σχόλιο ID-ont: Με τον τίτλο "Κάρτα του Πολίτη μένει στα χαρτιά..." η εφημερίδα Καθημερινή στο Κυριακάτικο φύλλο της κάνει μια αναδρομή στις έως σήμερα προσπάθειας των κυβερνώντων για την εισαγωγή της Κάρτας του Πολίτη, τους λόγους για τους οποίους καθυστερεί και πως μπορεί να ξεκολλήσει...
Αναρωτιόμαστε για την χρονική στιγμή και τους λόγους για τους οποίους επιλέγει να "σηκώσει" το θέμα αυτό με 4 (!) άρθρα. Με τα άρθρα αυτά θέλει να εκφράσει το παράπονό της που δεν έχει προχωρήσει ακόμη;
Θέλει να το επισημάνει ως θέμα προτεραιότητας της νέας κυβέρνησης; Ασκεί πίεση να προχωρήσει ένα θέμα που λιμνάζει; Δεν γνωρίζουμε. Πάντως εάν το έκανε από δημοσιογραφικό ενδιαφέρον, θα έπρεπε το δημοσίευμά της, για να είναι αντικειμενικό και πλήρες να παρουσιάσει και την αντίθετη άποψη, η οποία εκφράζεται μέσω των αναρτήσεων του blog μας και δεκάδων άλλων blog, τόσο ελληνικών όσο και του εξωτερικού.Αναρωτιόμαστε για την χρονική στιγμή και τους λόγους για τους οποίους επιλέγει να "σηκώσει" το θέμα αυτό με 4 (!) άρθρα. Με τα άρθρα αυτά θέλει να εκφράσει το παράπονό της που δεν έχει προχωρήσει ακόμη;
Σε ποιο άρθρο της παρουσιάζει το τεράστιο ζήτημα των προσωπικών δεδομένων, του ηλεκτρονικού φακελώματος-ηλεκτρονικής φυλακής, των πολιτικών και θρησκευτικών ελευθεριών που προσβάλλονται βάναυσα με αυτά τα συστήματα; Δυστυχώς σε κανένα. Γιατίαποσιωπείται πλήρως η εμπειρία της Αγγλίας, η οποία "μετά βαϊων και κλάδων" απέρριψε την Κάρτα του Πολίτη επιεδή "προσβάλλει τις ελευθερίες των πολιτών"; ΔΕΙΤΕ τι έλεγε ο Γ.Παπανδρέου και τι ο Άγγλος Αναπληρωτής Πρωθυπουργός Nick Clegg:
Τελικά αποδεικνύεται αληθινό το σχόλιο αναγνώστη μας, ότι "πρέπει να καταλάβουμε ότι η ηλεκτρονική φυλακή είναι απαραίτητη για την οικονομική φυλακή και χωρίς αυτήν δεν θα μπορούσαν να διατηρήσουν την οικονομική φυλακή" και από φυλακές γνωρίζουν πολλά οι Γερμανοί...
Όσον αφορά τις πληροφορίες που μας δίνουν τα δημοσιεύματα σταχυολογούμε:
1. Ο κος Ρέσλερ όταν επισκέφθηκε την Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2011 ενδιαφέρθηκε προσωπικά για να εμπλακεί στην διαδικασία της δημιουργίας της Ελληνικής Κάρτας του Πολίτη το Εθνικό Τυπογραφείο της Γερμανίας: Bundesdruckerei.
2. Η σύμβαση που υπέγραψε το 2006 η Νέα Δημοκρατία με την Ιαπωνική Εταιρεία Toppan, εμέσως πλην σαφώς, χαρακτηρίζεται ως καταχρηστική και εάν τελικά επιλεγεί η Toppan να την δημιουργήσει, η Κάρτα του Πολίτη θα κοστίσει περισσότερα από όσα εάν γινόταν τώρα διαγωνισμός.
3. Η Κάρτα του Μετανάστη είναι ο πρόδρομος της Κάρτας του Πολίτη.
4. Το πιό σημαντικό: ο κος Τζωρτζάκης πριν μια βδομάδα,στο πλαίσιο της έκθεσης Cebit, στο Ανόβερο συζήτησε και πάλι το θέμα με τους Γερμανούς. Συμπέρασμα; Το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεται η Καθημερινή: Η "Κάρτα του Πολίτη" προχωράει κανονικά, παρόλες τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται...
