσε εντολή, στα απορριμματοφόρα της Υπηρεσίας Καθαριότητας να μεταφέρουν τα σκουπίδια στην Οσία Ξένη, τη θέση που έχει παραχωρήσει στον δήμο του Πύργου ο Σεβ. Μητροπολίτης Ηλείας, κ.κ. Γερμανός.

Έτσι χθες το πρωί, απορριμματοφόρα μετέφεραν τα σκουπίδια του δήμου Πύργου στη θέση της Οσίας Ξένης, για προσωρινή εναπόθεση, ωστόσο, η προσπάθειά τους, σταμάτησε από κατοίκους και παράγοντες της Αμαλιάδας, που συγκεντρώθηκαν στον σημείο.
Παρ’ όλα αυτά και με δεδομένο πως ο δήμος Πύργου, βρίσκεται ακόμα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης έως τις 31 Δεκεμβρίου 2014, ο δήμαρχος, Γαβρίλης Λιατσής, με αίτημά του προς τον αντιπεριφερειάρχη Ηλείας, Γιώργο Γεωργιόπουλο, ζήτησε την έγκρισή του για χωροθέτηση σταθμού μεταφόρτωσης στην θέση της Οσίας Ξένης, έτσι ώστε ο δήμος Πύργου να μπορεί να μεταφέρει και να εναποθέτει προσωρινά τα απορρίμματά του στο σημείο και στη συνέχεια αυτά να μεταφέρονται προς τον ΧΥΤΑ Βλαχομάνδρας Ναυπάκτου.

Σύσκεψη με αρχηγούς παρατάξεων

Παράλληλα, ο κ. Λιατσής, συγκάλεσε σε έκτακτη σύσκεψη τους αρχηγούς των παρατάξεων του δημοτικού συμβουλίου, προκειμένου να τους ενημερώσει για το ζήτημα που απασχολεί τον δήμο και την μεταφορά και προσωρινή εναπόθεση των σκουπιδιών στην Οσία Ξένη.
Σύμφωνα με πηγές της εφ. «ΠΑΤΡΙΣ» κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, που έγινε κεκλεισμένων των θυρών, ο δήμαρχος του Πύργου, έκανε πλήρη ενημέρωση για την μέθοδο εναπόθεσης των σκουπιδιών στο χώρο που έχει παραχωρήσει η Μητρόπολη στην Τριανταφυλλιά ωστόσο, υπήρξε έντονη αντίδραση από τον επικεφαλής της παράταξης «ΑναΣΑ», Τάκη Αντωνακόπουλο, ο οποίος αποχώρησε από την σύσκεψη. Τις απόψεις τους για το όλο θέμα κατέθεσαν στον κ. Λιατσή οι Γιάννης Αργυρόπουλος, Δώρα Καλάκου και Χάρης Μιχαλακόπουλος, οι οποίοι παράλληλα του τόνισαν ότι θέλουν να συμβάλλουν με  συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προκειμένου να «αδειάσουν» την πόλη και τα τοπικά διαμερίσματα  από τα σκουπίδια.

Να σημειωθεί πως η δημοτική αρχή Πύργου, μετά την «εμπλοκή» που παρουσιάσθηκε για την προσωρινή εναπόθεση των απορριμμάτων στο χώρο της Συντριάδας, δεν έχει κάποιο χώρο που θα χρησιμοποιήσει ως σταθμό μεταφόρτωσης.

ΤΗΣ ΠΗΓΗΣ ΓΙΑΚΟΥΜΕΛΟΥ
http://www.patrisnews.com/nea-enimerosi/ileia/agoniodis-prospatheia-na-katharisei-o-pyrgos

Φανταστική χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στο πάρκο της ΣΠΚ

Οι πύλες του «παραμυθιού» άνοιξαν το Σάββατο στο κέντρο του Πύργου και υποδέχθηκαν στο χώρο τους, τα ξωτικά και τον Άγιο Βασίλη που ταξίδεψε μικρούς και μεγάλους σε ένα φανταστικό χριστουγεννιάτικο υπερθέαμα.

