Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

Ύποπτη αχαριστία γ.γ. ΝΑΤΟ για τα ελληνικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου…

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΕΤΡΑΚΗ - Σνομπάρει τα ελληνικά νησιά πουβρίσκονται στην πρώτη γραμμή των μεταναστευτικών ροών ο Γ.Γ. του ΝΑΤΟ Γιενς Στόλτενμπεργκ κατ’ απαίτηση των Τούρκων, οι οποίοι επιβάλλουν την θέση τους για αποκλεισμό των νησιών από κάθε επίσημη δραστηριότητα της Συμμαχίας με την επίκληση του γνωστού ισχυρισμού περί υποχρέωσης αποστρατιωτικοποίησης.
Ο Γ.Γ. του ΝΑΤΟ πραγματοποιεί επίσκεψη σε Ελλάδα και Τουρκία ενόψει της Συνόδου Κορυφής της Συμμαχίας τον Ιούλιο και βρίσκεται από χθες στην Άγκυρα όπου είχε σήμερα σειρά επαφών με τον πρόεδρο Ερντογάν, τον πρωθυπουργό Α. Νταβούτογλου και τους υπουργούς άμυνας και εξωτερικών, συνομιλίες στις οποίες κυριάρχησε η κατάσταση στην Συρία και στην Μέση Ανατολή άλλα και το μεταναστευτικό και έγινε μια πρώτη αξιολόγηση της δράσης της Νατοϊκής ναυτικής Δύναμης SNMG2 που έχει αναπτυχθεί στο Αιγαίο.
Σε μια απαράδεκτη κίνηση, καθώς ουσιαστικά αποδέχεται και νομιμοποιεί τις τουρκικές αξιώσεις, ο γ.γ. του ΝΑΤΟ, από την Άγκυρα έχει προγραμματίσει να πετάξει στην Σμύρνη, όπου και θα επιβιβασθεί με ελικόπτερο στην γερμανική φρεγάτα FGS Bonn, τη ναυαρχίδα της Νατοϊκής δύναμης και θα πλεύσει κατόπιν σε τουρκικά χωρικά ύδατα, θα περάσει από ελληνικά και διεθνή ύδατα και θα επιστρέψει κατόπιν και πάλι στην Σμύρνη απ’ όπου θα αναχωρήσει αεροπορικώς για την Ελλάδα.
Στο πρόγραμμά του δηλαδή, ο κ. Στόλτενμπεργκ απέφυγε πλήρως τα ελληνικά νησιά που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού, επιβεβαιώνοντας έτσι το «φιρμάνι» που έχει εκδοθεί και εντός του ΝΑΤΟ, κατόπιν τουρκικής παρέμβασης, για αποκλεισμό των νησιών από κάθε νατοϊκό σχεδιασμό.
Προκαλεί εντύπωση ότι η Αθήνα «κατάπιε» και αυτό το σοβαρό ολίσθημα του γ.γ. καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει προγραμματιστεί κάποια αντίστοιχη «ξενάγηση» του κ. Στολτενμπεργκ σε κάποιο από τα ελληνικά νησιά, ώστε να έχει πλήρη γνώση του πεδίου επί του οποίου λειτουργεί η SNMG2 και έτσι να εξισορροπηθεί η τουρκική αμφισβήτηση εις βάρος της χώρας μας.
Ο κ. Στόλτενμπεργκ ο οποίος θέλει ενόψει της Συνόδου Κορυφής να εμφανίσει κάποια πρόοδο σε κάποιο από τα μεγάλα μέτωπα που αντιμετωπίζει η Συμμαχία, στις δηλώσεις του με τον Μ. Τσαβούσογλου, έσπευσε να αποδώσει στην ανάπτυξη της Νατοϊκής δύναμης τη μείωση των μεταναστευτικών ροών προς τα νησιά, όταν φυσικά είναι γνωστό, ότι αυτό συνέβη επειδή η Τουρκία κρατά την στρόφιγγα την οποία ανοίγει και κλείνει, παζαρεύοντας με την Ε.Ε.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός, ότι ο κ. Στόλτενμπεργκ μίλησε στο πλευρό του κ. Τσαβούσογλου με θερμά λόγια για τη συνεργασία του ΝΑΤΟ με την Τουρκία, αν και η Αθήνα έχει θέσει επανειλημμένως και σε επίπεδο πρωθυπουργού, τα προβλήματα που δημιουργούνται από την στάση της Άγκυρας, που χρησιμοποιεί την Νατοϊκή Αποστολή για να θέσει τις διεκδικήσεις εναντίον της χώρας μας.
Αρκετά αποκαλυπτικός όμως ήταν ο κ. Στόλτενμπεργκ όταν παραδέχθηκε ότι το πιο σημαντικό με τη Ναυτική Αποστολή, είναι η «δημιουργία μιας πρόσθετης πλατφόρμας για την συνεργασία της Ελλάδας με την Τουρκία, επιβεβαιώνοντας έτσι τις ανησυχίες που είχαν εκφραστεί από πολλές πλευρές, ότι η νατοϊκή παρέμβαση στο Αιγαίο δεν αποσκοπεί παρά στην «άμβλυνση» των εντάσεων που προκαλεί η Τουρκία και στην μετατροπή του Αιγαίου σε «ιδιαίτερη περιοχή», όπου οι εθνικές κυριαρχίες υποχωρούν έναντι των νατοϊκών συμφερόντων και αρμοδιοτήτων.
Ο κ. Στόλτενμπεργκ θα συναντηθεί αύριο στην Αθήνα με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον Υπουργό Άμυνας Π. Καμμένο.