Διαβάστε τα δημοσιεύματα της Καθημερινής:
Η Κάρτα του Πολίτη μένει στα χαρτιά...
Χορός εκατομμυρίων ευρώ
Ενας χορός εκατομμυρίων ευρώ γύρω από τα δύο... τσιπ της Κάρτας του Πολίτη έχει ως αποτέλεσμα η ψηφιακή ταυτότητα να μένει στα χαρτιά.
Η «ψηφιοποίηση» της Δημόσιας Διοίκησης σκοντάφτει σε μια σύμβαση, την οποία ο ανταγωνισμός θεωρεί αδιαφανή γιατί μονοπωλεί τις δουλειές για έγγραφα ασφαλείας επί μία δεκαετία, «απαγορεύοντας» διαγωνισμούς.
Η Κάρτα Πολίτη ακόμη σχεδιάζεται
«Μέχρι το τέλος του 2011, οι πολίτες θα είναι σε θέση να αντικαταστήσουν την αστυνομική τους ταυτότητα με μία κάρτα, με την οποία θα πραγματοποιείται πλήθος συναλλαγών με τη Δημόσια Διοίκηση, χωρίς να απαιτείται κανένα άλλο έγγραφο» (Γ. Α. Παπανδρέου, 11/9/2010).
Μήνες μετά το συγκεκριμένο ορόσημο που έθεσε σε ομιλία του στη ΔΕΘ ο τέως πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου, τίποτε από τα παραπάνω δεν ισχύει. Τα δελτία ταυτότητας παραμένουν ίδια, οι ουρές στα γκισέ της δημόσιας διοίκησης διογκώνονται και μαζί τους τα έγχαρτα έγγραφα.
Σύμφωνα με ανθρώπους δίπλα στον τέως πρωθυπουργό, η Κάρτα Πολίτη ήταν άλλο ένα όραμα το οποίο είχε ενστερνιστεί η κορυφή της πολιτικής ηγεσίας της χώρας, χωρίς όμως να υλοποιηθεί. Συνολικά, 24 μεγάλες πρωτοβουλίες ή δράσεις εκσυγχρονισμού του κράτους είχαν αναληφθεί την περίοδο εκείνη, με στόχο την «απελευθέρωση» των πολιτών και των επιχειρήσεων από τα δεσμά της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Μεταξύ αυτών, η online παρακολούθηση του προϋπολογισμού, η ψηφιακή καταγραφή της διακίνησης των καυσίμων, η online διενέργεια δημόσιων προμηθειών κ.ο.κ. «Από τις 24 (αυτές) πρωτοβουλίες, μόνον η ηλεκτρονική συνταγογράφηση προχώρησε υπό την πίεση της τρόικας, και αυτή παραμένει ακόμη “κουτσή”» αναφέρει συνεργάτης του πρώην πρωθυπουργού.
Η Κάρτα Πολίτη (Κ.Π.), μια εμβληματική παρέμβαση στην κατεύθυνση της οργάνωσης του κράτους και την εξομάλυνση των σχέσεών του με τους πολίτες, βρίσκεται ακόμη στον σχεδιασμό. Βήματα έχουν γίνει, αλλά απέχει πολύ από το να αποτελέσει πραγματικότητα. Για τους πολλούς, η Κ.Π. σημαίνει μια πιο ασφαλή ταυτοποίηση προσώπου. Αλλά για τους ειδικούς, πέρα από ένα πιο απαραβίαστο δελτίο ταυτότητας, αποτελεί κλειδί για τη δημιουργία μιας πιο φιλικής σχέσης πολίτη - κράτους. Η θέση αυτή δεν συνιστά «φουτουριστικό» σενάριο, αλλά καθημερινή πρακτική στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Στη Σουηδία, στη Φινλανδία, στη Γερμανία, στο Βέλγιο και άλλες χώρες, οι κάτοικοι διαθέτουν κάρτες πολίτη που αξιοποιούνται ως αστυνομικό δελτίο ταυτότητας, διαβατήριο και ακόμη για την ψηφιακή αυθεντικοποίηση του κατόχου και εν είδει ψηφιακής υπογραφής.
