Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

Η Ελλάδα βλέπει την αλβανική κυβέρνηση σαν τους τζιχαντιστές του «Ισλαμικού Κράτους»



Η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στις Δρυμάδες, γκρεμίστηκε από τους Αλβανούς προχθες το βράδυ
Μετά την απόφαση της αλβανικής Πολεοδομίας για το γκρέμισμα του Ιερού Ναού του Αγίου Αθανασίου στις Δρυμάδες, σκληρή ήταν η αντίδραση αξιωματούχων της Αθήνας, σημειώνει αλβανικό δημοσίευμα.
Με απειλητικό τόνο ο εκπρόσωπος του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, Κωνσταντίνος Κούτρας έκανε σύγκριση το συμβάν, με την καταστροφή των αρχαίων δομών στην Παλμύρα από τους τζιχαντιστές στη Συρία.
Προέβη σε μία δήλωση που έχει να εμφανισθεί πολλά χρόνια στις διμερείς σχέσεις. Ο Κούτρας εκτός από την καταδίκη της πράξης, κατηγορεί για ακαμψία τα Τίρανα, τόσο στις διμερείς σχέσεις, όσο και στη διεθνή σκηνή.
«Η καταστροφή των θρησκευτικών δομών που έγινε πρόσφατα στη Μέση Ανατολή και στη Βόρεια Αφρική από τους τζιχαντιστές, σήμερα είδαμε να γίνεται πραγματικότητα και στη γειτονική μας χώρα, την Αλβανία. Κανένα σχόλιο περαιτέρω», σημειώνει το αλβανικό δημοσίευμα αναφερόμενο στις δηλώσεις Κούτρα.
Πηγές του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, δήλωσαν ότι από στιγμή σε στιγμή αναμένεται να κληθεί στο υπουργείο Εξωτερικών, ο πρέσβης της Αλβανίας στην Αθήνα.
Λόγω του ότι ο πρέσβης Ντερβίσι βρίσκεται για διακοπές στη χώρα του , θα πάει αντί αυτού η διπλωμάτης Εντλίρα Μερκούρι. Οι πηγές ανέφεραν ότι η κυβέρνηση θα υποβάλλει διακοίνωση διαμαρτυρίας προς την αλβανική κυβέρνηση για την υπόθεση. http://tilegrafima.gr/

Ο Ε.ΡΑΜΑ ΤΟ ΕΙΧΕ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ ΣΤΟΝ ΠΑΠΑ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΑΜΕ ΗΠΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ "Δάκτυλος" Βατικανού στο γκρέμισμα της Ορθόδοξης εκκλησίας στη Χειμάρρα: Θέλουν να αναγείρουν άγαλμα καθολικού Επισκόπου

Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών για το γκρέμισμα της εκκλησίας στη Χειμάρρα καθώς η Ελλάδα υπέβαλε επίσημη νότα διαμαρτυρίας στον Αλβανό Πρέσβη στην Αθήνα, ενώ το ΥΠΕΞ πραγματοποίησε επίσημη καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο Συμβούλιο της Ευρώπης ενώ ενημερώθηκε Βερολίνο και Ουάσιγκτον, αναφέρει ο αλβανικός τύπος. Αναμένονται επίσης και οικονομικές κυρώσεις στα Τίρανα.
 
Πληροφορίες αναφέρουν πάντως πως υπάρχει και "δάχτυλος" του Βατικανού πίσω από την κατεδάφιση του Ιερού Ναού καθώς η Αλβανία θέλει να ανεγείρει ανδριάντα καθολικού επισκόπου του Νίλο Καταλάνο ο οποίος είχε προσπαθήσει να στρέψει τους ελληνορθόδοξους κατοίκους της Χειμάρρας στον καθολικισμό ή την ουνία αποκηρυσσοντας την ορθόδοξη πίστη τους!
 
Από το περιστατικό σύμφωνα με πληροφορίες έχει κινητοποιηθεί και η ελληνική ομογένεια σε όλον τον κόσμο μέσω κοινωνικών δικτύων. Η ανίερη και προσβλητική πράξη των Αλβανών δεν έχει προηγούμενο.  
 
Σε τηλεφωνική επαφή του αλβανικού καναλιού με τον Αλβανό Πρέσβη στην Αθήνα, επιβεβαιώθηκε η κλήση του στο Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών για σήμερα το μεσημέρι.
 
Το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών ενημέρωσε επίσης το  Βερολίνο και την Ουάσινγκτον σχετικά με την κατάφορη παραβίαση της θρησκευτικής ελευθερίας των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου.
 
Σε αντίδραση του εκπρόσωπου του  ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, Κωνσταντίνο Κούτρα για το επαίσχυντο περιστατικό στις Δρυμάδες , παρομοιάστηκε η κίνηση των Αλβανών με πράξη Τζιχαντιστών.
 
