Επιβάτες παραμένουν εγκλωβισμένοι στα βαγόνια
Είκοσι οι νεκροί από τον εκτροχιασμό συρμού στη Μόσχα
Τελευταία ενημέρωση: 16:21 Τρίτη 15 Ιουλίου 2014
Σε τουλάχιστον 20 ανήλθαν οι νεκροί και σε 161 οι τραυματίες από τον εκτροχιασμό ενός συρμού της μπλε γραμμής του μετρό της Μόσχας, μεταξύ των σταθμών Park Pobedy και Slavyansky Bulvar, σε ένα από τα πιο σοβαρά δυστυχήματα που σημειώθηκαν ποτέ στο μετρό της ρωσικής πρωτεύουσας, ανακοίνωσε το ρωσικό υπουργείο αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων. Επιβάτες, εξακολουθούν να παραμένουν εγκλωβισμένοι στα βαγόνια, εννέα ώρες μετά τη μοιραία σύγκρουση.
«Δεκαεννέα άνθρωποι σκοτώθηκαν επιτόπου και ένα θύμα υπέκυψε στα τραύματά του στο νοσοκομείο», διευκρίνισε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας Όλεγκ Σαλαγκάι σε δηλώσεις που έκανε στην ρωσική τηλεόραση, ενώ αυξάνεται συνέχεια ο απολογισμός των νεκρών.
«Επτά σοροί παραδόθηκαν στις αρχές που είναι επιφορτισμένες με την έρευνα και βρίσκονται στην αίθουσα του σταθμού. Πρόκειται για τέσσερις άνδρες και τρεις γυναίκες. Έξι άνθρωποι παραμένουν μέσα στο πρώτο βαγόνι. Στο δεύτερο βαγόνι, εξακολουθούν να βρίσκονται έξι πτώματα», δήλωσε στο Ρία Νοβόστι ο Αλεξάντερ Γκαβρίλοφ, αναπληρωτής διευθυντής της πτέρυγας του υπουργείου αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων για την Μόσχα.
Σύμφωνα με τον Σαλαγκάι, οι τραυματίες ανέρχονται αυτήν την στιγμή σε 161, εκ των οποίων οι 129 χρειάστηκε να διακομιστούν στο νοσοκομείο. Από αυτούς που νοσηλεύονται οι 42 κρίνεται ότι βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.
«Ένα τραγικό συμβάν σημειώθηκε στο μετρό. Έγινε ένα δυστύχημα, σκοτώθηκαν άνθρωποι», δήλωσε αντιδρώντας ο Ρώσος πρωθυπουργός Ντμίτρι Μεντβέντεφ, προτού εκφράσει τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων.
Ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπιάνιν, ο οποίος μετέβη στον τόπο του δυστυχήματος, κήρυξε την αυριανή ημέρα πένθους για τα θύματα.
Τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχουν γίνει γνωστά προς το παρόν. Ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Ερευνητικής Επιτροπής Βλαντίμιρ Μαρκίν δήλωσε ότι η έρευνα επικεντρώνεται σε έναν αριθμό αιτιών, συμπεριλαμβανομένου του ενδεχομένου να παρουσίασε κάποιο πρόβλημα ένα από τα βαγόνια. Ο ίδιος απέκλεισε το ενδεχόμενο να πρόκειται για τρομοκρατική επίθεση.
Τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχουν γίνει γνωστά προς το παρόν. Ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Ερευνητικής Επιτροπής Βλαντίμιρ Μαρκίν δήλωσε ότι η έρευνα επικεντρώνεται σε έναν αριθμό αιτιών, συμπεριλαμβανομένου του ενδεχομένου να παρουσίασε κάποιο πρόβλημα ένα από τα βαγόνια. Ο ίδιος απέκλεισε το ενδεχόμενο να πρόκειται για τρομοκρατική επίθεση.
Ο Μαρκίν είχε δηλώσει νωρίτερα ότι ο εκτροχιασμός σημειώθηκε όταν ο συρμός φρενάρισε απότομα σε μια σήραγγα και επέρριψε την ευθύνη γι' αυτό σε εσφαλμένο σήμα.