Η εντολή που έδωσε ο τέως πρωθυπουργός για την υλοποίηση της Κάρτας Πολίτη στην Ελλάδα αμέσως μετά τη ΔΕΘ, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των ανθρώπων που συμμετείχαν στις συζητήσεις, χάθηκε στις απειράριθμες επιτροπές που ανέλαβαν να την υλοποιήσουν. Ο περισσότερος χρόνος αναλώθηκε σε συζητήσεις, αν η κάρτα θα διαθέτει μοναδιαίο ή όχι αριθμό - ένα θέμα που δεν έχει λυθεί ακόμη και στην Ε.Ε., καθώς κάποιες χώρες ακολουθούν την τακτική του μοναδιαίου αριθμού και κάποιες άλλες όχι. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν διαθέτουν Κ.Π. οι συγκεκριμένες χώρες.
Και δεν ήταν μόνον αυτό. Οι κόντρες μεταξύ των υπουργείων για τη διεκδίκηση του «χωραφιού» που λέγεται έκδοση ταυτοτήτων -έτσι αντιλαμβάνονταν την Κάρτα Πολίτη οι ηγεσίες τους- επιβάρυναν την υλοποίηση του σχεδίου. Ηρθε και η ιστορία του αναδόχου και το «κακό» ολοκληρώθηκε...
Μια αποκλειστική σύμβαση 10ετίας...
Το καλοκαίρι του 2006, η Toppan Printing Co Ltd συνήψε συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση (αντισυμβαλλόμενος ήταν η ελληνική αστυνομία), προκειμένου να την προμηθεύσει με το «σύστημα έκδοσης ελληνικών εγγράφων ασφαλείας» για 10 χρόνια (Απρίλιος 2006 - Απρίλιος 2016). Στην τότε ανακοίνωση, πάντως, γινόταν λόγος για μια «αρχική περίοδο», που θα έφτανε τα 10 χρόνια, και δεδομένου ότι δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα η συμφωνία, θα μπορούσαν να υπάρχουν και εκπλήξεις.
Το 1997, η Toppan Printing ανέπτυξε το «εκτυπωτικό σύστημα έκδοσης διαβατηρίων», το οποίο περιλαμβάνει ένα ευρύ μη πλαστογραφήσιμης τεχνολογίας σύστημα. Αυτό χρησιμοποιήθηκε και στην Ελλάδα και είχε ως αποτέλεσμα να μην απαντάται πλέον το φαινόμενο της μαζικής πλαστογράφησης ελληνικών διαβατηρίων στη δυτική Ευρώπη και τη βόρεια Αμερική.
Το «σύστημα έκδοσης ελληνικών εγγράφων ασφαλείας» αναπτύχθηκε πρόσφατα από την Toppan Printing. Σύμφωνα με την εταιρεία, «είναι ένας ολοκληρωμένος, αρθρωτός πολυεκτυπωτής για αποκλειστική χρήση από κυβερνήσεις, ικανός να παράγει όλων των ειδών τα ασφαλή έγγραφα, όπως διαβατήρια, κάθε κάρτα μεγέθους ID1 συμβατή με το σύστημα, όπως δελτία ταυτότητας, άδειες οδήγησης, πράσινες κάρτες, άδειες εργασίας, άδεια διαμονής και άλλα υψηλής ασφαλείας πιστοποιητικά σε όλα τα μεγέθη από Α5 έως Α4. Αυτός ο εκτυπωτής παρέχει την πλήρη λύση της “μιας στάσης” (one stop) για όλα τα ασφαλή έγγραφα και ηλεκτρονικά έγγραφα, είναι πλήρως συμβατός με τις προδιαγραφές του ICAO και διαθέτει ενσωματωμένο έναν αυτόματο ποιοτικό έλεγχο (ηλεκτρικό και εκτυπωτικό) στο στάδιο της έκδοσης».