«Η καταστροφή του ιερού  τόπου  και του   χώρου  λατρείας  στις δρυμάδες είναι παρόμοια  με εκείνες που έγιναν πρόσφατα στη Μέση Ανατολή και την Βόρεια Αφρική από βάρβαρους τζιχαντιστές. Σήμερα είδαμε αυτό ακριβώς το πράγμα να γίνεται στη γειτονική Αλβανία. Θα ενημερώσουμε  αμέσως την διεθνή κοινότητα» ,ανέφερε χτες η ανακοίνωση του εκπροσώπου Τύπου του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών
 
Οι  Αλβανοί αξιωματούχοι τα"γυρίζουν" σήμερα μετά τις σφοδρές αντιδράσεις προσπαθώντας να βρουν διακιολογίες και δηλωνουν ότι  η κατεδάφιση του Ι.Ναού του Αγίου Αθανασίου έγινε με σκοπό την ανακάλυψη του τάφου του Νίκο Καταλάνο ενός καθολικού ιεραπόστολου του XVII αιώνα.
 
Αδριάντα του καθολικού επισκόπου και ιεραποστόλου Νίλο Καταλάνο -έζησε τον 7ο αιώνα- που προσπάθησε αποτυχημένα να στρέψει τους ελληνορθόδοξους κατοίκους της Χειμάρρας στον καθολικισμό ή την ουνία, θέλει να στήσει η κυβέρνηση Ράμα στο χώρο της κατεδαφισμένης εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου στο χωριό Δρυμμάδες.
 
Ο Καταλάνο έζησε τοn 7ο αιώνα και προσπάθησε μεθοδικά να προσηλυτίσει στον καθολικισμό ελληνορθόδοξους πληθυσμούς της Βορείου Ηπείρου, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Ως καθολικός επίσκοπος Δυρραχίου, επισκέφθηκε τις Δρυμάδες  και επιχείρησε να πείσει τους κατοίκους να αποκηρύξουν την ορθόδοξη πίστη τους.
 
Σύμφωνα με τις πηγές η αντίδραση των πιστών ήταν έντονη, με αποτέλεσμα ο καθολικός αξιωματούχος να επιστρέψει άπρακτος στην έδρα του. Ο Καταλάνο τιμάται από τους Αλβανούς, επειδή φέρεται να προώθησε τη διδασκαλία της αλβανικής γλώσσας, που για την ιστορία απέκτησε αλφάβητο μόλις το 1908. 
 
Σύμφωνα με πληροφορίες ο στενός συνεργάτης του Έντι Ράμα, βουλευτής του Σοσιαλιστικού Κόμματος, επιχειρηματίας και εκδότης  Κότσιο Κοκεδήμα –λέγεται πως είναι ελληνικής καταγωγής- θα είναι βασικός σπόνσορας σε εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο πανεπιστήμιο Αυλώνας, στη μνήμη του καθολικού ιεραποστόλου Καταλάνο. Στο πλαίσιο αυτό Ράμα και Κοκεδήμα, επιδιώκουν να στήσουν στο χώρο της κατεδαφισμένης εκκλησίας τον ανδριάντα του καθολικού επισκόπου – ιεραποστόλου, παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων των Δρυμμάδων.   
 
Σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές η κυβέρνηση Ράμα, με την ενέργεια αυτή ο Αλβανός πρωθυπουργός επιχειρεί να κερδίσει την εύνοια του Βατικανού, αλλά και τη ψήφο των καθολικών συμπατριωτών του που αγγίζουν το 17% του πληθυσμού της χώρας.
 
Σύμφωνα με δημοσιεύματα,  ο Ράμα φέρεται να είχε αποκαλύψει στον Πάπα Φραγκίσκο, κατά την επίσημη επίσκεψή του Ποντίφικα στην Αλβανία το 2014, τις προθέσεις του να τιμήσει επίσημα τον καθολικό επίσκοπο- ιεραπόστολο Καταλάνο. Να σημειωθεί πως στην περιοχή της Χειμάρρας, δεν υπάρχουν γηγενείς καθολικοί, αφού η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού είναι Έλληνες Ορθόδοξοι αν και για Τίρανα επισήμως θεωρούνται «ελληνόφωνοι Αλβανοί».
 
Με γραπτή ανακοίνωση η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας κατήγγειλε την προκλητική ενέργεια κατεδάφισης του ναού, σημειώνοντας με νόημα πως αποτελεί συνέχεια των όσων συνέβησαν το 2013 στην Πρεμετή. «Αποτελεί θλίψη και προσβολή να βλέπει κανείς στις ημέρες μας να θάβονται κάτω από τα ερείπια της καταστροφής το Ιερό Ευαγγέλιο, εικόνες κι άλλα ιερά σκεύη. Πρόκειται για σκηνές που θυμίζουν την ιεροσυλία του Ναού της Παναγίας στην Πρεμετή, όπου τα έριχναν πάνω σε φορτηγό σκουπιδιών» αναφέρει η ανακοίνωση.
 