«Το σήμα αυτό εμφανίστηκε εσφαλμένα λόγω μιας πτώσης της τάσης του ρεύματος», σημείωσε.
«Το σήμα αυτό εμφανίστηκε εσφαλμένα λόγω μιας πτώσης της τάσης του ρεύματος», σημείωσε.
Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν στο Reuters ότι το δυστύχημα σημειώθηκε μεταξύ δύο σταθμών, όταν ο ένας συρμός φρέναρε απότομα, με αποτέλεσμα να εκτροχιαστούν κάποια βαγόνια.
«Ο συρμός επιβράδυνε απότομα, τα φώτα έσβησαν και στη συνέχεια υπήρξε μια σπίθα φωτιάς και καπνός. Εγκλωβιστήκαμε», περιέγραψε ένας επιβάτης στη ρωσική τηλεόραση. Ένας άλλος επιβάτης περιέγραψε στο Reuters: «Ήμασταν παγιδευμένοι και σκεφτόμουν ότι αυτό είναι το τέλος μας. Από θαύμα καταφέραμε να βγούμε έξω. Πολλοί άνθρωποι τραυματίστηκαν, κυρίως στα πρώτα βαγόνια, γιατί από το ένα έπεσε πάνω στο άλλο».
Σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα, ο εν λόγω σταθμός, είναι ο βαθύτερος του Μετρό της Μόσχας στα 84 μέτρα κάτω από την επιφάνεια, γεγονός που καθιστά την διάσωση των εγκλωβισμένων ιδιαίτερα δύσκολη.
Το μετρό της Μόσχας είναι από τα πιο παλιά και από τα μεγαλύτερα σε έκταση σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με το BBC, το τούνελ όπου συνέβη το δυστύχημα κατασκευάστηκε περίπου πριν από 10 χρόνια, ενώ κατά το παρελθόν έχουν διατυπωθεί επικρίσεις ότι οι ρωσικές αρχές έχουν ξοδέψει πολλά χρήματα για την επέκταση των γραμμών του Μετρό, αλλά όχι αρκετά για την συντήρησή του.
«Ο συρμός επιβράδυνε απότομα, τα φώτα έσβησαν και στη συνέχεια υπήρξε μια σπίθα φωτιάς και καπνός. Εγκλωβιστήκαμε», περιέγραψε ένας επιβάτης στη ρωσική τηλεόραση. Ένας άλλος επιβάτης περιέγραψε στο Reuters: «Ήμασταν παγιδευμένοι και σκεφτόμουν ότι αυτό είναι το τέλος μας. Από θαύμα καταφέραμε να βγούμε έξω. Πολλοί άνθρωποι τραυματίστηκαν, κυρίως στα πρώτα βαγόνια, γιατί από το ένα έπεσε πάνω στο άλλο».
Σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα, ο εν λόγω σταθμός, είναι ο βαθύτερος του Μετρό της Μόσχας στα 84 μέτρα κάτω από την επιφάνεια, γεγονός που καθιστά την διάσωση των εγκλωβισμένων ιδιαίτερα δύσκολη.
Το μετρό της Μόσχας είναι από τα πιο παλιά και από τα μεγαλύτερα σε έκταση σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με το BBC, το τούνελ όπου συνέβη το δυστύχημα κατασκευάστηκε περίπου πριν από 10 χρόνια, ενώ κατά το παρελθόν έχουν διατυπωθεί επικρίσεις ότι οι ρωσικές αρχές έχουν ξοδέψει πολλά χρήματα για την επέκταση των γραμμών του Μετρό, αλλά όχι αρκετά για την συντήρησή του.
Το δυστύχημα θεωρείται το χειρότερο που σημειώνεται στην 79χρονη ιστορία του μετρό της Μόσχας, το οποίο βρίσκεται μεταξύ των πιο πολυσύχναστων του κόσμου. Μεταφέρει καθημερινά περίπου 9 εκατομμύρια επιβάτες.
http://www.enet.gr,