Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

ΑΙΣΧΟΣ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ Η ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΡΟΥΒΑ. ΤΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΤΟΥ ΚΟΥΝ. Επικροτούμε και προσυπογραφούμε την ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ της ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΔΙΑΒΑΤΗ.

Να, κάτι τέτοια κάνουν οι επιτροπές με τους «φωστήρες» και τους σιχαίνεται ο κόσμος. Βραβεύουν τον σελέμπριτι ΣΑΚΗ ΡΟΥΒΑ με το βραβείο ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ παρακαλώ… για την «ερμηνεία» του στις ΒΑΚΧΕΣ που σκηνοθέτησε ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ και παρουσιάστηκε σε περιοδεία πρόπερσι το καλοκαίρι σε όλη την  Ελλάδα.
Αγανακτούμε….
-Όταν δεκάδες γεννημένοι ηθοποιοί εχουν φτύσει αίμα διαβάζοντας και μελετώντας βιβλία. Μέθοδοι, τρόποι, εφαρμογές.
-Όταν δεκάδες νέοι ηθοποιοί ξενυχτούν και τρέχουν πέρα δώθε σε ακροάσεις για ένα ρολάκι, να φτιάξουν ένα βιογραφικό, μια ευκαιρία να ανέβουν στη σκηνή, να γευτούν την εμπειρία, να ζήσουν το χειροκρότημα…
-Οταν δεκάδες άλλοι νέοι ηθοποιοί προσπαθούν να επιβιώσουν στο σκληρό ανταγωνισμό, στη θεατρομάνα Αθήνα, να βγάλουν τα προς το ζην κάνοντας οποιαδήποτε δουλειά, αρκεί να εχουν να πληρώσουν τα δίδακτρα, το νοίκι και ένα πιάτο φαί…
-Όταν δεκάδες άλλοι νέοι ηθοποιοί, αρνούνται να περάσουν στα κρεβάτια των «ισχυρών», να κάνουν τον καραγκιόζη σε «γιορτές και πανηγύρια» μπας και δικτυωθούν, να εμφανίζονται τζάμπα και βερεσέ σε ότι ψευτοκουλτουριάρικη μαλακία τους καλέσουν, να χαριεντίζονται σε ραδιόφωνα και τηλεοπτικές εκπομπές για την όποια δημοφιλία…
-Όταν  δεκάδες άλλοι νέοι ηθοποιοί ξημεροβραδιάζονται σε πρόβες, και ξανά μανά πρόβες για να βγει το ρολάκι, να γίνει το επιθυμητό του σκηνοθέτη, να βγει η παράσταση… να γεμίσει η ψυχή τους…
-Όταν δεκάδες άλλοι επαγγελματίες ηθοποιοί εχουν εξαφανιστεί από προσώπου γης διότι αρνούνται να δικτυωθούν σε συμφέροντα, κλίκες και ημίμετρα…
-Όταν δεκάδες άλλοι επαγγελματίες ηθοποιοί, γνωρίζουν τι είναι συνέπεια προς το επάγγελμα τους και σεβασμός προς τον θεατή…
-Οταν δεκάδες άλλοι επαγγελματίες ηθοποιοί, αρνούνται στα χρόνια της πείνας να συνυπάρξουν στο ίδιο σανίδι με ευκαιριακούς σταρ, παρουσιαστές μεσημεριανής εκπομπής, ραδιοφωνατζούδες,  σκυλο-ποπ τραγουδιστές και πάει λέγοντας το ΣΚΥΛΟβασίλειο…
-Οταν δεκάδες άλλοι επαγγελματίες ηθοποιοί, αρνούνται σταντ απ, περφόρμανς, εμφανίσεις σε μπαρ, σε δρόμους, σε κοτέτσια… γιατί αυτό δεν είναι θέατρο…
-Όταν δεκάδες άλλοι επαγγελματίες ηθοποιοί, η λέξη ΗΘΟΠΟΙΟΣ είναι ΙΕΡΟ ΣΥΜΒΟΛΟ καταγεγραμμένο στο κούτελο τους, μια για πάντα…
Όταν, όταν, όταν… συμβαίνουν όλα αυτά…
-θα υπάρχει πάντα ένας ποιοτικά -αμφισβητούμενος τελικά- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣνα υμνήσει έναν σελέμπριτι και να τον κάνει πρωταγωνιστή σε αρχαίο δράμα.
