Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015

Υπογράφτηκε κοινό αμυντικό δόγμα Ρωσία - Αρμενίας κατά Τουρκίας

Υπογράφτηκε κοινό αμυντικό  δόγμα Ρωσία - Αρμενίας κατά Τουρκίας

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Κάποτε είχαμε το κοινό αμυντικό δόγμα Ελλάδας Κυπριακής Δημοκρατίας, που ήταν ένα καθαρά αμυντικό δόγμα για την τουρκική προκλητικότητα και επιθετικότητα. Το δόγμα αυτό κάπου στην πορεία ξεχάστηκε και σήμερα κανείς δεν μιλάει γι” αυτό προς μεγάλη ευχαρίστηση και ικανοποίηση της Άγκυρας.
Φαίνεται όμως πως τα πράγματα εξελίσσονται τώρα από την άλλη μεριά και όπως έγινε γνωστό από τους ανταποκριτές των τουρκικών ΜΜΕ από την Μόσχα, στις 23 Δεκεμβρίου υπογράφτηκε με πανηγυρικό τρόπο το κοινό αμυντικό δόγμα μεταξύ Ρωσίας και Αρμενίας που στρέφετε ανοιχτά κατά της Τουρκίας, με όλες τις επιπτώσεις από μια τέτοια εξέλιξη.


Τις υπόγραφες του κοινού αμυντικού δόγματος των δύο χωρών υπέγραψαν από ρωσικής πλευράς ο υπουργός Άμυνας της Ρωσίας, Sergey Şoygu και από πλευράς Αρμενίας ο υπουργός Άμυνας, Seyran Oganyan.
Η είδηση αυτή έχει θορυβήσει την Άγκυρα καθώς οι πληροφορείς που έρχονται συνεχώς από την ρωσική πρωτεύουσα κάνουν λόγο για συνεχόμενη μεγάλη συγκέντρωση ρωσικών δυνάμεων στα σύνορα με την Τουρκία με καθαρά επιθετικό χαρακτήρα, όπως τα επιθετικά ελικόπτερα, Mi-2ΑP και Mi-8MT, ενώ γίνεται λόγος και για τους πυραύλους S-300 που έχουν εγκατασταθεί στο αρμενικό έδαφος με μέτωπο προς την Τουρκία.
Η είδηση όμως αυτή έχει θορυβήσει και το Αζερμπαϊτζάν, το οποίο με προτροπές της Άγκυρας προσπαθεί τελευταία να δημιουργήσει ένταση με την Αρμενία στον θύλακα Ναγκόρνο Καραμπάγ. Η απάντηση της Αρμενίας είναι ότι δεν υπάρχει διάλογος με το Μπακού, αλλά πόλεμος!
Όλα αυτά συνθέτουν άλλη μια εικόνα της περικύκλωσης της Τουρκίας από την Αρκούδα, που όπως δείχνουν τα πράγματα εξελίσσεται σε θανάσιμη απειλή για την Τουρκία.
Εμείς… θα παραμένουμε απλοί θεατές της συνεχιζόμενης εθνικής μας μειοδοσίας!
http://tilegrafima.gr/world1/item/16721-ypograftike-koino-amyntiko-dogma-rosia-armenias-kata-tourkias

Χριστούγεννα

Δεσποτική εορτή της Χριστιανοσύνης, με την οποία τιμάται «η κατά σάρκα Γέννησις του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού». Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 25 Δεκεμβρίου και στις 6 Ιανουαρίου από τις Εκκλησίες που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο (Ιουλιανό). Κατά συνεκδοχή, Χριστούγεννα ονομάζεται όλο το εορταστικό δεκαπενθήμερο από την παραμονή των Χριστουγέννων (24 Δεκεμβρίου) έως την εορτή του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή (7 Ιανουαρίου). Για τις Δυτικές Εκκλησίες τα Χριστούγεννα είναι η μεγαλύτερη εορτή της Χριστιανοσύνης, ενώ για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς ο σταυρικός θάνατος και η Ανάσταση.
Ο Ιησούς Χριστός γεννήθηκε με υπερφυσικό τρόπο από την Παρθένο Μαρία σ’ ένα σπήλαιο της Βηθλεέμ, μεταξύ 7 και 4 π.Χ., σύμφωνα με διάφορους επιστημονικούς υπολογισμούς. Εκείνη την εποχή, βασιλιάς της Ιουδαίας ήταν ο Ηρώδης ο Μέγας, ηγεμόνας της Συρίας ο Κυρήνιος και αυτοκράτορας της Ρώμης ο Οκταβιανός Αύγουστος, ο οποίος είχε διατάξει απογραφή πληθυσμού των υπηκόων του. Γι’ αυτό και ο Ιωσήφ πήρε την ετοιμογέννητη Μαρία και μετέβησαν στη Βηθλεέμ από τη Ναζαρέτ, όπου διέμεναν.
Μετά τη γέννηση του Ιησού, ένας άγγελος εμφανίσθηκε στους ποιμένες της περιοχής, αγγέλλοντας το χαρμόσυνο γεγονός, ενώ πλήθος άλλων αγγέλων έψαλλαν «Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία». Ενώ συνέβαιναν αυτά, άστρο φωτεινό εξ Ανατολής οδήγησε τρεις Μάγους (Μελχιόρ, Γάσπαρ, Βαλτάσαρ) στη Βηθλεέμ, όπου μαζί με τους βοσκούς προσκύνησαν τον Θεάνθρωπο, προσφέροντάς του χρυσό, λίβανο και σμύρνα.
Η φύση του αστέρα που οδήγησε τους Μάγους απασχόλησε όχι μονάχα τη θεολογία, αλλά και την αστρονομία. Κατά καιρούς οι επιστήμονες έχουν δώσει διάφορες ερμηνείες: ότι επρόκειτο για σύνοδο πλανητών, για υπερκαινοφανή αστέρα, για κομήτη, ακόμη και για μετεωρίτη. Η σύγχρονη αστρονομία, ωστόσο, δεν θεωρεί πειστικές τις ερμηνείες αυτές. Σε τελευταία ανάλυση, εκείνο που έχει σημασία για τους Χριστιανούς δεν είναι τόσο η φύση του φαινομένου, όσο η αξία του ως «σημείου» της έλευσης του Μεσσία, που εκπληρώνει τις προφητείες των Εβραϊκών Γραφών ερχόμενος στη Γη για να λυτρώσει τους ανθρώπους από τις αμαρτίες τους. Οι αρχαιότερες και πλέον αξιόπιστες εκκλησιαστικά πηγές για τη γέννηση του Ιησού περιέχονται στα Ευαγγέλια του Ματθαίου και του Λουκά, που είναι και οι μόνοι από τους τέσσερεις Ευαγγελιστές που ασχολούνται με τα της Γεννήσεως του Χριστού.