Βάσει της συμφωνίας που έχει συναφθεί τον Μάιο του 2006, η Toppan Printing Co Ltd ίδρυσε τη θυγατρική της εταιρεία Toppan Printing Α.Ε. Ελλάς, στην Αθήνα. Αυτή η εταιρεία παρέχει υπηρεσίες συντήρησης και άρχισε να λειτουργεί τον Ιούλιο, ως κέντρο υπηρεσιών για τον κύριο εκδότη, το αρχηγείο της ελληνικής αστυνομίας. Η υποστήριξη αφορά όλα όσα εκδίδει, όπως ελληνικά διαβατήρια και ταυτότητες της αστυνομίας. Η υποστήριξη αυτή περιλαμβάνει τη διαχείριση των παραγγελιών, τον έλεγχο των αποθεμάτων και του διακανονισμού πληρωμών για τα μηχανήματα και τα εξαρτήματα επιπλέον του συμβολαίου συντήρησης και επισκευών κ.λπ. Οι επικριτές της σύμβασης αναφέρουν ότι οι Ιάπωνες αγοράζουν τα υλικά που χρησιμοποιούν σε πολύ ακριβές τιμές.
Η τεχνολογία της Toppan χρησιμοποιήθηκε σε 12 χώρες. Πάνω από 100 εκατομμύρια διαβατήρια έχουν εκδοθεί. Η σημαντικότερη έκδοση ήταν εκείνη των αμερικανικών διαβατηρίων, που άνοιξε την πόρτα στην εταιρεία. Χρησιμοποιήθηκε, επίσης, για την έκδοση των ταυτοτήτων διαπίστευσης (AD) για τους αθλητές και τα μέλη της ΔΟΕ κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα, οπότε είχαν εκδοθεί περίπου 100.000 τέτοιες κάρτες.
Το αλβανικό σκάνδαλο και η Bundesdruckerei
Η Bundesdruckerei είχε εμπλακεί σε σκάνδαλο έκδοσης των αλβανικών διαβατηρίων, το 2002, ως ιδιωτική επιχείρηση (πουλήθηκε και ξαναγοράστηκε από το κράτος). Σύμφωνα με την αμερικανική πρεσβεία στα Τίρανα, η γερμανική εταιρεία ήταν κατά 1,8 εκατ. ευρώ ακριβότερη στην προσφορά της από τους Αμερικανούς συνεργάτες της Toppan, που αποκλείστηκαν, σύμφωνα με δικαστική έρευνα στα Τίρανα, επειδή αρνήθηκαν να κάνουν συναλλαγή «κάτω από το τραπέζι». Ενας πρώην υπουργός της αλβανικής κυβέρνησης και ένας ανώτατος αξιωματικός της αλβανικής Αστυνομίας κατέληξαν στη φυλακή κατηγορούμενοι ότι υπεξαίρεσαν 4 εκατ. δολάρια, ύστερα από σχετικές αιτιάσεις της αμερικανικής εταιρείας Euroget. Oι ισχυρισμοί αυτοί υποστηρίχθηκαν από τον Αμερικανό διπλωμάτη Σαρλ Λεβάσκ. Το 2010, συνελήφθησαν μέλη των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν με νέα αλβανικά βιομετρικά διαβατήρια. Οι αλβανικές αρχές παραδέχθηκαν στη Βουλή τους τη χρήση διαβατηρίων με παραποιημένες ιδιότητες σε πάνω από 500 περιπτώσεις. Η δολοφονία του αξιωματικού της μυστικής Αστυνομίας Ισα Κόπα συνδέεται με αυτές τις περιπτώσεις.
Η Bundesdruckerei είναι η δεύτερη γερμανική εταιρεία που επιθυμεί να μπει στην αγορά «ασφαλών» εγγράφων. Η Gieseke und Devrient, ένας γερμανικός κολοσσός που τυπώνει ήδη κάρτες ταχογράφων για το υπουργείο Μεταφορών, επιθυμεί επίσης να μπει στην αγορά των «καρτών». Αλλά φυσικά και γι’ αυτή την εταιρεία το ερώτημα είναι σε ποια τιμή και με ποια διαδικασία.
Η διορία έληξε τον Μάιο του 2011
Η Κάρτα Πολίτη (Κ.Π.), που οραματίστηκε η Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και την οποία εξαρχής ενστερνίσθηκε πλήρως ο τέως πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, αρχικά είχε σχεδιαστεί ώστε να βασιστεί πάνω στην Κάρτα Αλλοδαπού (Μετανάστη).
