Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Πρωτοβουλία πρόεδρου της ελληνικής δημοκρατίας για την βία στων αθλητισμό .

Με πρωτοβουλία του πρόεδρου της δημοκρατίας Καρόλου παπουλια πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης δράσεων για την πρόσληψη και την αντιμετώπιση της βίας στους αθλητικούς χώρους .






Στην τελετή παραβρέθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πάνω σε αυτό το τεράστια και πολύπλευρο θέμα .

Ο πρόεδρος της δημοκρατίας μέσα από τις θεσμικές δυνατότητες που του δίνει ο νόμος ανέδειξε το θέμα και φυσικά όλα τα μέσα ενημέρωσης των έγραψαν στα παλαιοτέρα των υποδημάτων τους.

Προσωπικά η απουσία της υπουργού παιδείας ήταν κάτι παραπάνω από αισθητή διότι άλλη η βαρύτητα μιας υπουργού και άλλη μιας υφυπουργού και μάλιστα όταν γίνετε μια συνάντηση παρουσία του ανωτάτου θεσμού της χώρας .

Απουσίαζε ο υπουργός εργασίας ….

Απουσίαζε ο αρχιεπίσκοπος Ελλάδος…

Απουσίαζε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης

Απουσίαζε ο υπουργός εσωτερικών …

Και τέλος όλοι οι διευθυντές πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων σχολίων της χώρας

Και τέλος απουσίαζαν θήτες και θύματα

Δεν συζητώ ότι έπρεπε να παραβρίσκονται όλοι οι πανεπιστημιακοί της Ελλάδος.



Ξέρετε η βία κυρίως στους νέους αφορά πολλούς περισσότερους από όσους βρεθήκαν στη συνάντηση.

Ανέφερα ενδεικτικά κάποιους χωρίς η σειρά να σημαίνει κάτι εκτός από την υπουργό παιδείας και βεβαίως το υπουργείο εργασίας .

Τέλος θέλω να τονίσω ότι η παρουσία του υπουργού δικαιοσύνης καθώς και δικαστικών θα έδειχνε μια εικόνα ότι κάτι σοβαρό αρχίζει να γίνετε .

Με αποφάσεις του τύπου «έναρξη διαγωνισμού ζωγραφικής με θέμα η καταπολέμηση της βίας » το πρόβλημα δεν γίνετε.

Εκείνα που δεν συζητούνται - του Κώστα Μαυρίδη

Το ετήσιο συνέδριο των αποδήμων αποτελεί σημείο αναφοράς και ξεχωριστό θεσμό στην Κύπρο. Γι αυτό και επανερχόμαστε, μετά και τα όσα ακολούθησαν την ομιλία του Προέδρου της Δημοκρατίας.




Εκείνο που παρατηρήθηκε φέτος, είναι πως μια δήλωση του Προέδρου εκτός του γραπτού κειμένου ομιλίας του για το «αν θα υπάρχει Κύπρος μετά από χρόνια», έλαβε διαστάσεις και σχόλια, κυρίως αρνητικά. Σε αυτό επικεντρώθηκαν καλόπιστοι σχολιαστές, αλλά και αρκετοί κακόπιστοι που έψαχναν αφορμή να τον «καρφώσουν» επειδή αυτό εξυπηρετεί κομματικές σκοπιμότητες και ιδιοτελείς σχεδιασμούς ιδίως για τις επόμενες προεδρικές. Δείγμα τέτοιας θεατρινίστικης κριτικής είναι τα όσα συγκεκριμένοι κομματικοί εκπρόσωποι εκφράζουν με χρήση έκδηλα παραφουσκωμένου λεχτικού. Αναφορικά δε με δηλώσεις ότι, «δεν υπάρχει οποιοσδήποτε σχεδιασμός για τις προεδρικές», θέλω να δηλώσω ότι στην Κύπρο ζούμε. Είμαστε μια μικρή κοινωνία όπου έχουμε όλοι γνωστούς, φίλους ή και συγγενείς ακόμη στο στενό περιβάλλον του κάθε πολιτικού αρχηγού και εύκολα μαθαίνουμε τις αποφάσεις του αρχηγικού πυρήνα. Στον κόσμο είναι ήδη γνωστό εδώ και μήνες ότι μπήκε σε εφαρμογή σχέδιο για να καταστεί ο Ν. Αναστασιάδης Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Παράξενο που δεν το γνωρίζει ο εκπρόσωπός του!



