Βρυξέλλες, 28/8/2015.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ερώτηση με την οποία καταγγέλλει στην Ευρωβουλή το ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της πατρίδας μας από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κατέθεσε στις 27/8/2015 ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών και Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες Καθηγητής Νότης Μαριάς.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Στην Ερώτησή του ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής επισημαίνει ότι «το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής με απόφασή του που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 17/8/2015 αποφάσισε σύμφωνα με το «Μνημόνιο Συνεννόησης για τριετές πρόγραμμα του ΕΜΣ» να παραχωρήσει στην Κοινοπραξία Fraport AG-Slentel Ltd για 40 συν 10 χρόνια την εκμετάλλευση δεκατεσσάρων (14) περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης και Χανίων».
Ως γνωστόν, μέτοχοι της Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης με ποσοστό 31,35%, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης με ποσοστό 20,2%, η Lufthansa με ποσοστό 8,45% και η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited. Επομένως, δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση αλλά για ανακρατικοποίηση. Έτσι, αυτή την φορά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια δε θα τα εκμεταλλεύεται το Ελληνικό δημόσιο αλλά κυρίως γερμανικά κρατικά συμφέροντα.
Η κρατική γερμανική εταιρεία Fraport AG, συνέχισε ο Νότης Μαριάς, «ως γνωστόν διατηρεί κυρίαρχη θέση στην εκμετάλλευση αεροδρομίων όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Μάλιστα διαχειρίζεται αεροδρόμια στην Ε.Ε., στα Βαλκάνια και στην Τουρκία που είναι ανταγωνιστικά προς τα ως άνω παραχωρηθέντα 14 Ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Έτσι η Fraport AG αποκτά κυρίαρχη μονοπωλιακή θέση στον τομέα της εκμετάλλευσης αεροδρομίων στην Ε.Ε. κατά παράβαση των κανόνων της Ένωσης περί ελεύθερου ανταγωνισμού».
Επιπλέον στην Ερώτηση καταγγέλλεται ότι «στα παραχωρηθέντα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων εκτελούνται έργα ΕΣΠΑ ύψους 520 εκατ. ευρώ γεγονός που οδηγεί σε παραβίαση του άρθρου 107 ΣΛΕΕ περί απαγόρευσης των κρατικών ενισχύσεων» αφού νοθεύεται υπέρ του παραπάνω δήθεν επενδυτή ακόμη περισσότερο ο ανταγωνισμός μια και έχουμε έτσι εν προκειμένω ευνοϊκή μεταχείριση της Κοινοπραξίας Fraport AG-Slentel Ltd.
Για τους λόγους αυτούς ο Νότης Μαριάς καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει μέτρα για την τήρηση του δικαίου της Ε.Ε. και την ακύρωση της παραπάνω παράνομης δήθεν ιδιωτικοποίησης, που οδηγεί στη γερμανοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Με την κατάθεση της παραπάνω Ερώτησης ο Νότης Μαριάς υλοποιεί τη δέσμευσή του κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων που έγινε στη Ζάκυνθο στις 1/8/2015, σύμφωνα με την οποία θα έφερνε στην Ευρωβουλή το ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της πατρίδας μας.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Στην Ερώτησή του ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής επισημαίνει ότι «το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής με απόφασή του που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 17/8/2015 αποφάσισε σύμφωνα με το «Μνημόνιο Συνεννόησης για τριετές πρόγραμμα του ΕΜΣ» να παραχωρήσει στην Κοινοπραξία Fraport AG-Slentel Ltd για 40 συν 10 χρόνια την εκμετάλλευση δεκατεσσάρων (14) περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης και Χανίων».
Ως γνωστόν, μέτοχοι της Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης με ποσοστό 31,35%, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης με ποσοστό 20,2%, η Lufthansa με ποσοστό 8,45% και η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited. Επομένως, δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση αλλά για ανακρατικοποίηση. Έτσι, αυτή την φορά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια δε θα τα εκμεταλλεύεται το Ελληνικό δημόσιο αλλά κυρίως γερμανικά κρατικά συμφέροντα.
Η κρατική γερμανική εταιρεία Fraport AG, συνέχισε ο Νότης Μαριάς, «ως γνωστόν διατηρεί κυρίαρχη θέση στην εκμετάλλευση αεροδρομίων όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Μάλιστα διαχειρίζεται αεροδρόμια στην Ε.Ε., στα Βαλκάνια και στην Τουρκία που είναι ανταγωνιστικά προς τα ως άνω παραχωρηθέντα 14 Ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Έτσι η Fraport AG αποκτά κυρίαρχη μονοπωλιακή θέση στον τομέα της εκμετάλλευσης αεροδρομίων στην Ε.Ε. κατά παράβαση των κανόνων της Ένωσης περί ελεύθερου ανταγωνισμού».
Επιπλέον στην Ερώτηση καταγγέλλεται ότι «στα παραχωρηθέντα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων εκτελούνται έργα ΕΣΠΑ ύψους 520 εκατ. ευρώ γεγονός που οδηγεί σε παραβίαση του άρθρου 107 ΣΛΕΕ περί απαγόρευσης των κρατικών ενισχύσεων» αφού νοθεύεται υπέρ του παραπάνω δήθεν επενδυτή ακόμη περισσότερο ο ανταγωνισμός μια και έχουμε έτσι εν προκειμένω ευνοϊκή μεταχείριση της Κοινοπραξίας Fraport AG-Slentel Ltd.
Για τους λόγους αυτούς ο Νότης Μαριάς καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει μέτρα για την τήρηση του δικαίου της Ε.Ε. και την ακύρωση της παραπάνω παράνομης δήθεν ιδιωτικοποίησης, που οδηγεί στη γερμανοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Με την κατάθεση της παραπάνω Ερώτησης ο Νότης Μαριάς υλοποιεί τη δέσμευσή του κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων που έγινε στη Ζάκυνθο στις 1/8/2015, σύμφωνα με την οποία θα έφερνε στην Ευρωβουλή το ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της πατρίδας μας.
http://notismarias.gr/2015/08/ο-νότης-μαριάς-καταγγέλλει-στην-ευρωβ-15/