Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015

Σχιζοφρενής με εμμονή στον αριθμό 13 ο δολοφόνος του ηλικιωμένου στην Πρέβεζα

Ο δράστης μαχαίρωσε 13 φορές πισώπλατα τον 79χρονο ανήμερα των Χριστουγέννων, γιατί το θύμα τον κορόιδευε όπως υποστήριξε και στις 13 Δεκεμβρίου έκαψε το αυτοκίνητο του νέου συντρόφου της δεύτερης πρώην συζύγου του. Χθες το πρωί έσπασε τους τάφους των γονέων του και της αποθανούσας συζύγου του, για να …αναστηθούν
Ένα σπάνιο έγκλημα που έγινε το απόγευμα ανήμερα των Χριστουγέννων εξιχνιάστηκε και μάλιστα άμεσα στην περιοχή της Πρέβεζας. Δράστης ανθρωποκτονίας σε βάρος ενός 79χρονου, αποδείχτηκε πως ήταν ένας 56χρονος σχιζοφρενής κάτοικος της περιοχής Λυγιά, όπου το φρικτό έγκλημα έλαβε χώρα.
AdTech Ad
Για την υπόθεση, συνελήφθη ο δράστης, χθες το βράδυ, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία, κακουργηματικού χαρακτήρα, για ανθρωποκτονία με πρόθεση, παραβάσεις της Νομοθεσίας περί όπλων, εμπρησμό και περιύβριση νεκρών.
Αναλυτικότερα, το απόγευμα, ανήμερα των Χριστουγέννων, ο 79χρονος βρέθηκε νεκρός στην περιοχή «Λιμανάκι» στη Λυγιά Πρέβεζας και όπως προέκυψε, ήταν θύμα εγκληματικής ενέργειας, φέροντας τραύματα από αιχμηρό αντικείμενο.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι αρχικά οι τραυματιοφορείς δεν πρόσεξαν τις 13 μαχαιριές που έφερε στην πλάτη το θύμα και τον μετέφεραν στο νεκροτομείο του Νοσοκομείου της περιοχής για να τον δει ο ιατροδικαστής όταν θα επέστρεφε από την άδεια του.
Οι αστυνομικοί όταν έφτασαν στο σημείο δεν βρήκαν το πτώμα, γιατί οι τραυματιοφορείς ήδη τον είχαν πάρει και χάρη στην δική τους επιμονή να δουν το πτώμα ανακαλύφθηκε το …μάλλον όχι προφανές για το τραυματιοφορείς, ότι επρόκειτο δηλαδή για ανθρωποκτονία!
Στο πλαίσιο κατάλληλης αξιοποίησης στοιχείων και πληροφοριών κατά την έρευνα, που διενήργησε άμεσα το Τμήμα Ασφάλειας Πρέβεζας, προέκυψε ότι δράστης της ανθρωποκτονίας είναι ο 56χρονος, ο οποίος το απόγευμα της 25ης Δεκεμβρίου, τραυμάτισε θανάσιμα, με τη χρήση στιλέτου, τον 79χρονο, τη στιγμή που αυτός κινούνταν πεζός στη Λυγιά Πρέβεζας, καταφέρνοντάς του χτυπήματα στο πίσω μέρος του σώματος.
Οι αστυνομικοί εξέτασαν υλικό κλειστού κυκλώματος που βρέθηκε στην περιοχή, στο οποίο είχε καταγραφεί λίγα λεπτά μετά το έγκλημα, ο δράστης να πλένει τα ματωμένα του χέρια σε μία βρύση του δήμου και τον προσήγαγαν, όπου κατά την εξέτασή του ομολόγησε στους αστυνομικούς, πως εκείνος μαχαίρωσε μέχρι θανάτου τον ηλικιωμένο, γιατί όπως είπε, όποτε τον έβλεπε τον κορόιδευε και τον ειρωνευόταν.
Μάλιστα, παραδέχτηκε στους αστυνομικούς πως για εκείνον ο αριθμός 13, είχε την δική του ξεχωριστή σημασία. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο δράστης παρά την ψυχική του κατάσταση, φρόντισε να πλύνει τα ρούχα που φορούσε, να βράσει το στιλέτο τύπου «πεταλούδα» και να κάψει τα υποδήματά του, με σκοπό να εξαφανίσει ενοχοποιητικά στοιχεία σε βάρος του!
Από την περαιτέρω εξέλιξη της έρευνας προέκυψε επιπρόσθετα, ότι ο δράστης εμπλέκεται και σε εμπρησμό Ι.Χ. αυτοκινήτου, που έγινε στις 13 Δεκεμβρίου στην Πρέβεζα, καθώς και σε φθορές σε μνήματα που έγιναν χθες το πρωί, σε νεκροταφείο στη Λυγιά Πρέβεζας.
Συγκεκριμένα, παρακολούθησε την δεύτερη πρώην σύζυγό του και είδε πως έξω από το σπίτι της, στάθμευσε το αυτοκίνητο του αδερφού του, ο νέος της σύντροφος, ο οποίος ανέβηκε στο σπίτι. Τότε ο δράστης περιέλουσε με εύφλεκτο υγρό το αυτοκίνητο και το έκαψε.
Ο συλληφθείς, ο οποίος ομολόγησε την πράξη του, θα οδηγηθεί με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του, στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πρέβεζας, ενώ το προανακριτικό έργο και τις αστυνομικές έρευνες διενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Πρέβεζας.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως ο δράστης είχε νοσηλευτεί το περασμένο καλοκαίρι σε ψυχιατρική κλινική, μετά από αίτημα της κόρης του.

  news247.g

Απετράπη η αυτοκτονία 16χρονης από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Απετράπη από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος περίπτωση αυτοκτονίας, που εκδηλώθηκε από ανήλικη, μέσω διαδικτύου.
AdTech Ad

Ειδικότερα, μεσημβρινές ώρες χθες, η Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος ενημερώθηκε τηλεφωνικά από το «Χαμόγελο του Παιδιού» ότι άγνωστο άτομο εκδήλωσε μέσω Facebook, την πρόθεση να αυτοκτονήσει.
Άμεσα και ιδιαίτερα λόγω του επικείμενου κινδύνου ζωής, εξειδικευμένα στελέχη της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος διεξήγαγαν ενδελεχή και εμπεριστατωμένη αστυνομική και ψηφιακή έρευνα, των στοιχείων και δεδομένων της υπόθεσης , με αποτέλεσμα να ταυτοποιηθεί η 16χρονη που εκδήλωσε την πρόθεση.
Ακολούθως, ενημερώθηκε το αρμόδιο Αστυνομικό Τμήμα του τόπου κατοικίας της ανήλικης και διασφαλίστηκε η σωματική της ακεραιότητα. Για την υπόθεση ενημερώθηκε η αρμόδια Εισαγγελική Αρχή.
Υπενθυμίζεται, ότι για ανάλογα περιστατικά, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
-Τηλεφωνικά στον αριθμό: 111 88
 -Στέλνοντας e - mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
-Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones), με λειτουργικό σύστημα iOS - android : CYBER KID
-Μέσω Twitter «Γραμμή SOS Cyber Alert»: @cyberalertGR.
Επιπλέον, με την Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 2310-388772.
http://news247.gr/eidiseis/koinonia/apetraph-h-aytoktonia-16xronhs-apo-th-diwksh-hlektronikou-egklhmatos.3835247.html

Capital Controls και υψηλή φορολογία ισοπεδώνουν τον τζίρο των καταστημάτων

Στραπάτσο έως και -56,1% του τζίρου για καταστήματα με είδη οικιακού εξοπλισμού, ένδυση-υπόδηση και φαρμακευτικά-καλλυντικά. Αναλυτικά τα στοιχεία έρευνας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας

Η «παραδοσιακή» Κυριακή 20 Δεκεμβρίου, πριν τα Χριστούγεννα, «ήταν, κατά γενική ομολογία, μακράν η καλύτερη σε επισκεψιμότητα, Κυριακή του 2015, σε μικρές και μεγάλες αγορές και πόλεις σε όλη την Ελλάδα». Αυτή είναι η εκτίμηση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε έρευνα που διενέργησε για τη κίνηση και τον τζίρο των τριών Κυριακών του Δεκεμβρίου.
AdTech Ad

