Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

H ιστορία του Πύργου

http://www.newsbomb.gr/politismos/story/474546/h-istoria-toy-pyrgoy


H ιστορία του Πύργου
Πρώτη γραπτή αναφορά για τον Πύργο έχουμε στο χρονικό του Μάτεση το 1687. «1687, Ιουνίου 15, ήρθε ένα καΐκι από τη Μοθώνη και είπε πως απόθαναν τρεις από πανούκλα εις τον Πύργο».
Ο σημερινός Πύργος είναι κτισμένος σε εφτά χαμηλούς λόφους. Οι λόφοι αυτοί είναι:
  1. του κοιμητηρίου, θέση τυροκομίστρα,
  2. Της δεξαμενής, θέση κοκκινόχωμα,
  3. Του ναού του Αγίου Αθανασίου, θέση αχιβάδα,
  4. Του Επαρχείου,
  5. Του χώρου μεταξύ των σημερινών πλατειών Αυγερινού και Κύπρου,
  6. Του ιερού ναού της Αγ. Κυριακής, όπου βρίσκεται και η «Αγιοχαραλαμπόρουγα» και
  7. Του Αγίου Διονυσίου μέχρι το νοσοκομείο, θέση «ανεμόμυλος» ή «τούμπι».
Πρόκειται για μια καινούρια σχετικά πόλη, η ιστορία της οποίας ξεκίνησε εδώ, στην περιοχή που βρισκόμαστε σήμερα, στις αρχές του 16ου αιώνα, το 1512. Κάποιος Ιωάννης  Τσερνοτάς από το Λευκάσιο Καλαβρύτων ανακάλυψε στην  περιφέρεια των Καλαβρύτων ή στην περιοχή του σημερινού Πύργου, πλήθος αρχαίων νομισμάτων που τα παρέδωσε στο σουλτάνο Σελίμ τον Α’. ως ανταμοιβή πήρε τον τίτλο του μπέη (τσερνοτάμπεης) και απέραντες εκτάσεις στη βορειοδυτική Πελοπόννησο, γύρω από την περιοχή της τότε λίμνης της μουριάς και των γηλόφων, πάνω στους οποίους είναι χτισμένη η σημερινή πόλη.
Ο Τσερνωτάς με άλλους Έλληνες πήρε μέρος στο πλευρό του Σουλτάνου στην εκστρατεία εναντίον της Αιγύπτου. Ο Νεκτάριος Ιεροσολύμων μας πληροφορεί ότι χάρη στον Τσερνοτάμπεη εφυλάχθησαν οι μοναχοί του Σινά παραδίδοντας στο σουλτάνο διάταξη του Μωάμεθ, ωφελήθηκε πολύ το Σιναΐτικο μοναστήρι. Ο Τσερνωτάς φαίνεται δεν ήταν άνθρωπος που καθόταν σε ένα μέρος για πολύ.
Ο Τσερνωτάς έχτισε λοιπόν ένα οίκημα, έναν ισχυρό πύργο στη σημερινή πλατεία του Επαρχείου που έδωσε το όνομά του στη σημερινή πόλη του Πύργου. Από κει και προς την περιοχή που βρισκόμαστε σήμερα χτίστηκαν τα πρώτα σπίτια, καλύβες στην αρχή όπως μας πληροφορούν διάφοροι περιηγητές της εποχής, για  να διαμένουν οι ποιμένες και άλλοι υποτακτικοί.
Σε κάθε περίπτωση, ο τόπος από τα χανάκια μέχρι την Αγουλινίτσα θεωρήθηκε ιερός και απαγορεύτηκε στους Τούρκους να τον κατοικήσουν. Όταν περνούσαν από την περιοχή ξεκαβαλίκευαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εντολή της σουλτάνας  ήταν να «τινάσσουν ακόμα και τον κονιορτόν και των ποδών των ίππων ακόμα».
Οι συνθήκες γίνονταν ιδανικές για κατοίκηση και άρχισαν να κατεβαίνουν οι πρώτες οικογένειες τσελιγκάδων από την Ήπειρο. Πρώτοι κατεβαίνουν οι Αχολαίοι με πολλά κοπάδια. Αμέσως μετά κατηφόρισαν από την Ήπειρο οι δυο αδελφοί Βιλαεταίοι με πολύ χρήμα και πλήθος ακολούθων.
Τις δυο αυτές οικογένειες ακολούθησαν και άλλες με αποτέλεσμα ο Πύργος να μεγαλώσει γοργά και να φτάσει τις 5000 κατοίκους κατά κάποιους ερευνητές στο τέλος του 17ου αιώνα και κατ’ άλλους στο τέλος του 18ου αιώνα.  Πιο γνωστές από αυτές τις οικογένειες ήταν οι Διακαίοι, οι Κρεστενιταίοι, οι Μήτζου.
Μάλιστα, η ταχύτατη οικονομική ανάπτυξη της περιοχής εξώθησε τους Πυργαίους με δημοψήφισμα να ζητήσουν να  αποσπαστούν από τον καζά της Γαστούνης και να συγκροτήσουν ιδιαίτερο καζά. Το αίτημα έγινε δεκτό το 1790 και μάλιστα ο σουλτάνος αφιέρωσε το βακούφι του Πύργου στην Κάαμπα της Μέκκας, το ιερότερο τέμενος των μουσουλμάνων.
Όλα αυτά συνεισέφεραν έτι περαιτέρω στην οικονομική ανάπτυξη του Πύργου, στον οποίο ο Πουκεβίλ το 1816 μετρά 900 σπίτια. Η σταφίδα βέβαια έπαιξε τον δικό της καθοριστικό ρόλο στη γεωργική, βιομηχανική και εμπορική ανάπτυξη της πόλης, ιδιαίτερα μετά την απελευθέρωση.
Κάπως έτσι ήταν τα πρώτα βήματα της πόλης του Πύργου που γράφτηκαν σε αυτή τη γειτονιά. Ο λαογραφικός όμιλος φιλοδοξεί με τις δυνάμεις που έχει να καταγράψει και άλλα βήματα στην ιστορία για την πόλη του Πύργου, αλλά και την ιστορία της Ηλείας.
Πηγή: patrisnews.gr



Read more: http://www.newsbomb.gr/politismos/story/474546/h-istoria-toy-pyrgoy#ixzz3D84EwePe

Με δύο δρομολόγια την εβδομάδα, Σάμος – Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος και Καβάλα Published September 15, 2014

ΣΑΣ-apofasiΣτην δημοσιότητα έδωσε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου, την γνωμοδότησή του για τα δρομολόγια που αφορούν τη Λήμνο και το Βόρειο Αιγαίο.
Ρίχνοντας μια ματιά στις αποφάσεις, ξεχωρίζουμε την προέκταση του δρομολογίου του ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ, κάθε δεύτερο Σάββατο, για Λήμνο και Καβάλα.
Το ro ro Πελαγίτης, θα εκτελεί ένα δρομολόγιο μια φορά κάθε 15 μέρες, στη γραμμή Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα εξυπηρετώντας τις μεταφορικές της Λήμνου, αρχικά μέχρι τις 31 Οκτωβρίου.
Ομόφωνα θετική η απόφαση, του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για εκτέλεση 2 δρομολογίων την εβδομάδα, από Σάμο για Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο και Καβάλα, χωρίς να αναφέρεται ποιο πλοίο θα εκτελεί το δρομολόγιο αυτό, τονίζει σε δημοσίευμά της η limniakifoni.gr.
Τη Δευτέρα, ή το αργότερο την Τρίτη αναμένεται να ανακοινωθεί, από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, η εταιρεία που θα αναλάβει τα δρομολόγια του Βορείου Αιγαίου. Ο Υπουργός θα επιλέξει τελικά και το σε ποια λιμάνια θα προσεγγίζει το πλοίο.
Η εταιρεία που όλες οι πληροφορίες θέλουν να αναλαμβάνει τις γραμμές, μέχρι την προκήρυξη του Διεθνή Διαγωνισμού, είναι η “Hellenic Seaways”, με το πλοίο «Νήσος Μύκονος». Τα δρομολόγια λέγεται ότι θα ξεκινήσουν στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας.
Το πλοίο που θα συνδέει το Βόρειο Αιγαίο με την Καβάλα, θα εκτελεί δύο δρομολόγια την εβδομάδα. Ειδικότερα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έδωσε δύο επιλογές στον Υπουργό:
Σενάριο 1ο
Δύο δρομολόγια την εβδομάδα στη γραμμή Σάμος (Βαθύ) – Χίος -Μυτιλήνη – Λήμνος –Καβάλα, με μίσθωμα 130 ευρώ/ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας, με ανάλογη προσαύξηση 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας.
Σενάριο 2ο
Ένα δρομολόγιο Σάμος (Βαθύ) – Χίος -Μυτιλήνη – Λήμνος –Καβάλα και ένα δρομολόγιο Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα με μίσθωμα 130 ευρώ/ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας, με ανάλογη προσαύξηση 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας.
Στα δρομολόγια που προτείνει το Συμβούλιο στον Υπουργό δεν αναγράφονται τα λιμάνια της Ικαρίας και του Πειραιά. Αυτό συμβαίνει διότι το επιδοτούμενο δρομολόγιο, αυτό δηλαδή που θα πληρώνεται από το Υπουργείο, αφορά τη σύνδεση από Σάμο μέχρι Καβάλα. Η προέκταση σε Ικαρία και Πειραιά, θα υπάρχει ως ελεύθερο δρομολόγιο της εταιρείας που θα αναλάβει τις γραμμές, σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν στο Σ.Α.Σ..
Με αυτές τις προσθήκες λοιπόν τα σενάρια, όπως ειπώθηκαν στο Συμβούλιο, διαμορφώνονται ως εξής:
1ο σενάριο
Δύο δρομολόγια: Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Σάμο – Ικαρία – Πειραιά
2ο σενάριο
Το ένα δρομολόγιο: Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Σάμο – Ικαρία – Πειραιά, ενώ το δεύτερο δρομολόγιο: Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Πειραιά.
Ανάμεσα στα θέματα συζήτησης δεν περιλαμβανόταν το μέλλον της γραμμής του Λαυρίου, που εκτελεί το πλοίο της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ». Περιλαμβάνονταν όμως η έκπτωση, της θυγατρικής της ΝΕΛ, ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ,  που εξυπηρετούσε τα Ψαρά, την υποχρέωση της σύνδεσης των Ψαρών με τη Χίο μια ορά τη βδομάδα σε προέκταση δρομολογίου από Πειραιά θα έχει ο νέος ανάδοχος.
Συνεχίζει χωρίς τα επιδοτούμενα η ΝΕΛ
Η ΝΕΛ λοιπόν θα συνεχίσει να εξυπηρετεί το δρομολόγιο Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, 3 φορές την εβδομάδα τον Χειμώνα και 4 το Καλοκαίρι.
Η σύνδεση της Λήμνου και του Βορείου Αιγαίου με την Θεσσαλονίκη σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αποτελεί πλέον παρελθόν.
Το δρομολόγιο αυτό ήταν ιδιαίτερα κερδοφόρο παλαιότερα, γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι επί σειρά ετών η ΝΕΛ το εκτελούσε χωρίς επιδότηση. Σταδιακά όμως, με τις επιδοτήσεις, την διάσπαση των δρομολογίων, τα παλιά πλοία που αύξησαν κατά πολύ τον χρόνο ταξιδιού, η σύνδεση αυτή έπαψε να είναι κερδοφόρα.

Οι ελεύθεροι λαοί πάντα νικούν: Η Αργεντινή βοηθούσης της Κίνας «έσβησε» τη Made in USA χρεοκοπία -




