Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009

ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ

θυμάμαι όταν ήμουν ποιο νέος μια ελευθερία σκέψεως με διακατείχε ποιο ερευνητική ποιο μαχητική .

Σήμερα που έχουμε φτάσει σε ένα επίπεδο διαφορετικό από αυτό που ήταν πριν 25 χρόνια και που με άνεση το ονομάζουν πρόοδο γιατί δεν έχουμε πνευματική ελευθέρια ;
Γιατί κόλλησα και γυρνάω γύρω από το μύλο σαν τα μουλάρια που πατούσαν τα στάχυα για να βγει το σιτάρι ;

Είναι ζήτημα αν έχω δυο φίλους με τους όποιους να μπορώ να ανταλλάζω μια κουβέντα διαφορετική που θα με πα ει ένα βήμα μπροστά

ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ

Σήμερα είχα μια κακή διάθεση ίσως φταίει ο καιρός από την άλλη ίσως έφτασε η στιγμή να αναθεωρήσω κάποια πράγματα τόσο μέσα μου όσο και με τους γύρω μου.

πυλιο


ΑΡΗΣ ο Β πάντα τον χαρακτήριζε η μαχητικότητα


ΑΡΗΣ ο Β πάντα τον χαρακτήριζε η μαχητικότητα

πυλιο


παυσιλιον δασικο χωριο αμφησα


κάθε φορά που ανοίγεις δρόμο στη ζωή μην περιμένεις..

παυσιλιον δασικο χωριο αμφησα


Θεοδώρας εξ Αλεξανδρείας

Θεοδώρας εξ Αλεξανδρείας, Ευφροσύνου Μάγειρα, των Αγίων Διοδώρου, Διομήδους και Διδύμου, Ιάς, των Αγίων Δημητρίου, Ευανθίας και Δημητριανού, Θεοδώρας Βάστας, Ανακομιδή Λειψάνων των Αγίων Σεργίου & Γερμανού, Απόδοσις Εορτής Γενεθλίου Θεοτόκου






Η Οσία Θεοδώρα από την Αλεξάνδρεια
Καταγόταν από την Αλεξάνδρεια στα χρόνια του βασιλιά Ζήνωνος (474-490) και ήταν συνεζευγμένη με ευσεβή άνδρα, τον Παφνούτιο. Η ζωή της Θεοδώρας ήταν τίμια, ενάρετη και αφοσιωμένη στο σύζυγο της. Όμως, ο μισόκαλος διάβολος, σε κάποια στιγμή αδυναμίας της Θεοδώρας, την έσπρωξε κρυφά στη μοιχεία. Κανείς δεν την είδε. Κανείς δεν το έμαθε. Μπορούσε, επομένως, να συνεχίσει αρμονικά τη ζωή της με το σύζυγο της. Όταν, όμως, άκουσε τα λόγια του Ευαγγελίου, με τα όποια ο Κύριος διδάσκει ότι "ουκ εστί κρυπτόν, ο ου φανερόν γενήσεται",δέν υπάρχει, δηλαδή, κρυφό, το όποιο δε θα γίνει φανερό στο μέλλον, σκέφθηκε το βάθος της αμαρτίας της και έκλαψε πικρά. Ντύθηκε έπειτα ανδρικά, πήγε σε μοναστήρι και εκάρη μοναχός με το όνομα Θεόδωρος. Εκεί, μέρα-νύκτα μετανοούσε και έκλαιγε την αμαρτία της. Μετά από δύο χρόνια, συκοφαντήθηκε ότι πόρνευσε με γυναίκα, όταν έφεραν ένα νεογέννητο μωράκι έξω από την πόρτα του μοναστηριού. Τότε η Θεοδώρα πήρε το βρέφος και για επτά ολόκληρα χρόνια, έξω από το μοναστήρι με διάφορες κακουχίες, το ανέθρεψε σαν δικό της. Όταν επανήλθε στο μοναστήρι, το ταλαιπωρημένο σώμα της μετά από λίγο καιρό ξεψύχησε. Τότε οι μοναχοί, όταν διαπίστωσαν το φύλο της, θαύμασαν και όλοι μαζί δόξασαν το Θεό.
Απολυτίκιο. Ήχος γ'. Θείας πίστεως.Δώρον ένθεον, ηγιασμένον, Θεώ ήνεγκας, την βιοτήν σου, Θεοδώρα Οσία πανεύφημε, της μετανοίας το πυρ γαρ εμφαίνουσα, μέσον ανδρών φιλοσόφως διέλαμψας, όθεν πρέσβευε, απαύστως τω σε δοξάσαντι, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.