Η Ε.Σ.Ε.Ε. αναφέρει ότι η συρρίκνωση του κύκλου εργασιών του μηνός Δεκεμβρίου το 2015 κατά -8,3% σε σύγκριση με εκείνον του 2014, εδράζεται κατά το ΙΝ.ΕΜ.Υ.σε μία αλληλουχία γεγονότων, που επέδρασαν αρνητικά τόσο στη ψυχολογία των καταναλωτών (μείωση καταναλωτικής δαπάνης), όσο και στην απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων. Ο τζίρος του Δεκεμβρίου 2015 εκτιμάται στα 3,22 δισ. ευρώ, έναντι των 3,51 δισ. ευρώ το 2014 (μείωση 8,3%) και τα 5,6 δισ. ευρώ τζίρου το 2009 (μείωση 42%).
Αναλυτικά, η ΕΣΕΕ αναφέρει ότι η μεταβολή του τζίρου στις κατηγορίες του λιανικού εμπορίου για το Δεκέμβριο από το 2009 μέχρι τώρα, καταγράφεται σε -19,9% για τα καταστήματα τροφίμων, -36,4% στα πολυκαταστήματα, -28,8% στα καύσιμα, -36 % στα ποτά και καπνό, -38,1% στα φαρμακευτικά-καλλυντικά, -42,9% σε ένδυση-υπόδηση, -56,1% στον οικιακό εξοπλισμό και -28,1% στα βιβλία-χαρτικά.
Ειδικότερα, οι σημαντικότερες παράμετροι της εκτιμώμενης ετήσιας πτωτικής πορείας του τζίρου στα καταστήματα λιανικής, σταχυολογούνται ως εξής:
• Οι παρενέργειες από την επιβολή των Capital Controls στη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του έτους, αν και βαίνουν σταδιακά μειούμενες με τις επιχειρήσεις να επιδεικνύουν υψηλό βαθμό προσαρμοστικότητας, συνεχίζουν να αποτελούν περιοριστικό παράγοντα της προώθησης και ανάπτυξης του εγχώριου επιχειρείν.
• Η πληθώρα φορολογικών υποχρεώσεων που πρέπει να διευθετηθούν μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου (3η δόση ΕΝΦΙΑ, πληρωμή τελών κυκλοφορίας 2016, δόση στο πλαίσιο ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών, καταβολή ΦΠΑ για τις μεγάλες επιχειρήσεις) συνιστά ανασταλτικό παράγοντα της τόνωσης της δαπάνης του καταναλωτικού κοινού, που παρατηρείται διαχρονικά στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κάθε έτους.
• Η διαπιστωμένη μεταρρυθμιστική κόπωση φορέων τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα, σαν αποτέλεσμα των υπέρμετρων απαιτήσεων, δημοσιονομικού κυρίως χαρακτήρα, που εγείρουν οι δανειστές μας, αποσυντονίζουν την αγορά και διαμορφώνουν ένα κλίμα αβεβαιότητας και συνεχούς αναβλητικότητας.
Ακόμη αναφέρεται ότι οι μετρήσεις και οι εκτιμήσεις του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ δείχνουν πως παρά τις χαμηλές τιμές στην αγορά κατά τη διάρκεια της φετινής χριστουγεννιάτικη περιόδου καταγράφεται μειωμένος τζίρος στα εμπορικά καταστήματα για πολλούς και γνωστούς λόγους. Η καταβολή του δώρου των Χριστουγέννων στον ιδιωτικό τομέα, για άλλη μια χρονιά χρησιμοποιήθηκε από τους περισσότερους για φόρους και από άλλους για ολιγοήμερες διακοπές σε χειμερινούς προορισμούς που είχαν απόλυτη πληρότητα. «Η δικαιολογία που συχνά χρησιμοποιεί ο ελληνικός λαός… η φτώχια θέλει καλοπέραση είχε προφανώς και φέτος μεγάλη εφαρμογή» όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ.
Ακόμη, όπως αναφέρεται, οι δυσκολίες που προέκυψαν στη διάρκειας του 2015 δεν αποτυπώνονται στην εξέλιξη της ιδιωτικής καταναλωτικής δαπάνης στο σύνολο της. Το 2015 σε σταθερές τιμές εκτιμάται μια αύξηση 2% και από τα 127,1 δισ. ευρώ του 2014 το σύνολο της ιδιωτικής κατανάλωσης το 2015 ενδέχεται να πλησιάσει τα 130 δισ. ευρώ και τα επίπεδα του 2012. Αυτή όμως η αύξηση των περίπου 2,7 δισ. ευρώ, κατά την ΕΣΕΕ, δεν προστίθεται στο τζίρο του λιανικού εμπορίου που φαίνεται να έχει ετήσιες απώλειες περίπου 1,33 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 300 εκ. ευρώ από την εορταστική περίοδο του φετινού Δεκεμβρίου.
Όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ, η ποσοστιαία αρνητική μεταβολή από το 2009 σε 20% καταδεικνύει την πτώση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, η μεταβολή αυτή συνίσταται σε 158,9 δισ. ευρώ το 2009, σε 148,7 δισ. το 2010, σε 137,4 δισ. το 2011, σε 129,3 δισ. το 2012, σε 127,5 δισ. το 2013 και μέχρι τα 127,1 δισ. το 2014.
«Ας ελπίσουμε πως η φετινή χρονιά και η εορταστική περίοδος θα αποτελέσει το πολυπόθητο σημείο καμπής, το οποίο θα επιτρέψει τη μελλοντική τόνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης και την αύξηση του τζίρου όλων των εμπορικών επιχειρήσεων στην ελληνική αγορά» σημειώνει στη δήλωσή του ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και επιχειρηματικότητας Βασίλης Κορκίδης.
 http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/agora/capital-controls-kai-ypshlh-forologia-isopedwnoyn-ton-tziro-twn-katasthmatwn.3835385.html

Σόιμπλε: Η Ελλάδα αγνοούσε για χρόνια τη συνθήκη του Δουβλίνου

Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε άσκησε αυστηρή κριτική στην Ελλάδα για τον τρόπο που διαχειρίζεται το προσφυγικό ζήτημα, λέγοντας πως για χρόνια η Αθήνα αγνοούσε τους κανόνες της ΕΕ, όπως περιγράφονταν στη συμφωνία του Δουβλίνου και οι οποίοι υποχρέωναν τους μετανάστες να κάνουν αίτηση για άσυλο στην πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που φτάνουν.
Επίσης ο Σόιμπλε, σύμφωνα με το Reuters, αναφέρει στη συνέντευξή του που δημοσίευσε σήμερα Κυριακή η εφημερίδα Bild am Sonntag, ότι τα γερμανικά δικαστήρια αποφάσισαν πριν από κάποιο χρονικό διάστημα ότι οι πρόσφυγες στην Ελλάδα δεν τυγχάνουν ανθρώπινης συμπεριφοράς και δεν γίνεται, όσοι πλέον έχουν φύγει από τη χώρα μας, να επιστρέψουν πίσω.
«Οι Έλληνες δεν πρέπει να κατηγορούν μόνο τους άλλους για τα προβλήματά τους, θα πρέπει να δουν πως θα μπορέσουν να τα καταφέρουν καλύτερα μόνοι τους» είπε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών.
Ο Σόιμπλε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, εν αντιθέσει με την κριτική που άσκησε στην Ελλάδα, φαίνεται διατεθειμένος για συμβιβασμό με τα κράτη της ανατολικής Ευρώπης πολλά εκ των οποίων έχουν εκφράσει τη διστακτικότητά τους να δεχθούν μετανάστες βάσει των ποσοστώσεων που προτείνει η ΕΕ.
«Η αλληλεγγύη δεν ξεκινά με αλληλοκατηγορίες» είπε και τόνισε πως τα κράτη της Ανατολικής Ευρώπης θα πρέπει επίσης να δεχθούν πρόσφυγες, αλλά λιγότερους σε σχέση με τη Γερμανία.
Επιπλέον είπε πως πρόκειται για τη μεγαλύτερη μεταναστευτική κρίση μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και αυτό σημαίνει πως ότι τα κράτη της ΕΕ θα πρέπει να αυξήσουν τις δαπάνες στον αμυντικό τομέα.
«Θα πρέπει να ξοδέψουμε πολύ περισσότερα κεφάλαια για κοινές αμυντικές πρωτοβουλίες. Εντέλει ο στόχος μας πρέπει να είναι ένας ευρωπαϊκός στρατός. Τα κεφάλαια που ξοδεύουν τα 28 κράτη μέλη για τις ένοπλες δυνάμεις τους θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πολύ πιο αποτελεσματικά για ένα κοινό σκοπό» επεσήμανε ο Σόιμπλε.
«Για τη Γερμανία αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υποστηρίξουμε την εξωτερική μας πολιτική, καθώς και την πολιτική μας αναφορικά με την ασφάλεια πιο ένθερμα από όσο θα επιθυμούσαμε...Η Μέση Ανατολή δεν μπορεί να σταθεροποιηθεί χωρίς μια ισχυρή εμπλοκή της Ευρώπης».
http://www.huffingtonpost.gr/2015/12/27/diethnes-politiki-metanasteutiko_n_8880714.html?1451218974&utm_source=News247&utm_medium=huffpost_homebig&utm_campaign=24MediaWidget