Το πάρκο της ΣΠΚ «αναγεννήθηκε» με παιδικές φωνές, πολλά παιχνίδια και τραγούδια χριστουγεννιάτικα, ύστερα από την πρωτοβουλία που ανέλαβε ο δήμος του Πύργου και ο δήμαρχος Γαβρίλης Λιατσής, να δώσει και πάλι «πνοή» σε ένα κεντρικό σημείο του Πύργου, που για αρκετό διάστημα είχε εγκαταλειφθεί.
Έτσι, το μαγικό καρουζέλ και ο μεγάλος παιδότοπος που στήθηκαν στο χώρο του πάρκου για τους μικρούς πρωταγωνιστές των Χριστουγέννων, άφησαν έκπληκτους τους επισκέπτες που βρέθηκαν στα εγκαίνια της μεγαλύτερης γιορτής των παιδιών.
 
Χθες το απόγευμα, το πάρκο της ΣΠΚ, έμοιαζε με μια «ξένη» πολιτεία, που μετέφερε μια μαγική ατμόσφαιρα σε όλους. Εμπνευστής της ιδέας αυτής, ήταν ο αντιδήμαρχος Πύργου, Διονύσης Μπέλτσος, ο οποίος καλωσόρισε μικρούς και μεγάλους στην χριστουγεννιάτικη γιορτή και ευχήθηκε χρόνια πολλά στους πρωταγωνιστές της βραδιάς.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν ο δήμαρχος του Πύργου, Γαβρίλης Λιατσής, ο οποίος βαθιά συγκινημένος γι’ αυτή την προσπάθεια που τελικά πήρε σάρκα και οστά, τόνισε στον χαιρετισμό του, πως από εδώ και στο εξής το πάρκο της ΣΠΚ θα μετατραπεί σε ένα κέντρο πολιτισμού και θα προσφέρεται ως σημείο «αναψυχής» στους δημότες του Πύργου.

Την όμορφη πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής Πύργου, εξήραν στο χαιρετισμό τους οι βουλευτές, Κώστας Τζαβάρας και Ανδρέας Μαρίνος, που παρακολούθησαν τις εκδηλώσεις, ενώ από την πλευρά της η πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Πύργου, Δώρα Κριτσάρη, έκανε την παρουσίαση των εκδηλώσεων αναφέροντας επίσης πως το πάρκο θα λειτουργεί και τα Σαββατοκύριακα με διάφορες δράσεις που θα γίνονται στο χώρο του.
 
Μια στολισμένη πολιτεία

Το πάρκο της ΣΠΚ, «μεταμφιέσθηκε» αυτές τις γιορτές σε μια στολισμένη πολιτεία, γεμάτη χρώματα και χριστουγεννιάτικες εκπλήξεις ενώ τις εκδηλώσεις πλαισιώνουν καθ’ όλη την διάρκεια της εορταστικής περιόδου, διάφοροι σύλλογοι και σχολεία της πόλης του Πύργου, που έχουν στήσει περίπτερα στο σημείο προσφέροντας δωρεάν γλυκίσματα και δώρα στους μικρούς επισκέπτες.
Να σημειωθεί πως χθες το απόγευμα, οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με τη χορωδία του Λυκείου Ελληνίδων Πύργου που τραγούδησε χριστουγεννιάτικα τραγούδια και στη συνέχεια το χορευτικό τμήμα του Λυκείου, παρουσίασε ένα όμορφο θέαμα με χορούς. Το θεατρικό σκετς των μικρών, απέσπασε το πιο θερμό χειροκρότημα του κόσμου ενώ η βραδιά συνέχισε με διάφορα χορευτικά από συλλόγους της περιοχής.

http://www.patrisnews.com/nea-enimerosi/ileia/fantastiki-hristoygenniatiki-atmosfaira-sto-parko-tis-spk-video