Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕΙΣΜΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ «ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΠΙΠΤΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΑΟΖ»


Σήμερα ξεκινά για σεισμικές έρευνες στα ανοιχτά της Αττάλειας και στην περιοχή βόρεια της Κύπρου το τουρκικό ερευνητικό σκάφος «Πιρί Ρεΐς» Η Αγκυρα δηλώνει ότι «αρχικά» οι έρευνες θα γίνουν σε αυτή την περιοχή, αλλά τονίζει ότι «υπάρχουν περιοχές που συμπίπτουν», εννοώντας την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας



Το «Πιρί Ρεΐς» πρώην «Σισμίκ» Το «Πιρί Ρεΐς» πρώην «Σισμίκ» Σε δηλώσεις που έκανε χθες ο υπουργός Ενέργειας (;) της Τουρκίας, Τανέρ Γιλντίζ, είπε ότι «έρευνες μπορούν να γίνουν στις περιοχές εκείνες τις οποίες καθορίζει η συμφωνία οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας που υπογράφηκε χθες» και ανέφερε ότι η Τουρκία θα συνεργαστεί με τη νορβηγική εταιρεία Veritas. Ερωτώμενος αν θα υπάρξουν σημεία που θα συμπίπτουν οι τουρκικές με τις κυπριακές έρευνες, είπε ότι «υπάρχουν τέτοια σημεία και αν χρειαστεί θα γίνει έρευνα και εκεί». Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο Γιλντίζ είπε: «Δεν περιμένω στο προσεχές μέλλον να θερμανθούν τα νερά της Μεσογείου».

Το πόσο ενθουσιώδες αλλά και αστείο είναι το κλίμα που διαμορφώνεται στην Τουρκία φαίνεται από το γεγονός ότι μερικά λεπτά μετά τις δηλώσεις του Γιλντίζ η τουρκική εφημερίδα «Σαμπάχ» έγραψε στην ιστοσελίδα της ότι ο υπουργός ανακοίνωσε πως «το πλοίο του στόλου "Πιρί Ρεΐς" ξεκινά αύριο για να συνοδεύσει τις γεωτρήσεις». Ούτε πολεμικό όμως είναι το «Πιρί Ρεΐς» ούτε και πρόκειται να γίνουν γεωτρήσεις.

Πέρα από το ζήτημα της διεθνούς νομιμότητας που προκύπτει με αφορμή τη «συμφωνία», η κατάσταση είναι συγκεχυμένη, αφού δεν είναι ακόμα γνωστό το περιεχόμενο της συμφωνίας, ενώ παράλληλα αφήνονται να διαρρεύσουν διάφορες πληροφορίες για έρευνες σε απόσταση 12 μιλίων ανατολικά της Κύπρου. Η τουρκική εφημερίδα «Σαμπάχ» χθες έγραψε ότι η «συμφωνία περί υφαλοκρηπίδας αναγνωρίζει το δικαίωμα να γίνουν έρευνες σε απόσταση μέχρι 12 μιλίων από τα σύνορα (ακτές) της ΤΔΒΚ. Ετσι η Ανώνυμος Εταιρεία Πετρελαίων Τουρκίας θα λάβει άδεια ερευνών στα ανοιχτά της ΤΔΒΚ, σε απόσταση 12 μιλίων». Σημείωσε επίσης ότι «τα τουρκικά πλοία θα βρεθούν απέναντι από το οικόπεδο 12, όπου τα ισραηλινά και ελληνοκυπριακά σκάφη πραγματοποιούν έρευνες» και τόνισε ότι αυτό θα συμβεί «εάν η υφαλοκρηπίδα των δύο ακραίων σημείων της Κύπρου, του Ριζοκάρπασου και της Αμμόχωστου, ληφθεί υπόψη ως 12 μίλια». Το ερώτημα βεβαίως είναι πώς θα βρεθούν τα τουρκικά πλοία κοντά στο οικόπεδο 12, αφού αυτό είναι πολύ νότια.