Επίδομα πετρελαίου θέρμανσης 2015-2016

Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης είναι οι άγαμοι που έχουν ετήσιο εισόδημα έως και 12.000 ευρώ και οι έγγαμοι που έχουν ετήσιο εισόδημα έως 20.000 ευρώ, ενώ το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε παιδί.
Σε ό,τι δε αφορά το ύψος της ακίνητης περιουσίας, που πρέπει να έχουν οι ενδιαφερόμενοι για να δικαιούνται του επιδόματος, δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 100.000 € για άγαμους και 200.000 € για έγγαμους.
Η πρώτη δόση, που αφορά αγορές μέχρι και το τέλος του έτους (31.12.2015), θα δοθεί στο τέλος Φεβρουαρίου του 2016, ενώ για τις υπόλοιπες αγορές πετρελαίου θέρμανσης που θα γίνουν από 1.1.2016 μέχρι το τέλος του Μαΐου του 2016, οι πληρωμές του επιδόματος θα γίνουν μέχρι το τέλος Ιουνίου.
Αριθ. ΠΟΛ 1262 – ΦΕΚ B 2677 – 11.12.2015
Χορήγηση επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης και καθορισμός του ύψους, των δικαιούχων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας χορήγησης αυτού

Υπουργείο Οικονομικών. Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για χορήγηση Επιδόματος Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης
1. Με ποιούς κωδικούς εισερχόμαστε στην Εφαρμογή Δικαιούχων του Επιδόματος πετρελαίου Θέρμανσης;
α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε. συνδέονται, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet.
β. Οι χρήστες που δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιου εκ των τελευταίων 5 εκκαθαριστικών ή πράξεων προσδιορισμού φόρου των Δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων.
Εάν δε θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Για αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασης σας μέσω των σχετικών διαδικασιών. (βλέπε Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις που αφορούν στην Πιστοποίηση Χρηστών).
2. Ποιες διαδικτυακές εφαρμογές θα χρησιμοποιήσω για την εξυπηρέτηση του Επιδόματος Πετρελαίου (ΕΚΠΘ);
Στην ιστοσελίδα www.gsis.gr Υπηρεσίες προς Πολίτες> >Υπηρεσία Χορήγησης Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης
α. Εφαρμογή Υποβολής / Τροποποίησης Αίτησης Ένταξης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης συγκεκριμένου έτους
β. Εφαρμογή Διαχειριστών – Εκπροσώπων για συμπλήρωση στοιχείων ενοίκων και χιλιοστών θέρμανσης.
3. Μέχρι πότε έχω προθεσμία υποβολής αίτησης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης;
30 Μαΐου 2016
4. O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Πώς θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων;
Ο προμηθευτής πετρελαίου δεν δίνει στοιχεία για την υποβολή της αίτησής σας.
Κάθε παραστατικό αγοράς πετρελαίου υποβάλλεται από τον προμηθευτή στη ΓΓΔΕ.
Αυτά που πρέπει να προσέξετε είναι:
Η σωστή αναγραφή του ΑΦΜ σας ή του ΑΦΜ διαχειριστή-εκπροσώπου αν πρόκειται για πολυκατοικία ή του ΑΦΜ της πολυκατοικίας εφόσον έχει δηλωθεί από το διαχειριστή. (βλ. ερώτηση 5)
Η σωστή αναγραφή του αριθμού παροχής της ΔΕΗ ή του κοινόχρηστου αριθμού παροχής, αν πρόκειται για πολυκατοικία.
ΠΡΟΣΟΧΗ! τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του προμηθευτή και στην αίτησή σας.
5. Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ότι αφορά την εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων / Χιλιοστών Θέρμανσης μιας Πολυκατοικίας ;
Η Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών ή σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας.
Ο διαχειριστής-εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά. Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής.
Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά – κλειστά – ανήκοντα και σε φυσικά πρόσωπα και σε νομικά πρόσωπα).
Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο.
Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα πληρωμής.
Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής, όταν θα έχουν υποβληθεί όλες οι αιτήσεις από τους δικαιούχους.
Πριν προβείτε στην ενεργοποίηση της δυνατότητας πληρωμής, επιβεβαιώστε την ορθή υποβολή των αιτήσεων των δικαιούχων. Η αίτησή τους είναι σωστή μόνο όταν δίπλα στα στοιχεία τους υπάρχει η ένδειξη <Υπάρχει αίτηση>.
Στα παραστατικά των αγορών πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού κοινόχρηστης παροχής της ΔΕΗ θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στην Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης.
Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν τον ΑΦΜ, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ αυτόν στα στοιχεία της πολυκατοικίας, επιλέγοντας το σχετικό δεσμό «Ορισμός ΑΦΜ». Ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια, ούτε και να διαγραφεί.
ΠΡΟΣΟΧΗ!! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ του διαχειριστή.
6. Είμαι διαχειριστής, αλλά δεν έχουμε κοινόχρηστο μετρητή ΔΕΗ (ρολόι ΔΕΗ ) στην πολυκατοικία. Ποιο ρολόι ΔΕΗ πρέπει να δηλώσω σαν Κοινόχρηστο;
Δηλώστε το δικό σας (ως διαχειριστή/εκπροσώπου) ρολόι ΔΕΗ, ή εναλλακτικά επιλέξτε ένα ρολόι (αρ. παροχής ΔΕΗ) που θα έχετε συμφωνήσει με όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας σας.
7. Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;
Στην Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας, θα δηλωθούν τα νέα στοιχεία. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις νέες αιτήσεις με τον νέο αφμ διαχειριστή. Ο διαχειριστής θα ενεργοποιήσει την δυνατότητα πληρωμής. ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι νέες διασταυρώσεις παραστατικών αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, αφορούν τις αγορές που θα πραγματοποιηθούν μετά την ημερομηνία ενεργοποίησης της δυνατότητας πληρωμής.
8. Είμαστε μια πολυκατοικία, όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;
Θα κάνετε χωριστή αίτηση ο καθένας ως κάτοικοι μονοκατοικίας, με την προϋπόθεση ότι θα προμηθευτείτε πετρέλαιο με διαφορετικά παραστατικά αγοράς. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και αντίστοιχα στην αίτησή κάθε δικαιούχου.
9. Έχω υποβάλλει την αίτησή μου στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης, το παραστατικό αγοράς όμως αναγράφει τον αφμ της συζύγου μου. Θα υπάρξει πρόβλημα στην διασταύρωση των στοιχείων;
Η διασταύρωση των στοιχείων δεν θα ολοκληρωθεί. Τα στοιχεία του ΑΦΜ και του αριθμού παροχής της ΔΕΗ πρέπει να είναι τα ίδια στο παραστατικό του πρατηριούχου και στην αίτησή σας.
10. Η πίστωση του λογαριασμού μου δεν πραγματοποιείται λόγω ανενεργού IBAN που έχω δηλώσει. Πώς μπορώ να τον διορθώσω;
Θα προβείτε σε τροποποιητική αίτηση στην οποία θα διορθώσετε τον ΙΒΑΝ ή να δηλώσετε το νέο IBAN από την αντίστοιχη επιλογή στην οθόνη “προβολής Διασταυρομένων Αγορών Πετρελαίου”
http://www.odigostoupoliti.eu/epidoma-petreleou-thermansis/