Όταν, όταν, όταν… συμβαίνουν όλα αυτά…
-Θα υπάρχει πάντα ένας καβατζωμένος ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ που τα κάνει όλα για όλα:τραγουδιστής απερίγραπτων στίχων, μουσικής και τραγουδιών, σόουμαν τύπου «ΜΠΡΑΒΟ ΡΟΥΛΑ», γυρολόγος κοσμικών εκδηλώσεων, γυρολόγος κουτσομπολίστικων εξωφύλλων, γυρολόγος κοσμικών παραλιών. Απανωτά γυμνά εξώφυλλα όταν δεν τραβάει η δουλειά, απανωτές διαφημίσεις για να βγει το έχτρα χοντρό παραδάκι, παρουσιάσεις τηλεοπτικών εκπομπών, αλλά και φιλάνθρωπος με παρουσίες σε διάφορες οργανώσεις καθώς η ελίτ της ψωροκώσταινας που τον περιλαμβάνει, επιβάλουν την μεταφορά του ωραίου του προσώπου σε διαφορες κοινωνικές εκδηλώσεις…
Όταν, όταν, όταν… συμβαίνουν όλα αυτά…
-Θα υπάρχει πάντα μια επιτροπή ψευτο «φωτισμένων» ανθρώπων της ψευτο διανόησης… να αποφασίζει ότι ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ  ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ και ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ, ΑΞΙΖΕ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΒΑΚΧΕΣ…
Όταν, όταν, όταν… συμβαίνουν όλα αυτά…
-Θα υπάρχει πάντα μια αγανακτισμένη ηθοποιός ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΔΙΑΒΑΤΗ που θα βγει από τα ρούχα της και θα τα πει χύμα και τσουβαλάτα, να΄ γειάσει το στόμα της και λίγα είπε, μπροστά σε όλους, ζωντανά….
Όταν, όταν, όταν… συμβαίνουν όλα αυτά… ο σκεπτόμενος λαός θα βγάζει τα συμπεράσματα του…
Όταν, όταν, όταν… συμβαίνουν όλα αυτά... ο μη σκεπτόμενος λαός, θα χαζεύει σε πρωινάδικα και  μεσημεριανά, ακόμη και στις ειδήσεις των 8, το «χαριτωμένο» της υπόθεσης και χα χα χα… και χα χα χα…
 
Και για το τέλος….1
ΚΑΗΜΕΝΕ ΚΑΡΟΛΕ ΚΟΥΝ, θα τρίζουν τα κόκαλα σου από κει πάνω… στο όνομα σου πίνει σαμπάνιες  ο ΡΟΥΒΑΣ…
Και για το τέλος…. 2..
Επαναλαμβάνουμε τον τίτλο: ΑΙΣΧΟΣ ΚΑΙ ΝΤΡΟΠΗ…
 
Υς1 -Με τον κύριο Ρουβά έχουμε ασχοληθεί αρνητικά πολλές φορές μαζί του όταν μπαίνει στα χωράφια της υποκριτικής, κατ άλλα δεν έχουμε κανένα απολύτως προσωπικό μαζί του. Δεν ακούμε τα τραγούδια του, δεν πάμε στις συναυλίες του, αλλάζουμε κανάλι όταν εμφανίζεται η μούρη του, δεν κάνουμε μπάνιο στην ίδια παραλία…. καλά το τελευταίο είναι αστείο
Υς2 .-Την παράσταση είδαμε τότε πρεμιέρα στο θέατρο Δάσους της Θεσσαλονίκης και γράψαμε τις αντιρρήσεις μας με τον τίτλο, "Ενδιαφέρουσες «ΒΑΚΧΕΣ» αν έλειπε και ο Ρουβάς…" διαβάστε αν θέλετε εδώ…
Υς3. Παρακάτω αναδημοσιεύουμε αυτούσιο το ρεπορτάζ της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ για ταΒΡΑΒΕΙΑ ΠΑΡΩΔΙA
Σε μία τελετή γεμάτη απρόοπτα, απονεμήθηκαν σήμερα το μεσημέρι, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, τα βραβεία «Κάρολος Κουν» και τα βραβεία της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, για τη σεζόν 2013 - 2014. Η εκδήλωση διοργανώθηκε και φέτος σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων.
Η Χρυσούλα Διαβάτη αρνήθηκε να παραλάβει το βραβείο της, εκφράζοντας την αμφισβήτησή της στον θεσμό, ενώ έντονες αντιδράσεις μερίδας του κοινού που φώναζε «Ντροπή σας» προκάλεσε η βράβευση του Σάκη Ρουβά, στην κατηγορία του αρχαίου δράματος.