mignatiou

Προκόπης Παυλόπουλος: "Η παρακμιακή πορεία του βιβλίου συνεπάγεται τη μελαγχολική επέκταση του πεδίου της μοναξιάς μας"

Το μήνυμα του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου για τη σημερινή παγκόσμια ημέρα του βιβλίου είναι το εξής:

«Το βιβλίο, ως πηγή γνώσης αλλά και συνακόλουθης έμπνευσης και αναψυχής, είναι αναντικατάστατο. Και τούτο γιατί, περ’ από την μοναχική ανάγνωση του περιεχομένου του –και μάλιστα υπό όρους που επιτρέπουν στον αναγνώστη να καθορίζει «κυριάρχως», άρα μ’ αίσθηση ελευθερίας, τον χρόνο και τον χώρο χρήσης του βιβλίου- αφήνει πάντα ανοιχτό, μεταξύ άλλων, κι ένα παράθυρο διανοητικής επικοινωνίας με τον συγγραφέα του. Ακόμη κι όταν αυτός είναι ανώνυμος. 

Κάπως έτσι η σημερινή –εύχομαι κι ελπίζω πρόσκαιρη- παρακμιακή πορεία του βιβλίου συνεπάγεται, αναποδράστως, ένα είδος μείωσης του ζωτικού χώρου της γενικότερης ελευθερίας καθενός μας, επέκεινα δε ένα είδος μελαγχολικής επέκτασης του πεδίου της μοναξιάς μας».

http://www.zougla.gr/politiki/article/prokopis-pavlopoulos-i-parakmiaki-poria-tou-vivliou-sinepagete-ti-melagxoliki-epektasi-tou-pediou-tis-monaksias-mas

Η Ουνία καί το σαρκοβόρο αρνί

Για τη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού, η ύπαρξη αυτής της θρησκευτικής ομάδας είναι τελείως άγνωστη, ακόμη και αν στον έξω κόσμο κυκλοφορούν και αυτοαποκαλούνται ως Έλληνες Καθολικοί. Στην Ελλάδα ο όρος «'Ελληνες Καθολικοί» σημαίνει ότι κάποιος με ελληνική ιθαγένεια ανήκει στην Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Όμως, έξω από την Ελλάδα την ίδια, ο όρος αυτός έχει μια εντελώς διαφορετική έννοια. Για τον υπόλοιπο κόσμο ο όρος "Έλληνας Καθολικός'' κατέληξε να σημαίνει ότι κάποιος ανήκει σε μια ομάδα ανθρώπων που κάποτε ήταν μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας αλλά έχουν αποδεχθεί τον Πάπα και την εξουσία του πάνω τους, χωρίς να αλλάξουν την Ορθόδοξη τους προβολή...