http://www.greektvlive.net/argentini-voithousis-kinas-esvise-xreokopia.htmlΕΥΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ TV ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΤΙ «ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΑΝ»
Τελικά μόνο η κυβέρνηση Σαμαρά και τα ελληνικά συστημικά ΜΜΕ … πτώχευσαν την Αργεντινή (α, και ένας δικαστής στις ΗΠΑ)!
Η μεγάλη λατινοαμερικανική χώρα όχι απλά δεν έχει αντιληφθεί τις συνέπειες από την δεύτερη «πτώχευση» που της … ανακοινώθηκε από τη  κυβέρνηση Σαμαρά (που να ήξεραν στο Μπουένος Αϊρες ότι οι επαίτες των Βρυξελλών θριαμβολογούσαν για την απόφαση του Αμερικανού μπάρμπα-Σαμ που αποφάσισε ότι μια ολόκληρη χώρα μέλος των G20 έπρεπε να πτωχεύσει!), αλλά με το deal που ολοκληρώθηκε σήμερα με το Πεκίνο αντικαθιστά το δολάριο με το γουάν στις συναλλαγές της και προχωρά δυναμικά μπροστά σε μια νέα εποχή!
Ο επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας της Αργεντινής, Χουάν Κάρλος Fabrega, συναντήθηκε με τον Κινέζο ομόλογό του την Κυριακή για αποφάσισαν να προχωρήσουν σε συμφωνία ανταλλαγής νομισμάτων (currency swap) των νομισμάτων των δύο χωρών, χρησιμοποιώντας αυτά αντί του δολαρίου, όπως ανακοίνωσαν οι αρχές της Αργεντινής.
Η συμφωνία θα ενεργοποιηθεί άμεσα και θα επιτρέψει στην Αργεντινή να ενισχύσει τα συναλλαγματικά της αποθέματα με τουλάχιστον 10 δισ. δολ. και να πληρώσει τις κινεζικές εισαγωγές της με ισοτιμίες γουάν, χωρίς να χρειαστεί ούτε ένα δολάριο!
Σύμφωνα με την εφημερίδα La Nacion το Μπουένος Άιρες θα λάβει μια πρώτη δόση του γιουάν αξίας 1 δισ. δολαρίων πριν από το τέλος του έτους, ενώ, η Αργεντινή θα λάβει ακόμη 11 δισ. δολάρια στο πλαίσιο συμφωνίας με την Κίνα.
Τον περασμένο Ιούλιου, ο πρόεδρος της Κίνας Ζι Ζινπίνγκ (φωτό) είχε υπογράψει μια σειρά από συμφωνίες με την Κριστίνα Φερνάντεζ Κίρχνερ με την οποία αναβαθμίζονται συνολικά οι σχέσεις των δύο χωρών. Αλήθεια ο Α.Σαμαράς, γιατί ποτέ δεν σκέφτηκε να κάνει κάτι ανάλογο;
Μεταξύ των συμφωνιών, συνολικού ύψους 7,5 δισ. δολαρίων, ξεχωρίζει και η συμφωνία για χρηματοδότηση με 2,1 δισ. δολάρια -πάλι από την China Development Bank- της κατασκευής σιδηροδρομικών υποδομών με τις οποίες θα διευκολύνεται η μεταφορά της αγροτικής παραγωγής της Αργεντινής προς τα λιμάνια της χώρας
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένιο Ιούλιο ένας Αμερικανός δικαστής ΗΠΑ δικαίωσε τα πειρατικά αμερικανικά hedge funds και κάλεσε την Αργεντινή να αποπληρώσει το χρέος της προς αυτά, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 10% του συνολικού χρέους που είχε το 2001. Το υπόλοιπο 90% ήταν στα χέρια ομολογιούχων που δέχτηκαν «κούρεμα» κατά 70%.
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση Σαμαρά και κάτι τύπο στιλ Αδωνις Γεωργιάδης πανηγύριζαν γιατί η άμυαλη Αργεντινή δεν δέχθηκε να πληρώσει τους τόκους των γκάνγκστερ των διεθνών κεφαλαιαγορών και έδειχναν το Μπουένος Αϊρες λέγοντας «Είδατε τι έπαθαν οι Αργεντίνοι που δεν πλήρωσαν;» και τα κανάλια έδειχναν εικόνες από ταραχές σοτυς δρόμους της πρωτεύουσας της Αργεντινής, οι οποίες όμως ήταν πλάνα από την πτώχευση του 2011!
Και όλα αυτά προκειμένου να μας πείσουν ότι «Ευτυχώς που σκύψαμε στα τέσσερα αλλιώς θα γινόμασταν Αργεντινή».
Ηθελημένα, φυσικά αγνοούσαν ότι:
Η ανεργία στην Αργεντινή είναι στο 6,9% ενώ στην Ελλάδα είναι στο 27,3% επίσημα (το ανεπίσημα είναι ακόμα πιο δυσθεώρητο).
Η Αργεντινή είναι μια από τις μεγαλύτερες χώρες κτηνοτροφίας και η πρώτη σε παραγωγή σόγιας στον κόσμο. Που σημαίνει ότι είναι αυτάρκης ως χώρα σε είδη διατροφής.
Η Αργεντινή έχει μηδενικό έλειμμα εδώ και μια δεκαετία, αντίθετα το έλλειμμα στην Ελλάδα είναι κάτι σαν ανέκδοτο, και αποτελεί αντικείμενο μόνιμης αλχημείας, για να προκύπτουν «κοινωνικά μερίσματα» πριν τις εκλογές.
Η Αργεντινή έχει το δικό της νόμισμα, το πέσος, ενώ εμείς αντίθετα είμαστε παγιδευμένοι στην φυλακή του ευρώ.
Το σημαντικότερο, η Αργεντινή χρωστάει σε ιδιώτες, αν θέλει δεν τους πληρώνει, και επιλέγει τη σωτηρία των ανθρώπων της.
Η Ελλάδα επί κυβερνήσεως Παπανδρέου αποφάσισε να εξασφαλισθούν οι ιδιώτες πληρώνοντάς τους με δανεικά χρήματα από τα κράτη της ΕΕ, και το ΔΝΤ.
Η Αργεντινή ουσιαστικά δεν χρωστάει, αντίθετα εμείς χρωστάμε 174% του ΑΕΠ!
Τέλος στην Ελλάδα δεν θέλει να επενδύσει κανείς. Αντίθετα στην Αργεντινή θέλουν να επενδύσουν όλοι και να γίνει μέλος των BRICS!
Kαι εν πάση περιπτώσει, η Αργεντινή μετά την χρεοκοπία του 2001, είναι στους G20, τους 20 «μεγάλους» του πλανήτη.
Την Ελλάδα που ακριβώς την έχουν τοποθετήσει οι κυβερνήσεις Παπανδρέου, Παπαδήμου και Σαμαρά; Στον «υπόνομο» των διεθνών αγορών…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
- See more at: http://www.greektvlive.net/argentini-voithousis-kinas-esvise-xreokopia.html#sthash.qvDwkeB9.dpuf

Τρόπαια


http://arcadia.ceid.upatras.gr/arkadia/places/tropaia.htm


Τα Τρόποια είναι μια ορεινή γραφική κωμόπολη της Γορτυνίας χτισμένη αμφιθεατρικά στην πλαγιά υψώματος. Κεφαλοχώρι της περιοχής, είναι σήμερα έδρα του ομώνυμου Δήμου. και αποτελούν διοικητικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο της εποχής. Έχουν περίπου 800 κατοίκους. Αξιόλογο είναι το πετρόκτιστο κτίριο του Δημοτικού Σχολείου και όμορφη η μητρόπολη της Κοίμησης της Θεοτόκου. Αξιόλογη είναι επίσης και η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου (1887). Η κεντρική πλατεία είναι γραφικότατη. Βρίσκεται στις παρυφές της πλαγιάς, με πλατάνια, γραφικά πετρόχτιστα σπίτια και όμορφη θέα στην κωμόπολη και στη γύρω περιοχή.
Κοντά στα Τρόπαια, και ανάμεσα στα χωριά Γαλατάς και Βυζίκι, υπάρχουν τα ερείπια του φραγκικού κάστρου της ’κοβας (13ος αιώνας), έδρας μιας από τις βαρονίες του πριγκιπάτου της Πελοποννήσου. Η βαρονία αυτή, μία από τις ισχυρότερες της Πελοποννήσου, ιδρύθηκε μετά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως από τους σταυροφόρους και κυβερνήθηκε επί σειρά ετών από γυναίκες. Σημαντικό έργο για την εποχή ήταν της “Κυράς το Γεφύρι”, κοντά στο χωριό Μουριά, που χτίστηκε τον 13ο αι. Η βαρονία καταλύθηκε το 1458 από τον Οθωμανό Μωάμεθ τον Πορθητή και κατά την τουρκοκρατία υπαγόταν στην Καρύταινα. Την εποχή της ελληνικής επανάστασης η κοβα αποτελούσε ιδιαίτερη στρατιωτική περιφέρεια μαζί με τη γειτονική Πέρα Μεριά.
Σύμφωνα με αρχαιολογικές έρευνες θεωρείται ότι η ευρύτερη περιοχή Τροπαίων κατοικήθηκε από Πελασγούς πριν από το 2200 π.Χ. Μετά από το 1307 π.Χ. εγκαταστάθηκαν στην περιοχή Βοιωτοί. Το όνομα Τρόπαια φαίνεται ότι προήλθε από το τρόπαιο που στήθηκε στην περιοχή από τη μάχη Θελπουσίων και Ελευσινίων και όχι από την αρχαία πόλη Τρόπαια που αναφέρει ο Παυσανίας.
Τα σύγχρονα Τρόπαια χρονολογούνται στους αμέσως μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης χρόνους. Στη θέση της σημερινής κωμόπολης υπήρχε μεσαιωνική πόλη πριν από το 1300 μ.Χ. με το όνομα Βερβίτσα, όνομα που οφείλεται σε Σλάβους που είχαν εγκατασταθεί εκεί. Κατ' άλλους το όνομα προέρχεται από το όνομα Βέρβις, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για το χαρακτηρισμό μιας ομάδας Βυζαντινών νόμων απόδοσης δικαίου. Η πόλη δημιουργήθηκε μετά την καταστροφή της αρχαίας Θέλπουσας. Το 12ο και 13ο αιώνα το όνομα του χωριού Βέρβιτσα, πρέπει να ήταν σε χρήση παράλληλα με το όνομα "’κοβα". Όταν μπήκε ο 20ος αιώνας το χωριό Βέρβιτσα μετονομάστηκε σε Τρόπαια.
Δημοτικό ΣχολείοΣτην περιοχή της Βάναινας κοντά στα Τρόπαια τοποθετείται η αρχαία πόλη Θέλπουσα. Κατά τη μυθολογία πήρε το όνομά της από τη νύμφη Θέλπουσα, κόρη του Λάδωνα. Στο χώρο της αρχαίας πόλης υπήρχαν τα ιερά της Δήμητρας, του Ασκληπιού και των δώδεκα θεών καθώς και του μυθικού Ογκίου, του άρχοντα της Θέλπουσας και γιου του Απόλλωνα. Ο ναός της Δήμητρας περιελάμβανε τα αγάλματα της Ερινύας Δήμητρας, ύψους 3μ. και της Λουσίας Δήμητρας ύψους 2μ. Κοντά στο ιερό της Ερινύας Δήμητρας βρισκόταν ο ναός του παιδιού Ασκληπιού και ο τάφος της Τριγόνας που σύμφωνα με την παράδοση ήταν τροφός του. Σώζονται μέχρι σήμερα λείψανα οχειρωματικού περιβόλου, δεξαμενής νερού, σπόνδυλοι κιόνων, κιονόκρανα, ενεπίγραφες πλάκες, όπως και λείψανα έπαυλης ρωμαϊκών χρόνων. 
Κατά την επανάσταση του 21 πολλοί Τροπαιάτες ακολούθησαν τον Κολοκοτρώνη και άλλους οπλαρχηγούς και συμμετείχαν σε μάχες (πολιορκία Λάλα και Πάτρας). Μετά την επανάσταση τα Τρόπαια έγιναν έδρα Δημογεροντίας με πρώτο δημογέροντα το Δημ. Μιχαλακόπουλο ή Κοντάνη από το 1863-1912.  

Στα Τρόπαια μπορεί να φθάσει κανείς από το Σταυροδρόμι. Σε μικρή απόσταση από την κωμόπολη βρίσκεται η τεχνητή λίμνη και το φράγμα του Λάδωνα. Στο φράγμα οδηγεί ο ασφάλτινος  δρόμος.που συνδέει τα Τρόπαια με άλλα χωριά της περιοχής, τη Δάφνη Καλαβρύτων και τον οδικό άξονα "111". Επίσης εύκολα φθάνει κανείς και στα χωριά ΠερδικονέριΜυγδαλιάΣπάθαρηΜουριάΔήμητραΒάχλια, και Κοντοβάζαινα.



http://arcadia.ceid.upatras.gr/arkadia/places/tropaia.htm, 

Οι «εύζωνοι» του Κρεμλίνου 9 Σεπτεμβρίου 2014 Σοφία Σάβινα, ειδικά για τη RBTH Στρατιωτική θητεία στη φρουρά του Κρεμλίνου: Ακίνητο βλέμμα και σθένος στην καρδιά.



Πηγή: Νικολάι Κορολιόφ
Δύο στρατιώτες στέκονται ακίνητοι δίπλα στα τείχη του Κρεμλίνου, φυλάσσοντας τιμητικά το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Τα παιδιά που περνούν απ’ τη σκοπιά νομίζουν ότι είναι σαν να βλέπουν ζωντανά τα μολυβένια στρατιωτάκια απ’ το παραμύθι του Άντερσεν: «Μαμά, μαμά, είναι ζωντανοί; Ω, ανοιγόκλεισε τα μάτια του! Είναι ζωντανός!», ή «Μαμά! Είναι ρομπότ;». Για την τιμητική τους αποστολή στην καρδιά της χώρας, την Κόκκινη Πλατεία της Μόσχας, αλλά και για τις μικρές απλές στιγμές της καθημερινότητας στην περίμετρο του Κρεμλίνου, μιλούν στη RBTH οι «επίλεκτοι» στρατιώτες – φρουροί του Προεδρικού συντάγματος της Ρωσίας.
Είναι απλά παιδιά που κατάγονται απ’ όλη τη χώρα, οι οποίοι επιλέχθηκαν για να υπηρετήσουν τη θητεία τους στο Προεδρικό σύνταγμα (η επίσημη ονομασία της φρουράς του Κρεμλίνου). Τα κριτήρια για την επιλογή των στρατιωτών - φρουρών  του Κρεμλίνου είναι πολύ αυστηρά: Κίνητρο, μόρφωση επιπέδου τουλάχιστον απολυτηρίου Μέσης Εκπαίδευσης, λευκό ποινικό μητρώο, φυσιολογική πνευματική κατάσταση και καλή ψυχική υγεία. Εξίσου απαιτητικά είναι και τα κριτήρια που αφορούν στην εξωτερική εμφάνιση των υποψηφίων: Ύψος από 175 έως 190 εκατοστά, χωρίς εμφανή σημάδια, τατουάζ και ουλές. Από αυτούς, επιλέγονται λίγα άτομα τα οποία εντάσσονται στο λόχο της τιμητικής φρουράς. Είναι αυτοί που βλέπουμε να στέκονται ακίνητοι να φυλάνε σκοπιά δίπλα στα τείχη του Κρεμλίνου.
168 ώρες σκοπιά σε στάση απόλυτης προσοχής

