Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Ρωσία: Πρόταση νόμου κατάσχεσης περιουσίας ξένων κρατών Βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος της Ρωσίας κατέθεσε πρόταση νόμου, με την οποία δίνεται η δυνατότητα κατασχέσεων περιουσιακών στοιχείων που έχουν ξένα κράτη στη χώρα, αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg.


H πρόταση αυτή, σημειώνει το δημοσίευμα, γίνεται μετά τις κυρώσεις της Δύσης που έχουν θέσει στο στόχαστρο έναν κύκλο προσώπων γύρω από τον Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και περιλαμβάνουν το πάγωμα περιουσιακών στοιχείων τους καθώς και απαγορεύσεις στις μετακινήσεις τους.
Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα της εφημερίδας Wall Street Journal, οι πληροφορίες από τη Μόσχα για αυτή τη νομοθετική πρόταση αύξησαν ιδιαίτερα την ανησυχία των επενδυτών και συνέβαλαν στη χθεσινή μείωση του δείκτη μετοχών Dow Jones του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης κατά 1,5%. Οι κατασχέσεις θα μπορούσαν να ωθήσουν την Ευρώπη πιο κοντά στην ύφεση, ειδικά τις χώρες εκείνες που έχουν στενές οικονομικές σχέσεις με τη Ρωσία, σημείωσε η WSJ.
Το νομοσχέδιο, αναφέρει το Bloomberg, κατατέθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου από τον βουλευτή Βλαντιμίρ Πονεβέσκι και έχει προγραμματισθεί να εξετασθεί από Επιτροπή της Κάτω Βουλής (κρατικής Δούμας) στις 29 Σεπτεμβρίου. Ο εκπρόσωπος του Πούτιν κ. Ντμίτρι Πέσκοφ αρνήθηκε να σχολιάσει την πρόταση νόμου.
«Θεωρούμε ότι οι κυρώσεις αυτές (σ.σ.: της Δύσης) είναι απόλυτα αβάσιμες και παράνομες και ότι η Ρωσία έχει φυσικά το δικαίωμα να λάβει μέτρα για να υπερασπισθεί τα συμφέροντά της», δήλωσε τηλεφωνικά.
Το σχέδιο νόμου επιδιώκει να ωφελήσει τους πολίτες ή τις εταιρείες, οι περιουσίες των οποίων εκτός της Ρωσίας έχουν κατασχεθεί με παράνομες αποφάσεις ξένων δικαστηρίων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της κρατικής Δούμας. Με βάση την πρόταση προβλέπεται η αποζημίωση των θυμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό και η δυνατότητα των δικαστηρίων να διεκδικούν περιουσίες ξένων χωρών στη Ρωσία, περιλαμβανομένων όσων βρίσκονται υπό καθεστώς διπλωματικής ασυλίας.
Η ΕΕ και οι ΗΠΑ έχουν θέσει στο στόχαστρο πρόσωπα, εταιρείες και τον χρηματοπιστωτικό, ενεργειακό και αμυντικό τομέα της Ρωσίας για να την τιμωρήσουν για την προσάρτηση της Κριμαίας τον Μάρτιο, ενώ κατηγορούν τον Πούτιν ότι υποστηρίζει την εξέγερση των αυτονομιστών στην Ανατολική Ουκρανία.
Η Ιταλία προχώρησε στο «πάγωμα» περίπου 28 εκατ. ευρώ από περιουσία που ανήκει στον Ρώσο δισεκατομμυριούχο Αρκάντι Ρότενμπεργκ για τη σχέση του με τον Πούτιν. Ο Ρώσος πρωθυπουργός Ντμίτρι Μεντβέντεφ είχε δηλώσει στις 20 Σεπτεμβρίου, σε συνέντευξη που έδωσε στην κρατική τηλεόραση, ότι η Μόσχα θα βοηθήσει με κρατικά κεφάλαια τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από τις κυρώσεις και ότι δεν εξετάζει περαιτέρω μέτρα για αντίποινα.

Σκόπια: Persona non Grata ο νέος Αμερικανός πρέσβης;

Σκόπια: Persona non Grata ο νέος Αμερικανός πρέσβης;
Το κίνημα με την ονομασία «Μακεδονικό Μανιφέστο» που εκφράζει τις εθνικιστικές απόψεις του σλαβικού στοιχείου στα Σκόπια, απέστειλε ανοικτή επιστολή προς τον νέο Αμερικανό πρέσβη στα Σκόπια, Jess Lippincott Baily.
Σε αυτή αναφέρει ότι το όνομα της χώρας, ως «Μακεδονία» και η ταυτότητα του «Μακεδόνα», είναι πιο πολύτιμα στοιχεία, για τους Σλάβους των Σκοπίων, από ό, τι η Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ.
Το σλαβικό κίνημα πιστεύει ότι οι απόψεις του Αμερικανού διπλωμάτη οφείλονται σε παρανόηση, αφού οι δύο χώρες έχουν βαθιές ιστορικές ρίζες.
Θεωρεί τις απόψεις αυτές ως απαράδεκτες, ενώ το δημοσίευμα (μόνο στην έντυπη έκδοση )της εφημερίδας των Σκοπίων, «Σλόμποντεν Πέτσατ» – «Ελεύθερος Τύπος», γράφει με ερωτηματικό ότι ο Baily είναι persona non grata στα Σκόπια.
Απόδοση Βαλκανικό Περισκόπιο


Read more: http://www.newsbomb.gr/ethnika/story/498303/skopia-persona-non-grata-o-neos-amerikanos-presvis#ixzz3EQn4NXFB

Αμερικανός πρέσβης στα Σκόπια: Παρερμηνεύθηκαν οι δηλώσεις του Baily

 Αμερικανός πρέσβης στα Σκόπια: Παρερμηνεύθηκαν οι δηλώσεις του Baily
Ο απερχόμενος πρέσβης των ΗΠΑ στα Σκόπια, Paul Wohlers, σε δηλώσεις σήμερα, τόνισε ότι η αναφορά του διαδόχου του, Jess Baily, έγινε από λάθος και παρερμηνεύθηκε.
Η αντίδραση του, έρχεται μετά την κλήση στο Υπουργείου Εξωτερικών των Σκοπίων του αναπληρωτή πρέσβη των ΗΠΑ, για να διευκρινίσει τη δήλωση του νεοδιορισθέντα πρέσβη στην FYROM, Jess Baily, ο οποίος στην ομιλία του στην Αμερικανική Γερουσία, δήλωσε ότι στο πρώην γιουγκοσλαβικό κράτος των Σκοπίων ζούνε κυρίως Σλάβοι και Αλβανοί.
«Η δήλωση μεταδόθηκε εσφαλμένα και διέρρευσε εκτός πλαισίου. Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα αλλάξουν την πολιτική τους προς την FYROM, θα σεβασθούν την ταυτότητα του «μακεδονικού» πληθυσμού», είπε ο Wohlers, αλλά δεν σχολίασε τη βιασύνη την οποία έδειξε στο θέμα το υπουργείο Εξωτερικών των Σκοπίων.
Ο Jess Baily- σημειώνει το αλβανικό δημοσίευμα των Σκοπίων- στην ομιλία του στις 17 Σεπτεμβρίου, δήλωσε ότι η σύνθεση του πληθυσμού της πρώην γιουγκοσλαβικής δημοκρατίας των Σκοπίων- FYROM, «αποτελείται, κυρίως, από Σλάβους που έχουν πλειοψηφία και από Αλβανούς που είναι η μεγαλύτερη μειονότητα».
Απόδοση Βαλκανικό Περισκόπιο


Read more: http://www.newsbomb.gr/ethnika/story/498385/amerikanos-presvis-sta-skopia-parermineythikan-oi-diloseis-toy-baily#ixzz3EQmZcNL0

Σκόπια: «Οι Αμερικανοί και οι Ευρωπαίοι γνωρίζουν ότι είμαστε Σλάβοι»

Σκόπια: «Οι Αμερικανοί και οι Ευρωπαίοι γνωρίζουν ότι είμαστε Σλάβοι»
«Το ζήτημα της μακεδονικής ταυτότητας μετατρέπεται σε ένα παιχνίδι των λέξεων και των ερμηνειών», γράφει το Alsat-M .
Ο ιστορικός Τοντόροφ Τσεπρεγκάνοφ, δεν αρνείται τη σλαβική καταγωγή των πολιτών του κράτους της FYROM, αλλά λέει ότι έχει προσδιοριστική σημασία για τις φυλές που υπάρχουν και όχι για το σύνολο του λαού.
Σύμφωνα με τον Τσεπρεγκάνοφ (Тодоров Чепреганов)οι πολίτες της FYROM δεν έχουν μόνο σλαβική καταγωγή, αλλά και αρχαία και βυζαντινή καταγωγή.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτές είναι αιτίες που οι Ηνωμένες Πολιτείες προβαίνουν σε δηλώσεις και μαζί με την ΕΕ προσπαθούν να αρνηθούν την ύπαρξη του 'μακεδονικού' λαού και επιδιώκουν την αλλαγή του ονόματος της χώρας.
Μια διαφορετική προσέγγιση κάνουν οι Αλβανοί ιστορικοί. Ο Βέμπι Τζεμάιλι (Веби Џемаили) εκτιμά ότι δεν υπάρχει τίποτε προσβλητικό στην ονομασία των πολιτών ως Σλάβοι, γιατί αυτό είναι ένα αποδεδειγμένο επιστημονικό γεγονός.
«Αυτές οι φυλές ήρθαν στα εδάφη αυτά, κατά τον 7ο αιώνα. Αργότερα δημιούργησαν ένα κράτος, το οποίο δεν έχει τίποτε κοινό με τον όρο Μακεδονικό».
Ως εκ τούτου, στην ευρωπαϊκή και την παγκόσμια διπλωματία, ιστορικά είναι γνωστοί ως «Σλαβομακεδόνες» ή νοτιοΣλάβοι (στη σλαβική των Σκοπίων: како Славо-Македонци или јужни Словени).
Υπάρχει πολύ χαμηλό επίπεδο για να διαμαρτύρονται, γιατί οι Αμερικανοί και η Ευρώπη γνωρίζουν πολύ καλά την «εθνογέννησή τους», την προέλευσή τους και το σχηματισμό του παρόντος κράτους, το οποίο σχηματίσθηκε την κομμουνιστική περίοδο υπό την ηγεσία του Τίτο τους», δήλωσε ο ιστορικός Βέμπι Τζεμάιλι.
Οι προσπάθειες να αρνηθούμε τη σλαβική ταυτότητα και να προβάλουμε την αρχαία μακεδονική, άρχισε με την άφιξη του VMRO-DPMNE στην εξουσία και εκδηλώνεται έμπρακτα με το έργο της αρχαιοποίησης του κράτους [за антиквизација на државата], ειδικά με το σχέδιο «Σκόπια 2014».
Μάλλον, την εντελώς αντίθετη στάση έχουμε από τον πρώτο πρόεδρο της χώρας τον Κίρο Γκλιγκόροφ, όταν με δηλώσεις του από τα Τίρανα το 1992, απέρριψε κατηγορηματικά την αρχαία καταγωγή των σημερινών Σλάβων, λέγοντας ότι οι 'Μακεδόνες' είναι Σλάβοι (дека 'Македонците' се Словени), είπε ο Τζεμάιλι.
Πηγη Βαλκανικό Περισκόπιο


Read more: http://www.newsbomb.gr/ethnika/story/499235/skopia-oi-amerikanoi-kai-oi-eyropaioi-gnorizoyn-oti-eimaste-slavoi#ixzz3EQlyLtR6

Αλβανική Λάιμ: «Γιατί η Δύση πρέπει να δώσει προσοχή στην κρίση των Σκοπίων»

Αλβανική Λάιμ: «Γιατί η Δύση πρέπει να δώσει προσοχή στην κρίση των Σκοπίων»
"Ενώ η διεθνής προσοχή έχει επικεντρωθεί στην πολιτική των καθημερινών σφαγών από το «Ισλαμικό Κράτος», όπως και στις συγκρούσεις στην Ουκρανία και στο Ισραήλ με τη Γάζα, η κρίση που εκτυλίσσεται στην πρώην γιουγκοσλαβική δημοκρατία των Σκοπίων δεν λαμβάνει τη δέουσα προσοχή- επίσημα- στην Ουάσιγκτον και στις Βρυξέλλες¨γράφει η Αλβανική εφημερίδα.
Επιπλέον επισημαίνει: Επί πολλά χρόνια το νοτιοσλαβικό κράτος των Σκοπίων, έχει βιώσει εθνοτικές εντάσεις που απειλούν το μέλλον της εύθραυστης πολυεθνικής κατάστασης, ωστόσο η ελίτ των Σκοπίων έχει καταφέρει να πείσει τον εαυτό της, καθώς και τον σλαβικό λαό, όπως και ένα μέρος της δυτικής διπλωματίας, ότι το κύριο εμπόδιο για την ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ είναι τα εμπόδια που παρουσιάζει η Ελλάδα. Οι νέες εθνοτικές εντάσεις που ακολούθησαν την ισόβια ποινή των έξι Αλβανών στην υπόθεση «Μόνστερ» (του 2012) δείχνουν ότι μετά από 13 χρόνια από τη Συμφωνία της Οχρίδας για ισότητα των μειονοτήτων, οι Αλβανοί εξακολουθούν να υφίστανται διακρίσεις από τους κρατικούς θεσμούς, όπου κυριαρχούν οι Σλάβοι, όπως στους τομείς της δικαιοσύνης, της αστυνομίας, της στρατιωτικής υπηρεσίας πληροφοριών".
Ακόμα προσθέτει: "Οι αντιδράσεις, μάλιστα, που παρατηρήθηκαν στα Σκόπια με διαδηλώσεις και στη συνέχεια στην Αλβανία, το Κοσσυφοπέδιο και σε αλβανικές κοινότητες στο εξωτερικό για τη διόρθωση των δικαστικών αποφάσεων κατά των Αλβανών στην υπόθεση Μόνστερ, δείχνουν ότι η εθνική συμφιλίωση στη χώρα είναι ένα έργο ημιτελές. Οι αιτίες των εθνοτικών συγκρούσεων, έφεραν τη συμφωνία της Οχρίδας το 2001, αλλά αυτές δεν έχουν εξαλειφθεί και αποτελούν την πιο επικίνδυνη πηγή κρίσης με την άδικη μεταχείριση που γίνεται προς τους Αλβανούς και αυτό είναι το κύριο πρόβλημα στη χώρα και όχι η εμπόδιση της ολοκλήρωσής της από την Ελλάδα".
Το άρθρο συνεχίζει υπογραμμίζοντας πως "Στο "Μακεδονικό", για τη διευθέτηση της απογοήτευσης με την Ελλάδα στην αποτυχία ένταξης στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ, η σλαβική ελίτ, σχεδιάζει η ίδια μια κρίση ταυτότητας, αναζητώντας «εσωτερικούς εχθρούς» στους Αλβανούς.
Οι σλάβοι πολιτικοί των Σκοπίων, προσπαθούν να αποκλείσουν την εθνική ταυτότητα των Αλβανών και των άλλων εθνοτικών κοινοτήτων – μη Σλάβων, και να δημιουργήσουν μια ενιαία εθνική ταυτότητα τη «μακεδονική».
Το σλαβικό πολιτικό κόμμα VMRO από τη μία πλευρά συνεργάζεται με τα αλβανικά κόμματα, που είναι πάντα πρόθυμα να μοιρασθούν την πίτα της εξουσίας και από την άλλη προσπαθεί να εμφυσήσει τη μακεδονική ταυτότητα σε κάθε μη-Σλάβο.
Κύριος στόχος της σλαβικής ελίτ, είναι η αποκλειστική εφεύρεση της 'μακεδονικής ταυτότητας' σε όλον τον πληθυσμό και αυτό έγινε σαφές με την προώθηση του έργου «Σκόπια 2014» που προσπαθεί να μετατρέψει – αυτή η ελίτ- την πιο πολυεθνική πόλη των Βαλκανίων σε «μακεδονική» με μια παρέλαση από αγάλματα και μνημεία δεν έχουν τίποτε να κάνουν με τους Αλβανούς. Μάλιστα, κατά της υποτιθέμενης σφυρηλάτησης της σχέσης μεταξύ της Αρχαίας Μακεδονίας με τους σημερινούς Σλάβους, οι Αλβανοί θα πρέπει να παραμένουν πιστοί σε αυτό το κράτος.
Ο αποκλεισμός της αλβανικής ταυτότητας και η αντιμετώπιση των Αλβανών με την εθνική στρατηγική της «πέμπτης Φάλαγγας» είναι καταδικασμένη σε αποτυχία, γράφει το δημοσίευμα της εφημερίδας «Λάιμ» των Σκοπίων, που υπογράφουν οι SHIRLEY Cloyes DioGuardi & ROLAND Gjoni.
Απόδοση Βαλκανικό Περισκόπιο


Read more: http://www.newsbomb.gr/ethnika/story/499526/alvaniki-laim-giati-i-dysi-prepei-na-dosei-prosohi-stin-krisi-ton-skopion#ixzz3EQlMf7fu

Απίστευτο: Την έθαψαν ζωντανή, πέθανε από ασφυξία

http://www.epikaira.gr/article/apisteyto-tin-ethapsan-zontani-pethane-apo-asfyksia
Απίστευτο: Την έθαψαν ζωντανή, πέθανε από ασφυξία
  Παρασκευή, 26 Σεπ 2014  

Απίστευτο: Την έθαψαν ζωντανή, πέθανε από ασφυξία

Μια πολύ περίεργη υπόθεση ερευνούν από το απόγευμα της Πέμπτης οι αστυνομικές αρχές στη Θεσσαλονίκη...
Σύμφωνα με καταγγελίες, έθαψαν ζωντανή 45χρονη στο νεκροταφείο της Περαίας. Όπως υποστηρίζουν συγγενείς της, η άτυχη γυναίκα ξύπνησε από το κώμα που είχε περιέλθει, αλλά πέθανε από ασφυξία μέσα στο φέρετρο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης η 45χρονη νοσηλευόταν σε ιδιωτικό ιατρικό κέντρο της πόλης και σύμφωνα με τους θεράποντες γιατρούς άφησε την τελευταία της πνοή. Οι συγγενείς παρέλαβαν τη σορό και στις 6.30 χθες το απόγευμα πραγματοποιήθηκε κανονικά η κηδεία της στα νεκροταφεία της Περαίας.
Αποχώρησαν και οι τελευταίοι συγγενείς από τον τάφο και ύστερα από λίγη ώρα κάτοικοι της περιοχής, αλλά και μια παρέα ανηλίκων, που έπαιζαν έξω από την περίφραξη των νεκροταφείων, άκουσαν μια γυναικεία φωνή να καλεί σε βοήθεια. Ειδοποίησαν την αστυνομία και άμεσα ξεκίνησε η διαδικασία εκταφής, αλλά όπως αποκαλύφθηκε ήταν ήδη πολύ αργά.
Ο δικηγόρος της οικογένειάς της, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 ανέφερε μάλιστα ότι η γυναίκα βρέθηκε σε διαφορετική θέση από αυτή που είχε ταφεί.
Μεταξύ άλλων ο κ. Διαλυνάς δήλωσε ότι, όπως του έχουν μεταφέρει, τρία άτομα άκουσαν βοήθεια, τονίζοντας, ωστόσο ότι, αν άκουσαν και κάτι άλλο, δεν είναι σε θέση να το πει με ακρίβεια.
«Δεν ξέρω τις καταθέσεις τους, σας μεταφέρω αυτά τα οποία μου είπε η οικογένεια. Για να είμαστε τελείως αντικειμενικοί, θεωρούμε ότι οπωσδήποτε θα συμβάλει και η ιατροδικαστική εξέταση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες η 45χρονη ξύπνησε από το λήθαργο, αλλά πέθανε από ασφυξία μέσα στο φέρετρο.
Οι γιατροί του ΕΚΑΒ έχουν ωστόσο αντίθετη άποψη. Σύμφωνα με τη Χρυσή Ματσικούδη γιατρό του ΕΚΑΒ, που έφτασε στο σημείο και εξέτασε τη σορό της γυναίκας, η 45χρονη είχε νεκρική ακαμψία. Είχε πεθάνει πολλές ώρες πριν και θεωρεί αδύνατο να υπήρξε νεκροφάνεια.
«Δεν το πιστεύω», είπε μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του MEGA η γιατρός λέγοντας μάλιστα ότι και το πλήρωμα του ΕΚΑΒ που έφτασε στο σημείο 10 λεπτά μετά την καταγγελία διαπίστωσε ότι η γυναίκα είχε νεκρική ακαμψία.
Κάναμε και καρδιογράφημα και τις υπόλοιπες εξετάσεις, είπε η γιατρός του ΕΚΑΒ στο MEGA, δεν υπήρχε άλλη ένδειξη «δεν μπορεί άνθρωπος με νεκρική ακαμψία να φώναζε και να χτυπούσε το φέρετρο», ανέφερε.
«Δεν αμφισβητώ όσα λένε τα παιδιά, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο», είπε η κ. Ματσικούδη.
Η ιατροδικαστική εξέταση αναμένεται να δώσει την απάντηση στο μυστήριο. Εάν βρεθούν ίχνη στο σώμα της γυναίκας που να παραπέμπουν σε ασφυξία, εάν βρεθούν ίχνη που να δείχνουν ότι πάλεψε για να απεγκλωβιστεί τότε κάποιοι θα βρεθούν σε θέση κατηγορουμένου.
Για την υπόθεση ενημερώθηκε η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, ενώ οι συγγενείς της καταγγέλλουν τους γιατρούς του ιατρικού κέντρου και αναμένεται να καταθέσουν μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου.

Πηγή: newsbomb

Ρωσία: «Η κιβωτός της οικογένειας και της παράδοσης» 17 Σεπτεμβρίου 2014 Κωνσταντίνος Ραπτόπουλος, ειδικά για τη RBTH Είναι ευρέως γνωστή η ευαισθησία της ρωσικής κοινωνίας στον θεσμό της οικογένειας. Με αυτό το θέμα, λοιπόν, διοργάνωσε Συνέδριο στη Μόσχα το Ίδρυμα Ανδρέα του Πρωτόκλητου, το οποίο έχει παράρτημα και στην Αθήνα.

Η οικογένεια σε όλες τις εποχές αποτέλεσε τη βασική μονάδα της κοινωνίας. Αυτός ο θεσμός, και ειδικά η πολύτεκνη οικογένεια και οι προοπτικές της στη σύγχρονη κοινωνία, ήταν το θέμα του διεθνούς ΡΣυνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στις 10-11 Σεπτεμβρίου στη Μόσχα από το Ίδρυμα Ανδρέα του Πρωτόκλητου, με τίτλο «Πολύτεκνη οικογένεια και το μέλλον της ανθρωπότητας».
Σημαντική ήταν η ελληνική παρουσία στο συνέδριο. Και τις δύο ημέρες οι Ελληνες ομιλητές έκλεισαν την συνεδρία. Ο βουλευτής, Αναστάσιος Νεράντζης, γενικός γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης της Ορθοδοξίας, στην οποία μετέχουν βουλευτές από 25 κοινοβούλια όλου του κόσμου, υπογράμμισε τον αποφασιστικό ρόλο της Ρωσίας στην στήριξη των παραδοσιακών αξιών στο παγκόσμιο πλαίσιο. Επίσης, ο κ.Ηλίας Ηλιόπουλος, σύμβουλος υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, μίλησε για τη Ρωσία ως κιβωτό της οικογένειας και της παράδοσης.
Από τη μεριά τους, πολλοί από τους Ρώσους που μετείχαν στο Συνέδριο, επισήμαναν ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται θετικές τάσεις στη χώρα όσον αφορά το Δημογραφικό πρόβλημα. Κάτι που συνέδεσαν με την ενίσχυση του θεσμού της οικογένειας, τις οικονομικές, εκπαιδευτικές, κοινωνικές και επικοινωνιακές διαστάσεις του ζητήματος. Ως γνωστόν, στη Ρωσία υφίσταται σημαντικό Δημογραφικό πρόβλημα. Ταυτόχρονα, τόνισαν, με ιδιαίτερη έμφαση, ότι υπάρχει σημαντική μείωση του αριθμού των ορφανών παιδιών. 
Να στηρίξουμε τον θεσμό
Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Ραπτόπουλος
«Η πολιτική δεν αποτελεί το κρισιμότερο κομμάτι της ζωής μας, και η πλειοψηφία των ανθρώπων δεν επιθυμεί να ασχολείται με αυτήν. Εκτός από τα δικαιώματά του, ο άνθρωπος έχει ανάγκη να ασχοληθεί με την ψυχή του, να την απελευθερώσει  με στόχο την διανοητική και συναισθηματική ανάτασή του», έλεγε ο ρώσος συγγραφέας, Αλεξάντρ Σολζενίτσιν. Ωστόσο, στις συνθήκες του σύγχρονου βίου, που αναπτύσσονται έντονες τάσεις ατομισμού, πολλοί αμφισβητούν τα παραδοσιακά συστήματα αξιών, που ανέκαθεν διασφάλιζαν την ανάπτυξη του ατόμου. Το ίδιο ισχύει και για τον θεσμό της οικογένειας, ο οποίος πάντα λειτουργούσε όχι μόνο ως εγγύηση επιβίωσης, αλλά και ως μέσο διαμόρφωσης της προσωπικής πνευματικότητας.
Το Συνέδριο συγκέντρωσε στη Μόσχα εκπροσώπους από όλο τον κόσμο, και από κάθε τομέα της κοινωνίας. Επιστήμονες, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, κληρικοί, μέλη Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ), συγκεντρώθηκαν στη ρωσική πρωτεύουσα, προκειμένου να συζητήσουν αυτό το φλέγον ζήτημα για όλες τις κοινωνίες. Είτε αυτές του αναπτυγμένου και του αναπτυσσόμενου, είτε τις υπανάπτυκτες. Ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον είχαν τα μέλη απλών οικογενειών που ήλθαν από διάφορες περιοχές της Ρωσίας για να μιλήσουν για τις δυσκολίες, αλλά και τις χαρές που βιώνουν καθημερινά.
Σημαντική πρωτοβουλία
Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Ραπτόπουλος
Βασικός συντελεστής-διοργανωτής της εκδήλωσης ήταν το Ίδρυμα Ανδρέα του Πρωτόκλητου, παράρτημα του οποίου λειτουργεί και στην Αθήνα. Σε αυτήν επίσης, μετείχαν προσωπικότητες από τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Μεξικό, τη Βενεζουέλα, την Αυστραλία, τις Φιλιππίνες, τη Νιγηρία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Πολωνία, τη Σερβία, τη Λετονία, τη Γεωργία, την Ουκρανία και το Καζακστάν.
Ακόμη περισσότερες χώρες συγκαταλέγονταν στη λίστα των ομιλητών. Οι διάλογοι αναπτύχθηκαν γύρω από τις εξής θεματικές ενότητες: 1. «Μετασχηματισμός της οικογένειας και του γάμου σήμερα: Η επιστημονική προσέγγιση». 2. «Νομοθετική υποστήριξη της οικογένειας και οικογενειακή πολιτική». 3. «Διαθρησκευτικός διάλογος για την οικογένεια». 4. «Νέα ζωή: Η χαρά των γονιών και το δώρο του Θεού». 5. «Πρωτοβουλίες των νέων για την στήριξη της παραδοσιακής οικογένειας». 6. «Εκπαίδευση και ανατροφή: Από την προετοιμασμένη νεανική ηλικία προς τη νέα οικογένεια». 7. «Κοινωνικές πρωτοβουλίες για την υποστήριξη της οικογένειας και την πρόληψη της ορφάνιας». 8. «Οικονομία, επιχειρήσεις και εργασιακές πρακτικές, φιλικές προς την οικογένεια». 9. «Η οικογένεια στον κόσμο της πληροφορίας».
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου δεν περιελάμβανε μόνον ομιλίες και ακαδημαϊκές προσεγγίσεις. Εγκαινιάστηκε με το Φεστιβάλ των πολύτεκνων οικογενειών που τελέστηκε με μουσικές παραστάσεις και δημιουργικά εργαστήρια. Μάλιστα, το βράδυ της πρώτης ημέρας, οι φιλοξενούμενες οικογένειες παρακολούθησαν μεγάλη συναυλία στην κεντρική πλατεία του Κρεμλίνου, με συμμετοχή δημοφιλέστατων μουσικών.

Ο άθεος φοιτητής

Πριν από αρκετά χρόνια με πλησίασε κάποιος νεαρός φοιτητής. Με πολλή διστακτικότητα, άλλα και με την ένταση του απαιτητικού αναζητητή, μού δήλωσε ότι είναι άθεος, που όμως θα ήθελε πολύ να πιστέψει, άλλα δεν μπορούσε. Χρόνια προσπαθούσε και αναζητούσε, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Συνομίλησε με καθηγητές και μορφωμένους. Άλλα δεν ικανοποιήθηκε η δίψα του για κάτι σοβαρό. Άκουσε για μένα και αποφάσισε να μοιρασθεί μαζί μου την υπαρξιακή ανάγκη του. Μού ζήτησε μια επιστημονική απόδειξη περί υπάρξεως Θεού.

Ξέρεις ολοκληρώματα ή διαφορικές εξισώσεις; τον ρώτησα. Δυστυχώς όχι, μού άπαντα.Είμαι της Φιλοσοφικής. Κρίμα! διότι ήξερα μία τέτοια απόδειξη, είπα εμφανώς αστειευόμενος. Ένιωσε αμήχανα και κάπου σιώπησε για λίγο. Κοίταξε, του λέω. Συγγνώμη που σε πείραξα λιγάκι. Άλλα ο Θεός δεν είναι εξίσωση, ούτε μαθηματική απόδειξη. Αν ήταν κάτι τέτοιο, τότε όλοι οι μορφωμένοι θα τον πίστευαν. Να ξέρεις, αλλιώς προσεγγίζεται ο Θεός. Έχεις πάει ποτέ στο Άγιον Όρος; Έχεις ποτέ συναντήσει κανέναν ασκητή; Όχι, πάτερ, αλλά σκέπτομαι να πάω, έχω ακούσει τόσα. πολλά.. Αν μού πείτε, μπορώ να πάω και αύριο. Ξέρετε κανέναν μορφωμένο να πάω να τον συναντήσω;
-Τι προτιμάς; Μορφωμένο που μπορεί να σε ζαλίσει ή άγιο που μπορεί να σε ξυπνήσει;
-Προτιμώ τον μορφωμένο. Τους φοβάμαι τους αγίους.
-Η πίστη είναι υπόθεση της καρδιάς. Για δοκίμασε με κανέναν άγιο. Πώς σε λένε; ρωτώ. Γαβριήλ, μου άπαντα.
Τον έστειλα σε έναν ασκητή. Του περιέγραψα τον τρόπο προσβάσεως και του έδωσα τις δέουσες οδηγίες. Κάναμε κι ένα σχεδιάγραμμα. Θα πας, του είπα, και θα ρωτήσεις το ίδιο πράγμα. Είμαι άθεος, θα του πεις, και θέλω να πιστεύσω. Θέλω μια απόδειξη περί υπάρξεως Θεού. Φοβάμαι, ντρέπομαι, μου άπαντα. Γιατί ντρέπεσαι και φοβάσαι τον άγιο και δεν ντρέπεσαι και φοβάσαι έμενα; ρωτώ. Πήγαινε απλά και ζήτα το ίδιο πράγμα.
Σε λίγες μέρες, πήγε και βρήκε τον ασκητή να συζητάει με κάποιον νέο στην αυλή του. Στην απέναντι μεριά περίμεναν άλλοι τέσσερις καθισμένοι σε κάτι κούτσουρα. Ανάμεσα σε αυτούς και ο Γαβριήλ βρήκε δειλά την θέση του. Δεν πέρασαν περισσότερα από δέκα λεπτά και η συνομιλία του Γέροντα με τον νεαρό τελείωσε.
Τι γίνεστε, παιδία; ρωτάει. Έχετε πάρει κανένα λουκουμάκι; Έχετε πιει λίγο νεράκι; Ευχαριστούμε, Γέροντα, απήντησαν, με συμβατική κοσμική ευγένεια. Έλα εδώ, λέει απευθυνόμενος στον Γαβριήλ, ξεχωρίζοντας τον από τους υπόλοιπους. θα φέρω εγώ το νερό, πάρε εσύ το κουτί αυτό με τα λουκούμια. και έλα πιο κοντά να σού πω ένα μυστικό: Καλά να είναι κανείς άθεος, άλλα να έχει όνομα αγγέλου και να είναι άθεος; Αυτό πρώτη φορά μου συμβαίνει.
Ο φίλος μας κόντεψε να πάθει έμφραγμα από τον αποκαλυπτικό αιφνιδιασμό. Πού εγνώρισε το όνομα του; Ποιος του αποκάλυψε το πρόβλημα του; Τι, τελικά, ήθελε να του πει ο γέροντας;
-Πάτερ, μπορώ να σας μιλήσω λίγο; Μόλις που μπόρεσε να ψελλίσει. Κοίταξε, τώρα σουρουπώνει, πάρε το λουκούμι, πιες και λίγο νεράκι και πήγαινε στο πιο κοντινό μοναστήρι να διανυκτερεύσεις. Πάτερ μου, θέλω να μιλήσουμε, δεν γίνεται; Τι να πούμε, ρε παλληκάρι; Για ποιόν λόγο ήλθες;
Στο ερώτημα αυτό ένιωσα αμέσως να ανοίγει η αναπνοή μου, αφηγείται. Η καρδιά μου να πλημμυρίζει από πίστη. Ο μέσα μου κόσμος να θερμαίνεται. Οι απορίες να λύνονται χωρίς κανένα λογικό επιχείρημα, δίχως καμία συζήτηση, χωρίς την ύπαρξη μιας ξεκάθαρης απάντησης. Γκρεμίσθηκαν μέσα μου αυτομάτως όλα τα αν, τα γιατί, τα μήπως και έμεινε μόνον το πώς και το Τι από δω κι εμπρός.
Ό,τι δεν του έδωσε η σκέψη των μορφωμένων, του το χάρισε ο ευγενικός υπαινιγμός ενός άγιου, αποφοίτου μόλις της τέταρτης τάξης του δημοτικού. Οι άγιοι είναι πολύ διακριτικοί. Σού κάνουν την εγχείρηση χωρίς αναισθησία και δεν πονάς. Σου κάνουν την μεταμόσχευση χωρίς να σού ανοίξουν την κοιλιά. Σε ανεβάζουν σε δυσπρόσιτες κορυφές δίχως τις σκάλες της κοσμικής λογικής. Σου φυτεύουν την πίστη στην καρδιά, χωρίς να σού κουράσουν το μυαλό.
Απόσπασμα από το βιβλίο “φωνή αύρας λεπτής” του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος

Η κακή στάση σώματος μπορεί να προκαλέσει αρνητικά συναισθήματα Όσοι καμπουριάζουν χρησιμοποιούν επίσης περισσότερες αρνητικές λέξεις και ασχολούνται περισσότερο με τον εαυτό τους



Η κακή στάση του σώματος μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη, θυμό και μπορεί να σκοτώσει ακόμη και τη λίμπιντό, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Όσοι καμπουριάζουν χρησιμοποιούν επίσης περισσότερες αρνητικές λέξεις και ασχολούνται περισσότερο με τον εαυτό τους.
Καλή στάση σημαίνει να κρατά κάποιος το σώμα του σε σωστή ευθυγράμμιση, διατηρώντας τις φυσικές καμπύλες της σπονδυλικής στήλης, όταν κάθεται, στέκεται όρθιος ή είναι ξαπλωμένος. Η καλή στάση είναι σημαντική για την πρόληψη του πόνου στην πλάτη και στον αυχένα, μεταξύ άλλων πραγμάτων. Ωστόσο, η αγχωτική και καθιστική ζωή μπορεί να οδηγήσει σε κακές συνήθειες, όπως το καμπούριασμα και την έλλειψη άσκησης.
Στη νέα μελέτη συμμετείχαν 74 εθελοντές από τη Νέα Ζηλανδία,οι μισοί εκ των οποίων κάθισαν με καμπουριασμένη πλάτη και οι υπόλοιποι με ίσια. Η πλάτη τους είχε δεθεί με ταινίες φυσιοθεραπείας για να εξασφαλιστεί ότι δεν θα άλλαζαν στάση έως το τέλος του πειράματος. Οι εθελοντές συμπλήρωσαν μία σειρά από τεστ αναγνώσεως και στη συνέχεια ένα τεστ κοινωνικού στρες που λέγεται Trier Social Stress Test (TSST), συμπεριλαμβάνει μία διάλεξη και είναι ειδικά σχεδιασμένο για να αυξάνει το στρες. Καθ’ όλη τη διάρκεια των τεστ, οι εθελοντές ήταν συνδεδεμένοι με συσκευές μέτρησης του καρδιακού παλμού και της αρτηριακής πίεσής τους, ενώ οι απαντήσεις τους στα διάφορα τεστ χρησιμοποιήθηκαν για να αξιολογηθεί η ψυχική διάθεση, η αυτοεκτίμηση και η αντίληψη της απειλής που συνιστούσε η διάλεξη στο TSST.
Οι εθελοντές που κάθονταν με ίσια πλάτη έδειξαν πως είχαν μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση και ψυχική διάθεση, και ένιωθαν μικρότερο φόβο όταν υποβάλλονταν στο τεστ TSST. Επίσης η Ανάλυση Λόγου έδειξε ότι οι συμμετέχοντες που καμπούριαζαν μίλησαν λιγότερο από εκείνους που κάθονταν σε όρθια θέση. Επίσης χρησιμοποίησαν περισσότερο αρνητικές λέξεις , περισσότερο πρώτο ενικό πρόσωπο και αντωνυμίες και οι περισσότερες λέξεις που σχετίζονταν με τη θλίψη.

Τα καλύτερα μέρη στον κόσμο για να βγεις!

Μπορεί να μην ταιριάζει στις ταξιδιωτικές σας ανάγκες, αν όμως ανακαλύψετε τα μυστικά της νυχτερινής ζωής μιας πόλης θα μάθετε πολλά για την καθημερινότητα των πολιτών της, την κουλτούρα και τις συνήθειες τους. Άλλωστε η επαφή με τους ντόπιους θα σας δώσει την ευκαιρία να γνωρίσετε τις κρυφές πτυχές της πόλης!

Ο Mark Manson από το CNN μας παρουσιάζει τις δέκα επιλογές του για νυχτερινό ξεφάντωμα σε πόλεις σε όλο τον κόσμο.
Η τελική δεκάδα προέκυψε με βάση τέσσερα κριτήρια, στο καθένα από τα οποία δίνεται βαθμολογία από το ένα ως το δέκα.
Το πρώτο είναι οι ώρες λειτουργίας, δηλαδή πόσα αργά το βράδυ μένουν ανοιχτά τα καταστήματα νυχτερινής διασκέδασης και πόσες φορές την εβδομάδα υπάρχει η ατμόσφαιρα πάρτι.
Το δεύτερο είναι φυσικά οι άνθρωποι, που κρίνονται για την φιλικότητα, την καλή εμφάνιση και από την κοσμοπολίτικη διάθεση, ενώ το τρίτο κριτήριο είναι η ποιότητα και η ποικιλία της μουσικής.
Τέλος, το τέταρτο κριτήριο είναι η μοναδικότητα της εμπειρίας, που προσφέρει κάθε πόλη.
Οι κορυφαίες δέκα πόλεις για έντονη νυχτερινή ζωή

10. Μπανγκόκ

Ώρες λειτουργίας: 7 
Άνθρωποι: 5 
Μουσική: 5 
Εμπειρία: 10
Σύνολο: 27
Το καλύτερο μέρος για να διασκεδάσετε με ντόπιους: Οι νεότεροι προτιμούν το RCA, ενώ πολλοί από τους όμορφους ανθρώπους της πόλης συχνάζουν στα κλαμπ Sukhumvit Soi 11 και Ku De Ta.

9. Μπουένος Άιρες

Ώρες λειτουργίας: 9 
Άνθρωποι: 7 
Μουσική: 6 
Εμπειρία: 7
Σύνολο: 29
Η καλύτερη διαδρομή: Ξεκινήστε με τα πιο ήρεμα μπαρ της Recoleta και συνεχίστε μέχρι τις ταβέρνες του Palermo Hollywood. Δεν υπάρχει βιασύνη, πιστέψτε με.

8. Λας Βέγκας

Ώρες λειτουργίας: 8 
Άτομα: 8 
Μουσική: 6 
Εμπειρία: 9
Σύνολο: 31
Το καλύτερο μέρος για να χάσετε της αποταμιεύσεις μιας ζωής σας και ταυτόχρονα να απολαύσετε κάθε δευτερόλεπτο: Το κλαμπ XS, στο οποίο θα χρειαστεί να κλείσετε θέση από νωρίς, για να μην ταλαιπωρηθείτε στην ουρά για πολλές ώρες.

7. Μόντρεαλ

Ώρες λειτουργίας: 8
Άτομα: 8 
Μουσική: 8 
Εμπειρία: 8
Σύνολο: 32
Το καλύτερο μέρος για να επισκεφθείτε: Το Wood 35, με καλά ποτά και καλό φαγητό.

6. Βαρκελώνη

Ώρες λειτουργίας: 9 
Άτομα: 8 
Μουσική: 8 
Εμπειρία: 7
Σύνολο: 32
Το καλύτερο μέρος για να επισκεφθείτε: Το Row 14, για ξεφάντωμα μέχρι τις 6 το πρωί.

5. Λονδίνο

Ώρες λειτουργίας: 9
Άτομα: 6 
Μουσική: 10 
Εμπειρία: 7
Σύνολο: 32
Το καλύτερο μέρος για να επισκεφθείτε: Το Chinawhite. Πείτε στην είσοδο ότι ξέρετε κάποιον, που εργάζεται μέσα και ονομάζεται Becker και ίσως σας αφήσουν να μπείτε.

4. Σάο Πάολο, Βραζιλία

Ώρες λειτουργίας: 9 
Άνθρωποι: 9 
Μουσική: 7 
Εμπειρία: 8
Σύνολο: 33
Το καλύτερο μέρος για να χορέψετε με τους ντόπιους μέχρι νωρίς το πρωί: Το D-Edge.

3. Νέα Υόρκη

Ώρες λειτουργίας: 7 
Άνθρωποι: 10 
Μουσική: 9 
Εμπειρία: 8
Σύνολο: 34
Το καλύτερο μέρος για να πιείτε ένα ποτό ξοδεύοντας περισσότερα από όσα θα μπορούσατε να φανταστείτε: Το Meatpacking District. Πάρτε την πιστωτική σας κάρτα μαζί.

2. Βερολίνο

Ώρες λειτουργίας: 10 
Άτομα: 6 
Μουσική: 10 
Εμπειρία: 9
Σύνολο: 35
Το καλύτερο μέρος για έντονη νυχτερινή διασκέδαση: Το Berghaim και αν δεν καταφέρετε να μπείτε μέσα, τότε το Watergate.

1. Ίμπιζα, Ισπανία

Ώρες λειτουργίας: 10 
Άνθρωποι: 9 
Μουσική: 9 
Εμπειρία: 9
Σύνολο: 37
Το καλύτερο μέρος για να επισκεφθείτε: Τα κλαμπ στην πόλη της Ίμπιζα, αντί για αυτά στο San Antonio, αξίζουν το επιπλέον κόστος.

Αμφίπολη: Γιατί αρχαιολόγος αποκαλεί μη ελληνικό τον τάφο;

Οι κατηγορίες για φιλοσκοπιανή προπαγάνδα και το «άδειασμα» από το National Geographic
Την ώρα που το παγκόσμιο βλέμμα είναι στραμμένο στην Αμφίπολη, αρχαιολόγοι στην Ελλάδα βρίσκονται σε έναν καθημερινό πόλεμο, τόσο για το πότε χρονολογείται ο τάφος, όσο και για το ποιος τελικά είναι ο «ένοικος».
Η καθηγήτρια κλασικής αρχαιολογίας Όλγα Παλαγγιά πρωτοστάτησε στο μέτωπο όσων υποστηρίζουν ότι ο τάφος της Αμφίπολης δεν είναι ελληνικός και μακεδονικός, αλλά ρωμαϊκός. Ωστόσο, ήταν 2008 όταν η Όλγα Παλαγγιά έλεγε τα ίδια για τον μεγαλειώδη τάφο του Φιλίππου ΙΙ που αποκάλυψε ο Μανόλης Ανδρόνικος στη Βεργίνα.
Τότε ήταν συνεργάτιδα του Σκοπιανού (η ίδια λέει ότι είναι Ρουμάνος) αρχαιολόγου Ευγένιο Μπόρζα και είχε αμφισβητήσει τα ευρήματα του Μανόλη Ανδρόνικου στη Βεργίνα, υποστηρίζοντας πως ο τάφος που είχε βρεθεί δεν ήταν του Φιλίππου του Β' (πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου).
Υπέρ αυτή της θέσης τάχθηκαν τότε ο Μπόρζα και η κ. Παλαγγιά σε άρθρο τους που είχε δημοσιευθεί στο National Geographic στις 23 Απριλίου 2008. Στο συγκεκριμένο δημοσίευμα αναφερόταν πως ο τάφος ανήκει στον Φίλιππο τον Αριδαίο και στη σύζυγό του και όχι στον Φίλιππο τον Β τον πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
national
Με την υπόθεση είχε ασχοληθεί η εφημερίδα «Έθνος». Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας που έφερε τίτλο «Επίθεση στον τάφο του Φιλίππου», τον Ιανουάριο του 2008 το Αμερικανικό Ινστιτούτο Αρχαιολογίας, του οποίου στέλεχος ήταν ο κ. Μπόρζα, διοργάνωσε ένα συνέδριο με τίτλο «Η χρονολόγηση των βασιλικών μακεδονικών τάφων στη Βεργίνα».
Μετά το δημοσίευμα η κ. Παλαγγιά απέστειλε επιστολή στο «Έθνος» στην οποία ανέφερε:
«Κύριε Διευθυντά, το σημερινό (σ.σ. της 29ης Απριλίου 2008) δημοσίευμα «Επίθεση στον τάφο του Φιλίππου. Το National Geographic αμφισβητεί τον Ανδρόνικο με σκοπιανή... ομπρέλα» αποτελεί αήθη επίθεση στο πρόσωπό μου, υπονοώντας ότι εξυπηρετώ σκοπιανά συμφέροντα επειδή αποδίδω τον Τάφο Β της Βεργίνας όχι στον Φίλιππο Β της Μακεδονίας, αλλά στον γιο του, Φίλιππο Γ Αρριδαίο, ετεροθαλή αδελφό και διάδοχο του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Κατά το δημοσίευμά σας, η απόδοση του Τάφου Β στον Φίλιππο Γ συνεπάγεται ότι η Βεργίνα δεν είναι οι αρχαίες Αιγές, με αποτέλεσμα να επιτρέπει στην προπαγάνδα των Σκοπίων να επιχειρηματολογούν ότι οι Αιγές δεν βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους. Προφανώς η εφημερίδα σας αγνοεί ότι ο Φίλιππος Γ θάφτηκε στις Αιγές όπως μας πληροφορεί ο αρχαίος ιστορικός Διόδωρος, επομένως, όπου βρίσκεται ο τάφος του, εκεί είναι αναγκαστικά και οι Αιγές.
Ο συνεργάτης μου Ευγένιος Μπόρζα δεν είναι Σκοπιανός αλλά Αμερικανός ιστορικός ρουμανικής καταγωγής. Η άποψη ότι ο Τάφος Β ανήκει στον Φίλιππο Γ δεν είναι καινούργια. Την έχουμε παρουσιάσει σε δημοσιεύσεις και διαλέξεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Εκείνο που παρέλειψε να γράψει η εφημερίδα σας είναι ότι αφαιρούμε μεν τον Τάφο Β από τον Φίλιππο Β, του αποδίδουμε όμως τον διπλανό Τάφο Α. Πρόκειται για οικογενειακό νεκροταφείο της οικογένειας του Μεγάλου Αλεξάνδρου γιατί ο παραδίπλα τάφος, Τάφος Γ, στέγαζε το σώμα του γιου του, Αλεξάνδρου Δ.
Αφορμή για το δημοσίευμα του National Geographic υπήρξε το συνέδριο που οργανώσαμε στο Σικάγο για τη χρονολόγηση των βασιλικών τάφων της Βεργίνας. Το Νάσιοναλ Τζεογκράφικ επικεντρώθηκε σε ένα από τα συμπεράσματά μας, ότι ο Τάφος Β περιείχε τα όπλα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τα οποία πήρε ο αδελφός του Φίλιππος Γ Αρριδαίος. Υποστηρίξαμε ότι η χρυσελεφάντινη ασπίδα της Βεργίνας δεν ανήκε στον Φίλιππο Β αλλά στον Αλέξανδρο και ότι θάφτηκε μαζί με τον αδελφό και διάδοχό του. Πώς μπορούν οι απόψεις μας αυτές να εκληφθούν ως προπαγάνδα των Σκοπίων όταν το μόνο μας μέλημα είναι να αποδείξουμε ότι ο ελληνικός λαός κατέχει τα όπλα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ότι ο Φίλιππος Β είναι θαμμένος δίπλα στον γιο του Φίλιππο Γ Αρριδαίο στη βασιλική πρωτεύουσα των Αιγών;
Η εφημερίδα σας γράφει ότι στο συνέδριο της Αμερικής δεν εκλήθησαν να μιλήσουν οι μαθητές του Ανδρόνικου. Δεν εκλήθησαν γιατί κάθε ανακοίνωση της δικής μας άποψης επέφερε επί των κεφαλών μας υβριστικά δημοσιεύματα των εφημερίδων. Το δημοσίευμα της 29ης Απριλίου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Δυστυχώς ο επιστημονικός διάλογος φαίνεται ότι είναι αδύνατος. Οποιος δεν συμφωνεί με τις απόψεις τους, στιγματίζεται ως Σκοπιανός. Φέρω βαρέως την προσβολή αυτή προς το πρόσωπό μου και προς το πρόσωπο του συνεργάτη μου, διακεκριμένου ιστορικού και φιλέλληνα Ευγενίου Μπόρζα.»
Την επιστολή ακολούθησε η απάντηση της Αγγελικής Κοτταρίδη που ανήκε στην ομάδα του Μανόλη Ανδρόνικου:
«Οι τάφοι είναι βασιλικοί, και αυτό ουδείς το έχει ποτέ αμφισβητήσει. Η κεραμική του τάφου ΙΙ, που είναι ο τάφος του Φιλίππου του Β', ανήκει αυστηρά στο δεύτερο μισό του 4ου αιώνα π.Χ.».
Τέσσερις βασιλείς είχαν πεθάνει τότε στη Μακεδονία. Ο Φίλιππος ο Β', το 336 σε ηλικία 45 ετών, ο Αλέξανδρος ο Γ' (το 326 σε ηλικία 33 ετών), ο Φίλιππος Γ' ο Αριδαίος (το 317 κοντά στα 40 του χρόνια) και ο μικρός Αλέξανδρος, το 308 σε ηλικία 13 ετών. Ο νεκρός του βασιλικού τάφου ήταν περίπου 45 ετών.
Η κυρία Κοτταρίδη είχε υπενθυμίσει παράλληλα ότι ο Διόδωρος αναφέρει πως ο Φίλιππος Αριδαίος εκτελέστηκε το 317 από την Ολυμπιάδα. Ο Κάσσανδρος έκανε ανακομιδή των οστών και τα μετέφερε με τιμές στις Αιγές. Σε περίπτωση ανακομιδής, «δεν μπορούμε να έχουμε νεκρική πυρά επάνω από τον τάφο. Εδώ όμως, έχουμε».
Το «άδειασμα» από το «National Geographic»
Επιστολή όμως προς το Έθνος απέστειλε και ο καθηγητής Ν. Σ. Μάργαρης, διευθυντής της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού σημειώνοντας μεταξύ άλλων:
«Το άρθρο που διαβάσατε στην ιστοσελίδα του National Geographic (nationalgeographic.com), και πιο συγκεκριμένα στη στήλη National Geographic News, αφορά ρεπορτάζ της δημοσιογράφου, η οποία πήρε συνέντευξη από τον συγκεκριμένο συνταξιούχο καθηγητή αρχαιολογίας -που πιθανώς έχει καταγωγή από τα Σκόπια- και παρουσίασε την ανακοίνωσή του τον Ιανουάριο σε συνέδριο του Αμερικανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου».
Το επίσημο διεθνές περιοδικό «ούτε είχε ούτε πρόκειται να έχει κάποιο άρθρο για το θέμα», είχε αναφέρει ο κ. Μάργαρης.


Read more: http://www.newsbomb.gr/politismos/story/498992/amfipoli-giati-arhaiologos-apokalei-mi-elliniko-ton-tafo#ixzz3EJA0mltm