Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Με απευθείας ανάθεση οι άγονες γραμμές που εκμεταλλευόταν η ΝΕΛ

Σε απευθείας ανάθεση για τις τρεις μήνες των άγονων γραμμών που εκμεταλλευόταν έως τώρα η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και παράλληλα στην προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού, αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά την απόφαση του υπουργού Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία και τη θυγατρική της «Σι Λινκ Φέρρις» με κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών της και με αποκλεισμό της από δημόσιους διαγωνισμούς για ένα χρόνο.

Γι' αυτόν τον λόγο, την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), στο οποίο εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να υποβάλουν τις προτάσεις τους για την κάλυψη των γραμμών της ΝΕΛ, που σε πρώτη φάση θα γίνει με απευθείας ανάθεση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι εταιρείες Hellenic Seaways και Blue Star. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να υπάρχει μία μικρή μείωση των δρομολογίων που κάλυπτε ως τώρα η NEL, από τρία σε δύο, με το ίδιο μίσθωμα. Έως σήμερα η ΝΕΛ είχε δύο συμβάσεις. Η πρώτη αφορούσε την κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου, Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου, Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι - Άγιος Κήρυκος και η δεύτερη τη γραμμή Λαύριο - Ψαρά - Μεστά - Χίος.

Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο κατατέθηκε στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση, η οποία σε περίπτωση που μία ακτοπλοϊκή εταιρεία αδυνατεί να καλύψει δρομολόγια δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου να αναθέτει, απευθείας, με την υπογραφή σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας, χωρίς την τήρηση διαγωνιστικής διαδικασίας, τη διενέργεια εναλλακτικών δρομολογίων σε πλοιοκτήτη που έχει δρομολογημένα πλοία και πληροί τις προβλεπόμενες από τον νόμο προϋποθέσεις έναντι μισθώματος, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Ανώτερα στελέχη της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, η οποία έχει προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου και σε επίσχεση υπηρεσιών, καταγγέλλοντας το υπουργείο Ναυτιλίας για μη τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεών του, προειδοποίησαν ότι η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει κάθε ένδικο μέσο για την πλήρη δικαίωσή της.

Σήμερα, στη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου εργάζονται 500 άτομα, εκ των οποίων τα 300 αποτελούν πληρώματα των πλοίων και 200 είναι υπάλληλοι ξηράς.

Την έντονη ανησυχία του για τους απλήρωτους ναυτικούς της εταιρείας και την τύχη τους εξέφρασε με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κ. Γιάννης Χαλάς.

Εξάλλου, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικών Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) κ. Αντώνης Νταλακογιώργος έκανε λόγο για τη διαμόρφωση ολιγοπωλίου στον χώρο της ακτοπλοΐας, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό και μίλησε για τις συνέπειες και τα προβλήματα που θα δημιουργήσει κάτι τέτοιο.

Επίσης οι διοικήσεις της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, της Πανελλήνιας Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ, της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ενωσης Μαγείρων ΕΝ, της Πανελλήνιας Ενωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών και της Πανελλήνιας Ενωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ σε κοινή ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας κ.Βαρβιτσιώτης με μια μονοκονδυλιά πετάει περίπου 500 ναυτεργάτες από τις ναυτιλιακές εταιρείες Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και την θυγατρική της ΣΙ-ΛΙΝΚ, αυξάνοντας την ανεργία των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων και συσσωρεύοντας προβλήματα στο ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο. Αντί ο υπουργός να σκύψει στα προβλήματα που και ο ίδιος επικαλείται για να τα αντιμετωπίσει, κατά την προσφιλή του μέθοδο αυτός, η κυβέρνηση και αυτοί που υπηρετούν το κεφάλαιο, δημαγωγούν, επικαλούνται το «εθνικό συμφέρον» και εμφανίζονται ως αρχάγγελοι της κάθαρσης, αυτοί που είναι βουτηγμένοι στο βούρκο της συναλλαγής με το κεφάλαιο και το προσκυνούν νυχθημερόν».

Τα ναυτεργατικά σωματεία σημειώνουν ακόμη πως «ο υπουργός προσπαθεί να κρύψει την αυθαιρεσία και την ασυδοσία των εφοπλιστών, που ενισχύεται από την κυβέρνηση στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους. Επίσης κρύβει και δημαγωγεί ότι τα νησιά θα μείνουν με ελάχιστα πλοία, θα εκτελούνται δρομολόγια μόνο όταν έχουν κέρδη οι εφοπλιστές, με αποτέλεσμα η εργασία θα εντατικοποιηθεί, τα ατυχήματα και οι ασθένειες θα αυξηθούν».

http://www.lesvosnews.net/articles/news-categories/naytiliaka-metafores/me-apeytheias-anathesi-oi-agones-grammes-poy