Άγιος Στέφανος: Ήταν ο πρώτος που μαρτύρησε για χάρη του Χριστού

Αγιος Στεφανος

Άγιος της Χριστιανικής Εκκλησίας. Αποκαλείται «πρωτομάρτυρας», επειδή πρώτος αυτός μαρτύρησε για τον Χριστό. Η μνήμη του εορτάζεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 27 Δεκεμβρίου, η εύρεση του λειψάνου του στις 15 Σεπτεμβρίου και η ανακομιδή στις 2 Αυγούστου. Οι Δυτικές Εκκλησίες (Ρωμαιοκαθολική, Αγγλικανική, Λουθηρανική) τιμούν τη μνήμη του στις 26 Δεκεμβρίου.
Ο Στέφανος ήταν ο πρώτος και ο πλέον διακεκριμένος από τους επτά διακόνους, που είχαν εκλεγεί και χειροτονηθεί από τους αποστόλους να βοηθούν με κοινά γεύματα και με κάθε άλλο μέσο τους φτωχούς, τα ορφανά και τις χήρες. Διακρινόταν για τη ρητορική του ικανότητα και την εν γένει χριστιανική δράση του. Οι Ιουδαίοι, βλέποντας τη δραστηριότητά του και φοβούμενοι τη δράση του, τον διέταξαν να σταματήσει το κήρυγμα. (Πράξεις των Αποστόλων, κεφ. Στ', 1-8).
Αυτός τους αγνόησε και συνέχισε να κηρύττει το Λόγο του Θεού. Τότε, κάποιοι μισαλλόδοξοι Ιουδαίοι τον συκοφάντησαν ότι βλασφημούσε τον Θεό, το Ναό του Σολομώντος και τον προφήτη Μωυσή. Με την κατηγορία αυτή συνελήφθη και σύρθηκε ενώπιον του Ιουδαϊκού Συνεδρίου για να απολογηθεί και να δικασθεί. (Πράξεις των Αποστόλων, κεφ. στ', 9-15). Ο Στέφανος με θάρρος υπερασπίστηκε την πίστη του και κατηγόρησε τους Ιουδαίους, ότι φάνηκαν σκληροί στους προφήτες, τους οποίους σκότωσαν, καθώς και σε όλους τους ανθρώπους του Θεού, ενώ επιχειρηματολόγησε για τη θεότητα του Χριστού. (Πράξεις των Αποστόλων, κεφ. Ζ', 1-53)
Το μόνο που κατάφερε ο Στέφανος ήταν να εξοργίσει ακόμη περισσότερο τους κατηγόρους του, οι οποίοι τον άρπαξαν από την αίθουσα του Συνεδρίου και τον οδήγησαν έξω από την Ιερουσαλήμ, όπου άρχισαν να τον λιθοβολούν. Ο Στέφανος ατάραχος δέχθηκε το λιθοβολισμό με τα λόγια «Κύριε Ιησού, δέξου το πνεύμα νου» και γονατισμένος προσευχόταν για τους διώκτες του, λέγοντας: «Κύριε μη καταλογίσεις σ’ αυτούς αυτή την αμαρτία». Αμέσως μετά παρέδωκε το πνεύμα του. Τη σκηνή του λιθοβολισμού παρακολούθησε κι ένας νεαρός Φαρισαίος, ονόματι Σαύλος, ο οποίος φύλαγε τα ρούχα των λιθοβολούντων και επιδοκίμασε την εκτέλεση του Στέφανου. (Πράξεις των Αποστόλων, κεφ. ζ', 54-60). Ήταν ο μετέπειτα Απόστολος Παύλος. Κατά την παράδοση, το λείψανο του πρωτομάρτυρα Στέφανου μεταφέρθηκε από τον Αυτοκράτορα Κωνσταντίνο στην Κωνσταντινούπολη.
Ο Άγιος Στέφανος είναι πολιούχος της Σκύδρας και της Αρναίας.
Απολυτίκιο
Βασίλειον διάδημα εστέφθη συ κορυφή
εξ άθλων ων υπέμεινας υπέρ Χριστού του Θεού
Μαρτύρων Πρωτόαθλε.
Συ γαρ την Ιουδαίων απελέγξας μανίαν,
ειδές σου τον Σωτήρα του Πατρός δεξιόθεν.
Αυτόν ουν εκδυσώπει αεί
υπέρ των ψυχών ημών.
sansimera.gr
http://www.ekriti.gr/afieromata/agios-stefanos-itan-o-protos-poy-martyrise-gia-hari-toy-hristoy#sthash.aRlGV6xK.dpbs

Κομοτηνή: Σύλληψη 23χρονου με 1.200 κιλά ακατάλληλα όστρακα

Συνελήφθη το πρωί των Χριστουγέννων στην Εγνατία Οδό Κομοτηνής – Ξάνθης, από αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Κομοτηνής, 23χρονος ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για παραβάσεις περί αλιευτικού και περί αγορανομικού κώδικα.

Συγκεκριμένα, οι αστυνομικοί εντόπισαν τον 23χρονο να οδηγεί ένα αυτοκίνητο φορτωμένο με ποσότητα οστρακοειδών (αχιβάδα), συνολικού βάρους 1.200 κιλών, για τα οποία δεν κατείχε τα απαιτούμενα παραστατικά, ενώ όπως προέκυψε είναι μη ασφαλή για κατανάλωση.

Κατασχέθηκαν η ποσότητα των οστρακοειδών και το Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο.

Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στην Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ροδόπης, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Κομοτηνής.

Πηγή: xanthipress.gr
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=472960&catID=3

Τροχαίο στην εθνική οδό Πατρών – Πύργου

Διερχόμενοι οδηγοί έσωσαν από τις φλόγες τον οδηγό και δύο επιβάτες ενός ΙΧ επιβατικού αυτοκινήτου, που κινείτο σήμερα το πρωί στην εθνική οδό Πατρών - Πύργου, κοντά στην Νέα Μανωλάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αυτοκίνητο, για άγνωστους ακόμα λόγους, εξετράπη της πορείας του, προσέκρουσε σε κολώνα και στη συνέχεια κατέληξε στο πρανές της εθνικής οδού. Αμέσως μετά εκδηλώθηκε φωτιά στο όχημα, όμως διερχόμενοι οδηγοί που είδαν τις φλόγες, σταμάτησαν και έσπευσαν να βοηθήσουν τον οδηγό και τους δύο επιβαίνοντες στο ΙΧ.

Τελικά, και οι τρεις βγήκαν, με τη βοήθεια των διερχόμενων οδηγών, από το φλεγόμενο ΙΧ, φέροντας, σύμφωνα με πληροφορίες, ελαφρά τραύματα.

Στη συνέχεια διακομίστηκαν στο νοσοκομείο του Πύργου, για την παροχή των πρώτων βοηθειών.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Hθη και έθιμα των Χριστουγέννων στην Ελλάδα

Στα γιορτινά τους έχουν ντυθεί όλες οι πόλεις της Ελλάδας και υποδέχονται τα Χριστούγεννα με έθιμα και παραδόσεις που έχουν τις ρίζες τους βαθιά πίσω στο χρόνο.

Χριστουγεννιάτικο στεφάνι
Στα χωριά συνηθίζουν να κρεμάνε στους τοίχους και τις εξώπορτες ολόκληρες πλεξούδες από σκόρδα που πάνω τους καρφώνουν μοσχοκάρφια, δηλαδή γαριφαλάκια για να διώξουν την κακογλωσσιά που «καρφώνει» την ευτυχία του σπιτιού τους.

Διακοσμημένο με χριστουγεννιάτικα στολίδια, το στεφάνι από έλατο στην εξώπορτα, εκτός από το καλωσόρισμα στους καλεσμένους φέρνει τύχη στο σπίτι. Βασική η ύπαρξη του σκόρδου στο δέσιμό του που προφυλάσσει από το κακό μάτι.

