Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010

Επίσημος Δραγώνειος γενιτσαρισμός;

Ἀναρτήθηκε: 22 Αὐγούστου, 2010 ἀπὸ τὸν/τὴν Στράβων Αμασεύς στὸ Πολιτισμός







Πολύ σωστά η κυρία Θάλεια Δραγώνα εστιάζει στην ευαίσθητη ηλικία των 3-7 ετών όπου και χτίζονται τα θεμέλια της προσωπικότητας αλλά και ανοίγουν οι ορίζοντες των μαθησιακών δυνατοτήτων των παιδιών.



Μέχρι εδώ καλά.



Γιατί όμως σε αυτήν την τόσο παραγωγική και θεμελιώδη ηλικία να διδάσκονται τα παιδιά τα Αγγλικά και όχι τα αρχαία Ελληνικά; Γιατί να μην διδαχθούν τα παιδιά αρχαία και πολυτονική γραφή, που αποδεδειγμένα είναι εργαλεία ανάπτυξης δεξιοτήτων καθώς με αυτήν την τακτική θα είχαμε διπλό όφελος:



Αφενός θα δημιουργούσαμε τον τομέα της αρχαιόγλωσσης Ελληνικής νηπιαγωγικής και παιδαγωγικής, ένα ρεύμα με ίσως παγκόσμια επιρροή καθώς ίσως εκατομμύρια ανθρώπων θα ήθελαν να διδάξουν αρχαία Ελληνικά στα παιδιά τους από την ευαίσθητη παιδική ηλικία, επομένως θα είχαμε μια νέα επιστήμη με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ίσως και ανά τον κόσμο καθώς και ένα ρεύμα εισόδου στην Ελλάδα ξένων φοιτητών που θα ήθελαν να διδαχθούν την παιδαγωγική της αρχαίας Ελληνικής.



Αφετέρου θα πετυχαίναμε τον στόχο αφού ο βασικός στόχος δεν είναι να μάθουν τα παιδιά αγγλικά αλλά να μάθουν να μαθαίνουν. Να γίνουν δηλαδή δεκτικά στην μάθηση και σε αυτήν την κατεύθυνση δεν οδηγεί η διδασκαλεία της αγγλικής αλλά της αρχαίας Ελληνικής. Αγγλικά εξάλλου μπορεί να μάθει κάποιος ακόμη και αν είναι 70 ετών αρκεί να έχει τις βάσεις μαθησιακής δεκτικότητας.



Επομένως από την μια η κ. Δραγώνα περισσότερο αποβλακώνει τα μικρά παιδιά και τα διδάσκει να μισούν την Ελληνική καθώς, όπως ομολογεί η ίδια, τα Ελληνικά είναι μικρή γλώσσα και τα αρχαία νεκρή.



Η συνέντευξη της κ. Δραγώνα στο χρονικό σημείο 54′ του ακολούθου ηχητικού αποσπάσματος:

http://www.skai.gr/player/Radio/?MMID=201725



Κατά την άποψη μας τα παιδιά έχουν ιδιαίτερη μαθησιακή ικανότητα αλλά έχουν ταυτόχρονα και τάσεις ανεμελιάς. Η παιδαγωγική οφείλει να βάζει την σκέψη των παιδιών σε τάξη και να τα διδάσκει την αρετή του μόχθου. Στην αρχαιότητα τα παιδιά μάθαιναν ανάγνωση μέσα σε 4 χρόνια, κανείς δεν είπε ότι είναι εύκολη η Ελληνική, ούτε και τότε ήταν. Είναι όμως απαραίτητη.



Τα παιδιά έχουν ιδιαίτερη ψυχολογία, τι είναι προτιμότερο να διδάσκεται ένα 5χρονο παιδί; This is a car ή μήπως μέτρον άριστον; This is a dog ή Μηδένα προ του τέλους μακάριζε ή Πολέμιον ανθρώποις αυτοί εαυτοίς;



Γιατί να μην διδαχθεί το παιδί την γλώσσα του Ομήρου, του Θουκυδίδη, του Πλουτάρχου, των Αγίων πατέρων, της Αγίας Γραφής; Γιατί να αποξενωθεί από την Ελληνική φιλοσοφία αντί να μην την αγαπήσει από την μικρή ηλικία;



Τι μας λέει ο Πλούταρχος, ο οποίος παρεμπιπτόντως παρ’ ότι ήταν Έλληνας Ρωμαίος πολίτης (επομένως πολυπολιτισμικός) εντούτοις υπεστήριζε την αναγκαιότητα διδασκαλίας της Ελληνικής;



“ Οὐ τοίνυν οὐδὲ τοῦτο παραλιπεῖν ἄξιόν ἐστιν, ὅτι καὶ τὰ παιδία τὰ μέλλοντα τοῖς τροφίμοις ὑπηρετεῖν καὶ τούτοις σύντροφα γίγνεσθαι ζητητέον πρώτιστα μὲν σπουδαῖα τοὺς τρόπους, ἔτι μέντοι ῾Ελληνικὰ καὶ περίτρανα λαλεῖν, ἵνα μὴ συναναχρωννύμενοι βαρβάροις καὶ τὸ ἦθος μοχθηροῖς ἀποφέρωνταί τι τῆς ἐκείνων φαυλότητος. καὶ οἱ παροιμιαζόμενοι δέ φασιν οὐκ ἀπὸ τρόπου λέγοντες, ὅτι “ἂν χωλῷ παροικήσῃς, ὑποσκάζειν μαθήσῃ.”



[Μετ. Αξίζει να μην παραλείψουμε ούτε αυτό, ότι και οι συνομήλικοι που θα υπηρετούν και θα μεγαλώνουν μαζί τους πρέπει να επιδιώξουμε να είναι πρώτα εξαιρετικοί στο χαρακτήρα τους, έπειτα να μιλούν Ελληνικά και με ορθοφωνία, για να μη συγχρωτίζονται με τα αλλόγλωσσα και κακομαθημένα και γίνουν μέτοχοι της φαυλότητας τους. Εύστοχα αυτό το λένε και όσοι μιλούν με παροιμίες, γράφοντας ότι "αν συγκατοικήσεις με κουτσό, θα μάθεις να κουτσαίνεις"] Πλούταρχος, περί παίδων αγωγής.



Γιατί να περιοριστεί το παιδί στην (πραγματικά χρήσιμη) αντίληψη ότι δεν είναι μόνο στον κόσμο (δηλαδή στο χώρο) και να μην αντιληφθεί από τα 5 ότι δεν είναι μόνο ούτε στο χρόνο; Ότι η ζωή του είναι εξέλιξη που πηγάζει από το παρελθόν; Γιατί να αποκτήσει μια γεωγραφική αντίληψη και όχι μια χωροχρονική και επομένως φιλοσοφική;



Την στιγμή που οι Άγγλοι βάζουν τα αρχαία Ελληνικά στα δικά τους δημοτικά εμείς τα απαξιώνουμε. Την στιγμή που οι Άγγλοι, και όχι μόνο, αντιλαμβάνονται ότι στην ουσία μιλάνε Ελληνικά, η Δραγώνα μας λέει ότι δεν μιλάει όλος ο κόσμος Ελληνικά.



Ποιόν νομίζει ότι δουλεύει η κ Θάλεια Δραγώνα;



Γενίτσαρους δημιουργεί με σκοπό ίσως την κατάργηση της Ελληνικής γραφής και μεσομακροπρόθεσμα την εισαγωγή της γρεκοεγγλέζικης.

http://stravon.wordpress.com/