Η έκδοση της συγκεκριμένης κάρτας αποτελούσε ευκολότερο εγχείρημα, καθώς αφορά μικρότερο όγκο δεδομένων – περίπου 400.000 κάρτες έναντι 11 εκατομμυρίων που υπολογίζεται ο αριθμός των Κ.Π. Επιπλέον, η συγκεκριμένη άσκηση της ικανότητας του κρατικού μηχανισμού να εκδώσει την Κάρτα Μετανάστη δεν θα προσέκρουε σε τυχόν κοινωνικές ή και πολιτικές αντιδράσεις, παρόμοιες με εκείνες που προκάλεσε στη δεκαετία του ’80 ο σχεδιασμός του Ενιαίου Κωδικού Αριθμού Μητρώου (ΕΚΑΜ).
Οι επιτελείς της κυβέρνησης, όμως, είχαν και έναν επιπρόσθετο λόγο να βασίζουν την έκδοση της Κ.Π. στην Κάρτα Αλλοδαπού. Η χώρα πιεζόταν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έκδοση ενός αυτοτελούς εγγράφου αλλοδαπού με τη χρήση ενός τουλάχιστον βιομετρικού χαρακτηριστικού (π.χ. φωτογραφία) μέχρι τον Μάιο του 2011. Ο κοινοτικός κανονισμός μάλιστα επέβαλε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ταυτοποίησης των αλλοδαπών, τα οποία είναι ανελαστικά σε κοινοτικό επίπεδο, ειδικά σε ό,τι αφορά τους μετανάστες.
Ο κοινοτικός νομοθέτης, τέλος, είχε φροντίσει να υπάρχει συμβατότητα και διαλειτουργικότητα μεταξύ της Κ.Π. και της Κάρτας Αλλοδαπού, εφόσον κάτι τέτοιο επιθυμούσε η εθνική κυβέρνηση. Μάλιστα, ερωτηθείσα σχετικά η γενική γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής κατά τον σχεδιασμό της Κ.Π., ανέφερε ότι «το πιεστικό ερώτημα που πρέπει ν’ απαντηθεί κατά προτεραιότητα είναι αν το εγχείρημα “Κάρτα Πολίτη” θα παρακολουθεί ή όχι τις άκαμπτες και μη διαπραγματεύσιμες προδιαγραφές που απορρέουν για το αυτοτελές έγγραφο αλλοδαπών από την κοινοτική νομοθεσία».
Φυσικά και αυτή η κοινοτική υποχρέωση της χώρας –σε ό,τι αφορά την έκδοση της Κάρτα Μετανάστη– δεν τηρήθηκε, ενώ τώρα, τα δύο έργα έκδοσης καρτών, Πολίτη και Μετανάστη, μάλλον προχωρούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο.
Η Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε., που υπάγεται στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, πρόκειται σύντομα να προκηρύξει διαγωνισμό για το έργο της προμήθειας των Η/Υ που θα εγκατασταθούν στα Κέντρα Υποδοχής Μεταναστών, προκειμένου να γίνει η καταχώριση των στοιχείων των μεταναστών.
Ωστόσο, θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν απαντά στο θέμα της διαχείρισης των δεδομένων και κυρίως σε εκείνο της έκδοσης της Κάρτας Αλλοδαπού με χαρακτηριστικά που θα κάνουν δύσκολη την αναπαραγωγή της και την αλλοίωση των χαρακτηριστικών. Το τελικό και εύλογο συμπέρασμα; Η κυβέρνηση για άλλη μία φορά βάζει «το κάρο μπρος απ’ τα βόδια» και χωρίς βεβαίως να προσδιορίζεται το χρονοδιάγραμμα έκδοσης των συγκεκριμένων Καρτών Μεταναστών. Ο,τι συμβαίνει, δηλαδή, με τόσες και τόσες άλλες περιπτώσεις, που έχουν να κάνουν με την εισαγωγή της σύγχρονης τεχνολογίας στο Δημόσιο και τις σχέσεις του με τον πολίτη.
Πανάκριβες οι «έξυπνες κάρτες» στην Ελλάδα
Ποια εταιρεία έχει αναλάβει την εκτύπωση, το αυξημένο κόστος και οι Γερμανοί.