Αξίζει όμως να υπογραμμιστεί ότι, ακόμη και στην ανακοίνωση στην οποία γίνεται αναφορά στη «συμφωνία», το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών υπογραμμίζει ότι «το ζητούμενο από την ελληνοκυπριακή πλευρά είναι να μην ξοδεύει την ενέργειά της για να προκαλεί ένταση με τρόπο που θα ζημιώσει τη διαδικασία της επίλυσης, αλλά να επιδείξει βούληση υπέρ της ειρήνης και του συμβιβασμού και να τερματίσει τις γεωτρήσεις». Δηλαδή το «αίτημα» της τουρκικής πλευράς εξακολουθεί να είναι ο τερματισμός των ερευνών της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι η «συμφωνία» περί «υφαλοκρηπίδας» μεταξύ της Τουρκίας και των κατεχόμενων της Κύπρου «λαμβάνει μεταξύ άλλων υπόψη τα νόμιμα, ίσα και αδιαίρετα δικαιώματα που έχουν οι Τουρκοκύπριοι, όπως ακριβώς και οι Ελληνοκύπριοι, επί του συνόλου της υφαλοκρηπίδας του νησιού». Αναφέρεται, τέλος, ότι το επόμενο βήμα θα είναι η παροχή αδειών έρευνας πετρελαίου και φυσικού αερίου προς την Ανώνυμη Εταιρεία Πετρελαίων Τουρκίας εκ μέρους των κατεχόμενων.

Ο τουρκικός Τύπος πάντως γράφει ότι υπήρξε επί του θέματος των ερευνών «αντιπαράθεση» του Αμερικανού προέδρου Μπαράκ Ομπάμα με τον Ερντογάν. Η εφημερίδα «Ραντικάλ» έγραψε χθες ότι κατά τη συνάντησή των δύο αντρών ο Ομπάμα είπε ότι «η έρευνα πραγματοποιείται από αμερικανική εταιρεία. Στηρίζουμε και την οικονομική συμφωνία, που υπέγραψε η εταιρεία με μια χώρα την οποία αναγνωρίζουμε, αλλά και τις γεωτρήσεις».

Σύμφωνα με τη «Ραντικάλ», ο Τούρκος πρωθυπουργός απάντησε λέγοντας ότι «έχουν και οι Τουρκοκύπριοι δικαιώματα εκεί και θα τους βοηθήσουμε να τα χρησιμοποιήσουν», ενώ «ο Ομπάμα δεν υποχώρησε και έτσι υπογράφηκε στη Νέα Υόρκη η συμφωνία οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας». *


http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=312180

«Τίποτα για το μαθητή, Τίποτα για το Δημόσιο Σχολείο»..