Κοντάκιον. Ήχος α’. Χορός, Αγγελικός.
Την νύκτα των παθών, εκφυγούσα θεόφρον, προσήλθες νοητώς, τω Ηλίω της δόξης, ασκήσει νεκρώσασα, της σαρκός τα σκιρτήματα, όθεν γέγονας, υπογραμμός μοναζόντων, και ανόρθωσις, των πεπτωκότων εν βίω, διό σε γεραίρομεν.






Ο Άγιος Ευφρόσυνος ο μάγειρας
Υπήρξε αγράμματος, αλλά αληθινά ευσεβής και πιστός. Έκανε οικονομίες με στερήσεις του εαυτού του, μόνο και μόνο για να κάνει ελεημοσύνες. Το επάγγελμα του, του επέτρεπε να τρώει πρώτος τα καλύτερα φαγητά. Αυτός όμως, δεν θέλησε να το μεταχειριστεί ποτέ. Έτρωγε με μεγάλη ευχαρίστηση τα χόρτα και τις ελιές του, τη στιγμή που έβραζαν ή έψηναν μπροστά του τα ορεκτικότερα κρέατα και τα προκλητικότερα ψάρια. Κατόπιν ο Ευφρόσυνος πήγε σε μοναστήρι, όπου και εκεί εξασκούσε το έργο του μαγείρου. Αλλά αυτός, αντίθετα από ότι στα κοσμικά ξενοδοχεία, στο μοναστήρι έφτιαχνε μετριότατο φαγητό. Σε μερικούς που τον ειρωνεύονταν γι' αυτή του την κατάσταση, ο Ευφρόσυνος με πραότητα απαντούσε: "Η καλή μαγειρική δεν είναι τόσο καλός βοηθός για την βασιλεία των ουρανών. Την πολλή ευφροσύνη που ζητούν τα σώματα, θα τη χάσουν κατ' ανάγκην οι ψυχές. Και εγώ δεν έχω εδώ προορισμό να σας κολάσω". Τελικά ο Ευφρόσυνος, πέθανε σ' ένα ερημικό ησυχαστήριο. Και η Εκκλησία, που ξέρει ότι στην αιώνια ζωή δεν έχει κανένα ανώτερο δικαίωμα από έναν μάγειρα ένας βασιλιάς ή φιλόσοφος, ανέγραψε μεταξύ των αγίων της τον μάγειρο Ευφρόσυνο, επειδή ήξερε και να πιστεύει και να ζει κατά το θέλημα του Θεού.






Οι Άγιοι Διόδωρος, Διομήδης και Δίδυμος
Και οι τρεις Άγιοι ήταν από τη Λαοδίκεια της Συρίας. Συνελήφθηκαν από τον εκεί άρχοντα, και επειδή ομολόγησαν με θάρρος ότι είναι χριστιανοί, μαστιγώθηκαν μέχρι θανάτου.






Η Αγία Ιάς
Η Άγια αυτή, ενώ ήταν γριά, αιχμαλωτίσθηκε από τους Πέρσες μαζί με 9.000 χριστιανούς, που βασανίστηκαν ποικιλοτρόπως. Μαζί λοιπόν μ' αυτούς, στάθηκε και η Αγία μπροστά στους αρχιμάγους του βασιλιά της Περσίας και τιμωρήθηκε με διάφορα βασανιστήρια. Τελικά την αποκεφάλισαν. Η παράδοση λέει ότι, όταν την αποκεφάλισαν η γη εκείνη, που δέχτηκε το αίμα της, φούσκωσε και υψώθηκε υπερφυσικά. Οι δε δήμιοι, που τη βασάνισαν, παράλυσαν και τυφλώθηκαν, και ο αέρας γέμισε από θαυμάσια ευωδιά.






Οι Άγιοι Δημήτριος, Ευανθία η σύζυγός του και Δημητριανός ο γιος τους (εορτή Ευανθία)
Θανατώθηκαν κατά τη διάρκεια σεισμού. Στο Συναξάρι όμως του εκατόνταρχου Κορνηλίου βρίσκουμε για τους μάρτυρες αυτούς τα έξης. Ο Δημήτριος ήταν φιλόσοφος και άρχοντας της πόλης Σκεψέων ή Σκήψης της Μ. Ασίας, και διώκτης των Χριστιανών. Η δε γυναίκα του Ευανθία και ο γιος του Δημητριανός ήταν στον ναό προσευχόμενοι, μαζί με τον Κορνήλιο. Τη στιγμή όμως εκείνη έγινε σεισμός και η Ευανθία με τον Δημητριανό καταπλακώθηκαν στα ερείπια του ναού, φωνάζοντας το όνομα του Κορνηλίου. Το έμαθε αυτό ο Δημήτριος, βρήκε τον Κορνήλιο και τον παρακάλεσε να σώσει την οικογένεια του. Πράγματι ο Κορνήλιος έβγαλε ζωντανούς από τα ερείπια τα δύο μέλη της οικογενείας του Δημητρίου, που είχε σαν αποτέλεσμα τη μεταστροφή στον Χριστό του Δημητρίου, καθώς και όλων των κατοίκων της πόλης εκείνης.








Η Αγία Θεοδώρα της Βάστα Πελοποννήσου
Πρόκειται για τοπική Αγία που έζησε τον 10ο αιώνα στην κεντρική Πελοπόννησο (σύνορα Μεσσηνίας- Αρκαδίας). Από μικρή αγάπησε τον θεάνθρωπο και λυτρωτή Χριστό και σ' αυτόν αφιέρωσε τη ζωή της. Έζησε σαν μοναχός σε ανδρικό μοναστήρι της άνω Μεσσηνίας και έφτασε σε μεγάλο ύψος αγιότητας. Συκοφαντήθηκε όμως βάναυσα, ότι άφησε έγκυο κοπέλα της περιοχής! Τα ήθη της εποχής εκείνης ήταν τέτοια, ώστε βιαστικά την καταδίκασαν σε θάνατο. Γιατί όμως ενώ είχε πρόχειρη την απόδειξη αθωότητας της σαν γυναίκα και αφού αρνήθηκε τη συκοφαντία, δεν την χρησιμοποίησε; Το λόγο γνωρίζει αυτή και ο Θεός. Γεγονός είναι ότι φορτώθηκε ξένη ντροπή και αποφάσισε να μαρτυρήσει από αγάπη. Τα τελευταία λόγια της ήταν: "Το σώμα μου να γίνει ναός, τα μαλλιά μου πελώρια δέντρα και το αίμα μου ποτάμι". Σήμερα στον τόπο του μαρτυρίου της, στο χωριό Βαστά Αρκαδίας, υπάρχει εξωκλήσι που από δίπλα του περνάει ποτάμι και πάνω στη σκεπή του υπάρχουν κατά παράδοξο τρόπο 17 τεράστια δέντρα. Λεπτομερή βιογραφία της Αγίας, έγραψε ο Σεβ. Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως κ. Θεόφιλος. (Να παρατηρήσουμε εδώ ότι η βιογραφία της Αγίας αυτής, έχει αρκετά κοινά στοιχεία, μ' αυτά της Αγίας Θεοδώρας της Αλεξανδρινής, που η μνήμη της γιορτάζεται επίσης αυτή τη μέρα).






Ανακομιδή Λειψάνων των Οσίων Πατέρων Σεργίου και Γερμανού
"των εν Βαλάμη θαυματουργών εκ της Νοβαγράδας (Νεαπόλεως) επιστραφέντων εις την εν Βαλάμη Ιεράν αυτών Μονήν"

Δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες για το γεγονός.

ΕΚΛΟΓΕΣ

Πιο συγκεκριμένα είπε ότι "Διαφημίζουν τον περίφημο αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης, για τον οποίο βεβαίως παλέψαμε και εμείς, αλλά η διακρατική συμφωνία κατοχυρώνει τα συμφέροντα μόνο της μιας πλευράς. Εμείς θα διασφαλίσουμε τους περιβαλλοντικούς όρους και σε ξηρά και σε θάλασσα. Και κάθε μας συμφωνία θα γίνεται μετά από διαβούλευση, από διάλογο, από συζήτηση με την τοπική κοινωνία. Και φυσικά, η Ελλάδα θα διασφαλίσει τα συμφέροντά της τόσο στην κατασκευή, όσο και στη λειτουργία αυτού του αγωγού."
ΤΑ παραπάνω είπε ο Παπανδρέου σε ομιλία του στην Αλεξανδρούπολη.

Οπετρελαϊκός αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης, όπως και ο αγωγός φυσικού αερίου South Stream, είναι σχέδια τεράστιας στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα.

Ο μεν αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης υπήρξε αρχικά ελληνική σύλληψη και αναβαθμίζει εξαιρετικά τη στρατηγική σημασία της Θράκης, καθιστώντας την δίαυλο τροφοδοσίας των δυτικών αγορών με ρωσικό πετρέλαιο, και μάλιστα ερήμην της Τουρκίας.

Ο δε αγωγός South Stream είναι κρισιμότατος για τον ίδιο λόγο, αλλά και επειδή εξασφαλίζει την τροφοδοσία της Ελλάδας με φυσικό αέριο από εναλλακτική, φιλική πηγή. Γιατί ο σημερινός αγωγός Τουρκίας - Ελλάδας - Ιταλίας (TGI) που συμφωνήθηκε επί ΠΑΣΟΚ, εξαρτά την Ελλάδα από την Τουρκία για την παροχή του φυσικού της αερίου.


Όλα τα παραπάνω ας τα επεξεργαστούμε λίγο και θα καταλάβουμε πολιτικές συμπεριφορές και ακροβασίες σε βάρος της πατρίδος μας.
Σε μία εποχή που οι ισορροπίες κρέμονται σε μια κλωστή .

δημος πυργου

Τ πρόβλημα με τα φανάρια στο Πύργο είναι σοβαρό και όπως διάβασα η αρμόδια υπηρεσία είναι στην Πάτρα .
Ρωτάω η τροχαία που είναι και το άλλο η δημοτική αστυνομία που είναι ;

δημος πυργου

Ενώ ανασχηματισμό δεν κατάφερε να κάνει ο πρωθυπουργός και παει σε εκλογές θα κάνει ο δήμαρχος Πύργου
Ευτυχώς που συμβαίνουν αυτά και γελάμε..

δημος πυργου

Καλά ένας αρμόδιος δεν θα έρθει πότε στην πλατεία το πρωί.
Να δει τους τσιγγάνους που κάθονται στα σκαλοπάτια της εθνικής τράπεζας και ενοχλούν τους πολίτες
Ας τους πολίτες τους επαγγελματίες που ενοχλούνται ούτε για αυτούς νοιάζεται ο κ δήμαρχος
επιτέλους κάντε κάτι .

δημος πυργου

Αν μπορούσα να κυκλοφορώ με την φωτογραφική μηχανή μου συνέχεια θα τράβαγα φωτογραφίες που δεν θα πιστεύατε από την πόλη μας .
τόσο ομορφιάς όσο και βρωμιάς .

δημος πυργου

οι εκλογές στην πόλη μας αρχίζουν και επίσημα από το Σάββατο με εγκαίνια γραφείων και τα λοιπά
Τώρα δεν μένει παρα να ακούσουμε να δούμε τους υποψήφιους να περπατούν στην πόλη του Πύργου να γελούν να μιλούν με τους πολίτες και μετά τις εκλογές να εξαφανίζονται
Είναι μια ιστορία που επαναλαμβάνετε χρόνια .