H «ψηφιοποίηση» της δημόσιας διοίκησης ήταν ένα από τα βασικά σημεία της ατζέντας του τέως πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου. Ο ίδιος είχε συγκαλέσει όχι λίγες συσκέψεις, αλλά από όλα τα σχέδια που εκπόνησε κανένα δεν υλοποιήθηκε. «Συνήθως οι υπηρεσιακοί παράγοντες μάς έλεγαν στις συσκέψεις τι και γιατί δεν μπορεί να γίνει, σχεδόν ποτέ δεν ακούγαμε ότι κάτι γίνεται» είπε στην «Κ» ένας από τους συμμετέχοντες στις συναντήσεις αυτές, που δεν έχει την παραμικρή αμφιβολία ότι ο κ. Παπανδρέου εννοούσε τα όσα έλεγε ότι έπρεπε να γίνουν.
Αποκορύφωμα αυτής της διαδικασίας αποτέλεσε μία σύσκεψη την οποία είχε συγκαλέσει ο κ. Παπανδρέου, λίγες μέρες μετά τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης και στην οποία είχε ανακηρύξει την «κάρτα του πολίτη», την ψηφιακή δηλαδή ταυτότητα του καθένα μας, ως απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησής του.
Ως «γενική δοκιμή» της συγκεκριμένης κάρτας, ενός είδους ψηφιακού αποτυπώματος, θα χρησίμευε η «κάρτα του αλλοδαπού», ένα έγγραφο που θα έπρεπε να είχε εκδώσει η χώρα έως τον Μάιο του 2011, ειδάλλως απειλείτο από την Ευρωπαϊκή Ενωση με κυρώσεις.
Ιαπωνική εταιρεία Συνολικά θα τυπώνονταν 400.000 κάρτες, σε μία «δουλειά» που, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, θα άφηνε σε όποιον την ανελάμβανε κέρδος μικρότερο των 100.000 ευρώ. Την εκτύπωση της κάρτας, που είναι ένα έγγραφο ασφαλείας, θα αναλάμβανε να κατασκευάσει η ιαπωνική εταιρεία Toppan, η οποία έχει την ευθύνη της κατασκευής και των ελληνικών διαβατηρίων όπως και των διπλωμάτων οδήγησης. Οι ανταγωνιστές της ιαπωνικής εταιρείας αλλά και μέλη της κυβέρνησης τής καταλογίζουν ένα πολύ αυξημένο κόστος για την κατασκευή των διαβατηρίων και μία αδιαφανή σύμβαση με την οποία μονοπωλεί τα τελευταία 10 χρόνια την κατασκευή των εγγράφων ασφαλείας χωρίς να διενεργείται διαγωνισμός, με βάση προσθήκη σε σύμβαση που είχε υπογραφεί επί υπουργίας του κ. Γιώργου Βουλγαράκη.
Συγκεκριμένα, ενώ η ιαπωνική εταιρεία μπορεί να τυπώσει την κάθε κάρτα με δύο τσιπ και κόστος 6 - 7 ευρώ, υπολογίζει κόστος 16 ευρώ. «Πρόκειται για ένα κόστος μη διαφανές, καθώς στην πραγματικότητα αφορά ποσά εκτός προϋπολογισμού, που κατευθύνονται από το υπουργείο Μεταφορών στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που έχει την ευθύνη της εκτύπωσης» λέει πηγή που έχει ενημέρωση εκ των έσω.
Ο νέος «παίκτης» Πριν από ένα δεκαήμερο, ενώ η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να αναθέσει -διότι περί ανάθεσης πρόκειται- την εκτύπωση της κάρτας στην Toppan, μεσολάβησε ένας νέος «παίκτης», η Bundesdruckerei, ήτοι το ομοσπονδιακό τυπογραφείο -με απλά λόγια το εθνικό τυπογραφείο- της Γερμανίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη γερμανική κυβέρνηση, το ενδιαφέρον του ομοσπονδιακού τυπογραφείου για την εκτύπωση καρτών αλλοδαπών εκδηλώθηκε για πρώτη φορά από τον ίδιο τον αντικαγκελάριο της Γερμανίας κ. Φίλιπ Ρέσλερ κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2011.
Μάλιστα αυτή την εβδομάδα, οι Γερμανοί συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Π. Τζωρτζάκη και τον υπεύθυνο του Fast Track κ. Αρη Συγγρό, στο πλαίσιο της έκθεσης Cebit, της μεγαλύτερης έκθεσης πληροφορικής στην Ευρώπη, που γίνεται στο Αννόβερο, με στόχο να επαναβεβαιώσουν το ενδιαφέρον τους.