Ο εορτασμός των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου έλαβε καθολική μορφή στα μέσα του 4ου αιώνα μ.Χ, πρώτα στη Δύση και μετά στην Ανατολή. Μέχρι τότε η Γέννηση του Ιησού εορταζόταν στις 6 Ιανουαρίου μαζί με τη Βάπτιση κατά την εορτή των Θεοφανείων. Η Αρμενική Εκκλησία δεν δέχθηκε την αλλαγή και διατήρησε την παλαιότερη παράδοση, την οποία ακολουθούν σήμερα όσες Εκκλησίες ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο (Ιουλιανό). Για πρώτη φορά τα Χριστούγεννα καθιερώθηκαν ως αργία με τον Ιουστινιάνειο Κώδικα (529/534).
Με δεδομένο ότι στα Ευαγγέλια δεν αναφέρεται η ακριβής ημερομηνία της γέννησης του Ιησού, η καθιέρωση της 25ης Δεκεμβρίου ως ημέρας εορτασμού των Χριστουγέννων θα πρέπει να

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/586#ixzz3r5dhOFCSσυνδέεται, σύμφωνα με μια θεωρία, με τον εορτασμό του χειμερινού ηλιοστασίου (Βρουμάλια) από τους ειδωλολάτρες της ρωμαϊκής επικράτειας, αλλά και των γενεθλίων του Μίθρα, του ανίκητου Ήλιου (Dies Natalis Solis Invicti), που είχε καθιερωθεί επί αυτοκράτορα Αυρηλιανού το 275μ.Χ. Νωρίτερα, οι Ρωμαίοι γιόρταζαν τα Σατουρνάλια (17-23 Δεκεμβρίου), όπου επικρατούσε κλίμα γενικής ευφορίας και ανταλλάσσονταν δώρα.
Σύμφωνα με τις απόψεις που αντλούν επιχειρήματα από την ιστορία των θρησκειών, η Εκκλησία διεκδίκησε την 25η Δεκεμβρίου ως ημέρα των Χριστουγέννων για να ασκήσει πολεμική με τα κηρύγματά της κατά των εθνικών και αιρετικών. Σύμφωνα με άλλες θεωρίες, η 25η Δεκεμβρίου ως ημέρα γέννησης του Χριστού προκύπτει από σειρά ημερολογιακών υπολογισμών, που έχουν λάβει υπόψη τους πατερικά κείμενα και παλαιοδιαθηκικές πηγές.
Πάντως, η προσπάθεια εύρεσης του ακριβούς χρόνου της Γέννησης του Χριστού ξεκίνησε αρκετά νωρίς και έχει οδηγήσει σε διαφορετικά συμπεράσματα. Κάποιοι την τοποθετούν τη νύχτα της 19ης προς την 20η Απριλίου, άλλοι τον Ιανουάριο, ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς στις 18 Νοεμβρίου, ενώ σύμφωνα με τον Κυπριανό ο Χριστός γεννήθηκε στις 28 Μαρτίου.
Κατά τους πρώιμους εκκλησιαστικούς χρόνους η προσέλευση στη Θεία Κοινωνία απαιτούσε ολιγοήμερη νηστεία. Από τον έκτο αιώνα στα μοναστήρια είχε καθιερωθεί νηστεία σαράντα ημερών, η οποία κατά τον 12ο αιώνα επεκτάθηκε σε όλους τους Χριστιανούς της Ανατολής. Έτσι, η νηστεία των Χριστουγέννων ξεκινά από την εορτή του Αγίου Φιλίππου στις 14 Νοεμβρίου.
Η εκκλησιαστική ακολουθία των Χριστουγέννων ψάλλεται στις εκκλησίες νωρίς το πρωί, κατά το ξημέρωμα. Είναι πανηγυρική και γεμάτη λαμπρούς ύμνους των μεγάλων υμνογράφων της εκκλησίας, όπως του Ιωάννου Δαμασκηνού, του Ρωμανού του Μελωδού και του Κοσμά Μαϊουμά.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/586#ixzz3r5dYeqhQ

Ιδιαίτερα τα Χριστούγεννα ήλθαν δια τους νέους μας


Η Γέννησις του Χριστού


Αγαπητοί μου Χριστιανοί,
Τα Χριστούγεννα ήλθαν ή μάλλον ξαναήλθαν, όπως δυό χιλιάδες χρόνια τώρα ερχονται. Ήλθαν, δια να προσφέρουν την αναγέννησι των ανθρώπων και την επί γης ειρήνην. Ήλθαν, δια να κάνουν τους ανθρώπους παιδιά του Θεού, μέλη του Σώματος του Χριστού, ώστε να γίνουν και μεταξύ τους αδελφοί, ανεξαρτήτως σε ποιά Φυλή ανήκουν, ποιά γλώσσα ομιλούν ή πόση γνώσι ή ποιά Κρατική θέσι κατέχουν σε τούτη την ζωή.
Ήλθαν, δια να κάνουν τους ανθρώπους νέους στην ψυχή, στην δύναμι, στις εκδηλώσεις της ζωής∙ Να τους ξανανιώσουν και να τους δώσουν την δυνατότητα να ζήσουν. Να ζήσουν χαρούμενα και αιώνια στην παρούσα αλλά και στην άλλη ζωή.
Ιδιαίτερα τα Χριστούγεννα ήλθαν δια τους νέους μας, γιατί αυτοί είναι ποιό κοντά στην κατά σάρκα γέννησί Του και γιατί <<ο παλαιός των ημερών>> Κύριος που σήμερα γεννάται εκ Παρθένου, είναι περισσότερο κοντά τους και θέλει να μείνουν πάντα νέοι με όλα τα γνωρίσματα της νιότης.
Αγαπητοί μου,
Ο Απόστολος Παύλος μας διαβεβαίωσε στον σημερινόν απόστολον: <<Ότε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, εξαπέστειλεν ο Θεός τον Υιόν αυτού, γενόμενον εκ γυναικός, γενόμενον υπό νόμον, ίνα τους υπό νόμον ( ημάς τους ανθρώπους ) εξαγοράση, ίνα την υιοθεσίαν απολαύωμεν>>.
Εύχομαι τα εφετινά Χριστούγεννα κανένας άνθρωπος να μη μείνη δούλος του κακού και της αμαρτίας, των παθών και των ελαττωμάτων του. Αλλά όλοι οι άνθρωποι της γης να αναγνωρίσουν τον Θεό πατέρα· Όλοι οι άνθρωποι να γίνουν μεταξύ τους αδελφοί, δια να επικρατήση επί Γης ειρήνη, χαρά και προκοπή.
ΑΜΗΝ.