 Με άλλα λόγια, από έξω φαίνονται και φέρονται ως Ορθόδοξοι ενώ από μέσα τους είναι Καθολικοί. Διατηρούν τη λειτουργία, θεολογία και τις λατρευτικές παραδόσεις των διαφόρων Ορθοδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών, αλλά είναι σε πλήρη κοινωνία με τον Πάπα και υπάγονται στο Βατικανό. Οι άνθρωποι αυτοί είναι Ουνίτες και είναι μέλη της Ουνίας, και ενώ στην Ελλάδα αυτή η ομάδα αριθμεί μόνο 2,000 μέλη, ο αριθμός τους είναι μεγάλος και είναι διάσπαρτοι κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη, Ρωσία, και Μέση Ανατολή όπου εκεί είναι γνωστοί ως Μεχλίτες ή Μελκίτες. Αλλά πώς δημιουργήθηκαν αυτοί οι Ουνίτες που αυτοαποκαλούνται Έλληνες Καθολικοί, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξή τους; Η απάντηση για το θέμα αυτό, θα πρέπει να ξεκινήσει από το ίδιο το Βατικανό και να εξετάσουμε τη πολιτική του σχετικά με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Καθ' όλη τη διάρκεια της ιστορίας, από τότε που το μεγάλο σχίσμα της Χριστιανικής Εκκλησίας εμφανίστηκε σε 1054, το οποίο χώρισε τον χριστιανικό κόσμο μεταξύ της Ορθόδοξης Ανατολής και της Καθολικής (αργότερα επίσης και της Προτεσταντικής) Δύσης, το Βατικανό είχε πάντα ως επιθυμία να έχει υπό τον έλεγχο του τις Ορθόδοξες Εκκλησίες. Η λεηλασία της Κωνσταντινούπολης (1203/1204) από την 4η Σταυροφορία ήταν η κορύφωση αυτής της πολιτικής του Βατικανού, αλλά έχει επίσης προσπάθησε να αναγκάσει τους Ορθόδοξους λαούς να υποταχθούν κάτω από την εξουσία του Βατικανού, αρχικά με διάφορες συνόδους, όπως κατά τη διάρκεια της Συνόδου της Φλωρεντίας (1437-9) . Όταν αυτές οι σύνοδοι δεν έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα, το Βατικανό επανήλθε στην πολιτική της δημιουργίας Ουνιτικών Εκκλησιών.
Οι Ουνιτικές Εκκλησίες είναι οι Εκκλησίες που δημιουργούνται όταν Ορθόδοξοι πιστοί ανασπάζονται από την Ορθόδοξη Εκκλησία και αποδέχονται τον Πάπα, αλλά ακόμη εξακολουθούν να τηρούν όλες τις Ορθόδοξες παραδόσεις. Η αλήθεια είναι ότι η δημιουργία των Ουνιτικών Εκκλησιών, άρχισε ήδη από το 1215 κατά τη διάρκεια της Συνόδου του Λατερανού, αλλά αυτή η πολιτική του Βατικανού δεν πραγματοποιήθηκε μέχρι μεταξύ του 1587-1596, όταν δύο Ουνίτες μοναχοί συνέργησαν με τον βασιλιά της Πολωνίας με τη δημιουργία ενός αριθμού συνόδων με τον Ορθόδοξο Αρχιεπίσκοπο του Κίεβο, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ένωση των Ορθόδοξων της Πολωνίας και της Νοτιοδυτικής Ρωσίας με το Βατικανό. Ο Αρχιεπίσκοπος του Κιέβο κήρυξε την ένωση, αλλά η πλειοψηφία του λαού στην Ουκρανία δεν την αποδέχθηκε, όμως εκείνοι που την αποδέχθηκαν αυτοαποκαλούνται σήμερα ως Έλληνες Καθολικοί. Δεδομένου ότι ο απώτερος στόχος του Βατικανού είναι να ενώσει το σύνολο του χριστιανικού κόσμου υπό την εποπτεία του, το Βατικανό έχει από τότε εργαστεί επιμελώς για την ενίσχυση της διάλυσης της Ορθόδοξης Εκκλησίας, δημιουργώντας τις δικές του Ουνιτικές Εκκλησίες, χωρίς να λάβει υπόψη τη βία και τις δολοφονίες που προκύπτουν από αυτή την ένωση. Τα μέλη αυτών των Ουνιτικών Εκκλησιών έχουν μετατρέψει χώρες όπως την Ουκρανία, τη Τσεχία και τη Σλοβακία, καθώς και τη Ρουμανία σε πεδίο προσηλυτισμού των Ορθόδοξων προς την Ουνία του Βατικανού. Όμως, η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία έχει επίσης μεταφέρει την πολιτική της Ουνίας και στη Μέση Ανατολή, όπου βρήκαν γόνιμο έδαφος για τη δημιουργία Ουνιτικών Εκκλησιών, δεδομένου ότι οι ποιμενάρχες από τις Ορθόδοξες Εκκλησίες της Αντιόχειας και Ιεροσολύμων δείχνουν πολύ λίγο ενδιαφέρον για τις ανάγκες του Ορθόδοξου ποιμνίου τους. Ως αποτέλεσμα, σήμερα πολλοί αραβόφωνοι Ορθόδοξοι χριστιανοί έχουν μετακινηθεί σε Ουνιτικές Εκκλησίες και είναι συλλογικά γνωστοί ως Μεχλίτες η Μελκίτες. Στο Λίβανο και τη Συρία, οι Ουνίτες κάνουν θραύση, εκμεταλλευόμενοι τις ποιμαντικές αδυναμίες του Ορθόδοξου Πατριαρχείου της Αντιοχείας.
Με την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος της Σοβιετικής Ένωσης, το Βατικανό μετακινήθηκε προς τη Ρωσία προσπαθώντας να προσηλυτίσει Ορθοδόξους μέσω της Ουνίας και να τους βάλει στην επήρεια του. Αυτή η πολιτική του Βατικανού έχει δημιουργήσει τρομερές εντάσεις μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Το γεγονός ότι τα μέλη των Ουνιτών εμφανίζονται και φαίνονται Ορθόδοξοι μπορεί να είναι πολύ παραπλανητικό για τους ανυποψίαστους Ορθοδόξους πιστούς, οι οποίοι μπορεί να συμμετάσχουν σε μία τέτοια εκκλησία χωρίς να συνειδητοποιούν ότι στη πραγματικότητα αυτή η εκκλησία είναι υπό την εποπτεία του Πάπα στο Βατικανό.
Στην Ελλάδα αυτοαποκαλούνται Ελληνική Καθολική Εξαρχία, και αυτός ο μικρός αριθμός των 2,000 Ουνιτών προέρχεται από πρόσφυγες της Κωνσταντινούπολης και είναι ως επί το πλείστων συγκεντρωμένοι στην Αθήνα. Λαμβάνοντας υπόψη το μικρό τους αριθμό, προς τιμή τους, είναι πολύ καλά οργανωμένοι έχοντας υπό τη εποπτεία τους δύο νοσοκομεία (<<Η Παμμακάριστος>>, οδός Ιακωβάτων, το ίδρυμα για το παιδί «Η Παμμακάριστος» (Νέα Μάκρη) και η Εστία Θεία Πρόνοια (Νέος Κόσμος), τρία μοναστήρια, και την Εκκλησία της Αγίας Τριάδος στην Αχαρνών, καθώς και μια πολύ ενεργό δραστηριότητα εκδίδοντας εφημερίδες με θέματα των Ουνιτών. Μεταξύ άλλων εκδίδουν την εφημερίδα «Καθολική» και διευθύνουν τις «Εκδόσεις του Καλού Τύπου».
Η ύπαρξη των Ουνιτών και η αντί-Ορθόδοξη πολιτική του Βατικανού που τους δημιούργησε και που τους συντηρεί, έχει δημιουργήσει ένα πολύ αρνητικό κλίμα για τη συμφιλίωση μεταξύ των δύο μεγάλων Εκκλησιών της Χριστιανοσύνης. Όσο το Βατικανό λειτουργεί με ένα τέτοιο παραπλανητικό και ενδοιαστικό τρόπο κατά της Ορθόδοξης Εκκλησίας, δεν θα υπάρξει ποτέ καμία ένωση μεταξύ των δύο Εκκλησιών .Όσο ο κάθε διαδοχικός Πάπας συμπεριφέρεται σαν ένα σαρκοβόρο αρνί προς τους Ορθοδόξους, δεν θα υπάρξει ποτέ καμία εμπιστοσύνη μεταξύ της Ορθοδοξίας και του Βατικανού.

Ησυχαστήρια στα ορεινά του Μαινάλου

Ανάμεσα στα έλατα και τις καρυδιές, που συνθέτουν το άγριο τοπίο του Μαινάλου, μπορεί κανείς να ξεχωρίσει τις κεραμιδένιες στέγες και τις επιβλητικές εκκλησίες από αρκετά χιλιόμετρα μακριά.

http://www.dogma.gr/diafora/isychastiria-sta-oreina-tou-mainalou/627/

Ο λόγος για το πανέμορφο Βαλτεσινίκο στην ορεινή Αρκαδία, το οποίο ξεπροβάλει μέσα από το κατάφυτο βουνό, σε υψόμετρο 1.150 μέτρων. Χτισμένο αμφιθεατρικά στην πλαγιά, απολαμβάνει μιας μοναδικής θέας αλλά και πολλών ακόμη «προνομίων» της περιοχής, αποκτώντας χρόνο με το χρόνο ακόμη περισσότερους τακτικούς επισκέπτες.
Επίσκεψη στη Μονή
Στο δρόμο προς Ολομάδες, μπορεί ο προσκυνητής να επισκεφθεί τη Μονή Αγίου Νικολάου, γνωστή και ως «Παλαιομονάστηρο». Χτίστηκε γύρω στο 1500 – 1550 μ.Χ. σε μια τεράστια σπηλιά, αποτελώντας έτσι συνέχεια του τεράστιου βράχου.
Ένα μικρό μόνο μέρος του έχει τεχνητή στέγη και μόνο το μπροστινό τμήμα του έχει χτισθεί. Μικρά ανοίγματα επιτρέπουν στο φως του ήλιου να περνά μέσα στη μονή.
Ο επισκέπτης, ανεβαίνοντας την πέτρινη σκάλα, μπαίνει στον εξωνάρθηκα, μια μικρή αίθουσα λίγων τετραγωνικών μέτρων. Στα δεξιά υπάρχει μια μικρή ξύλινη σκάλα που οδηγεί στον εξώστη, ενώ διαμέσου μιας σήραγγας 50 μέτρων μπορεί κανείς να βγει έξω από τον ναό.
Αυτή, παλαιότερα, χρησίμευε ώστε να επικοινωνεί η μονή με τα χτίσματα που υπήρχαν γύρω από αυτήν. Μια ακόμη σκάλα οδηγεί στο ναό της Ανάληψης, έναν σκοτεινό, εσωτερικό ναό. Το Ιερό χωρίζεται από τον κυρίως ναό με μικρό ξύλινο τέμπλο, ενώ σε μια φυσική κοιλότητα του βράχου, που έχει τη μορφή τρούλου, εικονίζεται ο Παντοκράτωρ.
Η υγρασία και η έλλειψη συντήρησης έχουν προκαλέσει μερική καταστροφή των αγιογραφιών, που φαίνεται να έγιναν στα μέσα του 16ου αιώνα. Αν από τον εσωνάρθηκα ο επισκέπτης μπει στο στενό διάδρομο που συναντά μπροστά του, οδηγείται στο ναό του Αγίου Νικολάου, που είναι εξαιρετικά μικρός και δεν χωρά παρά μόνο τους ιερείς και τους ψαλτάδες και από τον οποίο μόνο δυο αγιογραφίες έχουν διασωθεί.
Στον εξώστη υπήρχαν κελιά με ξύλινα μπαλκόνια προς την πλευρά της ρεματιάς.
Η ιστορία της μονής
Το μοναστήρι ήταν φτωχό. Διαλύθηκε το 1833. Έμεινε όμως στην ιστορία, καθώς πολιορκήθηκε από τον Ιμπραήμ για τρεις συνεχόμενες ημέρες, χωρίς αποτέλεσμα, σώζοντας τη ζωή περισσοτέρων των 1.000 ανθρώπων που είχαν καταφύγει εκεί. Σύμφωνα με την παράδοση, που είναι κάτι παραπάνω από γνωστή στους χωριανούς, κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας πέρασαν από τη μονή Τούρκοι, οι οποίοι φεύγοντας πήραν ό,τι βρήκαν μπροστά τους, μεταξύ αυτών και το σκυλί του ηγούμενου.
Όταν ο τελευταίος γύρισε και είδε τι είχε συμβεί, διαμαρτυρήθηκε στον Άγιο Νικόλαο: «Εγώ σε προστατεύω και σε υπηρετώ πενήντα χρόνια κα εσύ δεν μπόρεσες να μου φυλάξεις το σκυλί μου».
Την άλλη μέρα το μεσημέρι το σκυλί έφτασε στην πόρτα του μοναστηριού. Η μονή Αγίου Νικολάου αποτελεί ένα ιδιαίτερο ησυχαστήριο, που μέχρι σήμερα εξακολουθεί να προκαλεί δέος στους επισκέπτες. Τα τελευταία χρόνια, η τσιμεντένια σκάλα, που έχει κατασκευαστεί στο βράχο, διευκολύνει την πρόσβαση στους προσκυνητές.
Ο ναός της Παναγίας
Το «Παλαιομονάστηρο» δεν είναι το μόνο αξιοθέατο κοντά στο Βαλτεσινίκο. Ένα χιλιόμετρο έξω από το χωριό, στα βορειοδυτικά, κάτω από τον Άγιο Αιμιλιανό βρίσκεται μια μικρή εκκλησία, αφιερωμένη στην Παναγία. Από εκεί μπορεί κανείς να θαυμάσει το μαγευτικό τοπίο, τις χιονισμένες κορφές του Χελμού και του Ερύμανθου.
Χτίστηκε το 1625, σε μια εποχή που οι Τούρκοι δεν έδιναν άδειες για την κατασκευή εκκλησιών. Πιθανότατα για να μην μπαίνουν έφιπποι οι Τούρκοι στο ναό, η πόρτα είναι κοντή.Εκεί κατασκευάστηκε και ένα κελί, προκειμένου να φιλοξενεί μοναχούς.
Ο Ναός λειτουργεί ακόμη και σήμερα.
Οι υπέροχες τοποθεσίες, οι νερόμυλοι και το άφθονο νερό καθιστούν την ευρύτερη αυτή περιοχή κατάλληλο καταφύγιο για όποιον θέλει να δραπετεύσει για λίγες ημέρες από τις αφιλόξενες μεγαλουπόλεις. Απέχει 63 χιλιόμετρα από την Τρίπολη και διαθέτει όμορφους ξενώνες, στους οποίους μπορούν να καταλύσουν οι επισκέπτες.