Για τους παρατηρητές της αγοράς, το ενδιαφέρον των Γερμανών δεν επικεντρώνεται στην έκδοση των 400.000 καρτών αλλοδαπών, αλλά στη «διαδοχή» της Toppa(χωρίς διαγωνισμό;) μετά το τέλος της σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο, με την ανάληψη εκ μέρους τους της κατασκευής του συνόλου των ελληνικών δημοσίων εγγράφων που απαιτούν χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Για τον σκοπό αυτό οι Γερμανοί είναι διατεθειμένοι να συνεργαστούν με το εθνικό τυπογραφείο και να εγκαταστήσουν δική τους γραμμή παραγωγής, ανεξάρτητη από εκείνη της αστυνομίας, που εξυπηρετεί την Toppan στην Καισαριανή. Πάντως, για να υλοποιήσουν το σχέδιό τους θα πρέπει να περιμένουν ώς το 2016, οπότε λήγει η σύμβαση με τους Ιάπωνες, εκτός και αν αυτή καταγγελθεί.
H «ψηφιοποίηση» της δημόσιας διοίκησης ήταν ένα από τα βασικά σημεία της ατζέντας του τέως πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου. Ο ίδιος είχε συγκαλέσει όχι λίγες συσκέψεις, αλλά από όλα τα σχέδια που εκπόνησε κανένα δεν υλοποιήθηκε. «Συνήθως οι υπηρεσιακοί παράγοντες μάς έλεγαν στις συσκέψεις τι και γιατί δεν μπορεί να γίνει, σχεδόν ποτέ δεν ακούγαμε ότι κάτι γίνεται» είπε στην «Κ» ένας από τους συμμετέχοντες στις συναντήσεις αυτές, που δεν έχει την παραμικρή αμφιβολία ότι ο κ. Παπανδρέου εννοούσε τα όσα έλεγε ότι έπρεπε να γίνουν.
Αποκορύφωμα αυτής της διαδικασίας αποτέλεσε μία σύσκεψη την οποία είχε συγκαλέσει ο κ. Παπανδρέου, λίγες μέρες μετά τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης και στην οποία είχε ανακηρύξει την «κάρτα του πολίτη», την ψηφιακή δηλαδή ταυτότητα του καθένα μας, ως απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησής του.
Ως «γενική δοκιμή» της συγκεκριμένης κάρτας, ενός είδους ψηφιακού αποτυπώματος, θα χρησίμευε η «κάρτα του αλλοδαπού», ένα έγγραφο που θα έπρεπε να είχε εκδώσει η χώρα έως τον Μάιο του 2011, ειδάλλως απειλείτο από την Ευρωπαϊκή Ενωση με κυρώσεις.
Ιαπωνική εταιρεία Συνολικά θα τυπώνονταν 400.000 κάρτες, σε μία «δουλειά» που, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, θα άφηνε σε όποιον την ανελάμβανε κέρδος μικρότερο των 100.000 ευρώ. Την εκτύπωση της κάρτας, που είναι ένα έγγραφο ασφαλείας, θα αναλάμβανε να κατασκευάσει η ιαπωνική εταιρεία Toppan, η οποία έχει την ευθύνη της κατασκευής και των ελληνικών διαβατηρίων όπως και των διπλωμάτων οδήγησης. Οι ανταγωνιστές της ιαπωνικής εταιρείας αλλά και μέλη της κυβέρνησης τής καταλογίζουν ένα πολύ αυξημένο κόστος για την κατασκευή των διαβατηρίων και μία αδιαφανή σύμβαση με την οποία μονοπωλεί τα τελευταία 10 χρόνια την κατασκευή των εγγράφων ασφαλείας χωρίς να διενεργείται διαγωνισμός, με βάση προσθήκη σε σύμβαση που είχε υπογραφεί επί υπουργίας του κ. Γιώργου Βουλγαράκη.