† Ο Μητροπολίτης Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ



Ρίχνουν τους τόνους οι Τσέχοι μετά το διπλωματικό επεισόδιο Πρόσκληση επίσκεψης απευθύνει στον ομόλογό του Νίκο Κοτζιά ο υπουργός Εξωτερικών της Τσεχίας


Ρίχνουν τους τόνους οι Τσέχοι μετά το διπλωματικό επεισόδιο
Με πρόσκληση επίσκεψης του Έλληνα υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά στην Πράγα το συντομότερο και άμεση ανταπόδοση της από τον Τσέχο ομόλογό του Λούμπομιρ Ζαοράλεκ στην Αθήνα ρίχνει τους τόνους η τσεχική κυβέρνηση, μετά τη σκληρή γραμμή του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά να καλέσει τον Έλληνα πρέσβη Παναγιώτη Σαρρή για διαβουλεύσεις στην Αθήνα, ως συνέπεια των επανειλημμένων απαξιωτικών δηλώσεων εναντίον της Ελλάδας από τον Πρόεδρο της Τσεχίας Μίλος Ζέμαν.
Η τηλεφωνική επικοινωνία που ανακοίνωσε χθες το βράδυ το τσεχικό ΥΠΕΞ, σε μία προσπάθεια να κατευνάσει τα πνεύματα, του Τσέχου υπουργού Εξωτερικών και του κ. Κοτζιά πραγματοποιήθηκε σήμερα, μετά την ολοκλήρωση του υπουργικού συμβουλίου, λίγο πριν από τις 3 το μεσημέρι. Στο τηλεφώνημα αυτό ο κ. Ζαοράλεκ εξέφρασε τη λύπη του για τις δηλώσεις του προέδρου της χώρας του, τονίζοντας ότι δεν εκφράζουν την κυβέρνηση της Τσεχίας, η οποία θεωρεί ότι η Ελλάδα δεν ευθύνεται ούτε για την οικονομική ούτε για την προσφυγική και μεταναστευτική κρίση.

Ο κ. Ζαοράλεκ παρακάλεσε επίσης τον κ. Κοτζιά να επιστρέψει ο Έλληνας πρέσβης στη θέση του.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε από χθες και ο πρωθυπουργός της Τσεχίας Μπόχουσλαβ Σομπότκα με δηλώσεις του, ασκώντας κριτική προς τον πρόεδρο Ζέμαν ότι δεν μπορεί κανείς να λέει ποιος πρέπει να είναι στην Ευρωζώνη όταν η ίδια η Τσεχία δεν ανήκει σε αυτήν και τονίζοντας ότι τέτοιες κινήσεις, όπως αυτή της Ελλάδας, είναι περιττές δεδομένης της εγγύτητάς μας στην ΕΕ.

“Δεν είμαι υπέρ του να κλωτσάμε τον πλέον αδύναμο”, πρόσθεσε ο κ. Σομπότκα, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα ήταν το "αγαπημένο μαύρο πρόβατο" στην περίοδο της οικονομικής κρίσης, και τώρα είναι το "αγαπημένο μαύρο πρόβατο" στην περίοδο της μεταναστευτικής κρίσης. 

“Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα έχει κάνει τέλεια. Θέλω μόνο να σημειώσω ότι δεν ήταν η Ελλάδα η αιτία της χρηματοπιστωτικής κρίσης αλλά η απληστία των χρηματαγορών. Και δεν ήταν η Ελλάδα που προκάλεσε τον πόλεμο στη Συρία”, υπογράμμισε.

Ο Τσέχος πρωθυπουργός τόνισε, τέλος, ότι η χώρα του “θα πρέπει να αποφεύγει να δίνει συμβουλές για το ποιος πρέπει και ποιος δεν πρέπει να είναι στην Ευρωζώνη, όταν η ίδια δεν είναι”, και κατέληξε: “Όταν θα εισέλθουμε, τότε θα μπορούμε να πούμε στα υπόλοιπα μέλη ξεκάθαρα τις απόψεις μας. Στη συζήτηση με την Ελλάδα πρέπει να σαφώς να αναφέρουμε τα ελληνικά λάθη, όπως τα σχετικά με το θέμα της φύλαξης των συνόρων Σένγκεν”.
http://www.news.gr/politikh/exoterikh-politikh/article/249118/rihnoyn-toys-tonoys-oi-tsehoi-meta-to-diplomatiko.html

Πέρασε το Σύμφωνο Συμβίωσης με 194 "ναι", αλλά και ηχηρές απουσίες Απόντες μεταξύ άλλων από την ψηφοφορία Σαμαράς, Μεϊμαράκης και Γεωργιάδης

Οι ηχηρές απουσίες, κυρίως από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και οι διαφορετικές τάσεις που καταγράφηκαν στο εσωτερικό της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, χαρακτήρισαν την ψηφοφορία στη Βουλή για το Σύμφωνο Συμβίωσης, το οποίο εγκρίθηκε με τις ψήφους των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, του Ποταμιού, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, της Ένωσης Κεντρώων, αρκετών βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, καθώς και των βουλευτών των ΑΝΕΛ Έλενας Κουντουρά, Θανάση Παπαχριστόπουλου και Κώστα Ζουράρι.

Συνολικά, 194 βουλευτές ψήφισαν "ναι" στο νομοσχέδιο επί της αρχής, 55 ψήφισαν "όχι", ενώ υπήρξαν και 51 απόντες. Πολλοί βουλευτές των κομμάτων της αντιπολίτευσης ψήφισαν "ναι" επί της αρχής, αλλά καταψήφισαν επιμέρους άρθρα.

