Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

Προεκλογική του τέχνη κόσκινο



Σε συνεχείς επιδείξεις της τέχνης της προεκλογικής μαγείας επιδίδεται η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας κάθε μέσο, προκειμένου να εξασφαλίσει χειροκροτήματα από τους ψηφοφόρους. Χθες, σε μια αφόρητα προεκλογική συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας του ΕΣΥΠ, τι έβγαλε από το καπέλο του ο υπουργός Παιδείας;
Την αποκαθήλωση του διαβόητου θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων με την ταχεία δρομολόγηση της δραστικής μείωσης των θεμάτων ανά μάθημα για την Α’ και Β’ Λυκείου αλλά και σαρωτικές παρεμβάσεις με «διορθώσεις, «αναπροσαρμογές» και «εξορθολογισμό» τους. Η δεύτερη ανακοίνωση για το νέο δημοτικό σχολείο δεν προλαβαίνει, φυσικά, να δρομολογηθεί, αλλά ο κ. Λοβέρδος θα έχει να λέει...
Εκρηξη αυτοκριτικής
«Παρατηρούνται επαναλήψεις και ασάφειες, ενώ αντλούνται θέματα από μη σημαντικά τμήματα της ύλης, με αποτέλεσμα να υποστηρίζεται μηχανιστική μάθηση (αποστήθιση), να ακυρώνεται μερικώς η φιλοσοφία του Νέου Λυκείου και να οδηγείται μεγάλο μέρος μαθητών στα φροντιστήρια», αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο χθες, μετά τις εξαγγελίες, αποκαλύπτοντας μια έκρηξη (αυτο)κριτικής συγκρινόμενη με τις πιο εμπεριστατωμένες επικρίσεις που έχει δεχτεί ο θεσμός! Και για να μη μείνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης, προσκομίζονται παραδείγματα και αριθμοί που θα αποτελέσουν τον οδηγό για το κοφτερό μαχαίρι που θα πέσει στα θέματα όλων των μαθημάτων της Α’ και Β’ Λυκείου.
«Για το μάθημα “Φιλοσοφία” της Β’ Γενικού Λυκείου, που διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως, η Τράπεζα περιέχει 299 θέματα! Στο συγκεκριμένο μάθημα θα μπορούσε με περίπου 70 θέματα να καλυφθεί επαρκώς το σύνολο της διδακτέας ύλης» αναφέρεται, αυτολεξεί, στην ανακοίνωση του υπουργείου, ενώ στον πίνακα που συμπεριλαμβάνεται διαπιστώνεται ότι στα περισσότερα και κυρίως στα βασικά μαθήματα προτείνεται μείωση που ξεπερνά το 50%! Ενδεικτικά για τη Β’ Λυκείου: στα Αρχαία, από 420 (!) τα θέματα θα μειωθούν σε 200, στη Φυσική (μάθημα προετοιμασίας) από 387 σε 200, στα Νέα από 382 σε 150, στη Φυσική από 354 σε 150, στη Φιλοσοφία από 299 σε 70, στην Ιστορία από 250 σε 100 κ.ά.
Φωνή λαού
Στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας (ΣΠΔΕ) του ΕΣΥΠ, ο υπουργός χρησιμοποίησε το χαρτί της κοινωνικής ευαισθησίας. Δέχτηκε, όπως είπε, έντονες διαμαρτυρίες και ασφυκτικές πιέσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα κι έτσι αποφάσισε να διακόψει τη θηριώδη τροφοδότηση της Τράπεζας που έχει ήδη τρελάνει καθηγητές και μαθητές. Εν ολίγοις, άλλαξε γνώμη. Βέβαια, είπε ότι δεν μπορεί να την καταργήσει, επειδή «η κατάργησή της θα ήταν καταστροφική για την εκπαιδευτική διαδικασία», αλλά δέχεται πολύ έντονες διαμαρτυρίες. Ε, τις άκουσε. Κι αν δεν μπορεί να την καταργήσει, μπορεί να την απαξιώσει.
Από τις 21 Ιανουαρίου, ημερομηνία έναρξης του δεύτερου τετραμήνου, σταματά η τροφοδότηση της Τράπεζας, μέχρι τότε «θα εξορθολογιστεί ο αριθμός» των θεμάτων και θα ολοκληρωθεί, όπου δεν έχει γίνει αυτό, η κάλυψη του συνόλου της διδακτέας ύλης. Μετά την ημερομηνία αυτή και μέχρι το τέλος του Μαρτίου θα γίνουν «οι απαραίτητες διορθώσεις και αναπροσαρμογές, ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση λανθασμένων ή ασαφών θεμάτων, αλλά και τα ζητούμενα των θεμάτων να σχετίζονται απόλυτα με τις οδηγίες διδασκαλίας».

Το σχέδιο για το νέο Δημοτικό
Στην ίδια συνεδρίαση, χθες, ο κ. Λοβέρδος παρουσίασε και τις τελικές του προτάσεις για το νέο δημοτικό. Περιττές για το ίδιο το δημοτικό, λόγω των επικείμενων εκλογών, χρήσιμες στον υπουργό, ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Βασικά σημεία του σχεδίου:
1. Καθιέρωση δύο τύπων δημοτικού σχολείου. Το Ολοήμερο σχολείο (ΕΑΕΠ) 30-35 ωρών για εξαθέσια σχολεία και άνω και το Κλασικό σχολείο 25-30 ωρών (από 8.00 ώς 13.00). Το πρώτο θα είναι πλήρες, το δεύτερο όχι. Θα είναι ένα «ανοιχτού τύπου σχολείο» με πρόγραμμα προαιρετικών σπουδών διάρκειας έως 10 ωρών (2.15-4.00) και στα μαθήματα επιλογής περιλαμβάνονται η δεύτερη ξένη γλώσσα, η μουσική, τα εικαστικά, η θεατρολογία, η φυσική αγωγή και πολιτιστικές δράσεις. Με άλλα λόγια, πρόκειται για τη φόρμουλα του νέου φτωχού σχολείου που προσφέρει επιλογές βασικής εκπαίδευσης στη βάση της τύχης, των αντοχών και των διακρίσεων: σχολείο ολοκληρωμένης μόρφωσης ή σχολείο με λιγότερους δασκάλους και για λιγότερο απαιτητικούς μαθητές.
2. Μείωση της διδακτέας ύλης.
3. Η τσάντα στο σχολείο με α) εισαγωγή μιας ώρας μελέτης των βασικών μαθημάτων (γλώσσα, μαθηματικά, φυσική) στο σχολείο και β) δραστικό περιορισμό των εργασιών για το σπίτι.
4. Δυνατότητα διαμόρφωσης μέρους του ωρολογίου προγράμματος από τη σχολική μονάδα (ποσοστό περίπου 10%) με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της κ.λπ.
http://www.efsyn.gr/arthro/proeklogiki-toy-tehni-koskino