Με το βραβείο σκηνοθεσίας «Κάρολος Κουν» τιμήθηκε ο Νίκος Καραθάνος για τη σκηνοθεσία του δραματικού ειδυλλίου «Γκόλφω» του Σπυρίδωνα Περεσιάδη, το οποίο παρουσιάστηκε στη Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη - Rex» του Εθνικού Θεάτρου.  Η Μαρίνα Ασλάνογλου απέσπασε το βραβείο Κουν Γυναικείας Ερμηνείας επειδή υποδύθηκε με τρόπο σφαιρικό το σύνθετο πρόσωπο, ρεαλιστικό και ονειρικό, της νέας Ελληνίδας, σε δύο έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, στη «Γειτονιά των Αγγέλων» και στο «Μεγάλο μας Τσίρκο».
Το βραβείο δραματουργίας Ελληνικού Έργου απονεμήθηκε στον Γιάννη Καλαβριανό για το έργο «Γιοι και Κόρες, μία παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας» που πρωτοπαρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών 2012, σε σκηνοθεσία του ίδιου.

Χ. Διαβάτη: «Θα έπρεπε να υπάρχει αστυνομία θεάτρου»
Στα βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Χορού, η επιτροπή απένειμε τιμητική διάκριση διεθνούς θεατρικού ρεπερτορίου στη Χρυσούλα Διαβάτη και τη Θάλεια Ματίκα για το κυριολεκτικό ρεσιτάλ υποκριτικής στους ρόλους της ηλικιωμένης και της νεαρής γυναίκας, αντιστοίχως, που παρέδωσαν στο έργο «Δύο γυναίκες χορεύουν» του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ.
Η Χρυσούλα Διαβάτη ήταν παρούσα στην εκδήλωση, αλλά αρνήθηκε να παραλάβει το βραβείο της. «Το δέχομαι το βραβείο μόνο γιατί το αξίζω. Αλλά θα μετανιώσετε που ανέβηκα εδώ πάνω. Τα τελευταία χρόνια στο θέατρο έχει τελειώσει η αξιοκρατία, αφού όλοι γίνανε το ίδιο. Όσοι γίνανε ηθοποιοί θα πρέπει να ξέρουν τι κουβαλάει αυτή η λέξη: πόνο, μόχθο και θείο ταλέντο. Παρόλα αυτά εδώ γίνεται της κακομοίρας... Θα έπρεπε να υπάρχει αστυνομία θεάτρου.
Σταρ, μοντέλα, ωραίοι, ωραίες κάνουν θέατρο κι όλα ξεκίνησαν από τότε που η Μελίνα Μερκούρη απελευθέρωσε το επάγγελμα. Δεν μπορούν να γίνονται όλοι ηθοποιοί. Δεν το δέχομαι αυτό.... Ο Κουν, που τον ήξερα προσωπικά, δεν τα πίστευε τα βραβεία. Τα κορόιδευε και θύμωνε όταν τον βράβευαν.... Με πονάει το θέατρο.
Έχουμε καταθέσει σάρκα κι αίμα. Την εποχή που ξεκινήσαμε δεν υπήρχε ούτε ο ελληνικός κινηματογράφος. Δεν ξεκινήσαμε για να γίνουμε σταρ.... Γι' αυτό και δεν δέχομαι τη διάκριση, γιατί έτσι θα αναβαθμίσω έναν θεσμό που δεν τον πιστεύω» ανέφερε η ηθοποιός.
Αντιδράσεις για τη βράβευση του Σάκη Ρουβά
Αντιδράσεις, αυτήν τη φορά από το κοινό, προκάλεσε και η απονομή του βραβείου Αρχαίου Δράματος με το άκουσμα του ονόματος του Σάκη Ρουβά. Η κριτική επιτροπή τού απένειμε το βραβείο για το μέρος του Διονύσου στην τραγωδία «Βάκχαι» του Ευριπίδη, επειδή, «σε μιαν εποχή όπου πληθαίνουν τα κρούσματα "εκσυγχρονιστικής" κακοποίησης της αρχαιοελληνικής τραγωδίας, η οποία είναι από μόνη της αρκούντως "μοντέρνα" ώστε να μην έχει ανάγκη από επίδοξους "εκμοντερνιστές", ο Σάκης Ρουβάς, με τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Δημήτρη Λιγνάδη, έδωσε τον Θεό Διόνυσο, σε μιαν εκ βαθέων προσέγγιση, με τρόπο ευθύ, άμεσο, ρευστό και χειροπιαστό, σαν από πνεύμα και ύλη, γη, νερό, αέρα και φωτιά, έναν πάντοτε "ερχόμενο" ελληνικό θεό - χορευτή, φωτεινό και σκοτεινό συγχρόνως, αιώνιο και σύγχρονο, παρόντα στις χαρές και στις λύπες μας, στους θριάμβους και στις απώλειες».