Μεταξύ των βουλευτών της ΝΔ που επέλεξαν να απέχουν από την ψηφοφορία ηταν οι Αντώνης Σαμαράς, Βαγγέλης Μεϊμαράκης, Κώστας Καραμανλής και Άδωνις Γεωργιάδης, ενώ αντίθετα "ναι" ψήφισαν μεταξύ άλλων οι Κυριάκος Μητσοτάκης, Γιάννης Πλακιωτάκης, Ντόρα Μπακογιάννη, Όλγα Κεφαλογιάννη, Γιάννης Βρούτσης, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Νικήτας Κακλαμάνης. Από την άλλη, "όχι" ψήφισαν μεταξύ άλλων οι Μάκης Βορίδης, Άννα Ασημακοπούλου, Άννα Καραμανλή, Χαράλαμπος Αθανασίου.

Απών ήταν επίσης ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνος Καμμένος, όπως και η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Φώφη Γεννηματά, καθώς και βουλευτές του ΚΚΕ. Από τον ΣΥΡΙΖΑ απουσίαζαν οι Γ. Δραγασάκης, Μ. Μπόλαρης και Γ. Θεοφύλακτος

Πεδίο αντιπαράθεσης η Βουλή

Η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής χαρακτηρίστηκε από έντονες αντιπαραθέσεις, αλλά και ορισμένες διαφοροποιήσεις βουλευτών από την γραμμή του κόμματος τους.

Η βουλευτής της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη ξεκαθάρισε ότι θα υπερψηφίσει το Σύμφωνο Συμβίωσης μετά την ρητή διαβεβαίωση του υπουργού Δικαιοσύνης ότι δεν τίθεται θέμα υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια, ενώ νωρίτερα και η βουλευτής της ΝΔ Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι θα στηρίξει το Σύμφωνο Συμβίωσης, όπως το ίδιο έκανε και ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Κώστας Ζουράρις, που είπε χαρακτηριστικά: “Πρέπει να σταματήσει αυτή η βαρβαρότητα. Έλεος πια με αυτή την βαρβαρότητα. Να ψηφίσουμε ως έχει το νομοσχέδιο και θα το διορθώσουμε”.

Από την πλευρά της, η βουλευτής της ΝΔ Όλγα Κεφαλογιάννη χαρακτήρισε απαραίτητο το Σύμφωνο Συμβίωσης, ενώ απευθυνόμενη προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, σημείωσε ότι “είναι λυπηρό να έχουν ακουστεί τόσες απαξιωτικές αναφορές από τον κυβερνητικό σας εταίρο”.

Το πολιτικό πάντως θερμόμετρο, ανέβηκε αρκετές φορές στα ύψη. Οι βαριές αναφορές των βουλευτών της Χρυσής Αυγής κατά των ομόφυλων ζευγαριών προκάλεσαν πολλές φορές τις διαμαρτυρίες βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και του Ποταμιού.

Έντονη αντιπαράθεση σημειώθηκε και μεταξύ του βουλευτή των ΑΝΕΛ Κώστα Κατσίκη, και του βουλευτή του Ποταμιού Γιώργου Αμυρά.

“Αν συνευρεθεί κάποιος με τον κ. Κατσίκη τότε θα κατηγορηθεί για κτηνοβασία”, ανέφερε ο κ. Αμυράς, σχολιάζοντας τις έντονες επικριτικές αναφορές του για τα ομόφυλα ζευγάρια.

“Εδώ μέσα υπάρχει ένας πολιτικός αλήτης που λέγεται Αμυράς. Θα προβώ σε μήνυση εναντίον του για τα όσα είπε για μένα”, αντέδρασε ο κ. Κατσίκης.

“Να σε αποκαλεί πολιτικό αλήτη ο ομοφοβικός Κατσίκης, κάτι κάνεις καλά”, αντέτεινε ο κ. Αμυράς, ενώ ο προεδρεύων του Σώματος Γιώργος Λαμπρούλης έδωσε τέλος στην αντιπαράθεση, ζητώντας να μην γραφτούν στα πρακτικά οι εκφράσεις που ακούστηκαν.

Ο εισηγητής της ΝΔ Χαράλαμπος Αθανασίου, παρά τις βελτιωτικές αλλαγές του υπουργού Δικαιοσύνης, μίλησε για τρία ζητήματα που μένουν ανοικτά και δεν ρυθμίζονται. Τον γάμο, την υιοθεσία και την ιθαγένεια, “Για εμάς τα τρία αυτά ζητήματα δεν έχουν αποσαφηνιστεί πλήρως. Είναι κόκκινη γραμμή. Τα δικαστήρια θα ερμηνεύσουν το νόμο όχι την διάθεση του υπουργού. Η ΝΔ με συναινετική διάθεση προσήλθε στην Επιτροπή. Καμία όμως από τις προϋποθέσεις που έθεσε δεν τηρήθηκε”, τόνισε.

Τη διαφωνία του με το Σύμφωνο Συμβίωσης εξέφρασε ο εισηγητής των ΑΝΕΛ Βασίλης Κόκκαλης, και υποστήριξε ότι το Σύμφωνο Συμβίωσης περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσει στα ομόφυλα ζευγάρια, παρά αυτά που θέλει να λύσει. Ξεκαθάρισε πάντως ότι θα υπερψηφίσει όλα τα υπόλοιπα άρθρα του νομοσχεδίου.

“Θέλετε να αλλάξετε ένα θεσμό χιλιάδων ετών. Τον θεσμό της οικογένειας. Ο θεσμός της οικογένειας είναι φυσικός, ευλογημένος από την εκκλησία. Εσείς ισχυρίζεστε ότι είναι φαινόμενο φυσικό η ομοφυλοφιλία. Παρά φύση είναι αυτό το φαινόμενο είτε σας αρέσει είτε όχι. Και ο ίδιος ο ποινικός κώδικας το έχει προβλέψει αυτό. Θέλετε να διαλύσετε ένα θεσμό χιλιάδων ετών, τον θεσμό της οικογένειας, χάριν δήθεν δικαιωμάτων”, υποστήριξε μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας της Χρυσής Αυγής Νίκος Μιχαλολιάκος.

Υπέρ των άρθρων για το Σύμφωνο Συμβίωσης, τάχθηκε ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, ενώ ζήτησε την απόσυρση σειράς διατάξεων και κυρίως τη διάταξη που αφορά την απαλλαγή από το αδίκημα για παρακώλυση συγκοινωνίας για λόγους ευρύτερου κοινωνικού συμφέροντος και το άρθρο 46 που δίνει το δικαίωμα στη πρόεδρο του Αρείου Πάγου να ασκήσει πειθαρχικό έλεγχο σε δικαστές.

Κατά επί της αρχής αλλά και επί των άρθρων, δήλωσε ότι είναι το κόμμα του, ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας. “Θεωρούμε ότι ο ομόφυλος σεξουαλικός προσανατολισμός ή η συμβίωση δεν γεννά ατομικά δικαιώματα που ανάγονται στο θεσμό της οικογένειας και της προστασίας των παιδιών. Και το αντρικό και το γυναικείο πρότυπο είναι απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού. Το νομοσχέδιο ανοίγει το δρόμο και για την υιοθεσία και για την απόκτηση παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια”, επεσήμανε και ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του καταψηφίζει επί της αρχής, όλες τις διατάξεις που αφορούν το Σύμφωνο Συμβίωσης.

Ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης στην ομιλία του κατηγόρησε την κυβέρνηση για ατολμία, κάνοντας λόγο για “αποσπασματικό νομοσχέδιο”. Ενώ απευθυνόμενος στους συντηρητικούς πολίτες είπε πως δεν πρέπει να φοβούνται διότι “το σύμφωνο συμβίωσης των ομοφυλοφίλων δεν απειλεί την οικογένειά τους, δεν απειλεί την πατρίδα και κανείς δεν κινδυνεύει από τον σεβασμό της πραγματικότητας. Από το αντίθετο κινδυνεύουμε. Από την υποκρισία και την καταπίεση. Ας πάψουμε λοιπόν να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Να πάψουν οι ομοφυλόφιλοι να αντιμετωπίζονται ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις άρα πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα”.

Ο κ. Θεοδωράκης σημείωσε πως η κυβέρνηση επιβεβαιώνει σε καθημερινή βάση τον κυβερνητικό της εταίρο, που είπε πως θα μάθει τον κ. Τσίπρα να γράφει με το δεξί, αφού σε ζητήματα δικαιωμάτων των πολιτών (φυλακισμένοι, ΑΜΕΑ, Ρομά) δεν τήρησε τις δεσμεύσεις της και σε υποθέσεις (όπως η καύση νεκρών, η υπόθεση Ρίχτερ) ή τηρεί σιγή ή αποδεικνύεται τόσο συντηρητική, όσο και οι προηγούμενες.

Ο επικεφαλής του Ποταμιού μίλησε, εξάλλου, για “ντροπή” ορισμένων μητροπολιτών “που συμπεριφέρονται ως κήρυκες μίσους” και υπενθύμισε τη δήλωση ενός από αυτούς που είπε: “Αγαπάτε αλλήλους εκτός αν είναι πόρνες, γκέι ή εβραίοι”. “Το κράτος και η Εκκλησία δεν έχουν καμία θέση στις κρεβατοκάμαρες του έθνους”, είπε χαρακτηριστικά.

Για νομοσχέδιο που έγινε αντικείμενο “έξαλλων αντιπαραθέσεων” από πτέρυγες της Βουλής “που δεν έχουν τίποτα να πουν” έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης, ενώ δήλωσε ότι στενοχωρήθηκε από την στάση που τήρησαν ορισμένοι ιεράρχες οι οποίοι “ζουν τον Μεσαίωνά τους”.

Τάχθηκε υπέρ του σημερινού νομοθετήματος, επισημαίνοντας ότι λύνει αστικά προβλήματα Ελλήνων πολιτών και αφού τόνισε ότι πρέπει ο σύντροφος σε ένα ομόφυλο ζευγάρι να λαμβάνει την σύνταξη ή το σπίτι του άλλου όταν εκείνος αποδημήσει, εξέφρασε την απορία “αυτό γιατί δεν μπορεί να το καταλάβει η Εκκλησία”.

Πάντως, ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων αναφερόμενος στο θέμα της υιοθεσίας παιδιών από τα ομόφυλα ζευγάρια, σημείωσε ότι η κοινωνία δεν είναι ώριμη και ως εκ τούτου δεν πρέπει να ψηφιστεί σήμερα η τεκνοθεσία.

Τσίπρας: Κλείνει ο κύκλος της ντροπής

“Με το νομοσχέδιο που θα ψηφίσει η Βουλή, κλείνει ο κύκλος της οπισθοδρόμησης και της ντροπής, έστω και καθυστερημένα που οδήγησε σε καταδίκες τη χώρα μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων”. Αυτό τόνισε από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, σε ολιγόλεπτη παρέμβαση του κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για το Σύμφωνο Συμβίωσης.

“Είναι μια σημαντική μέρα για αυτό που θα ψηφίσει η Βουλή μας με ευρεία πλειοψηφία, για τα ανθρώπινα δικαιώματα, για την υπεράσπιση της ισοτιμίας και ισονομίας, απέναντι στο νόμο για όλους τους πολίτες. Αναγνωρίζουμε το δικαίωμα αυτό, ανεξαρτήτως φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού στους ανθρώπους που επέλεξαν να πορευτούν το δικό τους δρόμο, να έχουν ίσα δικαιώματα απέναντι στη ζωή και το θάνατο, όπως όλοι οι Έλληνες πολίτες”, υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας.

Ο πρωθυπουργός μίλησε για δέσμευση της κυβέρνησης που υλοποιείται, σημειώνοντας ότι “το ευχάριστο είναι ότι σε αντιδιαστολή αυτών που κήρυτταν το φόβο και την μισαλλοδοξία, η ελληνική κοινωνία απέδειξε ότι ταυτίζεται με το κράτος δικαίου τις αρχές της ισότητας, δεν είναι τόσο φοβική, μίζερη, όπως κάποιοι την παρουσιάζουν”.

“Είναι μεγάλο κέρδος, είναι μια ιστορική παρακαταθήκη των ατομικών δικαιωμάτων. Αυτή η αρχή θέλουμε να καθοδηγεί την κυβέρνηση και να ορίζει τις επιλογές μας σε όλα τα πεδία, σε κάθε έκφραση της πολιτικής και κοινωνικής ζωής. Ξέρουμε ότι έχουμε μεγάλο δρόμο μπροστά μας. Κάνουμε όμως ένα βήμα και κάθε βήμα, αφήνει ίχνη και συντεταγμένες. Παράγει αποτελέσματα, βελτιώνει τις ζωές χιλιάδων συμπολιτών μας και μπορούμε να είμαστε περήφανοι γιατί θα τις αλλάξουμε και θα δικαιώσουμε τους αγώνες”, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: “Είναι μια πραγματική τομή που επιχειρούμε να σηματοδοτεί τη νέα εποχή, για τον σεβασμό των ατομικών δικαιωμάτων. Έχουμε όμως πολύ δρόμο να διανύσουμε”.

http://www.news.gr/politikh/esoterikh-politikh/article/249053/perase-to-symfono-symvioshs-me-194-nai-alla-kai.html

Διπλωματικό επεισόδιο Ελλάδας με Τσεχία: Ανάκληση του πρεσβευτή μας!

Σε ανάκληση του Έλληνα πρέσβη στην Τσεχία μετά τις δηλώσεις του Τσέχου προέδρου προχώρησε το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών.
Η πολύ σοβαρή αυτή διπλωματική ρελάνς από τις ελληνικές διπλωματικές Αρχές αποτελεί ουσιαστικά μία τελευταία κίνηση πριν την οριστική διακοπή των διπλωματικών σχέσεων των δύο χωρών.
Από την πλευρά του υπουργείο Εξωτερικών γίνεται λόγος για κλήση του Έλληνα διπλωμάτη για διαβουλεύσεις και πετούν το μπαλάκι για την αποκατάσταση των διπλωματικών σχέσεων των δύο χωρών στην Τσεχία, ζητώντας διόρθωση των προκλητικών δηλώσεων. Αντιδρώντας πάντως στις εμπρηστικές δηλώσεις του προέδρου της Τσεχίας, την Παρασκευή ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, Κωνσταντίνος Κούτρας αρκέστηκε να δηλώσει πως «η Τσεχία είναι κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης χάρις και στην Ελλάδα. Ουδέν περαιτέρω σχόλιο, επί του παρόντος».
Υπενθυμίζεται ότι προ δύο ημερών ο Πρόεδρος της Τσεχίας Μίλος Ζέμαν προέβη σε εμπρηστικές δηλώσεις αναφορικά με το ενδεχόμενο να μπει η χώρα του στη νομισματική ένωση, τονίζοντας πως «η Τσεχική Δημοκρατία πρέπει να υιοθετήσει το ευρώ την πρώτη ημέρα μετά την αποχώρηση της Ελλάδας».
Ο Ζέμαν, «δικαιολόγησε» αυτή του τη δήλωση καθώς όπως είπε δεν θέλει οι πολίτες της Τσεχίας να πληρώνουν τα ελληνικά χρέη.
Προχώρησε περαιτέρω δηλώνοντας απογοητευμένος από τις διαπραγματεύσεις του Ιουλίου λέγοντας ότι «αν και ήμασταν κοντά στο Grexit, τελικά απογοητεύτηκα από το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων».
Υπενθυμίζεται πάντως ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ζέμαν εξαπολύει τέτοιου είδους επίθεση εναντίον της Ελλάδας, καθώς στο παρελθόν έχει επανέλθει με ανάλογες δηλώσεις του τόσο στο Bloomberg όσο και στην εφημερίδα «Mlada fronta Dnes».
Ενδεικτικό της σοβαρότητας της κατάστασης είναι το γεγονός ότι σε αντίστοιχη κίνηση με ανάκληση των διπλωματικών της Αρχών από το Τελ Αβίβ είχε προβεί η Τουρκία μετά την επίθεση ισραηλινών κομάντος στο «Μαβί Μαρμαρά» στα τέλη Μαϊου του 2010.
http://www.news.gr/politikh/exoterikh-politikh/article/248989/diplomatiko-epeisodio-elladas-me-tsehia-anaklhsh.html

Χριστούγεννα 1942: Η πισώπλατη μαχαιριά της Τουρκίας


EXTRAS - 1942
Όποιος δεν θυμάται το παρελθόν του, είναι καταδικασμένος να το ξαναζήσει.
George Santayana, (1863-1952)

***

Χριστούγεννα 1942.
Η Ελλάδα γονατισμένη κάτω από την ναζιστική κατοχή βιώνει τον χειρότερο λιμό από την εποχή της αρχαιότητας, με χιλιάδες νεκρούς από πείνα στα περισσότερα, μεγάλα αστικά κέντρα.
Η Τουρκία από τον Ιούνιο του 1941 είχε υπογράψει «σύμφωνο φιλίας» με την ναζιστική Γερμανία και ένα χρόνο αργότερα (Ιούνιος 1942) εμπορική συμφωνία για την τροφοδοσία των ναζιστικών δυνάμεων με τα απαραίτητα για την κατασκευή όπλων μέταλλα (ιδίως χρώμιο)*
Όσοι παρακολουθούν διαχρονικά την πορεία της Τουρκίας από το κίνημα των νεότουρκων (1908) μέχρι σήμερα, θεωρούν πως όλες ανεξαιρέτως οι διαχρονικές, αποφασιστικές ενέργειες της Τουρκίας διαθέτουν κάποια ιδιαίτερα, κοινά χαρακτηριστικά: Είναι ύπουλες (πισώπλατες), μεθοδευμένες, θρασύτατες και γίνονται συνήθως εκ του ασφαλούς μέσα σε ένα ήδη διαμορφωμένο πλαίσιο το οποίο θεωρούν ότι παρέχει την «κατάλληλη ευκαιρία». Αν αποτύχουν, δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα να κάνουν «στροφή 180 μοιρών»**.
Ο Ισμέτ Ινονού είχε ήδη μυριστεί την «κατάλληλη ευκαιρία» προκειμένου να εξοντώσει όσους Έλληνες, Αρμένιους και Εβραίους είχαν καταφέρει να επιβιώσουν στην Κωνσταντινούπολη και ζούσαν ακόμα στην Τουρκία, όπως ακριβώς ένας καρχαρίας μυρίζεται το ανθρώπινο αίμα από κάποιο ναυάγιο.
Ολόκληρος ο πλανήτης ήταν απασχολημένος με τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, η Ελλάδα βρισκόταν σε πόλεμο και η Τουρκία, κρυμμένη πίσω από την επιτήδεια ουδετερότητα και το «σύμφωνο φιλίας» με την ναζιστική Γερμανία που ήταν ήδη έτοιμο από τις αρχές του 1941, είχε λυμένα τα χέρια της. Άρα, υπήρχε η «κατάλληλη ευκαιρία».
Έτσι τον Μάιο του 1941, λίγες μόλις βδομάδες μετά την Γερμανική εισβολή στην Ελλάδα η οποία είχε ξεκινήσει από τις 6 Απριλίου 1941, η Τουρκία κήρυξε γενική επιστράτευση των μη μουσουλμάνων νέων ηλικίας από 20 έως 45 ετών. Όλος ο ανθός, η αφρόκρεμα της μη μουσουλμανικής νεολαίας της Κωνσταντινούπολης οδηγήθηκε στα βάθη της Ανατολής με στόχο την φυσική της εξόντωση. Η οξύτατη διαφωνία του δίδυμου Ινονού-Σαράτσογλου με τον στρατάρχη Φεβζί Τσακμάκ ο οποίος φοβόταν τις πιθανές συνέπειες μιας νέας γενοκτονίας, δεν επέτρεψε την εν ψυχρώ εκτέλεση των επιστρατευμένων, έτσι η επιστράτευση περιορίστηκε στην εκτέλεση καταναγκαστικών έργων.
Ο Πρόεδρος Ισμέτ Ινονού όμως δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος. Κάλεσε τον πρωθυπουργό Σουκρού Σαράτσογλου και του ανέθεσε το έργο της οικονομικής ή φυσικής εξόντωσης των μη μουσουλμανικών πληθυσμών με «όπλο» ένα έκτακτο φόρο περιουσίας που θα ήταν τόσο εξωφρενικός ώστε πρώτα οι «υπόχρεοι» θα αδυνατούσαν να πληρώσουν και στην συνέχεια θα τους δινόταν η μεγαλόψυχη «ευκαιρία» να τον εξοφλήσουν με καταναγκαστική εργασία. Υπολογίζεται ότι για την εξόφληση του φόρου που επιβλήθηκε σε κάθε Έλληνα, Αρμένη ή Εβραίο αλλά δεν κατέστη δυνατό να πληρωθεί, απαιτείτο καταναγκαστική εργασία διακοσίων έως τριακοσίων ετών προκειμένου να εξοφληθεί!!
Ο Τούρκος πρωθυπουργός δεν έχασε χρόνο. Σχεδίασε προσεκτικά τα βήματα που έπρεπε να γίνουν ένα προς ένα:
Πρώτα έπρεπε να προετοιμαστεί το κατάλληλο κλίμα στο εσωτερικό της Τουρκίας. Ο τουρκικός τύπος άρχισε σταδιακά να εξαπολύει μια εκστρατεία μίσους και φανατισμού εναντίον των μη μουσουλμάνων – Ελλήνων, Αρμενίων, Εβραίων. Όλα τα δεινά της Τουρκίας φορτώνονταν στις πλάτες των μειονοτήτων και βέβαια στην οικονομική ευημερία που απολάμβαναν.
Δεύτερον, ανασύρθηκε ένας νόμος που είχαν ετοιμάσει το 1914 οι νεότουρκοι για την «ανάπτυξη της Τουρκικής οικονομίας» με πλιάτσικο των χριστιανικών περιουσιών της Τουρκίας. Ξεσκονίστηκε, καθαρογράφτηκε, συμπληρώθηκε και παρουσιάστηκε από τον υφυπουργό οικονομικών Εσαάτ Τεκελί στον πρωθυπουργό Σαράτσογλου. Ο τελευταίος ζήτησε από τον σεσημασμένο για σφαγές άμαχων Ελλήνων Fuat Agrali, την δημιουργία ενός μικρού διευθυντηρίου που θα εφάρμοζε τον νόμο. Μέλη του ορίστηκαν οι Faik Ökte, (έφορος Κωνσταντινούπολης) και Mumtaz Tarham τους οποίους ο Fuat Agrali παρουσίασε στον Τούρκο πρωθυπουργό με τα εξής λόγια: «Aυτά τα δύο παλληκάρια θα εφαρμόσουν τον νόμο μας στην Kωνσταντινούπολη και στη Σμύρνη»***
Το επόμενο βήμα ήταν η μυστική συνεδρίαση του κυβερνώντος Λαϊκού κόμματος κατά την διάρκεια της οποίας ο Τούρκος πρωθυπουργός έδωσε εγγυήσεις πως ο νέος νόμος για τον έκτακτο φόρο περιουσίας, το βαρλίκι, στην πράξη θα εφαρμοστεί μόνο στις μειονότητες. Εξήγησε ότι έπρεπε, για τα μάτια, να υπάρχει και ένας φόρος για Τούρκους αλλά θα ήταν μικρός και συμβολικός, έτσι για να τηρηθούν στοιχειωδώς τα προσχήματα. Αμέσως μετά, η Τουρκική βουλή ψήφισε σε μια συνεδρίαση τον νόμο 4305 με 17 άρθρα, στις 12 Νοεμβρίου 1942.
Ο νόμος 4305 διαχώρισε με επίσημο, ρατσιστικό τρόπο τους φορολογούμενους σε τέσσερις κατηγορίες: Μουσουλμάνους, Γκιαούρηδες (Έλληνες, Αρμένιους, Εβραίους), όσους άλλαξαν την πίστη τους και έγιναν μουσουλμάνοι (Donme) και τέλος όλους τους ξένους υπηκόους.
Καθορίστηκαν επιτροπές με έξη μέλη που όριζαν το ποσό του φόρου για κάθε φορολογούμενο ξεχωριστά (Δύο εφοριακοί, δύο μέλη τοπικής αυτοδιοίκησης που ήταν φανατισμένα μέλη του Λαϊκού κόμματος και δύο μουσουλμάνοι – μέλη του εμπορικού επιμελητηρίου της Κωνσταντινούπολης).
Στο βιβλίο «Η συμφορά του φόρου Βαρλίκι» (Varlık Vergisi Faciası) ο έφορος Κωνσταντινούπολης Faik Ökte μας περιγράφει με ποιο τρόπο οριζόταν το ποσό του φόρου, αφού πρώτα εξεταζόταν ο φάκελος του θύματος και βεβαιώνονταν το θρήσκευμα και η εθνικότητα του:
  • Πόσο θα πληρώσει αυτός;
  • 500.000 λίρες πρότεινε ένα μέλος της επιτροπής.
  • Όχι, όχι 1.000.000 λίρες αντιπρότεινε ένα άλλο.
  • Πείτε ένα ενδιάμεσο ποσό να τελειώνουμε, επενέβαινε ένας τρίτος.
Αν σε ένα χριστιανό φορολογούμενο επιβαλλόταν 5.000 λίρες φόρος για ένα μικρό κατάστημα, στον μουσουλμάνο του διπλανού ακριβώς καταστήματος επιβαλλόταν φόρος μόνο 5 λιρών.
Το ποσό του φόρου που επιβαλλόταν δεν επιδέχονταν καμιά έφεση. H προθεσμία πληρωμής ορίστηκε σε 15 ημέρες. Τυχόν καθυστέρηση πληρωμής για την μεν πρώτη εβδομάδα σήμαινε πρόστιμο 1%, για την δεύτερη 2% κ.ο.κ.ε. Μετά την παρέλευση ενός μηνός ακολουθούσε κατάσχεση της ακίνητης περιουσίας, σύλληψη και εκτόπιση σε στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας με ημερήσια «αμοιβή» 2 λιρών η οποία «συμψηφιζόταν» με την οφειλή του εκτοπισθέντος.
Οι φορολογικοί κατάλογοι δημοσιεύτηκαν από τις Τουρκικές αρχές τις παραμονές των Χριστουγέννων του 1942. Ο πανικός απλώθηκε στην έντρομη μειονότητα που γέμισε όλες τις εφημερίδες με αγγελίες πώλησης ακινήτων Ελλήνων, Αρμενίων και Εβραίων. Σύμφωνα με όσα καταγράφει στο βιβλίο του ο έφορος της Κωνσταντούπολης Faik Ökte, στο τέλος του 1942 αγοραστή έψαχναν απεγνωσμένα μέσα από εφημερίδες 8 εργοστάσια, 7 στοές σε κεντρικά σημεία, 80 πολυκατοικίες, 230 σπίτια, 97 μαγαζιά και 190 οικόπεδα!
Όπως ήταν φυσικό, οι τιμές κατρακύλησαν αμέσως με αποτέλεσμα να ξεπουλιούνται ολόκληρες περιουσίες για ένα κομμάτι ψωμί.
Όσοι δεν κατάφεραν να εξοφλήσουν τον φόρο που τους επέβαλαν οι Τουρκικές αρχές άρχισαν να βλέπουν, μετά την 7η Ιανουαρίου 1943, τα ονόματα τους στις εφημερίδες. Η περιουσία τους κατάσχονταν και οι «υπόχρεοι» οδηγούντο σε καταναγκαστικά έργα στο Άσκαλε, που θεωρείται η Σιβηρία της Ανατολής, ώστε να επισπευστεί η φυσική τους εξόντωση από τις καιρικές συνθήκες και την καταναγκαστική εργασία που ξεκινούσε από τις 5 το πρωί και τέλειωνε στις 7 το απόγευμα.
Τον Σεπτέμβριο του 1943 η εφημερίδα New York Times δημοσίευσε ένα άρθρο για την πισώπλατη μαχαιριά της Τουρκίας και η Τουρκική εθνοσυνέλευση, χωρίς καθυστέρηση, αποφάσισε την άμεση διαγραφή των φόρων που δεν είχαν εισπραχθεί ακόμα. Τρείς μήνες αργότερα (Δεκέμβριος 1943) αποφασίστηκε η διάλυση των ταγμάτων εργασίας και η επιστροφή των «οφειλετών» στα σπίτια τους. Όσοι άντεξαν τις κακουχίες και κατάφεραν να επιστρέψουν, ήσαν κυριολεκτικά αγνώριστοι. Από τους 1.229 πλούσιους μειονοτικούς που δεν μπόρεσαν να πληρώσουν τον υπερβολικό φόρο και βρέθηκαν στα τάγματα εργασίας, ένας στους τρείς δεν κατάφερε να γυρίσει πίσω. Πλήθος μαρτυριών καταγράφει συγκλονιστικές λεπτομέρειες μιας ακόμα μαύρης σελίδας στην ιστορία της σύγχρονης Τουρκίας.
Ο νόμος 4305 καταργήθηκε οριστικά στις 15 Μαρτίου 1944, όταν ο Ρωσικός στρατός έφθασε νικητής στα σύνορα της Ρουμανίας και η Τουρκία προσπάθησε να εξαφανίσει τα ίχνη του αποτρόπαιου εγκλήματος που διέπραξε.
.
EXTRAS - 1941
18 Ιουνίου 1941: Σύμφωνο φιλίας και μη επίθεσης ναζιστικής Γερμανίας – Τουρκίας
.
Σ Υ Μ Π Ε Ρ Α Σ Μ Α:  Η μελέτη και η πλήρης γνώση των ιστορικών γεγονότων που σημάδεψαν και σημαδεύουν την σύγχρονη πορεία Ελλάδος και Τουρκίας, σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί κήρυγμα μίσους προς την απέναντι όχθη του Αιγαίου. Αντίθετα, ένα χέρι φιλίας μόνιμα απλωμένο, με ειλικρίνεια και αμοιβαίο σεβασμό, δίνει ελπίδα στις επόμενες γενιές να πετύχουν κάποτε αυτό που οι παλαιότερες δεν κατάφεραν.
Η μελέτη όμως και η πλήρης ιστορική γνώση, αποτελεί εθνική υποχρέωση γιατί η λήθη του κακού είναι η άδεια για την επανάληψη του. Και η Τουρκία στις μέρες μας, με εξωπραγματικές νέο-οθωμανικές φαντασιώσεις, αποτελεί ένα μεγάλο κίνδυνο για την σταθερότητα, την ασφάλεια και την ειρήνη σε ολόκληρη την Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια.
Σε ότι πάντως μας αφορά, δεν υπάρχει πιο καταλυτικό, πιο ισχυρό όπλο των Ελλήνων εναντίον των προβληματικών μας γειτόνων, από την πλήρη γνώση της ιστορίας μας!****
.
*Μόλις η ήττα των Γερμανών κατέστη βέβαιη, η Τουρκία έσπευσε «να κηρύξει τον πόλεμο στην Γερμανία» (23 Φεβρουαρίου 1945).
**Μερικά από τα σχετικά άρθρα μας είναι:
***Από το βιβλίο Varlık Vergisi Faciası του Faik Ökte
****Ρήση του ανάπηρου δασκάλου Κυρίου Κλεόπα – από το βιβλίο του Λεωνίδα Κουμάκη «Το Θαύμα – Μια πραγματική ιστορία».

http://www.analyst.gr/2015/12/13/xristougenna-1942-i-pisoplati-maxairia-tis-tourkias/
http://www.analyst.gr/2015/12/13/xristougenna-1942-i-pisoplati-maxairia-tis-tourkias/.