Τακτική αναγνώστρια της στήλης μού εξέφρασε τη θλίψη της για την παραχάραξη της ιστορικής αλήθειας από ψευδοπροοδευτικούς και για την ελλιπή γνώση της Ιστορίας από τους νέους μας. Και σχολίασε: «Εμείς μάθαμε από μικρά παιδιά να τιμούμε τους ήρωες των εθνικών αγώνων. Οταν ήμασταν μαθήτριες, κεντούσαμε τους ήρωες του 1821». Και έχει δίκιο. Μέσα σε λίγες δεκαετίες έγινε μεγάλη ζημιά από τους δήθεν οπαδούς της προόδου. Οι οποίοι αφήνουν τα παιδιά μας χωρίς πρότυπα και ιδανικά, καλλιεργούν κατά καιρούς ψεύτικους παραδείσους -άλλοτε με μαρξιστικό μανδύα και άλλοτε στο όνομα της ισοπεδωτικής παγκοσμιοποιήσεως, γκρεμίζουν ό,τι έχτισαν οι πρόγονοί μας με αίμα και ιδρώτα.
Δεν θεωρώ ότι το σχολείο του παρελθόντος είχε μόνον θετικά. Αλλά είμαι βέβαιος ότι μπορούσαμε να κρατήσουμε πολλά από αυτά. Στην προσπάθεια της κοινωνίας μας να εκσυγχρονιστεί πετάξαμε και το μωρό μαζί με το νερό. Μαζί με λίγα περιττά στοιχεία που έπρεπε να αλλάξουν, φτάσαμε να έχουμε χάσει κάθε τι καλό. Δεν μεμψιμοιρώ ούτε είμαι απαισιόδοξος. Απλώς θεωρώ ότι με την οικονομική, πολιτιστική και ηθική κρίση που διερχόμαστε είναι ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε τη ρήση του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου: «Σε άλλες κοινωνίες ισχύει το πρόσω ολοταχώς. Στην ελληνική κοινωνία πρέπει να επικρατήσει το όπισθεν ολοταχώς: Να ξαναβρούμε τις παραδοσιακές μας αξίες, να διδαχθούμε από την Ιστορία μας, να νιώσουμε την ευθύνη για τη διαχρονική συνέχεια της γλώσσας μας, να διατηρήσουμε την Πίστη των Πατέρων μας, να καλλιεργήσουμε για το παρόν και το μέλλον την ελληνορθόδοξη αυτοσυνειδησία μας».
Από μία θορυβώδη μειοψηφία θεωρήθηκε «πρόοδος» ο χλευασμός της πίστεως, της Εκκλησίας και του κλήρου. Κι όμως αυτές οι αντιχριστιανικές και αντιεκκλησιαστικές προπαγάνδες κατέληξαν σε άλλες χώρες να είναι το υπόβαθρο ολοκληρωτισμών και εγκλημάτων. Ο ναζισμός του Χίτλερ ερωτοτροπούσε με την ειδωλολατρία και τους αρχαίους Τεύτονες θεούς και ειρωνεύτηκε τη χριστιανική αγάπη. Τα κομμουνιστικά στρατόπεδα συγκεντρώσεως γέμισαν από εκατομμύρια χριστιανούς, κληρικούς και λαϊκούς. Πρόοδος δεν είναι να πολεμάς την Ορθοδοξία, αλλά να την αξιοποιείς για κοινωνική αλληλεγγύη και για προβολή παιδαγωγικών προτύπων.
Η μειοψηφία αυτή θεώρησε δήθεν πρόοδο την καταπολέμηση κάθε έννοιας έθνους και πατρίδας στο όνομα αποτυχημένων διεθνισμών και πολυπολιτισμών. Την ώρα που πολλοί Ευρωπαίοι ηγέτες και κορυφαίοι κοινωνιολόγοι παραδέχονται ότι το πολυπολιτισμικό πρότυπο απέτυχε παταγωδώς, η ελληνική εκπαίδευση ταλανίζεται από λανθασμένα πρότυπα και ιδεολογήματα. Ξεχνούν οι αρνητές της εθνικής ταυτότητας ότι στο όνομα της πατρίδας και του Ελληνισμού έγιναν οι αγώνες για πραγματική πρόοδο. Από τους Σαλαμινομάχους, που μας έσωσαν από την ασιατική πλημμυρίδα, έως το 1821 και το 1940 το έθνος και ο υγιής πατριωτισμός ήταν στην ψυχή και στο στόμα των Ελλήνων.
Πολεμήθηκε λυσσαλέα η διαχρονική συνέχεια της ιστορίας και της γλώσσας μας. Οι ήρωες και οι μάρτυρες καταργούνται από τα σχολικά βιβλία για να μην ενοχληθεί... η Τουρκία. Δασκάλα στην Πάτρα μού είπε προσφάτως ότι όταν πήγε τους μαθητές της για εκκλησιασμό βλέποντας τον ιερέα αναφώνησαν: «Κυρία, ο Σουλεϊμάν»! Η τηλεοπτική τουρκολαγνεία υπονομεύει κάθε ίχνος αξιοπρέπειας.
Η αρχαία ελληνική γλώσσα θεωρείται ξένη από τα νεότερα ελληνικά και διώκεται από τους εκσυγχρονιστές. Η ανορθογραφία βασιλεύει στα σχολικά τετράδια. Προχθές έξω από δημοτικό σχολείο των Αθηνών είδα διαμαρτυρία μαθητριών της ΣΤ΄ Δημοτικού ως εξής: «ΠΑΡΕΤΙΘΗΚΕ ο δάσκαλός μας». Ετσι ακριβώς!
Χρειαζόμαστε και σήμερα τα κεντήματα με τους ήρωες. Αξίζει να ξαναβρούμε τις πατροπαράδοτες αξίες αιώνων και να τις μεταδώσουμε στα παιδιά μας. Φίλες αναγνώστριες, και αν το σχολείο σήμερα δεν διδάσκει κεντήματα με ήρωες, διδάξτε τα εσείς στα παιδιά σας. Θα σας ευγνωμονούν!
Κωνσταντίνος Χολέβας