Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ: ΤΟ ΥΠ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΠΕΙΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΑ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΛ, ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ ΤΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΑ Πολλά μποφόρ στις άγονες γραμμές

ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ: ΤΟ ΥΠ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΠΕΙΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΑ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΛ, ΠΟΥ ΖΗΤΑΕΙ ΤΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΑ

Πολλά μποφόρ στις άγονες γραμμές

Στα άκρα βρίσκεται η διαμάχη μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και της ΝΕΛ. Λίγο πριν το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοινώσει, σύμφωνα με πληροφορίες, την καταγγελία ορισμένων άγονων γραμμών της ΝΕΛ, η ακτοπλοϊκή εταιρεία «απάντησε» με το ίδιο νόμισμα: Κατηγορεί το υπουργείο για οφειλόμενα.
Αναλυτικότερα, το υπουργείο Ναυτιλίας προτίθεται να «πάρει» από τη ΝΕΛ ορισμένα άγονα δρομολόγια στο Βόρειο Αιγαίο, με το αιτιολογικό ακυρώσεων και καθυστερήσεων στην εκτέλεσή τους.
«Εχω καλέσει σε απολογία την εταιρεία για τη μη εκτέλεση δρομολογίων της, και μέσα στις επόμενες μέρες θα έχουμε μια λύση.
Η λύση δεν μπορούσε να δοθεί μέσα στον Αύγουστο, γιατί υπήρχε αδυναμία εξεύρεσης οποιασδήποτε αντικατάστασης των πλοίων», ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Γνωρίζοντας τι... ακολουθεί, η ΝΕΛ προχώρησε σε καταγγελία της σύμβασης που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου, αλλά και σε δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών.
Στην καταγγελία, η ακτοπλοϊκή εταιρεία υποστηρίζει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας αρνούνται «αυθαίρετα και αδικαιολόγητα»:
- να εξυπηρετήσουν τις συμβατικές υποχρεώσεις και να αποδώσουν εμπροθέσμως τα οφειλόμενα μισθώματα,
- να καταβάλουν τα οφειλόμενα ποσά από τις υποχρεωτικές εκπτώσεις κατά την περίοδο από το 2005 έως το πρώτο εξάμηνο του 2012,
- να προχωρήσουν σε αναπροσαρμογή του κρατικού ναυλολογίου, σε ποσοστό αντίστοιχο του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και, τέλος,
- να συμμορφωθούν στις νόμιμες υποχρεώσεις που απορρέουν από τους ουσιώδεις και απαράβατους όρους των υπογραφόμενων συμβάσεων, περί μη παρακράτησης της διαφοράς του ΦΠΑ, επί των μισθωμάτων της δημόσιας υπηρεσίας.
Μάλιστα, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου ανακοίνωσε ότι, εξαιτίας της ασκηθείσης καταγγελίας, από υπαιτιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας, προβαίνει ταυτόχρονα σε δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών που αφορά τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου (Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου και Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Καρλόβασι-Αγ. Κήρυκος), με αποτέλεσμα το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Μυτιλήνη», από την Τετάρτη, 10.9.2014, να παραμείνει στο λιμάνι της Καβάλας, διακόπτοντας τα δρομολόγιά του, μέχρι συμμόρφωσης του υπουργείου στις συμβατικές του υποχρεώσεις απέναντι στην εταιρεία.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Ναυτιλίας εμφανίζεται αποφασισμένο να προχωρήσει στη λήψη μέτρων κατά της εταιρείας, με την αρωγή των τοπικών φορέων νησιών, όπως της Λέσβου και της Λήμνου.
Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο κατατέθηκε νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή που δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, σε περίπτωση που μια ακτοπλοϊκή εταιρεία αδυνατεί να καλύψει δρομολόγια, να αναθέτει, απευθείας, με την υπογραφή σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας, τη διενέργεια εναλλακτικών δρομολογίων σε πλοιοκτήτη που έχει δρομολογημένα πλοία και πληροί τις προβλεπόμενες από το νόμο προϋποθέσεις έναντι μισθώματος, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Αγονες γραμμές της ΝΕΛ εκτιμάται ότι θα διεκδικήσουν εταιρείες όπως οι Hellenic Seaways και BlueStar.http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=446468