Το καλοκαίρι του 2013  υπάλληλοι του δήμου Πρεμετής, συνοδεία ανδρών εταιρίας security, και με πρόσχημα κάποια ανείσπρακτα –όπως υποστήριξαν- χρέη,  εισέβαλλαν στον ιερό ναό της Παναγίας, απομάκρυναν τους ιερείς και τους πιστούς και στην κυριολεξία άδειασαν την εκκλησία.
 
Στην ανακοίνωση επίσης, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας αποκάλυψε τη γύμνια των επιχειρημάτων του δήμου Χειμάρρας αλλα και της κυβέρνησης Ράμα.  «Από την πρώτη στιγμή εκείνοι που σχεδίασαν την ισοπέδωση του εν λόγω ιερού χώρου ήταν αντιθετικοί, μεγαλομανείς και ασαφείς στις δηλώσεις, στις αξιώσεις και στις ενέργειές τους: Δήλωσαν πώς πρόκειται για παράνομη κατασκευή που έγινε πρόσφατα και προέκυψε ότι κτίστηκε από τους ίδιους τους πιστούς στα πρώτη χρόνια της Δημοκρατίας στον ίδιο ακριβώς χώρο όπου ήταν ο ναός που είχε ισοπεδώσει ο κομμουνισμός. Δήλωσαν ότι η εκκλησία ήταν πολιτιστικό μνημείο και αποδείχτηκε ότι αυτό δεν ήταν αλήθεια. Δήλωσαν ότι η Εκκλησία δεν ήταν ιδιοκτήτης και αποδείχτηκε με έγγραφα το αντίθετο. Δήλωσαν ότι η ταράτσα ήταν πάνω στους παλιούς ιστορικούς τοίχους και στη συνέχεια τα ισοπέδωσαν όλα» αναφέρει συγκεκριμένα. 
 
Όσο και εάν οι Αλβανοί επιχειρούν να σβήσουν την ιστορία της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου, από το κομμουνιστικό καθεστώς του Χότζα έως την δημοκρατική κυβέρνηση Ράμα- οι πέτρες και τα χαρτιά μαρτυρούν την αλήθεια.
 
Σε μαρμάρινη επιγραφή που υπήρχε εντειχισμένη στον παλαιό ναό που  κατεδάφισε το 1972 το καθεστώς Χότζα την περίοδο της αθεΐας, ήταν χαραγμένα  τα ονόματα των κτητόρων  που χρηματοδότησαν την ανέγερση το έτος 1671, «Ττετε Νικολο Λέκκας, δημο/θοδορα Νικολο, Ττετε κ(αι) των τέκνων αυτών γγηνι, κοκαλι /αχοαι (=1671)» έγραφε συγκεκριμένα η επιγραφή, που η τύχη της αγνοείται, αλλά φωτογραφία της δημοσιεύτηκε το 1998 σε έκδοση της αλβανικής Ακαδημίας, για τους ορθόδοξους ναούς της χώρας. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην έκδοση, η εκκλησία αφιερώθηκε στον Άγιο Αθανάσιο, ως τάμα των κατοίκων για την προστασία του από επιδημία χολέρας που είχε πλήξει την περιοχή.
 
Επίσης, οι προκλητικοί ισχυρισμοί Ράμα καταρρίπτονται και από επίσημα αλβανικά έγγραφα, τα οποία φυλάσσονται στο Κεντρικό Αρχείο της χώρας. Συγκεκριμένα, σε απογραφή του 1921 η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου, είναι καταχωρημένη ως περιουσιακό στοιχείο της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας και μόνο. 
 
Τι να περιμένι κανείς από έναν Αλβανό Πρωθυπουργό ο οποίος είναι  ένας από τους κύριους  εκφραστές της πολιτικής της "Μεγάλης Αλβανίας", κάτι που αποδείχθηκε περίτρανα στον αγώνα με την Σερβίας-Αλβανίας που παρουσιάστηκαν τα...«αεροπλανάκια με την αλβανική σημαία της «Μεγάλης Αλβανίας».
 
 
 
 
http://www.defencenet.gr/defence/20150827/defencenet/υπεξ/νότα-διαμρτυρίας

Πλήρωσε ο Α.Τσίπρας 600.000 ευρώ για αυτό το πρωτοσέλιδο; Δείτε το έγγραφο

Το περασμένο Σάββατο όταν είδαμε το ηρωϊκό αυτό πρωτοσέλιδο στα «συστημικά και διαπλεκόμενα ΝΕΑ του ΔΟΛ», σύμφωνα με τους χαρακτηρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ, αναρωτηθήκαμε τι ακριβώς συνέβη.
 
Πληροφορίες που ήρθαν τώρα στο φως συνδέουν την ξαφνική θερμή υποστήριξη του Ψυχάρη προς τον Τσίπρα με την πρόσφατη έγκριση χρηματοδότησης 600.000 ευρώ του Μεγάρου Μουσικής, το οποίο στο παρελθόν είχε καταγγείλει ο ΣΥΡΙΖΑ.  
 
Δείτε το έγγραφο στη Διαύγεια με το οποίο δίνουν 600.000 ο Ξυδάκης και ο Μπαλτάς στο Μέγαρο.    
 
 
Πλήρωσε ο Τσίπρας 600.000 ευρώ για αυτό το πρωτοσέλιδο;
Πλήρωσε ο Τσίπρας 600.000 ευρώ για αυτό το πρωτοσέλιδο;
 
 
Τμήμα ειδήσεων pronews.gr

Γιατί ο Γιώργος Φούντας αποκάλεσε τον τέως βασιλιά, «Κώτσο» και τα παιδιά του, «κουτσούβελα»;...

 Fountas_piretos-stin-asfaltoTEOS


Καλοκαίρι 1967. Ήταν στα γυρίσματα της ταινίας «Πυρετός στην άσφαλτο». Ο Γιώργος Φούντας υποδυόταν έναν αρχιφύλακα της Αμέσου Δράσεως, που κάνοντας τη νυχτερινή βάρδιά του με το περιπολικό, ειδοποιείται πως πρέπει να βρει άμεσα ένα μπουκάλι αίμα σπάνιου τύπου, που το χρειάζεται η γυναίκα του για να φέρει στον κόσμο το πρώτο παιδί τους. Ο αστυνομικός τρέχει με το περιπολικό από νοσοκομείο σε νοσοκομείο και στο τέλος κατορθώνει, μετά από πολλές περιπέτειες, να βρει την φιάλη, αλλά διαπιστώνει πως είναι πολύ αργά. Ήταν περασμένα μεσάνυχτα σε κάποια γέφυρα της Αθήνας. Είχαν γυριστεί τρία πλάνα και προετοιμαζόταν το τέταρτο. Ο σκηνοθέτης Ντίνος Δημόπουλος και ο Γιώργος Φούντας, ντυμένος αρχιφύλακας, καθόντουσαν στην άκρη της γέφυρας περιμένοντας. Για μια στιγμή ακούστηκαν κορναρίσματα και δύο πολυτελή αυτοκίνητα σταμάτησαν μπροστά τους. Ήταν τα αυτοκίνητα του βασιλιά Κωνσταντίνου και της συνοδείας του. Από το πρώτο κατέβηκε ο υπασπιστής του βασιλέως, ο Αρναούτης, που αιφνιδιασμένος από τη φωταγωγία του δρόμου, ζήτησε να πληροφορηθεί τι συμβαίνει. Τον πρόλαβε όμως ο βασιλιάς, πού είχε κιόλας πηδήσει από το αυτοκίνητό του και κοίταγε δεξιά κι αριστερά με περιέργεια. Ο Φούντας, μόλις τον βλέπει, πετάγεται όρθιος, τον πλησιάζει θαρρετά, απλώνει το χέρι και του λέει: – Γεια σου Κώτσο! Τι κάνει η κυρά; Τι κάνουν τα κουτσούβελα; Ο Κωνσταντίνος και ο υπασπιστής έμειναν κατάπληκτοι, γιατί έντρομοι είχαν μπροστά τους έναν υπαξιωματικό της Αστυνομίας να τους πλησιάζει χωρίς σεβασμό, χωρίς ιεραρχία και να αποκαλεί τον βασιλιά Κώτσο, την βασίλισσα κυρά και τα πριγκιπόπουλα κουτσούβελα!!! Προφανώς, συμπέραναν πως δεν επρόκειτο για γύρισμα ταινίας, αλλά πως είχαν βρεθεί αντιμέτωποι με κάποιον τρομοκράτη, που είχε μεταμφιεσθεί σε αστυνομικό, η με τρελό. Έφυγαν το γρηγορότερο, με τα λάστιχα των αυτοκινήτων τους να στριγγλίζουν μέσα στην καλοκαιρινή νύχτα. – Aλήθεια βρε Γιώργο, δεν μου είπες. Είσαστε γνωστοί με τον βασιλιά; – Όχι. Πρώτη φορά τον είδα από κοντά. – Και πως τον είπες Κώτσο; – Πώς να τον πω? Εμείς στο χωριό τους Κωνσταντίνους, Κώτσους τους φωνάζουμε! Λίγους μήνες μετά, ο αξέχαστος Γιώργος Φούντας πήρε το βραβείο του πρώτου ρόλου, στο 7ο Κινηματογραφικό φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για τον συγκεκριμένο ρόλο. ΜΑΡΩ ΜΠΟΥΡΔΑΚΟΥ... 

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/giati-o-fountas-apokalese-ton-teos-vasilia-kotso-ke-ta-pedia-tou-koutsouvela/

Το Δημόσιο βάζει «χέρι» στις καταθέσεις μετά τις εκλογές

Εφορία και Ταμεία ελέγχουν τραπεζικές κινήσεις σε βάθος 10ετίας.
Στο στόχαστρο θα βρεθούν αμέσως μετά τις εκλογές οι οφειλέτες του Δημοσίου, τόσο της Εφορίας όσο και των Ασφαλιστικών Ταμείων, που αποκτούν πλέον τη δυνατότητα για αυθημερόν δέσμευση των καταθέσεων και κατασχέσεις-εξπρές, μέσα σε μόλις μια εβδομάδα!
Το μέτρο, ενταγμένο στο πλέγμα των φοροεισπρακτικών παρεμβάσεων του τρίτου μνημονίου, θα τεθεί σε εφαρμογή από τον επόμενο κιόλας μήνα και σε πρώτη φάση στο στόχαστρο μπαίνουν όσοι έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία πάνω από 70.000 ευρώ. Με δεδομένο ότι τα capital controls θα παραμένουν σε ισχύ τουλάχιστον έως το τέλος του έτους, όσοι χρωστούν στην εφορία πάνω από 70.000 ευρώ και έχουν καταθέσεις στις τράπεζες, το μόνο που μπορούν να κάνουν για να γλιτώσουν την κατάσχεση είναι να εντάξουν τις οφειλές τους στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων.
Το σχέδιο
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατ’ επιταγή των εφαρμοστικών νόμων του 3ου μνημονίου, τόσο αυτών που ψηφίστηκαν όσο και αυτών που θα πρέπει να κατατεθούν το φθινόπωρο, θα ενεργοποιηθεί σειρά μέτρων με στόχο την αύξηση των εισπράξεων από τη «δεξαμενή» των ληξιπρόθεσμων στην οποία λιμνάζουν περισσότερα από 80 δισεκατομμύρια ευρώ, αν προστεθούν οι οφειλές προς την Εφορία αλλά και τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Το έργο των φορολογικών αρχών από τη στιγμή που θα αποφασίσουν να προχωρήσουν στην εφαρμογή των νέων νόμων θα είναι σαφώς ευκολότερο σε σχέση με το παρελθόν. Πρώτον, διότι τους παρέχεται η δυνατότητα να δεσμεύουν ποσά απευθείας από τους τραπεζικούς λογαριασμούς με διαδικασίες εξπρές και δεύτερον, διότι οι οφειλέτες δεν έχουν πολλά περιθώρια αντιδράσεων λόγω της επιβολής των capital controls.
Τα βήματα
Το νέο σχέδιο κατασχέσεων εξπρές περιγράφεται με λεπτομέρεια στο νέο Μνημόνιο και εκτυλίσσεται σε τρία βήματα:
1. Η ΓΓΔΕ θα στέλνει ηλεκτρονικά στις τράπεζες τα στοιχεία των οφειλετών του Δημοσίου, με συνολική ληξιπρόθεσμη οφειλή πάνω από 70.000 ευρώ.
2. Οι τράπεζες, υποχρεούνται να προβαίνουν αυθημερόν στις ενέργειες που απαιτούνται για τη δέσμευση των χρημάτων, που βρίσκονται ή κατατίθενται στους λογαριασμούς των οφειλετών, μέχρι του ύψους της συνολικής οφειλής.
3. Μετά τη δέσμευση και εντός δύο ημερών, ενημερώνεται για το ύψος του δεσμευθέντος ποσού η Φορολογική Διοίκηση, η οποία οφείλει να επιβάλει κατάσχεση, το αργότερο σε πέντε εργάσιμες ημέρες από την ηλεκτρονική παραλαβή της ενημερωτικής απάντησης, άλλως το πιστωτικό ίδρυμα προβαίνει οίκοθεν στην άμεση άρση της επιβληθείσης δέσμευσης.
Πρακτικά λοιπόν, από την ώρα που οι τράπεζες θα λάβουν την ηλεκτρονική ειδοποίηση από τη ΓΓΔΕ, την ίδια μέρα πρέπει να δεσμεύσουν το λογαριασμό του πελάτη τους, μέσα σε δύο ημέρες να ενημερώσουν τη ΓΓΔΕ, η οποία με τη σειρά της μέσα σε πέντε ημέρες πρέπει να ολοκληρώσει την κατάσχεση. Συνολικός χρόνος, μία εβδομάδα!
Τα όρια κατασχέσεων
Να σημειώσουμε πως μετά την ψήφιση του Μνημονίου άλλωστε έρχονται αλλαγές και στο ακατάσχετο όριο. Το κατώτατο όριο του ακατάσχετου μισθών, συντάξεων, και ασφαλιστικών βοηθημάτων που καταβάλλονται περιοδικώς, το οποίο προκύπτει μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικών εισφορών, μειώνεται από 1.500 ευρώ σε 1.000 ευρώ. Με βάση τις νέες διατάξεις επιτρέπεται η κατάσχεση των ανωτέρω απαιτήσεων, εφόσον αυτές υπερβαίνουν το ποσό των 1.000 ευρώ, σε ποσοστό το οποίο αυξάνεται κλιμακωτά και συγκεκριμένα στο ½ επί του υπερβάλλοντος των 1.000 ευρώ και μέχρι του ποσού των 1.500 ευρώ για τις ασθενέστερα οικονομικές τάξεις και στο 100% του ποσού που υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ για τα μεγαλύτερα εισοδηματικά κλιμάκια.
Οι αλλαγές αυτές όμως έχουν και αναδρομική ισχύ. Στις διατάξεις του νομοσχεδίου ορίζεται ότι εφαρμόζονται και επί των ενεργών κατασχέσεων, δηλαδή και επί των κατασχέσεων που έχουν επιβληθεί επί των συγκεκριμένων απαιτήσεων βάσει των προγενέστερων διατάξεων για ποσά δηλαδή άνω των 1.500 ευρώ. Στο εξής και στις περιπτώσεις αυτές για τις απαιτήσεις που γεννώνται μετά την ισχύ των νέων διατάξεων τα αποδοτέα ποσά θα υπολογίζονται βάσει των διατάξεων αυτών. Όσον αφορά στις καταθέσεις, επίσης μειώνεται στα 1.250 ευρώ το κατώτατο όριο ακατάσχετου των καταθέσεων φυσικών προσώπων σε πιστωτικά ιδρύματα, σε ατομικό ή κοινό λογαριασμό, το οποίο ρητά ορίζεται ότι υπολογίζεται ανά μήνα, ενώ αποκλείεται σωρευτικός υπολογισμός αυτού σε χρονικά διαστήματα μεγαλύτερα του μήνα.
Μαύρες λίστες και αδήλωτες καταθέσεις
Στο μεταξύ όσοι χρωστούν φόρους και ασφαλιστικές εισφορές για περισσότερους από τρεις μήνες, θα πρέπει να προετοιμαστούν για δημόσια διαπόμπευση από τον Οκτώβριο του 2015. Προβλέπεται η δημοσιοποίηση καταλόγου των οφειλετών για χρέη από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές που εκκρεμούν για περισσότερους από τρεις μήνες.
Εξάλλου έως το Νοέμβριο θα προωθηθεί το νομοσχέδιο για την εθελοντική αποκάλυψη «χωρίς αμνηστευτική διάταξη» των αδήλωτων καταθέσεων, η καθιέρωση περιουσιολογίου ενώ τον Σεπτέμβριο, προβλέπεται η επέκταση του Μητρώου Τήρησης Τραπεζικών Λογαριασμών, ώστε οι ελεγκτές να έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν άμεσα όλες τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών των ελεγχόμενων σε βάθος δεκαετίας.
 http://www.financialbox.gr/eidiseis/trapezes/11499-το-δημόσιο-βάζει-«χέρι»-στις-καταθέσεις-μετά-τις-εκλογές.html

Πώς να χωρέσει η μνήμη, τόση φρίκη, τόσο τρόμο;

Πώς να χωρέσει η μνήμη, τόση φρίκη, τόσο τρόμο;

Της Όλγας Νικολαΐδου
«Αχ, γκρέμισε ο κόσμος μας! Γκρέμισε η Σμύρνη μας! Γκρέμισε η ζωή μας! Η καρδιά, τρομαγμένο πουλί, δεν ξέρει που να κρυφτεί. Ο τρόμος, ένας ανελέητος καταλύτης άδραξε στα νύχια του κείνο το πλήθος και το αλάλιασε. Ο τρόμος ξεπερνάει το θάνατο. Δε φοβάσαι το θάνατο, φοβάσαι τον τρόμο. Ο τρόμος έχει τώρα το πρόσταγμα. Τσαλαπατά την ανθρωπιά. Αρχίζει από το ρούχο και φτάνει ίσαμε την καρδιά».
Το παραπάνω απόσπασμα είναι από το βιβλίο «Ματωμένα Χώματα» της Διδώς Σωτηρίου και φυσικά αναφέρεται στην Μικρασιατική Καταστροφή.
Ήταν σαν σήμερα (27/8) του 1922, όταν ο Μητροπολίτης Σμύρνης Χρυσόστομος, βρήκε τρομακτικό θάνατο. Διαβάζοντας κανείς ακόμα και από… απόσταση 93 ολόκληρων χρόνων τις μαρτυρίες για τις τραγικές συνθήκες θανάτωσής του τρομάζει.
Εδώ θα αρκεστούμε στα όσα εξιστόρησε, ένα μήνα μετά το συμβάν, στη γαλλική Βουλή ο βουλευτής Παρισίων, αββάς Εδουάρδος Σουλιέ:
«Το απόγευμα της 27ης Αυγούστου το γαλλικό προξενείο ειδοποιήθηκε πως ο Έλλην Μητροπολίτης Χρυσόστομος διέτρεχε κίνδυνο και ότι θα έπρεπε να σταλεί άγημα από Γάλλους ναύτες για να τον προστατεύσει. Πράγματι ο Γάλλος Πρόξενος Γκραγιέ, έστειλε αμέσως άγημα, ο δε επικεφαλής του αγήματος αξιωματικός πρότεινε στο Χρυσόστομο να τον οδηγήσει στο γαλλικό προξενείο. Ο Χρυσόστομος δεν ανήκει στην εκκλησία της Γαλλίας, αλλ’ αυτό δεν μ’ εμποδίζει να εκφράσω το βαθύτατο σεβασμό μου στη μνήμη του.

