Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

Ο «Μεγάλος Αδελφός» της Microsoft

Σε μια αποκάλυψη που αναμένεται να προκαλέσει σάλο προβαίνει το αμερικανικό περιοδικό Newsweek, καθώς, σημειώνει ότι η νέα έκδοση των Windows «μαζεύει» πληροφορίες και δεδομένα από οποιαδήποτε ενέργεια πραγματοποιεί ο χρήστης.
Το Newsweek τονίζει ότι ήδη περισσότερες από 14 εκατομμύρια συσκευές «τρέχουν» ήδη σε Windows 10, μετά από την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας έκδοσης την Τετάρτη, ωστόσο, ελάχιστοι θα πρέπει να έχουν διαβάσει τους όρους χρήσης.
«Κρυμμένο μέσα στις 45 σελίδες όρων και προϋποθέσεων υπάρχει ένα πραγματικό πρόβλημα: Η εταιρεία συλλέγει δεδομένα για πολλά από αυτά που κάνετε χρησιμοποιώντας το νέο λογισμικό της» αναφέρει το περιοδικό.
Σύμφωνα με το Newsweek από τη στιγμή που δημιουργείται ένας λογαριασμός η Microsoft αρχίζει να παρακολουθεί. Η εταιρεία αποθηκεύει τις βασικές πληροφορίες των πελατών (όνομα, στοιχεία επικοινωνίας, κωδικούς, δημογραφικά στοιχεία και λεπτομέρειες πιστωτικών καρτών), αλλά πάει κι ένα βήμα παραπέρα, καθώς, άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι αποθηκεύονται και πληροφορίες από προσωπικές επικοινωνίες (email, ιστοσελίδες και εφαρμογές).
Η δήλωση προστασίας προσωπικών δεδομένων αναφέρει ότι η Microsoft μαζεύει πληροφορίες για να «παρέχει ένα εξατομικευμένο λεξικό χρήστη, να βοηθήσει στην πληκτρολόγηση και γραφή με καλύτερη αναγνώριση χαρακτήρων και να παρέχει προτάσεις κειμένου την ώρα που ο χρήστης πληκτρολογεί».
Όλες αυτές οι πληροφορίες, γράφει η Λορέν Γουόκερ το Newsweek, δεν σημαίνει ότι παραμένει αναγκαστικά στην Microsoft. Η εταiρία λέει ότι χρησιμοποιεί τη συλλογή δεδομένων για τρεις σκοπούς:
  • Να προσφέρει και να βελτιώσει τις υπηρεσίες της
  • Να στείλει στους πλάτες της εξατομικευμένες προωθήσεις 
  • Να παρέχει στοχευμένη διαφήμιση, κάτι που μερικές φορές σημαίνει ότι πρέπει να μοιραστεί τις πληροφορίες με άλλους
Παρά το γεγονός ότι οι χρήστες έχουν το δικαίωμα να εξαιρεθεί από τις όποιες συλλογές δεδομένων της Mirosoft, κριτικοί λένε ότι αυτό δεν είναι αρκετό. «Τα Windows 10 δεν δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να επιλέξουν ώστε να παρακάμψουν τις υπάρχουσες επιλογές» δηλώνει ο Κρις Μπέρντ, Διευθύνων Σύμβουλος του Mozilla Corporation που είναι ανταγωνιστής της Microsoft.
«Τώρα χρειάζεται τα διπλάσια κλικς και τεχνικές γνώσεις για να μπορούν οι χρήστες να επαναφέρουν τις επιλογές που υπήρχαν σε προηγούμενες εκδόσεις των Windows».
Η Microsoft δεν θέλησε να σχολιάσει περαιτέρω, ωστόσο, σε ένα blog που μιλούσε για τους όρους χρήσης, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος, ο Οράσιο Γκουτιέρεζ τονίζει ότι η Δήλωση Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι μια «έντιμη πηγή για να καταλάβει κανείς τις δεσμεύσεις της Microsoft για την προστασία των προσωπικών δεδομένων».

http://www.efsyn.gr/arthro/o-megalos-adelfos-tis-microsoft