Το χριστόψωμο στην Κρήτη
Το ζύμωμα του χριστόψωμου στη Κρήτη είναι έργο θείο και έθιμο καθαρά χριστιανικό. Για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι το χριστόψωμο είναι ευλογημένο ψωμί αφού θα στηρίξει τη ζωή του νοικοκύρη και της οικογένειας του.

Χρησιμοποιούν καλό αλεύρι και ακριβά υλικά, όπως ροδόνερο, μέλι, σουσάμι, κανέλα και γαρίφαλα. Μαζεύονται οι γυναίκες του σπιτιού και μέχρι να γίνει το προζύμι, τραγουδούν, «ο Χριστός γεννιέται, το φως ανεβαίνει, το προζύμι για να γένει». Πλάθουν το ζυμάρι, παίρνουν τη μισή ζύμη και φτιάχνουν μια κουλούρα. Με την υπόλοιπη φτιάχνουν σταυρό με λουρίδες από τη ζύμη και στο κέντρο βάζουν ένα άσπαστο καρύδι που συμβολίζει τη γονιμότητα. Στην υπόλοιπη επιφάνεια σχεδιάζουν σχήματα με το πιρούνι για να βγάλουν το «κακό μάτι» και να «καρφώσουν» την κακογλωσσιά.

Ο νοικοκύρης του σπιτιού παίρνει το χριστόψωμο, το σταυρώνει, το κόβει και το μοιράζει σε όλους όσους παρευρίσκονται στο τραπέζι, σαν συμβολισμό της Θείας Κοινωνίας, που ο Χριστός έδωσε τον Άρτο της ζωής σε όλη την ανθρώπινη οικογένεια του.

Η κουλούρα της Ζακύνθου
Οι νοικοκυρές ζυμώνουν με τον παραδοσιακό τρόπο την κουλούρα, μέσα σε ξύλινες σκάφες και με τη χρήση αλευριού πολύ καλής ποιότητας, ψιλοκοσκινισμένου, με πολλά αρωματικά βότανα και με αρκετή δόση από καρύδια, σταφίδα, κρασί και λάδι.

Αφού το στολίσουν με πολλά περίτεχνα σχέδια από το ίδιο ζυμάρι και αφού το εμπλουτίσουν με κάποιο χρυσό ή ασημένιο νόμισμα, που το αποκαλούν «ηύρεμα», το ψήνουν σε φούρνο με ξύλα και το διατηρούν ζεστό μέχρι τη βραδινή οικογενειακή ιεροτελεστία.

Παραμονή Χριστουγέννων, το απόγευμα, η οικογένεια μαζεύεται στο εορταστικό τραπέζι το οποίο φιλοξενεί στο κέντρο του, τη μεγάλη χριστουγεννιάτικη κουλούρα, μια νταμιτζάνα κόκκινο κρασί και τα πιάτα για το βραδινό έδεσμα. Το έδεσμα δεν είναι άλλο από μια μπροκολόσουπα που φτιάχνεται μέσα σε λίγα λεπτά από τις νοικοκυρές και σερβίρεται με λεμόνι, ντόπιες ελιές και κρεμμύδι.

Δίπλα από την αναμμένη εστία του σπιτιού βρίσκεται ένα ποτήρι που περιέχει λάδι με κρασί και ένα θυμιατό κάτω από την εικόνα της Παναγίας με το θείο βρέφος.

Ο μεγαλύτερος άνδρας της οικογένειας παίρνει τον δίσκο με την κουλούρα στα χέρια του. Πάνω στον δίσκο ακουμπάνε τα χέρια τους όλα τα μέλη της οικογένειας. Ο δίσκος με την κουλούρα μεταφέρεται πάνω από τη φωτιά στο αναμμένο τζάκι. Εκεί ο αρχηγός της οικογένειας τη σταυρώνει τρεις φορές και χύνει πάνω της λαδόκρασο, ψάλλοντας το γνωστό απολυτίκιο «Η Γέννησις σου Χριστέ...».

Η νοικοκυρά θυμιατίζει όλο το σπίτι και ένας από τους νεότερους της οικογένειας παίρνει το τουφέκι του σπιτιού και πυροβολεί από το παράθυρο στον αέρα. Τα σμπάρα συμβολίζουν την χαρμόσυνη είδηση ότι στο σπίτι αυτό γεννήθηκε ήδη ο Χριστός. Η ιεροτελεστία κρατά λίγα μόλις λεπτά και μετά αρχίζουν οι ευχές. Η κουλούρα επιστρέφει στο τραπέζι κι εκεί ο αρχηγός τής οικογένειας αρχίζει να κόβει τα κομμάτια. Το πρώτο ανήκει στον Χριστό, το δεύτερο στον φτωχό, το τρίτο στο σπίτι και μετά στα μέλη της οικογένειας στα οποία διανέμεται κατά σειρά ηλικίας.

Το «τάισμα» της βρύσης στην Κεντρική Ελλάδα

Τα μεσάνυχτα της παραμονής των Χριστουγέννων γίνεται το λεγόμενο «τάισμα της βρύσης», σε χωριά της Κεντρικής Ελλάδας. Οι κοπέλες τα χαράματα πηγαίνουν στην πιο κοντινή βρύση για να κλέψουν το «άκραντο νερό», δηλαδή αμίλητο γιατί δεν βγάζουν λέξη σε όλη τη διαδρομή. Όταν πάρουν το νερό, αλείφουν τη βρύση με βούτυρο και μέλι με την ευχή, όπως τρέχει το νερό να τρέχει και η προκοπή στο σπίτι, και όπως γλυκό είναι το μέλι, έτσι γλυκιά να είναι και η ζωή τους.

Για να έχουν καλή σοδειά, όταν φθάνουν εκεί, την ταΐζουν με διάφορα προϊόντα όπως βούτυρο, ψωμί, τυρί, όσπρια ή κλαδί ελιάς. Έλεγαν μάλιστα ότι όποια κοπέλα πήγαινε πρώτη στη βρύση θα ήταν η πιο τυχερή όλο το χρόνο. Έπειτα έριχναν στη στάμνα που θα έφερναν το νερό, ένα βατόφυλλο και τρία χαλίκια, κλέβουν το νερό από τη βρύση και γυρίζουν στο σπίτι τους πάλι αμίλητες μέχρι να πιούνε όλοι από το «άκραντο νερό». Με το ίδιο νερό ραντίζουν και τις τέσσερις γωνίες του σπιτιού και σκορπίζουν και τα τρία χαλίκια στο σπίτι. Στη λαϊκή μας παράδοση ο βάτος φέρνει αισιοδοξία και καλά μαντάτα και διώχνει τα ξόρκια.

«Πάντρεμα της φωτιάς»
Στα χωριά της Έδεσσας την παραμονή των Χριστουγέννων «παντρεύουν τη φωτιά», δηλαδή παίρνουν ένα ξύλο με θηλυκό όνομα, δηλαδή κερασιάς και ένα με αρσενικό όνομα, συνήθως από αγκαθωτά δέντρα, δηλ. από βάτο. Βάζουν τα ξύλα στο τζάκι να καούν και ανάλογα με τον κρότο ή τη φλόγα τους μπορούν να προβλέψουν τα μελλούμενα είτε για τον καιρό είτε για τη σοδειά τους. Η λαϊκή μας παράδοση θέλει τα αγκαθωτά δέντρα να απομακρύνουν τα δαιμονικά όντα, όπως τους καλικάντζαρους.

Στη Θεσσαλία, όταν τα κορίτσια επιστρέφουν από την εκκλησία, ανήμερα Χριστούγεννα, βάζουν δίπλα στο τζάκι κλαδιά κέδρου που τα ξεδιαλέγουν να είναι λυγερά, ενώ τα αγόρια βάζουν από αγριοκερασιά. Τα λυγερά αυτά κλαδιά αντιπροσωπεύουν τις επιθυμίες τους για μια όμορφη ζωή. Όποιο κλωνάρι καεί πρώτο αυτό είναι καλό σημάδι γιατί αυτός ο νέος ή η νέα θα παντρευτεί πρώτα.