Με ωραιότητα ψυχής αρνήθηκε να δεχθεί το προσφερόμενο καταφύγιο, λέγοντας ότι καθήκον του είναι να μείνει μαζί με το ποίμνιο του. Όταν το Γαλλικό άγημα αναχώρησε, κατέφθασε με άμαξα Τούρκος αξιωματικός, συνοδευόμενος από στρατιώτες και διέταξε τον Χρυσόστομο να τον ακολουθήσει. Οδήγησαν τότε τον Ιεράρχη στα άκρα των ευρωπαϊκών συνοικιών μπρος σ’ ένα κουρείο. Εκεί του φόρεσαν άσπρη μπλούζα, ίσως για να διακρίνεται καλύτερα, κι’ εκεί έλαβε χώρα φρικτό κακούργημα, από κείνα πού είναι γεμάτη η ιστορία των μαρτύρων. Του ξερίζωσαν τα γένια, τον μαχαίρωσαν, του έκοψαν τη μύτη και τ’ αυτιά. Πλάι στους άντρες Τούρκους έπαιρναν μέρος στα βασανιστήρια και γυναίκες Τουρκάλες. Οι παρόντες ναύτες μας πάνοπλοι, αγανακτισμένοι, έξαλλοι. Υποχρεωμένος όμως από τις διαταγές, πού είχε λάβει ο επικεφαλής τους αξιωματικός, τους απειλεί με περίστροφο στο χέρι ότι θα τους πυροβόληση αν θελήσουν να επέμβουν. Μετέφεραν υστέρα οι Τούρκοι τον Ιεράρχη στις τουρκικές συνοικίες, όπου τον διαμέλισαν και τον αφήκαν βορά στους σκύλους…».
Ο Χρυσόστομος είχε μετατεθεί στην Σμύρνη το 1910. Λάτρης του αθλητισμού, ήταν ο άνθρωπος που εξασφάλισε για τον ιστορικό Πανιώνιο -λίγο μετά την ανάληψη των επισκοπικών καθηκόντων του- χώρο όπου δημιουργήθηκε ένα θαυμάσιο στάδιο. Γι΄ αυτόν τον χώρο αγγλική εταιρεία σιδηροδρόμων έδινε 100.000 χρυσές λίρες, αλλά εκείνος αρνήθηκε την προσφορά.
Προτού αναλάβει τα καθήκοντά του στην ιωνική γη, είχε εκλεγεί, το 1902, παμψηφεί, Μητροπολίτης Δράμας. Μάλιστα ην ημέρα της εκλογής του, απευθυνόμενος στον Πατριάρχη, είχε πει τα εξής :
«Εν όλη τή καρδία και εν όλη τη διανοία θα υπηρετήσω την Εκκλησίαν και το Γένος, και η μίτρα, την οποίαν αι άγιαι χείρες σου εναπέθεσαν επί της κεφαλής μου, εάν πέπρωται να απολέση ποτέ την λαμπηδόνα των λίθων της, θα μεταβληθή εις ακάνθινον στέφανον μάρτυρος ιεράρχου».
Λόγια προφητικά, ή πιο σωστά, λόγια συνεπή. Άλλωστε ο άνθρωπος γίνεται προφήτης του μέλλοντός του, όταν αποφασίζει να το υπερασπιστεί με τις πράξεις του.
Κανείς δεν κατόρθωσε να πληροφορηθεί τι απέγινε –ό,τι απέμεινε- από το κατακρεουργημένο σώμα του Χρυσοστόμου. Φημολογείται, ωστόσο ότι κατέστη δυνατό να ενταφιαστεί στο γήπεδο του Απόλλωνα, ενώ σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, θάφτηκε δίπλα σε ένα ποτάμι.
Για το πόσοι άλλοι θάφτηκαν σε εκείνα τα «ματωμένα χώματα», υπάρχουν ασφαλώς κάποια στοιχεία. Η αρχή της τραγωδίας, ήταν η απόβαση στη Σμύρνη.
Επειδή ωστόσο οι τραγωδίες, ούτε «χωράνε», ούτε «καλύπτονται» από τους αριθμούς, δεν θα αναφέρω αριθμό νεκρών, τραυματιών και προσφύγων. Μόνο θα παραθέσω τα στοιχεία που έδωσε ο Ελευθέριος Βενιζέλος με υπόμνημά του στην Σύνοδο Ειρήνης του Παρισιού, το 1919. Σύμφωνα λοιπόν με το υπόμνημα του τότε Πρωθυπουργού της Ελλάδας, στην Μικρά Ασία ζούσαν 1.694.00 Έλληνες. Στην Θράκη και στην περιοχή της Κωνσταντινούπολης 731.000, στην Τραπεζούντα 350.000 και στα Άδανα 70.000. Σύνολο 2.845.000 ‘Έλληνες που αποτελούσαν το 20% του πληθυσμού. Μάλιστα αυτό το 20%, κυριαρχούσε οικονομικά και είχε καταφέρει να διατηρήσει την πολιτιστική κληρονομιά, παρότι αποτελούσε μειονότητα σε εχθρικό περιβάλλον.
Σε εχθρικό περιβάλλον; Για να είμαι ειλικρινής, από τις διηγήσεις του παππού και της γιαγιάς μου –προσφύγων και ορκισμένων Βενιζελικών-, δεν θυμάμαι να αποκόμισα ποτέ την αίσθηση ότι πριν από την Καταστροφή, εισέπραξαν μίσος και έχθρα από τους Τούρκους. Το γνωστό τραγούδι, σε μουσική Απόστολου Καλδάρα και στίχους Πυθαγόρα «Μες στου Βοσπόρου τα στενά», το αγάπησα νωρίς, γιατί «έδενε» απόλυτα, με τις αναμνήσεις των γονιών του πατέρα μου: «Τούρκος εγώ κι εσύ Ρωμιός, κι εγώ λαός κι εσύ λαός. Εσύ Χριστό κι εγώ Αλλάχ, όμως κι οι δυο μας αχ και βαχ».
Βάσανα, χαρές της καθημερινότητας, συνταγές και φαγητά μοιράζονταν με τους Τούρκους γείτονές τους. Και λέξεις… «Κι εκείνοι ‘ξέραν από την δική μας γλώσσα κι εμείς από την δική τους», συνήθιζε να λέει ο παππούς μου…
Κι όμως αυτή η αρμονική συμβίωση κατέληξε σε σκηνές τρόμου. Σε σκηνές όπου μικρά παιδιά, παρακαλούσαν για έναν λιγότερο τρομακτικό θάνατο : «Μαμά, μην καούμε, να πνιγούμε», έλεγαν βλέποντας από την μια την πόλη ολόκληρη στο εσωτερικό της να καίγεται και από την άλλη ανθρώπους να προσπαθούν μάταια να πιαστούν από τις κουπαστές των συμμαχικών καραβιών : «Η Σμύρνη μάνα χάνεται, τα όνειρά μας πάνε, στα πλοία όποιος πιάνεται κι οι φίλοι τον χτυπάνε».
Είναι βέβαιο ότι ένα μεγάλο μέρος αυτής της τραγωδίας, γράφτηκε στη θάλασσα. Και στα πλοία που επισφράγισαν την φρίκη και τον τρόμο σε αυτό το σκηνικό, γιατί από μέσα διαφυγής, μετατράπηκαν σε υδάτινες νεκροφόρες.
Δύο χρόνια μετά, το 1924 δηλαδή, το βρετανικό πλοίο-φορτηγό με το όνομα «Ζαν Μ.» φορτώνεται με 400 τόνους ανθρώπινα λείψανα, από τα Μουδανιά, την θάλασσα του Μαρμαρά, για να μεταφερθούν σε γαλλικές βιομηχανίες της Μασσαλίας. Τα ανθρώπινα οστά πουλήθηκαν για να γίνουν ζωοτροφές, λίπασμα και… «ποιοτικά οδοντριατρικά υλικά» δηλαδή σφραγίσματα!..
Όπως αποκαλύφθηκε, τον Δεκέμβριο του 1924, η εθνικιστική κυβέρνηση του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ πούλησε 400 τόνους οστά σε Γάλλους επιχειρηματίες για «βιομηχανική χρήση». Επρόκειτο για τα οστά 50.000 ανθρώπων που είχαν… «περισσέψει» Ελληνοποντίων και Αρμενίων που είχαν μείνει άταφα κατά την Μικρασιατική Καταστροφή.
Το θέμα φαίνεται ότι έγινε γνωστό και προκάλεσε έκπληξη σε κάποιους κύκλους. Η εφημερίδα «New York Times» τον Δεκέμβριο του 1924 έχει σχετικό άρθρο με τίτλο: «Μια απίθανη ιστορία με ένα φορτίο από ανθρώπινα οστά». Για το ίδιο θέμα η γαλλική εφημερίδα «Midi» έχει τίτλο: «Πένθιμο φορτίο».
Πένθιμο φορτίο!
Αβάσταχτο φορτίο που η συλλογική μνήμη πάντα θα κουβαλά.

http://idreamteam.gr/cms/24804/pos-na-choresi-i-mnimi-tosi-friki-toso-tromo/