Ο δημοφιλής ερμηνευτής, όταν ανέβηκε στη σκηνή να παραλάβει το βραβείο είπε: «Είμαι ένας νέος άνθρωπος που ονειρεύεται και θέλει να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Και αυτό δεν μπορεί να μου το στερήσει κανείς. Επέλεξα τον δρόμο του θεάτρου και της μουσικής». Όταν ρωτήθηκε από μία κυρία από το κοινό «με τι εφόδια θα το κάνει αυτό» εκείνος απάντησε: «Με την ψυχή μου!
Η ψυχή και η καρδιά των ανθρώπων δεν χρειάζονται διπλώματα. Και καμία "αστυνομία θεάτρου" δεν μπορεί να με σταματήσει να πραγματοποιήσω τα όνειρά μου. Οι γονείς μου ήταν ερασιτέχνες ηθοποιοί στην Κέρκυρα. Θυμάμαι από τα επτά μου χρόνια, να βρίσκομαι σε μικρά θέατρα, τα οποία μύριζαν σκόνη και μούχλα. Εκεί πρωτοπάτησα το θεατρικό σανίδι. Όταν σε μία παράσταση χρειάστηκε να υποδυθώ τον ρόλο ενός παιδιού. Δεν θα ξεχάσω ποτέ το συναίσθημα που ένιωσα όταν είδα τον κόσμο να χειροκροτεί από την πλατεία. Δεν χρειάζεται κανένα δίπλωμα για να προσφέρεις στον κόσμο αυτή την ψυχική ανάταση που μπορεί να νιώσει κάποιος όταν μοιράζεσαι τον εαυτό σου μαζί του». Στη συνέχεια, ευχαρίστησε τον Δημήτρη Λιγνάδη που τον «μύησε στον χώρο της αρχαίας τραγωδίας», την οικογένειά του και όλους όσους βρίσκονται δίπλα του όλα αυτά τα χρόνια.

Μεγάλο βραβείο Θεάτρου στον ηθοποιό Κώστα Γαλανάκη
Μεγάλο βραβείο Θεάτρου δόθηκε στον σπουδαίο ηθοποιό Κώστα Γαλανάκη, ακούραστο και αειθαλή, για «τη διαρκή, επί μισόν αιώνα, χωρίς κενά, θητεία του, αποκλειστικά στο ποιοτικό θέατρο, με την ευκαιρία της πρόσφατης ενσάρκωσης, με τρόπο ιδανικό, του ρόλου του «Κραπ» στον μονόλογο «Εκείνη τη φορά… Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ στο Θέατρο Ροές, σε σκηνοθεσία Νίκου Πασχίδη». Ο Κώστας Γαλανάκης αφιέρωσε το βραβείο στον σπουδαίο δάσκαλό του Δημήτρη Ροντήρη, από τον όποιο έμαθε το αλφαβητάρι του θεάτρου. «Δεν θα ξεχάσω ποτέ την αγάπη, τη ζέση και το δόσιμό του για τους μαθητές του» είπε ο ηθοποιός.
Ακόμη, τιμητική διάκριση απονεμήθηκε και στον Ιωσήφ Βιβιλάκη για τη μελέτη «Το κήρυγμα ως performance. Εκκλησιαστική ρητορική και θεατρική τέχνη μετά το Βυζάντιο» (εκδόσεις Αρμός, 2013), σύγγραμμα το οποίο - κατά την κριτική επιτροπή - παρέχει έναυσμα για περαιτέρω εμβάθυνση όσον αφορά την σύνδεση υπόκρισης και θεολογικής πρακτικής.
Στην εκδήλωση απονεμήθηκαν, επίσης, διακρίσεις και έπαινοι σε καλλιτέχνες που ξεχώρισαν τη χρονιά που πέρασε.
http://www.kulturosupa.gr/index.php/theatromania/rouvas-koun-vraveio-6586/#.VIdHXpvd4sA