Πιστή στην εφαρμογή της μνημονιακής πολιτικής κυβέρνησης και τρόικας, των συνεχών και χωρίς τέλος περικοπών και της κατεδάφισης της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αναστέλλει τη λειτουργία ή αποψιλώνει και υποβαθμίζει δομές και θεσμούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επί σειρά ετών συμμετείχαν στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη στήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών.
Οι 700 περίπου πρότυπες Σχολικές Βιβλιοθήκες σ' όλη την Ελλάδα (του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ) που για έντεκα χρόνια λειτουργούσαν, κλείνουν και ζητείται από το Υπουργείο η παράδοση του εξοπλισμού, της υλικοτεχνικής υποδομής και των κλειδιών από τους μέχρι σήμερα υπεύθυνους, οι οποίοι καταργούνται. Την περίοδο μάλιστα που στην Α΄ Λυκείου εισάγονται οι ερευνητικές εργασίες «project», για τις οποίες είναι απαραίτητη οι πρόσβαση των μαθητών στις Σχολικές Βιβλιοθήκες.
Αναστέλλεται η λειτουργία των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, δομή που λειτουργεί από το 2000 και έχει σαν έργο τη ψυχοκοινωνική κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων. Μια δομή που χρειάζονταν διεύρυνση για να καλύπτει όλες τις ανάγκες των σχολείων κάθε περιοχής ουσιαστικά καταργείται. Η πρόληψη και η προαγωγή της ψυχικής υγείας και η στήριξη των μαθητών που αντιμετωπίζουν προβλήματα, αλλά και η στήριξη του έργου των εκπαιδευτικών για να διαχειρίζονται τέτοια καθημερινά πλέον προβλήματα στο σχολείο αποτελεί, όπως φαίνεται, μια περιττή δαπάνη για το Υπουργείο Παιδείας που πρέπει να περικοπεί.
Οι Σχολικές Δραστηριότητες (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Υγείας και Πολιτιστικά), θεσμός που από το 1992 που ξεκίνησε μέχρι και σήμερα προσέλκυσε χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς, περιορίζονται σημαντικά. Με την απόφαση του Υπ. Παιδείας, που αφορά στη μείωση του αριθμού των Υπευθύνων, οδηγούνται στη συρρίκνωση και την κατά περίπτωση διαγραφή τομέων τους.
Από τα 64 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, που υπήρχαν μέχρι πέρυσι, έκλεισαν τα 10 και συγχωνεύτηκαν κάποια άλλα, με αποτέλεσμα φέτος να λειτουργούν 42, την ώρα που ο πρωθυπουργός της χώρας μας βομβαρδίζει με ωραία λόγια για την «καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης. Και όλα αυτά για να υπηρετηθούν κοντόφθαλμοι σχεδιασμοί εξοικονόμησης κονδυλίων σε βάρος της αληθινής παιδείας.
Οι δομές του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού καταργούνται στην πράξη. Αρχικά καταργήθηκαν τα ΓΡΑΣΥ, φέτος άδειασαν από εκπαιδευτικούς τα ΓΡΑΣΕΠ και υπολειτουργούν ορισμένα ΚΕΣΥΠ (ένα άτομο ανά διεύθυνση). Και αντί αυτού σαν τα μανιτάρια ξεφυτρώνουν ειδικά κέντρα και γραφεία «αγωγής σταδιοδρομίας», που παρέχουν υπηρεσίες με αντίτιμο από 80 έως και 300 ευρώ. Το Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ) άνοιξε πρόσφατα μητρώο ιδιωτικών κέντρων και γραφείων συμβουλευτικής σταδιοδρομίας.
Ακόμα, από το προσχέδιο νόμου για «Την Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης» που πρόσφατα ήρθε στη δημοσιότητα, φαίνεται, ότι δομές όπως ΚΕΔΔΥ, ΕΚΦΕ, ΠΛΗΝΕΤ κ.α. στην καλύτερη περίπτωση υποβαθμίζονται και μπαίνουν στο ασφυκτικό εναγκαλισμό - εποπτεία του τμήματος εκπαιδευτικής στήριξης, ενώ στη χειρότερη εξαφανίζονται (αργά ή γρήγορα).
Όλα τα παραπάνω περικόπτονται βάναυσα στη λογική να μειωθούν οι ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης και να μειωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό. Λόγω των ελάχιστων προσλήψεων τα δύο τελευταία χρόνια επιχειρείται η κατάργηση όλων των σημαντικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, προκειμένου να «εξοικονομηθούν» εκπαιδευτικοί για τα σχολεία. Τα μεγάλα κενά που παρουσιάζονται το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να τα αντιμετωπίσει ψαλιδίζοντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατάργησε 1.000 σχολεία την περσινή χρονιά και σχεδιάζει την κατάργηση και άλλων. Κατάργησε την ΠΔΣ, την ενισχυτική διδασκαλία και τα αθλητικά σχολεία. Υποβάθμισε τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών επιβάλλοντας μια δεύτερη ξένη γλώσσα σε δημοτικό και γυμνάσιο και μόνο Αγγλικά στο λύκειο. Καταργεί τη διδασκαλία των καλλιτεχνικών στο λύκειο, την πολιτική αγωγή, την πληροφορική κ.λπ. που είναι απαραίτητα για τη μορφωτική συγκρότηση των νέων. Υποβαθμίζει τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας μειώνοντας στο ελάχιστο τους μόνιμους και με εμπειρία εκπαιδευτικούς σε αυτά, προσλαμβάνοντας ωρομίσθιους με «μπλοκάκι». Τέλος το υπουργείο Παιδείας, με το τέχνασμα του ελαστικού ορίου (25 + 10%) προσπαθεί να επιβάλει τμήματα από 28-30 μαθητές.
Από την άλλη πλευρά οι εκπαιδευτικοί αυτοί θεσμοί είναι άχρηστοι και αταίριαστοι με τις εκπαιδευτικές αλλαγές που προωθούνται («νέο σχολείο», «νέο λύκειο»). Το «νέο σχολείο» στηρίζεται στη λογική της παροχής αποσπασματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, στην εδραίωση των "αξιών" του "σχολείου της αγοράς" και της κατάρτισης. Όπως λέει και η «νέα εκπαιδευτική στρατηγική 2020» της Παγκόσμιας Τράπεζας η εκπαίδευση πρέπει πλέον να προετοιμάζει του μαθητές και τις μαθήτριες μόνο για υψηλές επιδόσεις σε τεστ.
Προφανώς λοιπόν για μια τέτοια πολιτική, εκπαιδευτικοί θεσμοί σαν τους παραπάνω και παντελώς άχρηστοι είναι και απαιτούν τη διάθεση περισσοτέρων κονδυλίων για την παιδεία.
Το σχολικό έτος 2011-12 βρίσκει το δημόσιο σχολείο «φτωχότερο» από ποτέ. Το περιβόητο σύνθημα της κ. Διαμαντοπούλου «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ» γρήγορα εγκαταλείφθηκε και περάσαμε στην εποχή του μνημονιακού «ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ», «ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ».