Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Veterans Today: η Hezbollah αιχμαλώτισε στο Χαλέπι 1 πράκτορα της CIA που διηύθυνε την al Qaeda και άλλους 3 πράκτορες.5000 μισθοφόροι της “Blackwater” περιμένουν εντολή από Πεντάγωνο να μπουν Συρία

Το Veterans Today σήμερα επιβεβαίωσε από 2 πηγές ότι έναςΑμερικανός πράκτορας της CIA συνελήφθη αυτήν την εβδομάδα κοντά στο Όρος Simeon, έξω από το Χαλέπι. Ο Αμερικανός ήταν μέρος μιας ομάδας διοίκησης στην αίθουσα επιχειρήσεων της θυγατρικής της Αλ Κάιντα στη Συρία της Jabat al Nusra. Η CIA διέψευσε την αναφορά αλλά έχει ήδη διαρρεύσει μια προσφορά μέσω ενός 3ου μέρους για να εξαγοράσει την ελευθερία του ανθρώπου της και να τον ανακτήσει.
Αν η Συρία δύναται να συλλάβει έναν ανώτερο Αμερικανό στρατιωτικό αξιωματούχο εντός των συνόρων της, με την αδιάσειστη απόδειξη της αμερικανικής συνενοχής στην επιχειρησιακή διοίκηση των στρατιωτικών δυνάμεων της ISIS, οι Ρώσοι και οι Κινέζοι δεν θα είναι πλέον σε θέση να αγνοήσουν τη φύση της επίθεσης στη Συρία, σύμφωνα με πηγές υψηλού επίπεδο στη Δαμασκό.
Υψηλά ιστάμενες πηγές είπαν στο VT ότι η  Hezbollah αιχμαλώτισε 4 πράκτορες μυστικών υπηρεσιών σε μια εκλεκτική επιχείρηση κοντά στο Khan Toman, το προπύργιο της Al Nusra,στις 12 Μάη. Οι αξιωματικοί που συνελήφθησαν είναι ένας αμερικανός και από ένας γάλλος,τούρκος και σαουδάραβας.Αυτοί έτρεχαν τις από κοινού επιχειρήσεις στην αίθουσα επιχειρήσεων με το στρατιωτικό διευθυντήριο της  Al Nusra.ScreenHunter_53 May. 22 14.29
Το Khan Toman είναι ένα χωριό στην περιοχή του όρους  Samaan. απέχει περίπου 10 χιλιόμετρα νότια-δυτικά του Χαλεπίου , όπου βρίσκονται τεράστιες εκτάσεις δημητριακών.
Πιστεύεται ότι επιχειρησιακοί πράκτορες της CIA τώρα συμβουλεύουν την ISIS και την Al Nusra στα ανατρεπτικά τους σχέδια, ενώ την ίδια στιγμή,το DESI επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν ήδη εμπειρογνώμονες των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων που δραστηριοποιούνται στο εσωτερικό της Συρίας, κυρίως στις κουρδικές περιοχές, αλλά και σε Daraa και Quneitera, σε μια προσπάθεια να ανατρέψουν την στρατιωτική ισορροπία υπέρ της αντιπολίτευσης.
Επίσης το DESI ανaφέρει ότι υπάρχουν 5000 μισθοφόροι της “Blackwater” που πολλοί στρατολογήθηκαν από  Sudan που περιμένουν στην Ιορδανία ένα σήμα από το Πεντάγωνο για να διασχίσουν τα συριακά σύνορα και να κετευθυνθούν ιδιαίτερα στη Daraa, όπου οι μαχητές της al-Nusra κυριαρχούν..veteranstoday 24/5/16

Προσφυγικό και Αιγαίο στη συνάντηση Τσίπρα – Ερντογάν

Μετά από περίπου 45 λεπτά ολοκληρώθηκε η συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στο περιθώριο της Παγκόσμιας Ανθρωπιστικής Συνόδου του ΟΗΕ.

Πηγές της κυβέρνησης περιγράφουν το κλίμα της συνάντησης ως πολύ θερμό και εγκάρδιο.
Ειδικότερα οι δυο ηγέτες έκαναν μια εκτενής συζήτηση για τα θέματα της συμφωνίας ΕΕ - Τουρκίας για το προσφυγικό, ενώ από την πλευρά του ο κ. Τσίπρας είπε οτι μέχρι σήμερα είμαστε ικανοποιημένοι από την υλοποίηση της συμφωνίας καθώς έχουν ελαττωθεί οι ροές και έχουν αντιμετωπιστεί αρκετά οι διακινητές, σημειώνοντας ότι και η συμβολή του ΝΑΤΟ είναι καθοριστική.
Ωστόσο, όπως συμπλήρωσε υπάρχουν κάποια προβλήματα ακόμα που πρέπει και μπορούμε να αντιμετωπίσουμε.
Για το Αιγαίο είπαν και οι δύο ότι θα πρέπει να μην υπάρχουν εντάσεις, ενώ αναφέρθηκαν και στο θέμα του Κυπριακού με τον πρωθυπουργό να επαναλαμβάνει την πάγια ελληνική θέση.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν επίσης θέματα ελληνοτουρκικής συνεργασίας σε τομείς που είχαν ανοίξει στο πρόσφατο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας στη Σμύρνη, τον περασμένο Μάρτιο, μεταξύ άλλων τα ενεργειακά, οι μεταφορές και η σύνδεση Κωνσταντινούπολης – Θεσσαλονίκης και η απευθείας σύνδεση Σμύρνης – Αθήνας και Άγκυρας – Αθήνας.
Νωρίτερα, ο κ. Τσίπρας είχε συνάντηση με τη Γερμανίδα Καγκελάριο επισημαίνοντας την ανάγκη για ένα νέο όραμα στον τομέα της ανθρωπιστικής βοήθειας.
Τετ α τετ Τσίπρα - Βαρθολομαίου
Ο Έλληνας πρωθυπουργός είχε επίσης θερμή συνάντηση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, όπου συζήτησαν για την ελληνική μειονότητα και την επαναλειτουργία της θεολογικής σχολής της Χάλκης.
news247.gr

Πανορθόδοξη 2016: Πυρετός προετοιμασιών στην Κρήτη

Πυρετός προετοιμασιών στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης για την υποδοχή της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Πρόκειται για την πρώτη Πανορθόδοξη Σύνοδο που γίνεται 962 χρόνια μετά το Σχίσμα των δύο Εκκλησιών του 1053 και θα πραγματοποιηθεί από τις 16 έως τις 26 Ιουνίου.
Στις 14 αυτοκέφαλες εκκλησίες που θα παραβρεθούν συγκαταλέγεται και η Εκκλησία της Ελλάδος. Την Τρίτη 24 και την Πέμπτη 25 Μαΐου θα συγκληθεί η Ιεραρχία, το Ανώτατο Διοικητικό Όργανο της Εκκλησίας της Ελλάδος, προκειμένου να συζητήσει τις τελικές τροποποιήσεις πάνω στα κείμενα που θα παρουσιάσει στην Πανορθόδοξη Σύνοδο.
H Εκκλησία της Ελλάδος επιθυμεί να έχει δυναμική παρουσία και να τοποθετηθεί σε θέματα αιχμής όχι μόνο εκκλησιαστικού αλλά και κοινωνικού ενδιαφέροντος. Τα θέματα που θα φέρει προς συζήτηση η Εκκλησία της Ελλάδος είναι:
- Η Αποστολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας σήμερα
- Οι όροι με τους οποίους μία Εκκλησία ανακηρύσσεται Αυτόνομη
- Το μυστήριο του γάμου και τα κωλύματα αυτού
- Η σπουδαιότητα της νηστείας και η τήρηση αυτής
- Σχέσεις της Ορθόδοξης με τις υπόλοιπες Χριστιανικές Εκκλησίες
Από την επίσημη αποστολή της Εκκλησίας της Ελλάδος που θα συμμετέχει στην Πανορθόδοξη, παραιτήθηκε ο μητροπολιτης Πειραιώς Σεραφείμ.
Oι μητροπολίτες Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Νέας Σμύρνης κ. Συμεών και Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Συμεών έχουν καταθέσει εισηγήσεις, νομοκανονικά και θεολογικά τεκμηριωμένες, εγείροντας ενστάσεις για τον τρόπο διοργάνωσής της.
Ιεράρχης εκφράζει την αντίθεσή του για το γεγονός ότι από κάθε Εκκλησία θα συμμετάσχουν μόνο 24 μέλη, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά, ότι δεν μπορεί να λέγεται Πανορθόδοξη όταν δεν έχουν παρουσία σε αυτή όλα τα μέλη των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Στην επιστολή του ο μητροπολίτης Πειραιά, αναφέρει ότι διαφωνεί με τη θεματολογία της Αγίας και Μεγάλης Ιεράς Συνόδου. Ειδικότερα, υπογραμμίζει ότι «μετά 93 χρόνια προετοιμασίας μιᾶς Πανορθοδόξου Συνόδου ἡ ἐνασχόλησίς της μέ οὐσιωδῶς λελυμένα θέματα ἀπό τήν Πατερική καί Κανονική μας Παράδοση, ὅπως τῆς Νηστείας καί τοῦ Γάμου, μόνον δυστυχῶς θυμηδία προκαλεῖ».
Επίσης εξέφρασε τη διαφωνία του «με τήν ἀπαράδεκτη θέση τοῦ κειμένου περί τῶν μεικτῶν γάμων, πού προάγει τόν λεγόμενο λαϊκό συγκρητιστικό οἰκουμενισμό...καί... με τά ἄλλα δύο ψηφισμένα κείμενα τῶν προσυνοδικῶν διασκέψεων ''Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρός τόν λοιπόν Χριστιανικόν κόσμον'' καί ''Ἡ ἀποστολή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν τῶ συγχρόνῳ κόσμῳ'".»
Η διοργάνωση της Συνόδου πέρασε από τις Συμπληγάδες.
Όχι μόνο χρειάστηκαν σχεδόν 1000 χρόνια ώστε οι Ορθόδοξες Εκκλησίες να βρουν κοινή συνισταμένη και να ωριμάσει ο διάλογος μεταξύ τους αλλά και 40 χρόνια, τον Ιανουάριο του 2016, για να δώσει το «πράσινο φως» η Σύναξη των Προκαθημένων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. 
Η ατζέντα της Πανορθόδοξης
- Η αποστολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο
- Ορθόδοξη Διασπορά, το Αυτόνομο στην ορθόδοξη Εκκλησία και ανακήρυξής του,
- Το μυστήριο του Γάμου και τα κωλύματα αυτού (για το θέμα θα τοποθετηθεί και η Εκκλησία της Ελλάδος, όπως είχε επισημάνει το CNN Greece σε ρεπορτάζ του),
- Η σπουδαιότητα της νηστείας και η τήρηση αυτής σήμερα,
- Οι Σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας με το χριστιανικό κόσμο.
Γιατί ο Οικουμενικός Πατριάρχης επέλεξε την Κρήτη
Απορίας άξιον είναι γιατί ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, πρότεινε να διοργανωθεί η Σύνοδος στην Κρήτη και όχι στην έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στο Φανάρι.
Οι τεταμένες σχέσεις Τουρκίας – Ρωσίας, έχουν όχι μόνο πολιτικές αλλά και εκκλησιαστικές προεκτάσεις. Ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών Κύριλλος φέρεται να είχε εκφράσει άτυπο veto στη διοργάνωσή της στην Τουρκία και αυστηρές προειδοποιήσεις ότι δεν θα συμμετάσχει. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, κάνοντας μια διπλωματική κίνηση, αποφάσισε να διοργανωθεί αντί για την Αγία Ειρήνη στην Κωνσταντινούπολη, στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης, που βρίσκεται στο Κολυμπάρι, στα Χανιά.
Ποιοι είναι οι δεσμοί της Εκκλησίας της Κρήτης με το Οικουμενικό Πατριαρχείο;
Το καθεστώς της Εκκλησίας της Κρήτης και η σχέση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Κρήτης είναι ημιαυτόνομη και έχει κανονική εξάρτηση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Αποτελείται από την Αρχιεπισκοπή Κρήτης και οκτώ Μητροπόλεις.
Ανώτερη εκκλησιαστική διοικητική Αρχή της Κρήτης είναι η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας Κρήτης, που εδρεύει στο Ηράκλειο της οποίας πρόεδρος είναι ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης και μέλη οι Μητροπολίτες της.
Σύμφωνα με τον καταστατικό νόμο 4149 / 1961 ο προκαθήμενός της εκλέγεται από το Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως και η ενθρόνισή του γίνεται με διάταγμα της Ελληνικής Πολιτείας.
Το 1962, με την πράξη 812 του Οικουμενικού Πατριαρχείου όλοι οι επίσκοποι Κρήτης έλαβαν τον τίτλο του μητροπολίτη, ενώ αργότερα, με την πράξη 283 της 28ης Φεβρουαρίου 1967, η μητρόπολη Κρήτης ανακηρύχθηκε σε Αρχιεπισκοπή και ο μητροπολίτης Κρήτης σε Αρχιεπίσκοπο.
Πηγή: cnn.gr

Διπλωματικό επεισόδιο στο δείπνο που παρέθεσε ο Ερντογάν - Γιατί δεν πήγε ο Αναστασιάδης

Διπλωματικό επεισόδιο σημειώθηκε κατά το δείπνο που παρέθεσε ο πρόεδρος της ΤουρκίαςΡετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΟΗΕ στην Κωνσταντινούπολη.
Ειδικότερα, όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, ο πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Αναστασιάδης αποφάσισε να μην παραβρεθεί όταν πληροφορήθηκε ότι καλεσμένος ήταν ο Τουρκοκύπριος ηγέτηςΜουσταφά Ακιντζί
Μάλιστα, ο Ακιντζί βρέθηκε στο δείπνο, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις που δόθηκαν από τις τουρκικές αρχές. Μάλιστα όπως μεταδίδει η εφημερίδα Φιλελεύθερος, η αιφνίδια άφιξη του Τουρκοκύπριου ηγέτη – η οποία κρατήθηκε μυστική μέχρι την τελευταία στιγμή – ανάγκασε τον Κύπριο Πρόεδρο να ακυρώσει τη συμμετοχή του στο επίσημο δείπνο, το οποίο κατά τ’ άλλα διοργανώθηκε για τους αρχηγούς των κρατών.
http://newpost.gr/politiki/536187/diplwmatiko-epeisodio-sto-deipno-poy-parethese-o-erntogan-giati-den-phge-o-anastasiadhs?utm_source=topstories&utm_medium=site&utm_campaign=articles

Η αλήθεια για τους Τατάρους της Τζαμάλα στη Eurovision

της Γεωργίας Σάκκουλα


Ένα τραγούδι με πολιτικό μήνυμα, που θα μπορούσε να πει κανείς ότι εξυπηρετεί προπαγανδιστικά κίνητρα, και αποκρύπτει ιστορικά στοιχεία από τα γεγονότα του 1944, επέλεξε να στείλει φέτος η Ουκρανία στον μουσικό διαγωνισμό της Eurovision και τελικά κατέκτησε την πρώτη θέση.
«Όταν φτάνουν ξένοι/Μπαίνουν στα σπίτια σας/Σας σκοτώνουν όλους και λένε/ Δεν είμαστε ένοχοι, όχι ένοχοι», λέει η πρώτη στροφή του τραγουδιού «1944», που έγραψε και ερμήνευσε στη Στοκχόλμη η 32χρονη Τζαμάλα, που ανήκει στη μουσουλμανική μειονότητα των Τατάρων της Κριμαίας.
Η ίδια θέλησε να στείλει ένα μήνυμα για τον διωγμό των προγόνων της από την περιοχή τηςΚριμαίας το 1944 από τις δυνάμεις του Στάλιν, λέγοντας ότι τραγουδά για την ειρήνη και την αγάπη. Ξέχασε όμως να πει μια βασική λεπτομέρεια ως προς το ποιος ήταν ο ρόλος των προγόνων της στη Ναζιστική Κατοχή.
Οι Τάταροι, που ζουν σήμερα στην Κριμαία, είναι απόγονοι των κατοίκων που κατά την 300χρονη παρουσία των Οθωμανών στην περιοχή ασπάστηκαν το σουνιτικό Ισλάμ και υιοθέτησαν την τουρκική γλώσσα
Η Κριμαία ανήκε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία από το 1475 μέχρι το 1774. Μετά τον ρωσο-τουρκικό πόλεμο η χερσόνησος ανεξαρτητοποιήθηκε και το 1783 περιήλθε στην Ρωσική Αυτοκρατορία.
Κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και συγκεκριμένα από τις αρχές του 1942 η χερσόνησος της Κριμαίας είχε περιέλθει στην κυριαρχία των ναζί, με μεγάλο ποσοστό του ντόπιου πληθυσμού να εκτελείται ή να αποστέλλεται στη Γερμανία σε στρατόπεδα συγκέντρωσης.
Υπήρξαν πόλεις και ομάδες που αντιστάθηκαν ηρωικά στην επέλαση των γερμανικών στρατευμάτων όπως η Σεβαστούπολη, η οποία κράτησε από τον Οκτώβρη του 1941 έως τον Ιούλη του 1942.
Υπήρξαν όμως και κάποιοι οι οποίοι όχι μόνο δεν αντιστάθηκαν αλλά συμμάχησαν με τον κατακτητή και πολέμησαν στο πλευρό του.
Μεταξύ αυτών ήταν χιλιάδες Τατάροι της Κριμαίας (υπολογίζονται γύρω στις 20.000) οι οποίοι συνεργάστηκαν ενεργά με τις γερμανικές Αρχές Κατοχής, συμμετέχοντας στις λεγόμενες «Ταταρικές Εθνικές Επιτροπές», που συστάθηκαν από τα Γερμανικά όργανα πληροφοριοδοτών, και χρησιμοποιήθηκαν συχνά για την διείσδυση στα νώτα του Κόκκινου Στρατού από κατασκόπους και δολιοφθορείς.
Με την υποστήριξη των Τατάρων της Κριμαίας, οι «Ταταρικές Εθνικές Επιτροπές», κάτι σαν τους δικούς μας ταγματασφαλίτες, στις οποίες ηγετικό ρόλο έπαιξαν οι Λευκοφρουροί-Τάταροι του εξωτερικού, προσανατόλισαν τις δραστηριότητές τους στις διώξεις και την καταπίεση του μη-Ταταρικού πληθυσμού της Κριμαίας, ξεκινώντας τις προετοιμασίες για την απόσπαση της Κριμαίας από τη Σοβιετική Ένωση με την βία, με την βοήθεια των Γερμανικών στρατιωτικών δυνάμεων.
Μόλις ο Κόκκινος Στρατός επανάκτησε τον έλεγχο της περιοχής ο Στάλιν διέταξε τον εκτοπισμό των Τατάρων στο Ουζμπεκιστάν και στην κεντρική Ασία, κάτι που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 1η Ιουνίου 1944.
Όπως αναφέρεται σε έγγραφο Κρατικής Επιτροπής Άμυνας με ημερομηνία 11 Μαΐου 1944 και εκδόθηκε από το Κρεμλίνο Μόσχα -«Λαμβάνοντας υπόψη τα γεγονότα που παρατέθηκαν παραπάνω, η Κρατική Επιτροπή Άμυνας αποφασίζει πως: Όλοι οι Τάταροι πρέπει να φύγουν από την περιοχή της Κριμαίας και να μετεγκατασταθούν μόνιμα ως ειδικοί μέτοικοι στις περιοχές της Ουζμπεκικής ΣΣΔ. Η μετεγκατάσταση θα ανατεθεί στην Σοβιετική NKVD. Η Σοβιετική NKVD (σύντροφος Μπέρια) θα πρέπει να ολοκληρώσει την μετεγκατάσταση μέχρι την 1η Ιουνίου 1944».
Οι περισσότεροι απ’ αυτούς πέθαναν από την πείνα και τις κακουχίες ενώ άρχισαν να επιστρέφουν στη Χερσόνησο της Κριμαίας το 1980. Σήμερα αποτελούν περίπου το 10% του πληθυσμού της Κριμαίας και στο δημοψήφισμα για προσάρτηση ή όχι στη Ρωσική Ομοσπονδία τάχθηκαν ανοιχτά κατά.
Μάλιστα το 2015 η φιλοναζί κυβέρνηση της Ουκρανίας αναγνώρισε την εκδίωξη τους ως «γενοκτονία».
Στην παρακάτω φωτογραφία ο Ρεφάτ Τσουμπάροφ, ο ηγέτης των Τατάρων της Ουκρανίας,χαιρετά ναζιστικά ενώ συμμετέχει σε διαδήλωση. 

Το τραγούδι, όπως ήταν φυσικό, προκάλεσε τη δυσαρέσκεια της Ρωσίας που έστειλε το μήνυμα ότι «η πολιτική νίκησε την τέχνη» ενώ ήδη δημιουργείται κλίμα για μποϋκοτάζ του επόμενου διαγωνισμού που θα διεξαχθεί στην Ουκρανία..Πριν από τον διαγωνισμό άλλωστε η Μόσχα είχε διαμαρτυρηθεί σχετικά με τη συμμετοχή της Ουκρανίας στον διαγωνισμό λόγω των "πολιτικών" υπαινιγμών του τραγουδιού, σε αντίθεση με τον κανονισμό της Eurovision που απαγορεύει "τους στίχους, τη γλώσσα ή τις χειρονομίες πολιτικού ή παρεμφερούς χαρακτήρα".
Από την πλευρά του βέβαια ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Πέτρο Ποροσένκο έκανε λόγο για μεγάλη νίκη και ευχαρίστησε τη Τζαμάλα.
http://newpost.gr/kosmos/534385/h-alhtheia-gia-toys-tataroys-ths-tzamala-sth-eurovision

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος προτείνει τον Μουσταφά Κεμάλ για Νόμπελ Ειρήνης

Όταν ο Βενιζέλος πρότεινε τον Μουσταφά Κεμάλ για το Νόμπελ Ειρήνης

Στις 12 Ιανουαρίου 1934, ο Ελευθέριος Βενιζέλος με επιστολή του στην Σουηδική Ακαδημία, πρότεινε τον Κεμάλ Ατατούρκ για το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης. Την αυθεντική επιστολή μπορείτε να δείτε στο τέλος του κειμένου.

Η επιστολή
Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 1934
Κύριε Πρόεδρε,
Για περίπου επτά αιώνες ολόκληρη η Μέση Ανατολή και μεγάλο τμήμα της Κεντρικής Ευρώπης αποτέλεσαν θέατρο αιματηρών πολέμων. Κύρια αιτία γι αυτούς ήταν η Οθωμανική Αυτοκρατορία και το απολυταρχικό καθεστώς των Σουλτάνων.
Η υποδούλωση χριστιανικών λαών, οι θρησκευτικοί πόλεμοι του Σταυρού εναντίον της Ημισελήνου που μοιραία επακολούθησαν και οι διαδοχικές εξεγέρσεις όλων αυτών των λαών που προσέβλεπαν στην απελευθέρωσή τους δημιουργούσαν μια κατάσταση πραγμάτων που θα παρέμενε μόνιμη πηγή κινδύνων όσο η Οθωμανική Αυτοκρατορία διατηρούσε τα ίχνη που της είχαν αφήσει οι Σουλτάνοι.
Η εγκαθίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1922, όταν το εθνικό κίνημα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά θριάμβευσε επί των αντιπάλων του, έθεσε οριστικά τέλος σ' αυτή την κατάσταση αστάθειας και μισαλλοδοξίας.
Πράγματι, σπάνια στη ζωή ενός έθνους πραγματοποιήθηκε σε τόσο λίγο χρόνο μια αλλαγή τόσο ριζική. Μια παρακμάζουσα αυτοκρατορία που ζούσε υπό θεοκρατικό καθεστώς στο οποίο οι έννοιες του δικαίου και της θρησκείας συγχέονταν μετατράπηκε σ`ένα εθνικό και σύγχρονο κράτος, γεμάτο ενέργεια και ζωή.
Με την ώθηση του μεγάλου μεταρρυθμιστή Μουσταφά Κεμάλ το απολυταρχικό καθεστώς των Σουλτάνων καταλύθηκε και το κράτος κατέστη αληθινά κοσμικό. Το έθνος ολόκληρο στράφηκε προς την πρόοδο, με την θεμιτή φιλοδοξία να ενταχθεί στην πρωτοπορία των πολιτισμένων λαών.
Όμως το κίνημα για την εδραίωση της ειρήνης προχώρησε από κοινού με όλες εκείνες τις εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που προσέδωσαν στο νέο κυρίως εθνικό κράτος της Τουρκίας τη σημερινή του μορφή. Πράγματι η Τουρκία δεν δίστασε να αποδεχθεί ειλικρινά την απώλεια επαρχιών όπου κατοικούσαν άλλες εθνότητες και, ικανοποιημένη πραγματικά με τα εθνικά και πολιτικά της σύνορα όπως καθορίστηκαν από τις Συνθήκες, έγινε αληθινός στυλοβάτης της ειρήνης στην Εγγύς Ανατολή.
Είμαστε εμείς οι Έλληνες που αιματηροί αγώνες αιώνων μας είχαν φέρει σε κατάσταση διαρκούς ανταγωνισμού με την Τουρκία οι πρώτοι που είχαμε την ευκαιρία να αισθανθούμε τις συνέπειες αυτής της βαθιάς αλλαγής στη χώρα αυτή, διάδοχο της παλιάς Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Από την επόμενη μέρα της Μικρασιατικής καταστροφής, διαβλέποντας την δυνατότητα συνεννόησης με την αναγεννημένη Τουρκία, που προέκυψε από τον πόλεμο ως εθνικό κράτος, της απλώσαμε το χέρι και το δέχτηκε με ειλικρίνεια.  
Από αυτήν την προσέγγιση, που μπορεί να χρησιμεύσει ως παράδειγμα για τη δυνατότητα συνεννόησης ακόμη και μεταξύ λαών που τους χώρισαν οι πιο σοβαρές διαφορές, όταν αυτοί διαποτιστούν με την ειλικρινή επιθυμία για ειρήνη, προέκυψαν μόνο καλά, τόσο για τις δύο ενδιαφερόμενες χώρες όσο και για τη διατήρηση της ειρήνης στην Εγγύς Ανατολή. Ο άνθρωπος στον οποίο οφείλεται αυτή η πολύτιμη συμβολή στην ειρήνη δεν είναι άλλος από τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας Μουσταφά Κεμάλ Πασά. 
Έχω λοιπόν την τιμή ως αρχηγός της Ελληνικής Κυβέρνησης το 1930, όταν η υπογραφή του Ελληνοτουρκικού συμφώνου σηματοδότησε μια νέα εποχή στην πορεία της Εγγύς Ανατολής προς την ειρήνη, να υποβάλλω την υποψηφιότητα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά για την διακεκριμένη τιμή του βραβείου Νόμπελ για την Ειρήνη.
Με βαθύτατη εκτίμηση
Ε. Κ. Βενιζέλος
(Translation from French into Greek by Penny Pouliou)
Nomination letter by Eleftherios K. Venizelos for the conferral of the Nobel Peace Prize upon Mustafa Kemal Pasha (Ataturk)
(Translation from French into English by Stella Colston)
Athens, January 12, 1934
Mister President,
For almost seven centuries the whole of the Near East and a large part of Central Europe was a theatre for bloody wars. The main cause of this was the Ottoman Empire and the absolutist regime of the Sultans.
The subjugation of Christian peoples, the religious wars of the Cross against the Crescent which inevitably followed, and the successive resurgences of all the peoples who aspired to their liberation, created a situation which remained a permanent source of danger as long as the Ottoman Empire retained the imprint of the Sultans.
The foundation of the Turkish Republic in 1922, when the national movement of Moustafa Kemal Pasha triumphed over its adversaries, put a definitive end to that state of instability and intolerance.
Indeed, very rarely has such a radical change been achieved in so short a time in the life of a nation.
An empire in decline, living under a theocratic regime where the notions of law and religion intermingled, was turned into a modern nation state, full of vigour and life.
Through the impetus given by the great reformer Moustafa Kemal Pasha, the absolutist regime of the Sultans was abolished, and the state became truly secular. The whole nation embraced progress, rightly ambitious to be present at the forefront of civilized peoples.
But the consolidation of peace went hand in hand with all the internal reforms which gave the new, predominantlyethnic Turkish state the image it has nowadays. Indeed, Turkey did not hesitate to accept legally the loss of provinces inhabited by other nationalities and, satisfied with the ethnic and political borders defined by the treaties, she became a true pillar for peace in the Near East.
We, the Greeks, who had been driven for centuries of bloody battles into continuous confrontation with Turkey, were the first to feel the effects of the deep change which occurred in that country, the successor of the old Ottoman Empire.
Having discerned, very soon after the catastrophe in Asia Minor, the opportunity of an understanding with reborn Turkey - which came out of the war as a national state-we offered her our hand which she took with sincerity.
This rapprochement, which shows that even peoples divided by the most serious differences can come closer to each otherwhen they become filled with the sincere desire for peace, was beneficial both for the two countries involved and for keeping the peace in the Near East.
The man to whom this invaluable contribution to the cause of peace is due is, of course, the President of the Turkish Republic, Moustafa Kemal Pasha.
Thus, I have the honour, as the leader of the Hellenic Government in 1930, when the signature of the Greek-Turkishpact marked a new era in the march of the Near East towards peace, to propose Moustafa Kemal Pasha as a candidate for the distinguished honour of the Nobel Peace Prize.
Yours sincerely,
E. K. Venizelos
Δείτε την αυθεντική επιστολή στο τέλος του κειμένου...
 


http://www.pontos-news.gr/article/18294/o-eleytherios-venizelos-proteinei-ton-moystafa-kemal-gia-nompel-eirinis