Χρήμα στους εφοπλιστές - ανεργία για τους ναυτεργάτες
Αναρτήθηκαν χτες οι προτάσεις του υπουργείου για την ανακατανομή της πίτας στις γραμμές του Βόρειου Αιγαίου
Πρόκειται για τις ακτοπλοϊκές γραμμές Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα και επιστροφή, από τις οποίες αποχώρησε η ακτοπλοϊκή εταιρεία ΝΕΛ μετά την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη στις 9 Σεπτέμβρη να την κηρύξει έκπτωτη, με την αιτιολογία της πλημμελούς εκτέλεσης και της αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.
Ο υπουργός Ναυτιλίας κήρυξε έκπτωτη τη ΝΕΛ τώρα που τέλειωσε η τουριστική περίοδος και αφού την άφησε όλο το καλοκαίρι να ταλαιπωρεί με τα 40χρονα και υποσυντήρητα πλοία της όπως το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», το «EUROPEAN EXPRESS» κ.ά., χιλιάδες επιβάτες, να παίρνει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ επιδότηση και να έχει τους ναυτεργάτες έως και 6 μήνες απλήρωτους, δουλεύοντας μέχρι τελικής πτώσης, για να έχουν αυτά τα πλοία εν κινήσει.
Η παρέμβαση του υπουργού δεν έγινε για να διασφαλίσει το συμφέρον ναυτεργατών και νησιωτών, αλλά για να ξαναμοιραστεί η πίτα των άγονων γραμμών στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Οι 500 ναυτεργάτες, που αποτελούν τα πληρώματα των πλοίων της ΝΕΛ, σταδιακά θα βρεθούν στην ανεργία και όπως φαίνεται απλήρωτοι. Οσον αφορά τους νησιώτες, η συγκοινωνία με την ηπειρωτική Ελλάδα χειροτερεύει, αφού η νέα πρόσκληση που δημοσιεύτηκε χτες, προβλέπει μέχρι δύο δρομολόγια τη βδομάδα στις γραμμές αυτές, αντί για τρία που ήταν μέχρι σήμερα. Να σημειωθεί ότι ήδη έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον η HSW, θυγατρική της ΑΝΕΚ.
Η πρόσκληση ενδιαφέροντος περιέχει δύο εναλλακτικές προτάσεις. Η πρώτη πρόταση περιλαμβάνει ένα δρομολόγιο τη βδομάδα στη γραμμή Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα και ένα δρομολόγιο στη γραμμή Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα και επιστροφή!
Για την πρώτη γραμμή, η επιδότηση ανάλογα με την ηλικία του πλοίου θα είναι 54.135, ή 50.125, ή 40.100 ευρώ το δρομολόγιο. Οσο ανεβαίνει η ηλικία του πλοίου μικραίνει η επιδότηση. Για τη δεύτερη γραμμή (Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα) προβλέπεται επιδότηση είτε 93.825 ευρώ το δρομολόγιο, ή 86.875 ευρώ, με το πιο παλιό πλοίο να παίρνει 69.500 ευρώ το δρομολόγιο. Η μέχρι τώρα επιδότηση γι' αυτήν τη γραμμή ήταν 32.705 ευρώ το δρομολόγιο!
Η δεύτερη πρόταση προβλέπει δύο δρομολόγια τη βδομάδα από Καβάλα για Λήμνο και Βαθύ Σάμου. Δηλαδή, αφήνει απ' έξω τη Μυτιλήνη. Τα ποσά των επιδοτήσεων είναι τα ίδια με τα ποσά που προβλέπονται στη δεύτερη γραμμή, δηλαδή από 93.825 ευρώ κ.λπ.