Ποιά η διαφορά της εορτής της Πεντηκοστής με την εορτή του Αγίου Πνεύματος;

εορτή της πεντηκοστής

Η εορτή της Πεντηκοστής είναι εορτή της Αγίας Τριάδος, αφού με την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος μαθαίνουμε ότι ο Θεός είναι Τριαδικός. Η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος έγινε κατά την ημέρα της Κυριακής. Την ήμερα αυτή,  ήλθε το Άγιο Πνεύμα στους Μαθητές του Χριστού. Ο ιερός υμνογράφος αποκαλεί την Πεντηκοστή τελευταία εορτή από πλευράς αναπλάσεως και ανακαινίσεως του ανθρώπου: «Την μεθέορτον πιστοί και τελευταίαν εορτήν εορτάσωμεν φαιδρώς, αύτη εστί Πεντηκοστή, επαγγελίας συμπλήρωσις και προθεσμία».
Οι άγιοι Πατέρες μας λοιπόν, πού έβαλαν σε άριστη σειρά και τάξη όλα τα θέματα της πίστεως μας, για να δώσουν τιμή στο Άγιο Πνεύμα, όρισαν να το εορτάζουμε και κατά την Πεντηκοστή, αλλά και ξεχωριστά την επόμενη ημερα την Δευτέρα.
Ουσιαστικά, λοιπόν, δεν υπάρχει καμία διαφορά ανάμεσα στην εορτή της Πεντηκοστής και στην εορτή του Αγίου πνεύματος.
Η ενέργεια του Τριαδικού Θεού είναι κοινή και ποτέ δεν μπορεί να χωριστεί και να απομονωθεί ένα Πρόσωπο από τα άλλα Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος. Το Άγιον Πνεύμα είναι ομοούσιο με τον Υιό και τον Πατέρα, γιατί και τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος έχουν κοινή ουσία ή φύση, και κοινή ενέργεια.Το υπόμνημα του Πεντηκοσταρίου της Δευτέρας του Αγίου Πνέυματος είναι χαρακτηριστικό:
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Δευτέρᾳ τῆς Πεντηκοστῆς, αὐτὸ τὸ πανάγιον, καὶ ζωοποιόν, καὶ παντοδύναμον ἑορτάζομεν Πνεῦμα, τὸν ἕνα τῆς Τριάδος Θεόν, τὸ Ὁμότιμον, καὶ Ὁμοούσιον, καὶ Ὁμόδοξον τῷ Πατρὶ καὶ τῷ Υἱῷ.
Στίχοι
Πᾶσα πνοή, δόξαζε Πνεῦμα Κυρίου,
Δι’ οὗ πονηρῶν πνευμάτων φροῦδα θράση.
Τῇ ἐπιφοιτήσει τοῦ ἁγίου Πνεύματος, πρεσβείαις τῶν Ἀποστόλων σου, Χριστὲ ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.
Και της Κυριακής της Πεντηκοστής αναφέρει:
Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, Κυριακῇ ὀγδόῃ ἀπὸ τοῦ Πάσχα, τὴν ἁγίαν Πεντηκοστὴν ἑορτάζομεν.
Στίχοι
Πνοῇ βιαίᾳ γλωσσοπυρσεύτως νέμει,