Τα Χριστόξυλα
Σε πολλά χωριά της Μακεδονίας από τις παραμονές των Χριστουγέννων ο νοικοκύρης του σπιτιού ψάχνει στα χωράφια και βρίσκει ένα μεγάλο χοντρό και γερό ξύλο από πεύκο ή ελιά και το πάει σπίτι του. Η νοικοκυρά φροντίζει να έχει καθαρίσει το σπίτι αλλά με ιδιαίτερη προσοχή το τζάκι, ώστε να μη μείνει ούτε ίχνος από την παλιά στάχτη. Καθαρίζουν ακόμα και την καπνοδόχο, για να μην βρίσκουν πατήματα να κατέβουν οι καλικάντζαροι, τα κακά δαιμόνια όπως λένε στα χριστουγεννιάτικα παραμύθια και μαγαρίσουν το σπίτι. Βάζει λοιπόν το Χριστόξυλο στο τζάκι την παραμονή και το ανάβει αφήνοντας το να σιγοκαίει όλο το δωδεκαήμερο από τα Χριστούγεννα μέχρι τα Φώτα. Στη λαϊκή παράδοση πίστευαν ότι η στάχτη αυτή προφύλασσε το σπίτι και τα χωράφια από κάθε κακό και καθώς καίγεται, ζεσταίνεται ο Χριστός στη φάτνη.

Στη Σκιάθο, οι πιο παλιοί λένε ότι από την 1η Δεκεμβρίου οι καλικάντζαροι ετοιμάζουν το καράβι τους για να έρθουν στο νησί. Την παραμονή των Χριστουγέννων το ρίχνουν στο γιαλό και φθάνουν ανήμερα. Από τότε μέχρι τα Φώτα κανείς δεν τολμάει να βγει νύχτα από το σπίτι του γιατί θα τον βουβάνουν. Την παραμονή των Φώτων, όμως, οι καλικάντζαροι τα μαζεύουν γρήγορα και φεύγουν τρέχοντας μην τους προφτάσει ο παπάς με τον αγιασμό και τους ζεματίσει.

Οι Μωμόγεροι του νομού Δράμας
Η λαϊκή φαντασία οργιάζει με τις σκανταλιές των καλικάντζαρων που βρίσκουν την ευκαιρία να αλωνίσουν στον επάνω κόσμο, τότε που τα νερά είναι «αβάφτιστα». Η όψη τους τρομακτική και οι σκανταλιές τους απερίγραπτες, αλλά και ο τρόμος τους άλλος τόσος για τη φωτιά. Στα χωριά Πλατανιά και Σιταγροί της Δράμας συναντάμε το έθιμο των Μωμόγερων που προέρχεται από τους Πόντιους πρόσφυγες.

Η ονομασία τους προέρχεται από το μίμος ή το μώμος και το γέρος και συνδέεται με τις μιμητικές τους κινήσεις. Φοράνε τομάρια λύκων ή τράγων ή είναι ντυμένοι με στολές ανθρώπων οπλισμένων με σπαθιά και έχουν την μορφή γέρων. Οι Μωμόγεροι προσδοκώντας τύχη για τη νέα χρονιά, γυρίζουν σε παρέες όλο το δωδεκαήμερο, ψάλλοντας τα κάλαντα ή άλλους ευχετικούς στίχους.

Όταν οι παρέες συναντηθούν κάνουν ψευτοπόλεμο μεταξύ τους ώσπου η μία ομάδα να νικήσει και η άλλη να δηλώσει υποταγή. Το ίδιο έθιμο με παραλλαγές γίνεται στην Κοζάνη και τη Καστοριά με την ονομασία Ραγκουτσάρια.

ΠΗΓΗ: tanea.gr

Εικόνες των ημερών στον Πύργο

Επίκεντρο η κεντρική πλατεία και οι πεζόδρομοι

Σε γιορτινούς ρυθμούς κινείται η πόλη του Πύργου. Οι ετεροδημότες λίγο πριν τα Χριστούγεννα βρέθηκαν και πάλι στον τόπο τους, ενώ ο καλός καιρός βοηθά στις εξόδους κάθε στιγμή της ημέρας. Έτσι από νωρίς το πρωί η αγορά γέμισε με κόσμο ενώ το επίκεντρο της κίνησης είναι η κεντρική πλατεία και οι πεζόδρομοι γύρω της, ζωντάνεψαν. Στα καφέ επικρατεί το αδιαχώρητο, ενώ τα παιδιά απολαμβάνουν το Χριστουγεννιάτικο χωριό με το λούνα πάρκ που στήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στην πλατεία.
IMG 8622
Γεμάτοι οι δρόμοι της αγοράς
IMG 8627
Γιορτινές ουρές στα ΑΤΜ
IMG 8630
IMG 8636
Γεμάτη με κόσμο η κεντρική πλατεία του Πύργου
IMG 8640
Αγορές, βόλτες, χαλάρωση την παραμονή των Χριστουγέννων
JAS 9171
Ηλιόλουστη η πλατεία του Πύργου με το δέντρο της ανακύκλωσης
JAS 9175
Μεγάλη η κίνηση στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό
JAS 9177
Ξέφρενο παιχνίδι στο τραμπολίνο
JAS 9179
Επικές μονομαχίες στο Hockey table...
JAS 9188
Χαμός στα συγκρουόμενα
JAS 9189
Το αδιαχώρητο στις καφετέριες του Πύργου
JAS 9195
Οι πρόσκοποι του Πύργου πάντα τις γιορτινές μέρες στήνουν το δικό τους γιορτινό πάγκο στον πεζόδρομο της 28ης Οκτωβρίου, προσφέροντας ζεστά ροφήματα και γλυκά.

http://www.ilialive.gr/κοινωνία/item/εικόνες-των-ημερών-στον-πύργο.html?category_id=11

Δυτική Ελλάδα: Την Τρίτη το βοήθημα των 1.000 ευρώ σε πολύτεκνες μητέρες

Την Τρίτη 29 Δεκεμβρίου θα καταβληθεί το χρηματικό βοήθημα ύψους 1.000 ευρώ σε 839 αγρότισσες πολύτεκνες μητέρες. 
Αφορά γυναίκες ασφαλισμένες στον ΟΓΑ, που δήλωσαν συμμετοχή στο Πρόγραμμα Παροχής Χρηματικών Βοηθημάτων, του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας (ΛΑΕ) του ΟΓΑ.
Το Πρόγραμμα απευθυνόταν σε αγρότισσες πολύτεκνες μητέρες ασφαλισμένες στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης, ασφαλιστικά ενήμερες ή συνταξιούχους του ΟΓΑ, που έχουν γεννήσει τουλάχιστον τέσσερα τέκνα, τα οποία είναι άγαμα, ηλικίας μέχρι 18 ετών ή μέχρι 24 ετών εφόσον σπουδάζουν στην Ελλάδα στην ανώτατη ή ανώτερη εκπαίδευση ή σε ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης (ΙΕΚ) ή είναι ανίκανα για εργασία σε ποσοστό 67% και άνω, ανεξαρτήτου ηλικίας.
Η Διοίκηση του ΟΓΑ επισημαίνει ότι και οι 839 αγρότισσες πολύτεκνες μητέρες που υπέβαλλαν αίτηση συμμετοχής στο εν λόγω πρόγραμμα, θα λάβουν από τον ΟΓΑ το χρηματικό βοήθημα των 1000 ευρώ, διότι οι αιτήσεις συμμετοχής δεν ξεπέρασαν τις 1.500.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ιστοσελίδα του ΟΓΑ (www.oga.gr) (Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΟΓΑ/ Αγροτική Εστία / Κληρωθέντες Δικαιούχοι Προγραμμάτων Αγροτικής Εστίας) ή να επικοινωνήσουν στα τηλέφωνα 213-1519233, 213-1519310 του Κλάδου Αγροτικής Εστίας του ΟΓΑ.
http://www.ilialive.gr/ανάπτυξη-οικονομία/item/δυτική-ελλάδα-την-τρίτη-το-βοήθημα-των-1-000-ευρώ-σε-πολύτεκνες-μητέρες.html

Η προσευχή του δικαίου έχει μεγάλη δύναμη!


profitis_ilias_3144


Αδελφοί, ως υπόδειγμα κακοπαθείας και υπομονής, πάρετε τους προφήτας, οι οποίοι εμίλησαν εις το όνομα του Κυρίου. Μακαρίζομεν εκείνους που έχουν υπομονήν. Έχετε ακούσει δια την υπομονήν του Ιώβ και ξέρετε πως εις το τέλος του εφέρθηκε ο Κύριος, διότι ο Κύριος είναι πολυεύσπλαγχνος και οικτίρμων. Προ πάντων, αδελφοί μου, μη ορκίζεσθε ούτε εις τον ουρανόν ούτε εις την γην, ούτε με κανένα άλλον όρκον. Το δικό σας «ναι» ας είναι ναι, και το «όχι» όχι, δια να μη πέσετε σε καταδίκην.
Υποφέρει κανείς μεταξύ σας; Ας προσεύχεται. Ευρίσκεται κανείς εις ευθυμίαν; Ας ψάλλη. Ασθενεί κανείς μεταξύ σας; Ας προσκαλέση τους πρεσβυτέρους της εκκλησίας και ας προσευχηθούν επάνω του, αφού τον αλείψουν με λάδι εις το όνομα του Κυρίου, και η προσευχή που έγινε με πίστιν, θα θεραπεύση τον ασθενή• ο Κύριος θα τον σηκώση και, αν έχη διαπράξει αμαρτίας, θα του συγχωρηθούν.
Να εξομολογήσθε τας αμαρτίας σας ο ένας προς τον άλλον και να προσεύχεσθε ο ένας δια τον άλλον, δια να θεραπευθήτε. Η προσευχή του δικαίου έχει μεγάλην δύναμιν εις τα αποτελέσματά της. Ο Ηλίας ήτο άνθρωπος με αδυναμίες, όπως και εμείς, και όταν προσευχήθηκε να μη βρέξη, δεν έβρεξε εις την γην τρία χρόνια και έξη μήνες. Και πάλιν προσευχήθηκε και ο ουρανός έστειλε βροχήν και η γη εβλάστησε τον καρπόν της.
Αδελφοί, εάν κανείς από σας πλανηθή από την αλήθειαν και κάποιος τον επαναφέρει, ας γνωρίζη ότι εκείνος που επαναφέρει αμαρτωλόν από τον δρόμον της πλάνης του, θα σώση ψυχήν από τον θάνατον και θα καλύψη πλήθος αμαρτιών.
Καθολική Eπιστολή Ιακώβου (ε 10-20)
Ο Απόστολος της Κυριακής 20 Ιουλίου
http://kivotosorthodoxias.blogspot.gr/2014/10/blog-post_14.html

Π Ο Ι Μ Α Ν Τ Ο Ρ Ι Κ Η Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ Χριστουγέννων 2015 Π Α Υ Λ Ο Σ

Π Ο Ι Μ Α Ν Τ Ο Ρ Ι Κ Η Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ
Χριστουγέννων 2015
Π Α Υ Λ Ο Σ
dramas_paulos
Ελέω Θεού Επίσκοπος και Μητροπολίτης της Θεοσώστου Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας
προς
τον ευαγή Ιερόν Κλήρον και τούς ευσεβείς και ευλογημένους χριστιανούς της μαρτυρικής Επαρχίας ταύτης, ευχήν και ευλογίαν παρά του τεχθέντος Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

«Εξαπέστειλεν ο Θεός τόν υιόν αυτού ... ίνα
την υιοθεσίαν απολάβωμεν». (Γαλ. Δ΄ 4-5).


Το μεγάλο μυστήριο της θείας ενανθρωπίσεως πού σήμερα εορτάζουμε και έλαβε αρχή στην πόλι του άρτου, τη Βηθλεέμ της Ιουδαίας, είναι ἡ εκπλήρωση της υποσχέσεως του Θεού προς το πλάσμα Του, ἡ επαναφορά δηλαδή του ανθρώπου στη θεόσδοτη τάξη.
Βλέποντας ὁ Θεός την τραγωδία του πλάσματος που δημιούργησε, έκλινε ουρανούς και κατέβηκε όπως εύστοχα περιγράφει ἡ υμνολογία της εορτής : «Ιδών ο Κτίστης ολλύμενον, τον άνθρωπον χερσίν όν εποίησε, κλίνας ουρανούς κατέρχεται, τούτον δε εκ Παρθένου, θείας Αγνής, όλον ουσιούται, αληθεία σαρκωθείς, ότι δεδόξασται». (α΄ ωδή όρθρου Χριστουγέννων). Και αυτό έγινε για να καταργήσει «τον το κράτος έχοντα του θανάτου» (Ἑβρ. β΄, 14) διότι η πτώσις είχε ως αποτέλεσμα τον πνευματικό και σωματικό θάνατο.
Ο Θεός με την σωματική Του παρουσία στην γη ήρθε για ν’ αναπλάσει, ν’ ἀνακαινίσει τόν ἄνθρωπο καί ν’ ἁγιάσει τήν κτίση πού ἐπέσυρε πάνω της τήν κατάρα ἐξ αἰτίας τοῦ ἀνθρώπου.
Ὁ ἐνανθρωπήσας Θεός, ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ἔλαβε τήν ἀνθρώπινη φύση, γιά νά μᾶς ἁγιάσει μέ τήν ἁγιότητά Του, νά μᾶς πλουτίσει μέ τήν χάρη Του, νά μᾶς λυτρώσει μέ τό αἷμα Του, νά μᾶς ζωοποιήσει μέ τόν θάνατό Του.
Ὁ Χριστός μέ τήν Γέννησή Του τροχιοδρόμησε τήν ἀνθρώπινη φύση στήν κανονική της τροχιά πού εἶναι ἡ πορεία τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τό κατ’ εἰκόνα στό καθ’ ὁμοίωση. Ἔγινε ζύμη, πού ζυμώθηκε ὅλο τό ἀνθρώπινο φύραμα. Ὀνομάσθηκε πρωτότοκος γιά νά γίνει ἡ ἀρχή τῆς υἱοθεσίας τῶν ἀνθρώπων. Ἡ ἀνθρώπινη φύση βρῆκε γιατρό πού τῆς χάρισε τήν πνευματική ὑγεία, οἱ δαίμονες καταισχύνθηκαν καί οἱ ἄνθρωποι ἀπέκτησαν τό εὐδιόρθωτο. (Γρ. Παλαμᾶς Ε.Π.Ε. 11,462).
Ὁ Κύριος ἔγινε ἄνθρωπος, χωρίς νά ζητήσει τίποτε ἀπό ἐμᾶς. Ἀποκατέστησε τό ἀρχαῖο κάλλος, παλινόρθωσε τήν ἀνθρώπινη φύση, διέλυσε τό κράτος τοῦ θανάτου. Ἀπό δεσμῶτες τοῦ βασιλείου τοῦ διαβόλου εἴμαστε ἀδελφοί Του, συγκληρονόμοι τῆς βασιλείας Του. Μέσα στό σῶμα Του, τήν Ἐκκλησία, μέ τό μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας γευόμαστε τήν ἀνιδιοτελῆ δωρεά Του. Τό τεθεωμένο Σῶμα καί Αἷμα τοῦ Κυρίου εἶναι ἡ ζωή. Τό μυστήριο αὐτό πού συντελέσθηκε γιά ὅλο τόν κόσμο ἐπαναλαμβάνεται σέ κάθε ἅγιο καί τελεῖται ἀδιάλειπτα σέ κάθε πιστό. Τρώγοντας τό Σῶμα Του καί πίνοντας τό Αἷμα Του, συμμετέχουμε στή θεότητά Του καθώς καί αὐτός ὁ Ἀπόστολος Παῦλος βεβαιώνει : «Ὅτι μέλη ἐσμέν τοῦ σώματος αὐτοῦ, ἐκ τῆς σαρκός αὐτοῦ, καί ἐκ τῶν ὀστέων αὐτοῦ». (Ἐφεσ. 5,30).
Ἔτσι γινόμαστε κατά χάριν ὅμοιοι μέ τόν φιλάνθρωπο Θεό καί Δεσπότη μας ἀνακαινισμένοι στήν ψυχή, ἄφθαρτοι καί ἀναστημένοι ἀπό νεκροί πού ἤμαστε.
Τά Χριστούγεννα εἶναι γιά τόν πιστό παρόν καί μέλλον. Εἶναι ἡ πηγή τῆς εἰρήνης μας, ἡ ἀπαρχή τῆς ἐλπίδας μας, ἡ ἀφετηρία τῆς πορείας μας στόν πατρικό οἶκο. Εἶναι ἡ μεγάλη ἡμέρα τῆς ἀποδοχῆς τῆς μεγάλης δωρεᾶς τοῦ Θεοῦ πρός τόν ἄνθρωπο : «Οὕτως ἠγάπησεν ὁ Θεός τόν κόσμον, ὥστε τόν υἱόν αὐτοῦ τόν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτόν μή ἀπόληται ἀλλ' ἔχῃ ζωήν αἰώνιον». (Ἰω. γ΄, 16).
Τήν ἀποτυχία τοῦ ἀνθρώπου γιά ἄνοδο πρός τόν Θεό, τήν ἐπιτυγχάνει ὁ Θεός κατερχόμενος πρός τόν ἄνθρωπο. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός τονίζει γιά τή Γέννηση τοῦ Χριστοῦ ὅτι : «Διό οὐκ ἄνθρωπον ἀποθεωθέντα λέγομεν, ἀλλά Θεόν ἐνανθρωπήσαντα». (PG 94, 988A).
Ἡ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ εἶναι τό ὑπεριστορικό γεγονός, πού συντελέσθηκε ἐφ’ ἅπαξ στό σπήλαιο τῆς Βηθλεέμ καί φυσικά εἶναι μοναδικό καί ἀνεπανάληπτο, ὡς ἀντικειμενική πραγματικότητα μέ σκοπό τήν θέωση τοῦ ἀνθρώπου.
Στήν ἀνθρώπινη καρδιά συντελεῖται ἡ δεύτερη Γέννηση τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ὑποκειμενική, χωρίς τήν ὁποία δέν εἶναι δυνατόν νά ἐπιτευχθεῖ ὁ σκοπός τῆς πρώτης στήν πληρότητά του. Ἄν δέν γεννηθεῖ ὁ Χριστός στήν καρδιά μας, εἶναι σάν νά μήν γεννήθηκε γιά μᾶς, παρατηρεῖ ἕνας ἐρημίτης τοῦ Ἁγίου Ὄρους. Καί στό Σπήλαιο ὁ Χριστός γεννήθηκε ὡς ἄνθρωπος, ὄντας Θεός. Στίς καρδιές ὅμως αὐτῶν πού τόν δέχονται γεννιέται ὡς θεάνθρωπος. Καί ἐνῷ στό σπήλαιο, κατά τή γέννησή Του, δέν χρειάσθηκε παρά μόνον ἄχυρα καί τήν ἐκπεμπόμενη θερμότητα τῶν ἀλόγων ζῴων, στήν ἀνθρώπινη καρδιά ζητεῖ, γιά νά συντελεσθεῖ ἡ δεύτερη γέννησή Του, καθαρότητα καί ταπείνωση «καρδίαν καθαράν καί πνεῦμα συντετριμμένον».

Ἀδελφοί μου, κατά τήν μεγάλη αὐτή ἡμέρα τῆς θείας ἐνανθρωπίσεως καί μπροστά στό μεγάλο αὐτό μυστήριο τῆς ἄκρας τοῦ Θεοῦ συγκαταβάσεως, στό μυστήριο τό «χρόνοις σεσιγημένον» πού «ὁ Θεός γίνεται ἄνθρωπος, ἵνα Θεόν τόν Ἀδάμ ἀπεργάσηται», ἄς ἱκετέψουμε τόν τεχθέντα ἐκ Παρθένου Μαρίας, Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, νά καθαρίσει τίς καρδιές μας «ἀπό πάσης κηλῖδος» καί νά γεννηθεῖ σ’ αὐτές ὡς Φῶς καί Ζωή καί ἁλλόμενον ὕδωρ εἰς Ζωήν αἰώνιον. ΑΜΗΝ.

Διάπυρος πρός τόν ἐν τῷ Θεοδέγμονι Σπηλαίῳ
τεχθέντα Κύριον εὐχέτης πάντων ὑμῶν.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ



† Ο ΔΡΑΜΑΣ ΠΑΥΛΟΣ

http://www.proinos-typos.gr/gr/index.php?option=com_content&view=article&id=13401:----------------------2015&catid=1:2011-04-04-09-19-45&Itemid=4

«ΓΙΟΡΤΗ ΑΓΟΡΑΣ» την Κυριακή 27/12 με μουσικές, χορούς και ειδικές τιμές από τον Εμπορικό Σύλλογο Δράμας

Ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας διοργανώνει σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας και τον Δήμο Δράμας, την Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015 «ΓΙΟΡΤΗ ΑΓΟΡΑΣ».

Το κέντρο πεζοδρομείται και γεμίζει μουσικές και χορευτικά σχήματα, ενώ στα καταστήματα οι καταναλωτές θα βρίσκουν ειδικές τιμές.
Καλές γιορτές!

http://www.dramania.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=24047:giorth-agoras-thn-kyriakh-27/12-me-moysikes-horoys-kai-eidikes-times-apo-ton-emporiko-syllogo-dramas&Itemid=177

Η Ονειρούπολη διαφημίζει το Σπήλαιο Αλιστράτης Σερρών πριν από το Σπήλαιο Αγγίτη της Δράμας!

 Διαφημιστικό φυλλάδιο του Δήμου Δράμας και της ΔΕΚΠΟΤΑ για την Ονειρούπολη Δράμας, προβάλλει το Σπήλαιο Αλιστράτης πριν από το Σπήλαιο πηγών ποταμού Αγγίτη "Μααράς"!!!

Χιλιομετρικά μπορεί το Σπήλαιο Αλιστράτης να βρίσκεται πιο κοντά στη Δράμα, από ότι στις Σέρρες, αλλά ακόμα και με τις σαρωτικές αλλαγές του "Καλλικράτη", παραμένει εκτός Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, ακόμη και εκτός Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. 

Το μοναδικό αξιοποιημένο και επισκέψιμο σπήλαιο στη Δράμα είναι το Σπήλαιο πηγών Αγγίτη "Μααράς" στον Δήμο Προσοτσάνης. 

Αναμφισβήτητα η Ονειρούπολη είναι το μεγαλύτερο τουριστικό προϊόν της Δράμας, έχοντας ενισχύσει το ντόπιο τουριστικό προϊόν όλης της περιοχής. Ως τέτοιο λοιπόν πρέπει να το αντιμετωπίζουμε και να το αξιοποιούμε σωστά, πρωτίστως για το Νομό μας, ειδικά σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά περίοδο. 

Είναι απόλυτα θεμιτό στην προσπάθειά μας να κάνουμε περισσότερο ελκυστικό το τουριστικό προιόν μας, να προβάλλουμε και κοντινούς εναλλακτικούς προορισμούς, όχι όμως δίνοντας προτεραιότητα σε προορισμούς εκτός νομού, ενώ υπάρχουν το ίδιο αξιόλογοι τουριστικοί προορισμοί μέσα στο νομό μας. Αναρωτιόμαστε, τι σκεφτόταν ο εμπνευστής του συγκεκριμένου φυλλαδίου! 

Για την ιστορία αναφέρουμε ότι, σήμερα Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2015, οι επισκέπτες που πραγματοποίησαν ξενάγηση στο Σπήλαιο πηγών Αγγίτη "Μααράς", ξεπέρασαν τους 330, κυρίως χάρη στην αύξηση της τουριστικής κίνησης λόγω της Ονειρούπολης. 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ



Το φυλλάδιο το βρήκαμε σήμερα Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2015, στο Σπιτάκι Νέων Τεχνολογιών της Ονειρούπολης. 

http://www.dramania.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=24063:h-oneiroypolh-diafhmizei-to-sphlaio-alistraths-serron-prin-apo-to-sphlaio-aggith-ths-dramas&Itemid=177