Μία καταπληκτική φωτογραφία του Γιώργου Τουρκοβασίλη, από συναυλία των ΑΔΙΕΞΟΔΟ στη Νέα Σμύρνη, 1984. Αριστερά, ο Σωτήρης Θεοχάρης, και δεξιά, η Μαρία Βασιλάκη. Έχει ενδιαφέρον η άποψη του Θεοχάρη, σχετικά με τον ελληνικό στίχο στο ελληνικό πανκ:
ΣΩΤΗΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ: το μεγάλο κύμα του πανκ στη δεκαετία του 80 ήταν σχεδόν 100% ελληνόφωνο, πολύ λίγα γκρούπ έπαιζαν στα αγγλικα. Αυτό όμως ήταν και περίπου διεθνές πχ τα φινλανδικα γκρουπ έπαιζαν στα φινλανδικά, τα βραζιλιάνικα στα βραζιλιάνικα και γενικά σε όλες τις χώρες που παίχτηκε πανκ στη δεκαετία του 1980, η χρήση της εγχώριας γλώσσας ήταν διαδεδομένη. Ο λόγος είναι προφανώς η αμεσότητα και παράλληλα η αντιεμπορευματική διάθεση - το πανκ βασίζεται στον στίχο και σίγουρα ήταν πιο άμεση η ελληνική γλώσσα σε μια Ελλάδα που η γνώση της αγγλικής δεν ήταν στα σημερινά επίπεδα. Αφού λοιπόν δεν στόχευε κάποια "αγορά" του ροκ ν ρολ, και μίλαγε κυρίως ο στίχος, ήταν λογικό να είναι ελληνόφωνο.
Επί του θέματος, συμφωνώ με τις απόψεις του Θεοχάρη. Και δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την πραγματικότητα, ότι το πανκ στην Ελλάδα 1980-1990, ήταν σχεδόν κατά 100% ελληνόφωνο. Αυτό δεν είναι μία απλή λεπτομέρεια. Έχει αιτίες. Μία από τις αιτίες, είναι η "αντιεμπορευματική διάθεση", που αναφέρει ο Θεοχάρης. Μία άλλη όμως, είναι η "κοινωνική καταγωγή", το πανκ, αναπτύσσεται κυρίως στις πιο λαϊκές συνοικίες. Υπάρχουν και άλλες. Η κατανόηση των αιτιών, μας βοηθά να κατανοήσουμε τελικά και την φύση του φαινομένου "Πανκ στην Ελλάδα".
http://freedomgreece.blogspot.co.ke/2016/03/80.html