Με διαβάθμιση δυσκολίας Βιολογία, Μαθηματικά
Δεύτερη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων χθες.
Σαφώς ευκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι ετέθησαν χθες -δεύτερη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων- στη Βιολογία και τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας. Πρόκειται για τα δύο μαθήματα στα οποία επιλέγει να εξετασθεί (για το δεύτερο μάθημα Γενικής Παιδείας μετά τη Νεοελληνική Γλώσσα) η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων Γενικού Λυκείου, που διεκδικεί μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα:
• Για τη Βιολογία, που πέρυσι την επέλεξαν οι περισσότεροι υποψήφιοι (53,6%), η Πανελλήνια Eνωση Βιοπιστημόνων ανέφερε ότι «τα θέματα είχαν διαβάθμιση δυσκολίας και κάλυπταν ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. Κάποια αναζητούσαν την κριτική προσέγγιση και σφαιρική γνώση των φαινομένων. Eνας μαθητής με ουσιαστική κατανόηση και γνώση της ύλης μπορούσε να ανταποκριθεί με επάρκεια. Επισημαίνουμε ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή στις διατυπώσεις των θεμάτων ώστε να εξασφαλίζεται η σαφήνεια, η επιστημονική ορθότητα, η δυνατότητα ορθής αξιολόγησης των εξεταζομένων. Η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, καθώς και πάλι οι οδηγίες δεν είναι επαρκείς». «Τα θέματα ήταν απλά, χωρίς απαιτήσεις. Οι υποψήφιοι δεν δυσκολεύτηκαν να απαντήσουν εγκαίρως και οι βαθμολογίες θα κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα από το 2012 και το 2013», τόνισε στην «Κ» ο καθηγητής του φροντιστηρίου Oριον κ. Γιώργος Τρίγκας.
• Για τα Μαθηματικά (πέρυσι τα επέλεξε το 43,9%) η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο της ύλης, παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, είναι συμβατά με τον χαρακτήρα ενός μαθήματος Γενικής Παιδείας», ενώ συμπλήρωσε ότι «υπάρχουν ερωτήματα που δίνουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι καλύτερα προετοιμασμένοι μαθητές». «Τα τελευταία χρόνια το επίπεδο των θεμάτων είχε ανέβει αρκετά, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι υποψήφιοι θεωρητικής κατεύθυνσης να μην επιλέγουν τα Μαθηματικά. Χαρακτηριστικό της δομής του διαγωνίσματος και υπερβολικά βοηθητικό για τους υποψήφιους, ήταν ότι σε αρκετά ερωτήματα είχε δοθεί και η απάντηση, οπότε αν κάποιος δεν κατέληγε σε αυτήν θα μπορούσε να βρει το πιθανό λάθος του. Πιθανολογούμε ότι η πλειονότητα των υποψηφίων θα έχει γράψει από αρκετά ώς πολύ καλά» πρόσθεσε ο καθηγητής του Οριον κ. Μανώλης Φουντουλάκης.
• Για τα θέματα Φυσικής (1,6% των υποψηφίων πέρυσι) ο καθηγητής του Οριον κ. Γιάννης Κυριακίδης σχολίασε ότι «ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας. Ενας καλά προετοιμασμένος θα μπορούσε να αριστεύσει».
• Για τα θέματα της Ιστορίας (0,8% πέρυσι), η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ανέφερε ότι «είναι κατανοητά, διατυπωμένα με σαφήνεια και καλύπτουν περιορισμένο μέρος της ύλης και προσφέρονται για αναπαραγωγική παρά για συνθετική διαδικασία. Δεν προωθούν την ιστορική σκέψη και περιορίζονται σε στρατιωτικά και πολιτικά γεγονότα». «Οι πολύ καλά διαβασμένοι, σαφώς έγραψαν πολύ καλά» τόνισε η καθηγήτρια του Οριον κ. Ελένη Σιαχάμη.
• Για τη Βιολογία, που πέρυσι την επέλεξαν οι περισσότεροι υποψήφιοι (53,6%), η Πανελλήνια Eνωση Βιοπιστημόνων ανέφερε ότι «τα θέματα είχαν διαβάθμιση δυσκολίας και κάλυπταν ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. Κάποια αναζητούσαν την κριτική προσέγγιση και σφαιρική γνώση των φαινομένων. Eνας μαθητής με ουσιαστική κατανόηση και γνώση της ύλης μπορούσε να ανταποκριθεί με επάρκεια. Επισημαίνουμε ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή στις διατυπώσεις των θεμάτων ώστε να εξασφαλίζεται η σαφήνεια, η επιστημονική ορθότητα, η δυνατότητα ορθής αξιολόγησης των εξεταζομένων. Η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, καθώς και πάλι οι οδηγίες δεν είναι επαρκείς». «Τα θέματα ήταν απλά, χωρίς απαιτήσεις. Οι υποψήφιοι δεν δυσκολεύτηκαν να απαντήσουν εγκαίρως και οι βαθμολογίες θα κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα από το 2012 και το 2013», τόνισε στην «Κ» ο καθηγητής του φροντιστηρίου Oριον κ. Γιώργος Τρίγκας.
• Για τα Μαθηματικά (πέρυσι τα επέλεξε το 43,9%) η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο της ύλης, παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, είναι συμβατά με τον χαρακτήρα ενός μαθήματος Γενικής Παιδείας», ενώ συμπλήρωσε ότι «υπάρχουν ερωτήματα που δίνουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι καλύτερα προετοιμασμένοι μαθητές». «Τα τελευταία χρόνια το επίπεδο των θεμάτων είχε ανέβει αρκετά, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι υποψήφιοι θεωρητικής κατεύθυνσης να μην επιλέγουν τα Μαθηματικά. Χαρακτηριστικό της δομής του διαγωνίσματος και υπερβολικά βοηθητικό για τους υποψήφιους, ήταν ότι σε αρκετά ερωτήματα είχε δοθεί και η απάντηση, οπότε αν κάποιος δεν κατέληγε σε αυτήν θα μπορούσε να βρει το πιθανό λάθος του. Πιθανολογούμε ότι η πλειονότητα των υποψηφίων θα έχει γράψει από αρκετά ώς πολύ καλά» πρόσθεσε ο καθηγητής του Οριον κ. Μανώλης Φουντουλάκης.
• Για τα θέματα Φυσικής (1,6% των υποψηφίων πέρυσι) ο καθηγητής του Οριον κ. Γιάννης Κυριακίδης σχολίασε ότι «ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας. Ενας καλά προετοιμασμένος θα μπορούσε να αριστεύσει».
• Για τα θέματα της Ιστορίας (0,8% πέρυσι), η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ανέφερε ότι «είναι κατανοητά, διατυπωμένα με σαφήνεια και καλύπτουν περιορισμένο μέρος της ύλης και προσφέρονται για αναπαραγωγική παρά για συνθετική διαδικασία. Δεν προωθούν την ιστορική σκέψη και περιορίζονται σε στρατιωτικά και πολιτικά γεγονότα». «Οι πολύ καλά διαβασμένοι, σαφώς έγραψαν πολύ καλά» τόνισε η καθηγήτρια του Οριον κ. Ελένη Σιαχάμη.