Χριστὸς τὸ θεῖον Πνεῦμα τοῖς Ἀποστόλοις.
Ἐκκέχυται μεγάλῳ ἑνὶ ἤματι Πνεῦμ’ ἁλιεῦσι.
Ταῖς τῶν ἁγίων Ἀποστόλων πρεσβείαις, Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν.
Συμπερασματικά:
Οι άγιοι Πατέρες μας πού έβαλαν σε άριστη σειρά και τάξη όλα τα θέματα της πίστεως μας, για να δώσουν τιμή στο Άγιο Πνεύμα, όρισαν να το εορτάζουμε και κατά την Πεντηκοστή, αλλά και ξεχωριστά την επόμενη ημέρα. Εμείς, πρέπει να γνωρίζουμε ότι την ήμερα αυτή, όταν εορταζόταν η Πεντηκοστή των Εβραίων, ήλθε το Άγιο Πνεύμα στους Μαθητές του Χριστού. Επειδή, λοιπόν, οι Άγιοι Πατέρες θεώρησαν καλό να ξεχωρίσουν τις γιορτές για να τιμήσουν με τον τρόπο αυτό το μεγαλείο του Παναγίου και Ζωοποιού Πνεύματος, γι’ αυτό εορτάζουμε το Πανάγιο Πνεύμα, πού είναι μία υπόσταση της Αγίας Τριάδος.
Πηγές: Συναξάριον Πεντηκοσταρίου, «Δεσποτικές Εορτές» Μητροπολίτου Ναυπάκτου , «τί γιορτάζουμε από το Τριώδιο έως την Πεντηκοστή, ιερομ. Ιερωνύμου Δελημάρη
http://www.dogma.gr/diafora/poia-i-diafora-tis-eortis-tis-pentikostis-me-tin-eorti-tou-agiou-pnevmatos/26428/

Θρίλερ με τον πατέρα νεογέννητου που αγνοείται στα Καλύβια-Τι έγραψε στο σημείωμα που άφησε

Αγωνία για τον 30χρονο άνδρα ο οποίος εξαφανίστηκε το πρωί της Παρασκευής (15/04) κι άφησε πίσω του, τη γυναίκα του και το νεογέννητο αγοράκι τους.
Ο 30χρονος Γιάννης Ψαράς έφυγε χθες το πρωί από το σπίτι του, στην περιοχή Όλυμπος, στα Καλύβια Αττικής. Άφησε στη γυναίκα του ένα σημείωμα στο οποίο έγραφε ότι θα πάει να συναντήσει τον πατέρα του, ο οποίος έχει πεθάνει.
«Φεύγω γιατί δεν είμαι ικανός να είμαι εδώ μαζί σου. Να προσέχεις το γιο μας», έγραφε, σύμφωνα με πληροφορίες της εκπομπής «Φως στο τούνελ», της Αγγελικής Νικολούλη.
Ο άνδρας, ο οποίος έχει ένα μωρό μόλις 11 ημερών, ήταν άνεργος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του anikolouli.gr κι έδειχνε ιδιαίτερα προβληματισμένος.
Η αδερφή του έκανε έκκληση μέσα από την εκπομπή για πληροφορίες προκειμένου να βρεθεί ο 30χρονος, ο οποίος έχει ύψος 1.86 μ. κι όταν εξαφανίστηκε φορούσε μαύρο φούτερ, μαύρη φόρμα και στρατιωτικό τζάκετ.