Η ιστορία του Μνημείου

Το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη ανεγέρθηκε στο πάρκο «Αλεξάντροβσκι» κοντά στα τείχη του Κρεμλίνου το 1966, προς τιμήν της 25ης επετείου από την ήττα των γερμανικών στρατευμάτων στη Μόσχα. Είναι ένα Μνημείο προς τιμήν όλων των στρατιωτών που έχασαν τη ζωή τους στο Μεγάλο Πατριωτικό Πόλεμο (1941-1945). Ένα άλλο προσωνύμιο που αποδίδεται στο Μνημείο από τους στρατιωτικούς είναι: «Η σκοπιά Νο 1», ή «Η σημαντικότερη σκοπιά της χώρας».
Ο στρατιώτης του 1ου λόχου τιμητικής φρουράς Αλεξάντρ Μακάρτσεφ, στους 9 μήνες που υπηρετεί στο Κρεμλίνο έχει περπατήσει προς τη σκοπιά του με βήμα παρέλασης σηκώνοντας το πόδι του σε ορθή γωνία, 150 φορές! Αυτό σημαίνει, ότι ο Αλεξάντρ πέρασε στεκούμενος σε στάση προσοχής δίπλα στα τείχη του Κρεμλίνου μια ολόκληρη εβδομάδα. Οι κυριότερες «παραβιάσεις» του τελετουργικού πρωτοκόλλου από τους ακούνητους «μολυβένιους στρατιώτες», όπως λέει ο ίδιος ο Αλεξάντρ, είναι όταν ρίχνεις μια γρήγορη ματιά σε μια όμορφη κοπέλα που περνάει δίπλα απ’ τη σκοπιά, ή ένα βλέμμα στους «δικούς» σου. Όταν έρχονται κοντά σου άνθρωποι με την ίδια στολή, τους κοιτάς χωρίς να το θες.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του, ο Αλεξάντρ έμαθε να διακρίνει τους ρώσους από τους ξένους τουρίστες: «Τα πρόσωπά μας είναι πιο στρογγυλεμένα και οι ευρωπαίοι έχουν συμμετρικά χαρακτηριστικά, επίπεδα λεπτά χείλη. Οι δικοί μας είναι πιο χαμογελαστοί».
Τι σκέπτεται ο στρατιώτης στη σκοπιά; Ο συνάδελφος του Αλεξάντρ στο λόχο Γιεβγκένι Ρίντιν, μας λέει: «Σκέφτεσαι όλους αυτούς που ήταν εδώ πριν από εσένα και αναρωτιέσαι για τη σημασία, τον υψηλό συμβολισμό του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη. Εδώ έχει ταφεί συμβολικά ο άνθρωπος που έδωσε τη ζωή του για όλους εμάς. Είναι δυνατόν να μην αντέξεις την ορθοστασία; Δεν είναι ένα απλό καθήκον σκοπιάς. Είναι τιμητική φρουρά σε ένα μνημείο πανανθρώπινης αξίας, εθνικής σημασίας. Πως μπορεί κανείς να μην εκτελεί το καθήκον του με σεβασμό και υπομονή; Πως μπορεί να μην αντέχει κάποιος να στέκεται προσοχή;»
Φωτογραφία «σέλφι» στην Αιώνια Φλόγα
«Είμαι χαρούμενος όταν έρχονται στο Μνημείο οικογένειες με τα παιδιά τους», λέει ο Αλεξάντρ. «Μερικοί άνθρωποι προσκυνούν, κάμποσοι απ’ αυτούς δακρύζουν και κλαίνε. Παππούδες και γιαγιάδες σταυροκοπιούνται και εναποθέτουν λουλούδια. Ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία είναι όταν έρχονται κινέζοι τουρίστες, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με τα έθιμά μας και υποκλίνονται τρεις φορές μπροστά από το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Υπάρχει και η νεολαία, που έρχεται για να τραβήξει μια «σέλφι» μ’ εμάς. Προσπαθούν να μας πειράξουν, φωνάζοντας: «Ελάτε μαζί μας!». Ο Αλεξάντρ έχει ήδη μάθει να αντιμετωπίζει τέτοιες καταστάσεις: «Σε αυτές τις στιγμές, προσπαθώ να κοιτάζω προς τα πάνω, να αγνοώ το πλήθος. Παρατηρώ με ηρεμία τι συμβαίνει, ακούω τι λένε, αλλά δεν αντιδρώ στις προκλήσεις, παραμένω ατάραχος».
Ο Αλεξάντρ δείχνει τα μαυρισμένα χέρια του και σηκώνει το πουκάμισό του μέχρι τον αγκώνα. Εκεί, το δέρμα είναι λευκό. «Χθες στη Μόσχα είχαμε καύσωνα, 38C υπό σκιά, υπολόγισε και τη θερμότητα που εκπέμπεται από το γρανίτη που καίει, καθώς και τη ζέστη απ’ τη φωτιά του Μνημείου, η θερμοκρασία που ένιωθα στη σκοπιά θα ήταν γύρω στους 50C! Αλλά τίποτα δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά από το καθιερωμένο τελετουργικό. Πρέπει να υπομένεις». Ο φρουρός, μας εκμυστηρεύεται τα μυστικά του όπλα στη σκοπιά: «Εάν κάτσει μια σφήκα πάνω σου, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ταραχθείς. Θα πετάξει μόνη της. Αν θέλεις να βήξεις, θα πρέπει να αγγίξεις με τη γλώσσα τον ουρανίσκο και θα φύγει η επιθυμία. Φτάρνισμα, από μέσα μας. Χασμουρητό και ξύσιμο, απαγορεύονται αυστηρά».
Σε έκτακτη περίπτωση, ο σκοπός μπορεί να πάντα βασίζεται στη βοήθεια από συνάδελφό του. Σε μικρή απόσταση από τον τάφο του Άγνωστου Στρατιώτη στέκεται ένας ακόμα φρουρός, ο επόπτης. Είναι αυτός που προειδοποιεί με σφυρίχτρα, όταν κάποιος αποφασίζει ξαφνικά να «εισβάλει» στο μνημείο. Οι σκοποί, αν χρειαστούν βοήθεια, έχουν μυστικά σήματα επικοινωνίας και δεν φωνάζουν: «Πλησίασε σε μένα». Ο αντίχειρας και ο δείκτης που ακουμπάνε στη βέργα του όπλου χτυπάνε την κάνη, είναι το σήμα για να πλησιάσει ο επόπτης το σκοπό, για παράδειγμα, για να σιάξει τη στολή ή να σκουπίσει τον ιδρώτα από το πρόσωπο του. Στα χέρια των φρουρών, βρίσκεται η διάσημη ημιαυτόματη καραμπίνα «Simonov» («SKS»). Η σφαίρα από βολή της SKS σκοτώνει σε απόσταση μέχρι 1,5 km. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Αλεξάντρ, ακόμα και στην περίπτωση χρήσης των όπλων, οι φρουροί θα προσέξουν για την ασφάλεια των ατόμων που βρίσκονται κοντά, θα προσπαθήσουν να αποφύγουν την αιματοχυσία.
Καλλιτέχνης, κουρέας, ετών 19
Υπάρχει η αντίληψη ότι στο σύνταγμα του Κρεμλίνου η θητεία κυλάει πιο εύκολα απ’ ό,τι σε άλλα μέρη. Στο στρατώνα του λόχου ειδικής φρουράς, υπάρχει κινηματογράφος στον οποίο δείχνουν στους στρατιώτες σύγχρονες πατριωτικές ταινίες. Τα παιδιά ασχολούνται ερασιτεχνικά και με τις τέχνες. Στο σύνταγμα έχει δημιουργηθεί μια ολόκληρη ορχήστρα με την ονομασία: «Οι αισιόδοξοι». Στο πρόγραμμα του ελεύθερου χρόνου προβλέπεται και οργανώνονται επισκέψεις των φαντάρων στο θέατρο. Ωστόσο, ο Αλεξάντρ λέει: «Εδώ, όλα λειτουργούν όπως και στις συμβατικές μονάδες του Στρατού. Ερχόμαστε αγόρια και απολυόμαστε άνδρες. Όταν απομακρυνόμαστε από τις ανέσεις του σπιτιού, απ’ τις χαρές της ελεύθερης ζωής, δεν έχει καμία σημασία ποιός ήσουν πριν, πόσα χρήματα διάθετες».
Ο Αλεξάντρ διηγείται ότι στην αρχή όλοι προσπαθούν να κρύψουν τις αρνητικές πλευρές του χαρακτήρα τους, αλλά σύντομα η πραγματική προσωπικότητα του ανθρώπου εκδηλώνεται. Ο καθένας μας είναι διαφορετικός. Κάποιος, για παράδειγμα, ασχολείται με τις πολεμικές τέχνες. Ο Αλεξάντρ αγαπάει τη ζωγραφική. Ο επόμενος πίνακάς του έχει θέμα την «αλλαγή φρουράς». Θα τον δωρίσει είτε στη μητέρα του, είτε σε κάποιον συνάδελφό του. Επιπλέον, ο Αλεξάντρ είναι ο κουρέας του λόχου. Το κούρεμα τους οι φρουροί, το κρύβουν επιμελώς κάτω από το πηλίκιο. Εδώ, στο στρατώνα, οι «πελάτες» κάθονται αναπαυτικά σε μια τεράστια δερμάτινη πολυθρόνα, η οποία πριν από το στρατιωτικό κουρείο βρίσκονταν στο γραφείο του προέδρου Μπορίς Γέλτσιν. Η πολυθρόνα διαγράφτηκε από το προεδρικό Γραφείο και δωρίθηκε στο Προεδρικό σύνταγμα. Απ’ το Κρεμλίνο, στο… Κρεμλίνο.
Η στρατιωτική θητεία στο Προεδρικό σύνταγμα παρέχει κάποια προνόμια στους έφεδρους κληρωτούς. Μετά από την ολοκλήρωση της θητείας του ο κάθε στρατιώτης, μαζί με το απολυτήριο, παίρνει και μια συστατική επιστολή, η οποία θα τον βοηθήσει στην ανεύρεση εργασίας. Η υπηρεσία σε αυτό το σύνταγμα, δίνει στους απολυόμενους στρατιώτες και ορισμένα προνόμια, όπως π.χ. για την εισαγωγή τους σε Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Μόσχας, για παράδειγμα, που είναι το παλαιότερο και μεγαλύτερο «κλασικό» Πανεπιστήμιο στη Ρωσία, όσοι έχουν υπηρετήσει στο Προεδρικό σύνταγμα μπορούν να περάσουν σε Σχολή, πρακτικά χωρίς εξετάσεις. Αυτή την ευκαιρία σκέφτεται ν’ αρπάξει και ο Αλεξάντρ Μακάρτσεφ. Στο επόμενο ακαδημαϊκό έτος, θα υποβάλλει τα χαρτιά του για εισαγωγή στο διάσημο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Μόσχας. 
Ο Αλεξάντρ, που θα ολοκληρώσει τη θητεία του σε τρεις μήνες, σήμερα λέει: «Αυτό που συνειδητοποίησα σε αυτή τη θέση είναι, ότι ο άνθρωπος ούτε καν φαντάζεται τι είναι ικανός να κάνει».

Νίκος Γκάτσος 1911 – 1992



Ποιητής, στιχουργός και μεταφραστής, ο Νίκος Γκάτσος παραμένει μία ξεχωριστή περίπτωση για τα ελληνικά γράμματα. Με μία μόνο ποιητική σύνθεση στο ενεργητικό του, την περίφημη και αξεπέραστη Αμοργό, που έγραψε μεσούσης της Κατοχής, θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ποιητές μας.
Γεννήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου 1911, κατ' άλλους στις 30 Απριλίου 1915, στα Χάνια Φραγκόβρυσης (Κάτω Ασέα) Αρκαδίας. Τελείωσε το Δημοτικό στο χωριό του και το Γυμνάσιο στην Τρίπολη, όπου μυήθηκε στη λογοτεχνία και έμαθε μόνος του ξένες γλώσσες. Στη συνέχεια μετακόμισε με την οικογένειά του στην Αθήνα, όπου σπούδασε φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στις αρχές της δεκαετίας του '30 δημοσίευσε τα πρώτα του ποιήματα στα περιοδικά «Νέα Εστία» (1931) και «Ρυθμός» (1933). Γνώριζε ήδη αρκετά καλά Αγγλικά και Γαλλικά και είχε μελετήσει τον Παλαμά, το Σολωμό, το δημοτικό τραγούδι, όπως και τις νεωτεριστικές τάσεις της ευρωπαϊκής ποίησης.
Το 1943 κυκλοφόρησε την ποιητική του σύνθεση «Αμοργός», που προκάλεσε έντονο ενδιαφέρον και του χάρισε περίοπτη θέση στο Πάνθεον των ελλήνων ποιητών. Λέγεται ότι το μακρύ αυτό ποίημα γράφτηκε μέσα σε μια νύχτα με το σύστημα της «αυτόματης γραφής», που χρησιμοποιούν οι σουρεαλιστές δημιουργοί. «Μνημειώδες έργο του νεοελληνικού ποιητικού λόγου» χαρακτήρισε την «Αμοργό» ο στενός φίλος του Μάνος Χατζιδάκις, «επειδή περιέχει βαθύτατα την ελληνική παράδοση, δεν την εκμεταλλεύεται, ενώ συγχρόνως περιέχει όλη την ευρωπαϊκή θητεία του Μεσοπολέμου». Με την «Αμοργό» κλείνει και ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος του ελληνικού υπερρεαλισμού, που είχε ανοίξει με τον Νικήτα Ράντο, τον πρώιμο Ελύτη, τον Εμπειρίκο και τον Εγγονόπουλο.
Από τότε έως τον θάνατό του, ο Γκάτσος δημοσίευσε μόνο τρία ποιήματα: «Ελεγείο» (1946), «Ο Ιππότης και ο θάνατος» (1947) και το «Τραγούδι του παλιού καιρού» (1963). Τη λυρική του φλέβα ο Νίκος Γκάτσος τη διοχέτευσε στους στίχους τραγουδιών, καταργώντας συχνά τα όρια ποίησης και στιχουργίας. Το έργο του είναι εντυπωσιακό σε ποσότητα και ποιότητα. ΟΜίκης Θεοδωράκης, ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Σταύρος Ξαρχάκος, ο Δήμος Μούτσης, ο Λουκιανός Κηλαηδόνης και άλλοι συνθέτες μελοποίησαν στίχους του, που τραγουδήθηκαν από δημοφιλείς καλλιτέχνες και έγιναν μεγάλες επιτυχίες («Αθανασία», «Της γης το χρυσάφι», «Ρεμπέτικο», «Αρχιπέλαγος», «Πήρες το μεγάλο δρόμο», «Πορνογραφία», «Λαϊκή Αγορά», «Η Μικρή Ραλλού», «Μια γλώσσα, μια πατρίδα», «Αν θυμηθείς τ' ονειρό μου», «Η νύχτα», «Στον Σείριο υπάρχουνε παιδιά», «Αντικατοπτρισμοί», «Το κατά Μάρκον», «America, America», «Χάρτινο το Φεγγαράκι», «Πάει ο καιρός» κ.ά.).
Σπουδαίο είναι και το μεταφραστικό του έργο, το οποίο δοκιμάστηκε επί σκηνής. Μετέφρασε για λογαριασμό του Εθνικού Θεάτρου, του Θεάτρου Τέχνης και του Λαϊκού Θεάτρου, Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα («Ματωμένος Γάμος», «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα»), Αύγουστο Στρίνμπεργκ («Ο Πατέρας»), Ευγένιο Ο' Νηλ («Ταξίδι μακριάς ημέρας μέσα στη νύχτα»), Λόπε ντε Βέγκα («Φουέντε Οβεχούνα») και Τενεσί Ουίλιαμς («Λεωφορείο ο Πόθος»).
Ο Νίκος Γκάτσος πέθανε στην Αθήνα στις 12 Μαΐου 1992 και τάφηκε στη γενέτειρά του.

Εργογραφία

  • «Όλα τα τραγούδια» (εκδόσεις Πατάκη): Περιλαμβάνει το σύνολο των τραγουδιών του Νίκου Γκάτσου, γνωστά και ανέκδοτα.
  • «Αμοργός» (Εκδόσεις Πατάκη)


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/47#ixzz3CtiDUudH

Σταύρος Παράβας 1937 – 2008

Σταύρος Παράβας
1937 – 2008

Σταύρος Παράβας
Ο μεγάλος μας κωμικός Σταύρος Παράβας γεννήθηκε στις 15 Απριλίου του 1935 από γονείς Μικρασιάτες και ήταν ο μικρότερος από τα πέντε αδέλφια του. Μεγάλωσε στα Προσφυγικά, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα, αλλά γεμάτα από αγάπη, ανεμελιά και όνειρα, όπως έλεγε...
Από μικρός έπεσε στα βαθιά, καθώς έπρεπε να βοηθήσει την οικογένειά του. Έτσι, για αρκετά χρόνια έκανε δουλειές του ποδαριού. Όμως, το σαράκι του ηθοποιού τον έτρωγε. Από τα σχολικά του χρόνια, ακόμη, συμμετείχε σε θεατρικές παραστάσεις, ενώ τα αδέλφια και οι συμμαθητές του τον παρότρυναν να συνεχίσει.
Τα πρώτα μαθήματα υποκριτικής τα διδάχτηκε το 1952, δίπλα στον ηθοποιό Θεόδωρο Έξαρχο και λίγα χρόνια μετά σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Κώστα Μιχαηλίδη. Η πρώτη του επαφή με το σανίδι ήταν με το θίασο της κυρίας Κατερίνας στο έργο «Πρώτο Ψέμα» του Γεώργιου Ρούσσου. Στη συνέχεια εμφανίστηκε σε διάφορα θεατρικά με το Ντίνο Ηλιόπουλο και τη Βίλμα Κύρου.
Στον κινηματογράφο πρωτοεμφανίστηκε το 1960, στην ταινία «Χριστίνα» του Γιάννη Δαλιανίδη, με πρωταγωνιστές τον Ντίνο Ηλιόπουλο, την Τζένη Καρέζη και τον Ανδρέα Μπάρκουλη. Ακολούθησε ο «Σκληρός Άντρας», το «Παιδί της πιάτσας» και το «Έξυπνο πουλί», σε ρόλους που σφυρηλάτησαν ένα από τα μετέπειτα στερεότυπα του κοινού για τον Σταύρο Παράβα, αυτό του λαϊκού μάγκα. Την ίδια χρονιά (1961) ήρθε και η «Αλίκη στο Ναυτικό» ως συνάδελφος ναυτικός δόκιμος του Δημήτρη Παπαμιχαήλ.
Σε αυτή την περίοδο και στο πλάι του Κώστα Χατζηχρήστου εργάστηκε άοκνα στο μουσικό θέατρο, ανεβάζοντας μερικά πολύ δημοφιλή νούμερα, όπως ο «Nτένις ο τρομερός», ο «Ντιρλαντά» κ.ά.
Συνεχίζοντας τις κινηματογραφικές του εμφανίσεις, στα μέσα της δεκαετίας του 1960 έδωσε σάρκα και οστά στο διαβόητο «Φίφη» σε αλλεπάλληλες ταινίες, όπως «Εμίρης και κακομοίρης» (1964), «Μπετόβεν και μπουζούκι» (1965) και «Φίφης ο ακτύπητος» (1966). Αυτός ήταν και ο δεύτερος ρόλος που έγινε σήμα κατατεθέν για το Σταύρο Παράβα: Μια οπισθοδρομική απεικόνιση του ομοφυλόφιλου άντρα, περισσότερο βασισμένη στην εικόνα που, όμως, στη συντηρητική Ελλάδα του 1960 έβγαλε άφθονο γέλιο.
Στα χρόνια της δικτατορίας των Συνταγματαρχών κι ενώ η καριέρα του ήταν στο απόγειό της, ένα θεατρικό νούμερο στο «ΡΕΞ» στάθηκε η αιτία να φυλακιστεί στη Γυάρο και να βασανιστεί. Η περίοδος αυτή σφράγισε και την καριέρα του, αφού ο ίδιος γύρισε αλλαγμένος. Από το «Φίφη» και το «Μάγκα», έκανε στροφή στο κλασσικό και το σύγχρονο ρεπερτόριο. Στα αξιοσημείωτα, ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Λούκα Ρονκόνι, οι «Ιππείς» του Αριστοφάνη με το Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου, οι «Εκκλησιάζουσες», οι «Ψύλλοι στ' αφτιά» του Φεντό με τον θίασο Καλογεροπούλου, το «Μόνο ζευγάρι» με συμπρωταγωνιστή τον Νίκο Κούρκουλο, στα «Σκουπίδια», στα «Χριστούγεννα των Κουπιέλο» κ.ά.
Ο Σταύρος Παράβας συνεργάστηκε με μεγάλα ονόματα του θεάτρου και του κινηματογράφου. Έλαβε μέρος σε 47 ταινίες, σε πολλές θεατρικές παραστάσεις και σε τηλεοπτικά σήριαλ («Το φάντασμα», «Τα αδέρφια», «Οικογένεια Μουσαμά»). Βραβευθεί για το έργο του ως Πρόεδρος του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Σερρών, αλλά και για την προσφορά του στο θεατρικό σανίδι.
Από το γάμο του με τη σύζυγό του Άννυ απέκτησε τρία παιδιά: Δύο κόρες, τη Μάρθα και τη Βανέσσα, κι ένα γιο, τον Τζόναθαν. Την περίοδο της δικτατορίας, όμως, η σύζυγός και τα παιδιά του επέστρεψαν μόνιμα στην Αγγλία. Το 2002 ο γιος του πέθανε και ο θάνατός του του στοίχισε πολύ. Από κει και μετά η ζωή του άλλαξε, οι δουλειές του δεν πήγαιναν καλά, όμως, δεν το έβαλε κάτω...
Το Φεβρουάριο του 2008 εισήχθη στον Ερυθρό Σταυρό με επιπλοκές στην καρδιακή λειτουργία. Έπειτα από πολύμηνη μάχη, άφησε την τελευταία του πνοή στις 15 Σεπτεμβρίου 2008, από ανακοπή καρδιάς.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/384#ixzz3DMkPyXEy

Αιμοχαρής ευρωισλαμισμός και Δύση

http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.columns&s=h-apoyh-moy---toy-giannh-tzwrtzh&date=14/09/2014#a447301

Η άποψή μου - Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΖΩΡΤΖΗ- 14/09/2014


  • Αιμοχαρής ευρωισλαμισμός και Δύση

    Πίσω από την αποτρόπαια όσο και ανατριχιαστική εικόνα των τζιχαντιστών σφαγέων στο κεντρικό Ιράκ υπάρχει κάτι το «παράδοξο» που εύλογα παρασιωπάται συχνά. Πρόκειται για την ψυχοκοινωνική ταυτότητα και προέλευση όλων εκείνων που πρωταγωνίστησαν στη σύσταση του Ισλαμικού Κράτους («IS»), το οποίο υφίσταται και λειτουργεί ήδη στη Μέση Ανατολή.
     Στην πλειονότητά τους τα στελέχη αυτά των αιμοσταγών τζιχαντιστών του φρικαλέου «IS» έφθασαν στη Μέση Ανατολή προερχόμενοι από μεγαλουπόλεις διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών. Πολλοί σπούδασαν εκεί και γνώρισαν άμεσα το δυτικό τρόπο συμβίωσης καθώς και την όποια κουλτούρα υπάρχει. Οι αιμοχαρείς αυτοί μαχητές που ενηλικιώθηκαν σε οικογενειακά περιβάλλοντα διαφορετικών κοινωνικών στρωμάτων εκεί (γόνοι εργατών, μικροεμπόρων, ιατρών αλλά και καθηγητών) διακατέχονται από μια ακραία ισλαμιστική κουλτούρα κι έχουν αποκτήσει συνάμα μια επιθετική αντιδυτική συνείδηση. Η σύνθεση αυτών των δύο χαρακτηριστικών συγκροτεί το «προφίλ» ενός σκληρού τζιχαντιστή, ο τύπος του οποίου εμφανίζεται σαν «μαχητής του Ισλάμ» από το Αφγανιστάν μέχρι την Αλγερία, τη Σομαλία, την Κένυα, τη Νιγηρία κ.ο.κ.
    Το φαινόμενο τούτο δεν παρουσιάστηκε τελευταία, έχει ήδη ένα μακρό παρελθόν, καθώς οι τζιχαντιστές συναντώνται από την εποχή της σοβιετικής εισβολής στο Αφγανιστάν, αργότερα στον Λίβανο και αρχές της δεκαετίας του '90 στη Βοσνία. Μέχρι πρότινος όμως, το κύμα του εξτρεμιστικού Ισλάμ δεν αποσπούσε την προσοχή των αρμόδιων δυτικών υπηρεσιών, όχι μόνο επειδή οι ισλαμιστές δρούσαν εν κρυπτώ και συνωμοτικά, αλλά διότι πολιτικά αντιμετωπίζονταν σαν υπερασπιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων (!...) των καταπιεζόμενων μουσουλμάνων. Ετσι προέκυψε άλλωστε και το πρώτο ισλαμικό κρατικό μόρφωμα στην Ευρώπη, σαν ομόσπονδη δηλαδή οντότητα στην Κεντρική Βοσνία. Είναι γνωστό πλέον ότι στις συγκρούσεις της Βοσνίας μάχονταν ισλαμιστές μισθοφόροι από μουσουλμανικές χώρες όπως Αφγανιστάν, Πακιστάν, Τσαντ, Μαυριτανία κ.ά., οι οποίοι βρέθηκαν αίφνης στη Λιβύη και από εκεί στη Συρία και τώρα στο Ιράκ.
    Ηυποτιθέμενη Δύση (το τι νοείται ως Δύση σήμερα, αυτό είναι μια άλλη «ιστορία») ευνόησε και υποβοήθησε τις εξεγέρσεις της αραβικής, υποτιθέμενης επίσης, «Ανοιξης», χρηματοδοτώντας έμμεσα ή άμεσα ισλαμιστές στη Συρία, οι οποίοι εξαφανίζουν σήμερα ολόκληρες θρησκευτικές ή εθνικές μειονότητες του Ιράκ. Αν δεν είχαν μάλιστα προβληθεί οι φοβεροί αποκεφαλισμοί των δύο δημοσιογράφων, προκαλώντας ψυχικό συγκλονισμό σε όσους παρακολουθούν τηλεοπτικά ειδήσεις, ίσως και να μην ακολουθούσε η κινητοποίηση των δυτικών δυνάμεων κατά του «IS». Γεγονός πάντως είναι πως το κράτος «IS» ή «χαλιφάτο» που συγκροτήθηκε από φανατικούς νεαρούς μουσουλμάνους από ευρωπαϊκές χώρες, σχηματίσθηκε κάτω από τη μύτη των μυστικών και επίσημων υπηρεσιών της Δύσης χωρίς τούτο να γίνει αντιληπτό από κανένα! Κάποιοι θα όφειλαν να δώσουν απαντήσεις σε μια σειρά κρίσιμων ερωτημάτων σχετικά με το πώς συνέβη εν τάχει τούτο. Στην καλύτερη περίπτωση, η Δύση πρέπει να απώλεσε τον έλεγχο της κατάστασης και βρέθηκε αίφνης προ οδυνηρών εκπλήξεων. Τούτο όμως δεν μπορεί να αναφερθεί και για το πλήθος των δυτικών υπηρεσιών, οι οποίες παρακολουθούν τα πάντα μέσω απίθανων τεχνολογικών δυνατοτήτων και μολαταύτα τούς «ξέφυγε» ένα τόσο άκρως επικίνδυνο φανόμενο.
    Ανεξάρτητα των λόγων που δεν απέτρεψαν μια τέτοια εφιαλτική για τη Δύση εξέλιξη των συγκρούσεων και δη στα νώτα του Ισραήλ, εκείνο που προκαλεί ιδιαίτερο προβληματισμό συνίσταται στην εμφανή αδυναμία των δυτικών ηγετών να ιεραρχήσουν σήμερα ζητήματα και στόχους της ευρωπαϊκής πολιτικής στο στενό περίγυρο της Ευρώπης. Την ώρα που φουντώνει ο τζιχαντισμός απειλώντας να χτυπήσει και μέσα σε δυτικές πρωτεύουσες, το ΝΑΤΟ ξεκινάει ναυτικά γυμνάσια στη Μαύρη Θάλασσα, κρούοντας εκεί την πόρτα της κολάσεως. Κι ενώ έχουν αντιληφθεί τα ολέθρια λάθη τους στη Συρία και σε άλλες αραβικές χώρες, ορισμένοι επιμένουν στην ανεύρεση συμμάχων μεταξύ των μισθοφόρων «ανταρτών» για να πλήξουν το καθεστώς Ασαντ.
    Εν κατακλείδι πρέπει να επισημανθεί κι η αφελής μέχρι ολέθρια πολιτική «ενσωμάτωσης» μεταναστών σε δυτικοευρωπαϊκές κοινωνίες, η οποία απολήγει εν πολλοίς σε θερμοκήπια φανατικών ισλαμιστών. Ανεξάρτητα της στάσης ενός εκάστου μουσουλμάνου Ευρωπαίου πολίτη, εκείνο που ορίζει τη σχέση του με την κοινωνία είναι πρώτιστα η θρησκευτική πίστη του κι όχι η πολιτική, την οποία αντιλαμβάνεται τελικά ο ίδιος με τους δικούς του όρους.http://www.enet.gr/?i=arthra-