Συγκεκριμένα, ενώ η ιαπωνική εταιρεία μπορεί να τυπώσει την κάθε κάρτα με δύο τσιπ και κόστος 6 - 7 ευρώ, υπολογίζει κόστος 16 ευρώ. «Πρόκειται για ένα κόστος μη διαφανές, καθώς στην πραγματικότητα αφορά ποσά εκτός προϋπολογισμού, που κατευθύνονται από το υπουργείο Μεταφορών στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που έχει την ευθύνη της εκτύπωσης» λέει πηγή που έχει ενημέρωση εκ των έσω.
Ο νέος «παίκτης» Πριν από ένα δεκαήμερο, ενώ η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να αναθέσει -διότι περί ανάθεσης πρόκειται- την εκτύπωση της κάρτας στην Toppan, μεσολάβησε ένας νέος «παίκτης», η Bundesdruckerei, ήτοι το ομοσπονδιακό τυπογραφείο -με απλά λόγια το εθνικό τυπογραφείο- της Γερμανίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη γερμανική κυβέρνηση, το ενδιαφέρον του ομοσπονδιακού τυπογραφείου για την εκτύπωση καρτών αλλοδαπών εκδηλώθηκε για πρώτη φορά από τον ίδιο τον αντικαγκελάριο της Γερμανίας κ. Φίλιπ Ρέσλερ κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2011.
Μάλιστα αυτή την εβδομάδα, οι Γερμανοί συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Π. Τζωρτζάκη και τον υπεύθυνο του Fast Track κ. Αρη Συγγρό, στο πλαίσιο της έκθεσης Cebit, της μεγαλύτερης έκθεσης πληροφορικής στην Ευρώπη, που γίνεται στο Αννόβερο, με στόχο να επαναβεβαιώσουν το ενδιαφέρον τους.
Για τους παρατηρητές της αγοράς, το ενδιαφέρον των Γερμανών δεν επικεντρώνεται στην έκδοση των 400.000 καρτών αλλοδαπών, αλλά στη «διαδοχή» της Toppa(χωρίς διαγωνισμό;) μετά το τέλος της σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο, με την ανάληψη εκ μέρους τους της κατασκευής του συνόλου των ελληνικών δημοσίων εγγράφων που απαιτούν χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Για τον σκοπό αυτό οι Γερμανοί είναι διατεθειμένοι να συνεργαστούν με το εθνικό τυπογραφείο και να εγκαταστήσουν δική τους γραμμή παραγωγής, ανεξάρτητη από εκείνη της αστυνομίας, που εξυπηρετεί την Toppan στην Καισαριανή. Πάντως, για να υλοποιήσουν το σχέδιό τους θα πρέπει να περιμένουν ώς το 2016, οπότε λήγει η σύμβαση με τους Ιάπωνες, εκτός και αν αυτή καταγγελθεί.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100030_11/03/2012_475540
ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ: Ο ΑΝΤΙΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ ΡΕΣΛΕΡ, ΠΡΩΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΛΟΓΗΘΕΙ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΧΑΓΗΣ ΠΕΡΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΤΟΧΗΣ ΜΕ ΑΠΑΝΡΩΠΕΣ ΘΗΡΙΩΔΙΕΣ, ΟΠΩΣ Π.Χ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΔΙΣΤΟΜΟΥ ΝΑ ΞΕΚΟΙΛΙΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ! ΔΗΛΑΔΗ ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΜΕ ΤΑ ΟΠΛΑ ΠΑΝΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΝ ΜΕ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ. ΟΧΙ!!! Κ. ΡΕΣΛΕΡ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ, ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ NA TO KΡATHΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΑΣ. ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ
ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ: Ο ΑΝΤΙΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ ΡΕΣΛΕΡ, ΠΡΩΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΛΟΓΗΘΕΙ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΧΑΓΗΣ ΠΕΡΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΤΟΧΗΣ ΜΕ ΑΠΑΝΡΩΠΕΣ ΘΗΡΙΩΔΙΕΣ, ΟΠΩΣ Π.Χ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΔΙΣΤΟΜΟΥ ΝΑ ΞΕΚΟΙΛΙΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ! ΔΗΛΑΔΗ ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ, ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΜΕ ΤΑ ΟΠΛΑ ΠΑΝΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΝ ΜΕ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ. ΟΧΙ!!! Κ. ΡΕΣΛΕΡ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ, ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ NA TO KΡATHΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΑΣ. ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ
http://greeknation.blogspot.gr/2015/10/2012.html