Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Προσφυγή στο ΣτΕ για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν φορείς και επιβάτες που ζητούν την ακύρωση της απόφασης με την οποία εγκρίθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες.
Ανάμεσα στους προσφεύγοντες και η Ομοσπονδία Συλλόγων ΥΠΑ, η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, η Ενωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης και αρκετοί πολίτες που χρησιμοποιούν τακτικά αυτά τα αεροδρόμια.
Στην προσφυγή αναφέρουν ότι με τη μεταβίβαση των αεροδρομίων παραβιάζονται οι συνταγματικές διατάξεις, αλλά και κανόνες του ευρωπαϊκού δικαίου.
Πιο συγκεκριμένα διευκρινίζουν ότι κατά τη λήψη της επίμαχης απόφασης από το Κεντρικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής απουσίαζαν δύο μέλη, επομένως ήταν προβληματική η σύνθεσή του, ενώ επιπλέον τονίζεται ότι η παραχώρηση είναι αδικαιολόγητα μεγάλης διάρκειας (42 χρόνια με δυνατότητα δεκαετούς παράτασης).
Οι προσφεύγοντες επίσης αναφέρουν ότι παραβιάζεται η συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας, όπως είναι η λειτουργία των αερολιμένων και ιδίως των νησιών, καθώς δεν διασφαλίζεται η εποπτεία του κράτους στην παραχωρησιούχο εταιρεία και έτσι ανεπίτρεπτα παραχωρείται ανεξέλεγκτη εξουσία επιβολής τελών και άσκησης δημόσιας εξουσίας.
Αναφέρεται επίσης ότι παραβιάζονται και κανόνες του κοινοτικού δικαίου που σχετίζονται με τον ελεύθερο ανταγωνισμό και τη δυνατότητα εκδήλωσης καταχρηστικής συμπεριφοράς από την πλευρά του παραχωρησιούχου.
Υπενθυμίζεται ότι η γερμανική ημικρατική εταιρεία Fraport και η ελληνική Slentel είχαν αναδειχθεί προτιμητέοι επενδυτές τον Νοέμβριο του 2014, με προσφορά που προέβλεπε κατ’ αποκοπή τίμημα 1,34 δισ. ευρώ και ετήσιο μίσθωμα 23,2 εκατ. ευρώ που θα αναπροσαρμόζεται με βάση τον ευρωπαϊκό πληθωρισμό και καταβολή στο Δημόσιο του 28% του ετήσιου τζίρου από το 2019, ενώ θα κάνουν επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ την πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ σε όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.
Η σύμβαση με το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει υπογραφεί, παρ’ όλο που η προθεσμία έληξε στις 14 Οκτωβρίου, αφού η κοινοπραξία ζήτησε και έλαβε παράταση μερικών μηνών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση, καθώς με βάση τους όρους του διαγωνισμού το κατ’ αποκοπή τίμημα πρέπει να καταβληθεί ώς τα μέσα του 2016, οπότε προβλέπεται η μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στους ιδιώτες.
http://www.efsyn.gr/arthro/prosfygi-sto-ste-gia-tin-idiotikopoiisi-ton-14-perifereiakon-aerodromion