Read more: http://www.newsbomb.gr/ellada/news/story/688529/thriler-me-ton-patera-neogennitoy-poy-agnoeitai-sta-kalyvia-ti-egrapse-sto-simeioma-poy-afise#ixzz46ZKFUBjL

Σάλος στη Γερμανία με τη μπλούζα Ελληνίδας μαθήτριας «Δεν χρειάζομαι θεραπεία, πρέπει απλώς να πάω στην Ελλάδα...»

Σάλος έχει ξεσπάσει μετά από ένα περιστατικό με «πρωταγωνίστρια» μία μαθήτρια από την Κρήτη, η οποία πηγαίνει σε σχολείο της Γερμανίας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του cretalive σε μια, όχι μεγάλη, πόλη της Γερμανίας (ας μην αναφέρουμε ονόματα και διευθύνσεις, ας διατηρήσουμε την ανωνυμία του παιδιού...για ευνόητους λόγους) ήταν μια μέρα όπως όλες. Η νεαρή ομογενής μαθήτρια με καταγωγή από την Κρήτη πήγε στο (γερμανικό) σχολείο της κανονικά φορώντας γεμάτη καμάρι τη φούτερ μπλούζα που της είχε χαρίσει ο θείος της.
Τι έγραφε στα γερμανικά; «Δεν χρειάζομαι θεραπεία, πρέπει απλώς να πάω στην Ελλάδα...».
Η δασκάλα της μόλις την είδε εξοργίστηκε. Τη φώναξε και της είπε-όχι κομψά- να μην την ξαναφορέσει. Κι όταν το κορίτσι τη ρώτησε γιατί η απάντηση ήταν αποστομωτική: Γιατί έτσι είναι σαν να δείχνει ότι η Γερμανία είναι χάλια.
Έγινε σούσουρο στο σχολείο, η μαθήτρια το μετέφερε στην μητέρα της και χάριν στη δική της ψυχραιμία , αλλά και της διευθύντριας του Σχολείου που παρενέβη αποφεύχθηκαν τα χειρότερα. Επήλθε ηρεμία, αλλά το περιστατικό έχει ήδη γίνει γνωστό στην περιοχή....
Η μητέρα της μικρής με την οποία συνομίλησε το cretalive ήταν εξοργισμένη επίσης με τη δασκάλα, αλλά δεν θέλησε να δώσει συνέχεια.Σάλος στη Γερμανία με τη μπλούζα Ελληνίδας μαθήτριας
http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2215247/salos-sti-germania-me-ti-blouza-ellinidas-mathitrias?ref=com

ΕΧΟΥΝ «ΤΡΕΛΑΝΕΙ» ΤΟΝ ΒΟΣΠΟΡΟ ΟΙ ΡΩΣΟΙ!

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης - Νέο «θερμό «επεισόδιο με ρωσικό πολεμικό πλοίο που διέρχονταν από τον Βόσπορο, έχει κυριολεκτικά τρελάνει τους Τούρκους που όπως φαίνεται έχουν σπάσει τα νευρά τους από την ρωσική πυκνή πολεμική συγκοινωνία, στην «μύτη» της ίδιας της Κωνσταντινούπολης.
Αυτή την φορά ήταν το ρωσικό πολεμικό πλοίο που μεταφέρει πυραύλους, το Caesar Kunikov, που πέρασε τον Βόσπορο επιστρέφοντας από την Μεσόγειο στην Μαύρη Θάλασσα.

Εκείνο που τάραξε τους Τούρκους ήταν η εικόνα που φάνηκε στο κατάστρωμα του ρωσικού πλοίου, με δυο Ρώσους στρατιώτες να σημαδεύουν έχοντας τις κάνες τους στραμμένες προς τα τουρκικά πλοία με ένα άκρως επιθετικό τρόπο.
Η εικόνα αυτή προκάλεσε μεγάλη ταραχή και τα πλοία τα ακτοφυλακής έσπευσαν από κοντά ακολουθώντας το ρωσικό πολεμικό, χωρίς φυσικά να το πλησιάσουν σε «επικίνδυνη» απόσταση.
   
Οι Ρώσοι συνέχισαν αποίητοι την διαδρομή τους και περνώντας τον Βόσπορο ανοίχτηκαν κυριολεκτικά με «εφ’ όπλου λόγχης» στην Μαύρη Θάλασσα.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr