Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Μάθημα πρώτο: βερμπαλισμός

Οι οιωνοί δεν είναι οι καλύτεροι για την καινούργια σχολική χρονιά. Σε λίγες ημέρες θα ξέρουν στο υπουργείο Παιδείας πόσοι εκπαιδευτικοί παίρνουν τον ομματιών τους για να βγουν στη σύνταξη.



Μπορούν να υποβάλουν τα χαρτιά τους ως τις 10 Αυγούστου, οπότε τότε, κυριολεκτικά στο «παρά πέντε», θα γίνει γνωστό πού υπάρχουν κενά διδασκόντων. Υπολογίζεται ότι 10.000 εργαζόμενοι θα αποχωρήσουν από την εκπαίδευση. Μεγάλο το νούμερο, ικανό να ανατρέψει όλα αυτά που σχεδιάστηκαν επί χάρτου. Η κυρία Αννα Διαμαντοπούλου φιλοδοξούσε να αλλάξει επί των ημερών της όλα όσα ξέρουμε για το μάθημα και τη μετάγγιση της γνώσης. Οραματιζόταν το «νέο σχολείο»: ένα δημόσιο σχολείο που αξίζει το κάθε παιδί, με εργαστήρια, με νέα ύλη, με επιλεγόμενα μαθήματα. Ως λάτρης των ξένων γλωσσών η υπουργός υποσχέθηκε πολλά. Δεν έφτασε σε ακρότητες, να τάξει κινέζικα και αραβικά, αλλά εγγυήθηκε ότι δύο λατινογενείς γλώσσες θα τις μαθαίνουν επαρκώς. Πέρα από την ευρύτερη καλλιέργεια του πνεύματος, το «νέο σχολείο» θα ανέπτυσσε την προσωπικότητα του μαθητή. Ολα αυτά χώρεσαν στον νόμο Διαμαντοπούλου. Και μετά ξύπνησε. Είναι νωρίς να μιλήσουμε για μεταρρύθμιση που δεν έγινε. Αλλωστε το είχε πει από μόνη της η κυρία Διαμαντοπούλου, ότι το «νέο σχολείο» θα νεάζει σε βάθος τετραετίας. Μήπως όμως θα έπρεπε να γίνουν ορισμένα βηματάκια προς τα εμπρός; Πέρα από τα μεγάλα λόγια, πέρα από την πολιτική αυταρέσκεια ενός τέτοιου εγχειρήματος, υπάρχουν και οι πράξεις. Ολα δείχνουν ότι από τον Σεπτέμβριο το σχολείο δεν θα είναι «νέο», θα είναι παλιό. Θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε και στις μεθόδους που επελέγησαν στις απαρχές του ελληνικού κράτους, όπως η αλληλοδιδασκαλία, καθώς οι τάξεις θα γεμίσουν από τριαντάδες μαθητών. Πού να προκάμει ο δάσκαλος, οι πιο προχωρημένοι μπορούν να βοηθήσουν την κατάσταση. Μαζί με το ζήτημα του προσωπικού, διαιωνίζεται και το κτιριακό, οπότε όλα αυτά συνηγορούν στην εντύπωση ότι το ολοήμερο σχολείο, που υποτίθεται ότι θα λειτουργούσε σε όλες τις βαθμίδες, σε όλη την επικράτεια, παραμένει ένα ακόμη όνειρο θερινής νυκτός της υπουργού.



Τελικά το υπουργείο Παιδείας είναι το μαγκανοπήγαδο της πολιτικής. Τόσοι και τόσοι το πάλεψαν, δεν κατάφεραν να αναβαθμίσουν ούτε τα βασικά. Τα προβλήματα διαιωνίζονται ακόμη και όταν υπάρχει η εντύπωση ότι επιλύονται. Να, όπως με τα αναβαπτισμένα «κολέγια». Εγινε μια εκκαθάριση, τα 10 θα κλείσουν, τα 30 θα συνεχίσουν να λειτουργούν. Λύθηκε λοιπόν το πρόβλημα της μεταλυκειακής εκπαίδευσης; Οχι, γιατί όσοι πήραν την άδεια τώρα στοχεύουν στην αναγνώριση τίτλων σπουδών. Ζητούν επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων πανεπιστημίου και θα το παλέψουν, όσο επιτρέπουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες. Ποια είναι η διαφορά λοιπόν της κυρίας Διαμαντοπούλου με τους προκατόχους της; Ασκεί την ίδια πολιτική χωρίς τη νεοδημοκρατική χυδαιότητα. Δεν υπογράφει αποφάσεις νύχτα, δεν βάζει τους ημετέρους από το παράθυρο. Δυστυχώς η φινέτσα και οι καλές προθέσεις δεν είναι ικανές να αλλάξουν τον κόσμο, ούτε καν να αλλάξουν το σχολείο όπως το γνωρίζουμε.



Για τα ματαιωμένα όνειρα της υπουργού Παιδείας υπάρχει το βολικό δικαιολογητικό. Η γραμμή χαράσσεται στην Εσπερία. Για την εκπαίδευση υποτίθεται ότι κάθε κράτος της Ευρωπαϊκής Ενωσης αποφασίζει κατά το δοκούν. Στην πραγματικότητα οι εταίροι δίνουν αδρές οδηγίες στις οποίες οι κυβερνήσεις προσαρμόζονται. Ηταν γνωστό ότι τα κολέγια θα συνεχίσουν να λειτουργούν. Επίσης ήταν αναμενόμενο να υπάρξει κύμα συνταξιοδότησης με τα νέα εργασιακά δεδομένα. Πάντα κάτι ανατρέπει το σχολικό πρόγραμμα. Ας μην προδικάζουμε όμως:



υπάρχει δίμηνο περιθώριο για να δούμε τι εστί «νέο σχολείο». Παρεκτός αν η κυρία Διαμαντοπούλου δει τι εστί νέο υπουργείο.











Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=6&artId=310977&dt=29/07/2010#ixzz0v4wQpjrT

Προς «μαύρο» Σεπτέμβρη στην Παιδεία



Θα διαφωνήσουμε και θα το κλείσουμε!». Οι πανεπιστημιακοί καθηγητές ετοιμάζονται να «κλείσουν την πόρτα» στο υπουργείο Παιδείας και μαζί εκείνες των ιδρυμάτων τους. Και αυτό γιατί ο προνομιακός κατά πολλούς χώρος των πανεπιστημίων, για τον οποίο έχει προσωπικό ενδιαφέρον και ο πρωθυπουργός κ. Γ.Παπανδρέου, δηλώνει ότι δεν αντέχει ακόμη μια αλλαγή στον νόμο-πλαίσιο.


Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται δάσκαλοι και καθηγητές των δημόσιων σχολείων, οι οποίοι βρίσκονται σε διαρκή αναστάτωση μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για το νέο σύστημα διορισμών και αξιολόγησής τους.

 Μόλις 100 σχολεία έχουν δεχθεί να αυτοαξιολογηθούν, ενώ ετοιμάζονται να θέσουν ξανά το φθινόπωρο το θέμα των οικονομικών τους.

Προσθέστε το «κύμα» των εκπαιδευτικών που αποχωρεί λόγω του ασφαλιστικού νομοσχεδίου και έχετε τις πρώτες ύλες για ένα εκρηκτικό μείγμα στον ταλαίπωρο χώρο της Παιδείας...





«Φεουδαρχική νοοτροπία»

Οι πανεπιστημιακοί κατηγορούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για «φεουδαρχική νοοτροπία». «Υπάρχει έντονη αντίδραση, καθώς και κίνδυνος διακοπής της λειτουργίας των πανεπιστημίων» λέει στο «Βήμα» η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας των καθηγητών πανεπιστημίου κυρία Ευγενία Μπουρνόβα. «Η πρόταση του υπουργείου για συμμετοχή στα Διοικητικά Συμβούλια και προσωπικοτήτων εκτός κοινότητας πανεπιστημίων, αλλά και οι προτάσεις για εξελίξεις και κρίσεις πανεπιστημιακών από συμβούλια εξωτερικών αξιολογητών, μας βρίσκουν τελείως αντίθετους» συνεχίζει. «Δεν μπορεί να μας λέει ότι είμαστε όλοι άχρηστοι και ότι θα μας κρίνουν άλλοι.Αισθανόμαστε βαθιά προσβεβλημένοι.Τα δε νέα ΔΣ από ποιους θα αποτελούνται;Από τον δήμαρχο, τον νομάρχη και τους εκπροσώπους της Εκκλησίας σε κάθε περιοχή; καταλήγει.



Πάντως πολλοί πανεπιστημιακοί θεωρούν ότι η αλλαγή του νόμου-πλαισίου για τα ΑΕΙ τελικά δεν θα προχωρήσει. «Το υπουργείο φοβήθηκε να αλλάξει τη διάταξη για τη στάθμιση της ψήφου των φοιτητών στις πρυτανικές εκλογές ανάλογα με την παρουσία τους και θα αλλάξει ολόκληρο τον νόμο-πλαίσιο;» έλεγε τις προηγούμενες ημέρες στο «Βήμα» καθηγητής κεντρικού πανεπιστημίου της χώρας.



«Οι διοικητικές δομές των πανεπιστημίων όπως είναι σήμερα λειτουργούν μια χαρά.Δεν χρειάζεται καμία αλλαγή εδώ. Τα κεντρικά θέματα σήμερα είναι η ενίσχυση της αυτοτέλειας και η λογοδοσία. Δεν θέλουμε να μην ελεγχόμαστε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αλλά απλά να έχουμε ελευθερία στη διαχείριση των οικονομικών μας. Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν χρειάζεται βίαιες αλλαγές» λέει ο νέος πρύτανης του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου κ. Σίμος Σιμόπουλος. Την ίδια άποψη εκφράζει και ο νέος πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Γ. Μυλόπουλος: «Το μεγάλο αίτημα για τα πανεπιστήμια είναι η ουσιαστική αυτοδιοίκησή τους, η απεξάρτησή τους από το κράτος και η οικονομική τους αυτοτέλεια. Δεν μπορούν σήμερα ούτε καν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους και τα κληροδοτήματά τους, καθώς δεσμεύονται από νόμο του ΄36.Πρέπει επίσης να αναλάβουμε την ευθύνη του καθορισμού των εισακτέων στα προγράμματά μας. Πώς μπορούμε να κάνουμε προγραμματισμό χωρίς να ξέρουμε ούτε πόσους φοιτητές θα πάρουμεούτε τι χρήματα θα πάρουμε; Οι περίφημοι τετραετείς προγραμματισμοί με την Πολιτεία έχουν καταντήσει ένα ραντεβού στα τυφλά».

Κύμα προς τησύνταξη!

Το υπουργείο Παιδείας «τρέμει» το μεγάλο κύμα συνταξιοδότησης που αναμένεται από τον Σεπτέμβριο. Το υπουργείο υπολογίζει τις αιτήσεις αποχώρησης σε 7.000, όμως οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ανεβάζουν το νούμερο σε 10.000-12.000... Η υφυπουργός κυρία Εύη Χριστοδουλοπούλου φρόντισε να περιοριστούν κατά 40% οι αποσπάσεις (πανεπιστήμια, διοικητικές υπηρεσίες, γραφεία πολιτικών κτλ.). Ωστόσο οι προσλήψεις θα είναι λιγότερες από κάθε άλλη χρονιά (3.000,



περίπου οι μισές από πέρυσι), οπότε θεωρείται πιθανόν τα σχολεία να βρεθούν τον Σεπτέμβριο με χιλιάδες κενές θέσεις. Γίνεται προσπάθεια να καλυφθεί το πρόβλημα με περίπου 7.000 αναπληρωτές.



«Τον Σεπτέμβριο συνεχίζουμε μαχητικά τις διεκδικήσεις μας με τα μεγάλα ζήτηματα του Ασφαλιστικού και των οικονομικών του κλάδου» λέει στο «Βήμα» το μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) κ. Θ. Κοτσυφάκης . «Εκτός των άλλων,οι αυξημένες παραιτήσεις εκπαιδευτικών θα μπλοκάρουν τελείως τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά» καταλήγει.





Τι θα γίνει με τα κολέγια

Παράδοξα και ανισότητες υποδέχονται την είσοδο των κολεγίων από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Για παράδειγμα, θα αναγνωρίζονται πλέον τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτου κολεγίου που συνεργάζεται με ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο τριετούς προπτυχιακού κύκλου και θα έχει τυπικά την ίδια θέση στην αγορά εργασίας της χώρας μας με τον απόφοιτο του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου που παρακολούθησε πενταετή κύκλο σπουδών. Το αίτημα πολυτεχνείων και γεωπονικών σχολών να αναγνωρίζεται ένα μάστερ στις πενταετείς σπουδές τους δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί. «Εντονη και επιθετική» θα είναι η πολιτική των ΑΕΙ από τον Σεπτέμβριο, λέει ο κ. Σιμόπουλος.



Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», 20 κολέγια παίρνουν τις επόμενες ημέρες τις νέες άδειές τους από το υπουργείο Παιδείας για να λειτουργήσουν νόμιμα την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά. Ο αριθμός τους ανεβαίνει στα 28, μαζί με τα παραρτήματά τους σε ολόκληρη τη χώρα. Ωστόσο το υπουργείο επιμένει στη μετονομασία τους σε Κέντρα Μεταλυκειακών Σπουδών, τα οποία όμως θα δίνουν... πανεπιστημιακά πτυχία. Και αυτό γιατί η κατάταξη του τίτλου σπουδών που δίνουν θα γίνεται στη μητρική χώρα του πανεπιστημίου με το οποίο συνεργάζεται το κάθε κολέγιο και όχι στην Ελλάδα. Οι εκπρόσωποι των κολεγίων έχουν ήδη προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να προσβάλουν τον τίτλο των Κέντρων Μεταλυκειακών Σπουδών.





ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Τον Σεπτέμβριο θα δοθούν σε διαβούλευση οι προτάσεις του υπουργείου για την ανώτατη εκπαίδευση, στις οποίες περιλαμβάνονται: * Κατάργηση των πρυτανικών αρχώντων ΑΕΙ και αντικατάστασή τους από Διοικητικό Συμβούλιο 7-11 ατόμων (σύνθεση 50%+1 εκλεγμένοι πανεπιστημιακοί και τα υπόλοιπα μέλη θα επιλέγονται από τα εκλεγμένα μέλη του και θα είναι προσωπικότητες εκτός του κάθε πανεπιστημίου).



* Θεσμοθέτηση των εδρών. Στόχος είναι να βρεθεί μέθοδος συμπληρωματικής χρηματοδότησής τους μέσω ιδιωτών.



* Δίγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα(με δεύτερη γλώσσα τα αγγλικά), ώστε να προσελκύσουν τα πανεπιστήμια φοιτητές και από το εξωτερικό.



* Εισαγωγή των φοιτητώνσε σχολές και όχι σε τμήματα, και προσαρμογή τους στην επιστημονική κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν μετά το πρώτο έτος (σε βάθος τριών ετών).





ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ



Σ.Σιμόπουλος,



πρύτανης του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου





«Οι διοικητικές δομές των πανεπιστημίων, όπως είναι σήμερα, λειτουργούν μια χαρά. Δεν χρειάζεται καμία αλλαγή εδώ»

Γ. Μυλόπουλος,



πρύτανης του Αριστοτελείου

«Το μεγάλο αίτημα για τα πανεπιστήμια είναι η ουσιαστική αυτοδιοίκησή τους, η απεξάρτησή τους από το κράτος και η οικονομική τους αυτοτέλεια»

Ευγενία Μπουρνόβα,



ΓΓ της Ομοσπονδίας των καθηγητών

«Υπάρχει έντονη αντίδραση στις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας, καθώς και κίνδυνος διακοπής της λειτουργίας των πανεπιστημίων»

Οι τρεις αλλαγές που... δεν έγιναν

EΙΣΑΚΤΕΟΙ. Επί μήνες μετά την αλλαγή ηγεσίας στο υπουργείο Παιδείας,στελέχη του «διέρρεαν» ότι οι αλλαγές στον αριθμό των εισακτέων φέτος θα είναι μεγάλες.Η αναμενόμενη ανακοίνωση τον Μάρτιο ήταν αντιγραφή των περυσινών αριθμών.



H ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10. Για «δεύτερο γύρο» επιλογής,ως και για «βαθμολογικά τεστ»,μιλούσε ο υφυπουργός κ.Ι.Πανάρετος.Τελικά,η διάταξη απλώς καταργήθηκε χωρίς την αντικατάστασή της από άλλον τρόπο (επαν)αξιολόγησης των υποψηφίων.



KΑΤΑΡΓΗΣΗ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ. Θα εισαχθούν 14.000 άτομα περισσότερα φέτος σε ΑΕΙ και ΤΕΙ,3.000 δικαιούνται μετεγγραφή,πολλοί με βαθμούς κάτω του 10.Λόγω της οικονομικής κρίσης,στις περιπτώσεις των τρίτεκνων οι μετεγγραφές παραμένουν ελεύθερες, εισάγεται όμως η ομαδοποίηση των υποψηφίων μεταξύ ομοειδών τμημάτων σε κοντινά πανεπιστήμια,ώστε να μοιράζονται σε περισσότερες σχολές.

Ποιος κυβερνάει τελικά αυτό το υπουργείο;



Αννα Διαμαντοπούλου,



υπουργός

Προέρχεται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τη Νομαρχία Καστοριάς.Είναι η πολιτικός που αρνείται,σύμφωνα με δήλωσή της,τις απόπειρες εκφοβισμού,από όπου και αν προέρχονται.Είπε ότι «η επιχείρηση “αίμα στο κοινό” είναι το αντίθετο από τη διαφάνεια». Ανέλαβε σε δύσκολη συγκυρία και με «άδεια» ταμεία.Εχει όμως τον έλεγχο του υπουργείου της;

Εύη Χριστοφιλοπούλου,



υφυπουργός

Προέρχεται επίσης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.Εχει αναλάβει τα θέματα διά βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης και πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Εχει τη φήμη «ήσυχου» ανθρώπου και ως σήμερα δεν είχε προβλήματα στα θέματα που ανέλαβε.Χαρακτηριστικό παράδειγμα το νομοσχέδιο για τη διά βίου εκπαίδευση,στο οποίο «πέρασαν» διατάξεις για τον έλεγχο των κολεγίων,χωρίς να «ανοίξει μύτη».Θα μπορέσει να αντέξει το «βάρος» μιας σχολικής χρονιάς με πολλά προβλήματα;





Ιωάννης Πανάρετος,



υφυπουργός

Ενας διακριτός πόλος εξουσίας,με απευθείας σχέση με τον Πρωθυπουργό.Ποτέ ως σήμερα στέλεχος της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας δεν ανάρτησε πολύτιμες πληροφορίες,όπως τα στοιχεία των πανελληνίων εξετάσεων,στην προσωπική ιστοσελίδα του,αναγκάζοντας καθημερινά χιλιάδες νέους ανθρώπους να πληκτρολογούν το επίθετό του για να τις αναζητήσουν...Πρωτοπόρος του «opengov» ή απλώς ιδιόρρυθμος;





Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=343799&ct=1&dt=18/07/2010#ixzz0v4uO7ING

Νομοσχέδιο Καστανίδη: Εξάμηνο φακέλωμα τηλεφωνημάτων






Για 6 μήνες οι τηλεφωνικές εταιρείες θα υποχρεούνται να τηρούν αρχείο με τις κλήσεις των συνδρομητών τους, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χάρης Καστανίδης, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Η υποχρέωση θα επιβληθεί με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες από το υπουργείο Δικαιοσύνης και θα συζητηθεί στην ολομέλεια της Βουλής.




Απαντώντας στις ενστάσεις για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, ο υπουργός είπε ότι το αρχείο δεν θα αφορά το περιεχόμενο της συνομιλίας και ότι θα φτάνει στις αρχές μόνο εφόσον υπάρξει άρση του απορρήτου σε βάρος προσώπου που θα κατηγορείται για συγκεκριμένο έγκλημα. Αρμόδια εποπτική αρχή ορίζεται η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα



http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=558794
Εμπρησμός χθες το βράδυ στην Αγία Τριάδα στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην οδό Αγίας Άννης.


Περίεργο συμβάν εχθές στις 2.30 το πρωί. Αυτό που κάνει το συμβάν πιο παράξενο είναι το ότι κανένα ΜΜΕ δεν ανέφερε τίποτε.

…………………………………………………………




Δυστυχώς τα πρώτα σημάδια της απαξίωσης του Έλληνα από τον πρωθυπουργό είναι γεγονός .


Επιστράτευση των οδηγών και επίταξη .

Μηδενικός διάλογος με τους πολίτες .

Αυταρχική αντίληψη περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων .

Σήμερα είναι ο κλάδος των οδηγών αύριο θα είναι άλλη ομάδα ανθρώπων και σιγά –σιγά θα πληγούν οι πάντες και θα ήταν ωραίο αν είχαμε ένα πρωθυπουργό με όραμα όπου θα έδινε αντρίκια ελπίδα για το μέλλον μας δυστυχώς δεν δίνει όραμα ούτε ελπίδα

Τον ευχαριστούμε και αυτό και τους συνομιλητές του.

ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ... ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Γεννήθηκε

1925: Μίκης Θεοδωράκης, διακεκριμένος έλληνας συνθέτης από τη Χίο

ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ...σαν ΣΗΜΕΡΑ Γεννήθηκε

1919: Μίλτος Σαχτούρης, ένας από τους σημαντικότερους έλληνες ποιητές της μεταπολεμικής γενιάς.

ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ...

1014: Η μάχη στο Κλειδί: Ο Βασίλειος Β' ο Βουλγαροκτόνος και ο στρατηγός του Νικηφόρος Ξιφίας, όχι μόνο συντρίβουν τον τσάρο των Βουλγάρων Σαμουήλ, αλλά τυφλώνουν έναν προς έναν τους 15.000 αιχμαλώτους τους