Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

51χρονος κατέρρευσε την ώρα που μάζευε ελιές

Στο λιοστάσι του την ώρα που μάζευε τις ελιές άφησε την τελευταία του πνοή πατέρας ενός ανήλικου παιδιού 50 ετών περίπου χθες το μεσημέρι στο Επιτάλιο
Πρόκειται για τον Χρήστο Σπυράκη που έχει παντρευτεί και μένει στα Μακρίσσια έχοντας αποκτήσει ένα παιδί που πάει στο Δημοτικό.
Ο 50χρονος άνδρας χθες το πρωί έφυγε από το πατρικό του σπίτι και πήγε στο λιοστάσι του προκειμένου να μαζέψει τις ελιές του όπως συνήθιζε.
Ενώ πλησίαζε το μεσημέρι ξαφνικά αισθάνθηκε αδιαθεσία και έπεσε στο έδαφος. Αμέσως κάτοικοι του χωριού που ήταν εκεί δίπλα έτρεξαν να το βοηθήσουν ενώ του έκαναν και μαλάξεις.
Ταυτόχρονα ειδοποίησαν το 166  και μέσα σε λίγη ώρα είχε φθάσει ασθενοφόρο όπου το πλήρωμα του προσπάθησε να τον κρατήσει στην ζωή.
Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Πύργου όπου εκεί διαπιστώθηκε ο θάνατός του αφού σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η καρδιά του δεν άντεξε και σταμάτησε ξαφνικά. Τα ακριβή αίτια του θανάτου του θα διαπιστωθούν από την νεκροψία νεκροτομή  που θα διενεργηθεί στην έδρα της ιατριδικαστικης υπηρεσίας της Περιφέρειας στην Πάτρα.
Θρήνος
Η είδηση του θανάτου του 50χρονου σκόρπισε την θλίψη τόσο στην κοινωνία του Επιταλίου όσο και των Μακρισίων αφού ο Χρήστος ήταν αγαπητός.
Παναγιώτης Παυλόπουλος

http://www.patrisnews.com/nea-enimerosi/ileia/51hronos-katerreyse-tin-ora-poy-mazeye-elies

Το δημοκρατικό πείραμα των Κούρδων της Συρίας


Η ισότητα των γυναικών σε κάθε πτυχή της ζωής αποτελεί βασική αρχή και ακρογωνιαίο λίθο των δομών αυτοδιαχείρισης μεταξύ των Κούρδων της Συρίας



Τα ΜΜΕ πρωτοασχολήθηκαν με τους Κούρδους της Συρίας όταν έγιναν ασπίδα κατά της επέλασης των εξτρεμιστών του Ισλαμικού Κράτους, αλλά αποφεύγουν να αναφερθούν στις δημοκρατικές διεργασίες που εδραιώνονται στα εδάφη που ελέγχουν, καθιερώνοντας ένα μοναδικό μοντέλο διακυβέρνησης στη Μέση Ανατολή και όχι μόνο.
Οταν υπό το βάρος του εμφυλίου, το 2012, οι δυνάμεις του Αλ Ασαντ εγκατέλειψαν τις περιοχές των Κούρδων για να επικεντρωθούν σε πιο καυτά μέτωπα της εξέγερσης, στη Ροζάβα (Δυτικό Κουρδιστάν) άρχισε να αναπτύσσεται ένα μοναδικόπείραμα άμεσης δημοκρατίας. Οι Κούρδοι ανέλαβαν τον έλεγχο των εδαφών τους και με τη στήριξη του PYD (Kόμμα Δημοκρατικής Ενωσης), πλειοψηφικού ανάμεσα στον πληθυσμό, ανακήρυξαν μια δημοκρατική, πολυεθνική, πολυθρησκευτική αυτονομία, ιδρύοντας τρία αυτοδιοικούμενα καντόνια: Κομπάνι, Αφρίν και Τζαζίρα.
Λαϊκές συνελεύσεις αναδύονται στις κοινότητες ως κυρίαρχα σώματα λήψης αποφάσεων, συμβούλια εκλέγονται με αυστηρή τήρηση κανόνων φυλετικής, θρησκευτικής και έμφυλης ισότητας (κάθε συνέλευσης ηγούνται τρία άτομα: ένας άντρας, μία γυναίκα και ένας εκπρόσωπος μειονοτήτων), αποκεντρωμένες επιτροπές πολιτών στους δρόμους, στις γειτονιές, στα χωριά, στις πόλεις αναλαμβάνουν τη διαχείριση κάθε τομέα της δημόσιας ζωής, από την υγεία, την παιδεία και το περιβάλλον έως τα οικονομικά, την άμυνα και τη δικαιοσύνη, ενώενώσεις νέων και γυναικών προωθούν πρωτοβουλίες για την επίλυση των ιδιαίτερων προβλημάτων τους, περιέγραφε προ μηνός στον «Guardian» ο συγγραφέας και καθηγητής Ανθρωπολογίας του London School of Economics Ντέιβιντ Γκρέβερ, παρομοιάζοντας -με την τήρηση των ιστορικών αναλογιών- όσα συντελούνται σήμερα στις αυτόνομες κουρδικές περιοχές της Συρίας με τηνκοινωνική επανάσταση της Ισπανικής Δημοκρατίας.
Με τη σύμπραξη του PYD, άλλων κομμάτων, αλλά και οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, άνθρωποι από διαφορετικά υπόβαθρα, Κούρδοι, Αραβες, μουσουλμάνοι, χριστιανοί, Ασσύριοι, Γεζήδες, σχημάτισαν το Tev-Dem (Κίνημα της Δημοκρατικής Κοινωνίας). Οι συνελεύσεις που ξεπηδούν σε κάθε γειτονιά έχουν δικό τους εκπρόσωπο στην κύρια συνέλευση των χωριών ή των πόλεων, που ονομάζεται«Οίκος του Λαού». Ο συντονισμός σε κάθε καντόνι γίνεται από μια κυβέρνηση, ένα εκλεγμένο σώμα που έχει στόχο να υλοποιήσει τις αποφάσεις που λαμβάνονται στον «Οίκο του Λαού». Αποτελείται από 22 άνδρες και γυναίκες, με τον καθένα από αυτούς να έχει δύο αναπληρωτές (έναν άνδρα και μία γυναίκα), και μετέχουν άνθρωποι από διαφορετικές εθνικότητες και θρησκείες.
Αποκαλούν το μοντέλο τους «Δημοκρατική Αυτονομία», μια συμμετοχική μορφή διακυβέρνησης που προωθεί το PYD, αδελφό κόμμα του PKK των Κούρδων της Τουρκίας, και όραμα του φυλακισμένου του ηγέτη Αμπντουλάχ Οτζαλάν στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής που έχει υιοθετήσει: μια «κοινωνική συνομοσπονδιοποίηση»σαν όχημα για μακροπρόθεσμη λύση του κουρδικού ζητήματος στη Μέση Ανατολή.
Το τίμημα της αντίστασης και της δημοκρατίας
Οι Κούρδοι της Συρίας έγιναν πρωτοσέλιδο όταν ο στρατός τους, οι Μονάδες Λαϊκής Αμυνας (YPG), αλλά και το γυναικείο του σώμα (Μονάδες Αμυνας των Γυναικών)έσπευσαν να βοηθήσουν στη διάσωση των πολιορκημένων από το Ισλαμικό Κράτος Γεζήδων στο όρος Σιντζάρ του Ιράκ. Σήμερα το Κομπάνι πληρώνει το τίμημα του να αντισταθεί αποφασιστικά στην επέλαση των εξτρεμιστών και να προτείνει μια κοινωνία που γι’ αυτούς τους σκοταδιστές αποτελεί ενσάρκωση όλων των αξιών που αποστρέφονται. Το διακήρυξαν και σε πρόσφατο βίντεό τους, όπου χαρακτηρίζουν το καντόνι «παράδεισο για κάθε εχθρό του χαλιφάτου».
Το Κομπάνι εξακολουθεί να βρίσκεται υπό πολιορκία από τις 15 Σεπτεμβρίου και πιθανή του πτώση μπορεί να σημάνει μια νέα μαζική σφαγή. Οι περισσότεροι από τους 60.000 κατοίκους του και μαζί περισσότεροι από 250.000 πρόσφυγες που είχαν καταφύγει εκεί έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν την περιοχή. Αλλά για τους χιλιάδες που έχουν απομείνει υπερασπιζόμενοι την περιοχή τους κατά του Ισλαμικού Κράτους το μέλλον φαντάζει ζοφερό.
Η σημασία αυτών των μετασχηματισμών είναι τεράστια, κυρίως ως προς τον αντίκτυπο που θα μπορούσαν να έχουν στις γειτονικές μουσουλμανικές κοινωνίες και σε μια περιοχή όπου ανοχή, σεβασμός στη διαφορετικότητα, ισότητα, συμμετοχή, ελευθερία και κοσμική δημοκρατία είναι αξίες που σπάνια απαντώνται. Αλλά αντί αυτές οι καταλυτικές διεργασίες να προβάλλονται, αποσιωπούνται συστηματικά.
«Μπορεί κανείς να καταλάβει πως η κοσμική, πολυθρησκευτική και πολυεθνική αυτοδιαχειριζόμενη Ροζάβα αποτελεί απειλή τόσο για το Ισλαμικό Κράτος όσο και για τη συντηρητική ισλαμική κυβέρνηση της Τουρκίας», γράφει στο opendemocracy.org η ερευνήτρια του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ Νέκλα Ασίκ. Για τη Δύση ωστόσο, που παραπονιέται για το έλλειμμα δημοκρατίας στη Μέση Ανατολή και τόσους πολέμους έχει κάνει με αυτή την πρόφαση, είναι άξιον απορίας γιατί διστάζει τόσο να στηρίξει ένα τέτοιο προοδευτικό κίνημα, που αποτελεί ανάχωμα στην επέλαση του Ισλαμκού Κράτους και υπόδειγμα δημοκρατικής διακυβέρνησης και ειρηνικής συνύπαρξης.
Κοινωνικό συμβόλαιο και επανάσταση των γυναικών
Μία από τις πρώτες πρωτοβουλίες της Δημοκρατικής Αυτονομίας ήταν η εκπόνηση ενός νέου κοινωνικού συμβολαίου που, όπως φιλοδοξούν οι ηγέτες του PYD, θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για το Σύνταγμα της νέας Συρίας όταν τελειώσει ο εμφύλιος. Ανάμεσα στα άλλα θεσπίζει τον χωρισμό κράτους και θρησκείας, τηνισότητα όλων των εθνοτήτων, την αναγνώριση όλων των γλωσσών που ομιλούνται από τον λαό ως επίσημες, την ισότητα ευκαιριών χωρίς διακρίσεις, την ισότητα τωνδύο φύλων, το δικαίωμα του ασύλου και προστασίας των προσφύγων, την αξιοπρέπεια των κρατουμένων σε φυλακές που να αποτελούν κέντρα αποκατάστασης, την απαγόρευση του γάμου κάτω των 18 ετών, της πολυγαμίας και της κλειτοριδεκτομής.
Η ισότητα των γυναικών σε κάθε πτυχή της ζωής αποτελεί βασική αρχή και ακρογωνιαίο λίθο των δομών αυτοδιαχείρισης. Σε κάθε βαθμίδα της διοίκησης υπάρχει συν-ηγεσία ενός άντρα και μιας γυναίκας. Εχουν δικό τους στρατιωτικό σώμα, δικό τους κόμμα, δική τους μονάδας διερεύνησης περιστατικών οικογενειακής βίας και περισσότερα από δώδεκα Κέντρα Αρωγής και Χειραφέτησης που προωθούν τα γυναικεία δικαιώματα.
«Ολες μας οι οργανώσεις δομούνται στη βάση ποσοστώσεων του 40% για τις γυναίκες, 40% για τους άντρες και ένα 20% για άτομα μειονοτήτων ανεξαρτήτως του φύλου τους. Ζούμε μια διττή κουρδική επανάσταση. Από τη μία οι διεκδικήσεις ως έθνους που γνώρισε επί δεκαετίες την καταστολή της Δαμασκού. Και από την άλλη, οι διεκδικήσεις των γυναικών συνολικά. Δεν θα κάνουμε το λάθος να περιμένουμε το τέλος του πολέμου για να ανακτήσουμε τα δικαιώματά μας», λέει η Ασια Αμπντάλα, συν-πρόεδρος του PYD. «Η Επανάσταση της Ροτζάβα έγινε συνάμα και επανάσταση των γυναικών. Το 75% των γυναικών έχει οργανωθεί έτσι ώστε να μπορέσουμε να σπάσουν τα δεσμά της παραδοσιακής κοινωνίας».
Σήμερα, οι γυναίκες στη Ροζάβα είναι πιο ορατές από οπουδήποτε αλλού στη Μέση Ανατολή: φορούν τον πράσινο σκούφο τής μόλις ιδρυθείσας κουρδικής αστυνομίας, το μπλε της υπηρεσίας αποκομιδής απορριμμάτων, το χακί της παραλλαγής τωνειδικών Μονάδων Λαϊκής Αμυνας, είναι πρόεδροι, υπουργοί, δικαστές, δημοσιογράφοι, εργαζόμενες ή ακτιβίστριες σαν την Ιλχάμ Αχμέτ, εκπρόσωπο του Κινήματος της Δημοκρατικής Κοινωνίας, που πιστεύουν ότι «η απελευθέρωση της κοινωνίας στο σύνολό της περνά μέσα από την απελευθέρωση των γυναικών. Είναι η πρώτη μας ευκαιρία να κατακτήσουμε τα δικαιώματά μας και δεν θα την αφήσουμε αναξιοποίητη».
http://www.efsyn.gr/arthro/dimokratiko-peirama-ton-koyrdon-tis-syrias

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για την Αγροτική

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για την Αγροτική

atebank.jpg

Υποκατάστημα της Αγροτικής ΤράπεζαςΤα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ επικαλούνται την οριστική αποτίμηση της Grant Thornton. | EUROKINISSI / ΒΑΪΟΣ ΧΑΣΙΑΛΗΣ



Περιουσιακά στοιχεία 7,47 δισ. ευρώ με τίμημα μόλις 95 εκατ. ευρώ απέκτησε η Τράπεζα Πειραιώς με την απόκτηση της «καλής Αγροτικής» καταγγέλλουν με ερώτησή τους 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που επικαλούνται την οριστική αποτίμηση της Grant Thornton. Στην ερώτησή τους επισημαίνουν πως, ενώ η αρχική αποτίμηση περιουσιακών στοιχείων της Αγροτικής είχε υπολογιστεί σε πάνω από 1,5 δισ. ευρώ, με την οριστική αποτίμηση η διαφορά των υγειών στοιχείων ενεργητικού που μεταβιβάστηκαν στην Πειραιώς αυξήθηκε στα 7,47 δισ. ευρώ.
Οι βουλευτές σημειώνουν επίσης ότι από το καλοκαίρι του 2014 η τράπεζα έχει απαλλαγεί με σκανδαλώδη τρόπο από φόρους και τέλη μεταβίβασης ύψους 200 εκατ. ευρώ για τα καταστήματα των κυπριακών τραπεζών, ενώ επικαλούνται «αναφορές στον δημόσιο διάλογο» για πιθανή απαλλαγή από φόρους και τέλη μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων της Αγροτικής Τράπεζας.
Με δεδομένο λοιπόν ότι αποτελεί διακηρυγμένη απόφαση της κυβέρνησης η αύξηση των εσόδων, αλλά μέχρι τώρα επιβαρύνονται μόνο τα συνήθη υποζύγια, οι βουλευτές ζητούν από τον υπουργό Οικονομικών ενημέρωση για το αν έχουν εισπραχθεί οι φόροι λόγω μεταβίβασης της Αγροτικής, αν έχουν επιβληθεί πρόστιμα για εκπρόθεσμη καταβολή καθώς και να κατατεθούν όλα τα σχετικά έγγραφα.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμίζουν στον υπουργό Οικονομικών ότι η συγχώνευση είναι μια διαδικασία ισότιμης διαπραγμάτευσης και οι μέτοχοι των συγχωνευόμενων πιστωτικών ιδρυμάτων δεν χάνουν τις περιουσίες τους, αλλά γνωρίζουν ότι ανταλλάσσουν τις μετοχές τους με μετοχές του νέου πιστωτικού ιδρύματος που θα προκύψει. «Η περίπτωση όμως της Αγροτικής χαρακτηρίζεται ως εξυγίανση, ενώ απλά χαρίζονται περιουσιακά στοιχεία από το ένα πιστωτικό ίδρυμα στο άλλο, χωρίς ανταλλαγή μετοχών».

http://www.efsyn.gr/arthro/erotisi-syriza-gia-tin-agrotiki

Γιατί ο Θεός αφήνει το διάβολο να πειράζει το πλάσμα Του, τον άνθρωπο;

Και χωρίς τον πειραστή διάβολο, θα υπήρχε η δυνατότητα της πτώσης στον άνθρωπο, όπωςη κάθε αρετή και η κάθε αποφυγή των αμαρτιών είναι καρπός της ελευθερίας κι όχι κάτι το φυσικό κι εξαναγκαστικό. Η αρετή, όταν είναι αποτέλεσμα σκληρού αγώνα, δεν εγκαταλείπεται εύκολα.
στους
αγγέλους. Με το διάβολο ο αγώνας του ανθρώπου είναι πιο έντονος. Τότε
Με τους πειρασμούς δοκιμάζεται η πίστη και η αγάπη προς τον ουράνιο Πατέρα. Οι πιστοί με τον αγώνα τους φανερώνουν την αγάπη τους προς το Θεό και στεφανώνονται απ’ Αυτόν. Το δέντρο φαίνεται αν έχει γερές ρίζες όχι μέσα στο θερμοκήπιο, αλλά
στους δυνατούς ανέμους. Κλασσικό παράδειγμα πειρασμού για δοκιμασία ήταν ο Ιώβ της Παλαιάς Διαθήκης.
Ένας άλλος λόγος που ο Θεός επιτρέπει πειρασμούς είναι η παιδαγωγία, η καθοδήγηση κοντά Του. Όπως το παιδί, όταν συναντά μπροστά του ένα άγριο σκυλί τρέχει γρήγορα στους γονείς του, έτσι και οι πιστοί στους πειρασμούς καταφεύγουν για προστασία στον ουράνιο Πατέρα. Η προσευχή τους είναι θερμή, γιατί αντιμετωπίζουν τη δύναμη του κακού. Όποιος από δαιμονικό πειρασμό έπεσε στην αμαρτία, νιώθει θλίψη στη συνείδησή του, μισεί το κακό, αναζητεί με αγωνία να καθαρισθεί με τηνΕξομολόγηση και να αποκαταστήσει την αγαθή σχέση του με το Θεό. Οι πτώσεις από τους πειρασμούς μάς φανερώνουν πόσο εύκολα σφάλλομε χωρίς τη θεία βοήθεια και ότι ο Θεός είναι η ασφάλειά μας.
Με τους πειρασμούς, επίσης, φανερώνονται τα κρυφά πάθη μας και μπορούμε να τα πολεμήσουμε. Κάποιοι νομίζουν ότι ξεπέρασαν κάποιο πάθος. Όταν όμως βρεθούν σε πειρασμό και το πάθος εκδηλώνεται, τότε διαπιστώνουν την ύπαρξή του και αναλαμβάνουν νέο αγώνα για την εξάλειψή του. Έτσι ο χριστιανός καθαρίζεται πραγματικά από το κακό. Κάποιος νομίζει ότι απαλλάχθηκε από την οργή. Όταν όμως σε έναν πειρασμό οργίζεται και βρίζει, τότε καταλαβαίνει ότι το πάθος ήταν κρυμμένο μέσα του.
Ο Θεός πολλές φορές παίρνει τη χάρη Του και επιτρέπει πειρασμούς, για να ταπεινωθούν όσοι εγωιστικά αυτοδικαιώνονται ή κατακρίνουν τους συνανθρώπους τους. Οι πτώσεις τους φανερώνουν πόσο αδύναμος είναι ο άνθρωπος, αν δεν τον βοηθάει ο Θεός. Ο εγωιστής, όταν πέφτει στην ίδια πτώση ή σε χειρότερη απ’ αυτόν, που κατακρίνει, τότε καταλαβαίνει πως κανέναν δεν πρέπει να κατακρίνει.
Από το βιβλίο «Νεανικές Αναζητήσεις Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως» (σελ.182-183), Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου

http://www.pentapostagma.gr/2014/11/γιατί-ο-θεός-αφήνει-το-διάβολο-να-πειρά.html#.VG4dPYLd4sA