Επανερχόμαστε όμως στο συνέδριο για να επισημάνουμε ότι δύο θέματα έπρεπε οπωσδήποτε να τεθούν ενώπιον των συνέδρων. Και τα δύο άπτονται της ουσίας του κυπριακού στην παρούσα φάση και ο ρόλος των αποδήμων είναι καθοριστικός. Το ένα αφορά τον βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό στους επόμενους μήνες και το άλλο, τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό.



(α) Ο ρόλος που διαδραματίζει ο Αντιπρόσωπος του ΟΗΕ στην Κύπρο Αλ. Ντάουνερ αμφισβητήθηκε ευθέως και για πρώτη φορά δημόσια ενώπιον του Προέδρου. Για μήνες πρωτοστάτησα στα ΜΜΕ δημόσια (ιδιωτικά προς στους αρμόδιους πιο πριν) στην αποκάλυψη του βρώμικου δίδυμου Ντάουνερ-Πάσκο με συγκεκριμένα στοιχεία και για διάφορα θέματα. Ανάμεσα στα τόσα, αποκαλύψαμε την συμπαιγνία τους με τον B. Ilkin (Τούρκο Μόνιμο Αντιπρόσωπο στο Συμβούλιο Ασφαλείας/ΟΗΕ) εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας στην υπόθεση Όραμς ώστε να ερμηνεύεται ο όρος «διζωνικότητα» όπως θέλει η Τουρκία. (Για τους χρήστες στο διαδίκτυο, υπάρχει σχετική παρουσίαση στο χώρο www.yootube.com). Στο συνέδριο λοιπόν, τέθηκε εισήγηση για να αναληφθεί εκστρατεία ώστε να εκτεθεί η εχθρική στάση αξιωματούχων του ΟΗΕ και να ζητηθεί εν ανάγκη η αποπομπή τους προτού είναι αργά. Ο Πρόεδρος δεν είπε λέξη για το θέμα.





(β) Το άλλο κεφαλαιώδες ζήτημα που έπρεπε να απασχολήσει τους απόδημους είναι οι ενταξιακές της Τουρκίας σε σχέση πάντα με το κυπριακό και με δεδομένο ότι η Κυπριακή Δημοκρατία έχει την δυνατότητα να τελματώσει τις ενταξιακές της. Ο ρόλος των αποδήμων προς τούτο είναι καθοριστικός. Η πρόθεση για δραστηριοποίηση μιας τέτοιας στάσης, αναμένεται να ενεργοποιήσει δυνάμεις γύρω από το κυπριακό, πέραν από την οργή της Τουρκίας. Κι εδώ ακριβώς έγκειται και η ουσία. Η άρνηση αναγνώρισης της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία θα έπρεπε ήδη να ενεργοποιήσει την παρεμπόδιση των ενταξιακών της με απώτερο στόχο μιαν αποδεκτή λύση. Τέτοια ενεργός πολιτική, ακόμη και αν δεν αποδώσει πλήρως, επανατοποθετεί το κυπριακό στην σωστή του βάση αφού συνδέει την Τουρκία ως εισβολέα και καταχτητή με το πρόβλημα άμεσα και απτά. Ήδη, διαφάνηκε ότι η στάση μας στο ορόσημο του Δεκ 2009 που επιτρέψαμε στην Τουρκία να προχωρήσει, ήταν λανθασμένη εκτίμηση. Έκτοτε, το συγκριτικό μας πλεονέκτημα που συνίσταται στην δυνατότητα να τελματώσουμε τις τουρκικές ενταξιακές, όλο και αποδυναμώνεται με αρνητικές εξελίξεις να διαδέχονται η μια την άλλη. Εύχομαι επιτέλους κάποιος να τεκμηριώσει το αντίθετο και να εξηγήσει πως στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Δεκ του 2009 ως σήμερα, το ευρωπαϊκό μας χαρτί έναντι της Τουρκίας έχει ενδυναμώσει την δυνατότητά μας για άσκηση πιέσεων.





Η σιωπή στα δύο πιο πάνω θέματα δεν μπορεί να είναι τυχαία και εντείνει την αγωνία. Πάντως, ειδικά ως προς τις ενταξιακές της Τουρκίας, η ηγεσία σε άλλα δεσμεύτηκε δημόσια και προς άλλα κινείται σήμερα. Και το χειρότερο, είναι που για άλλη μια φορά, η ηγεσία δεν κινείται στην πορεία που της δείχνει η κοινωνία.





Κώστας Μαυρίδης

Το άρθρο θα δημοσιευθεί στον Φιλελεύθερο της 4ης Σεπτεμβρίου


http://www.palmografos.com/permalink/6693.html

Στον αέρα η μεταφορά χιλιάδων μαθητών

Στον αέρα η μεταφορά χιλιάδων μαθητών


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Φωτεινή Στεφανοπούλου



ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ βρίσκονται χιλιάδες οικογένειες στον Νομό Θεσσαλονίκης, καθώς έχουν σταματήσει οι μεταφορές των μαθητών σε απομακρυσμένα σχολεία με λεωφορεία τα οποία μέχρι πρότινος μισθώνονταν από τη νομαρχία. Γονείς βγήκαν χθες στους δρόμους γιατί αδυνατούν να εξυπηρετηθούν από τις αστικές συγκοινωνίες και κατήγγειλαν ότι παίζονται πολιτικά παιχνίδια εις βάρος των παιδιών τους.



Το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τις απευθείας μισθώσεις τουριστικών λεωφορείων που πραγματοποιούσε η νομαρχία με το αιτιολογικό ότι οι διαγωνισμοί είχαν κριθεί άγονοι. Για το θέμα καταλογίστηκαν ευθύνες στη νομαρχία από τους επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης και ασκήθηκε δίωξη εις βάρος του νομάρχη Παναγιώτη Ψωμιάδη. Ετσι οι μεταφορές πάγωσαν, με τη νομαρχία να περιμένει τις κινήσεις των συναρμόδιων υπουργείων Παιδείας και Οικονομικών, χωρίς ωστόσο να έχει μεριμνήσει για εναλλακτική λύση, όπως θα ήταν η προσωρινή εξυπηρέτηση με αστικά λεωφορεία ή ΚΤΕΛ.



Η περιοχή της επαρχίας Λαγκαδά είναι αυτή που πλήττεται περισσότερο, δεδομένου ότι κάποιες περιοχές δεν καλύπτονται από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Ούτε τα ΚΤΕΛ όμως μπορούν να εξυπηρετήσουν, είτε λόγω της μακρινής απόστασης από τα σχολεία είτε εξαιτίας των ωραρίων που εκτελούνται τα δρομολόγια. Σοβαρά προβλήματα παρουσιάστηκαν και σε αστικές περιοχές, όπως η Θέρμη και τα Πεύκα, που εξυπηρετούνται μεν από τον ΟΑΣΘ, όμως έχουν σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν καλύπτονται από τα υπάρχοντα δρομολόγια. Χθες οι σύλλογοι γονέων της Θέρμης ξεσηκώθηκαν γιατί 1.200 μαθητές, ακόμα και του Δημοτικού, θα πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε κεντρικά οδικά δίκτυα χωρίς πεζοδρόμια, προκειμένου να φτάσουν στα σχολεία τους.





2.500 κενά στα σχολεία, 4.200 εκπαιδευτικοί πλεονάζοντες!



ΓΙΝΕΤΑΙ να υπάρχουν ταυτόχρονα 2.500 κενά στα σχολεία και σχεδόν διπλάσιοι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί;



Και όμως, σύμφωνα με την κ. Αννα Διαμαντοπούλου, αυτό ακριβώς συμβαίνει σήμερα στη χώρα μας, αποδεικνύοντας τις στρεβλώσεις του συστήματος. Την ίδια στιγμή που εξελίσσεται επιχείρηση για την κάλυψη των κενών στα σχολεία, με το υπουργείο να ανακοινώνει καθημερινά προσλήψεις αναπληρωτών (χθες ανακοίνωσε 776 στην Ειδική Αγωγή, 90 δασκάλων και 31 νηπιαγωγών) η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι υπάρχουν και «4.200 εκπαιδευτικοί ως πλεόνασμα, που σημαίνει ότι σχολεία και διευθύνσεις έχουν περισσότερους εκπαιδευτικούς σε συγκεκριμένες ειδικότητες από αυτούς που χρειάζονται!».



Πώς εξηγείται

Το παράδοξο εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής κ. Ι. Κουμέντος, ο οποίος μάλιστα προειδοποιεί τους εκπαιδευτικούς με κυρώσεις στην περίπτωση που δεν δίνουν ολοκληρωμένη εικόνα για τις ανάγκες και τα πλεονάσματα στα σχολεία τους: «Η προβληματική διοίκηση των σχολείων που υπήρχε στο παρελθόν πρέπει τώρα να προσαρμοστεί στη νομιμότητα. Υπάρχουν περιπτώσεις, οι οποίες ερευνώνται, όπου διευθυντές σχολείων και προϊστάμενοι δεν μας έχουν δώσει πλήρη εικόνα για το πλεονάζον προσωπικό και τα πραγματικά κενά. Πέρυσι η κατάσταση είχε ξεφύγει, στην Τεχνική Εκπαίδευση λ.χ. πάνω από το 50% των στοιχείων δεν ήταν πραγματικά! Εφέτος έχει εξομαλυνθεί, όμως υπάρχουν ακόμα τέτοια φαινόμενα, για τα οποία όπου εντοπίζονται θα εφαρμοστεί η νομοθεσία που προβλέπει μέχρι και απαλλαγή καθηκόντων για όσους δίνουν μη ειλικρινή στοιχεία».



Στο μέτωπο των κενών το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει εντοπιστεί πλέον κυρίως στην Ανατολική Αττική, όπου οι δάσκαλοι έκαναν λόγο για 130 κενά παρά τις τοποθετήσεις αναπληρωτών και υποστηρίζουν ότι για τις επόμενες δύο εβδομάδες πολλά σχολεία θα υπολειτουργούν. Για τον λόγο αυτό χθες έγιναν προσωρινές τοποθετήσεις αναπληρωτών, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα πάνω από 30 παιδιά και μόνο ένα ποσοστό 7% των τμημάτων φτάνει στα 27-28.

Ζητάνε πίσω τα λεφτά των λάπτοπ



ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ στη Β΄ Γυμνασίου και φορητά εργαστήρια με υπολογιστές στο δημοτικό θα τοποθετηθούν στα πλαίσια του Ψηφιακού Σχολείου, ενώ όλα τα μαθήματα από την Ε΄ Δημοτικού ώς τη Γ΄ Λυκείου θα μπουν στο Διαδίκτυο, δήλωσε χθες η Αννα Διαμαντοπούλου. Ακόμα, ανακοίνωσε την έναρξη ιντερνετικού σχολικού φροντιστηρίου σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου αντί της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, και ξεκαθάρισε ότι εφέτος δεν θα διατεθούν λάπτοπ στην Α΄ Γυμνασίου: «Για τους φορητούς υπολογιστές που είχαν δοθεί στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, η Ε.Ε. μάς ζητάει τα λεφτά πίσω, διότι δόθηκαν χωρίς να υπάρχει ψηφιακό περιεχόμενο, χωρίς να υπάρχει μάθημα και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Πήραν τα παιδιά τους υπολογιστές στο σπίτι και παίζανε!», είπε χαρακτηριστικά.









ΤΑ ΝΕΑ